eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
4.8هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
96 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
📻 رادیو چیست؟ مزایا و معایب : 🔹(به مناسبت روز رادیو در ایران) 🔸گفتار اول: ويژگي‌ها و مزاياي راديو بطور کلي ويژگي‌ها و خصوصيات اين عبارت است از: 1- سيستم ارتباط راديو از طريق امواج مي‌باشد. 2- پوشش وسيع و گستردگي حوزه انتشاراتي بي‌نظير است. 3- قابليت تحرک فرستنده‌هاي راديويي بسيار بالاست. 4- سرعت در مداومت انتشار آن تا حدي است که خبر را به خود واقعه پيوند مي‌دهد. 5- اصالت خاص راديو در توانايي برقراري رابطه مستقيم با شنوندگان است. 6- ويژگي و اصالت کار راديو از طرز دريافت پيام‌ها ناشي ميشود. بطوري که مي‌توان گفت اصالت خاص راديو در توانايي برقراري رابطه مستقيم شنوندگان با وقايع و حوادث در همان زمان وقوع نهفته است. 7- بطور کلي فنون صوتي کاربردي ساده و بسيار کم خرج دارند. 8- راديو ساده‌ترين رسانه همگاني و درنتيجه ارزان‌ترين و نرمش پذيرترين آنهاست. 9- ميزان سودآوري آن به دليل هزينه کمتر، بالا مي‌باشد. 10- استفاده از آن مانع بسياري از فعاليت‌هاي ديگر انسان نمي‌شود. 11- وابستگي زماني و مکاني براي پخش برنامه‌ها وجود دارد. 12- در رسانه راديو درخواست خاصي از گيرنده (مانند قابليت خواندن) مطرح نمي‌شود لذا گسترش آن بيشتر از مطبوعات است. 13- ترتيب و تنظيم برنامه‌هاي راديويي بطورکلي محدودتر از صفحه‌پردازي و تنظيم مطلب يک روزنامه است در حالي که يک برنامه راديويي را به مراتب سريعتر و آسانتر از چاپ يک روزنامه روزانه ميتوان پخش کرد. 14- راديو نيازهاي فوري مخاطب را تامين مي‌نمايد. 15- متنوع ترين رسانه همگاني به حساب مي‌آيد. 16- در راديو امکان ارائه چند برنامه بطور همزمان بويژه به زبان‌هاي بيگانه وجود دارد. 17- پيام آفرين راديو گروه ميباشد (البته امروزه رو به انفرادي شدن مي‌گذارد). 18- گيرنده راديو در مقايسه با تلويزيون داراي حجم، وزن و قيمت کمتري است. 19- راديو در زمان بحران‌هاي داخلي نقش بسيار فزاينده‌اي دارد. 20- ويژگي روشنفکرانه‌تر بودن صداي بدون تصوير در آن مشاهده مي‌شود. 21- راديو قابليت محلي بودن را داراست اين رسانه مي‌تواند بصورت راديو محلي، مورد استفاده گروه کوچکي از شنوندگان محلي قرار گيرد. 22- راديو وسيله‌اي است که هم از نظر مالکيت و توليد برنامه کمتر از همه رسانه‌اي جنبه فراملي پيدا کرده است. 23- راديو مي‌تواند سرچشمه نوآوري‌ها يا اعتراضاتي باشد که آسانتر از وسايل ديگر در دسترس غيرحرفه‌اي ها قرار گيرد. 24- راديو ارتباطات را هرچند ناکامل ولي بهتر برقرار مي‌کند. 25- راديو اولين وسيله تبليغاتي است که صنعت و تکنولوژي قرن 20 به جهانيان اهداء کرده است. 26- راديو به عنوان يک وسيله صوتي، بهترين راه براي فراگرفتن گوش دادن و شکست دادن بيسوادي شنيداري هست. 27- تخيل آفرين است. 🎙🎙🎙🎙🎙🎙🎙🎙🎙 🔻گفتار دوم: معايب و محدوديت‌هاي راديو 1- ادارک برنامه‌هاي راديويي کامل نيست چراکه يکي از حواس يعني حس شنوايي تنها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. 2- برنامه‌هاي راديويي اغلب در شرايط ناقص و نامساعد شنيده مي‌شوند. 3- بهره‌گيري از حس شنوايي نياز به تمرکز کامل دارد فلذا کوچکترين صدا آن را برهم ميزند. 4- فرار بودن پيام راديويي. 5- امکان تحريف و دگرگون شدن پيامهاي راديويي (بوسيله مخاطب). 6- ادارک ناقص پيامها و ثابت نبودن آنها، معمولاً براي بيان راديويي جنبه تجسمي و تخيلي ايجاد مي‌کند. 7- خبرهاي شنيدني اگرچه به خوبي احساسات را برمي‌انگيزند ولي قادر نيستند انسان را از تأمل و تفکر و تجزيه و تحليل و استدلال منطقي باز دارند بلکه برعکس احتياج به کسب دلايل قانع کننده و ايجاد اطمينان و يقين را در افراد افزايش مي‌دهند و بطور غيرمستقيم آنان را ترغيب مي‌کنند که در مورد آنچه ديده يا شنيده اند به تحقيق و مطالعه بپردازند. 8- چون قدرت تفسيرگري ندارد. تفسير مخاطب از آنچه پخش مي‌شود برمعناي آن تحميل مي‌شود. 📣 دکتر حسن خجسته @savad_rasaneh
🔷بازدید معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی از خبرگزاری حوزه ➖➖ 🔻حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ‌الاسلامی، معاون فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی: 🔳 هم‌افزایی مراکز و نهادهای فعال در عرصه فضای مجازی در حوزه ضروری است hawzahnews.com/xb7Vt 🔻حجت‌الاسلام‌والمسلمین برته، مدیر مسئول خبرگزاری حوزه: ◻️حوزه علمیه امروز ریشه در اصالت‌ها، تاریخ کهن و سنت‌های خود دارد ◻️ مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه به دنبال تسهیل گری است hawzahnews.com/xb7Xk 📸 گزارش تصویری: hawzahnews.com/xb7Wp منبع: خبرگزاری حوزه @savad_rasaneh
🔷حجم تبادل اطلاعات در رسانه‌های اجتماعی چقدر است؟ 🔸آیا می‌دانید روزانه چه حجمی از در رسانه‌های اجتماعی مبادله می‌شود؟ 🔸 خودشان را به زندگی اجتماعی تحمیل کرده‌اند و سبک زندگی افراد را تغییر داده‌اند. روزانه بیش از 294 میلیارد فرستاده می‌شود، روزنامه دو میلیون پست وبلاگ نوشته می‌شود، جمعیت حاضر در یکی از شبکه‌های دوست‌یابی معادل سومین کشور بزرگ دنیاست، هر ثانیه دو کاربر جدید وارد یکی از شبکه‌های تخصصی می‌شود، هر روز بیش از دو میلیارد فقط در یکی از شبکه‌ها زده می‌شود روزانه بیش از 340 میلیون پیام کوتاه فقط در منتشر می‌شود. 🔸حدود یک‌سوم مردم دنیا، برندها را از طریق رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند. کاربران یکی از شبکه‌های دوست‌یابی هرروز معادل 20هزار سال در آن وقت صرف می‌کنند. این آمارها به ما می‌گویند باید بیشتر فکر کنیم و بهتر تصمیم بگیریم. انتخاب با ماست، جابجایی اخبار گاهاً نه‌چندان معتبر یا سهیم بودن در بخش اقتصادی و فرهنگی؟ رسانه‌های اجتماعی یک ابزار هستند. این ما هستیم که به آن‌ها معنی می‌دهیم. منبع: مجازیست @savad_rasaneh
18.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ مغفول ماندن مباحث فقه رسانه در حوزه های علمیه 🔹حجت الاسلام والمسلمین رفعتی استاد درس خارج فقه رسانه: مکلف به پاسخگویی نیاز های اصحاب رسانه هستند. یک مسأله مستحدثه نیست، بلکه یک کتاب فقهی مستقل است. درس خارج فقه رسانه، ۱۳۹۸ @savad_rasaneh
✅نقش تبلیغات در علمیات روانی جبهه باطل: 🔺تبلیغات، مسموم ترین و خطرناك ترین ابزارهایی بوده که در طـول تاریخ، باطل از او استفاده کرده. 🔸برای خاطر اینکه اگر بخواهد به طـور کامل ذهن ها را بپوشاند، احتیاج دارد به ، احتیاج دارد به و فریب. جریان حق اهل دروغ و نیست. آن جریان باطل است که برایش هیچ چیز مهم نیست. مهم این است که یک حقیقتی به شکل دیگری در چشم مردم وانمود بشود. از تمام ابزارها استفاده می کنند و کردند. 🔹اینی که شما شنیدید از زبان گوناگون که وقتی امیرالمؤمنین(ع) در محراب به شهادت رسید، مردم شام تعجب کردند که علی محراب چه کار می کرده؟ محراب که مال نمازخوان هاست! بعضی باور نمی کنند این را، این واقعیت دارد. در طـول چندین سال حکومت معاویه و قبل از معاویه، برادرش برادر بزرگترش، یزید بن ابن سفیان آنچنان را در شام مُظلم (تاریک و سیاه) کرده بودند و غبارآلوده کرده بودند فضای ذهنی را، که کسی غیر از این نمی توانست اصلاً چیزی بفهمد، این همین است. 🔻تبلیغ به نفع خاندان بنی امیه و معاویه و علیه خاندان پیغمبر(ص). این واقعیتی است که در جهان اسلام تا حدود صد سال، بعد از هجرت یعنی شاید حدود چهل، پنجاه سال بعد از دوران خود ، امیرالمؤمنین(ع) را بر روی منبرها لعنت می کردند اینکه گفتم لعنت در دنیای اسلام کار معاویه است و کار اخلاق معاویه، این همین است. مقام معظم رهبری، انسان 250 ساله، ص 153 @savad_rasaneh
✅قابل توجه ، و رشته‌های هنر، رسانه و فضای مجازی 🔹امکان ارائه وبیناری ‌های حوزوی، ‌های دانشگاهی، طرح‌ها و مقالات با موضوع "هنر، رسانه و فضای مجازی" در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی 📃همراه با ارائه به پژوهشگران 🔸علاقه مندان می توانند اطلاعات مورد نظر را به نشانی honaroresaneh@eshragh.ir ایمیل نمایند. 📲جهت کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با شماره 31153195-025 تماس حاصل فرمایید و یا به آی دی @aam110 در ایتا پیام دهید. @savad_rasaneh
✅ نشست بایسته های پژوهشی حوزه علمیه خواهران در سواد مصرف کالای فرهنگی برگزار می‌شود. 🔹با همکاری معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران؛ نشست علمی «بایسته های پژوهشی حوزه علمیه خواهران در سواد مصرف کالای فرهنگی» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شیخ الاسلامی معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس میز سبک زندگی برگزار خواهد شد. 🔸آشنایی با سواد مصرف کالای فرهنگی و ارتقای آن در سبک زندگی ایرانی و اسلامی و همچنین بایسته های پژوهشی این مبحث جهت خط دهی به پژوهشهای خواهران طلبه از اهداف این نشست می‌باشد. 🔻نشست مزبور روز چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 از ساعت 10:30 در لینک live.whc.ir/qom بصورت برخط برگزار خواهد شد و حضور در این نشست مجازی برای تمامی طلاب علاقه‌مند امکان پذیر می‌باشد. @savad_rasaneh
📲دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال 🔹موضوعات: - و (با محوریت نقش شهید حاج ) - و - اقوام، فرهنگ محلی و گردشگری - مسجد و مناسک دینی - امید، تفریح و نشاط اجتماعی - و زیست مجازی - و مدیریت فرهنگی - خدمات مطالعاتی، آموزشی و پژوهشی - موضوع ویژه: و مقابله با زمان جشنواره: از عید فطر تا عید غدیر مهلت ارسال آثار: از عید فطر تا دهم تیر ماه ۱۴۰۰ صاحبان بسترهای تولید و نشر، نرم‌افزار‌های تلفن همراه، بازی‌های رایانه‌ای و محتواهای دیجیتال برای ثبت نام و ارسال آثار به نشانی www.platzaar.ir مراجعه فرمایید. @savad_rasaneh
✅تاثیر مستقیم مصرف رسانه ای و محتوای آن بر سبک زندگی/ تبیین ۱۴ عرصه سبک زندگی 🔹 معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، نشست علمی «بایسته‌های پژوهشی حوزه علمیه خواهران در سواد مصرف کالای فرهنگی» را به صورت برخط برگزار کردند. 💠 معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در این نشست با تبیین۱۴ عرصه گفت: مصرف رسانه‌ای به عنوان یکی از ابعاد سبک زندگی تأثیرگذار است و مصرف رسانه ای و محتوای آن، بر سبک زندگی ما تأثیر مستقیم دارد. 🔹وی در ادامه بیان کرد: اساسا در حوزه سبک زندگی از جمله و سواد مصرف کالای فرهنگی، نباید فقط یک نسخه داد، بلکه باید سناریوی های مختلفی به اقتضای هر فرد داد، به عنوان مثال، مصرف رسانه‌ای یک استاد با یک نوجوان یکسان نیست و باید سناریوی مخصوص برای افراد جامعه داد. 🔸مشاهده متن کامل خبر: http://dte.bz/Rmsef @savad_rasaneh