14021022_43803_128k.mp3
1.24M
🔘کلیپ صوتی | جهاد تبیین برای مشارکت
▪️تلاش میکنند که مردم را از صحنه خارج کنند...
حضور مردم در صحنه... باید ترویج بشود؛ هر کسی صدایی دارد، هر کسی زبان گویایی دارد، هر کسی مخاطبی دارد، هر کسی میتواند اثر بگذارد، باید روی این زمینه کار کند: وَ تَواصَوا بِالحَقّ؛ این حق است. تواصی به حق وظیفهی همه است.
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
▪️انتخابات در پیش داریم؛ یک عدّهای نمیخواهند این انتخابات آنچنان که شایستهی این ملّت است انجام بگیرد؛ تلاش میکنند...وانمود کنند که انتخابات فایدهای ندارد، تأثیری ندارد... در مقابل اینها «جهاد تبیین» باید سینه سپر کند، در مقابل اینها باید حقیقت را بیان کند... امروز احساس وظیفه نسبت به انتخابات یکی از کارهای نقدِ جامعهی مجاهد در «جهاد تبیین» است.
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘انیمیشن #تراز
انگشت
▪️پ.ن: کار مردمی و غیر سازمانی یعنی این.ساده، بی آلایش اما خلاقانه و تاثیر گذار
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
به نام خدا
🔘 آسیب شناسی انقلاب اسلامی؛ ( ۲ )
« مردم »
▪️انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگترین و مهمترین انقلاب های اجتماعی جهان است که نه تنها ایران را دچار تغییر سیاسی نمود، بلکه ساختارهایی کارکردی در عرصه حکومت و قدرت به دنیا عرضه نموده است.
▫️یکی از مهم ترین و بلکه متفاوت ترین این تغییرات جایگاه نقش مردم در قدرت است. امام خمینی(ره) نقش مردم را نه تنها در انقلاب و بلکه در قدرت نقشی محوری میدانست. و این بر خلاف دنیای غرب بود، که با شعار دموکراسی نقش مردم را ابزاری استفاده میکرد و نقش محوری در قدرت را، منافع سرمایه داری و افراد خاص یا جناح های خاص، در قالب احزاب میدانست و البته هنوز هم میداند.
▪️با طی گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی به نظر میرسد، هنوز در چالشی بزرگ بین تعیین نقش محوری با دید امام خمینی یا نقش ابزاری به سبک غربی قرار داریم. و برخی جناح ها در این راستا تمام تلاش خود را کردند تا ساختاری با کارکرد انقلابی که نقش محوری مردم را تضمین نماید، شکل نگرید.
▫️مخالفت با ولایت فقیه که پشتیبانی مردمی دارد، محکوم کردن انتخابات هر وقت که مردم به آنها رای نداده و نتیجه به نفع آنها نبود، و تضمین دانستن امضای جان کری در مقابل اعتماد به ایستادگی مردم و قول خدا. همه نشانه هایی از این تفکر است. که در این چهار دهه تمام قدرت خود را جهت انحراف نقش محوری مردم بکار برده است. گروهی دانسته جهت بدست آوردن قدرت با محوریت غرب، و گروهی هم ندانسته جهت ماندن در پست و مقام و منصبی و بازی های کودکانه خویش.
▪️مشارکت پایین در انتخابات یعنی از بین رفتن نقش محوری مردم. همان چیزی که غرب در تلاش برای نابودی آن بعنوان یک نظریه کارکردی و ساختاری بوده و هست. و توسعه این نظریه در منطقه و جهان یعنی نابودی سلطه غرب . و پایین آمدن وزن « نقش محوری مردم» یعنی افزایش « نقش سلطه گری غرب» در ایران و منطقه و تداوم آن.
▫️به نظر میرسد دشمنان توانسته اند در طی این چهار دهه در آنچه به آن مدیریت هوشمند در جنگ ترکیبی میگویند، توسط رسانه، نفوذ، تحریم، ترور، ... در تضعیف نقش محوری مردم اثرگذاری کنند و شرکت نکردن در انتخابات پیش رو یعنی سنگین تر شدن وزنه سلطه. و لبیک به یزیدیان و شمر زمان.
▪️امام خمینی(ره):
« سیاست ما همیشه بر مبنای حفظ آزادی و استقلال و حفظ منافع مردم است که این اصل را هر گز فدای چیزی نمی کنیم." ( صحیفه امام؛ ج۴، ص ۳۶۴)
✍ سید محمود احمدزاده
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘کلیپ غیراخلاقی و ۹ پیشنهاد مادرانه برای سواد رسانهای
▪️شبکههای اجتماعی هم مصیبتی شده اند، میلیاردها دلار خرج میشود تا فرزندتان را از خودش و از شما بگیرند
▪️همهی اینها درست؛ اما نقش مادر کلیدی است.
سواد رسانهای مادر کارگشاست.
در روزگاری که همه خوابند هیچکس مثل مادر هوشیار نیست و مؤثر.
▪️شما میخواهید به فرزندتان کمک کنید. حالا فرض کنید سردبیر یک رسانهاید و او مخاطب، باید چه کرد؟ تغییر در مخاطب از طرق فرآیند اقناع انجام میشود. رسانه با اقناع، بینش و گرایش و رفتار مخاطب را تغییر میدهد. با این مقدمه باید چه کرد؟
1⃣ اول: نگران باشید نه مضطرب
گام اول خودتانید. شما رسانهاید. اما رسانهی هیجانی و عصبانی هیچوقت نمیتواند مؤثر باشد. پس بر خود مسلط باشد.
نه خودتان احساس گناه کنید و نه به فرزند احساس گناه دهید. صبور باشید و همهچیز را تمام شده نپندارید.
2⃣ دوم: مقتدرانه عمل کنید، نه مستبدانه
مستبدانه تصمیم نگیرید و برخورد متصلبانه نکنید. با این حال مقتدر باشید. آدم مقتدر، قدرتش از اعتبارش است. هم قدرت دارد و هم مشروعیت.
مادر به خودی خود اعتبار دارد. این اقتدار را نگه دارید که بسیار از آن کار برمیآید. اولین گام برای اقناع اعتبار منبع است که مادر در اوج آن قرار دارد.
3⃣ سوم: اهل مدارا باشید نه مسامحه
فرق ظریفی این دو دارند. با فرزندتان متناسب با شرایطی که دارد مدارا کنید، اما مسامحه نکنید. یعنی بیخیال نباشید. آدمی که مدارا میکند تلاش میکند متناسب با شناخت و ظرفیت فرزند او را گامبهگام به مقصد هدایت کند. اما آدم اهل مسامحه فرزندش را رها میکند.
4⃣ چهارم: نظارت کنید نه مچگیری
نرمافزارهای مختلفی برای نظارت بر فرزند وجود دارد، از آنها استفاده کنید.
برای نظارت وقت بگذارید، اما هر اطلاعی کسب کردید جار نزنید. مچ نگیرید تا حریمها حفظ شود و فرزندان احساس نکنند راه بازگشت وجود ندارد.
فقط اطلاع کسب کنید تا متناسب با آگاهی تصمیم بگیرید.
5⃣ پنجم: فعال باشید، نه منفعل
مرحله بعدی شکستن مقاومت است و در اینجا شکستن تابو.
ماجرا را عادی کنید تا حس کنجکاوی بر دیگر هیجانها اضافه نشود. خیلی صادقانه و تا دیر نشده موضوعی که نگرانش هستید را با او در میان بگذارید. مثلاً اگر اطمینان دارید که فرزندتان در معرض مواجهه با کلیپ است خودتان زودتر سربسته او را مطلع کنید که ماجرا چیست و حس کنجکاوی را تعدیل کنید. بگذارید از شما بشنود تا دیگری.
6⃣ ششم: تذکر دهید نه تعلیم
مرحله بعد از شکستن مقاومت، ایجاد تردید است. برای ایجاد تردید استدلال کافی نیست، از عواطف استفاده کنید.
از ابزارهایی که میتواند یک تلنگر برای فرزندان محسوب شود.
آنچه فرزندتان میداند را در این مرحله تذکر دهید. مثلاً توجه دادن به خودش، به بزرگیش و هویتش. یا تذکر دادن به عقوبتهای دنیایی و غیردنیایی.
یا حتی اینکه هر آدم عاقلی در هر جای دنیا نسبت به این موضوع(موضوع غیر اخلاقی داخل کلیپ) نوعی نفرت دارد.
این مرحله تذکر است نه تعلیم. بین این دو تفاوت است، مثل تفاوت حکمت و موعظه.
در تذکر، برخلاف تعلیم شخصیت متذکر و اعتبار منبع بسیار مهم است.
مادر و مادری از این جهت خیلی مؤثر است.
7⃣ هفتم: تعلیم دهید نه تخدیر
حالا نوبت شناخت است. فرزندانتان را در مرحله دودلی رها نکنید. تحمیق یا تخدیر یعنی بیاعتنایی به آگاهیبخشی و رها کردن فرزند در جهل.
با زبان همدلی و متکی به نقاط مشترک با فرزند برای او استدلال کنید. استدلال دربارهی چه؟
سه چیز. اولاً صاحب اثر کیست و چه ویژگیهایی دارد.
دوم درباره خود اثر. اینکه چه مشخصاتی دارد. موسیقی و شعر و بازیگران و.... مرحله سوم نیز اینکه این کلیپ در شرایط امروز جامعه چه کارکردی دارد؟ چه چیز را در مخاطب هدف گرفته است. چرا برایش تخریب این وجه در مخاطب اهمیت دارد؟
8⃣ هشتم: تشویق کنید نه تأدیب
واپسین مرحله در اقناع ترغیب است؛ یعنی ایجاد رفتار.
این مرحله را با تشویق امتحان کنید تا تأدیب.
مثلاً تشویقش کنید همین مسیر را برای کمک به دوستانش دنبال کند. تلاش کنید در این ایام بیشتر سمت کارهای دلپسند و دوست داشتنی برای خودش و خانواده برود. بیشتر سمت معنویت برود و کمتر در تنهایی و خلوتی شبکههای اجتماعی باشد.
9⃣ نهم: پیروزید نه شکستخورده
توجه کنید که در هر شرایطی پیروزید. زیبایی نزد فرزند شماست به امانت.
بخواهد و نخواهد درونش خوبیها را فریاد میکند؛ هم از درون به فضایل کشش دارد و هم از بیرون.
هر کاری از دستتان ساخته است انجام دهید، اما توجه کنید که هدایت اصلی دست من و شما نیست، دست اوست که حاضر و ناظر و باقیست. اوست که هادی است به اسم رب و مربی است و تربیت با اوست.
پس اول تلاش و بعد هم با حسن ظن و ایمان به پیروزی دعا کنید...
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
پادکست مادر و فرزند ( ناحیه ویژه یاسر ).mp3
3.45M
#صدا
🔘موضوع : مشارکت مادران در انتخابات
▪️گویندگان:
▫️خانم وجیهه تشکری
▫️آقای سبحان خسروی مقدم
▪️تدوین: طاها پیمان
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
43.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پرسش: منظور از انتخابات آزاد و نمایشی چیه ‼️
و در چه صورتی انتخابات جزء دسته اول (انتخابات آزاد) و با چه معیارهایی جزء دسته دوم (انتخابات نمایشی) قرار میگیره ‼️
پاسخ: کلیپ بالا خیلی کامل و دقیق به این سوالات پاسخ میده 👆
#اختصاصی
#پرونده_انتخابات
#انتخابات_مجلس
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت | مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
نیمه شعبان.mp3
7.51M
#داستان
💢نیمه شعبان
نیامدی که مبادا بمیرم از شادی
بیا که مرگ به از انتظار می باشد
✍️ سید علی میرسعیدی
🎙شهناز خواجهوند
💻مصطفی گودرزی
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
26.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘تا به حال چیزی درباره «تاریخچه حق رای زنان» در کشورهای مختلف شنیدید
▫️شاید برای شما جالب باشه که بدونید پیشنهاد حق رای برای زنان در ایران نیم دهه زودتر از کشورهایی مانند فرانسه، آمریکا و کانادا مطرح شد.
▫️ برای مشاهده یک روایت کوتاه از تاریخچه حق رای بانوان در چهار کشور: فرانسه،آمریکا،کانادا و ایران، چند دقیقهای همراه ما باشید.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#دکوپاژ | #تحلیل
💢اکران خصوصی و تحلیل فیلم سینمایی «نگهبان»
🔻با حضور:
ناقدان و تحلیلگران سینما
⏱ زمان: سهشنبه ۸ اسفند، ساعت۱۵
📍مکان: قم، بلوار بسیج، ساختمان فکرت
جهت شرکت به آیدی زیر پیام دهید:
@mg1370
🛑ظرفیت محدود است🛑
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
May 11
هدایت شده از 🇵🇸 شهاب گرافی 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ظهور نزدیک است
🔸 حاج قاسم سلیمانی از سربازان امام زمان(عج) به شمار می رود که توانسته بود مسیر منتهی به ظهور را هموار کند. به قول احمد بابایی شاعر که می سراید: «گفت قاسم ظهور نزدیک است/ گفت صهیون به گور، نزدیک است»
#اختصاصی #امام_زمان
#نیمه_شعبان
© شهاب گرافی کپیرایت ندارد...🔻
💯📮@SHAHAB_GRAPHY
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️❤️❤️❤️❤️❤️
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
میلاد با سعادت صاحب الزمان عجاللهتعالیفرجهالشریف و عید بزرگ نیمه شعبان مبارکباد
❤️❤️❤️❤️❤️❤️
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘شب نیمه شعبان، شبی که درهای آسمان باز خواهد شد برای اجابت دعاکنندگان و استغفار کنندگان
#آیت_الله_مجتبی_تهرانی
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
راهکار های مقابله با نفوذ فرهنگ غرب.mp3
2.54M
🔘راهکار های مقابله با نفوذ فرهنگ غربی
▪️ دکتر رفیع الدین اسماعیلی
@r_esmaeili
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸سلام زندگی، سلام عشق من
🌸سلام علیک، حجةبنالحسن
🤲ارواحنافداه و عجلاللهتعالیفرجه
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ارتباط با امام عصر(ارواحنافداه)
وقتی «اَلّلهُمَّ کُن لِوَلِیّک» را میخوانید، در واقع دارید ارتباط میگیرید با امام زمانتان، که فرمودهاند: ما را دعا کنید، ما هم شما را دعا میکنیم؛ وقتی دعا برای فرج آن بزرگوار میکنید، در واقع دارید زمینه را برای دعای آن بزرگوار به خودتان و برای خودتان فراهم میکنید؛ اینجوری است این مجموعهی عظیم مؤمنین و مخلصین و دلهای نورانی، باید سعی کنند رابطهی خودشان را با حضرت مستحکمتر کنند... با حضرت حرف بزنید، سلام کنید، زیارت کنید، با همین زیارات مأثوری که هست یا حتّی با همین زبان معمولی خودتان با حضرت حرف بزنید. خدای متعال پیام شما را، و سخن دل و زبان شما را به آن بزرگوار میرسانَد، و آن بزرگوار مطّلع میشود...
۱۳۹۳/۰۳/۲۲
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘 مضامین دینی در ارباب حلقهها
1️⃣ «جی. آر. آر. تالکین» از یک #الگوی_تثلیثی در منجی استفاده کرده است. «آراگورن»، «گاندولف» و «فرودو» مجموعاً نقش #منجی را بازی میکنند.
2⃣ #ژان_کالون در مسیحیت پروتستان، سه نقش برای مسیح قائل بود:
▪️ نقش پیامبری و ابلاغ پیام خدا به مردم،
▪️ نقش کشیش اعظم و راهبری و فدا شدن برای رستگاری انسانها،
▪️ نقش پادشاهی که حق تصرف این پیامبر الهی بر کلیسا و تمام جهان است.
3⃣ در این الگوی سهوجهی، میتوان گفت که #فرودو کشیش است که با قبول مسئولیت حلقه و نابودی آن در دل دشمن، خود را برای مردم فدا کرده تا انسانها به رستگاری و آخرالزمان الهی برسند و توسط شیطان یعنی «سایرون»، نابود نشوند.
4⃣ همچنین #گاندولف نقش پیامبر یا موعظهگر الهی را دارد. آراگورن و فرودو نیز تحت راهنماییهای وی، میتوانند وظیفهٔ خود را بهخوبی انجام دهند.
5⃣ اما #آراگورن پادشاه است. در پایان فیلم نیز این پادشاهی آراگورن است که در یک مراسم ازدواج شبهمسیحی با حضور گاندولف و فرودو، نویدبخش حکومتی الهی و قدسی خواهد بود.
6⃣ همچنین ظاهر شدن گاندولف بر یارانش، شبیه به ماجرای دیدار دوبارهٔ مسیح با حواریون پس از به صلیب کشیدهشدن ایشان است. گاندولف نیز پس از مرگ و حیات دوباره، با یارانش در هیبتی نورانی دیدار میکند.
7⃣ سکانس بازگشت گاندولف، شباهت عجیبی به بازگشت موسی (ع) از کوه سینا دارد. حضرت موسی پس از دریافت وحی الهی، بر بالای کوه سینا ایستاد. صورت و لباس ایشان برق سفیدی میزد و چهرهٔ ایشان از شدت نوری که متجلّی بود، دیده نمیشد. دقیقاً مثل گاندولف که نور صورت وی مانع از دیدن چهرهاش میشد و لباس سفید و نورانیای به تن داشت.
8⃣ در «سِفر خروج» به بازگشت و چهرهٔ نورانی حضرت موسی اشاره شده است. جالب توجه است که ظاهر حضرت موسی به شکل مردی بلند قد، باوقار و با موی سفید بلند ترسیم شده است که شباهت با گاندولف دارد.
9⃣ ماجرای زخم #دشنهٔ_مورگول فرودو نیز شبیه به زخمهای به صلیب کشیدهشدنِ مسیح است که التیام نمییابد.
🔟 همچنین، فقرات ۱ تا ۱۰ از باب ۴ انجیل متّی، شباهت زیادی به وسوسههای فرودو توسط حلقه و سکانسهای متعددی که فرودو تحت تأثیر حلقه میخواهد به #شیطان بپیوندد، دارد.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#گزارش_تصویری
💢نیمه شعبان 1402
🔻گزارش عاشقی به روایت تصویر
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#کلیپ ا #میلاد_امام_زمان
☑️ امام مهدی(عج)؛ تبلور حقیقی عدالت
🎙حجتالاسلام مجتبی کلباسی، رئیس مرکز تخصصی مهدویت
✔️سنت و وعده الهی قرآن در آیه ۱۰۵ سوره انبیاء که میفرماید: «وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ» و نیز این سخن پیامبر(ص) که فرمودند:«یَمْلأُ الأرضَ قِسطاً وَ عَدلاً کَما مُلِئَتْ جَوراً وَ ظُلماً» به دست مبارک امام عصر(عج) بهطور کامل محقق خواهد شد.
💢 فایل کامل این گفتوگو را در آپــارات و یوتیوب فکرت تماشا کنید.
🔹فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️ @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘عدم مشارکت در انتخابات بهمعنای اسارت در دست آمریکا
▪️گزیدهای از سخنرانی حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی-مدرسه علمیه علوی-قم-1402.12.1/بخش نخست
▪️امروز خط مقاومت آمریکا را در منطقه و دنیا زمینگیر کرده است.
▪️الان سعی میکنند که در داخل کشور از زبان کسانی که بهظاهر روحانی هستند سمپاشی کنند و جوسازی کنند تا خط امام فراموش شود و خط مقاومت از بین برود البته این ملت بیدار و هوشیار و مقاوم که در ایام الله آن حماسهها را میآفریند مسلما این توطئهها را خنثی میکند.
▪️یکی از توطئهها عدم مشارکت در انتخابات است. آنهایی که در انتخابات شرکت نکنند اسیر آمریکا هستند و در خدمت آمریکا هستند.
▪️حضور در پای صندوق وظیفهای اسلامی و فرمان رهبری و فرمان الهی است ، عدم شرکت در پای صندوق رای فرمان آمریکاست.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh