8.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰هالیوود و ترویج همجنس گرایی در انیمیشن
#هالیوود در مسیر ترویج بیاخلاقی، مضامین همجنسبازی را به انیمیشنهای کودکان کشانده است. کودکی که حتی هنوز مجاز به یادگیری مفاهیم و آموزههای جنسی نیست، حالا در محتواهایی که تماشا میکند با مضامین همجنسبازی بصورت واضح مواجه میشود!
بعد از کارتونهایی درگذشته که برخی نمادهایی در آن وجود داشت، «در یک تپش قلب» (In a Heartbeat) جزء اولین انیمیشنهای حاوی مضمون صریح همجنسبازی در این دهه بود که در سال 2017 اکران شد.
دومین #انیمیشن «داستان اسباببازی ۴» (Toy Story 4) در سال 2019 است که دارای لحظهای از حضور یک زوج همجنسگرای زن است که فرزند خود را به مهد کودک میبرند و بعد از آن محل را ترک میکنند. همین یک صحنه کافی بود تا مادران آمریکایی پویش «یک میلیون مادر» کمپینی برای تحریم انیمیشن «داستان اسباب بازی ۴» بهراه بیاندازند. بیش از دوازدههزار مادر آمریکایی به این کمپین پیوسته و خواستار ممنوعیت پخش این انیمیشن شدند. متأسفانه این مادران موفق نشدند و لابیهای همجنسبازان در #والت_دیزنی قویتر بود و اکران «داستان اسباب بازی ۴» ادامه پیدا کرد.
هنوز مادران در شوک ورود مضمون همجنسبازی به انیمیشن ها بودند که انیمیشن جنجالی کمپانی دیزنی و پیکسار با عنوان «به پیش» (Onward) در سال 2020 و در سطحی بالاتر به معرفی یک شخصیت همجنسباز پرداخت. این فیلم در کشور روسیه و کشورهای عربی و مسلمان سانسور شد.
اخیرا یک انیمیشن کوتاه دیگر نیز با نام «Out»(بیرون) توسط کمپانی پیکسار با این مضامین ساخته شده است.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
EU_Abedi _1399-8-12.mp3
1.44M
#رسانه_ملی #خبر #دروازهبانی_خبر
✅⬅️ بیانات استاد احمد عابدی بعد از #درس_خارج_فقه
💠 نقد عملکرد خبری رسانه ملی در دروازهبانی #خبر
🔸 مهم جلوه دادن کشور های خاص در ذهن #مخاطب
(حرم مطهر حضرت معصومه(س)، دوشنبه 12 آبان 1399)
منبع: کانال استاد احمد عابدی
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
11.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰چرا رسانه های ما رسانه #بحران نیستند؟؟
نصراللهی، رئیس دانشکده #علوم_ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاهآزاد: مواجهه رسانههای رسمی با خبر شهید فخریزاده غیرحرفهای بود.
🔹پوشش خبری غیرحرفهای و غیربازدارنده توسط رسانههای داخلی محدود به ترور #شهید_فخریزاده نیست، بلکه در مسائل و بحرانهای امنیتی و غیرامنیتی نیز شاهد چنین پوششهای غیرجامع، غیرمسئولانه و با تأخیر هستیم، این وضعیت نتیجه عدم نظم در #رسانهها و عدم هماهنگی بین رسانهها و #دستگاههای_امنیتی است.
🔹خبر این حادثه در #خبرگزاری_جمهوری_اسلامی در ساعت ۱۸:۲۵ منتشر شد؛ آن هم بیانیه وزارت دفاع بود که باز دیرتر از دیگر رسانهها منتشر کرد.
🔹#شبکه_خبر نیز ساعت ۱۷:۱۰ دقیقه این خبر را زیرنویس کرد؛ پوشش تصویری خبر نیز حدود ۸ ساعت پس از وقوع حادثه انجام گرفت؛ البته خبرنگار #صدا_و_سیما پیشتر از آن گزارشی منتشر کرد که دارای تناقضاتی بود.
منبع: خبرگزاری تسنیم
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
13.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید: شبکه ملی اطلاعات؛ گرفتار دور کُند اجرا
🔹وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا به حال چه کرده و چرا مواردی مانند استقلال در فضای مجازی و خدمات سالم سازی و امنیت در فضای مجازی همچنان بر زمین مانده است؟
#شبکه_ملی_اطلاعات
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔹برنامه نخستین همایش #رسانه_ملی و #تبلیغات_بازرگانی
🔹 زمان: یکشنبه ۲۳ و دوشنبه ٢۴ آذر ماه ۱۳۹۹
مکان: سالن همایشهای بینالمللی سازمان صداوسیما
🔹 نشستهای علمی این همایش به صورت همزمان از طریق سامانه آموزش مجازی دانشگاه صداوسیما پخش خواهد شد.
🔹 علاقمندان برای حضور در این همایش از طریق سامانه آموزش مجازی دانشگاه صداوسیما به آدرس: lms.iribu.ac.ir و انتخاب گزینه «ثبت نام در سامانه» اقدام کنند.
🔹در صورت بروز هرگونه مشکل در ثبت نام، مشخصات خود را به آدرس advert-conf@iribu.ac.ir ایمیل نمایید.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔰گسترش آموزش الکترونیک در دوران حکمرانی مجازی ممکن است بستر شکلگیری #دانشکدههای_مجازی_بینالمللی و مدارس مجازیِ بینالمللی و حرکت بهسمت برنامهریزی بر محور اسناد بالادستی مانند #سند_2030 گردد.
💠 استاد سید محمدمهدی #میرباقری:
«در دوران #کرونا، آموزش الکترونیک به یک آموزش گسترده تبدیل میشود و ما هم در همین مسیر قرار گرفتهایم.
این پدیده ممکن است سرآغاز شکلگیری #دانشکدههای_مجازی #بینالمللی و #مدارس_مجازی بینالمللی بشود که بهشدت فضای داخل کشورها را تحتتاثیر قرار میدهد و از جهتی، بستر حرکت به سمت برنامهریزی بر محور اسناد بالادستی مانند #سند_2030 و اسناد توسعه میشود و فضا را کاملاً در اختیار آنها قرار میدهد.
امروز رقبای تمدنی ما یک گام بزرگ به سمت #حکمرانی_مجازی برمیدارند که تسلط خودشان در جهان را بیشتر کنند. ما هم باید یک گام بزرگ به سمت #تمدن_اسلامی برداریم و این یک رقابت بزرگ است.» ۱۳۹۹/۸/۲۸
#فضای_مجازی
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
هدایت شده از بسیج رسانه قم
#اطلاع_رسانی
❇️ مهلت ارسال آثار به جشنواره ابوذر قم تمدید شد
💠 محمد حسین رضایی دبیر ششمین جشنواره رسانهای ابوذر استان قم از دریافت ۵۰ اثر خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به ششمین جشنواره رسانهای ابوذر استان قم نیز تا پایان دی ماه تمدید شده است.
❇️ مشروح خبر:
https://yun.ir/x4ynqe
yun.ir/ewncee
#جشنواره_ابوذر
#بسیج_رسانه_قم
✳️ @brqom_ir
🔰فقه فضای مجازی و مسئله بیت کوین:
🔻آیتالله جواد مروی در درس خارج فقه معاصر به بررسی موضوع «بیت کوین و رمزارزها» پرداخت:
◻️ یکی از مصادیق رمزارزها بیت کوین است.
◻️تعریف وب سایت بیت کوین:
بیت کوین یک #ارز دیجیتال غیر متمرکز است که امکان پرداخت فوری را برای هر کسی در هر نقطه جهان فراهم میکند و از تکنولوژی همتا به همتا برای وابسته نبودن به هیچ مرجع مرکزی استفاده میکند، مدیریت معاملات و صدور پول به صورت جمعی توسط شبکه انجام میشود.
◻️اما بیتکوین #دارائی اعتباری و دیجیتال است که در تولید و نقل و انتقال آن از تکنیک رمزگذاری استفاده میشود و فاقد پشتوانه است و مبادله آن به صورت همتا به همتا صورت میگیرد.
◻️ اگر #بیت_کوین را پول بدانیم نتیجه آن این میشود استخراج بیت کوین معادل #خلقپول و ضرب پول و سکه است.
اگر بیت کوین یک پول باشد، کسی غیر از حاکمیتها اصلا اجازه استخراج بیت و کوین و امثال آن را ندارد چون این خلق پول است.
◻️ لذا خواهیم گفت به همین جهت، جمعی از بزرگان اهل سنت فتوا به تحریم استخراج بیت کوین میدهند.
◻️ ولی اگر بیت کوین را کالا بدانیم، مسلم خلق و ایجاد یک کالا یا اختراع یک شئ از حقوق منحصر حاکمیت نیست، انسانها آزاد هستند هر کالائی را که ساختِ آن از طرف شارع منعی ندارد، بسازند.
◻️ جمعی از کشورهای مهم در دنیا امروز بیت کوین را یک کالا میدانند و نه پول، حتی بانک مرکزی #جمهوری_اسلامی بیت کوین را کالا میداند و نه یک پول.
◻️اگر بیت کوین پول است حتما باید تحت نظر #بانک_مرکزی باشد.
🔹 نتیجه: در تعریف ما گفتیم رمزارز یک دارائی اعتباری است که هر دو نظریه در تعریف داخل باشد اگر بیت کوین واقعا یک ارز است و خصوصیات پول را دارد، پول هم یک دارائی است و اگر بیت کوین یک کالاست کالا هم یک دارائی است لذا عنوان دارائی بر آن صدق میکند.
بیشتر بخوانید:👇
https://hawzahnews.com/x9WYy
منبع: خبرگزاریحوزه
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
13.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید: داستان غمانگیز این روزهای اینستاگرام
🔹از فضای لاکچری بازی تا لایوهای مستهجن و چالشهای خط قرمزی در فضای #اینستاگرام که عمدتا نوجوانان را هدف گرفتهاند.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
📽 نوع رابطه ای که سینما با انسان امروز برقرار می کند ....
📖كتاب آينهي جادو، جلد اول، سيدمرتضي آويني.
#شهید_آوینی #سینما
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
فقه حکمرانی در فضای مجازی و الگوی حکمی اجتهادی .mp3
9.68M
#بشنوید
🎙 سخنرانی استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع:
#فقه #فضای_مجازی و الگوی حکمی اجتهادی
فضای مجازی موجود و فضای مجازی مطلوب،
کار فقه فضای مجازی، تغییر و بیان بایدها و نبایدها است ...
🏢دانشگاه علامه طباطبایی ۲۵ آذر ۱۳۹۹
منبع: کانال استاد #خسروپناه
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
خبرنامه اسلام و فضای مجازی منتشر شد
(آبان و آذر 99)
✅ دومین شماره از خبرنامه اسلام و فضای مجازی، به همت دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی منتشر شد.
💠 این بولتن خبری به مهمترین رویدادهای حوزه اسلام و فضای مجازی در بازه دو ماهه آبان و آذر 1399 پرداخته است.
💡برای دریافت نسخه الکترونیکی این خبرنامه بر روی پیوند زیر کلیک کنید:
🌐 b2n.ir/575355
💡نشانی کتابخانه تخصصی پژوهشگاه فضای مجازی:
🌐 b2n.ir/767231
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh