eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
| 🔘ریال دیجیتال (بخش سوم) ▫️مزایای ریال دیجیتال ▪️استفاده از ریال دیجیتال، مزایای متعددی برای ذینفعان مختلف، از جمله مردم، بانک‌ها و دولت به ارمغان خواهد آورد. برخی از این مزایا عبارتند از: 1️⃣سرعت و سهولت بیشتر در تراکنش‌ها: تراکنش‌های ریال دیجیتال به صورت آنی و بدون نیاز به حضور در بانک یا صرافی انجام می‌شوند. 2️⃣کاهش هزینه‌های مبادلات: کارمزد تراکنش‌های ریال دیجیتال به مراتب پایین‌تر از کارمزد تراکنش‌های بانکی سنتی است. 3️⃣دسترسی آسان‌تر به خدمات مالی: ریال دیجیتال می‌تواند به اقشار کم‌برخوردار و ساکنین مناطق روستایی که دسترسی محدودی به خدمات بانکی دارند، امکان دسترسی آسان‌تر به خدمات مالی را فراهم کند. 4️⃣امنیت بیشتر: ریال دیجیتال با استفاده از فناوری‌های نوین رمزنگاری، از امنیت بالایی برخوردار است و در برابر جعل و تقلب مصون است. 5️⃣قابلیت برنامه‌ریزی: ریال دیجیتال می‌تواند برای انجام پرداخت‌های خودکار و برنامه‌ریزی شده مورد استفاده قرار گیرد. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘کارزاری برای انسانیت ▪️کاربران جهانی اینستاگرام درخواست تحریم اسرائیل در المپیک را استوری می‌کنند؛ عکس به شکل آشکاری نشان می‌دهد ورزشکاری در کار نیست صرفا سربازان نتانياهو نقش عوض می‌کنند. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 💢 اکران خصوصی، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی شورعاشقی 👤باحضور: ◾️تحلیلگران و ناقدان سینما ⏰ زمان: سه شنبه 9 مردادماه 🔻 ساعت: 15:30 📍مکان: قم، خیابان شهدا (صفائیه)، نبش کوچه ۱۷، سالن سینما اشراق، معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی ▪️جهت شرکت به آیدی زیر پیام بدهید 🆔@savade_rasane 🛑ظرفیت محدود است🛑 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
5.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🔘مدیریت بحران در رسانه ▪️امروزه یکی از مولفه‌های اساسی در مراحل مختلف بحران، نقش مهم رسانه‌ها می‌باشد. رسانه‌ها به دلیل توانایی در جهت دهی به افکار عمومی، نقش اساسی در مراحل مختلف بحران ایفا می‌کنند. نقش دوگانه رسانه‌ها در بحران زایی و بحران زدایی، برجسته کردن و کوچک نشان دادن، القای امید و یا ناامیدی و...برای همگان واضح است. 👤خانم معصومه قمقامی(دکترای ارتباطات) 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘34 فیلم بدون مجوز ▪️سید ضیاء هاشمی تهیه کننده فیلم‌هایی چون شوکران و عروس در مصاحبه‌ای ضمن نقد عملکرد سازمان سینمایی و وزارت ارشاد مبنی صدور پروانه نمایش گفت: «ما اعتقاد داریم که در حال حاضر هر کسی که می‌خواهد فیلم بسازد، سعی می‌کند به شورای پروانه ساخت کلک بزند؛ یعنی فیلمنامه را جوری می‌نویسد و فیلم را جور دیگری می‌سازد. ممکن است علاوه بر تغییر فیلمنامه ساخت فیلم را هم عوض کنند و گرفتاری‌هایی را برای سینمای ایران به وجود می‌آورد. پس بنابراین اگر پروانه ساخت نباشد، خود افراد با مسایل و مشکلات آشنا هستند.» ▫️او همچنین اضافه کرد که: « ۳۴ فیلم ساخته شده بدون حجاب و بدون مجوز را داریم که به جشنواره‌های برلین و کن رفته‌اند. بالاخره اطلاعات بیرون آمده است و کسانی که آنجا بوده‌اند، دیده‌اند. من می‌خواهم بگویم فیلمسازی الان قابل کنترل نیست، می‌شود فیلم ساخت و کسی متوجه‌اش نباشد.» ▪️اینکه در سال‌های پس از جنبش «زن،زندگی،آزادی» فیلم‌های سینمایی بدون حجاب به تولید رسیده و در کشورهای غربی مثل فرانسه و سایر جشنواره‌های کوچک و بزرگ به نمایش در آمده شکی نیست. برای نمونه فیلم «کیک محبوب من» به کارگردانی «بهتاش صناعی‌ها» و «مریم مقدم» که در ایران نیز سر و صدای زیادی کرد و در جشنواره کن به نمایش در آمد. یا فیلم «من، مریم، بچه‌ها و ۲۶ نفر دیگر»، به کارگردانی «فرشاد هاشمی» که هیچکدام از قانون‌های کشور را رعایت نکردند. ▫️ اما مسئله تولید فیلم و رعایت نکردن قوانین کشور، آنقدرها که آقای هاشمی در مصاحبه‌شان گفته‌اند ارتباطی به وجود پروانه نمایش ندارد و اتفاقا نبود پروانه نمایش، فضا را برای تولید آثار ضد قانونی بیشتر می‌کند. چرا که اساسا در کشور ما، نوعی سینما وجود دارد به نام سینمای جشنواره‌ای، یعنی فیلم‌هایی تولید می‌شود که اساسا برای نمایش در گیشه داخلی و مخاطب ایرانی نیست و فقط به نیت حضور در جشنواره‌های خارجی ساخته می‌شود. حال در صورت حذف پروانه نمایش فیلم سازی که برای جشنواره خارجی فیلم می‌سازد و اصلا نمایش در ایران اهمیتی برایش ندارد، چگونه ملزم به رعایت قانون در فیلم‌هایش می‌باشد؟ ▪️آیا حذف پروانه نمایش باعث تولید بیشتر چنین فیلم‌هایی نمی‌شود؟ ضمن اینکه برای بعضی دیگر از فیلم سازانی که برای همین داخل نیز فیلم می‌سازند گیشه اهمیت چندانی ندارد. چون اصولا در بخش مهمی از سینمای ما؛ نان در تولید است و نه در فروش. فیلمسازی که فیلمش را ساخته و بعدا هم مانند «برداران لیلا» و «تفریق» و «جنگ جهانی سوم» آن را منتشر می‌کند و دغدغه بازگشت سرمایه‌ را ندارند. این تولید و عدم بازگشت سرمایه هم به اقتصاد سینما آسیب زننده است و هم فضا را برای ساخت غیر قانونی آثار زیاد می‌کند. ▫️اما با این حال تولید آثار غیرقانونی در ایران برای جشنواره‌های خارجی، اصلا برای دستگاه‌های نظارتی امری قابل قبول نیست. مسئولین سازمان سینمایی و وزارت ارشاد باید پاسخگو باشند که چرا کار را به جایی رساندند که امروز ادعا می‌شود بیش از 34 فیلم سینمایی بدون رعایت قانون به تولید و انتشار رسیده است. ✍️نویسنده: محسن بنی‌احمدی(مسئول کارگروه رسانه معاونت تبلیغ) 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘به هیچ عنوان برای افراد غریبه، تاکسی اینترنتی نگیرید! 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘چهار بازی سالم موبایلی برای بچه های شما 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘توییتر تسلیم قوانین هند شد ▪️هند با وضع قوانین جدید به دنبال قانونمند کردن محتوای ارسالی کاربران هندی در شبکه‌های اجتماعی و مجبور کردن شبکه‌های اجتماعی به پاسخگویی در قبال مطالب غیرقانونی یا مضر است. ▫️این هفته دولت هند به دادگاهی اعلام کرده بود که توییتر نتوانسته به مسئولیت خود در قبال این قانون عمل کند و توییتر نیز با هدف تبعیت از قوانین هند، یک فرد هندی را به عنوان نماینده خود منصوب کرد. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘تأثیر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا بر هواوی ▪️همانطور که گفته شد، هواوی از زمان اعمال تحریم‌های ایالات متحده، تلاش کرده تا بخشی از منابع مالی خود را از طریق حق‌ امتیازهای خود تأمین کند. از طرفی در سال 2020 وزارت بازرگانی ایالات متحده محدودیت‌هایی در قوانین صادرات وضع کرد که به موجب آن، تولید تراشه‌های شرکت های‌سیلیکون با مشکل روبه‌رو شد؛ مخصوصاً اینکه تا پیش از تحریم‌ها، این شرکت چینی دومین مشتری بزرگ TSMC پس از اپل بود. به‌همین دلیل هواوی تلاش دارد با تأمین منابع مالی مدنظر، پروژه‌های تحقیقاتی نظیر هوش منصوعی را در کنار توسعه تراشه‌هایش پیش ببرد. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘در انتهای شب یک نه بزرگ به جریان فمنیستی ▪️در انتهای شب یک نه بزرگ به جریان فمنیستی حاکم بر سینمای ایران است. یک درام اصولی به دور از قضاوت‌های رایجِ زردِ بین مرد و زن. ▫️سریال در انتهای شب سریالی بدون جنجال و حواشی زرد بود که سعی داشت با نشان دادن چالش‌های زندگی یک زوج، آن را درست روایت کند. از شیرینی‌های سریال این بود که کارگردان با اینکه خود زن است اما هیچگونه نگاه جانبدارانه‌ای در روایت چالشی که مابین این دو وجود داشت، اعمال نکرد. ▪️همین موضوع نقطه تمایز این سریال با مابقی آثار زرد هم موضوع خود است؛ چیزی که نقطه مقابل آن در سینمای ایران آنقدر زیاد است که دل مخاطبین، علی الخصوص زنان جامعه را نیز می‌زند. ▫️سالیان سال است که سینمای ایران و محصولات شبکه‌های خانگی از نبود یک روایت صحیح و به دور از جنسیت زدگی از روابط زناشویی رنج می‌برد. این فاجعه تا جایی پیشروی کرده که به خاطر جذب مخاطب و فروش بیشتر، پدیده فمنیست‌های سیبیلوی را نیز در سینمای ایران شاهد بوده‌ایم. ▪️حال اینکه جریان فمنیستی و به طور کلی تفکر فمنیست، بزرگترین خشونت علیه زنان است. فمنیست یعنی مرد ساختن از زن؛ فمینیست یعنی کشتن بخش عمده‌ای از وجود یک زن و احساسات یک زن، برای هم تراز کردن آن با مرد برای بهتر جنگیدن با آن است. موضوعی که در آثار تهمینه میلانی به وضوح می‌توان دید. آثاری که در دهه ۷۰ و ۸۰ و حتی ۹۰ چالش‌ترین و پر بحث‌ترین مباحث را در جامعه ایجاد کرد. ▫️با نگاهی به آثار آیدا پناهنده می‌توان یافت که او از همان ابتدا با این نوع نگاه به زن مخالف بود. "زن به ماهوَ زن" دارای شخصیت و کرامت و همچنین یک نقش اجتماعی است و در هر جایگاه و موقعیتی اعم از دختر، زن و یا حتی مادر بودن که قرار بگیرد، دارای برکات فراوان و ای بسا دارای اشتباهاتی نیز خواهد بود. مسئله‌ای که به خوبی به شکل هنرمندانه‌ای در سریال در انتهای شب به تصویر کشیده شد. ▪️مرد این سریال نیز یک مرد واقعی بود، نه یک مرد ساختگی از ذهن یک فمینیستِ متحجر. مردی که در مقام یک پدر خوبی‌ها و اشتباهاتی دارد و هیچ وقت از طرف کارگردان دچار سیاه نمایی نشد. پذیرش اشتباهات از زن و مرد سریال یعنی حرکت رو به جلو برای حل مشکل و برای جبران آن. احترام متقابل زن و مرد سریال، حتی در زمانی که از یکدیگر جدا شدند، نقطه عطف و محل رجوع آنان به یکدیگر بود. ▫️اینجاست که محل اختلاف این کارگردان با فمینیست‌های زن احیاناً فمنیست‌های سیبیلوی سینمای ایران مشخص می‌شود. ساخت فیلم و سریال با موضوع طلاق، صرفاً غر زدن جنسیت‌ها برای یافتن مقصر نیست که بگوییم تقصیر مرد است یا تقصیر زن؛ در جایی از فیلم و سریال به عنوان یک کارگردان، باید به جامعه راهکار داد. اتفاقی که در سریال در انتهای شب به خوبی و به هنرمندانه‌ترین شکل خود رقم خورد. ▪️دعوت زوجین به گفتگو، به احترام به هم، حتی پس از جدایی و در عین حالی که با یکدیگر اختلاف دارند، یکی از موثرترین مسیرهای حل این نوع از مشکلات اجتماعی است که در جامعه ما کمرنگ شده و جای خود را به کینه و چالش و مقصریابی و دعواهای زردِ اجتماعی این چنینی، داده است. ▫️امید است با بست این نوع نگاه در سینمای ایران، این نوع نگاه مترقی و غیر ابزاری به زن نهادینه شود؛ که به طور قطع خواهید دید این نگاه، باعث حل بسیاری از مشکلات خانوادگی جامعه در میان مدت می‌شود. ✍️نویسنده: محمدرضا نصیری(لیسانس ارتباطات) 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘بازگشت درام به شبکه خانگی / شروع خوب داریوش ▪️رویکرد هادی حجازی فر در کارگردانی این سریال نشان می‌دهد که داستان گویی و دراماتیزه کردن آن برای مخاطب، پیش از بیان هر محتوایی برای او ارجحیت و موضوعیت دارد. ▪️ترسیم موقعیت‌های دراماتیک و قرار دادن شخصیت‌های اصلی در آن، همان باور پذیر کردن و الصاق عاطفی به نگاه مخاطب است. ▪️موضوعی که باعث نجات یک اثر هنری از شعارزدگی میشود. ▪️کار مهم دیگری که هادی حجازی فر انجام داده، بازگرداندن قهرمان‌های دهه ۶۰ و ۷۰ به سینمای ایران است. قهرمان‌هایی که با برادری و و رفاقت‌های مثال زدنی آن دوره، سینما را برای مخاطب شرین‌تر می‌کرد. ▪️چیزی که امروز جای خود را به خشونت، خیانت و خونریزی در سینمای ایران داده است. ▪️در دو سه سال اخیر، سینمای ایران کارگردانان جوان و جدید و قهرمان ساز خوبی را معرفی کرده است که قطع و یقین بایستی بیشتر در این عرصه حضور داشته باشند. ▪️حضور حجازی فر با این رویکرد ونوع نگاه، در عرصه شبکه خانگی فرصت مغتنمی است تا نگاهی دوباره به درام نویسی و قصه‌گویی داشت. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام