11.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘عوامل موثر در جنگ ترکیبی
▪️«میخواهند ملت را از راههای اطلاعرسانی جدا کنند...»
▫️به روایت رهبر معظم انقلاب(۱۴٠۲/۱/۱)
▪️دقیقا اصلیترین حربه در جنگ ترکیبی با محوریت شناختی، همین جداسازی مردم از رسانههای رسمی نظام و سوق دادن آنها بسمت رسانههای معاند است؛ آنگاه به راحتی میتوانند جای «جلاد و شهید»، «ظالم و مظلوم»، «خیانت و خدمت» را عوض کنند!
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
15.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘چرا وضعیت سینمای ایران، مطلوب نیست؟
▪️پاسخی کوتاه از استاد فرجنژاد
@FarajNezhad110
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
هدایت شده از 🧠📺📡 مؤسسه شناخت
49.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 انواع نبردهای جدید
◽️در این ویدئوی کوتاه پنج نوع از انواع جنگ اعم از جنگ نرم، جنگ شناختی، جنگ ترکیبی، جنگ اطلاعاتی و جنگ روانی اجمالاً معرفی شده است
#اختصاصی
#اینفوموشن
🔖 به کانال شناخت بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1828258374C648466e682
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘تلگرام در ایران به مدت ۶ ساله که فیلتر است. کسانی که تا دیروز منتقد تلگرام بودند از جمله #رسانه_ملی به دفاع از این پلتفرم میپردازند!
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#پارا_کتاب | #باز_نشر
🔘تصویر منفی مسلمانان در سینمای صهیونیستها
▪️صهیونیستها از همان سالهای آغازین سینما، فیلمهایی بر ضد مسلمانان و اعراب ساختند. سینمای صهیونیستی لحظهای از توصیف مسلمانان به ویژه اعراب به عنوان گروهی جاهل و وحشی و بلکه تروریست باز نایستاده است.
▪️گاهی اوقات این کار به صورت مستقیم و برخی اوقات هم به صورت غیر مستقیم صورت میپذیرد و از این طریق چنین افکاری به بیننده غربی و حتی گاهی به بیننده مسلمان القا میشود.
▪️ تاكنون صهيونيستها فیلمهای زیادی ساختهاند و مسلمانان را مورد حمله قرار داده و تاریخ و چهره و رفتار آنان را بد جلوه دادهاند مانند: فیلم «پسر شیخ»، «شیخ و رقاصه مصری»، «خرطوم».
▪️در کنفرانس حمایت از مقدسات و تمدن فرهنگی عربها آمده است که سینمای صهیونیستی تأثیراتی منفی بر حقوق اعراب در فلسطین دارد و حمله به غیر یهودیان و عقاید آنها را اصل وصیت مقدس میداند. به گونهای که یهودیان در این سینما دائماً در مقام اقلیت حاکم و مسلط و برتری جو هستند و شرق و غرب عالم به یک اقلیت مخالف (دشمن) تبدیل میشوند. همین امر نگرشی نژاد پرستانه به وجود میآورد که ضرورتاً با اهداف اعلام شده و اعلام نشده صهیونیسم برخورد پیدا میکند.
▪️اگر یهودیان حق دارند که سینما را به عنوان یک صنعت در یک کشور در انحصار خود بگیرند؛ این بدان معنی نیست که حق دارند سینما را به عنوان یک اندیشه و هنر برای خود احتکار کنند.
📚کتاب صهیونیسم و رسانه صفحه ۹۵
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
12.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘همه کشورها درگیر حکمرانی فضای مجازی هستند
▪️دبیر شورای عالی فضای مجازی:
▫️حکمرانی در فضای مجازی پیچیدگیهایی دارد که همه کشورها درگیر آن هستند؛ مانند بازداشت پاول دوروف در فرانسه یا تشکیل دادگاه تیکتاک در آمریکا.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ببینید
🔘سواد رسانهای
▪️لزوم مراجعه به چند منبع معتبر برای صحتسنجی محتوا
▪️لزوم هوشیاری نسبت به سوگیری رسانه
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#یادداشت | #اختصاصی 🔘نقدی بر رویکرد سینمای ایران به مهاجرت(بخش دوم) ▫️"نبودنت": ملودرامی بیفایده
#یادداشت | #اختصاصی
🔘نقدی بر رویکرد سینمای ایران به مهاجرت(بخش سوم)
▫️"آینههای روبرو": جسارتی بینتیجه
▪️نگار آذربایجانی در فیلم "آینههای روبرو"، با پرداختن به مشکلات هویتی و جنسی دو زن که مجبور به مهاجرت میشوند، تلاش کرده است تا تبعیضها و مشکلات اجتماعی را به تصویر بکشد. هرچند این رویکرد جسورانه و واقعگرایانه، به مسائل حساس و تابوشکن میپردازد، اما تصویر ارائه شده از جامعه ایران، به شدت تاریک و ناامیدکننده است. این فیلم نیز با تمرکز بر جنبههای منفی، عملاً مخاطب را به ترک وطن ترغیب میکند.
▫️"زندگی خصوصی آقا و خانم میم": روانشناسی سطحی
▪️روحالله حجازی در فیلم "زندگی خصوصی آقا و خانم میم"، به تاثیرات مهاجرت بر روابط خانوادگی پرداخته است. اما این فیلم نیز با پرداختی روانشناسانه و دراماتیک، به جای بررسی مسائل ساختاری و اجتماعی، تنها به جنبههای احساسی و فردی مهاجرت میپردازد. این رویکرد سطحی، نه تنها به درک عمیقتر موضوع مهاجرت کمک نمیکند، بلکه با نمایش مشکلات خانوادگی، مخاطب را از مسائل واقعی و جدی مهاجرت دور میکند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘عطرآلود
▪️فیلم سینمایی "عطرآلود"، به کارگردانی هادی مقدم دوست، درامی اجتماعی درباره زندگی شخصی و کاری علی رزاقی است. علی که یک عطرساز است، میخواهد عطر خاص و جدیدی بسازد به نام «ع».
▪️تلاش برای رسیدن به هدف و پشتکار از اصلیترین پیامهای مثبت «عطرآلود» است. علی و عاطفه برای رسیدن به هدفشان، با یکدیگر همراهی و همدلی دارند. از خودگذشتگی، علاقه و محبت بین اعضای خانواده، تشویق و حمایت یکدیگر در همۀ شرایط از پیامهای مثبت این فیلم است.
▪️و از پیامهای منفی فیلم میتوان به این نکات اشاره کرد: علی بعد از اینکه از بیماریاش مطلع میشود، میخواهد کاری کند تا فرزندشان سقط شود که از این کار پشیمان میشود. در جایی از فیلم هم دربارۀ تریاک برای تسکین درد علی صحبت میشود اما فقط در صحبت باقی میماند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
6.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#هوش_مصنوعی
🔘توسعهدادن فناوری هوشمصنوعی به لحاظ اخلاقی، کار درستیه؟
▫️حجتالاسلام والمسلمین غلامی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#پارا_کتاب | #باز_نشر
🔘تاریخ مدیریت صهیونیستی بر شرکتهای بزرگ انیمیشن سازی (بخش اول)
▫️پویانمایی جلوه گرافیکی و متحرک مجموعهای از نقاشیهای دو بعدی یا سه بعدی است که با نظمی مشخص در کنار یکدیگر قرار میگیرند. «ژوینسور مک کی» از ایالات متحده و «امیل کول » و «ژورژ ملس» از فرانسه از پیشگامان پویانمایی جهان بودهاند ولی امروزه «مک کی» را پدر این صنعت میدانند.
▫️تعداد زیادی از آثار پویانمایی از اوایل قرن بیستم تولید شد. اما بسیاری معتقدند شخصیت دایناسوری خلق شده به دست مک کی در سال ۱۹۱۴ نخستین پویانمایی تاریخ بوده است. این پویانمایی کوتاه شامل ده هزار تصویر نقاشی بود. در طول دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰، شرکتهای فیلم سازی سرمایههای هنگفتی برای تولید پویانماییهای سینمایی کوتاه هزینه کردند.
▫️پس از جنگ جهانی دوم، پویانمایی جایگاه پیشین خود را از دست داد و تا مدتها تلویزیون - که رسانه جدید آن زمان بود - این هنر را پشتیبانی مالی کرد. از اواخر دهه ۱۹۵۰ با پخش تولیداتی نوآورانه شاهد تولد دوباره انیمیشن در تلویزیون بودیم.
📚کتاب دین انیمیشن سبک زندگی صفحه ۵۳
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#نقد_بازی | #اختصاصی
🔘جادوگری و بتپرستی در بازی (World Of Warcraft)
▪️بازی مشهور World Of Warcraft (به اختصار Wow) با بیش از صد میلیون بازیکن در کل جهان، یکی از معروفترین بازی های آنلاین است. این بازی در ایران نیز طرفداران زیادی داشته و سایتهای زیادی مشغول به تبلیغ این بازی، پوشش خبرهای مختلف پیرامون آن و فروش رمانهای مبتنی بر جهان هستند.
▫️بازی وارکرفت بر اساس فلسفهی پاگانیستی (چندخداگرا و مشرک) ایجاد شده و علیرغم وجود ادیان مختلف در بازی، خدای واحد و مسیر حق ثابتی وجود ندارد؛ بلکه نیرو های مختلفی مثل تاریکی، مرگ، حیات، نور و... که هر کدام دارای خدایانی هستند، جهان را تدبیر میکنند.
▪️در این بازی، بازیکن میتواند در نقش جادوگر، شَمَن، کشیش (معتقد به دینی مشرکانه و مسیحی) ، راهب و... نقشآفرینی کند و با میلیونها نفر دیگر به رقابت بپردازد.
▫️در بازی نیروهای متافیزیکی مختلفی وجود دارد. مثلا Azeroth، روح جهانی و تایتانی بسیار قدرتمند است که اتفاقا به شکل یک زن تصویر میشود. این نگرش «روح زنانهی هستی» ریشه در مکتب عرفان یهودی شیطانگرا دارد که خالق این جهان و روح جاری در آن را یک موجود مؤنث میدانند و ریشهی بسیاری از جنبشهای فمینیستی جدید است.
▪️تفصیل نقد این بازی را بعدا ادامه خواهیم داد، اما یادمان باشد: «در بسیاری از مطالعات «جادوپژوهی» دربارهی جریانات کفرکیش جدید، عنوان شده:
بازی و نقشآفرینی، در قلب مراسمات جادویی قرار دارد.»
✍️نویسنده: عرفان مسیح
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام