#خبر|#باز_نشر
🔘بالا رفتن آزار جنسی در کره به علت موج کرهای
▪️یکی از آسیبهای اصلی موج کرهای، بالا رفتن اذیت و آزار جنسی در میان مردم است؛ برخی طرفداران موج کرهای معترف هستند که فضای فیلم و موسیقی کرهای باعث میشود طرفدار این موج به انحرافات جنسی کشیده شوند.
▫️بهتازگی نیز چترومهای تلگرامی در کره کشف شده است که شیوع قابل توجهی نیز دارد که در آن هر شخصی برای ورود باید عکس خواهر یا ... را ابتدا در آن گروه ارسال کند تا بتواند عضو گروه بشود، در این نوع گروهها حدود 200 هزار نفر عضو بودند.
▪️این نوع انحرافات توسط طرفداران موج کره ای الگوبرداری و انجام می شود.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
1402-08-23-event_ai_philosophy1.mp3
39.11M
#صوت
🔘«چیستی و تاریخچه #هوش_مصنوعی»
▪️ با ارائهی «دکتر کاظم فولادی قلعه»
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#پارا_کتاب|#باز_نشر
🔘«ماهیت اینترنت»
▫️برای ارزیابی نوین بودن اینترنت در ابتدا لازم است توصیفی از آن داشته باشیم . این کار سخت تر از آن است که ابتدائاً ممکن است تصور شود چرا که اینترنت آنچنان سریع در حال رشد و توسعه است که هر روز شاهد کاربرد و وجوه تازه ای از آن هستیم.
▪️اینترنت برای اولین بار در سیستم ارتباطاتی ارتش آمریکا به صحنه ظهور پیوست و هدف از آن ایجاد یک سیستم کاملاً مطمئن برای گردش اطلاعات محرمانه همانند یک سیستم پست الکترونیک داخلی بود. این سیستم با توسعه سیستم نرم افزاری گوفر وارد محیطهای دانشگاهی شد تا دانشجویان بتوانند از آن در دست یابی به اطلاعات تحقیقاتی شان استفاده کنند.
▫️سپس مورد توجه فراوان پژوهشگران علمی در مرکز مطالعات هسته ای سرن در سوئیس قرار گرفت پژوهش گرانی که پیوند فرامتن را توسعه دادند فراپیوندها قادرند تعداد بی شماری از پایگاه های داده ای کامپیوترها را به صورت الکترونیک به هم ارتباط دهند و در نتیجه اطلاعات جمع آوری شده روی هر کامپیوتر قابل دسترسی برای کلیه کامپیوترها گردد. به لطف وجود فراپیوندها هر آنچه در کامپیوتر شماست عیناً برای کامپیوتر من قابل دسترسی است.
▪️اگر بخواهیم دقیقاً بررسی کنیم اینترنت و شبکه جهانی وب یکی نیستند. اینترنت عبارت است از سیستم ارتباطات الکترونیکی در حالیکه شبکه جهانی وب عبارتست از روش پردازش و ارائه اطلاعات دیجیتالی" (رقومی). اما این تفکیک و تمایز امروزه از اهمیت چندانی برخوردار نیست چرا که وب بر اینترنت غلبه یافته است.
▫️چنانکه نیل بارت میگوید کاربرد وب باعث مرگ اینترنت شده است. این کاربرد اینترنت را از محدوده کاربری چند نفر علاقه مند مشتاق خارج ساخته و وارد یک میدان وسیع استفاده جدی تجاری و دولتی نموده است.
📚کتاب جستاری فلسفی درماهیت اینترنت صفحه ۴۰
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#هوش_مصنوعی|#باز_نشر
🔘چگونه میتوان از هوش مصنوعی در حل معضلات اجتماعی بهره برد؟
چه مراحلی باید برای توسعه نقشه راه هوش مصنوعی در حوزههای مختلف پیگیری کنیم؟
▪️هوش مصنوعی، محرک یا ناجی معضلات اجتماعی؟
▫️«محمدهادی زاهدی» مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم و رئیس انجمن هوش مصنوعی:
▫️ما باید برای استفاده صحیح و هدفمند از دانش و فناوری هوش مصنوعی در تمامی حوزهها مانند تاریخ و تمدن، پزشکی و سلامت، آموزش و مهارت، صنعت و کشاورزی و موضوعاتی از جنس فرهنگی و اجتماعی نقشه راه داشته باشیم، اما چون چشمانداز مشخصی نداریم و هدفگذاریهای کلان و عام داشتهایم، هر کسی براساس برداشت خود کاری را آغاز کرده است، لیکن همگرایی لازم بین بخشهای مختلف مشاهده نمیشود.
▫️دنیا از هوش مصنوعی برای حل یا کاهش برخی معضلات اجتماعی کمک گرفته است، چالشهایی از جنس بیکاری، بیعدالتی، حقوق شهروندی، مفاسد اقتصادی، جرایم و موارد دیگر که میتوان از این تجربیات جهانی برای حل مسائل ایده گرفت.
▪️لینک مطلب در تسنیم
🔗https://tn.ai/3173475
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#عکس_نوشته|#اختصاصی
🔘فیلم سینمایی"ملاقات با جادوگر"
▪️فیلم سینمایی"ملاقات با جادوگر" به کارگردانی حمید بهرامیان و نویسندگی امیرمهدی ژوله روایتگر دو داستان است.
▪️ در روایت اول داستان فساد مدیران و آقازاده ها را به تصویر می کشد و در روایت دوم بازگو کننده ی رویای خوشبختی پس از مهاجرت است که تم غالب داستان برمبنای روایت داستان اول می چرخد.
✍️محسن بنی احمدی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#عکس_نوشته|#اختصاصی 🔘فیلم سینمایی"ملاقات با جادوگر" ▪️فیلم سینمایی"ملاقات با جادوگر" به کارگردانی
#نقد_فیلم|#اختصاصی
🔘فیلم سینمایی"ملاقات با جادوگر"
▪️فیلم سینمایی"ملاقات با جادوگر" به کارگردانی حمید بهرامیان و نویسندگی امیرمهدی ژوله روایتگر دو داستان است .
▪️در روایت اول داستان فساد مدیران و آقازاده ها را به تصویر می کشد و در روایت دوم بازگو کننده ی رویای خوشبختی پس از مهاجرت است که تم غالب داستان برمبنای روایت داستان اول می چرخد.
▪️این فیلم سینمایی حرف جدیدی برای گفتن نداشته و فقط بازگویی تکراری از آثار مختلف است. ژوله نه تنها حرف جدیدی برای گفتن ندارد که حتی برای خنده گرفتن از مخاطب دست به دامن شوخی های دو پهلو و جنسی شده تا بلکه بتواند این اثر را در غالب کمدی بگنجاند.
▪️اگر بخواهیم از نقطه ی مثبت اثر نام ببریم می توان به رویا پردازی خام و پوچ خوشبختی بعد از مهاجرت اشاره کنیم که در جوانان امروزه به شدت رواج دارد.
▪️تماشای این فیلم جز وقت تلف کردن نکته دیگری نداشته و تماشای این فیلم برای سنین زیر 18 سال مناسب نیست.
✍️محسن بنی احمدی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
8.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨🌸میلاد با سعادت امام حسن عسکری علیهالسلام مبارکباد🌸✨
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
6.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘سارقان سایبری چگونه به واسطه باجافزار، بدافزار و روبوکال اقدام به کلاهبرداری اینترنتی میکنند؟
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘خونبازی، بازی جدید شبکهنمایشخانگی
▫️حضرت امام خامنهای در جلسهای فرمودند:
تهاجم فرهنگی غیر از تبادل فرهنگی است؛ غیر از گرفتن برجستگیها و زبدهگزینی از فرهنگهای دیگر است.
▫️حکایت، حکایت نمایش خانگی ماست! تقلید کور و غلط از فیلمهای هالیوودی و دنبالهروهای آن مثل سینمای کره، فرانسه، ایتالیا و...
▫️بهجای واردات فنآوریهای نو در صنعت سینما، بهجای ایده گرفتن از فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی، بهجای تمرکز بر افقهای کلان و بینالمللی، تمام همّ و غمّ سریالساز ایرانی، شده است نمایشِ زرق و برق و مظاهر فرهنگ غرب، پول، خونبازی و خشونت!
▫️در بین سازندگان فیلم و سریالها واگیر شده که یک فیلمنامهی ضعیفِ بیارزش را دست بگیرند و با خودکار قرمز حاشیهنگاری کنند و برای چند زیباروی شلحجاب، با حرکات موزونی و کنارش یک زد و خوردی، قتلی، خونریزی و سلاخی و... نقش تعریف کنند.انگار که فیلم زمین کشتی کج یا بوکس و امثال آن است و حال و احوال و سن مخاطب اصلا مورد توجه نیست!
▫️آری؛ انگار تبدیل به یک واگیر شده است که طعمه «عبور از خط قرمزهای دینی و فرهنگی» را بگذارند برای شکار بیننده، ببینندهای که حرص و ولع تماشای جسارت گذر از خط قرمزها او را تا آخرین قسمت پای فیلمنامهی آبکی و داستان بیسروته و هیچچیز ندار یک نویسنده مینشاند و بازیچهی دست کارگردانی زرنگ میکند! عجیب است که برای این نوع نمایشها چه پولهایی خرج میشود!!!
▫️بگوییم پولپاشی میشود برای خون و خشونت! و این میان آنچه بزرگترین لطمه را میبیند هویت و روح و روان مخاطب ایرانی است.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام