نشست پنجاه_و_هشتم دیدار (مصحف نور بر صفحۀ نور)-11-02-1403.mp3
39.2M
🔘نشست *"مصحف نور بر صفحه سینما"*
▫️واکاوی برنامهسازی قرآنی با نگاهی به برنامه تلویزیونی محفل
▪️یازدهم اردیبهشتماه ۱۴۰۳
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#دکوپاژ | #نقد_فیلم
💢 تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «پرویز خان»
👤باحضور:
◾️تحلیلگران و ناقدان سینما
⏰ زمان: پنج شنبه 27 اردیبهشت
🔻 بعداز نماز مغرب و عشا
📍مکان: قم، بلوار الغدیر، بوستان غدیر، مسجد امام جواد (علیه اسلام)
▪️جهت شرکت به آیدی زیر پیام بدهید
🆔@savade_rasane
🛑ظرفیت محدود است🛑
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘بازخوانی پرونده جنایی که هیچ جسدی نداشت؛ در قاب پرده نقره ای...
🌍 نقد اختصاصی فیلم بی بدن را اینجا مطالعه کنید.
✨فیلم شناخت پایگاه تخصصی نقد و تحلیل فیلم✨
#نقد_فیلم
#اختصاصی
📱https://eitaa.com/joinchat/3557687541Cc11908004c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 مستند #امین_فارسی
▪️ روایتی از اهمیت #زبان_فارسی در بخشهای مختلف مثل علم و فناوری و حمایت رهبر انقلاب از این موضوع برای صادر کردن فرهنگ اسلامی و ایرانی.
▫️ تماشا در لینک زیر:
🌐 b2n.ir/amin-f
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
May 11
090912_001.m4a
38.85M
🔘صوت جلسه تحلیل و بررسی فیلم «انگل»
▫️دکتر سید علی اکبر هاشمی
▪️از سلسله نشست های اکران و تحلیل و بررسی و ایده پردازی #تولید_فیلم از دیدگاه اندیشه اسلامی
▫️زمان ارائه: پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
▪️ معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#گزارش تصویری |#مستند سازی
💢دوره آموزش مستند سازی
(هفته سوم)
▪️استاد:حجت عدالت پناه
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#ویراستی
▪️میگفتند:
هوش مصنوعی امروز که خادم #اقتصادطمعمحور است میرا و مردنی است
#هوش_مصنوعی_فردا
حاصل #انقلابدرعلومانسانی است
▪️منتظر حوزه هاییم تا:
مبتنی بر تفکرهای پایه اهل بیتی
#ساختارهایفردا را ترسیم کنند.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘 رسانههای عربزبان، نقش آفرینانِ جدّیِ پسا طوفان الأقصی
✍ میلاد حسن زاده
▪️اولین موجِ اسلامگرایی به نفع جریان مقاومت، با ظهورِ #انقلاب_اسلامی اتفاق افتاد و مردم مستضعف جهان دیدند که امکان برچیدن حکومتهای ظالم و فاسد و مقابله با استکبار جهانی با ایدئولوژی اسلامی امکانپذیر است.
▪️موجِ دوم با سلسله قیامهای کشورهای عربی از نیمه دوم سال ۸۹ شمسی شروع شد که از آن به #بیداری_اسلامی یاد میشود و مقام معظم رهبری در مورد آن فرمودند:
حوادث امروز شمال آفریقا، کشور مصر، کشور تونس، برخی کشورهای دیگر، برای ما ملت ایران معنای دیگری دارد، معنای خاصی دارد؛ این همان چیزی است که همیشه به عنوان حدوث بیداری اسلامی، به مناسبت پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی ملت ایران گفته میشد؛ امروز خودش را دارد نشان میدهد...
▪️موجِ سوم که #طوفان_الأقصی بود، با عملیاتِ رسانهایِ حزبالله لبنان موجِ جدیدی از اسلامگرایی و حمایت را برای فلسطین به ارمغان آورد و بعد از آن، عملیات #وعده_صادق با تکمیل پازلِ #حماس، باعث قوت دوچندان اسلامگرایی شد.
▪️در نهایت، تمام این مراحل باعث شد توجه به رسانههای عرب زبان بالا برود چراکه زبان اسلام عربی است و مردم دنیا اسلام را با این زبان میشناسند. تجربهٔ فعالیت چندساله در فضای مستبصرین و زیست ۲ ساله با بیش از ۵۰ ملیت جهان در جامعة المصطفی العالمیه این موضوع را برایم عیان کرد که عموم مستبصرین زبان عربی را فرا میگیرند.
▪️از موارد گفته شده میتوان نتیجه گرفت که رسانههای عربزبان در دورانِ پسا طوفان الأقصی نقش پررنگی در دنیا ایفا میکنند و در جهتگیریهایِ جهانی مؤثر خواهند بود. در این صورت نقشآفرینیِ رسانهای در دنیای جدید، نیازمند رسانهی عربزبانِ پُرقوّتیست که بتواند افکار جهانی را به نفع #جبهه_مقاومت متأثر سازد.
▪️در حال حاضر برخی شبکههای عربزبانِ موجود که بیشترین مخاطب را دارند نه تنها در گفتمان مقاومت نمیگنجند بلکه علیه آن هم به فعالیت میپردازند. العالمِ ایران و المیادین و المنارِ لبنان که شبکههای نزدیک به جبهه مقاومت هستند در مقابلِ رقبای خود مخاطبان بسیار کمتری دارند. العربیهی عربستان و غولِ رسانهای، چون الجزیرهی قطر که دارای بیش از ۸۰ دفتر در سراسر جهان میباشد کنترل افکار کشورهای عربی را در دست دارند.
▪️راهاندازیِ شبکهای عربزبان و یا فکر جدی برای تقویت هرچه بیشترِ العالم، همچنین موجی از تولید محتوا در سکوهای مختلف به زبان عربی توسط فعالان مجازی میتواند در آیندهای نزدیک، افکارِ عمومی جهان را با سرعت چندبرابری به نفعِ جبهه مقاومت تغییر دهد.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘تاکتیکهای جنگ نرم در رسانههای غربی و غربگرا
▪️در این رسانهها از تاکتیکهای زیر برای تغییر ذهنیت مخاطبین استفاده میشود:
1️⃣تاکتیک برچسب زدن: مانند تروریسم، بنیادگرایی، نقض حقوق بشر، نقض حقوق زن و....
2️⃣تاکتیک تلطیف و تنویر: از تلطیف و تنویر (مرتبط ساختن چیزی با کلمهای پر فضیلت) استفاده میشود تا چیزی را بدون بررسی شواهد بپذیریم و تصدیق کنیم.
3️⃣تاکتیک انتقال: استفاده از نمادهای مذهبی و یا ملی و انتساب به اشخاص و جریانهایی که مورد احترام تودههای عمومی مردم هستند. در این تاکتیک از ابزارهای گوناگون از جمله طنز، کاریکاتور، شعر و موسیقی و… استفاده میشود.
4️⃣تاکتیک تصدیق: حمایت اشخاص معروف (سیاستمداران، هنرمندان، دانشمندان و…) و گروههای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از فردی یا جریانی تصدیق نامیده میشود.
5️⃣تاکتیک شایعه: هر شایعه در برگیرنده بخش قابل توجهی از واقعیت میتواند باشد (تاکتیک تسطیح در شایعهسازی) ولی ضریب نفوذ آن بستگی به درجه ابهام و اهمیت آن دارد.
6️⃣تاکتیک کلیگویی: تاکتیک کلی گویی، تاکتیکی است که سعی میشود ذهن مخاطب متوجه شاخ و برگ نشده و در رابطه با هسته مرکزی پیام، حساسیت نداشته و آن را بدون بررسی و کنکاش بپذیرد که به همین دلیل برخی این تاکتیک را «بی حس سازی مغزی» نیز مینامند.
7️⃣تاکتیک دروغ بزرگ: بدین معنی که پیامی را که به هیچ وجه واقعیت ندارد، بیان می کنند و مدام بر «طبل تکرار» می کوبند تا ذهن مخاطب آن را جذب کند.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘فعالیت پیادهنظام دشمن در رسانه داخلی
▪️اپلیکیشن دوچرخههای اشتراکی شهرداری تهران طراحی و منتشر شده و ظاهرا بانوان نمیتوانند از آن استفاده کنند.
▪️حالا یک #شهروند_خبرنگار در چپترین رسانه کشور(هممیهن) دوچرخهسواری بانوان را برای ایجاد یک هوای پاک مطالبه میکند آنهم در آستانه روز دختر!
▪️ادبیات گوینده این ویدئو برای مردم ایران غریب نیست و مشخص است به سفارش چه کسانی اقدام به تولید و انتشار این ویدئو کرده است.
▪️مطالبه دوچرخهسواری، ورود به ورزشگاه و از این دست مطالب سطح پایین برای بانوان یک نوع توهین به جایگاه حقیقی زنان کشور است.
▪️جریان ضدانقلاب قصد دارد با جایگزینی مطالبات دونپایه جایگاه زنان را در کشور متزلزل کند که به لطف خدا هیچوقت موفق عملیاتی کردن چنین حرکت پلیدی نمیشوند.
▪️امیدواریم عموم مردم هم آگاه باشند و بازیچه دست این افراد نشوند.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#گزارش_تصویری | #نقد_فیلم
💢 تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «پرویز خان»
👤باحضور:
◾️تحلیلگران و ناقدان سینما
👤 آقای حمید قائمی مهر
👤 آقای محمدرضا نصیری
📍مکان: قم، بلوار الغدیر، بوستان غدیر، مسجد امام جواد (علیه السلام)
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#حاشیه_نگاری | #دکوپاژ
🔘((نسيمِ اجابت بر آجيل مشكل گشا))
▪️وقتي دردها همراه ناكامي ها در وجود آدمي حبس ميشود ؛ براي نسيم، تنها راه رهايي و روزنه ي اميد ، نذر آجيل مشكل گشا است كه روز پخش آن، حاجت روا ميگردد.
▫️فيلم سه كام حبس، با دوربين خاكستري اش، به ظاهر، افيون شيشه را در هم پيچيدن زندگي ها در هر طبقه ي اجتماعي ميبيند و نوعي از انفعال زنان را در تشخيص دردهاي خانوادگي و اجتماعي كه مسبب اصلي آن را هم مردان ميبيند ،به تصوير ميكشد؛ اما درد پنهان نسيم، كه قابل بيان نيست و نسيم ، فقط با خداي خود در ميان گذاشته بود در لفافه هاي نمادها پيچيد و دعا كرد كه مخاطب بفهمد و خانواده ها هوشيارتر و دغدغه مند، كاري براي درمان آن كند.
▪️نمادها يكي از ابداعات هوشيارانه ي بشر براي بيان مقصود خود با كوچكترين علامات و زحمات أست، سالور، به يمن نماد عروسك ها كه اوج بهره وري جنسي از زنان را در طول تاريخ به نمايش ميگذارد ، و آن را همراه ابتدا تا انتهاي داستان ميكند تا دسته اي ديگر از اين نگاه به زنان را به مخاطب بشناساند؛ زنان خسته از روابط جنسي طولاني، بدون عاطفه و تحت اجبار اما اينبار در خانواده و توسط همسر!!!
▫️مجتبي، در سكانسي از فيلم، با ظرافت خاصي از عدم تمكين نسيم، شكوه ميكند… نسيم با دردي عميق و دلخوري از مجتبي در خلوت خود به سيگار پناه ميبرد تا كمي آرام بگيرد… حضورش در جلسات دعا نيز براي درمان دردي أست كه قابل بيان نبوده و تنها اميدش را در مدد الهي ميبيند و چه خوب در روز پخش آن، متوجه ميشود كه علت اصلي مشكلش اعتياد مجتبي به شيشه أست .
▪️نسيم چند روزي أست درخانه، از مجتبي رو ميگيردو آرايش نميكند و … نسيم خسته از رابطه ي جنسي طولاني كه از آثار مصرف شيشه أست ، چشم اميد به شفا دارد كه از ديد نويسنده، آگاهي از دليل واقعي مشكل، بزرگترين اجابت دعا براي نسيم أست.
▫️امر جنسي در طول تاريخ تابويي بوده أست كه به دلايل مختلف سخن از آن به طور مستقيم با سختي ها همراه بوده أست. حتي در شرايط حال با انبوه اطلاعات و كم رنگ شدن بسياري از حريم ها، در مورد مسائل مختلف آن در فضاهاي گوناگون صحبت ميشود اما هنوز امر پنهاني و خصوصي بسياري از افراد أست كه متاسفانه مواجه نادرست با آن، باعث به وجود آمدن مشكلات عديده شده و كليشه هاي جنسي نادرستي را به انبوه افسانه هاي جنسي جامعه اضافه ميكند.
▪️جا داشت نويسنده اين امر مهم را بيشتر پرورش ميداد و در دنيايي كه متاسفانه استفاده ي از انواع مواد مخدر و قرص هاي وياگرا و … نگاه جنسي به زنان را تقويت كرده و صدمات بسياري را هم براي مردان و هم زنان همراه داشته، همدلي بيشتري با نسيم مي داشت و بيننده را در فهم مقصودش ياري بيشتري ميكرد.
✍️ف.حاجیلویی
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘جریان سازی رسانه ای و خبری
▪️جریان سازی رسانهای میتواند اهدافی همچون راه اندازی و اجرای هجمههای فرهنگی را دنبال کند. از طرف دیگر میتواند به منظور نهادینه شدن یک تفکر استفاده شود.
▫️جریان سازی رسانهای فرآیندی است که رسانهها از آن به منظور همراه کردن #مخاطبان استفاده میکنند.جریان سازی میتواند هم با هدف مثبت و هم با هدف منفی انجام گیرد. به همین دلیل میتوان آن را یک شمشیر دو لبه دانست.
▪️در رابطه با جریان سازی رسانهای به چند نکته باید توجه داشت:
1⃣ هدف از جریان سازی تغییر یا تثبیت نگرش و افکار عمومی نسبت به یک مقوله به طور دلخواه است
2⃣ وسایل ارتباط جمعی همانند تلویزیون، رادیو، خبرگزاریها، شبکههای اجتماعی و … ابزارهای ایجاد و انتشار جریان سازی هستند
3⃣ مالکان رسانهها، حکومتها، سیاست گذاران، بنگاههای تبلیغاتی و … میتوانند منبع جریان سازی باشند
4⃣ جریان سازی در قالبهای رسانهای ارائه میشود مانند برنامههای آموزشی، تفریحی، خبری و … . در این زمینه پیام رسانه، نقش ویژهای را دارد
5⃣ جریان سازی در طول یک فرآیند و به صورت تدریجی، نظام مند و غیر مستقیم ارائه میشود.
▪️ مراحل جریان سازی رسانهای
▫️"شناخت مخاطب" و تفسیر نگرش او برای برنامه ریزی فرآیند جریان سازی
▫️"اقناع مخاطب"
▫️"تثبیت ایجاد جریان" به عنوان حساسترین مرحله جریان سازی.
▪️باید توجه داشت که جریان سازی رسانهای تا زمانی که در خدمت اهداف مثبت و مبارزه با هجمههای دشمنان قرار گیرد، میتوان به آن به عنوان یکی از مزیتها و فرصتهای رسانه نگاه کرد.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh