eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘جنگ شناختی و مظلومیت جمهوری اسلامی ▫️ یعنی همین. مخاطب را در شناخت درست و غلط ماجرا دچار سرگیجه بکنی. هم با واسطه یا بی واسطه، بمب گذاری کنی و نزدیک به ۱۰۰ نفر را به شهادت رسانی و هم متهم کنی که "کار خودشونه" و با قدرت زبان و عبارات و تکنیک ، تلقین کنی که خود حاکمیت در راستای باگ‌گیری از سیستم و اهداف اجتماعی_سیاسی چنین، حادثه بزرگی را رقم زده است. ▫️آری جمهوری اسلامی مظلوم است و در عرصه افکار عمومی بایستی ترکیبی مبارزه کند. هم باید پاسخگوی آنهایی باشد که شعار نه غزه نه لبنان و...سر می‌دهند، هم بایستی فریب خوردگان "کار خودشونه" را روشنگری کند و هم بایستی را که از سیستم سبقت گرفته و نسخه تقابل مستقیم بدون ملاحظات قبلی و محاسبات بعدی می‌پیچند و متهم به انفعالش می‌کنند را اقناع نماید. ▫️در موقعیت بحران دو اتفاق مهم رخ می‌دهد و سه ضلعی حاکمیت، مردم و رسانه‌ را دچار گسست و استیصال می‌کند. اول اینکه حاکمیت‌ را به چالش می‌کشد و دوم اینکه مردم را هدف قرار می‌دهد و در نتیجه جامعه را از بین می‌برد. حواسمان پرت نشود که وقتی پروژه میدان، رسانه و اتاق فکر پشت سرش معلوم است، به جای متهم کردن سیستم و سرازیر کردن سیل شبهات و ضدروایت ها به جامعه و در بی‌اعتبارسازی نظام و ایجاد اختلال در اعتماد و همراهی مردم با تصمیمات حاکمیت، به فکر تقویت و بازتولید انسجام اجتماعی(Social integration) باشیم و با درک محاسبات خودی و ناخودی، خط روایت حمایت و اعتماد و همراهی را برجسته کنیم. علیرضامحمدلو 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘غائله‌ی شیاطین را با مشت می‌خوابانیم! 🎙: ▪️من قبلًا گفته بودم که غائله ایجاد می‌کنند ؛ هر روزی به اسمی. ▪️ما باید از این غائله‌ها جلوگیری کنیم، هوشمند باشیم، غائله‌ها را با هوشیاری توجه کنید و خنثی کنید. ممکن است پس از چند روز دیگر یک دیگر بلند بشود. ▪️اینها باید بدانند که ما همگانی است؛ همه ملت رهبرند؛ همه بیدار شده‌اند. ▪️گمان نکنند که با ، کاری انجام می‌دهند. ملت ما راه خود را یافته است. ▪️ما از این دسیسه‌ها نمی‌ترسیم؛ و اگر چنانچه توطئه زیاد شد، با مشت خنثی می‌کنیم. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘خطر ایجاد خطای شناختی در حادثه تروریستی کرمان ▪️حادثه تروریستی شهادت جمعی از مردم بیگناه در گلزار شهدای کرمان غم بار و سنگین است ایجاد مطالبه پاسخ قاطع به چنین عملیات تروریستی نیز ضروری و لازم است. ▪️اما توجه به چند نکته نیز بسیار ضروری است: 1⃣ قبل از اظهار نظر رسمی نهادهای امنیتی متولی کشف عامل یا عاملان و آمران این جنایت بزرگ و کانالیزه کردن ذهن پاک مردم ممکن است دارای آسیب هایی باشد. 2⃣عملیات سنگین ای قبل از روشن شدن زوایای عملیات تروریستی و گرفتن انگشت اتهام به سمت رژیم جعلی ممکن در ادامه مسئله زا باشد. به همان میزان که رژیم موقت متهم به انجام چنین عملیات تروریستی است، کسان دیگری نیز در لیست متهمان ممکن است قرار بگیرند. 3⃣ داعش و نیروهای خفته آنان نیز انگیزه مضاعفی برای انتقام گیری از سردار دلها و عاشقان او دارند. کیست که نداند این حاج قاسم بود که طومار حکومت خود خوانده ابوبکر البغدادی را در هم پیچید و ریشه تکفیر را در منطقه خشکاند. متهم ردیف سوم جریان زخم خورده نفاق است 4⃣رژیم صهیونیستی همواره در ترورهای خود برای حفظ حداقل وجهه بین المللی و باور پذیر بودن ایده اش میان توده های مردم ایران، اغلب ترورهای هدفمند و بیشتر از چهره های برجسته نظامی و دفاعی را هدف قرار داده و سابقه نداشته به ترور کور متوسل شود. در مقابل شریک تروریستش داعش و رفیق گرمابهش نفاق همواره به انجام ترورهای کور و شهروندان عادی شهره بوده است. ▪️در این صورت با چنین عملیات رسانه ای سنگین در صورت روشن شدن عامل اصلی جنایت تروریستی باور پذیری آن در سطح عمومی تضعیف خواهد شد و از اثر گذاری پاسخ به عامل محتمل اصلی خواهد کاست و جمهوری اسلامی را در معرض اتهام  فشل بودن در مقابل رژیم موقت قرار خواهد داد./پایگاه تحلیلی غرب آسیا 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
دکتر محجوب-جنگ شناختی.mp3
20.08M
🔘صوت وبینار درآمدی بر جنگ شناختی ▪️از چه می‌دانیم؟ ➖با تدریس: ▪️دکتر حسن محجوب دانشیار دانشگاه فوق دکترای علوم شناختی از دانشگاه استکهلم سوئد ▪️توصیه به شنیدن این صوت برای علاقمندان عرصه‌‌های علوم‌وجنگ‌شناختی ▪️باسرعت 2X گوش کنید 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
💢چهار‌گام برای کپشن نویسی ✍ باسط ‼️ اگر می‌خواهید قلم‌هایتان را برای نوشتن کپشن‌، ورزیده‌تر کنید، از این چهار گام غافل نباشید: ✅ گام اول، یافتن موضوع و طرح اولیه 💢 به یاد داشته باشید هر چیزی می‌تواند موضوع متن شما قرار بگیرد؛ اگر بخواهید در زمینه‌ی مسائل سیاسی یا اعتقادی قلم بزنید، مسائل روز و مبتلا‌به را مرور و شبهات مربوطه را بررسی کنید. ♨️ مرحله‌ی بعدی، فهمِ جانِ کلام یا شبهه است؛ اینکه دقیقا معین کنیم شبهه‌ی مطرح شده، درحال تخریب، تضعیف و یا تحریک درباره‌ی چه مطلبی است. توجه کنید که شبهه را از منبع اصلیِ متعلق به گوینده‌ی آن دریافت کنید چرا که موجب آگاهی یافتن از حذفیات احتمالی آن و فهم بهتر شبهه می‌شود. 💢 مرحله آخر در تعیین موضوع و طرح اولیه، یافتن استدلالات و براهینی است که فرد شبهه افکن از آن استفاده کرده است. این مرحله بسیار حائز اهمیت بوده و نقش تعیین کننده‌ای در نوشته‌ی ما دارد؛ شبهات از دوحال خارج نیستند: ۱. شبهات همراه با دلیل و سند( گرچه آن دلیل و سند، غیر منطقی یا ساختگی باشد) ۲. شبهات بی‌سند و بی‌استدلال ‼️ در پاسخ به شبهاتی که با سند و دلیل همراه است، اولویت، زیرسوال بردن آن دلیل و سند بوسیله‌ی پاسخی منطقی و عقلانی است؛ برخلاف شبهات دسته‌ی دوم که نویسنده مختار است از پاسخ های متنوع ‌تری استفاده کند. ادامه دارد… 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 برافراشته‌شدن پرچم سرخ انتقام برای شهدای کرمان روی گنبد مسجد جمکران ▪️‌پرچم سرخ یالثارات الحسین که در ۹۸ به نشانۀ انتقام خون حاج قاسم در مسجد جمکران به اهتزاز درآمد پس از حادثۀ کرمان ۲ روز با پرچم سیاه بر روی گنبد نصب شد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘عقده‌گشایی سیاسی با چاشنی جذابیت جنسی ✍️ دانیال بصیر ▪️مستندِ تازه‌‌ ساخته شده از شمقدری که دست بدست در حال چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی است، چیزی جز یک مستند به نهایت، سخیف و زرد نیست. شاید در بدو امر حجاب بهانه است اما لایه‌های پنهان مستند ماموریتی برای تخریب و زدن انقلاب را دنبال می‌کند. تحریک روحانیت علیه انقلاب و دوگانه سازی کذاب، انگارسازی گسل بین انقلاب و جامعه روحانیت و به تعبیری "الغريق يتشبث بكل حشيش" چنگ به چیزی میزند تا علیه انقلاب نمایی را نشان دهد. علت‌العلل را خود جمهوری اسلامی معرفی می‌کند. ▪️اگر بی بی سی و منوتو ماموریتی برای ساخت مستند داشتند، همین حرف‌ها را می‌زدند. مبتذل‌ترین بخش مستند نیز اینجاست که کوشیده با جلوه‌گری زنان و دختران مکشفه، مخاطب را پای مستندش نگه دارد. موقعیت هم‌نشینی آن روحانی منفعل و گیج هم با مکشفه‌ها، حاصلش تحقیر و تمسخر روحانیت است. در واقع، روحانیت را آدم‌هایی معرفی کرده که در دعوای دروغین مردم با نظام، باید بفهمند که جانب مردم را بگیرند. یک برش به‌شدت گزینشی و تحریفی و غلط از جامعه. و یک روحانی که هرگز نماینده‌ی روحانیت نیست. و تصویری از نظام، که سیاه‌نمایی مطلق است. ▪️از نظر هنری و فنی که باید این اثر را تهوع دانست؛ به غایت غیرهنرمندانه و گل‌درشت و متظاهرانه و فرصت‌طلبانه. حداقل، نیروهای اصلی و سرشناس انقلاب، وارد بازی رسانه‌ای او نشوند و موضع‌گیری آشکار و رسمی نکنند. نباید در زمین خودش به او پاسخ داد. نباید او را جدی گرفت و به رسمیت شناخت. خواسته‌ای او همین است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘ویدئوی نقد و بررسی انیمیشن المنتال ▪️انیمیشن المنتال یک انیمیشن روانشناسی شده از والت دیزنی به کارگردانی پیتر سون است که روایت گر زندگی شخص کارگردان هم می باشد ▪️در این انیمیشن مفاهیم سیاسی، روانشناسی، تاریخی، هنری و علمی مورد بحث قرار می گیرند که تک تک آنها را در این ویدئو بررسی کرده ایم ▪️در این ویدئو به بررسی کامل عناصر اربعه و علم طبیعیات(آب، خاک، باد، آتش)، مفاهیم سیاسی اجتماعی حول محور مهاجرت، جهان اول، جهان سوم و مفاهیم تربیتی و روانشناسی در مورد شخصیت امبر و بررسی روانشناسی رابطه امبر و ویب(آب و آتش) خواهیم پرداخت تماشای ویدئوی کامل از طریق لینک زیر👇 https://www.aparat.com/v/xe0Eh @inaghd_ir 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
| 💢معرفی کاندیدای هیئت مدیره انجمن سواد رسانه طلاب 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘جنگ شناختی و اطلاعات نادرست. ▪️یکی از تاکتیک های تهاجمی موثر در جنگ شناختی، انتشار راهبردی اطلاعات نادرست در بستر جامعه است.این اقدام صرفاً توزیع اطلاعات نادرست نیست، بلکه یک کارزار حساب شده برای از بین بردن اعتماد به نهادها، ایجاد اختلاف و دستکاری در گفتمان عمومی است. ▪️اطلاعات نادرست با درک دقیق شکاف های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در یک جامعه ساخته می شود و از این شکاف های موجود بهره برداری می کند و آنها را تا حد شکست به طور پنهان و آشکار گسترش می دهد. ✍قربانی زواره 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘کدام انتقام؟ حرکت‌های تروریستی غرب و آمریکا به‌دست اسرائیل و داعش در ایران عزیز، انتقام نابودی تمدن غرب و جبهۀ استکبار به سرکردگی آمریکاست که توسط انقلاب اسلامی ایران و جبهۀ مقاومت رقم خورده است. آنها دارند از ما انتقام نابودی‌شان را می‌گیرند. تا حالا به این فکر کرده‌اید که چرا دشمن‌ترین دشمنان صهیونیست جهانی، ایران اسلامی است؟! اگر ایران ضعیف بود، اگر ایران منفعل بود، اگر ایران در سطح منطقه و جهان مؤثر نبود، اگر ایران اهل باج دادن بود، لازم بود اینقدر برای زدن ایران هزینه کنند؟ البته دشمن دشمن است، دشمنی می‌کند، هر روز به طریق و شیوه‌ای. رفقا ما آمریکا را زده‌ایم، ما پدر اسرائیل را درآورده‌ایم، حاج‌قاسم کمر داعش را شکست، آمریکا را بی‌آبرو کرد، با قدرت‌بخشی به جبهۀ مقاومت، به محو اسرائیل سرعت بخشید، عزت اسلام و مسلمین را احیا کرد. رفقا ما نظام سلطه را به چالش جدی کشیده‌ایم! خب طبیعتاً بایستی از ما انتقام بگیرند. مگر جنگ را سال ۵۹ به‌واسطۀ صدام بی‌عقل شروع نکردند که انتقام بیرون انداختنشان از ایران را بگیرند؟ اما مگر توانستند؟ البته جدال با دشمن هزینه دارد، اما دستاوردهایش را حساب کن. دستاوردها صدها برابر هزینه‌هاست. رفقایی که مدام می‌گویید انتقام انتقام. درست می‌گویید، راست می‌گویید، حق دارید. اینکه به کمتر از محو دولت آمریکا و دولت جعلی اسرائیل قانع نیستید، ستودنی است. اما دوستان عزیز آیا خبر دارید که یک دهه است دائم در هیأت‌های تصمیم‌گیری صهیونیست یک جمله تکرار می‌شود: «فقط انتقام از ایران»! شب و روزی نیست که به انتقام گرفتن از ایران فکر نکنند! انتقام در مقام واکنش است و نه کنش. سالهاست ایران در مقام کنش است و دشمن در واکنش. حالا بنشینید و نسبت کنش‌های ایران در منطقه و بین‌الملل را با واکنش دشمن بسنجید! ببینید ما با نظام سلطه چند چند هستیم؟ انتقام بعد از شکست است، فاتح میدان که انتقام نمی‌گیرد. مزد فاتح فتح اوست. مردم ایران فاتح‌اند و انتقام گیرنده شکست خورده‌گانند. البته این بدان معنا نیست که ما نسبت به شهادت حاج‌قاسم‌ و ابومهدی و همراهانشان، شهادت عماد مغنیه و سید رضی، شهادت صالح العاروری و شهدای مکتب سلیمانی در ۱۳ دی امسال، بی‌خیال می‌شویم. حساب این‌ها جداست. این‌ها ضربۀ جداگانه و البته مهلک خود را می‌طلبد. ایران در این ۴۵ سال زده، باز هم میزند. اگر شعار انتقام انتقام سر می‌دهیم باید از موضع قدرت و فتح باشد نه شکست و ذلت. اگر می‌گوییم انتقام، بایستی حواسمان باشد که زدن ترامپ و نتانیاهو انتقام شهادت حاج‌قاسم‌ نیست. ترامپ نباشد احمق دیگر مثل بایدن به‌جایش می‌آید. نتانیاهو نباشد کثافت دیگری از همان قماش جایش را می‌گیرد. حاج‌قاسم‌ شهید قدس بود، انتقام شهادت حاج‌قاسم آزادی کامل فلسطین است. افول قطعی تمدن غرب است. اگر به زدن‌های مستقیم و فوری و نقطه‌ای قانع شویم، یعنی حاج‌قاسم را به ثمن بخس فروخته‌ایم! رفقا به‌کم راضی نشوید! اسماعیل فخریان 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
| 💢عمامه صورتی ▪️تحلیل مستند «عمامه صورتی» 🔻با حضور: ناقدان و تحلیلگران سینما ⏱ زمان: سه‌شنبه 19 دی ماه، ساعت 15:30 📍مکان: قم، بلوار بسیج، انجمن سواد رسانه طلاب جهت شرکت به آیدی زیر پیام دهید: @mg1370 🛑ظرفیت محدود است🛑 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘پذیرای طرح‌های تولید فیلم و سریال در حوزه فلسطین هستیم. ▪️رئیس سازمان صدا‌و‌سیما با تأکید بر رسالت سنگین رسانه ملی در بازنمایی حقایق فلسطین، گفت: از تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان؛ چه همکاران داخل سازمان و چه مجموعه گسترده تهیه‌کنندگان تلویزیون و سینما درخواست و به ایشان اعلام آمادگی می‌کنم که صداوسیما پذیرای طرح‌های تولید فیلم و سریال در حوزه فلسطین است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘معلم‌بلاگرها؛ تهدید جدید مدارس ▪️گزارش زیر شرح حکایت ظهور معلم‌بلاگرها در نظام تعلیم و تربیت کشور است و تأثیری که این پدیده بر کودکان و نوجوانان باقی می‌گذارد. ▪️معلم بلاگر ! معلمانی که به‌عنوان محرم اسرار و معتمد خانواده‌ها و دانش‌آموزان به کلاس درس پا می‌گذارند و با انگیزه‌های مادی حرمت این حریم امن را می‌شکنند. ▪️معاون اجتماعی پلیس فتا به معلم‌بلاگرها هشدار میدهد که اگر حریم خصوصی و حقوق کودکان در فیلم‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌کنند رعایت نشود، امکان شکایت خانواده دانش‌آموزان از این افراد وجود دارد. این معلم‌بلاگرها که در مدارس متوسطه تدریس می‌کنند و دانش‌آموزان نوجوان‌شان را به بازی می‌گیرند برای همراهی بی‌دردسر شاگردان‌شان ترفندی زیرکانه دارند و برای جلوگیری از بازخواست شدن دانش‌آموزان به‌دلیل استفاده از تلفن‌همراه در مدرسه، از اختیارات خود به‌عنوان معلم استفاده می‌کنند و محتواهای تولیدشده را ابتدا در پیج خود منتشر می‌کنند و دانش‌آموزان نوجوان تشنه شهرت و دیده‌شدن با بازنشر این محتواهای پربیننده در پیج‌های اینستاگرامی خود، سهم‌شان را از این بازی دو سر برد! برمی‌دارند. ▪️آموزش و پرورش به هیچ معلمی مجوز آموزش در فضای وبلاگی را نداده و شبکه شاد تنها بستر امن و شناسنامه‌دار برای تعامل معلمان با دانش‌آموزان است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 اگزیستانسیالیسم هالیوودی یا حقیقت به سبک غزه و کرمان؟!... ▪️روزی جنگ جهانی دوم و ویرانی ژاپن، روزی ویرانی ویتنام، روزی ویرانی ایران، و روزی ویرانی غزه ، همگی به زعم هالیوود و سردمداران پروپاگاندای صهیونیستی _ آمریکایی تصمیمات در لحظه منحصر به زمان خود است و چاره ی جز این نبوده فلذا قابل توجیه و چه بسا قابل تقدیر باشد ...! ▪️ولی آیا با تغییر ذائقه مخاطب ، حافظه تاریخی بشر نیز تغییر وی کند؟ آیا وجدان بشری خموش و خفته با نهیب جنایات مشابه بیدار نخواهد شد؟ ▪️امروز در کنار نشان داد که قصه بافی هالیوودی به غیر از انگشت شمار غرق شدگان در سیل تبلیغاتی دشمن را به همسوی وا نمی دارد و با صرف میلیون ها دلار فقط بر حُمق احمق ها افزوده می گردد ▪️چه فیلم صد میلیون دلاری اوپنهایمر کریستوفر نولان برای سرپوش گذاشتن بر جنایات آمریکا در جنگ جهانی دوم و چه فیلم نجات سرباز رایان، هفتاد میلیون دلاری استیون اسپیلبرگ برای قهرمان جلو دادن آمریکا، نقشه نخ نما شده و تاریخ مصرف گذشته آمریکا است وگرنه دیگر شاهد حرکت هر روزه بسیج لندن و پاریس نبودیم... ▪️برای مشاهده تحلیل دقیق و جامع فیلم سینمایی اوپنهایمر، تهیه شده به همت گروه جهادی فرهنگی مبنا به لینک زیر مراجعه کنید👇 https://aparat.com/v/jwsYp 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘تله‌ی کلیک ▫️وقتی کلیک‌کردن از محتوا مهم‌تر می‌شود تله‌ی کلیک (clickbait) متن یا پیوندی است که برای فریب دادن، برانگیختن احساسات یا گمراه کردن مخاطبان طراحی شده تا آنها را به قلاب بیندازد و به سوی یک محتوای آنلاین معین بفرستد. استفاده از تیترها و مطالب اغراق‌آمیز و تحریک‌کننده احساسات از هنگام شروع به اصطلاح «روزنامه‌نگاری زرد» در قرون نوزدهم سابقه دارد، اما گسترش دنیای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی استفاده از آنها را در قالب «تله‌ی کلیک» فراگیر کرده است. در این مورد مانند شکل‌های قدیمی روزنامه‌نگاری زرد هدف این است که از هر روشی که لازم است (حتی فریبکارانه) برای جلب توجه مخاطب استفاده شود. وب‌سایت‌هایی که از «تله‌ی‌ کلیک» استفاه می‌کنند، معمولا به گرفتن کلیک بیش از اطلاعات و محتوای باکیفیت اهمیت می‌دهند. به عبارت دیگر آنها اهمیتی به تلف کردن وقت مخاطبان با محتواهای بی‌مایه نمی‌دهند. ✍ ترجمه دکتر ملائک 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
| 💢معرفی کاندیدای هیئت مدیره انجمن سواد رسانه طلاب 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘ساختارهای اجتماعی شناختی به عنوان بازنمایی شناختی افراد از شبکه های اجتماعی تعریف می شود. ▪️این ساختار بر ادراک فردی تأکید دارد، به طوری که هر فرد ایده خود را از پویایی رابطه بین دیگر بازیگران در یک شبکه اجتماعی معین دنبال می کند. غالباً بین تصور بازیگر و ساختار واقعی شبکه تناقضاتی وجود دارد، برای مثال، برخی افراد درک دقیقی از اینکه چه کسی می داند و تا چه اندازه ندارند.از طرف دیگر،می‌توان تصوری منحرف از شبکه داشت و معتقد بود که برخی از اتصالات شبکه نزدیک‌تر از آنچه هستند، که تصور می شود. ▪️ با تکیه بر این ایده، کاسیارو (1998) پیشنهاد می دهد افراد در دقت ادراک شبکه، که به عنوان توانایی فرد برای درک صحیح پویایی غیررسمی بین او در یک گروه تعریف می شود، متفاوت هستند. ▪️دقت ادراک شبکه را می توان به دو سطح کلی تقسیم بندی کرد: ۱_محلی و۲_ جهانی.دقت ادراک شبکه محلی به درک فرد از روابط مستقیم خود با دیگران در یک شبکه اجتماعی اشاره دارد و دقت جهانی به درک فرد از مجموعه کامل روابطی که همه اعضای یک شبکه اجتماعی را به هم مرتبط می کند می پردازد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
خاطرات پر از ابهام.pdf
615.8K
🔘خاطراتی پر از ابهام و پرسش‌های بی‌پاسخ!! ▪️در آستانه سالگرد فوت آقای ▪️نقد بخشی از خاطرات جناب هاشمی رفسنجانی با عنوان «مبارزه در تردید و ابهام» تقدیم علاقمندان به تاریخ معاصر شد. البته این تنها مقاله انتقادی مورخ خبیر انقلاب اسلامی بر خاطرات مخدوش آقای هاشمی رفسنجانی نیست و ایشان در مقاله دوم خود، گوشه‌های مغفول مانده این خاطرات چون «نامحرم دانستن مردم توسط هاشمی»، «پر رنگ‌کردن فرزندان و اعضای خانواده در خاطرات به منظور مقاصد خاص»، «پر‌رنگی ژست رهبری و فرماندهی»، «نادیده گرفتن رهنمودهای و دیدگاه‌های امام خمینی در عرصه‌ای گوناگون»، «ناشکیبایی در برابر سخن غیر در جلسات مجلس»، «نادیده نگاه‌داشتن ویژگی‌ها و برجستگی‌های امام»، «خلاف‌گویی پیرامون برخی از جریان‌ها»، «پرده‌پوشی و نهان‌کاری در امور سیاسی» و «واگویی خاطراتی گنگ، ابتر و خنثی توسط وی»، مورد بررسی و مداقه قرار داد. ▪️ضمیمه: مقاله: «خاطراتی پر از ابهام و پرسش‌های بی‌پاسخ»، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره 33، پاییز 1391 ▪️معرفی کتاب «روایت‌های ناروا؛ مجموعه مقالات علمی؛ نقد کارنامه و خاطرات سیاسی اکبر هاشمی رفسنجانی» خرید کتاب «روایت های ناروا» 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
📌 رابطه تنگاتنگ علوم شناختی و رسانه 📎 علوم شناختی کمک می‌کند تا رسانه زبان مخاطبانش را بهتر بشناسد و فرآیند جذب و متقاعدسازی را بهبود ببخشد. در واقع از آن منظر که علوم شناختی با ذهن مخاطب در ارتباط است و رسانه نیز اساسا در راستای تاثیرگذاری بر ذهن مخاطب و تصاحب آن اقدام می‌کند، لذا علوم شناختی و رسانه رابطه‌ای تنگانگ با یکدیگر دارند. 🖇 برای همین است که هر چه رسانه‌ها، کنشگری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و فعالیت‌های خود را بر مبنای اصول مبتنی بر علم شناختی قرار دهند، میزان تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطب خواهند داشت؛ چه در حوزه موفقیت در سیاست‌گذاری‌ها و تزریق اندیشه و چه در جهت مدیریت بهتر افکار عمومی جامعه. 🖌 محمد جوانی 📖 علوم شناختی در جنگ شناختی، ص ۱۱ 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘اینم جواب کسایی که میگن چرا این همه آدم نمیرید غزه کمک کنید نکنه میترسید؟؟؟؟ جواب روشنه پوتین رو بیار 😂 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘اصرار عجیب شبکه‌های بیگانه بر پرهیز از توصیف تروریستی برای وقایع خونبار کرمان ▪️به دنبال جنایتی که روزهای اخیر در کرمان رخ داد، رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی به صورت یک‌دست از کاربرد واژه «تروریستی» برای توصیف آن خودداری کردند. در مقابل، استفاده از ترکیباتی مانند «انفجار‌های مرگبار» یا «انفجار‌های کرمان» در این شبکه‌ها پرتکرار بود. ▪️در حالی که طی ماه‌های گذشته طیف‌های گوناگون شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی از سلطنت‌طلبان «من و تو» و «ایندیپندنت فارسی» تا لندن‌نشین‌های «بی بی سی فارسی» و «ایران اینترنشنال» و نیز جریانات موسوم به حقوق‌بشری‌ها و جمهوری‌خواه‌های سکولار («رادیو زمانه»، «ایران وایر» و ...) بر سر مسائلی مانند سرنوشت «منشور مهسا»، «وکالت به شاهزاده»، موضع‌گیری علیه گروهک تروریستی منافقین، جایزه نوبل «نرگس محمدی» و ... وارد زد و خورد‌های آشکار و شدید شده بودند، اما از روز حادثه ی کرمان هماهنگی عجیبی را در زمینه خودداری از توصیف تروریستی برای کشتار ده‌ها ایرانی به نمایش گذاشتند. ▪️این در حالی بود که سران دولت‌های متعدد از اتحادیه اروپا گرفته تا روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، عربستان سعودی و ... بلافاصله و رسما این جنایت را تروریستی خوانده و آن را شدیدا محکوم کردند. ▪️فاحش بودن این دوگانگی رفتاری زمانی بیشتر به چشم می‌آید که چند دقیقه بعد از رویداد‌های کرمان، «دویچه وله فارسی» در گزارشی از دستگیری سه مظنون به انجام «عملیات تروریستی احتمالی» در آرژانتین علیه ۳۰۰۰ ورزشکار در بزرگترین رویداد ورزشی بین‌المللی یهودیان در پایتخت آرژانتین خبر داد... ▪️از دیدگاه این رسانه‌ها آنچه جان یهودیان را تهدید کند، تروریستی و آنچه جان غیر یهود از جمله مسلمان و ایرانی را بگیرد تنها حادثه ای مرگبار است...!!! ▪️این است تعریف غرب از بشر و حقوق بشر... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘سکولاریزم موجود، قلدریسم مطلوب ▪️اگر بخواهیم یک تعریف ساده و بی آلایش از سکولاریزم ارائه دهیم، شاید بتوانیم آنرا جدایی دین از تمامی ساحت‌ها و بستر‌های اجتماعیش بنامیم. به عبارتی خالی گذاشتن صحنه‌ی اجتماع از تصمیم‌گیری ربّ! حال وقتی میدان از تصمیم‌گیری و الزامات الهی خالی شد و عرصه‌ی سیاست‌گزاری آن توسط انسان‌های خود مختار و خود بنیاد‌گرا اشغال گشت، دیگر چیزی به نام زیست دینی در کف خیابان به چشم نخواهد آمد و همه چیز در ابتدا بر محور سلایق شخصی می‌چرخد. ▪️وقتی سلایق ساختاری حکومتی و دولتی به خود گرفتند، نه تنها انتخاب حقیقی رنگ می‌بازد؛ بلکه تحمیل جای خرد جمعی را می‌گیرد. چرا که تکثرگرایی هیچگاه نمی‌تواند نظم اجتماعی بدهد و بالاخره قانونی برای اداره‌ی جامعه نیاز است و این قانون هرچند بتواند مدتی مدیریت کند ولی از آنجاکه بر محور سلب ربوبیت تشریعی در جامعه و نهادینه کردن اراده‌های آزاد به قیمت سقوط هویت انسانی، استوار است، دیگر شاهد رشد اندیشه نخواهیم بود و وجه تمایز انسان و حیوان جای خود را به وجه اشتراکشان می‌دهد. ▪️در این صورت خواهیم دید دیگر تعقلی نیست که بخواهد دست به انتخاب بزند، بلکه هرچه هست تحمیل سیاست‌های خود‌خواهانه‌ای بوده که روزی با شعار سکولاریزم بر کرسی تقنین نشست تا فقط ربوبیت را کنار بزند، حال آنکه خالقیت را هم با از بین بردن اندیشه، در معرض انکار عمومی قرار داد. ▪️شاید بهتر باشد اینگونه گفت، که ذات سکولاریزم هم نفی خدا در جامعه و هم نفی او در امور فردی است؛ هرچند که در شعار و علی الظاهر نفی جامعیت دین در ساحت‌های غیر فردی را جار بزند! ▪️تجسم اراده‌های آزادِ معطوف به حذف خرد جمعی در جامعه، قانون کشف حجاب توسط قلدریسمی چون رضا شاه بود که اگر پشتوانه‌ی اندیشه‌های سکولاریستی مشاورینی چون تقی‌زاده نبود، شاید به این سرعت پا نمی‌گرفت و چه بسا به جای تایید پهلوی سقوط آنرا رقم می‌زد. ▪️در امتداد همین جریان است که امروز می‌بنیم دختری می‌گوید حجاب من به خودم ربط دارم. بر فرض که او راست می‌گوید و حجاب جنبه‌ی اجتماعی ندارد ولی آیا حجاب جنبه‌ی فردی برای خود او نیز ندارد و خداوند سکولارها به ایشان از حیث فردی حجاب را واجب نکرده؟ ▪️اینجا همان نقطه‌ایست که عقلانیت محو گشته تا سکولار بودن نیز غیر قابل پذیرش شود و رسما بی‌خدایی رخ نمایی کند. ✏علی عسگری 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
| 💢عمامه صورتی ▪️تحلیل مستند «عمامه صورتی» 🔻با حضور: ناقدان و تحلیلگران سینما ⏱ زمان: سه‌شنبه 19 دی ماه، ساعت 15:30 📍مکان: قم، بلوار بسیج، انجمن سواد رسانه طلاب جهت شرکت به آیدی زیر پیام دهید: @mg1370 🛑ظرفیت محدود است🛑 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh