eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
2️⃣پارت دوم 💢 محفل نقد و بررسی مستند«برای یک زندگی معمولی» 👈با حضور: 👤استاد علی قهرمانی _ پژوهشگر رسانه 👤حسین شمقدری _ مستندساز 👤مهدی موسوی _ مجری ⬅️ جهت دیدن فیلم کامل نشست 👈 اینجا کلیک کنید 🆔 @savad_rasaneh
2.62M
تحلیلی متفاوت از تورم 🎙دکترحمیدرضا مقصودی 🆔 @savad_rasaneh
🛑زوتوپیا و فلسفه 🔻زوتپیا پویانمایی رهاورد «فلسفه» است در ایستگاه اگزیستانسیالیسم لیبرال... 👇ادامه در پست بعد👇 ✍️ علی اصغر اسلامی تنها 🆔 @savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
🛑زوتوپیا و فلسفه 🔻زوتپیا پویانمایی رهاورد «فلسفه» است در ایستگاه اگزیستانسیالیسم لیبرال... 👇ادامه
🛑زوتوپیا و فلسفه 🔻زوتپیا پویانمایی رهاورد «فلسفه» است در ایستگاه اگزیستانسیالیسم لیبرال. مرور اجمالی تاریخ فلسفه از مهد پیدایشش تا کنون این موضوع را به روشنی آشکار می کند که در تعریف فلسفه، انسان «حیوان» است. از ارسطو گرفته تا هابز، کانت و نیچه از داروین تا فروید، وبر و مارکس و...، همه بر یک اصل لایتغیر پای می‌فشرند که «انسان حیوان است». 🔻انسان حیوانی است ناطق، ضاحک، مدنی الطبع، غیرقابل‌اعتماد، شگفت‌انگیز، معناساز، استدلال‌گر و … . همه‌ی این واژگان تنها صفات تمایز بخش انسان به‌عنوان «حیوان» را تعیین می‌کنند. 🔻در اندیشه‌ی فلسفه غرب انسان همان حیوان است و تنها در صفت با سایر حیوانات متفاوت است. همان‌طور که درنده‌خویی یکی از صفات گرگ و کفتار است ناطق بودن نیز یکی از صفات انسان است. در جهان‌بینی بشرغربی انسان و گرگ از حیث حیوانیت خود مساوی‌اند تنها تفاوت میان آن‌ها در صفاتشان نهفته است. همان‌گونه که حیوانات هر یک از صفات مختلفی برخوردارند. 🔻بر خلاف فلسفه، در حکمت است که انسان نه حیوان؛ بلکه «حی» تعریف می شود، حکمت است که انسان را «حی متاله» معرفی می کند. در حکمت است که حتی ارزش بدن انسان هم فراتر از طبیعت است. «أما انَّ أَبْدانَكُمْ لَيْسَ لَها ثَمَنٌ الّا الجَنَّةَ، فَلا تَبيعوها بِغَيْرِها». ♦️فلسفه، دوستداری حیوان ناطق است به سوفیا، جویایی اوست از آرخه ها، جویش اوست از امر ایمننت. اما حکمت گمشده «حی متاله» است عطای الهی است به او و خیر کثیر. هم «حی متاله یعنی انسان امین»، جوینده حکمت است در و از همه جا« الْحِكْمَةُ ضالَّةُ المُؤْمِنِ»، و هم حکمت جوینده او « خُذِ الحِكمَةَ أنّى كانتْ ؛ فإنَّ الحِكمَةَ تَكونُ في صَدْرِ المُنافِقِ فتَلَجْلَجُ في صَدرِهِ حتّى تَخْرُجَ ، فتَسْكُنَ إلى صَواحِبِها في صَدرِ المؤمنِ». دختران در بیان حکمت می توانند حجت و الگو برای همه باشند حتی منجی 👈قال العسکری(علیه السلام) : «نحن حجج اللّه على خلقه، و جدّتنا فاطمة حجة اللّه علينا» قال المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف): «اِنَّ لی فی ابنة رسولِ الله اُسوةٌ حَسَنَةٌ» ای کاش ... ✍️ علی اصغر اسلامی تنها 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
3️⃣ تیزر پارت سوم 💢 محفل نقد و بررسی مستند«برای یک زندگی معمولی» ⬅️ انتشار پارت سوم تا ساعاتی دیگر 🆔 @savad_rasaneh
2.29M
📢 بشنوید 🔶🔹 توافق ایران و‌عربستان، از منظری دیگر 💢 چرا عربستان برای توافق اقدام کرد؟ 💢 آیا ریاض، تلاویو بعدی است؟ ✍️مهندس شکوهیان‌راد 🆔 @savad_rasaneh
‌ 📛در سال ۱۴۰۱ کدام چهره‌ها را از دست دادیم؟ البته هنوز سال ۱۴۰۱ تموم نشده‌... 🆔 @savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#اختصاصی 3️⃣ تیزر پارت سوم 💢 محفل نقد و بررسی مستند«برای یک زندگی معمولی» ⬅️ انتشار پارت سوم تا س
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
3️⃣پارت سوم 💢 محفل نقد و بررسی مستند«برای یک زندگی معمولی» 👈با حضور: 👤استاد علی قهرمانی _ پژوهشگر رسانه 👤حسین شمقدری _ مستندساز 👤مهدی موسوی _ مجری ⬅️ جهت دیدن فیلم کامل نشست 👈 اینجا کلیک کنید 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از عصر زنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ تصویر زنده‌ی تکریم زن در ایدئولوژی انقلاب اسلامی 📌 «حرکتی نادر در مراسم عمامه‌گذاری طلاب یکی از حوزه‌های علمیه کشور تحسین همه‌گان را در پی داشت. به پیشنهاد امام جمعه‌ی رامسر دونفر از مادران طلاب حوزه‌ی علمیه المهدی برای مراسم عمامه‌گذاری دعوت شدند و خودشان پسرهایشان را معمم کردند.» 📂 ادامه یادداشت 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از عصر زنان
♦️ تصویر زنده‌ی تکریم زن در ایدئولوژی انقلاب اسلامی 📌 «حرکتی نادر در مراسم عمامه‌گذاری طلاب یکی از حوزه‌های علمیه کشور تحسین همه‌گان را در پی داشت. به پیشنهاد امام جمعه‌ی رامسر دونفر از مادران طلاب حوزه‌ی علمیه المهدی برای مراسم عمامه‌گذاری دعوت شدند و خودشان پسرهایشان را معمم کردند.» ▪️این اتفاق نادر و خلاقانه درحالی به وقوع پیوست که طی روال مرسوم معمم‌شدن طلاب به دست علمای قدیمی و بزرگ حوزه‌های علمیه انجام می‌شد. امام خمینی(ره) عظمت زن را معادل کلام‌الله مجید عنوان می‌کردند و این معادل‌سازی را به واسطه‌ی انسان‌سازی مقام زن عنوان کرده بودند، همان‌گونه که قرآن انسان‌ساز است. رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید بر گرامی داشت مقام زن در جایگاه مادری، در خانه و خانواده تاکید داشتند و بوسیدن دست مادر توسط فرزند را نماد این تکریم عنوان کرده بودند. ▪️حقیقت این است که حرکت‌های این چنینی مولفه‌ی قدرتمندی زن در ابعاد اجتماعی، خانوادگی و فردی را طبق آموزه‌های اسلام و انقلاب اسلامی که در همسویی با فطرت زنانه است تقویت می‌کند. مولفه‌ی قدرت زنانه این روزها با کارکترهای خشونت، کبر، سنگدلی، بی‌رحم بودن و دوری از خوی زنانگی عجین گشته‌اند و به واسطه‌ی تولیدات رسانه‌ای در جهان منتشر شده‌اند، سنخیتی با فطرت و خوی انسانی ندارند اما با این حال دختران نوجوان زیادی را به سوی خود جلب نموده‌اند، دخترانی که در عنفوان هویت‌سازی و تثبیت آن برای خود هستند! علت آن است که هر انسانی میل به قدرتمند بودن دارد اما بروز و ظهور این مولفه در عصر حاضر به واسطه‌ی غولهای رسانه‌ای در زنان به صورت طرد زنانگی و تبدیل به موجود خشن و سنگدل بازنمایی می‌شود. نیازمند بازخوانی اصالت قدرت زنانه که در تطابق با فطرت انسانی و گوهر وجودی زن است می‌باشیم، حرکت‌های جدیدی چون مراسم عمامه‌گذاری در رامسر نمونه‌ای از حرکت‌هایی است که این نیاز را پاسخ می‌گوید. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🛑نشنوید، نبینید، نگویید 🔻تیتری که از همشهری چشمم را گرفت. 🔻رسانه‌ها نمی‌خواهند ما صدایی جز صدای آنان بشنویم و چیزی را جز از دریچه لنز آنان نبینیم تا فقط حرفی که آنان میزنند بزنیم. ❓راستی اگر نمی‌شنیدیم یا نمی‌دیدم و در گیر این همه بازی رسانه ها نبودیم زندگی بهتری نداشتیم؟ ❓اگر هرچه را که می‌شنویم و می‌بینیم، نمی‌گفتیم این همه اختلاف در میان مردم نبود؟ ❌تیتر همشهری تلنگریست برای افرادی که زمان دیدن نمی‌بینند و زمان شنیدن نمی‌شنوند و زمان گفتن نمی‌گویند. 💢این گزینش درست کی دیدن و کی شنیدن و کی گفتن و عکس آن یعنی کی ندیدن و کی نشنیدن و کی نگفتن به نظر مرتبه ایست که امیرمومنان علی (ع) در نهج البلاغه در توصیف "اهل ذکر" می فرماید: ✅یرَوْنَ مَا لا یَرَی النّاسُ وَ یَسْمَعُونَ ما لا یَسْمَعُونَ؛ ⬅️اهل ذکر مطالبی را می بینند که مردم نمی بینند و چیزهایی را می شنوند که مردم آنها را نمی شنوند. ✍️مصطفی گودرزی 🆔 @savad_rasaneh
🛑در اسکار ۲۰۲۳ خبری نیست 🔻امسال با اسکاری طرفیم که نمی‌شود مثل سال‌های اخیر یا حتی دهه‌های پیش از آن، یک تم واضح را در عمده فیلم‌ها دید. یک سال فیلم‌ها پر هستند از شورش علیه سرمایه‌داری یا ترس از فاشیسم. 🔻سالی دیگر تجاوز و تعرض به زن‌های شاغل توسط مردان قدرتمند و این تم کلی کارهاست. 🔻یک سال فیلم‌ها پر از موضوعات مرتبط با سیاه‌پوستان است و سال دیگر همجنسگرایان. این موضوعات گاهی با هم ترکیب می‌شود و اکثر اوقات همه‌شان در فیلم‌های متعدد حضور دارند اما در آن سال به‌خصوص، یکی پررنگ‌تر می‌شود و به پس‌زمینه می‌آید. ♦️یعنی هالیوود خودش را مدافع تنوع نژادی معرفی می‌کند اما تنوع تمدنی را پس می‌زند یا حتی با آن می‌ستیزد. مرد و زن چینی، عرب، هندی و پاکستانی یا آفریقایی، وقتی بخواهند آمریکایی شوند و تمدن غرب را دوست داشته باشند از نژادشان صرف‌نظر می‌شود اما به شرطی که از فرهنگ قومی و بومی‌شان عبور کنند. ❌حالا امسال نمی‌شود هیچ‌کدام از این تم‌ها را به شکل پررنگ در فیلم‌ها دید. حتی فیلمی که راجع‌به یک زن همجنسگرا ساخته شده، به ماجرای تعرض به زن‌های دیگر و سوءاستفاده از جایگاه ویژه‌ای که دارد، پرداخته است. 🔻موضوعات فیلم‌ها عمدتا پراکنده‌اند و احتیاط از سر و روی آکادمی می‌بارد. آخرین فیلم پارک چان ووک، کارگردان بسیار مشهور کره‌جنوبی که در جشنواره کن هم برنده نخل طلای بهترین کارگردانی شده بود، حتی به فهرست نامزدهای اسکار راه پیدا نکرد؛ فیلمی که در محوریت قصه آن یک دختر چینی مهاجرت‌کرده به کره قرار داشت و معانی ضمنی و نمادینی داشت که به مذاق اهالی آکادمی خوش نمی‌آمد. ♦️درعوض برنده نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن که یک فیلمساز سوئدی بود و اثرش را به زبان انگلیسی جلوی دوربین برد، در اسکار امسال صاحب عناوین مهمی از جمله نامزدی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اورجینال شد. این فیلم با نام «مثلث غم» به یک نزاع تمدنی می‌پردازد. ♦️به‌طور کل امسال با یک اسکار تازه‌نام طرف هستیم. ✍️میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار متن کامل👈اینجا 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
. 🔅 می‌ترسیدم عاقبت به خیر نشوم؛ همین بداخلاق شده بودم. و بدقلق. دست خودم نبود. اینکه مادرم در معرض این بی‌حوصلگی‌ها و نق‌زدن‌هایم بود نگرانم می‌کرد. می ترسیدم عاقبت به خیر نشوم. همین. 👇یادداشتی از مرحوم را در پیام بعدی بخوانید👇👇
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
✔️ می‌ترسیدم عاقب به خیر نشوم؛ همین ✍️ مرحوم مسعود دیانی، مجری برنامه سوره، دین‌پژوه و شاعر چهارشنبه یکم تیر ۱۴۰۱ رفتم خانه‌ی کتاب. بعد از یازده‌روز. با عصا و سر و صورت بی‌مو. آفتاب وحشی و ترافیک وجودم را به آشوب کشیدند. از آقای میرزایی -راننده‌ی خانه- خواستم برایم آب بخرد. قرص ضد تهوع خوردم. افاقه نکرد. مارگزیده به خانه رسیدم. بچه‌ها از هیبت جدیدم تعریف کردند که خوب شده. می‌دانستم و می‌دانستیم برای خوش‌آمد من دروغ می‌گویند. راست این بود که نگهبان های دو ساختمان، دیگر مرا نمی‌شناختند. مانع ورودم شدند. معرفی هم کردم نشناختند. فقط راهم دادند. بی‌تشریفات سابق. آقای اراضی آمد. که بخش شعر معاونت را دست بگیرد. قبل از بیمار شدنم به تفصیل حرف زده بودیم. خواستم مروری کنم. صدایم بریده و بی‌جوهر بود. به وصیت‌های پیرمردها شبیه شد انگار. تا یک ماندم. درد مثل جنینی در رحم مادر به لگد زدن افتاده بود. خواستم برگردم خانه. در پارکینگ از آقای ناصرزاده فهمیدم آقا رضا امیرخانی به دیدارم آمده. دوست داشتم برگردم به دفتر. توان برگشتن نداشتم. در همان پارکینگ چند کلمه‌ای حرف زدیم. امیدم داد و خندیدیم. حیف شد. تمام مدت چشم‌هایم سیاهی می‌رفتند و سرگیجه داشتم. سوزن پرگار سرگیجه‌ام بند کوله‌ی آقا رضا بود. پوسیده بود و پاره. آقا رضا نارفیقی نکرده بود. روی شانه‌اش نگهش داشته بود و به خاطر پوسیدگی اعتمادش را از او نگرفته بود. شکنجه‌ی برگشت بدتر از رفت بود. هر تکان خوردنی در شهر برایم حکم کابوس داشت. در خانه ناهار خوردم و خوابیدم. از درد وحشتناک بیدار شدم. اثر مسکن‌ها که می‌رفت درد وحشتناک، مبهم و گمی در تمام بدنم شروع می‌شدند. نزدیک غروب به زحمت نماز ظهر و عصر خواندم. عصا برای ایستادنم افاقه نمی‌کرد. دست دیگرم را به کالسکه‌ی آیه می‌گرفتم. بی‌دلیل گریه‌ام گرفته بود. نماز که تمام شد روی فرش ولو شدم. حالم کمی بهتر بود. پدرم آمد روی صندلی بالای سرم نشست. دو روز بود به ایران برگشته بودند. از بس من جان نداشتم چندان حرف نزده بودیم. دیوان حافظ آورد. حمد خواند. صلوات فرستاد. و گفت نیتش این است که جناب حافظ در این شرایط با من حرف بزند. به مقتضای حالم. بسم‌الله. مادرم فالم را نپسندید. به نظرش تلخ آمده بود. چندبار خواست صدای پدرم را ببرد. که ادامه ندهد. نگذاشتم. گفتم پدر بخواند: «گر از این منزل ویران به سوی خانه روم/ دگر آن جا که روم عاقل و فرزانه روم» دوستش داشتم. مادرم نه. خودم دوست‌تر داشتم یک غزل قبل‌تر بیاید اصلا. به وقتش می‌آمد. بداخلاق شده بودم. و بدقلق. دست خودم نبود. اینکه مادرم در معرض این بی‌حوصلگی‌ها و نق‌زدن‌هایم بود نگرانم می‌کرد. می ترسیدم عاقبت به خیر نشوم. همین. @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 فیلم سینمایی دیزی کوئوکا ترسناک ترین حیوان دنیا ۲۰۲۰ عنوان اصلی: daisy Quokka: world s scariest Animal سال تولید: ۲۰۱۹ کارگردان: Ricard Cussó تهیه کننده: Kristen Souvlis Nadine Bates نویسنده: Ryan Greaves شرکت تولید کننده: Like a Photon Creative کشور تولید کننده: استرالیا زمان پخش: ۸۹ دقیقه 🔺موضوع: ترویج لیبرالیسم 🆔 @savad_rasaneh
🛑 فیلم سینمایی دیزی کوئوکا ترسناک ترین حیوان دنیا ۲۰۲۰ 🔻 دیزی یک دختر کوچولو بسیار دوست داشتنی و خوش چهره است. حیوانی شبیه به سنجاب که با شخصیت پردازی فوق العاده، داستانی مهیج را از تلاش او برای رسیدن به رویا خود به تصویر می کشد. خانواده او به خاطر با نمک و زیبا بودن ذاتی، شغل «مدل بودن» را به صورت طبیعی و موروثی دارند. توریست ها با آنها عکس می گیرند و خانواده از دختر خود می خواهد از استعداد خدادادی خود یعنی زیبای چهره کمال استفاده را ببرد و با لبخند زدن در کنار هر توریست غریبه ای و عکس کارت پستال گرفتن درآمد و شغل خانوادگی را ادامه دهد (!!!) ولی دیزی به صورت اتفاقی جذب مسابقات ترسناک ترین حیوانات می شود و دوست دارد با پیروزی در این مسابقات تبدیل به ترسناک ترین حیوان بشود. دیزی به خاطر کسالت بار بودن شغل خانوادگی ( ... و نه شرم آور بودن) و نیز مهیج بودن رویای خود برخلاف ذات طبیعی و مادرزادی اش دست به این کار میزند و در مسابقات شرکت می کند. 🔺تابو نشان دادن جنسیت، ذات، توانایی‌ها و محدودیت های طبیعی، تقیدات مذهبی، ملی، اجتماعی، فردی، خانوادگی و ... و تلاش برای شکستن این تابوها جزو لاینفک اکثر آثار پویا نمایی غربی است و نکته اول همین ممارست دستگاه های فرهنگی غربی برای نهادینه نمودن تفکر لیبرالیسم در اذهان کودکان و نوجوانان است. 🔺نکته دوم اینکه، خانواده ها دغدغه‌مند باید بجای ممانعت از تماشای این آثار با مطالعه و مختصر توضیحی، خود و خانواده شا‌ن را نه تنها در مقابل اثرات خاموش و پنهان و در این حال مخرب و عمیق این دست از آثار مصون نمایند، بلکه آن را تبدیل به کارگاه های خلاقانه ورزیدگی ذهن برای تحلیل درست مسائل پیچیده تر کنند (که نیاز مبرم امروز ماست)؛ بدین ترتیب که به فرزند خود این توضیح را ضمن این فیلم بدهند که، تلاش برای رسیدن به رویاها امری است درست و صحیح ولی تغییر و یا شکستن قابها و قالبها طبیعی و ذاتی و ماهیتی نه تنها کار درست و صحیحی نیست بلکه باعث بر هم خوردن نظم طبیعت، جامعه و زندگی فردی می شود. 🔺نکته دوم اینکه، هسته های اندیشه ورز و اتاق های فکر جبهه رسانه‌ای نیروهای انقلاب و دغدغه‌مندان عرصه جهاد تبیین باید به این عرصه توجه ویژه داشته باشند و نباید با انداختن تمام تقصیرات معضلات و مشکلات فرهنگی به گردن فضای مجازی، از سایر عرصه های فرهنگی غافل شوند. 🆔 @savad_rasaneh
. 🔴 اگر چهارشنبه سوری «دینی» بود! ✍️ حسن مددخانی اگر چهارشنبه سوری یکی از سنت‌های دینی بود، بی‌تردید این‌گونه با هجمه رسانه‌ای چهره‌ها و دین ستیزها مواجه بودیم: این چه دینی است که مردم را به آتش می‌کشد؟! شما‌ مذهبی‌ها نمی‌خواهید به این آتش بازی‌ها خاتمه بدهید؟! تا کی قصد دارید به این آدم سوزی‌ها ادامه دهید؟ چقدر زود از دنیای مردم یک جهنم ساخته‌اید!! 🆔 @savad_rasaneh
🎞فیلم دینی چیست؟ 🔖فیلم دینی در منابع مختلف، طیف وسیعی از تعاریف گوناگون را به خود اختصاص داده است؛ اما عنوان «فیلم دینی» از منظر این کتاب به هر فیلمی با هر موضوع و داستان و فرم و ساختاری معطوف است که بتواند بر تأثیری بگذارد و او را به حقیقتی مذهبی و در عالَم رهنمون سازد. 🔖به صورت عملیاتی نیز می‌توان گفت که از منظر ما فیلمی است که تمرکز قصه‌ی آن بر: الف) زندگی شخصیت یا کنش‌گران خاصّ دینی (نظیر روحانیان، متولیان مساجد یا امام‌زاده‌ها یا افراد مؤمنی که دینداری آن‌ها عاملی است که روایت فیلم بر اساس آن پیش می‌رود. ب) مثبت از مناسک مشخص دینی (نظیرِ نمازخواندن، روزه‌داری و زیارت) ج) تقدس‌بخشیدن به اسطوره‌های دینی (نظیرِ خداوند، پیامبران و ائمه) و تاریخ مقدس د) مفاهیم یا فیلم‌هایی که با استفاده از ، معنایی را که ریشه در آموزه‌های دینی دارد غیر مستقیم به مخاطب ارائه دهد، خواند بود. 📓سینما، دین و سیاست، صفحه ۱۳ و ۱۴ 🔗 @r_esmaeili 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پشت پرده علی علیزاده چیست؟ 🔺آیا علیزاده، کسی که با حضور در شبکه‌های معاند فارسی‌زبان و دفاع از جمهوری اسلامی بر روی زبان‌ها افتاد و البته سابقه حضور در جمع منافقین و ضدانقلاب را دارد، متحول شده است و یا در سناریوی نفوذ و ایجاد اختلال محاسباتی در بدنه‌ی انقلابی گام برمی‌دارد؟ 🔹آیا هضم این موضوع سخت است که بدانیم علیزاده همان علینژاده و آبشخور هردویشان یکی است که در دو تِم جداگانه برای دو قشر متفاوت، دستکاری شناختی انجام می‌دهند؟ 🔹 نگران حافظه‌ی تاریخی برخی از زودباوران باشیم یا نباشیم؟ ✍️ محمد جوانی ✅ کانال‌جامع ، ، باسواد رسانه‌ای 👇 https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
هدایت شده از مؤسسه حضرت‌زینب(س)
26.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موسسه بین المللی حضرت زینب سلام الله علیها از بین علاقمندان زبان آموز می پذیرد. ❇️دوره های ❇️بدون نیاز به تهیه کتاب ❇️تدریس اساتید باتجربه ❇️ارائه فایلهای کمک آموزشی و pdf کتاب ❇️شهریه بسیار مناسب() ❇️ پشتیبانی آموزشی 🌟کانال آموزشگاه 👇عضو بشوید👇 https://eitaa.com/Yavaran_academy 🌟آی دی پشتیبان @Admin_yavaran @hazratzainab_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیا می‌دانید سواد رسانه‌ای تنها به پیام‌های رسانه‌ای محدود نمی‌شود؟! 🆔 @savad_rasaneh
🛑کاربرد روانشناسی رنگ در تولیدات چند رسانه 🔻آگاهی از روانشناسی رنگ ها و استفاده از هر کدام با توجه به خواص آنها کاربرد‌های زیادی دارد. در تبلیغات، پزشکی، طراحی و دکوراسیون منزل، نحوه لباس پوشیدن و... مورد استفاده قرار می‌گیره. 🔺رنگ‌ها می‌توانند تاثیرات به سزایی روی روحیه افراد بگذارند و استفاده به جا از آنها می‌تواند بسیار سودمند باشد . ♦️استفاده صحیح از رنگ ها در تولیدات بصری تاثیرگذاری آن اثر هنری رو بسیار افزایش میدهد و مخاطب را برای پذیرش مضمون آن اثر آماده میکند. ⬅️ به طور مثال اگر در رابطه با ساخت تیزر یک ورزش پرهیجان و سخت از رنگی استفاده شود که پیام آرامش را در ناخودآگاه انسان ایجاد کندمسلما این تبلیغ نمی تواند چندان موثر باشد. ✅ مثال دیگر 👈بهترین رنگ برای تبلیغات بانک ها رنگ آبیسیت چرا که حس امنیت و آرامش خاطر را به مخاطبین انتقال می دهد. 👈یا اگر میخواهید برای حمایت از محیط زیست یا محصولات طبیعی و ارگانیک یه کار بسازید، بهتر است که از رنگ سبز در زمینه آن کلیپ استفاده کنید چرا که پیام سلامت رو در ناخودآگاه انسان بر انگیخته می کند. @toolid_mohtava 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از عصر زنان
📌 «۱۳ اسفند سال جاری خبرگزاری‌ها از انتصاب "مرضیه برومند" به عنوان مدیرعامل جدید خانه‌ی سینما خبر دادند و ۲۲ اسفند ماه نیز مراسم تودیع "منوچهر شاهسواری" مدیرعامل پیشین خانه‌ی سینما و معارفه‌ی "مرضیه برومند" انجام شد.» 📂 ادامه یادداشت 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از عصر زنان
♦️ از اعتراض تا انتصاب... 📌 «۱۳ اسفند سال جاری خبرگزاری‌ها از انتصاب "مرضیه برومند" به عنوان مدیرعامل جدید خانه‌ی سینما خبر دادند و ۲۲ اسفند ماه نیز مراسم تودیع "منوچهر شاهسواری" مدیرعامل پیشین خانه‌ی سینما و معارفه‌ی مرضیه برومند انجام شد.» ▪️انتصاب خانم مرضیه برومند به عنوان مدیرعامل خانه‌ی سینما درحالی رخ داد که ایشان طی ماه‌های اخیر در برهه‌هایی خود را جدای از حاکمیت جمهوری اسلامی و عناصر فرهنگی که ذیل آن فعالیت می‌کنند نشان دادند به گونه‌ای که طی پست اینستاگرامی نسبت به وجود عکس خود در دیوارنگاره‌ی زنان ایرانی معترض شدند و این اعتراض در همنوایی با رسانه‌های بیگانه فارسی زبان و اتهاماتی را روا داشتند. ایشان علیرغم آنکه از عدم اجازه به استفاده گروه‌های داخلی و خارجی از چهره‌ی هنری‌شان تاکید داشتند، اما شاهد آن هستیم که خود بنابر این ادعا ذیل حکومت جمهوری اسلامی؛ مدیرعاملی خانه‌ی سینما را بر عهده می‌گیرند. ▪️سوال اینجاست آیا خانم مرضیه برومند به مردمی بودن حکومت جمهوری اسلامی پس از سیل مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری در حمایت از جمهوری اسلامی و اشتباه آشکار خود در واژگانی که نسبت به حکومت جمهوری اسلامی به کار برده‌اند اعم از سرکوبگری، مقابله گری حکومت با مردم پی‌برده‌اند؟! ▪️آیا ایشان طبق ادعای خود مبنی بر در کنار مردم ایستادن و مردمی بودن حقیقتا مردمی هستند و اجازه‌ی بهره‌برداری سیاسی هیچ گروه سیاسی از شخصیت‌شان را نمی‌دهند؟! ▪️می‌طلبد که برای اثبات مردمی بودن و استقلال خود از گروه‌های سیاسی، حال که ذیل حاکمیت جمهوری اسلامی به عنوان هنرمندی قابل و ارزشمند در عین داشتن استقلال فکری در نقدهای‌شان بی آنکه تحت تاثیر گروه‌های سیاسی و اشخاص وابسته به آنان در کشور و مواضع آنان قرار بگیرند، اولا در مواجهه با جمهوری اسلامی و قوانین حاکم بر آن خود را مثل مردم، مسئول در برابر احترام به آن و رفع اشکالات آن بدانند. یقینا اثبات ادعاهای هنرمندان و صادقانه بودن ادعای مردمی بودن‌شان در همسویی با مردم و قاطبه‌ی مردم جلوه می‌نماید نه در ژست‌های هنری. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|