eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
| 🔘کمدی زودپز ▪️فیلم سینمایی "زود پز" که به کارگردانی رامبد جوان و نویسندگی محسن تنابنده به پرده سینما آمده است. ▫️زود پز فیلمی است در ژانر کمدی‌، که به حوادث سال‌ های جنگ و موشک‌ باران تهران، در اواخر دهه 60 می ‌پردازد. ▪️سیروس و شاهین که دو باجناق هستند، سعی دارند مرگ ناگهانی پدرزنشان را شهادت جا بزنند و از این راه منفعت به دست بیاورند. ✍️محسن بنی احمدی 👇ادامه مطلب در پست بعد👇 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#عکس_نوشته|#اختصاصی 🔘کمدی زودپز ▪️فیلم سینمایی "زود پز" که به کارگردانی رامبد جوان و نویسندگی محسن
| 🔘کمدی زودپز ▪️فیلم سینمایی "زود پز" که به کارگردانی رامبد جوان و نویسندگی محسن تنابنده به پرده سینما آمده است. ▫️زود پز فیلمی است در ژانر کمدی‌، که به حوادث سال‌ های جنگ و موشک‌ باران تهران، در اواخر دهه 60 می ‌پردازد. ▪️سیروس و شاهین که دو باجناق هستند، سعی دارند مرگ ناگهانی پدرزنشان را شهادت جا بزنند و از این راه منفعت به دست بیاورند. ▫️ آن‌ها مدام تلاش می‌کنند و هر بار موقعیت خنده‌داری را برای مخاطب خلق می‌کنند. ▪️اگر تصور کرده اید که این بار که پای جبهه و جنگ در میان است و شما می توانید در کنار خانواده و فرزندان با خیال راحت به تماشای این فیلم بنشینید سخت در اشتباهید. ▫️بار کمدی این اثر، بیشتر بر دوش رفتارهای ناهنجار این دوباجناق است، نزول خوری و احتکار مصرف مواد مخدر و نشان دادن ابزار آلات مصرف مواد مخدر و شوخی های دو پهلوی جنسیتی از جمله ناهنجاری های این فیلم سینمایی است. ▪️حداقل سن برای تماشای این فیلم سینمایی 16 سال پیشنهاد می شود. ✍️محسن بنی احمدی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 فریب افکار عمومی به‌وسیله جریان‌سازی رسانه‌ای عادت همیشگی استعمار؛ یک روز از طریق دو قطبی دیگ‌غذا یا توپ جنگی و روز دیگر با دوگانه اقتصاد یا جنگ. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔘چگونه یک تحلیلگر خوب شویم ؟! ▪️یکی از عوامل بسیار موثر در این امر پیگیری مداوم و مستمر اخبار است. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘برخی از مهمترین راه کارها و توصیه های مفید جهت مراقبت از کودکان در استفاده از تلفن همراه 1️⃣ « کانون خانواده را گرم تر کنیم» ▫️تقویت کانون خانواده و مستحکم نمودن روابط والدین و فرزندان راهکاری مهم و ایمنی بخش در فضای تربیتی به شمار میآید. بر اساس معارف قرآنی، مودت و رحمت موجب مهرورزی در خانواده میشود؛ بنابراین تلاش برای تقویت کانون خانواده امری ضروری و لازم است که هر پدر و مادری باید متوجه آن باشد. 2️⃣ «سواد رسانه ای را بالا ببریم» ▫️یکی از اقدامات مفید برای ایمن سازی خانواده و کاهش اثرات مخرب رسانه ها از جمله تلفن همراه، آموزش و تقویت سواد رسانه ای در بین اعضای خانواده است. این آموزشها می تواند در قالب چگونگی استفاده از تلفن همراه و هشدارهای لازم در خصوص حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات خود و خانواده و هم چنین فواید و مضرات تلفن همراه انجام گیرد. 3️⃣«عنصری فرهنگ ساز باشیم» ▫️والدین می توانند با فرهنگ سازی مناسب برای استفاده از تلفن همراه از بسیاری از آسیبهای آن بکاهند. مثلاً در خانه قوانین ویژه ای مانند قوانین ذیل قرار دهند: ▪️خاموش کردن تلفن برای ساعتی معین و پرداختن به گفتگوی خانوادگی؛ ▪️تعیین مکانی خاص برای قرار دادن تلفن همراه و استفاده از آن. رفتار والدین ، بهترین الگو برای استفاده از تلفن همراه است. 4️⃣ «برای فراغت فرزندان برنامه داشته باشیم » ▫️با برنامه ریزی زمان فراغت فرزندان علاوه بر هدفمند نمودن فعالیت های فراغتی دسترسی آنان به تلفن همراه نیز محدود و مدیریت میشود. این مدیریت به ویژه در استفاده آنها از بازی های موبایلی نمود بیشتری خواهد داشت. ▫️کودکان فقط در مواقع ضروری از تلفن همراه استفاده کنند. 5️⃣ «نکات بهداشتی را رعایت کنیم» ▪️با توجه به تماس مستمر تلفن همراه با دست و دهان و وجود آلودگی های میکروبی در آن رعایت بهداشت فردی را قبل و بعد از استفاده به فرزندانمان بیاموزیم. ▪️برای کاهش مضرات امواج تلفن همراه از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها استفاده کنید. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘گام‌هایی برای نابودی انسان در فضای مجازی ▫️تلاش شبکه‌های اجتماعی برای فرار از شفافیت و نظارت بر محتوا به قلم مایکل ورکمن و کوین نگوین؛ ▪️متا «کراود تنگل» را در سال ۲۰۱۶ خریداری کرد؛ در آن زمان بیشتر از آن به‌عنوان یک ابزار بازاریابی و مدیریت رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌شد. «کراود تنگل» به طور مؤثر یک موتور جستجوی قوی برای شبکه‌های اجتماعی بود و راهی رایگان و نادر برای ورود به داخل فیس‌بوک و اینستاگرام و پیگیری آنچه که در حال گسترش بود و افرادی که مسئول آن بودند، ارائه می‌داد. ▫️«کراود تنگل» ابزاری تحلیلی بود که برای سال‌ها به محققان، روزنامه‌نگاران و گروه‌های جامعه مدنی کمک می‌کرد تا بفهمند اطلاعات، چگونه در فیس‌بوک و اینستاگرام منتشر می‌شود. 📎https://farhangesadid.com/0002WE 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🟠گام‌هایی برای نابودی انسان در فضای مجازی 🖊تلاش شبکه‌های اجتماعی برای فرار از شفافیت و نظارت بر محتوا به قلم مایکل ورکمن و کوین نگوین؛ 🔸متا «کراود تنگل» را در سال ۲۰۱۶ خریداری کرد؛ در آن زمان بیشتر از آن به‌عنوان یک ابزار بازاریابی و مدیریت رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌شد. «کراود تنگل» به طور مؤثر یک موتور جستجوی قوی برای شبکه‌های اجتماعی بود و راهی رایگان و نادر برای ورود به داخل فیس‌بوک و اینستاگرام و پیگیری آنچه که در حال گسترش بود و افرادی که مسئول آن بودند، ارائه می‌داد. «کراود تنگل» ابزاری تحلیلی بود که برای سال‌ها به محققان، روزنامه‌نگاران و گروه‌های جامعه مدنی کمک می‌کرد تا بفهمند اطلاعات، چگونه در فیس‌بوک و اینستاگرام منتشر می‌شود. 📎https://farhangesadid.com/0002WE 🆔 @farhangesadid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘«هوش مصنوعی» اسرائیلی چگـــونه فرماندهان مقاومت را شناسایی می‌کند؟ ▪️ برشی از دورهٔ شناخت هوش مصنوعی ▫️استاد عمادِ امامی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘«مرگ آگاهی یا خلسه سینمایی در گریز از عالم واقع » ▪️اما آیا سینمای کنونی چنین است؟ آیا در عالم سینمایی می توان به یاد مرگ افتاد؟ ▪️مسلماً سینما برای چنین مهمی بوجود نیامد. سینما قدرت بی انتهای بشری را همواره به رخ کشیده و توان و قدرت تصرف او بر طبیعت و انسان تأکید کرده است. ▪️در عالم متعارف سینمایی واقعیتی تصویر شده که اغلب در عالم و هم برای انسان وجود داشته حتی فیلمهای مستند را نمی توان تصویر بیواسطه و مستقیمی از واقعیت دانست بلکه این تصویر در حضور و همی و تخیلی فیلمساز ابتدا شکل گرفته و با تمهیدات سینمایی ابداع شده است تا هر چه بیشتر تماشاگر را به عالمی ببرد که واقعیت ندارد یا صورت نفسانی و سوبژکتیو از عالم واقع است. ▪️فیلمهای سینمایی بنابر مراتب قدرت و جاذبه ای که دارند روح تماشاگر را از طریق ایجاد جاذبه تسخیر و ساعتها و هفته ها محو در اشباحی میکنند که فقط در خیال و وهم او وجود دارند فضایی که در محیط تاریک سینما برای این تماشاگران ساخته شده است. این اشباح را واقعی تر نشان میدهند. ▪️هر چه سینماگر در تخلیه فکری و خیالی تماشاگر موفق تر باشد به همان نسبت مورد ستایش منتقدان سینمایی قرار میگیرد . ▪️بنابراین تماشاگر در برابر فیلمهای برتر در صورت خیالی عالمی موهوم مستغرق میشود و به نحوی در بیخودی و خلسه فرو می رود و به همین جهت نیز آدمیانی که خسته از کارهای روزمره به عالم رویایی سینما وارد می شوند، اغلب در طلب نوعی تخدیر و آرامش روانی هستند. ▫️به قول مولانا : *می گریزند از خودی در بیخودی* * یا به مستی یا به شغل ای مهتدی* 📚کتاب دین و سینما صفحه 29 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
66.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘تهدیدات فضای مجازی چیست و چگونه با آن مقابله کنیم ؟ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 زیست مجازی‌گونه!!! ▪️در دنیای مجازی، مدیریت خیال و ترکیب رنگ‌ها نقش اساسی در ایجاد فضایی مطلوب برای کاربران ایفا می‌کند. ▪️کاربران با تخیل خود در این فضاها غوطه‌ور می‌شوند و این امر می‌تواند به تصمیم‌گیری‌های خرید و تعاملات اجتماعی آنها منجر شود. 🎙 عبدالله صلواتی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ▪️برای مطالعه متن کامل کلیک کنید 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#اختصاصی 🔘تغییر جنسیت ابرقهرمانان: از بازنمایی تا ابزاری سیاسی ▪️قسمت اول ▫️در دهه‌های اخیر، تغی
🔘تغییر جنسیت ابرقهرمانان: از بازنمایی تا ابزاری سیاسی ▪️قسمت دوم 🔳تغییر جنسیت ابرقهرمانان: نماد برابری یا پیام سیاسی؟ ▫️تغییر جنسیت شخصیت‌های ابرقهرمانی، در ظاهر به‌عنوان پاسخی به نابرابری‌های جنسیتی و نمایندگی کمتر زنان در نقش‌های برجسته سینما معرفی می‌شود. ▫️شخصیت‌هایی مانند "ثور زن" (Lady Thor) یا تغییراتی در شخصیت‌هایی چون "کاپیتان مارول" یا "بتمن" از مرد به زن، نشانه‌ای از این تلاش‌ها برای بازنمایی قوی‌تر زنان در سینماست. با این حال، از دیدگاهی فرهنگی، می‌توان این تغییرات را نه‌تنها به‌عنوان تلاشی برای برابری جنسیتی، بلکه به‌عنوان پیامی سیاسی نیز تفسیر کرد. ▫️در بسیاری از فرهنگ‌های سنتی، نقش‌های جنسیتی به‌شدت با اعتقادات مذهبی و اجتماعی پیوند خورده‌اند. این نقش‌ها بر پایه‌ی تفاوت‌های طبیعی و وظایف مشخصی برای هر جنس شکل گرفته‌اند و هرگونه تغییر در آن‌ها به‌عنوان تهدیدی برای این نظم سنتی تلقی می‌شود. ▫️در این چارچوب، تغییر جنسیت ابرقهرمانان می‌تواند به‌عنوان تلاشی برای تغییر و حتی بی‌اعتبارسازی این باورها تلقی شود. ▫️برخی از منتقدان دینی و فرهنگی بر این باورند که این تغییرات بیشتر از آن‌که به‌دنبال افزایش نمایندگی زنان باشند، تلاشی برای تضعیف نقش‌های سنتی زن و مرد و القای دیدگاه‌های لیبرال‌تر درباره‌ی جنسیت و هویت هستند. ✍️یوسف پورجم 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘راه درست رویارویی با ورود بی‌وقفه‌ی رسانه‌های نوظهوری که اصالت فرهنگ ملی را به چالش می‌کشند. ▫️بدیهی است که نمی‌توان و نباید دور خود حصار کشید، بلکه می‌بایست شناخت صحیح و برخورد علمی و آگاهانه با پدیده رسانه‌های الکترونیک را پی گرفت. لذا با توجه به این نیاز، می‌توان راه حل‌های زیر را پیشنهاد داد : 1️⃣ نیاز به تحول همه جانبه برای ورود به عصر اینترنت و فضای سایبر ، تحولات بنیادین ساختاری ، مدیریتی و فرهنگی، ضروری است. 2️⃣ گزینش همه جانبه ضروری است به فناوری اطلاعات به عنوان محور توسعه و ابزاری برای پایان بخشیدن به دوره‌ای طولانی مدت از انقیاد ، فقر ، عقب ماندگی و بدبینی، نگریست. و در این میان از تجربه سایر کشورها بهره گرفت 3️⃣ توسعه تلفیقی میان ملی‌گرایی، منطقه‌گرایی و جهان‌گرایی می‌بایست دست به گزینش آگاهانه زد و از تلفیق آنها در جهت توسعه ملی سود جست. 4️⃣ توجه به شرایط داخلی اگر چه فناوری را می‌توان از خارج وارد کرد، اما گزینه‌ها باید با محیطی که در آن عمل می‌کنند، هماهنگ باشند. 5️⃣ زیر ساخت مناسب در تعریف امپریالیسم فرهنگی بر کنترل اعمال شده بر کشورها از طریق زیر ساخت و فن‌آوری مناسب تأکید شده است، با ایجاد زیر ساخت و فناوری مناسب می‌توان با این کنترل مقابله کند 6️⃣ ایجاد شرکت‌های چند شاخه از لحاظ فنی، برنامه‌ریزی ، تولید، ویراست و توزیع مقدورات و امکانات ضروری است تا کشورهای جهان سوم با ایجاد شرکت‌های چند شاخه به عرضه اطلاعات بپردازند. 7️⃣ توجه به عوامل داخلی برای شناخت شرایط وابستگی و توسعه نیافتگی، تنها استناد به مداخله سازمان سیا و دست نامرئی کمپانی‌های چند ملیتی، کافی نیست بلکه باید عوامل داخلی را نیز در این زمینه مورد توجه قرار داد. 8️⃣ تدوین سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ارتباطی این مهم باید با توجه به ارتباطات سنتی، ارتباطات دوربرد ، ارتباطات جمعی و ارتباطات کامپیوتری صورت گیرد ضمن تقویت هر یک از چهار زمینه فوق ، باید هماهنگی سازمانی، بافتی ، آرمانی و هدفدار بین آنها به وجود آید و در صورت لوزم ، "شورای سیاست گذاری ارتباطی ایجاد سیاست‌گذاری‌های ارتباطی" و تبدیل آنها به راهبردهای برنامه‌ریزی را به عهده گیرد. 9️⃣ شناخت جهان سوم شناخت پیچیدگی جوامع جهان سوم و روابط آنها با کشورهای توسعه یافته ضروری است. باید مشخص شود کدام گروه‌ها، وسایل ارتباطی را کنترل می‌کنند و اطلاعات و ارتباطات را با چه اهدافی دنبال می‌نمایند، و وسایل ارتباطی یک کشور، چه نقشی در حفظ و دگرگونی ساختار قدرت در جامعه ، ایفا میکند 🔟 همکاری‌های چند جانبه تشکیل شبکه‌های خبری به منظور تسهیل مبادلۀ دوجانبه و چندجانبه توسط کشورهای منطقه 1️⃣1️⃣ یافتن زمینه‌های همکاری جدید بین‌المللی توسعه یک زیر ساخت اجتماعی پیشرفته و ایجاد سیستم ارتباطی جهانی برای کسب برتری فنی در جهت توسعه اطلاعات و صنایع مرتبط با فناوری اطلاعات و پخش ماهواره‌ای؛ و بطور کلی یافتن زمینه‌های همکاری جدید بین‌المللی برای تأثیرگذاری بر جریان اطلاعات 2️⃣1️⃣ اطلاعات و فناوری به عنوان عوامل توسعه (در این خصوص ایجاد ابر دالان رسانه‌ای در مالزی در دوره ماهاتیر محمد در سال ۱۹۹۵ برای ارتباط دادن توسعه و صنعتی شدن از طریق فناوری اطلاعات را می‌توان یادآور شد). تأمین مالی فناوری مناسب مورد نیاز برای شبکه‌های اطلاعاتی، حفظ یک جریان اطلاعاتی جایگزین، بالا بردن کیفیت اطلاعات، اولویت دادن به آموزش پرسنل بسیار ورزیده و انتشار گزارش‌های تحقیقاتی در همه زمینه‌ها و ایجاد توازن میان کمیت و کیفیت تحقیقات و اطلاعات تولید شده، از ضروریات می‌باشند. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘ظهور مطالعات دین دیجیتال ▪️مطالعات دین دیجیتال به بررسی تلاقی فناوری رسانه های نوین دین و فرهنگ دیجیتال میپردازد و در بردارنده موضوعاتی همچون نحوه مشارکت اجتماعات دینی در اینترنت است تا شیوه های نمایش دینداری از طریق فعالیتهای دیجیتال و بررسی امکان در نظر گرفتن مشارکت فناورانه به عنوان یک اقدام معنوی در طول دو دهه اخیر اسامی زیادی به مطالعات دین دیجیتال منتسب شده است. ▫️از مطالعه دین سایبری - شیوه ای برای توصیف نمودهای جدید فعالیت های دینی که از طریق شبکه های رایانه ای جدید در حال ظهورند - تا«دین مجازی». این اسامی بر تنشهای بین ساختارهای دینی «جهان واقعی »و اشکال «مجازی» جدید دین تاکید دارد و این نمودهای مجازی ممکن است به نحوی ناقص در نظر گرفته شوند (هوچکارد و واربرگ : ۲۰۰۵) اخیراً اصطلاح دین دیجیتال برای توصیف مطالعات فضای فناورانه و فرهنگی استفاده شده است. ▪️این مطالعات زمانی انجام میشود که محققان درباره در هم آمیختگی یا ابهام عرصه های دینی آنلاین و آفلاین صحبت می کنند. ▫️زمانی که بسترهای دینی آفلاین با عرصه های جدید آنلاین تلاقی یابند ظهور فضاهایی ترکیبی ممکن میشود کمپل (۲۰۱۳) هوور (۲۰۱۲) اشاره دارد که محققان از بررسی ساده «دیجیتالی شدن دین» - چگونه رسانه های دیجیتال گروه های دینی را مجبور به سازگاری با مفاهیم در حال تغییر سنت اقتدار یا اصالت دینی می کنند - گذر کرده اند تا در سطحی عمیق تر «کمک» واقعی» امر دیجیتال» به «امر دینی» را ملاحظه نمایند. 📚کتاب دین دیجیتال صفحه ۲۲ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘سرویس اطلاعاتی و نحوه اطلاعات گرفتن با گپ و گفتگوی دوستانه ▫️براساس پرونده ای واقعی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#اختصاصی 🔘تغییر جنسیت ابرقهرمانان: از بازنمایی تا ابزاری سیاسی ▪️قسمت دوم 🔳تغییر جنسیت ابرقهرمانا
🔘تغییر جنسیت ابرقهرمانان: از بازنمایی تا ابزاری سیاسی ▪️قسمت سوم 🔳 نقش دینی و تغییرات در تصویرسازی قهرمانان ▫️دین در بسیاری از جوامع، نقشی کلیدی در تعیین نقش‌ها و وظایف جنسیتی ایفا می‌کند. ▫️بسیاری از ادیان سنتی، بر تفاوت‌های جنسیتی به‌عنوان بخشی از طرح خداوندی تأکید دارند و برای هر جنس نقش‌های مشخصی در خانواده و جامعه تعیین می‌کنند. در این راستا، قهرمانان سنتی اغلب نمایانگر این نقش‌های دینی و فرهنگی هستند. برای مثال، در افسانه‌ها و داستان‌های قدیمی، مردان معمولاً به‌عنوان جنگجویان و مدافعان جامعه و زنان به‌عنوان پرورش‌دهندگان و محافظان خانواده به تصویر کشیده شده‌اند. ▫️اما با تغییرات جدید در جنسیت ابرقهرمانان، این تصویرسازی‌ها دچار تحولاتی اساسی شده‌اند. این تغییرات ممکن است به‌طور مستقیم باورهای دینی را تحت تأثیر قرار ندهند، اما به‌نوعی به تضعیف نقش‌های سنتی که در بسیاری از فرهنگ‌ها و ادیان تقدس دارند، منجر می‌شوند. ▫️در برخی جوامع دینی، این نوع تغییرات به‌عنوان یک تهدید فرهنگی و تلاش برای کاستن از اعتبار باورهای مذهبی و اجتماعی تلقی می‌شود. ✍️یوسف پورجم 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
-233431295_-465293975.mp3
42.06M
▪️پیشنهاد می‌شود دوستان فرصتی بگذارند و این صوت را گوش کنند. 🔘روایت مساله مقاومت 👤 حبیب رحیم‌پور ازغدی مارپیچ سکوت و عدم توازن رسانه‌ای 02:00 تله شناختی جنگ 05:00 جنگ و روایت جنگ 11:10 نسبت آموزش و پرورش با جنگ 17:17 هویت ملی و تربیت سیاسی 25:10 چگونه باید روایت کرد؟ 34:34 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
سلسله جلسات «» با موضوع: «نگرش راهبردی و جریان شناسانه به سینمای غرب» 📌موضوع این هفته: سری جیمزباند یک تیر و چند نشان 📌با حضور استاد: دکتر محمد حسنی 📌زمان برگزاری: ۲۲ آبان ماه ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ 📌مکان برگزاری: پردیسان، بلوار شهیدان تقوی، تقاطع خیابان آقامحمدی،جنب پوشاک فرخنده، موسسه شناخت، طبقه اول، واحد۲، سالن آموزش ✍ جهت حضور در این برنامه تا ساعت ۱۱ روز سه شنبه به آیدی @Kargaranebrahim اطلاع داده شود. 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
🔘آیا هوش مصنوعی، ادراک و فهم بشری را تصرف کرده است؟ ▪️فروید معتقد بود, تمدن غرب سه جراحت شدید بر خودشیفتگی انسان وارد کرده است: 1️⃣جراحتی که «کوپرنيک» وارد آورد و آن اینکه زمین مرکز کائنات نیست بلکه سیاره کوچکی است رها شده در فضایی لایتناهی؛ این موضوع نه فقط محوریت زمین بلکه محوریت انسان را گرفت. 2️⃣ جراحتی که «داروین» با نظریه تکامل وارد ساخت و انسان (که اشرف مخلوقات قلمداد می شد) از نسل میمون دانست! 3️⃣ جراحتی که خود «فروید» با توضیح اینکه سرچشمه رفتار و انتخاب انسان نه عقلانیت و آگاهی بلکه همه چیز ریشه در ناخودآگاه آدمی است(تمثیل کوه یخی) ◾️به عبارت دیگر تحقیر سه‌گانه انسان رخ داد: تحقیر کیهان‌شناختی تحقیر زیست‌شناختی تحقیر روانشناختی ▫️ حال در معاصر ما برخی قائل اند با ظهور هوش مصنوعی به نظر می رسد اساسی ترین دارایی بشر یعنی ادراک، فهم، تأمل هم از بشر گرفته می شود و ما با یک ساخته دست بشری مواجهیم که این ویژگی را از بشر به ارث برده است. در چنین دنیایی، آیا بشر به معنا بخشی زندگی اش کمک شده یا بیشتر معانی زندگی را از دست داده است؟ آیا با ظهور هوش مصنوعی قوی(Strong AI) اصلی ترین ممیّز انسان از سایر موجودات هم به تاراج رفته است؟ ✍️ ابراهیم شریفی پژوهشگر اخلاق و رسانه https://eitaa.com/resanesharif 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘«دین وسینما» ▪️هنر حاصل نسبتی بیواسطه با عالم و آدم و مبدأ عالم و آدم است و به عبارتی دیگر اثر هنری در نسبت بیواسطه آدمی با وجود موجود ظهور می کند. اما این نسبت دو وجه یا دو ساحت دیگر دارد: 1️⃣اول ساحت ادراکات حسی و فوق حسی بشری 2️⃣ دیگری زبان و بیان هنری که همان صورتهای خیالی یا «ایماژ» هاست. ▫️بدین معنی همه گونه های تجربه هنری نهایتاً با ایماژها سروکار پیدا میکنند. همین ایماژها واسطه انتقال مخاطب به عالم هنری است. همانطور که شعر با ایماژها و صورتهای خیالی عالم هنری خود را ابداع و اقامه میکند موسیقی، خط، نقاشی، معماری صنایع مستظرفه و سینما نیز با صورت خیالی واسطه بیان و محاکات و ابداع عالم می شوند. ▫️صورتهای خیالی هنرهای مختلف در هر دوره تاریخی جلوه انکشاف حقیقت و عالمی دیگر است در این میان برخی از این صور اختصاص به ظهور عالم جدید پیدا کرده اند و آن صور خیالی هنر تكنولوژيك (عکاسی گرافیک و سینما) است که به اقتضای سیطره نفس آدمی بر عالم و آدم بیشتر مجلای زیبایی های نفسانی و وسوسه ها و یا آینه دردها و وحشت و هراس بشری بوده اند. اما غیر از این تکنولوژی امکان نویی را برای بشر و ایماژهای او فراهم کرده که در گذشته بی سابقه بوده است. ▫️تاکنون هیچ هنری حتی هنرهای نمایشی (تئاتر) نتوانسته بود با ایماژها و صورتهای خیالی تألیفی خیال و و همی از کلیت محسوس واقعیت یا فوق واقعیت را در بیرون ابداع کند شعر در میان هنرها درونی ترین و از اینجا توانمندترین ایماژها را در مواجهه با ساحات ادراکی و ایماژهای درونی مخاطب ابداع می کند. ▫️اما این ایماژها همواره درونی و باطنی می مانند. پس صورتهای خیالی شعری بی آنکه چون نقاشی و هنرهای تجسمی به تصویرگری بپردازند به نحوی تصویر عالم را در خیال مخاطب باز آفرینی می کنند. ▫️هر قدر موضوع و مضمون شعر متعالی تر باشد به همان نسبت ساحت خیال مخاطب باید سیری عمیق تر در اعماق وجود داشته باشد تا او بتواند به همسخنی و همدلی و همدردی با شاعر برسد. 📚کتاب دین و سینما صفحه ۷ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢فیلم «فاطیما FATIMA» ▪️گفت و گوی مرحوم استاد طالب‌زاده و دکتر شاه‌حسینی در مورد فیلم فاطیما 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava