12.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘همه کشورها درگیر حکمرانی فضای مجازی هستند
▪️دبیر شورای عالی فضای مجازی:
▫️حکمرانی در فضای مجازی پیچیدگیهایی دارد که همه کشورها درگیر آن هستند؛ مانند بازداشت پاول دوروف در فرانسه یا تشکیل دادگاه تیکتاک در آمریکا.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ببینید
🔘سواد رسانهای
▪️لزوم مراجعه به چند منبع معتبر برای صحتسنجی محتوا
▪️لزوم هوشیاری نسبت به سوگیری رسانه
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#یادداشت | #اختصاصی 🔘نقدی بر رویکرد سینمای ایران به مهاجرت(بخش دوم) ▫️"نبودنت": ملودرامی بیفایده
#یادداشت | #اختصاصی
🔘نقدی بر رویکرد سینمای ایران به مهاجرت(بخش سوم)
▫️"آینههای روبرو": جسارتی بینتیجه
▪️نگار آذربایجانی در فیلم "آینههای روبرو"، با پرداختن به مشکلات هویتی و جنسی دو زن که مجبور به مهاجرت میشوند، تلاش کرده است تا تبعیضها و مشکلات اجتماعی را به تصویر بکشد. هرچند این رویکرد جسورانه و واقعگرایانه، به مسائل حساس و تابوشکن میپردازد، اما تصویر ارائه شده از جامعه ایران، به شدت تاریک و ناامیدکننده است. این فیلم نیز با تمرکز بر جنبههای منفی، عملاً مخاطب را به ترک وطن ترغیب میکند.
▫️"زندگی خصوصی آقا و خانم میم": روانشناسی سطحی
▪️روحالله حجازی در فیلم "زندگی خصوصی آقا و خانم میم"، به تاثیرات مهاجرت بر روابط خانوادگی پرداخته است. اما این فیلم نیز با پرداختی روانشناسانه و دراماتیک، به جای بررسی مسائل ساختاری و اجتماعی، تنها به جنبههای احساسی و فردی مهاجرت میپردازد. این رویکرد سطحی، نه تنها به درک عمیقتر موضوع مهاجرت کمک نمیکند، بلکه با نمایش مشکلات خانوادگی، مخاطب را از مسائل واقعی و جدی مهاجرت دور میکند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘عطرآلود
▪️فیلم سینمایی "عطرآلود"، به کارگردانی هادی مقدم دوست، درامی اجتماعی درباره زندگی شخصی و کاری علی رزاقی است. علی که یک عطرساز است، میخواهد عطر خاص و جدیدی بسازد به نام «ع».
▪️تلاش برای رسیدن به هدف و پشتکار از اصلیترین پیامهای مثبت «عطرآلود» است. علی و عاطفه برای رسیدن به هدفشان، با یکدیگر همراهی و همدلی دارند. از خودگذشتگی، علاقه و محبت بین اعضای خانواده، تشویق و حمایت یکدیگر در همۀ شرایط از پیامهای مثبت این فیلم است.
▪️و از پیامهای منفی فیلم میتوان به این نکات اشاره کرد: علی بعد از اینکه از بیماریاش مطلع میشود، میخواهد کاری کند تا فرزندشان سقط شود که از این کار پشیمان میشود. در جایی از فیلم هم دربارۀ تریاک برای تسکین درد علی صحبت میشود اما فقط در صحبت باقی میماند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
6.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#هوش_مصنوعی
🔘توسعهدادن فناوری هوشمصنوعی به لحاظ اخلاقی، کار درستیه؟
▫️حجتالاسلام والمسلمین غلامی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#پارا_کتاب | #باز_نشر
🔘تاریخ مدیریت صهیونیستی بر شرکتهای بزرگ انیمیشن سازی (بخش اول)
▫️پویانمایی جلوه گرافیکی و متحرک مجموعهای از نقاشیهای دو بعدی یا سه بعدی است که با نظمی مشخص در کنار یکدیگر قرار میگیرند. «ژوینسور مک کی» از ایالات متحده و «امیل کول » و «ژورژ ملس» از فرانسه از پیشگامان پویانمایی جهان بودهاند ولی امروزه «مک کی» را پدر این صنعت میدانند.
▫️تعداد زیادی از آثار پویانمایی از اوایل قرن بیستم تولید شد. اما بسیاری معتقدند شخصیت دایناسوری خلق شده به دست مک کی در سال ۱۹۱۴ نخستین پویانمایی تاریخ بوده است. این پویانمایی کوتاه شامل ده هزار تصویر نقاشی بود. در طول دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰، شرکتهای فیلم سازی سرمایههای هنگفتی برای تولید پویانماییهای سینمایی کوتاه هزینه کردند.
▫️پس از جنگ جهانی دوم، پویانمایی جایگاه پیشین خود را از دست داد و تا مدتها تلویزیون - که رسانه جدید آن زمان بود - این هنر را پشتیبانی مالی کرد. از اواخر دهه ۱۹۵۰ با پخش تولیداتی نوآورانه شاهد تولد دوباره انیمیشن در تلویزیون بودیم.
📚کتاب دین انیمیشن سبک زندگی صفحه ۵۳
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#نقد_بازی | #اختصاصی
🔘جادوگری و بتپرستی در بازی (World Of Warcraft)
▪️بازی مشهور World Of Warcraft (به اختصار Wow) با بیش از صد میلیون بازیکن در کل جهان، یکی از معروفترین بازی های آنلاین است. این بازی در ایران نیز طرفداران زیادی داشته و سایتهای زیادی مشغول به تبلیغ این بازی، پوشش خبرهای مختلف پیرامون آن و فروش رمانهای مبتنی بر جهان هستند.
▫️بازی وارکرفت بر اساس فلسفهی پاگانیستی (چندخداگرا و مشرک) ایجاد شده و علیرغم وجود ادیان مختلف در بازی، خدای واحد و مسیر حق ثابتی وجود ندارد؛ بلکه نیرو های مختلفی مثل تاریکی، مرگ، حیات، نور و... که هر کدام دارای خدایانی هستند، جهان را تدبیر میکنند.
▪️در این بازی، بازیکن میتواند در نقش جادوگر، شَمَن، کشیش (معتقد به دینی مشرکانه و مسیحی) ، راهب و... نقشآفرینی کند و با میلیونها نفر دیگر به رقابت بپردازد.
▫️در بازی نیروهای متافیزیکی مختلفی وجود دارد. مثلا Azeroth، روح جهانی و تایتانی بسیار قدرتمند است که اتفاقا به شکل یک زن تصویر میشود. این نگرش «روح زنانهی هستی» ریشه در مکتب عرفان یهودی شیطانگرا دارد که خالق این جهان و روح جاری در آن را یک موجود مؤنث میدانند و ریشهی بسیاری از جنبشهای فمینیستی جدید است.
▪️تفصیل نقد این بازی را بعدا ادامه خواهیم داد، اما یادمان باشد: «در بسیاری از مطالعات «جادوپژوهی» دربارهی جریانات کفرکیش جدید، عنوان شده:
بازی و نقشآفرینی، در قلب مراسمات جادویی قرار دارد.»
✍️نویسنده: عرفان مسیح
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
11.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مستند | #باز_نشر
▪️مستند ضد: مرگ کتاب(بخش یازدهم)
🔘دو گانه فرهنگ شفاهی و مکتوب
▫️ نوشتار و کتابت مرز بین تاریخ و ماقبل تاریخ است. شروع تاریخ و شروع تمدن همزمان است. پس خط و نوشتار نهتنها تاریخ، بلکه تمدن را نیز رقم زدهاست. تمدن چند ویژهگی دارد که باید این ویژهگیها در کنارهم باشند تا یک تمدن شکل بگیرد: دانش و آموزش، قدرت و مناسبات شهری. هر سه این موردِ تمدنساز به نوشتار نیاز دارد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#پارا_کتاب | #باز_نشر 🔘تاریخ مدیریت صهیونیستی بر شرکتهای بزرگ انیمیشن سازی (بخش اول) ▫️پویانمایی ج
#پارا_کتاب | #باز_نشر
🔘تاریخ مدیریت صهیونیستی بر شرکتهای بزرگ انیمیشن سازی (بخش دوم)
▪️یکی از نخستین استودیوهای بزرگ پویانمایی «Hanna Barbera Productions»تلویزیونی جهان بود و ویلیام هانا و «جوزف باربارا » بنیان گذاران آن بودند که انیمیشن تام و جری را تولید کردند و تا چند دهه تولید آن تداوم یافت.
▪️ابتدا پویانمایی برای مخاطب کم سن تولید میشد اما امروزه در همه گروههای سنی مخاطب دارد. پویانمایی در طول زمان و سالهای ۱۹۶۰ تا پایان قرن بیستم به بخش جدایی ناپذیر برنامههای تلویزیونی تبدیل شد بسیاری از پژوهشگران تلویزیونی پویانمایی را یکی از قالبهای اصلی تلویزیونی میدانند.
▪️لازم است در نوع همکاری و روابط بین شرکتهای مختلف دقت کرد. بررسی چندین شرکت و همکاری آنها با کشورهای مختلف در زمینههای گوناگون این به هم پیوستگی را تأیید میکند. که نشانه حضور اقتصاد و تفکری زنجیره ای است. دقت در عناصر فعال این کمپانیها ما را در راهیابی به مافیا و مدیریت اقتصادی و فرهنگی صهیونیسم جهانی و سرمایه داری کثیف بین المللی بر شرکتهای فیلم سازی و انیمیشن سازی کمک خواهد کرد.
📚کتاب دین انیمیشن سبک زندگی صفحه ۵۳
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اختصاصی | #نقد_فیلم
🔘 معرفی و نقد سریال «در انتهای شب»
▫️زن و شوهری در مواجهه با مشکلات اقتصادی تصمیم میگیرند از یکدیگر جدا شوند.
▫️کارگردان: آیدا پناهنده
▫️سال ساخت: 1403
▫️نقدنویس: فاطمه چرختابیان
▫️نریتور: شهناز خواجهوند
📎شماره قبلی نقد فیلم
@asrezanan_ir
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 « هر هدیه؛ یک پیام! »
▪️ برخی از افراد تولیدات رسانه ای را به یک هدیه بسته بندی شده تشبیه می کنند که شامل کاغذ کادو و بسته بندی، هدیه، قصد هدیه دهنده از هدیه دادن و تصور هدیه گیرنده است.
▪️ پیام های رسانه ای شامل سه بخش است:
▫️متن
▫️زیر متن
▫️فرا متن
▪️متن چیزی است که تولیدکننده پیام به شکلی صریح و بی واسطه آن را می سازد.
▪️ زیرمتن هدف اصلی سازنده ی پیام است و توسط تولیدکننده به کمک فنون رسانه ای رمزگذاری و توسط مخاطب بسته به دانایی و توانایی وی رمزگشایی می شود و همان قصد و نیتی است که هدیه دهنده دارد.
▪️فرامتن که فراتر از ساختار رسانه و خارج از خواست و اراده تولیدکننده و مصرف کننده پیام است و به فرهنگ، وضعیت زمانی و مکانی و عناصر بیرونی پیام برمی گردد و همان احساسی است که در فرد هدیه گیرنده ایجاد می شود و بسته به حالات و روحیات فردی و فرهنگ و آداب و رسومی که در آن بزرگ شده متفاوت است.
▪️ مراقب هدایای رسانهای زیبا باشیم...
زیرک باشیم و بدون رمز گشایی از قصد و نیت برنامه سازان، احساسات خود را در اختیار رسانهها قرار ندهیم.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘در عصر دیجیتال؛ انتخاب بین مسیر علمی یا فعالیت در شبکههای اجتماعی
▪️دکتر نوریزه محمد نگادیان، استاد دانشگاه فناوری مارا مالزی، مطرح کرد؛
▪️در عصر دیجیتال، بسیاری از افراد به طور روزانه در حال مرور شبکههای اجتماعی هستند و به ویدیوهای زندهای که توسط اینفلوئنسرها به اشتراک گذاشته میشود، توجه میکنند. اینفلوئنسرها تجربیات زندگی، مهارتهای خاص، نقد محصولات، سبک زندگی یا افکار خود را با دنبالکنندگانشان به اشتراک میگذارند. در کنار رشد اقتصادی و نیازهای بازار کار، یک روند جالب ظهور کرده است: فارغالتحصیلان مدارس به شغل به عنوان اینفلوئنسر در شبکههای اجتماعی علاقهمند شدهاند.
▪️تصمیم بین ادامه تحصیل و تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر شبکههای اجتماعی بستگی به اهداف و نیازهای فردی دارد. دریافت مدرک تحصیلی فرصتی برای کسب مهارتهای جامع مانند تفکر انتقادی، تحقیق و ارتباطات فراهم میآورد و میتواند به مشاغل پایدار و با درآمد بالا منجر شود. از سوی دیگر، موفقیت در زمینه اینفلوئنسر بودن به تخصص در ایجاد محتوا، برندینگ و تعامل با مخاطب نیاز دارد و ممکن است فرصتهای شغلی و درآمدی آن ناپایدار باشد.
▪️در نهایت، انتخاب بین ادامه تحصیل و تبدیل شدن به اینفلوئنسر باید بر اساس اهداف و ارزشهای فردی انجام شود. هر دو مسیر میتوانند موفقیت و رضایت شخصی را به ارمغان آورند، اما توجه به پیامدهای طولانیمدت و تطابق با آرزوها و ارزشها ضروری است.
🔗متن کامل: https://ihkn.ir/?p=38228
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام