▫️ #سالگردسازی
🔘اقدامات رسانه ای در خدمت سیاست انگلیسی:
از کودتای ۲۸ مرداد ماه ۱۳۳۲ تا اغتشاشات پاییز ۱۴۰۲
▪️ یکی از دلایلی که انگلیسیها توانستهاند به واسطه ظرفیتهای رسانهای خود در دنیا اثرات ماندگاری شکل دهند، پیوند تنگاتنگ رسانههای انگلیسی با سرویس امنیتی آن کشور است.
با مطالعهای بر اقدامات رسانههای انگلیسی در حوزه برون مرزی آنها، به مدلی تحت عنوان « به هم ریختگی میدانی» میرسیم.
این مدل نشان می دهد که آنها چگونه در میدان برای تضعیف حکومت مرکزی برای پیاده سازی اهداف استعماری خود آشوب ایجاد میکنند.
▪️ از بررسی این مدل، ۴ مرحله قابل استخراج است:
1⃣ « سوژه سازی»
اولین مرحله « سوژه سازی» است،
در این مرحله رسانه های انگلیسی بواسطه ظرفیتهای رسانهای خود چالشی را مورد توجه ویژه قرار میدهند و در قالب یک بحران به افکار عمومی معرفی میکنند.
یکی از دلایلی که آنها بنگاه خبرپراکنی به اسم بیبیسی به زبانهای مختلف دارند نیز همین است که در تمام کشورها قابلیت سوژه سازی را داشته باشند.
2⃣ «اجماع رسانه ای»
مرحله دوم، مرحله ی«اجماع رسانه ای»
است، در واقع بعد از اینکه مسئلهای را به عنوان سوژهی اصلی مطرح و توجه افکار عمومی را به آن جلب کردند، در این مرحله تلاش میکنند تا در همه ی رسانه های خود به طور هم زمان و یکصدا، به آن موضوع بپردازند و از این طریق باعث میشوند که حتی بخشهایی از جامعه که متوجه خبر و سوژه اولیه نشدند، متوجه ماجرا شوند.
3⃣ «اجماع میدانی»
در مرحلهی سوم تحت عنوان «اجماع میدانی» آنها تلاش میکنند تا مسئله را از فضای افکار عمومی به کف خیابانها و کوچه و بازار بکشانند. این امر سبب میشود که تمام بخشها یا اقشار موثر جامعه بواسطهی دغدغهای که رسانههای انگلیسی بدان پرداخته اند، وارد عرصه شوند و از خود کنش نشان دهند.
این کنش گاهی در قالب عدم مشارکت در فرآیندهای سیاسی نظیر انتخابات و گاهی در قالب خشونتهای میدانی است. کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ یکی از مواردی بود که انگلیسیها از این مدل برای پیاده کردن آن استفاده کردند.
4⃣ #سالگردسازی
مرحله چهارم «سالگردسازی» است، انگلیسیها به این تجربه ی تاریخی دست پیدا کرده اند که وقتی هزینه زیادی بر مسئلهای صرف شده و مراحل سوژه یابی، اجماع رسانهای و اجماع میدانی بر آن شکل گرفته است، طبیعتا نباید آن را رها کرد.
در واقع در طول تاریخ افکار عمومی بیماری فراموشی دارد. لذا؛ از طریق سیاست سالگردسازی تلاش میکننند تا اجماع میدانی را حول آن مسئله در چارچوب منافع خود حفظ کنند که دقیقا در ماجراهای سال گذشته کشورمان و آمادگی برای سالگردسازی آن از دو سه ماه پیش تا کنون در این رسانهها، به خوبی میتوان آن را مشاهده کرد...
▪️ شگردهای رسانه ای که از دیر باز در خدمت سیاست های کشور های استعمارگر بوده و هست، برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان هر روز بیشتر و بیشتر می شود، شناختن و درک این جنگ شناختی قسمتی از سواد رسانهای مورد نیاز امروز ماست...
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
lakzaee_tarhkoli_3.mp3
22.97M
🌙#فصل_برکت | #طرح_کلی
☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
🔸 جلسه سوم
با ارائه:
👤حجتالاسلام نجف لکزایی
📚||مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت||
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🔘لزوم کنترل صدا و سیما
▫️...یک وقت میبینید که یک نفر آدم میآید، حالا یا آن آدم، آدم فاسدی است و خودش را جا زده است، که این خیلی احتمال است و یا آدم بیاطلاع، نمیداند چیست حساب، سیاست سرش نمیشود، از اجتماع اطلاع ندارد، از وضع تحول ایران اطلاع ندارد، میآید یک کلمهای میگوید، یک جملهای میگوید، یک مصاحبهای میکند و آشوب بپا میکند؛ یعنی، ایران را میبرد طرف یک امور غیر مطلوب.
▫️و لهذا، همان طوری که شاید در همه دنیا این طور باشد که این دستگاه تحت کنترل یک اشخاص مطلع از مسائل، عمیق در مسائل، که اگر یک چیزی میخواهد پخش بشود، در نظر آنها باشد، آنها ببینند و بگویند این کلمه صحیح است یا صحیح نیست، این جمله درست است یا نیست.
▫️شما ببینید الآن وقتی که میخواهند یکی از این مقامات عالی رتبه به اصطلاح خودشان صحبت بکنند، اینها نمیآیند بایستند صحبت کنند، اینها مینویسند. این برای این است که یک نطقی که او میکند، در سرتاسر عالم منتشر میشود این، اگر یک کلمه این ور و آن ور باشد، یک جمله بر خلاف مصالح خودشان باشد، خوب، غائله بپا میکند.
▫️این دستگاهها این طور نیست که در آنجاها، در ممالکی که مترقی هستند باصطلاح، در آنجاها همین طور باشد که هر که بخواهد، هر چه بگوید درش؛ کنترل میشود، اشخاص مختلف میبینند، اشخاص که تخصص در این امور دارند مطالعه میکنند، میبینند، الفاظ را این ور و آن ور میکنند، جملات را ببینند که چه جوری است.
▫️باید شما کوشش کنید که یک وقت- خدای نخواسته- شمایی که میخواهید خدمت بکنید، شمایی که آمادهاید برای اینکه شب و روز خدمت برای کشور خودتان بکنید و الآن فرصت به دست شما داده شده است که شما میتوانید خدمت بکنید، یک وقت میبینید که یک نفر آدم نفوذ کرد در آنجا و در یک جای حساس، آن وقت میآید یک کاری میکند، یک عملی انجام میدهد یا یک فیلمی که آنها مطلع هستند، کارشناس میخواهد این فیلمها. این فیلمها ممکن است یک نتایجی بدهد که نتایج را اشخاص عادی نتوانند درست بفهمند. کارشناسها در آن فکر کنند، تامل کنند تا اینکه یک فیلم صحیحی باشد که مناسب با #جمهوری_اسلامی و با #مصالح_اسلام، با #مصالح_کشور خودتان باشد...
(27 اسفند 1360، صحیفه امام، ج16، صص120-119)
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از محمد جوانی
28.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️📡 #آنسوی_رسانه | شماره۴
🐍🐟 تکنیک #مار_و_ماهی
👏یک مار شجاع، یک ماهی را از غرق شدن نجات داد...
✌️اسرائیل کودکنواز، بمبهای ساعتی کوچک را خنثی کرد...
🎙به روایت محمد جوانی
👌برای #جهاد_تبیین میتوانید با این کلیپ، رسانههای معاند مثل اینترنشنال را نزد مخاطبانشان بیاعتبار و رسوا کنید/ انتشار حداکثری با شما
🖇دریافت با کیفیت بالاتر
Aparat.com/v/kqx9U
🧠⚔علوم و جنگ شناختی
@CWarfare
@CWarfare
@CWarfare
🔘فضای مجازی
▪️اکنون در فضای مجازی، فضای نو و جدیدی برای شکل دهی به یک نوع زندگی که « زندگی دوم » (Second Life) نامیده می شود ، در اختیار بشر قرار گرفته است.
▫️ در این فضا فرد میتواند با چهره ی مطلوب و دلخواه خود حضور پیدا کرده و با دیگران به تعامل بپردازد و در فضایی مبتنی بر رؤیاهای خویش زندگی کند که اگرچه هیچ یک از مؤلفه های این زندگی واقعیت ندارند ولی بطور چشم گیری در زندگی فرد اثرگذارند.
▪️در فضای زندگی مجازی(Virtual Life) ، «سبک زندگی خاصی که هیچ گاه رنگ و بوی واقعیت و تجسم مادی را به خود نخواهد گرفت، شکل میگیرد» .
▫️ در این فضا که مرز هم نمیشناسد، همه به نوعی یک متعامل(interactor) به حساب می آیند و هیچ کس ، بخاطر آن که از کشوری خاص است ، مورد بازخواست قرار نمی گیرد، بلکه بیشتر به خاطر آن چه که هست ، مورد ارتباط قرار می گیرد.
▪️ اهمیت این نوع زندگی اگرچه از یک طرف به خاطر تجارب با واسطه ای است که در آن روی می دهد ؛ اما به جهت وقت بسیار زیادی که از یک فرد در فضای مجازی می گیرد و به لحاظ تاثیرات شگرفی که در نحوه تعاملات و حضورش در فضای واقعی ایجاد می کند ، می تواند در حوزه مطالعات «سبک زندگی» از اهمیتی به مراتب بالاتر برخوردار شود.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘قدرت رسانه در کنترل احساسات جوامع
▪️چرا وقتی یک قتل عام در یک کشور اروپایی اتفاق میافتد تمام کشورها به آن واکنش نشان میدهند ولی در #فلسطین بدترین جنایتها رخ میدهد ولی هیچکس واکنش نشان نمیدهد؟
▫️اگر عربی را در #هالیوود دیدید که دلقک نبود، تاجر چرب زبان نبود، شیخ منحرف جنسی نبود، پس قاعدتاً او یک تروریست هواپیما ربای بمب گذار است.
▪️این چهرهای است که هالیوود از #اعراب در ذهن مخاطبین خود جای داده و در ضمیر ناخودآگاه مخاطبین حس تنفر به اعراب را وارد کرده، بدون آنکه مخاطب متوجه شود.
▫️در نتیجه کشتار و شکنجه اعراب در ذهن مردم جهان عادی سازی میشود.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘چرااستفاده ازشبکههای اجتماعی رایگان است؟!
▪️ برای دریافت پاسخ سوال،مستند رایگان #معضل_اجتماعی (The Social Dilemma) ساخته کشور آمریکا را حتماً ببینید.
▪️اگه واسه محصولی پول نمیدی یعنی خودت محصولی
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘دوگین و نظریه جنگ شبکه محور
▪️در پوشش یک مسنر جدید، دوگین بر ارتباط عناصر روانی، ادراکات و ایده ها در فضای ژئوپلیتیک کنونی تأکید ویژه ای دارد و همچنین تمایز بین اقدامات (نظامی و غیرنظامی)، (جنگ و صلح) را محو و کاملاً تیره یاد می کند.
▪️او شبکه را در قالب یک پدیده اجتماعی در بُعد اطلاعاتی تفسیر کرده و در نتیجه، جنگ شبکه محور زمانی رخ می دهد که یک بازیگر سیاسی تلاش می کند (نه لزوماً با استفاده از ابزار نظامی)؛ شبکه ای قوی و گسترده تری را کنترل و هدایت کند.
▪️همانطور که در دنیای معاصر حجم اطلاعات بسیار زیاد و گسترده شده است، کنترل آن نیز چندان امکان پذیر نمی باشد، بنابراین هدف جنگ شبکه محور کنترل جریان اطلاعات نیست، بلکه کنترل چگونگی و نحوه ایجاد و اشتراک گذاری اطلاعات است.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تــــمام شهر
بوی عطر بهار گرفته و تمام من، بوی تو
کجایی...؟
بهار دارد میرسد...
🌸🌷 لحظه تحویل سال همه دعای فرج (الهی عظم البلاء) را به نیت تعجیل در فرج و رفع گرفتاریها قرائت میکنیم.
التماس دعای خیر🙏🏻🌹
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸يا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ
🍃 ای تغییر دهنده دلها و دیدهها
🌸يا مُدَبِّرَ اللَّيْلِ وَ النَّهَارِ
🍃 ای تدبیرکننده شب و روز
🌸يا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ
🍃 ای گرداننده سال و حالتها
🌸حوِّلْ حَالَنَا إِلَى أَحْسَنِ الْحَال
🍃 حال ما را به نیکوترین حال تغییر ده
🌷 عیدتون مبارک 🌷
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
♨️نکات مهم پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب
پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب کوتاه، معنادار، صریح و قابل تأمل بود که می توان نکات زیر را از آن استخراج نمود:
۱. عدم رضایت کامل ایشان از نحوه عملیاتی شدن شعار سال گذشته که با عنوان «نه به قدر مطلوب» بیان گردید.
۲. تأکید چندباره معظم له بر مشکل اقتصاد به عنوان ضعف اساسی کشور
۳. امکان حل این مشکل با تقویت «تولید ملی»
۴. حضور مؤثر و واقعی مردم در صحنه اقتصاد برای نیل به یک «اقتصاد مردم پایه»
بدون تردید، ریل گذاری اقتصاد در سال جدید با توجه به بودجه سال ۱۴۰۳ و همچنین برنامه هفتم توسعه تلاش مضاعفی را در هر سه قوه می طلبد و نکته ای که نباید فراموش شود، برخورد بازدارنده با مفاسد اقتصادی در هر سطح و مقامی است. برخوردی که رشد یا افول سرمایه اجتماعی نظام سیاسی وابسته به آن خواهد بود.
✍محمدصادق خرسند
#سال_نو_مبارک
#جهش_تولید_با_مشارکت_مردم
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
29.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠#گزارش_تصویری
🔻انجمن سواد رسانه طلاب در سالی که گذشت...
💢آنچه میبینید برگزیدهای از برنامهها و حضور اصحاب رسانه در برنامه ها و فعالیت های انجمن سواد رسانه طلاب است
▪️ انجمن سواد رسانه طلاب در یک سال گذشته با برنامههایی همچون «آموزش تربیت مربی»، «اتمسفر مستند»، «دکوپاژ» و «مصاحبههای مردمی» مسائل حوزه رسانه را از دل رویدادهای مناسبتی و فرهنگی و اجتماعی به قاب متن و تصویر درآورده است.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
lakzaee_tarhkoli_4.mp3
29.03M
🌙#فصل_برکت | #طرح_کلی
☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
🔸 جلسه چهارم
با ارائه:
👤حجتالاسلام نجف لکزایی
📚||مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت||
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت |
هدایت شده از رسانه پریزاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پشت پرده کامل ماجرای اخیر آقای صدیقی
🤔 قضیه جعل امضاء چیست؟
📌اگر برای شماهم علامت سوالهایی ایجاد شده، کلیپ را با دقت مشاهده کنید
با ما همراه باشید...
🆔️ @parizadmedia
🔘تأثیرگذاری رسانه ها در جنگ شناختی بر جامعه:
▪️امروزه رسانه ها بر رفتار و نگرش بسیاری از مردم تأثیر می گذارند. اطلاعات می تواند پس از چند کلیک روی یک دکمه کوچک به شکلی گسترده پخش شود، خواه درست باشد، نادرست، حدس و گمان و یا در نهایت شایعات بی ارزش و یا اثرگذار.
▪️این مسئله می تواند به طرق مختلف بر روابط افراد چه بین افراد مشهور ، افراد عادی یا بین خود افراد مشهور و عزیزانشان تأثیر بگذارد. رسانهها قادراند جامعه را دستکاری، ،تحت تأثیر قرار دهند، متقاعد کنند و تحت فشار بگذارند و حتی گاهی جهان را به دو قطب «مثبت و منفی» کنترل کنند و از نظر روحی، جسمی و عاطفی بر جامعه بشری اثرگذاری چند بعدی داشته باشند.
▪️داستان های بحث برانگیز بدون اتکا به واقعی بودن یا نبودن آن چاپ و از طریق فضای مجازی انتشار پیدا می کند. عموم مردم "قرار است" هر چیزی را که به آنها گفته می شود باور کنند وهرگز قادربه زیر سوال بردن آن ندارند.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘کلیکهای اینترنتی زودباورمان میکند!
▪️پژوهشگران دانشگاه فلوریدا در پژوهشی دریافتهاند که جستوجوهای آنلاین درباره اخبار جعلی میتواند تصور صحت آنها را افزایش دهد.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘سواد رسانهای در قرآن: یه راهنمایی ساده
✍ سید علیرضا آلداود
▫️قرآن کریم، کتاب آسمانی ما، پر از درسها و نکات کاربردی برای زندگیه. یکی از این موضوعات مهم، سواد رسانهای هست.
▪️ قرآن کریم در حوزه سواد رسانهای میفرماید:
▫️قبل از اینکه یه خبر رو باور کنی، تحقیق کن! (سوره حجرات، آیه 6)
▪️دنبال هر چیزی که میشنوی نرو! اول ببین درسته یا نه! (سوره نساء، آیه 83)
▫️فکر خودت رو به کار بگیر و کورکورانه هر چیزی رو قبول نکن! (سوره آل عمران، آیه 110)
▪️به جای اینکه فقط دنبال اخبار و اطلاعات باشی، دنبال بصیرت و درک عمیق باش! (سوره محمد، آیه 24)
▫️ به جای اینکه فقط یه شنونده یا بیننده ساده باشی، یه انسان فعال باش و در برابر اخبار و اطلاعات نادرست، موضع بگیر! (سوره آل عمران، آیه 110)
▪️چطور تو دنیای امروز "مهارت رسانهای مون" رو قویتر کنیم؟
▫️قبل از اینکه یه خبر رو به اشتراک بذاری، یه لحظه صبر کن و ببین درسته یا نه!
▫️به چند تا منبع مختلف سر بزن و ببین چی میگن!
▫️ به خودت یاد بده که چطور اخبار جعلی رو از اخبار واقعی تشخیص بدی!
▫️فکر خودت رو به کار بگیر و به حرف هر کسی که میگه "این درسته!" اعتماد نکن!
▫️ به جای اینکه فقط یه تماشاچی ساده باشی، یه انسان فعال باش و در برابر اخبار و اطلاعات نادرست، موضع بگیر!
▪️یادمون باشه که قرآن کریم یه راهنمای کامل و جامع برای زندگیه. با عمل به دستورات قرآن، میتونیم "مهارت رسانهای" قویتر داشته باشیم و در دنیای پر از اطلاعات امروز، گمراه نشیم و خدای نکرده بقیه را هم گمراه نکنیم.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
lakzaee_tarhkoli_5.mp3
29.89M
🌙#فصل_برکت | #طرح_کلی
☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
🔸 جلسه پنجم
با ارائه:
👤حجتالاسلام نجف لکزایی
📚||مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت||
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت |
🔘سـلـبــریـتــی و دنـیــای مـا
✍میلاد پورعسگری
▪️تولیدات رسانهای عموما ذائقهساز، مبناساز و شخصیتساز هستند. البته با توجه به کیفیت و ساختار رسانه مورد نظر، این ویژگیها متفاوت خواهد بود. در فضای مجازی ما شاهد برجسته شدن برخی از شخصیتها در زمینههای مختلف هستیم. در زمینههای ورزشی، هنر، سیاست و...
▪️این افراد برجسته یا به عبارتی مشهور در ادبیات امروزی؛ #سلبریتی یا اینفلوئنسر نامیده میشوند.
▪️نکته ای که در اینجا باید به آن توجه داشت آن است که هر کدام از این سلبریتیها در زمینه فعالیتهای خود ویژگیهایی دارند که به وسیله آن توجه مخاطب را به خود جلب میکنند. این ویژگیهای خاص شخصی و شخصیتی سلبریتی ممکن است اندام یا ظاهر زیبا، سبک زندگی، موفقیت و یا استعدادی خاص باشد. اما سؤال اینجاست که چرا این ویژگیها مردم و جامعه را به سمت خود جلب میکند.
▪️به نظر من پاسخ این سوال را میتوان اینگونه بیان کرد که جدای از تجربه زیست یک انسان در محیط خانوادگی و فرهنگی خاص و علایق شخصی که این امر هم به تاثیر از افراد جامعه پیرامونیاش نیست، رسانهها تاثیر شگرفی در برجستگی ویژگیهای شخصی، شخصیتی و مهارتی در رشتهها و تخصصهای گوناگون دارند.
▪️به طور مثال رسانههای ورزشی که آن هم به دسته و رشتههای مختلفی تقسیم میگردد میتواند افرادی را برجسته نماید که از نظر ظاهر و شخصیت، ویژگیهای خاصی را داشته باشد. مثلا متعلق به فرهنگ خاصی باشد.
▪️با برجسته سازی چنین شخصی، علاقهمندان به این ورزش یا کسانی که به دنبال آن هستند تا جا پای او بگذارند؛ جستجو میکنند تا بفهمند چه عاملی باعث موفقیت او شده است. این امر سبب خواهد شد تا این فرد در نقش یک الگو، بسیاری از خصوصیات فردی و فرهنگی خود را به جامعه علاقهمندانش القا نماید و با کمک رسانه این امر را تبدیل به یک سنت و روش در آن رشته نماید. به این شکل که اگر می خواهی فوتبالیست خوبی باشی، دونده خوبی باشی، کشتی گیر خوبی باشی و... باید فلان جور غذا بخوری، فلان جور فکر کنی، فلان جور لباس بپوشی و...
▪️همین روال در امور سیاسی و فرهنگی و هنر توسط رسانهها رقم می خورد.
▪️اگر این ساختار و روال بیان شده درست باشد، مالکین رسانهها به میزانی که تاثیر گذار باشند، جامعه خود را جهت دهی و حکمرانی میکنند.
▪️حرفی که در پایان میتوانم بگویم این است که خود رسانه و مالکین آن هستند که تعیین میکنند چه کسانی سلبریتی باشند.
▪️https://vrgl.ir/ObDb2
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh