eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘تله‌ی کلیک ▫️وقتی کلیک‌کردن از محتوا مهم‌تر می‌شود تله‌ی کلیک (clickbait) متن یا پیوندی است که برای فریب دادن، برانگیختن احساسات یا گمراه کردن مخاطبان طراحی شده تا آنها را به قلاب بیندازد و به سوی یک محتوای آنلاین معین بفرستد. استفاده از تیترها و مطالب اغراق‌آمیز و تحریک‌کننده احساسات از هنگام شروع به اصطلاح «روزنامه‌نگاری زرد» در قرون نوزدهم سابقه دارد، اما گسترش دنیای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی استفاده از آنها را در قالب «تله‌ی کلیک» فراگیر کرده است. در این مورد مانند شکل‌های قدیمی روزنامه‌نگاری زرد هدف این است که از هر روشی که لازم است (حتی فریبکارانه) برای جلب توجه مخاطب استفاده شود. وب‌سایت‌هایی که از «تله‌ی‌ کلیک» استفاه می‌کنند، معمولا به گرفتن کلیک بیش از اطلاعات و محتوای باکیفیت اهمیت می‌دهند. به عبارت دیگر آنها اهمیتی به تلف کردن وقت مخاطبان با محتواهای بی‌مایه نمی‌دهند. ✍ ترجمه دکتر ملائک 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
| 💢معرفی کاندیدای هیئت مدیره انجمن سواد رسانه طلاب 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘ساختارهای اجتماعی شناختی به عنوان بازنمایی شناختی افراد از شبکه های اجتماعی تعریف می شود. ▪️این ساختار بر ادراک فردی تأکید دارد، به طوری که هر فرد ایده خود را از پویایی رابطه بین دیگر بازیگران در یک شبکه اجتماعی معین دنبال می کند. غالباً بین تصور بازیگر و ساختار واقعی شبکه تناقضاتی وجود دارد، برای مثال، برخی افراد درک دقیقی از اینکه چه کسی می داند و تا چه اندازه ندارند.از طرف دیگر،می‌توان تصوری منحرف از شبکه داشت و معتقد بود که برخی از اتصالات شبکه نزدیک‌تر از آنچه هستند، که تصور می شود. ▪️ با تکیه بر این ایده، کاسیارو (1998) پیشنهاد می دهد افراد در دقت ادراک شبکه، که به عنوان توانایی فرد برای درک صحیح پویایی غیررسمی بین او در یک گروه تعریف می شود، متفاوت هستند. ▪️دقت ادراک شبکه را می توان به دو سطح کلی تقسیم بندی کرد: ۱_محلی و۲_ جهانی.دقت ادراک شبکه محلی به درک فرد از روابط مستقیم خود با دیگران در یک شبکه اجتماعی اشاره دارد و دقت جهانی به درک فرد از مجموعه کامل روابطی که همه اعضای یک شبکه اجتماعی را به هم مرتبط می کند می پردازد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
خاطرات پر از ابهام.pdf
615.8K
🔘خاطراتی پر از ابهام و پرسش‌های بی‌پاسخ!! ▪️در آستانه سالگرد فوت آقای ▪️نقد بخشی از خاطرات جناب هاشمی رفسنجانی با عنوان «مبارزه در تردید و ابهام» تقدیم علاقمندان به تاریخ معاصر شد. البته این تنها مقاله انتقادی مورخ خبیر انقلاب اسلامی بر خاطرات مخدوش آقای هاشمی رفسنجانی نیست و ایشان در مقاله دوم خود، گوشه‌های مغفول مانده این خاطرات چون «نامحرم دانستن مردم توسط هاشمی»، «پر رنگ‌کردن فرزندان و اعضای خانواده در خاطرات به منظور مقاصد خاص»، «پر‌رنگی ژست رهبری و فرماندهی»، «نادیده گرفتن رهنمودهای و دیدگاه‌های امام خمینی در عرصه‌ای گوناگون»، «ناشکیبایی در برابر سخن غیر در جلسات مجلس»، «نادیده نگاه‌داشتن ویژگی‌ها و برجستگی‌های امام»، «خلاف‌گویی پیرامون برخی از جریان‌ها»، «پرده‌پوشی و نهان‌کاری در امور سیاسی» و «واگویی خاطراتی گنگ، ابتر و خنثی توسط وی»، مورد بررسی و مداقه قرار داد. ▪️ضمیمه: مقاله: «خاطراتی پر از ابهام و پرسش‌های بی‌پاسخ»، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره 33، پاییز 1391 ▪️معرفی کتاب «روایت‌های ناروا؛ مجموعه مقالات علمی؛ نقد کارنامه و خاطرات سیاسی اکبر هاشمی رفسنجانی» خرید کتاب «روایت های ناروا» 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
📌 رابطه تنگاتنگ علوم شناختی و رسانه 📎 علوم شناختی کمک می‌کند تا رسانه زبان مخاطبانش را بهتر بشناسد و فرآیند جذب و متقاعدسازی را بهبود ببخشد. در واقع از آن منظر که علوم شناختی با ذهن مخاطب در ارتباط است و رسانه نیز اساسا در راستای تاثیرگذاری بر ذهن مخاطب و تصاحب آن اقدام می‌کند، لذا علوم شناختی و رسانه رابطه‌ای تنگانگ با یکدیگر دارند. 🖇 برای همین است که هر چه رسانه‌ها، کنشگری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و فعالیت‌های خود را بر مبنای اصول مبتنی بر علم شناختی قرار دهند، میزان تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطب خواهند داشت؛ چه در حوزه موفقیت در سیاست‌گذاری‌ها و تزریق اندیشه و چه در جهت مدیریت بهتر افکار عمومی جامعه. 🖌 محمد جوانی 📖 علوم شناختی در جنگ شناختی، ص ۱۱ 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
15.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘اینم جواب کسایی که میگن چرا این همه آدم نمیرید غزه کمک کنید نکنه میترسید؟؟؟؟ جواب روشنه پوتین رو بیار 😂 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘اصرار عجیب شبکه‌های بیگانه بر پرهیز از توصیف تروریستی برای وقایع خونبار کرمان ▪️به دنبال جنایتی که روزهای اخیر در کرمان رخ داد، رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی به صورت یک‌دست از کاربرد واژه «تروریستی» برای توصیف آن خودداری کردند. در مقابل، استفاده از ترکیباتی مانند «انفجار‌های مرگبار» یا «انفجار‌های کرمان» در این شبکه‌ها پرتکرار بود. ▪️در حالی که طی ماه‌های گذشته طیف‌های گوناگون شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی از سلطنت‌طلبان «من و تو» و «ایندیپندنت فارسی» تا لندن‌نشین‌های «بی بی سی فارسی» و «ایران اینترنشنال» و نیز جریانات موسوم به حقوق‌بشری‌ها و جمهوری‌خواه‌های سکولار («رادیو زمانه»، «ایران وایر» و ...) بر سر مسائلی مانند سرنوشت «منشور مهسا»، «وکالت به شاهزاده»، موضع‌گیری علیه گروهک تروریستی منافقین، جایزه نوبل «نرگس محمدی» و ... وارد زد و خورد‌های آشکار و شدید شده بودند، اما از روز حادثه ی کرمان هماهنگی عجیبی را در زمینه خودداری از توصیف تروریستی برای کشتار ده‌ها ایرانی به نمایش گذاشتند. ▪️این در حالی بود که سران دولت‌های متعدد از اتحادیه اروپا گرفته تا روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، عربستان سعودی و ... بلافاصله و رسما این جنایت را تروریستی خوانده و آن را شدیدا محکوم کردند. ▪️فاحش بودن این دوگانگی رفتاری زمانی بیشتر به چشم می‌آید که چند دقیقه بعد از رویداد‌های کرمان، «دویچه وله فارسی» در گزارشی از دستگیری سه مظنون به انجام «عملیات تروریستی احتمالی» در آرژانتین علیه ۳۰۰۰ ورزشکار در بزرگترین رویداد ورزشی بین‌المللی یهودیان در پایتخت آرژانتین خبر داد... ▪️از دیدگاه این رسانه‌ها آنچه جان یهودیان را تهدید کند، تروریستی و آنچه جان غیر یهود از جمله مسلمان و ایرانی را بگیرد تنها حادثه ای مرگبار است...!!! ▪️این است تعریف غرب از بشر و حقوق بشر... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘سکولاریزم موجود، قلدریسم مطلوب ▪️اگر بخواهیم یک تعریف ساده و بی آلایش از سکولاریزم ارائه دهیم، شاید بتوانیم آنرا جدایی دین از تمامی ساحت‌ها و بستر‌های اجتماعیش بنامیم. به عبارتی خالی گذاشتن صحنه‌ی اجتماع از تصمیم‌گیری ربّ! حال وقتی میدان از تصمیم‌گیری و الزامات الهی خالی شد و عرصه‌ی سیاست‌گزاری آن توسط انسان‌های خود مختار و خود بنیاد‌گرا اشغال گشت، دیگر چیزی به نام زیست دینی در کف خیابان به چشم نخواهد آمد و همه چیز در ابتدا بر محور سلایق شخصی می‌چرخد. ▪️وقتی سلایق ساختاری حکومتی و دولتی به خود گرفتند، نه تنها انتخاب حقیقی رنگ می‌بازد؛ بلکه تحمیل جای خرد جمعی را می‌گیرد. چرا که تکثرگرایی هیچگاه نمی‌تواند نظم اجتماعی بدهد و بالاخره قانونی برای اداره‌ی جامعه نیاز است و این قانون هرچند بتواند مدتی مدیریت کند ولی از آنجاکه بر محور سلب ربوبیت تشریعی در جامعه و نهادینه کردن اراده‌های آزاد به قیمت سقوط هویت انسانی، استوار است، دیگر شاهد رشد اندیشه نخواهیم بود و وجه تمایز انسان و حیوان جای خود را به وجه اشتراکشان می‌دهد. ▪️در این صورت خواهیم دید دیگر تعقلی نیست که بخواهد دست به انتخاب بزند، بلکه هرچه هست تحمیل سیاست‌های خود‌خواهانه‌ای بوده که روزی با شعار سکولاریزم بر کرسی تقنین نشست تا فقط ربوبیت را کنار بزند، حال آنکه خالقیت را هم با از بین بردن اندیشه، در معرض انکار عمومی قرار داد. ▪️شاید بهتر باشد اینگونه گفت، که ذات سکولاریزم هم نفی خدا در جامعه و هم نفی او در امور فردی است؛ هرچند که در شعار و علی الظاهر نفی جامعیت دین در ساحت‌های غیر فردی را جار بزند! ▪️تجسم اراده‌های آزادِ معطوف به حذف خرد جمعی در جامعه، قانون کشف حجاب توسط قلدریسمی چون رضا شاه بود که اگر پشتوانه‌ی اندیشه‌های سکولاریستی مشاورینی چون تقی‌زاده نبود، شاید به این سرعت پا نمی‌گرفت و چه بسا به جای تایید پهلوی سقوط آنرا رقم می‌زد. ▪️در امتداد همین جریان است که امروز می‌بنیم دختری می‌گوید حجاب من به خودم ربط دارم. بر فرض که او راست می‌گوید و حجاب جنبه‌ی اجتماعی ندارد ولی آیا حجاب جنبه‌ی فردی برای خود او نیز ندارد و خداوند سکولارها به ایشان از حیث فردی حجاب را واجب نکرده؟ ▪️اینجا همان نقطه‌ایست که عقلانیت محو گشته تا سکولار بودن نیز غیر قابل پذیرش شود و رسما بی‌خدایی رخ نمایی کند. ✏علی عسگری 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
| 💢عمامه صورتی ▪️تحلیل مستند «عمامه صورتی» 🔻با حضور: ناقدان و تحلیلگران سینما ⏱ زمان: سه‌شنبه 19 دی ماه، ساعت 15:30 📍مکان: قم، بلوار بسیج، انجمن سواد رسانه طلاب جهت شرکت به آیدی زیر پیام دهید: @mg1370 🛑ظرفیت محدود است🛑 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
12.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🔘مکتب توحیدی و مکتب الحادی دو تفاوت پایه دارند. ▪️مکتب الحادی مکتب هالیوودیسم است که همه چیز را نشان می‌دهد و با تصویراست تا مخاطب را درگیر فیلم کند. ▪️مکتب توحیدی مخاطب را برپایه کلمات جلو می آورد و اوج و معجزه آن اسلام است که با وحی و کلمه آمده. ▪️پس نوشتن کاملا فطری است و طبقاتی نیست. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘چرا مفهوم شناخت و شناختی در دنیای رسانه ای شده مهم است ▪️مفهوم شناخت: وقتی یک موجود (انسان، حیوان، یک حشره یا هر موجود دیگر) بتواند تصویری از دنیای بیرون را در درون مغز خود بسازد می‌توانیم بگوییم که او به شناختی از دنیای اطراف دست یافته است. ▫️گاهی می‌گویند توانایی شناخت، به معنای توانایی یک موجود در خلق و نگهداری یک تصویر درونی (Internal Representation) از دنیای بیرونی (External Presentation) است. ▪️ما در هر لحظه: ▫️یا در حال ارزیابی و اصلاح تصویر درونی‌مان از جهان اطراف هستیم ▪️یا می‌کوشیم تصویرهایی را که دیگران دیده‌اند و ساخته‌اند بخوانیم و بشنویم و بر اساس آن تصاویر درونی خود را اصلاح کنیم. ▫️یا می‌کوشیم آنچه را در ذهن خود به عنوان مدلی از جهان اطراف ساخته‌ایم، به دیگران منتقل کنیم و تصویر درونی آنها را تغییر دهیم. ▪️حال که با مفهوم شناخت آشنا شدیم خوب است یک سوال بسیار مهم از خودمان بپرسیم: ▫️شبکه های اجتماعی و پیام رسان های آمریکای نظیر واتس اپ و اینستاگرام چطور شناخت و ادراک ما را با الگوریتم ‌ها، هوش مصنوعی و حباب فیلتر دستکاری می کنند؟! ▪️با پاسخ به این سوال اهمیت داشتن حکمرانی سایبری رسانه‌ای مستقل را در میابید. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘خدای کابالیستی در انیمهٔ کیمیاگر تمام فلزی ▪️در کیمیاگر تمام فلزی، یکی از بهترین های تاریخ، خدای کابالیستی در کنار عناصر دیگه‌ای از معنویت شیطانی یهود، نمایان می‌شه ▪️ادوارد یه بچه‌ست که با آشنایی داره و چون می‌خواد مادرشو زنده کنه، یک جادوی ممنوعه رو امتحان می‌کنه ▪️این باعث می‌شه به حقیقت برسه و این حقیقت همون خداست! حتی دروازهٔ رسیدن به خدا هم منقّش به درخت هست و بعد از دریچه، ادوارد با خدا رو به رو می‌شه ▪️این شخصیت همون خدا یا حقیقته که توی نگاه عرفان شیطان‌گرا، درواقع یک انسان‌خداست و نه خدای بی‌نهایت قرآن کریم ▪️جالب اینه که ادوارد بعد از اینکه با حقیقت یا رو برو می‌شه، می‌تونه بدون استفاده از روش های مرسوم جادو کنه و رسیدن با حقیقت مساویه با رسیدن به ! ▪️توی جلسات هم عرض کردم، تفاوت اصلی معنویت های شیطانی با عرفان ، در افق دیدیه که ترسیم می‌کنه؛ در اسلام، هدف ما اتصال به و رسیدن به لذت جاودانه در جهان هایی بسیار وسیع‌تر از این جهان محدود و کوچیکه ▪️اما کابالیست های جادوگر حداکثر دنبال رسیدن به قدرت هستن، اونم نه در جهان های موازی، بلکه در همین جهان و قدرت رو برای کیف کردن در اینجا می‌خوان، چه منشا الهی داشته باشه و چه منشا ▪️در غرب ترانس مدرن، خبری از تجربه‌گرایی افراطی نیست و فرقه های معنویت‌گرای شیطانی با ضریب بالایی در حال رشد هستن؛ امروز وقتشه که تفسیر سوره امام رو برای همه داد بزنیم تا سراغ جنس قلابی، نرن ▪️پ.ن: روبیکا هم داره پخشش می‌کنه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh