🔘معلمبلاگرها؛ تهدید جدید مدارس
▪️گزارش زیر شرح حکایت ظهور معلمبلاگرها در نظام تعلیم و تربیت کشور است و تأثیری که این پدیده بر کودکان و نوجوانان باقی میگذارد.
▪️معلم بلاگر ! معلمانی که بهعنوان محرم اسرار و معتمد خانوادهها و دانشآموزان به کلاس درس پا میگذارند و با انگیزههای مادی حرمت این حریم امن را میشکنند.
▪️معاون اجتماعی پلیس فتا به معلمبلاگرها هشدار میدهد که اگر حریم خصوصی و حقوق کودکان در فیلمهایی که در فضای مجازی منتشر میکنند رعایت نشود، امکان شکایت خانواده دانشآموزان از این افراد وجود دارد.
این معلمبلاگرها که در مدارس متوسطه تدریس میکنند و دانشآموزان نوجوانشان را به بازی میگیرند برای همراهی بیدردسر شاگردانشان ترفندی زیرکانه دارند و برای جلوگیری از بازخواست شدن دانشآموزان بهدلیل استفاده از تلفنهمراه در مدرسه، از اختیارات خود بهعنوان معلم استفاده میکنند و محتواهای تولیدشده را ابتدا در پیج خود منتشر میکنند و دانشآموزان نوجوان تشنه شهرت و دیدهشدن با بازنشر این محتواهای پربیننده در پیجهای اینستاگرامی خود، سهمشان را از این بازی دو سر برد! برمیدارند.
▪️آموزش و پرورش به هیچ معلمی مجوز آموزش در فضای وبلاگی را نداده و شبکه شاد تنها بستر امن و شناسنامهدار برای تعامل معلمان با دانشآموزان است.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘 اگزیستانسیالیسم هالیوودی یا حقیقت به سبک غزه و کرمان؟!...
▪️روزی جنگ جهانی دوم و ویرانی ژاپن، روزی ویرانی ویتنام، روزی ویرانی ایران، و روزی ویرانی غزه ، همگی به زعم هالیوود و سردمداران پروپاگاندای صهیونیستی _ آمریکایی تصمیمات در لحظه منحصر به زمان خود است و چاره ی جز این نبوده فلذا قابل توجیه و چه بسا قابل تقدیر باشد ...!
▪️ولی آیا با تغییر ذائقه مخاطب ، حافظه تاریخی بشر نیز تغییر وی کند؟ آیا وجدان بشری خموش و خفته با نهیب جنایات مشابه بیدار نخواهد شد؟
▪️امروز #کرمان در کنار #غزه نشان داد که قصه بافی هالیوودی به غیر از انگشت شمار غرق شدگان در سیل تبلیغاتی دشمن را به همسوی وا نمی دارد و با صرف میلیون ها دلار فقط بر حُمق احمق ها افزوده می گردد
▪️چه فیلم صد میلیون دلاری اوپنهایمر کریستوفر نولان برای سرپوش گذاشتن بر جنایات آمریکا در جنگ جهانی دوم و چه فیلم نجات سرباز رایان، هفتاد میلیون دلاری استیون اسپیلبرگ برای قهرمان جلو دادن آمریکا، نقشه نخ نما شده و تاریخ مصرف گذشته آمریکا است وگرنه دیگر شاهد حرکت هر روزه بسیج لندن و پاریس نبودیم...
▪️برای مشاهده تحلیل دقیق و جامع فیلم سینمایی اوپنهایمر، تهیه شده به همت گروه جهادی فرهنگی مبنا به لینک زیر مراجعه کنید👇
https://aparat.com/v/jwsYp
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘تلهی کلیک
▫️وقتی کلیککردن از محتوا مهمتر میشود
تلهی کلیک (clickbait) متن یا پیوندی است که برای فریب دادن، برانگیختن احساسات یا گمراه کردن مخاطبان طراحی شده تا آنها را به قلاب بیندازد و به سوی یک محتوای آنلاین معین بفرستد.
استفاده از تیترها و مطالب اغراقآمیز و تحریککننده احساسات از هنگام شروع به اصطلاح «روزنامهنگاری زرد» در قرون نوزدهم سابقه دارد، اما گسترش دنیای دیجیتال و شبکههای اجتماعی استفاده از آنها را در قالب «تلهی کلیک» فراگیر کرده است. در این مورد مانند شکلهای قدیمی روزنامهنگاری زرد هدف این است که از هر روشی که لازم است (حتی فریبکارانه) برای جلب توجه مخاطب استفاده شود.
وبسایتهایی که از «تلهی کلیک» استفاه میکنند، معمولا به گرفتن کلیک بیش از اطلاعات و محتوای باکیفیت اهمیت میدهند. به عبارت دیگر آنها اهمیتی به تلف کردن وقت مخاطبان با محتواهای بیمایه نمیدهند.
✍ ترجمه دکتر ملائک
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#انتخابات |#معرفی
💢معرفی کاندیدای هیئت مدیره انجمن سواد رسانه طلاب
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘ساختارهای اجتماعی شناختی به عنوان بازنمایی شناختی افراد از شبکه های اجتماعی تعریف می شود.
▪️این ساختار بر ادراک فردی تأکید دارد، به طوری که هر فرد ایده خود را از پویایی رابطه بین دیگر بازیگران در یک شبکه اجتماعی معین دنبال می کند. غالباً بین تصور بازیگر و ساختار واقعی شبکه تناقضاتی وجود دارد، برای مثال، برخی افراد درک دقیقی از اینکه چه کسی می داند و تا چه اندازه ندارند.از طرف دیگر،میتوان تصوری منحرف از شبکه داشت و معتقد بود که برخی از اتصالات شبکه نزدیکتر از آنچه هستند، که تصور می شود.
▪️ با تکیه بر این ایده، کاسیارو (1998) پیشنهاد می دهد افراد در دقت ادراک شبکه، که به عنوان توانایی فرد برای درک صحیح پویایی غیررسمی بین او در یک گروه تعریف می شود، متفاوت هستند.
▪️دقت ادراک شبکه را می توان به دو سطح کلی تقسیم بندی کرد: ۱_محلی و۲_ جهانی.دقت ادراک شبکه محلی به درک فرد از روابط مستقیم خود با دیگران در یک شبکه اجتماعی اشاره دارد و دقت جهانی به درک فرد از مجموعه کامل روابطی که همه اعضای یک شبکه اجتماعی را به هم مرتبط می کند می پردازد.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
خاطرات پر از ابهام.pdf
حجم:
615.8K
🔘خاطراتی پر از ابهام و پرسشهای بیپاسخ!!
▪️در آستانه سالگرد فوت آقای #هاشمی_رفسنجانی
▪️نقد بخشی از خاطرات جناب هاشمی رفسنجانی با عنوان «مبارزه در تردید و ابهام» تقدیم علاقمندان به تاریخ معاصر شد. البته این تنها مقاله انتقادی مورخ خبیر انقلاب اسلامی بر خاطرات مخدوش آقای هاشمی رفسنجانی نیست و ایشان در مقاله دوم خود، گوشههای مغفول مانده این خاطرات چون «نامحرم دانستن مردم توسط هاشمی»، «پر رنگکردن فرزندان و اعضای خانواده در خاطرات به منظور مقاصد خاص»، «پررنگی ژست رهبری و فرماندهی»، «نادیده گرفتن رهنمودهای و دیدگاههای امام خمینی در عرصهای گوناگون»، «ناشکیبایی در برابر سخن غیر در جلسات مجلس»، «نادیده نگاهداشتن ویژگیها و برجستگیهای امام»، «خلافگویی پیرامون برخی از جریانها»، «پردهپوشی و نهانکاری در امور سیاسی» و «واگویی خاطراتی گنگ، ابتر و خنثی توسط وی»، مورد بررسی و مداقه قرار داد.
▪️ضمیمه: مقاله: «خاطراتی پر از ابهام و پرسشهای بیپاسخ»، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره 33، پاییز 1391
▪️معرفی کتاب «روایتهای ناروا؛ مجموعه مقالات علمی؛ نقد کارنامه و خاطرات سیاسی اکبر هاشمی رفسنجانی»
خرید کتاب «روایت های ناروا»
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
📌 رابطه تنگاتنگ علوم شناختی و رسانه
📎 علوم شناختی کمک میکند تا رسانه زبان مخاطبانش را بهتر بشناسد و فرآیند جذب و متقاعدسازی را بهبود ببخشد. در واقع از آن منظر که علوم شناختی با ذهن مخاطب در ارتباط است و رسانه نیز اساسا در راستای تاثیرگذاری بر ذهن مخاطب و تصاحب آن اقدام میکند، لذا علوم شناختی و رسانه رابطهای تنگانگ با یکدیگر دارند.
🖇 برای همین است که هر چه رسانهها، کنشگریها، سیاستگذاریها و فعالیتهای خود را بر مبنای اصول مبتنی بر علم شناختی قرار دهند، میزان تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطب خواهند داشت؛ چه در حوزه موفقیت در سیاستگذاریها و تزریق اندیشه و چه در جهت مدیریت بهتر افکار عمومی جامعه.
🖌 محمد جوانی
📖 علوم شناختی در جنگ شناختی، ص ۱۱
#علوم_شناختی
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
15.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘اینم جواب کسایی که میگن چرا این همه آدم نمیرید غزه کمک کنید
نکنه میترسید؟؟؟؟
جواب روشنه
پوتین رو بیار 😂
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘اصرار عجیب شبکههای بیگانه بر پرهیز از توصیف تروریستی برای وقایع خونبار کرمان
▪️به دنبال جنایتی که روزهای اخیر در کرمان رخ داد، رسانههای فارسیزبان خارجی به صورت یکدست از کاربرد واژه «تروریستی» برای توصیف آن خودداری کردند.
در مقابل، استفاده از ترکیباتی مانند «انفجارهای مرگبار» یا «انفجارهای کرمان» در این شبکهها پرتکرار بود.
▪️در حالی که طی ماههای گذشته طیفهای گوناگون شبکههای فارسیزبان خارجی از سلطنتطلبان «من و تو» و «ایندیپندنت فارسی» تا لندننشینهای «بی بی سی فارسی» و «ایران اینترنشنال» و نیز جریانات موسوم به حقوقبشریها و جمهوریخواههای سکولار («رادیو زمانه»، «ایران وایر» و ...) بر سر مسائلی مانند سرنوشت «منشور مهسا»، «وکالت به شاهزاده»، موضعگیری علیه گروهک تروریستی منافقین، جایزه نوبل «نرگس محمدی» و ... وارد زد و خوردهای آشکار و شدید شده بودند، اما از روز حادثه ی کرمان هماهنگی عجیبی را در زمینه خودداری از توصیف تروریستی برای کشتار دهها ایرانی به نمایش گذاشتند.
▪️این در حالی بود که سران دولتهای متعدد از اتحادیه اروپا گرفته تا روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، عربستان سعودی و ... بلافاصله و رسما این جنایت را تروریستی خوانده و آن را شدیدا محکوم کردند.
▪️فاحش بودن این دوگانگی رفتاری زمانی بیشتر به چشم میآید که چند دقیقه بعد از رویدادهای کرمان، «دویچه وله فارسی» در گزارشی از دستگیری سه مظنون به انجام «عملیات تروریستی احتمالی» در آرژانتین علیه ۳۰۰۰ ورزشکار در بزرگترین رویداد ورزشی بینالمللی یهودیان در پایتخت آرژانتین خبر داد...
▪️از دیدگاه این رسانهها آنچه جان یهودیان را تهدید کند، تروریستی و آنچه جان غیر یهود از جمله مسلمان و ایرانی را بگیرد تنها حادثه ای مرگبار است...!!!
▪️این است تعریف غرب از بشر و حقوق بشر...
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘سکولاریزم موجود، قلدریسم مطلوب
▪️اگر بخواهیم یک تعریف ساده و بی آلایش از سکولاریزم ارائه دهیم، شاید بتوانیم آنرا جدایی دین از تمامی ساحتها و بسترهای اجتماعیش بنامیم.
به عبارتی خالی گذاشتن صحنهی اجتماع از تصمیمگیری ربّ!
حال وقتی میدان از تصمیمگیری و الزامات الهی خالی شد و عرصهی سیاستگزاری آن توسط انسانهای خود مختار و خود بنیادگرا اشغال گشت، دیگر چیزی به نام زیست دینی در کف خیابان به چشم نخواهد آمد و همه چیز در ابتدا بر محور سلایق شخصی میچرخد.
▪️وقتی سلایق ساختاری حکومتی و دولتی به خود گرفتند، نه تنها انتخاب حقیقی رنگ میبازد؛ بلکه تحمیل جای خرد جمعی را میگیرد. چرا که تکثرگرایی هیچگاه نمیتواند نظم اجتماعی بدهد و بالاخره قانونی برای ادارهی جامعه نیاز است و این قانون هرچند بتواند مدتی مدیریت کند ولی از آنجاکه بر محور سلب ربوبیت تشریعی در جامعه و نهادینه کردن ارادههای آزاد به قیمت سقوط هویت انسانی، استوار است، دیگر شاهد رشد اندیشه نخواهیم بود و وجه تمایز انسان و حیوان جای خود را به وجه اشتراکشان میدهد.
▪️در این صورت خواهیم دید دیگر تعقلی نیست که بخواهد دست به انتخاب بزند، بلکه هرچه هست تحمیل سیاستهای خودخواهانهای بوده که روزی با شعار سکولاریزم بر کرسی تقنین نشست تا فقط ربوبیت را کنار بزند، حال آنکه خالقیت را هم با از بین بردن اندیشه، در معرض انکار عمومی قرار داد.
▪️شاید بهتر باشد اینگونه گفت، که ذات سکولاریزم هم نفی خدا در جامعه و هم نفی او در امور فردی است؛ هرچند که در شعار و علی الظاهر نفی جامعیت دین در ساحتهای غیر فردی را جار بزند!
▪️تجسم ارادههای آزادِ معطوف به حذف خرد جمعی در جامعه، قانون کشف حجاب توسط قلدریسمی چون رضا شاه بود که اگر پشتوانهی اندیشههای سکولاریستی مشاورینی چون تقیزاده نبود، شاید به این سرعت پا نمیگرفت و چه بسا به جای تایید پهلوی سقوط آنرا رقم میزد.
▪️در امتداد همین جریان است که امروز میبنیم دختری میگوید حجاب من به خودم ربط دارم. بر فرض که او راست میگوید و حجاب جنبهی اجتماعی ندارد ولی آیا حجاب جنبهی فردی برای خود او نیز ندارد و خداوند سکولارها به ایشان از حیث فردی حجاب را واجب نکرده؟
▪️اینجا همان نقطهایست که عقلانیت محو گشته تا سکولار بودن نیز غیر قابل پذیرش شود و رسما بیخدایی رخ نمایی کند.
✏علی عسگری
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #تحلیل
💢عمامه صورتی
▪️تحلیل مستند «عمامه صورتی»
🔻با حضور:
ناقدان و تحلیلگران سینما
⏱ زمان: سهشنبه 19 دی ماه، ساعت 15:30
📍مکان: قم، بلوار بسیج، انجمن سواد رسانه طلاب
جهت شرکت به آیدی زیر پیام دهید:
@mg1370
🛑ظرفیت محدود است🛑
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
12.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اختصاصی | #کلیپ
🔘مکتب توحیدی و مکتب الحادی دو تفاوت پایه دارند.
▪️مکتب الحادی مکتب هالیوودیسم است که همه چیز را نشان میدهد و با تصویراست تا مخاطب را درگیر فیلم کند.
▪️مکتب توحیدی مخاطب را برپایه کلمات جلو می آورد و اوج و معجزه آن اسلام است که با وحی و کلمه آمده.
▪️پس نوشتن کاملا فطری است و طبقاتی نیست.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh