هدایت شده از فکرت
26.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸#گزارش_تصویری
☑️ فکرت در سالی که گذشت...
✔️رسانه و مدرسه علوم انسانی و اسلامی فکرت در سال ۱۴۰۲ فضای تضارب آرا و گفتوگوهای نخبگانی را فراهم کرده است.
🔹آنچه میبینید برگزیدهای از برنامهها و حضور نخبگان حوزه و دانشگاه است که آثار آن به مرحله تولید و تدوین رسیده و در سکوهای رسانهای منتشر شده است.
🔰 مجموعه فکرت در یک سال گذشته با برنامههایی همچون «مدار»، «محفل»، «گعده»، «عصر پرسش»، «نشست نخبگانی»، «درسگفتار» و «متنخوانی»؛ مسائل حوزه اندیشه را از دل رویدادهای مناسبتی و فرهنگی و اجتماعی به قاب متن و تصویر درآورده است.
➕فکرت؛ پاتوق فراگیر فردا برای نخبگان حوزه و دانشگاه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
🔘قرق رسانه ای چه می گوید؟
▪️قرق در فرهنگ لغت دهخدا به ممانعتکردن، قدغنکردن، چیزی را راه ندادن معنا شده است. قرق رسانهای می گوید رسانههای قدرتمند و بزرگ به کمک رسانههای همگرا و همسو، قرقی رسانهای ایجاد می کنند که اجازه ورود دیگر رسانهها را به آن قرق نمیدهند و بدین ترتیب جریان اخبار و اطلاعات را یا پوشش خبری نمیدهند و یا با انتشار اخبار مخالف و منحرفکننده، جریان اخبار و اطلاعات را بهکلی از مسیر خارج میسازند.
▪️قرق رسانهای در دو سطح ملی و فرا ملی به وقوع میپیوندد.
▪️در سطح فراملی و بینالمللی آنچه حائز اهمیت است #سختافزار و #نرمافزاری است که در اختیار قرقگران جهانی قرار دارد؛ به این مفهوم که قرقگران جهانی به دلیل در اختیار داشتن زیرساختهای سختافزاری مانند اینترنت و ماهوارهها و فناوریهای ارتباطی از یک سو، و داشتن قدرت نرمافزاری همچون دانش استفاده از سختافزار و داشتن منابع انسانی متخصص با استفاده از تکنیک #تکرار_اخبار و یا بهرهجستن از #اعتبار_رسانه باورپذیری را در مخاطب ایجاد میکنند.
قدرتهای بزرگ در واقع با رسانههای خود، #باورها_و_ارزشهای ملتها را تغییر میدهند، همانطور که در جنگ سخت اساساً #جامعه_هدف مطرح است، در فضای رسانهای نیز جامعه هدف مطرح است؛ آنها کشورها و ملتها را بهعنوان جامعه هدف مطرح میکنند و با استفاده از نرمافزارها و سختافزارها، باورها و ارزشها را تغییر میدهند.
▪️جریان قرق رسانهای در سطح ملی جریان معیوبی است که #تاریخ_کشور را دگرگون میکند بهگونهای که بعضاً اخبار جهتدار از سوی رسانههای استکباری و عناصر داخلی آنها در کشور ، در فضای مجازی منتشر میشود (جریان نفوذ) و سپس برخی رسانههای مکتوب نیز آن را بازنشر میدهند درحالی که این نسخهها میماند و آیندگانی که با تاریخی دگرگون و نامطلوب مواجه میشوند؛ از همین حیث یک پژوهشگر 20 سال آینده به منابع مجهولی دست پیدا میکند که تحت سیطره جریان قرق رسانهای به وجود آمده و ثبت شده است.
✍️🏻 مهدی یار
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 مراقب باشیم به رسانه نبازیم!
حاج محمود کریمی:
▪️رئیس جمهور یک کشوری با دیوار، هوا و زمین دست میدهد و به دور خودش میچرخد و هیچ کس به او چیزی نمیگوید اما زمانی که رئیس جمهور ما یک عدد را اشتباه میگوید، همه مسخرهاش میکنند.
▪️این مسئله از تاثیرات رسانه است و باید مراقب باشیم به رسانه نبازیم. هر چند حرفهای من را هم تحلیل میکنند و علیه خودم هم استفاده میکنند.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
29.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠#گزارش_تصویری
🔻انجمن سواد رسانه طلاب در سالی که گذشت...
💢آنچه میبینید برگزیدهای از برنامهها و حضور اصحاب رسانه در برنامه ها و فعالیت های انجمن سواد رسانه طلاب است
▪️ انجمن سواد رسانه طلاب در یک سال گذشته با برنامههایی همچون «آموزش تربیت مربی»، «اتمسفر مستند»، «دکوپاژ» و «مصاحبههای مردمی» مسائل حوزه رسانه را از دل رویدادهای مناسبتی و فرهنگی و اجتماعی به قاب متن و تصویر درآورده است.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
May 11
🔘ارزشهای دینی از دنیای قدیم تا عصر مدرن
✍️ حجت الاسلام احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه بین المللی قم
▪️برخی از مدعیان #روشنفکری دائماً و به گونههای مختلفی میگویند «دنیای جدید» دنیای تکثرها و تنوعهاست. دنیای مدرن، دنیای سکولارشده است. در دنیای جدید، نمیتوان از «ارزشهای ثابت» و «مطلق» سخن گفت! نمیتوان از «حقیقت واحد» سخن گفت! صراطهای فراوانی وجود دارد که نمیتوان گفت فقط یکی از آنها مستقیم است! بلکه با صراطهای مستقیمی مواجههایم!
▪️اینان خلط بزرگی میان «مقام ثبوت» و «مقام اثبات» و در نتیجه میان «واقعیت» و «حقیقت» کردهاند!
▪️توضیح آنکه تنوع و تکثر و صراطهای مختلف در جوامع بشری، از ویژگیهای دنیای مدرن نیست. بلکه در همیشه تاریخ و در همه جوامع وجود داشته، دارد و خواهد داشت. به عنوان مثال، در کنار توحید و خداپرستی، بتپرستی (با تنوع بسیار گستردهای که داشت)، شرک، بیخدایی، الحاد، بیاعتقادی به معاد، بیاعتنایی به ارزشهای دینی و امثال آن در دنیای قدیم هم بوده است! همواره شاهد وجود ادیان و مکاتب و ملل و نحل مختلفی در میان جوامع بشری بودهایم.
▪️همه سخن در درستی یا نادرستی آنها بوده و هست. یعنی سخن فرزانگان و پیامبران و اولیای الهی و فیلسوفان این بوده است که آیا همه آنچه که «هست»، درست است؟ آیا منطقاً میتوان گفت هم باورهای دینی درست است و هم باورهای غیردینی و ضددینی؟! آیا میتوان گفت هم ارزشهای توحیدمحورانه درستاند و هم ارزشهای الحادپایه؟ معلوم است که پاسخ منفی است.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
▫️ #سالگردسازی
🔘اقدامات رسانه ای در خدمت سیاست انگلیسی:
از کودتای ۲۸ مرداد ماه ۱۳۳۲ تا اغتشاشات پاییز ۱۴۰۲
▪️ یکی از دلایلی که انگلیسیها توانستهاند به واسطه ظرفیتهای رسانهای خود در دنیا اثرات ماندگاری شکل دهند، پیوند تنگاتنگ رسانههای انگلیسی با سرویس امنیتی آن کشور است.
با مطالعهای بر اقدامات رسانههای انگلیسی در حوزه برون مرزی آنها، به مدلی تحت عنوان « به هم ریختگی میدانی» میرسیم.
این مدل نشان می دهد که آنها چگونه در میدان برای تضعیف حکومت مرکزی برای پیاده سازی اهداف استعماری خود آشوب ایجاد میکنند.
▪️ از بررسی این مدل، ۴ مرحله قابل استخراج است:
1⃣ « سوژه سازی»
اولین مرحله « سوژه سازی» است،
در این مرحله رسانه های انگلیسی بواسطه ظرفیتهای رسانهای خود چالشی را مورد توجه ویژه قرار میدهند و در قالب یک بحران به افکار عمومی معرفی میکنند.
یکی از دلایلی که آنها بنگاه خبرپراکنی به اسم بیبیسی به زبانهای مختلف دارند نیز همین است که در تمام کشورها قابلیت سوژه سازی را داشته باشند.
2⃣ «اجماع رسانه ای»
مرحله دوم، مرحله ی«اجماع رسانه ای»
است، در واقع بعد از اینکه مسئلهای را به عنوان سوژهی اصلی مطرح و توجه افکار عمومی را به آن جلب کردند، در این مرحله تلاش میکنند تا در همه ی رسانه های خود به طور هم زمان و یکصدا، به آن موضوع بپردازند و از این طریق باعث میشوند که حتی بخشهایی از جامعه که متوجه خبر و سوژه اولیه نشدند، متوجه ماجرا شوند.
3⃣ «اجماع میدانی»
در مرحلهی سوم تحت عنوان «اجماع میدانی» آنها تلاش میکنند تا مسئله را از فضای افکار عمومی به کف خیابانها و کوچه و بازار بکشانند. این امر سبب میشود که تمام بخشها یا اقشار موثر جامعه بواسطهی دغدغهای که رسانههای انگلیسی بدان پرداخته اند، وارد عرصه شوند و از خود کنش نشان دهند.
این کنش گاهی در قالب عدم مشارکت در فرآیندهای سیاسی نظیر انتخابات و گاهی در قالب خشونتهای میدانی است. کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ یکی از مواردی بود که انگلیسیها از این مدل برای پیاده کردن آن استفاده کردند.
4⃣ #سالگردسازی
مرحله چهارم «سالگردسازی» است، انگلیسیها به این تجربه ی تاریخی دست پیدا کرده اند که وقتی هزینه زیادی بر مسئلهای صرف شده و مراحل سوژه یابی، اجماع رسانهای و اجماع میدانی بر آن شکل گرفته است، طبیعتا نباید آن را رها کرد.
در واقع در طول تاریخ افکار عمومی بیماری فراموشی دارد. لذا؛ از طریق سیاست سالگردسازی تلاش میکننند تا اجماع میدانی را حول آن مسئله در چارچوب منافع خود حفظ کنند که دقیقا در ماجراهای سال گذشته کشورمان و آمادگی برای سالگردسازی آن از دو سه ماه پیش تا کنون در این رسانهها، به خوبی میتوان آن را مشاهده کرد...
▪️ شگردهای رسانه ای که از دیر باز در خدمت سیاست های کشور های استعمارگر بوده و هست، برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان هر روز بیشتر و بیشتر می شود، شناختن و درک این جنگ شناختی قسمتی از سواد رسانهای مورد نیاز امروز ماست...
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
lakzaee_tarhkoli_3.mp3
22.97M
🌙#فصل_برکت | #طرح_کلی
☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
🔸 جلسه سوم
با ارائه:
👤حجتالاسلام نجف لکزایی
📚||مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت||
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🔘لزوم کنترل صدا و سیما
▫️...یک وقت میبینید که یک نفر آدم میآید، حالا یا آن آدم، آدم فاسدی است و خودش را جا زده است، که این خیلی احتمال است و یا آدم بیاطلاع، نمیداند چیست حساب، سیاست سرش نمیشود، از اجتماع اطلاع ندارد، از وضع تحول ایران اطلاع ندارد، میآید یک کلمهای میگوید، یک جملهای میگوید، یک مصاحبهای میکند و آشوب بپا میکند؛ یعنی، ایران را میبرد طرف یک امور غیر مطلوب.
▫️و لهذا، همان طوری که شاید در همه دنیا این طور باشد که این دستگاه تحت کنترل یک اشخاص مطلع از مسائل، عمیق در مسائل، که اگر یک چیزی میخواهد پخش بشود، در نظر آنها باشد، آنها ببینند و بگویند این کلمه صحیح است یا صحیح نیست، این جمله درست است یا نیست.
▫️شما ببینید الآن وقتی که میخواهند یکی از این مقامات عالی رتبه به اصطلاح خودشان صحبت بکنند، اینها نمیآیند بایستند صحبت کنند، اینها مینویسند. این برای این است که یک نطقی که او میکند، در سرتاسر عالم منتشر میشود این، اگر یک کلمه این ور و آن ور باشد، یک جمله بر خلاف مصالح خودشان باشد، خوب، غائله بپا میکند.
▫️این دستگاهها این طور نیست که در آنجاها، در ممالکی که مترقی هستند باصطلاح، در آنجاها همین طور باشد که هر که بخواهد، هر چه بگوید درش؛ کنترل میشود، اشخاص مختلف میبینند، اشخاص که تخصص در این امور دارند مطالعه میکنند، میبینند، الفاظ را این ور و آن ور میکنند، جملات را ببینند که چه جوری است.
▫️باید شما کوشش کنید که یک وقت- خدای نخواسته- شمایی که میخواهید خدمت بکنید، شمایی که آمادهاید برای اینکه شب و روز خدمت برای کشور خودتان بکنید و الآن فرصت به دست شما داده شده است که شما میتوانید خدمت بکنید، یک وقت میبینید که یک نفر آدم نفوذ کرد در آنجا و در یک جای حساس، آن وقت میآید یک کاری میکند، یک عملی انجام میدهد یا یک فیلمی که آنها مطلع هستند، کارشناس میخواهد این فیلمها. این فیلمها ممکن است یک نتایجی بدهد که نتایج را اشخاص عادی نتوانند درست بفهمند. کارشناسها در آن فکر کنند، تامل کنند تا اینکه یک فیلم صحیحی باشد که مناسب با #جمهوری_اسلامی و با #مصالح_اسلام، با #مصالح_کشور خودتان باشد...
(27 اسفند 1360، صحیفه امام، ج16، صص120-119)
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از محمد جوانی
28.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️📡 #آنسوی_رسانه | شماره۴
🐍🐟 تکنیک #مار_و_ماهی
👏یک مار شجاع، یک ماهی را از غرق شدن نجات داد...
✌️اسرائیل کودکنواز، بمبهای ساعتی کوچک را خنثی کرد...
🎙به روایت محمد جوانی
👌برای #جهاد_تبیین میتوانید با این کلیپ، رسانههای معاند مثل اینترنشنال را نزد مخاطبانشان بیاعتبار و رسوا کنید/ انتشار حداکثری با شما
🖇دریافت با کیفیت بالاتر
Aparat.com/v/kqx9U
🧠⚔علوم و جنگ شناختی
@CWarfare
@CWarfare
@CWarfare
🔘فضای مجازی
▪️اکنون در فضای مجازی، فضای نو و جدیدی برای شکل دهی به یک نوع زندگی که « زندگی دوم » (Second Life) نامیده می شود ، در اختیار بشر قرار گرفته است.
▫️ در این فضا فرد میتواند با چهره ی مطلوب و دلخواه خود حضور پیدا کرده و با دیگران به تعامل بپردازد و در فضایی مبتنی بر رؤیاهای خویش زندگی کند که اگرچه هیچ یک از مؤلفه های این زندگی واقعیت ندارند ولی بطور چشم گیری در زندگی فرد اثرگذارند.
▪️در فضای زندگی مجازی(Virtual Life) ، «سبک زندگی خاصی که هیچ گاه رنگ و بوی واقعیت و تجسم مادی را به خود نخواهد گرفت، شکل میگیرد» .
▫️ در این فضا که مرز هم نمیشناسد، همه به نوعی یک متعامل(interactor) به حساب می آیند و هیچ کس ، بخاطر آن که از کشوری خاص است ، مورد بازخواست قرار نمی گیرد، بلکه بیشتر به خاطر آن چه که هست ، مورد ارتباط قرار می گیرد.
▪️ اهمیت این نوع زندگی اگرچه از یک طرف به خاطر تجارب با واسطه ای است که در آن روی می دهد ؛ اما به جهت وقت بسیار زیادی که از یک فرد در فضای مجازی می گیرد و به لحاظ تاثیرات شگرفی که در نحوه تعاملات و حضورش در فضای واقعی ایجاد می کند ، می تواند در حوزه مطالعات «سبک زندگی» از اهمیتی به مراتب بالاتر برخوردار شود.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘قدرت رسانه در کنترل احساسات جوامع
▪️چرا وقتی یک قتل عام در یک کشور اروپایی اتفاق میافتد تمام کشورها به آن واکنش نشان میدهند ولی در #فلسطین بدترین جنایتها رخ میدهد ولی هیچکس واکنش نشان نمیدهد؟
▫️اگر عربی را در #هالیوود دیدید که دلقک نبود، تاجر چرب زبان نبود، شیخ منحرف جنسی نبود، پس قاعدتاً او یک تروریست هواپیما ربای بمب گذار است.
▪️این چهرهای است که هالیوود از #اعراب در ذهن مخاطبین خود جای داده و در ضمیر ناخودآگاه مخاطبین حس تنفر به اعراب را وارد کرده، بدون آنکه مخاطب متوجه شود.
▫️در نتیجه کشتار و شکنجه اعراب در ذهن مردم جهان عادی سازی میشود.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘چرااستفاده ازشبکههای اجتماعی رایگان است؟!
▪️ برای دریافت پاسخ سوال،مستند رایگان #معضل_اجتماعی (The Social Dilemma) ساخته کشور آمریکا را حتماً ببینید.
▪️اگه واسه محصولی پول نمیدی یعنی خودت محصولی
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘دوگین و نظریه جنگ شبکه محور
▪️در پوشش یک مسنر جدید، دوگین بر ارتباط عناصر روانی، ادراکات و ایده ها در فضای ژئوپلیتیک کنونی تأکید ویژه ای دارد و همچنین تمایز بین اقدامات (نظامی و غیرنظامی)، (جنگ و صلح) را محو و کاملاً تیره یاد می کند.
▪️او شبکه را در قالب یک پدیده اجتماعی در بُعد اطلاعاتی تفسیر کرده و در نتیجه، جنگ شبکه محور زمانی رخ می دهد که یک بازیگر سیاسی تلاش می کند (نه لزوماً با استفاده از ابزار نظامی)؛ شبکه ای قوی و گسترده تری را کنترل و هدایت کند.
▪️همانطور که در دنیای معاصر حجم اطلاعات بسیار زیاد و گسترده شده است، کنترل آن نیز چندان امکان پذیر نمی باشد، بنابراین هدف جنگ شبکه محور کنترل جریان اطلاعات نیست، بلکه کنترل چگونگی و نحوه ایجاد و اشتراک گذاری اطلاعات است.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تــــمام شهر
بوی عطر بهار گرفته و تمام من، بوی تو
کجایی...؟
بهار دارد میرسد...
🌸🌷 لحظه تحویل سال همه دعای فرج (الهی عظم البلاء) را به نیت تعجیل در فرج و رفع گرفتاریها قرائت میکنیم.
التماس دعای خیر🙏🏻🌹
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸يا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ
🍃 ای تغییر دهنده دلها و دیدهها
🌸يا مُدَبِّرَ اللَّيْلِ وَ النَّهَارِ
🍃 ای تدبیرکننده شب و روز
🌸يا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ
🍃 ای گرداننده سال و حالتها
🌸حوِّلْ حَالَنَا إِلَى أَحْسَنِ الْحَال
🍃 حال ما را به نیکوترین حال تغییر ده
🌷 عیدتون مبارک 🌷
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
♨️نکات مهم پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب
پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب کوتاه، معنادار، صریح و قابل تأمل بود که می توان نکات زیر را از آن استخراج نمود:
۱. عدم رضایت کامل ایشان از نحوه عملیاتی شدن شعار سال گذشته که با عنوان «نه به قدر مطلوب» بیان گردید.
۲. تأکید چندباره معظم له بر مشکل اقتصاد به عنوان ضعف اساسی کشور
۳. امکان حل این مشکل با تقویت «تولید ملی»
۴. حضور مؤثر و واقعی مردم در صحنه اقتصاد برای نیل به یک «اقتصاد مردم پایه»
بدون تردید، ریل گذاری اقتصاد در سال جدید با توجه به بودجه سال ۱۴۰۳ و همچنین برنامه هفتم توسعه تلاش مضاعفی را در هر سه قوه می طلبد و نکته ای که نباید فراموش شود، برخورد بازدارنده با مفاسد اقتصادی در هر سطح و مقامی است. برخوردی که رشد یا افول سرمایه اجتماعی نظام سیاسی وابسته به آن خواهد بود.
✍محمدصادق خرسند
#سال_نو_مبارک
#جهش_تولید_با_مشارکت_مردم
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
29.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠#گزارش_تصویری
🔻انجمن سواد رسانه طلاب در سالی که گذشت...
💢آنچه میبینید برگزیدهای از برنامهها و حضور اصحاب رسانه در برنامه ها و فعالیت های انجمن سواد رسانه طلاب است
▪️ انجمن سواد رسانه طلاب در یک سال گذشته با برنامههایی همچون «آموزش تربیت مربی»، «اتمسفر مستند»، «دکوپاژ» و «مصاحبههای مردمی» مسائل حوزه رسانه را از دل رویدادهای مناسبتی و فرهنگی و اجتماعی به قاب متن و تصویر درآورده است.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
lakzaee_tarhkoli_4.mp3
29.03M
🌙#فصل_برکت | #طرح_کلی
☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
🔸 جلسه چهارم
با ارائه:
👤حجتالاسلام نجف لکزایی
📚||مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت||
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت |
هدایت شده از رسانه پریزاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پشت پرده کامل ماجرای اخیر آقای صدیقی
🤔 قضیه جعل امضاء چیست؟
📌اگر برای شماهم علامت سوالهایی ایجاد شده، کلیپ را با دقت مشاهده کنید
با ما همراه باشید...
🆔️ @parizadmedia