eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘راه درست رویارویی با ورود بی‌وقفه‌ی رسانه‌های نوظهوری که اصالت فرهنگ ملی را به چالش می‌کشند. ▫️بدیهی است که نمی‌توان و نباید دور خود حصار کشید، بلکه می‌بایست شناخت صحیح و برخورد علمی و آگاهانه با پدیده رسانه‌های الکترونیک را پی گرفت. لذا با توجه به این نیاز، می‌توان راه حل‌های زیر را پیشنهاد داد : 1⃣ نیاز به تحول همه جانبه برای ورود به عصر اینترنت و فضای سایبر ، تحولات بنیادین ساختاری ، مدیریتی و فرهنگی، ضروری است. 2⃣ گزینش همه جانبه ضروری است به فناوری اطلاعات به عنوان محور توسعه و ابزاری برای پایان بخشیدن به دوره‌ای طولانی مدت از انقیاد ، فقر ، عقب ماندگی و بدبینی، نگریست. و در این میان از تجربه سایر کشورها بهره گرفت 3⃣ توسعه تلفیقی میان ملی‌گرایی، منطقه‌گرایی و جهان‌گرایی می‌بایست دست به گزینش آگاهانه زد و از تلفیق آنها در جهت توسعه ملی سود جست. 4⃣ توجه به شرایط داخلی اگر چه فناوری را می‌توان از خارج وارد کرد، اما گزینه‌ها باید با محیطی که در آن عمل می‌کنند، هماهنگ باشند. 5⃣ زیر ساخت مناسب در تعریف امپریالیسم فرهنگی بر کنترل اعمال شده بر کشورها از طریق زیر ساخت و فن‌آوری مناسب تأکید شده است، با ایجاد زیر ساخت و فناوری مناسب می‌توان با این کنترل مقابله کند 6⃣ ایجاد شرکت‌های چند شاخه از لحاظ فنی، برنامه‌ریزی ، تولید، ویراست و توزیع مقدورات و امکانات ضروری است تا کشورهای جهان سوم با ایجاد شرکت‌های چند شاخه به عرضه اطلاعات بپردازند. 7⃣ توجه به عوامل داخلی برای شناخت شرایط وابستگی و توسعه نیافتگی، تنها استناد به مداخله سازمان سیا و دست نامرئی کمپانی‌های چند ملیتی، کافی نیست بلکه باید عوامل داخلی را نیز در این زمینه مورد توجه قرار داد. 8⃣ تدوین سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ارتباطی این مهم باید با توجه به ارتباطات سنتی، ارتباطات دوربرد ، ارتباطات جمعی و ارتباطات کامپیوتری صورت گیرد ضمن تقویت هر یک از چهار زمینه فوق ، باید هماهنگی سازمانی، بافتی ، آرمانی و هدفدار بین آنها به وجود آید و در صورت لوزم ، "شورای سیاست گذاری ارتباطی ایجاد سیاست‌گذاری‌های ارتباطی" و تبدیل آنها به راهبردهای برنامه‌ریزی را به عهده گیرد. 9⃣ شناخت جهان سوم شناخت پیچیدگی جوامع جهان سوم و روابط آنها با کشورهای توسعه یافته ضروری است. باید مشخص شود کدام گروه‌ها، وسایل ارتباطی را کنترل می‌کنند و اطلاعات و ارتباطات را با چه اهدافی دنبال می‌نمایند، و وسایل ارتباطی یک کشور، چه نقشی در حفظ و دگرگونی ساختار قدرت در جامعه ، ایفا میکند 🔟 همکاری‌های چند جانبه تشکیل شبکه‌های خبری به منظور تسهیل مبادلۀ دوجانبه و چندجانبه توسط کشورهای منطقه 1⃣1⃣ یافتن زمینه‌های همکاری جدید بین‌المللی توسعه یک زیر ساخت اجتماعی پیشرفته و ایجاد سیستم ارتباطی جهانی برای کسب برتری فنی در جهت توسعه اطلاعات و صنایع مرتبط با فناوری اطلاعات و پخش ماهواره‌ای؛ و بطور کلی یافتن زمینه‌های همکاری جدید بین‌المللی برای تأثیرگذاری بر جریان اطلاعات 1️⃣2️⃣ اطلاعات و فناوری به عنوان عوامل توسعه (در این خصوص ایجاد ابر دالان رسانه‌ای در مالزی در دوره ماهاتیر محمد در سال ۱۹۹۵ برای ارتباط دادن توسعه و صنعتی شدن از طریق فناوری اطلاعات را می‌توان یادآور شد). تأمین مالی فناوری مناسب مورد نیاز برای شبکه‌های اطلاعاتی، حفظ یک جریان اطلاعاتی جایگزین، بالا بردن کیفیت اطلاعات، اولویت دادن به آموزش پرسنل بسیار ورزیده و انتشار گزارش‌های تحقیقاتی در همه زمینه‌ها و ایجاد توازن میان کمیت و کیفیت تحقیقات و اطلاعات تولید شده، از ضروریات می‌باشند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 صحبت‌های رئیس جمهور درباره چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
12.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘انتخابات در کشور ما یک فرصت بسیار بزرگ است! 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از رادیو فکرت
قدرت نرم.mp3
6.18M
| 🎧شکست قدرت نرم 👤استاد میرباقری 🔸وقتی «قدرت نرم غرب» فروپاشی شود، «قدرت سخت غرب» هم فروپاشی خواهد شد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
🔘تفکر پرسشگر در سواد و تربیت رسانه ای ✍ سید علیرضا آل‌‌داود ▫️تفکر پرسشگر یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها در سواد رسانه‌ای است. این مهارت به افراد کمک می‌کند تا به طور انتقادی با محتوای رسانه ای مواجه شوند و آن را تحلیل کنند. ▪️تفکر پرسشگر شامل توانایی پرسیدن سوالات مناسب در مورد محتوای رسانه ای است. این سوالات می تواند شامل موارد زیر باشد: ▪️چه کسی این اطلاعات را ارائه می دهد؟ هدف آنها از ارائه این اطلاعات چیست؟ این اطلاعات چه پیامی را به مخاطب منتقل می کند؟ آیا این اطلاعات قابل اعتماد است؟ چه دیدگاه ها و روایت های دیگری در این مورد وجود دارد؟ ▫️تفکر پرسشگر همچنین شامل توانایی ارزیابی پاسخ به این سوالات است. افراد با تفکر انتقادی می توانند تعیین کنند که آیا اطلاعات ارائه شده دقیق، منصفانه و قابل اعتماد است یا خیر. ▪️تفکر پرسشگر یک مهارت ضروری برای زندگی در دنیای امروز است. با این مهارت، افراد می توانند از رسانه ها به طور موثر و مسئولانه استفاده کنند. ▫️راهکارهایی برای تقویت تفکر پرسشگر در سواد رسانه ای: ▪️در مورد محتوای رسانه ای که مصرف می کنید، کنجکاو باشید. ▪️به طور پیش فرض، هیچ اطلاعاتی را به طور کامل قبول نکنید. ▪️قبل از به اشتراک گذاشتن اطلاعات، آن را به طور کامل بررسی کنید. ▪️از منابع مختلف اطلاعات کسب کنید. ▪️با افراد دیگر در مورد محتوای رسانه ای که مصرف می کنید، گفتگو کنید. ▪️در دوره های آموزشی سواد رسانه ای شرکت کنید. ▫️با تقویت تفکر پرسشگر، می توانید به یک مصرف کننده هوشمند و آگاه رسانه تبدیل شوید. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
29.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ▪️تحلیل و بررسی جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۲ 🔻با حضور: ▪️آقایان:مجید رنگی_ محمد محسن بنی احمدی _ سید مهدی موسوی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
📍سلسله نشست‌های فلسفه‌ی تاریخ و مهدویت در جست‌وجوی نسبت الهیات و آینده جهان 🔰با همکاری مدرسه فکرت و انتشارات مسجد مقدس جمکران 🔹اسفندماه ۱۴۰۲، مصادف با ایام میلاد باسعادت امام عصر(عج) 📍زمان‌بندی دقیق هریک از نشست‌ها متعاقبا از همین کانال اعلام می‌گردد. 🔻جهت ثبت‌نام برای حضور در نشست‌ها به آی‌دی @madrese_fekrat یا به شماره ۳۰۰۰۶۳۱۳ پیام بدهید. 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
🔘جذابیت فرهنگ غرب برای جوانان و نوجوانان ▫️امروزه رسانه‌ها این امکان را برای کشورهای پیشرفته ، بویژه ایالات متحده پدید آورده است تا بدون هیچ مانعی اطلاعات را همه جا پخش کنند. ▫️در نتیجه جوانان و نوجوانانی که با نمایش‌ها، کتاب‌ها و نشریات غربی بزرگ می‌شوند، نه تنها محصولات غربی را برتر می‌دانند و ترجیح می‌دهند بلکه شیوه زندگی غربی را نیز مطلوب‌تر خواهند یافت. ▫️از نظر آنان فرهنگ غربی ، آزادی و مدرنیته، را رواج می‌دهد. توصیف یک جامعه مدرن که در آن فراوانی وجود دارد، فناوری پیشرفته است و آزادی در آن موجود است، اغوا کننده می‌باشد و موجب می‌شود که فرهنگ‌های سنتی که بر تقوای فرزندان ، همبستگی اجتماعی و فرمانبرداری از بزرگترها تأکید می‌ورزند نمودهای فرهنگ پدر سالارانه کنار گذارده شوند. ▫️در واقع، آرزوی برخورداری از نوگرایی غربی از دهه ۱۹۵۰ در دل جوانان شهرهای کوچک و بزرگ جهان سوم افتاد و رفته رفته جوانان روستایی را نیز در برگرفت. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘قهرمانی که مجنون است ▫️پرده روشن میشود. دوربین پشت سر فردی حرکت می کند دوربین پا به پای او حرکت میکند قرار است ماجرا را از زاویه دید این فرد ببینیم و با او همسفر شویم. در گفتگوها، فرمانده معرفی می شود، اما در برخورد با برادر، فرزند و همسرش قرار است بیشتر او را بشناسیم. ▫️تا اینجا روایت کلاسیک پیش می رود شخصیت اصلی در کلام خودش، در گفتگوها و در کنش ها و واکنش هایش معرفی می شود و میدانیم قرار است همه چیز حول محور او بگردد. در شور و هیجان صحبت ها پیرامون یک عملیات حساس و مهم چالش پیش روی شخصیت اصلی در حال شکل گیری است. ▫️جرقه های عملیات کم کم شعله ور می شوند. صحنه های درگیری روایت را به نقطه اوج می رساند آیا این روایت کلاسیک قرار است با یک موقعیت ثبات ثانویه تکمیل شود؟ در هنگام تماشای مجنون در چند جا به شدت هیجاناتم برانگیخته شد و احساساتی شدم اما وقتی جزئیات عملیات خیبر را خواندم تازه فهمیدم واقیت ماجرا بارها سهمگین تر از وقایع فیلم بوده است در برخی نقدها خواندم مهدی زین الدین در فیلم در شمایل قهرمان هالیوودی به تصویر کشیده شده است. قهرمان های هالیوودی در روایت کلاسیک مشخصات مشخصی دارند. ▫️شخصیت های کلاسیک چه شمایل های اتو کشیده آنها مانند گری گرانت و همفری بوگارت تا قهرمان های سرکش ترش چون مارون براندو و پل نیومن قهرمان ها یا فراانسان هایی خدشه ناپذیرند چهره هایی که به ندرت گویا احساسات درونی دارند یا آن را نشان میدهند. آنها خالی از تردید، خودرای و خودمحورند. شخصیت های فرعی فیلم نقشی در پیشبرد روایت ندارد و تنها قرار است در خدمت نمایش بیشتر اقتدار و نیروهای ماورایی قهرمان فیلم باشند. ▫️سجاد بابایی از معدود بازیگران این دوره جشنواره بود که جلوی دوربین تنها دیالوگ نمیگفت و کاراکترش را تا حد یک تیپ فرونمی کاست. او کشمکش های درونی یا احساس برانگیخته شده و حال منقلب نقش را در یک بازی زیرپوستی و گاهی به اقتضای موقعیت نمایشی در یک بازی بیرونی به نمایش گذاشت و اجازه داد تا تماشاگر با حال و هوای درونی شخصیت نیز همراه شود. ▫️کارگردان در قالب یک روایت کلاسیک توانست انسانی قهرمان را معرفی کند که تعاملات انسانی زیبایی را برای مخاطب به تصویر می کشد و این کلید جذابیت و اثر گذاری نقش های مکمل شد. ✍️صدیقه رجایی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
مسالهٔ ژانر در سینما.mp3
12.34M
🔘تاملی در مسالهٔ ژانر در سینما ▪️دغدغه‌م در این صوت مطرح کردن بحث ژانر در سینما، بی‌پایه بودنش و تحول معنایی فانتزی و سای‌فای از نظر فلسفی بود 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
9.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ کمپانی هیولا گول خوردیم؛ در واقع مدیر شرکت جوری رفتار میکرد که انگار تمام فکر و ذکرش مردم بود... :.. برداشتی از سریال هیولا ..: 🆔 Edit: @LightMedia 📳 💯📮@SHAHAB_GRAPHY