eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
| 💢 دورهمی تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مصلحت 🛑 پیرامون مباحث: ▫️ضرورت ساخت فیلم ◾️بررسی پیام فیلم ▫️فیلم به چه اندازه در انتقال مضمون خود موفق بوده (بررسی فرمی فیلم) ◾️بررسی تاثیرات روانشناختی و جامعه‌شناسی فیلم 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
| 🔘 «اسکار» بنگاه الگوسازی و معرفی افسران جنگ نرم آمریکا ◾️ الگوهایی که توسط «مدیریت فرهنگی» ایالات متحده آمریکا تولید می‌شوند، پس از سال‌ها و فعالیت مستمر و منطبق بر اهداف تعیین‌شده، به کسوت درآمده و توسط ساختاری با عنوان به دنیا معرفی ‌شده و در قامت در معرض نمایش قرار می‌گیرند. ▫️ موجودیت مهم و اعتباربخشی همچون «اسکار» را نباید صرفاً یک تلاش سینمایی و برآمده از ذوق و یا میل به دور هم باشی تعدادی سینماگر تلقی نمود، بلکه اصل تأسیس مجموعه‌ای همچون «آکادمی علوم و هنرهای سینما» (AMPAS) را می‌بایست در راستای همان تعریف کرد که فعالیت خود را معطوف به بالا بردن سطح آمریکا ساخته است. ◾️ نهادی که در سال ۱۹۲۷م با ظاهری غیردولتی تأسیس و فعالیت گستردهٔ خود را تحت حمایت و اشراف مستقیم جامعهٔ و با ریاست فردی یهودی‌الاصل به‌نام «لوئیس بی. مایر» آغاز نمود. شخصیّتی که در جایگاه بنیان‌گذار یکی از عظیم‌ترین کمپانی‌های فیلمسازی در آن زمان، یعنی کمپانی ، به‌سرعت توانست مقبولیّت لازم را برای این مجموعه ایجاد نماید. ▫️ اساس تأسیس «آکادمی علوم و هنرهای سینما» و حرکت بر مدار ترسیم‌شده توسط «مدیریت فرهنگی» ایالات متحده آمریکا را بیش از هر چیز می‌بایست محصول دوران گذار نظام بین‌الملل از «جنگ جهانی اول» به «جنگ جهانی دوم» تلقّی نمود. دورانی که میزان اثرگذاری جدّی رسانه‌های نوین و به‌ویژه بر وقایع جاری معلوم شد. ◾️ (Oscars) یک پدیدهٔ ویژه در «تاریخ سینمای جهان» است. محفلی که در سال‌های پایانی دههٔ ۱۹۲۰ تأسیس گردید و گرچه به‌نوعی محصول هژمونی و شرایط حاکم بر نظام بین‌الملل در دوران پس از «جنگ جهانی اول» قلمداد می‌شد؛ اما به‌خوبی توانست مبدع گردهمایی‌های‌ «اهالی سینما» شود. ▫️ تندیس «شوالیه اسکار» معتبرترین جایزهٔ «صنعت سینما» است که «شمشیر مبارزان جنگ‌های صلیبی» را در دست دارد. شوالیه‌ای برنزی که از روکشی مُطَلّا برخوردار است و به‌خوبی را تداعی می‌کند. مجسمه‌ای ساخته شده در سبک «هنر تزیینی» یا «آرت دکو» (Art Deco) که بر روی پایهٔ فلزی سیاه‌رنگی به شکل یک حلقه فیلم پنج شبکه‌ای ایستاده و پنج بخش اصلی در فرایند تولید یک اثر سینمایی را نشان می‌دهد؛ پنج بخشی که در قالب «نویسندگی»، «کارگردانی»، «تهیه‌کنندگی»، «بازیگری» و «عوامل فنی» هرکدام نشانگر بخش‌های اصلی «اسکار» می‌باشند. 🔻منبع مطلب: @jscenter 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
💢 جسارت دانستن! حاشیه‌ای بر مطالعه کتاب «روایت تفکر، فرهنگ و تمدن» © شهاب‌گرافی کپی‌رایت ندارد...🔻 💯📮@SHAHAB_GRAPHY
💢 جسارت دانستن! «ندانستن» برای بعضی از ما، به عادت تبدیل شده است. اگر دوست ما در موقعیت سختی قرار گرفته،‌ خود را به ندانستن می‌زنیم؛ یا اگر مبتلا به یک بیماری شدیم به دنبال دانستنِ علت و مداوای آن نیستیم؛ یا اینکه اگر همسایه‌مان در مسائل مالی آسیب دیده، دانستن آن را بر خود حرام می‌کنیم؛‌ یا اگر در محل کار می‌توانیم با جستجوی بیشتر آن را بهتر حل کنیم، دریغ می‌کنیم؛ و این نمونه‌ها می‌تواند تا بی‌نهایت ادامه پیدا کند. می‌گوییم هرچه کمتر بدانیم، ضررش کمتر است. اما چرا؟ به این دلیل که دانایی، مسئولیتی بر دوش ما می‌گذارد. وگرنه ندانستن‌ ما، نتیجه جمله دوم را در پی دارد. حالا خواندن کتاب «روایت تفکر، فرهنگ و تمدن» ندانستن‌های ما در پیشگاه تاریخ را یادآور می‌شود؛ فصل دوره صفویه را که می‌خواندم به این فکر می‌کردم که چه بر سر این مملکت ۲۵۰۰ ساله آمده و اکثریت از آن خبر ندارند و این ندانستن هم به کسی برنمی‌خورد. حتی کسی ‌نمی‌داند که بعد از پادشاهی چند سلطان صفویه، حکومت تشیع در زمان سلطان طهماسب اول به ثبات رسید. محقق کرکی‌ها، علامه مجلسی‌ها و دیگر علمای شیعه در این زمان بود که بُروز علمی پیدا کردند. حتی به خود اجازه نمی‌دهیم تا بدانیم که شاه عباس صفوی اول در زمان خود مقتدرترین حکومت شیعه را داشته است. این ندانستن‌ها به قدری گسترده است که برای همچون منی که فقط سه دهه از عمرش گذشته، بیشتر خود را نمایان می‌کند. حتی اگر عُمری به درازای یک قرن از خالق آسمان‌ها و زمین بگیریم، باز ندانستن‌های ما فراوان است. به فرمان «سیروا فی الارض» که خوب بنگریم، پی به این می‌بریم که خداوند این خصلتِ ندانستن را در وجود انسان‌‌ها به درستی می‌د‌اند. اگر بیشتر بپرسیم و بدانیم، مسئولیت‌مان هم بیشتر می‌شود؛ این حتمی است. اگر از تاریخ بدانیم در تاریخ می‌مانیم و آینده را رقم خواهیم زد. © شهاب‌گرافی کپی‌رایت ندارد...🔻 💯📮@SHAHAB_GRAPHY
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢 دورهمی تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مصلحت 🛑 پیرامون مباحث: ▫️ضرورت ساخت فیلم ◾️بررسی پیام فیلم ▫️فیلم به چه اندازه در انتقال مضمون خود موفق بوده (بررسی فرمی فیلم) ◾️بررسی تاثیرات روانشناختی و جامعه‌شناسی فیلم 🔗لینک گفتگوی کامل https://aparat.com/v/Yr4A7 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
| 🔘ترویج عشق‌های غیرطبیعی در پویانمایی‌ها ✍️زهرا خندان ◾️در پویانمایی «المنتال:Elemental» محصول جدید پیکسار، عنصر آتش که دختری آتش‌پاره‌ (از جنس آتش) معرفی می‌شود و عنصر آب که پسری بامحبت است، وارد رابطه عاشقانه‌ای می‌شوند، رابطه‌ای غیرطبیعی که امکان نابود شدن دارد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#بازنشر | #یادداشت 🔘ترویج عشق‌های غیرطبیعی در پویانمایی‌ها ✍️زهرا خندان ◾️در پویانمایی «المنتال:
| 🔘ترویج عشق‌های غیرطبیعی در پویانمایی‌ها ✍️زهرا خندان ◾️این رابطه از طرف خانواده‌ی پسر که شهری و از طبقه متمول هستند کاملا قابل پذیرش و دوست‌داشتنی است اما این عشق از طرف خانواده‌ی دختر که تعصب سنتی دارند در طی ماجراهایی مورد پذیرش قرار می‌گیرد. ▫️ماجرا آنجا جالب می‌شود که این رابطه به علت امکان بخارشدن آب یا خاموش شدن آتش تا اواسط پویانمایی به شکل رابطه دوستی معمولی بود اما با یک جمله‌ که «بگذار کم‌کم امتحان کنیم شاید اتفاقی نیفتد»، تغییر کرد و نه تنها اتفاقی نیفتاد بلکه هردو زیباتر و درخشان‌تر شدند. ◾️این نوع رابطه‌ی غیرطبیعی در پویانمایی «زوتوپیا: Zootopia» نیز دیده می‌شود، رابطه‌ای عاشقانه بین دو موجودی که در واقعیت یکی غذای دیگری است، غیرمنطقی است اما در این پویانمایی جذاب و دوست‌داشتنی نمایانده می‌شود. ▫️در پویانمایی «عروس مرده: Corpse Bride» نیز رابطه‌ی غیرطبیعی بین عروس مرده و پسر جوانی نمایش داده می‌شود! که البته عروس مرده، در پایان به یک رابطه‌ی طبیعی رسمیت می‌بخشد. ◾️وجود رابطه‌های عاشقانه‌ی غیرطبیعی و غیرفطری در این پویانمایی‌ها به ویژه «المنتال» که دوعنصر متضاد در آن به وصال هم رسیدند، وصلتی ضدطبیعت است! که متاسفانه جامعه غرب به شدت در حال تبلیغ و ترویج آن است! ▫️این نوع وصلت سبب ایجاد زمینه برای پذیرش روابط غیرمعمول و عادی‌سازی آنان می‌شود، به گونه‌ای که «LGBT‌» و «روابط با اجنه» برای بینندگان این پویانمایی‌ها قابل پذیرش است زیرا در ناخودآگاه خود از روابط عاشقانه دو حیوان شکار و شکارچی، دوعنصر آتش (نماد اجنه) و آب و زن مرده و مرد زنده با جذابیت بالا تاثیر پذیرفته است. ◾️پس چرا نتواند گونه‌های مختلف انحرافات جنسی حاصل از طبیعتِ مست تمدن غرب را عادی انگارد؟! ▫️براستی چرا ما از ظرفیت صنعت پویانمایی برای «مفاهیم غنی» خود کمتر بهره می‌بریم؟ ظرفیتی که می‌تواند به عادی‌سازی چنین مفاهیم پستی بپردازد آیا قادر نیست گوش‌های شنوای جهان را با نور «عشق واقعی» آشنا سازد؟ @irwipe 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
🔻قابلیت جدید پیام‌رسان بله برای زائران اربعین رسم دیرینه‌ای بین ما ایرانی‌ها وجود داره که هر وقت به زیارت میریم به اونایی که دوستشون داریم پیام میدیم که ❤ حالا پیام رسان بله رباتی منتشر کرده که شما زائر امام حسین (ع) میتونی به راحتی یه پوستر زیبا با موقعیت مکانی که حضور داری تهیه و اونو در هر پیام‌رسانی تقدیم عزیزانت کنی.  این پوسترو میتونی بفرستی برای اونایی که تا حالا کربلا نرفتن و یا حتی افرادی که چند وقته ازشون بی‌خبری و شایدم بینتون کدورتی هست. قطعا امام حسین نقطه اشتراک خوبی برای رفاقت و صمیمیت ما با همدیگست. حالا تا دیر نشده با ربات زیر یه عکس بگیر و بهش بگو به یادش هستی... 👇 https://ble.ir/BeYadetam_bot