🔘 دروغهای بزرگ صهیونیستها پایان ندارد!
▪️صهیونیستها هر روز با روشی ساده سعی در فریب دیگران و بزرگنمایی در قدرت خود دارند. تشریح جزئیات بیشتر درباره یک دروغ، میتواند باورپذیری آن را نزد مخاطبان افزایش دهد.
▪️یکی از این دروغها، حضور یک خلبان زن ایرانیالاصل «جنگنده اف 16» به نام «ماریا اسکندری»، اهل سنندج در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم هوایی کشور در چند روز پیش بود. ادعایی که دروغ بودن آن در تصاویر زیر نمایان شده است. اتفاقی که ضرورت افزایش سواد رسانهای مخاطبان در شایط فعلی را بیش از پیش نمایان میکند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘شگردهای رسانه های فارسی زبان در تولید محتوا و فریب دادن مخاطب
▪️ تصویربرداری فیلمها و گزارشها در فضایی ناراحتکننده و تیره:
▫️از جمله شگردهایی که معمولاً برای سیاه نمایی مسایل مربوط به ایران در ذهن مخاطبان شبکه های فارسی زبان بیگانه مورد استفاده قرار می گیرد؛ «تصویربرداری در فضایی ناراحتکننده و تیره» است.
▪️این روش معمولا در تهیه گزارشهای خبری و مستندسازی مورد استفاده قرار می گیرد تا برای مخاطب باورپذیرتر باشد.
▫️اکثر این محصولات رسانه ای محتوایی سیاه از وضعیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران را به نمایش می گذارند.
▪️معمولا فضایی که تصاویر و مصاحبهها در آن ضبط میشوند، دارای رنگهای سیاه و تیرهاند تا نوعی شکست و غم ناشی از مشکلات را به ذهن مخاطب تزریق کند.
▫️ تهیه بعضی از گزارشها از ایران در لوکیشن خاصی مانند ترافیک و شلوغی خیابان با استفاده از صداهایی مثل بوق ماشین در پسزمینه صورت میگیرد.
▪️معمولاً تجربه ترافیک یا شلوغی یک تجربه ی بد و ناراحتکننده برای تمام مردم دنیاست و همه مردم نیز معمولا این حس ناراحتکننده را در این فضاها تجربه کردهاند.
▫️آنها با دیدن این گزارشها، ناخودآگاه حسی ناراحتکننده را به واسطه تجربههای قبلی دریافت میکنند!
▪️این اتفاق به تدریج ذهن مخاطب را به گونهای شکل می دهد که در محصولات رسانه ای تولید شده در مورد ایران، به دنبال تماشای فضایی متشنج، محزون یا کسالت آور است و این موضوع به تدریج جزو باورهای تثبیت شده در ذهن وی جای می گیرد..!
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 جنگ روانی استراتژیک
▪️هدف: تاثیرگذاری بر #افکار عمومی یک ملت یا یک منطقه در درازمدت و ایجاد تغییرات بنیادین در ساختار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی.
▪️روشها: استفاده از #رسانه_های جمعی، آموزش، فرهنگ، و دین برای تغییر هویت ملی، ارزشها و باورهای مردم.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#اختصاصی 🔘ابر قهرمانان سینمایی و نماد شناسی آنها ▪️بخش سوم 🔳نمادشناسی در ابعاد فلسفی و سیاسی ▫️
#اختصاصی
🔘ابر قهرمانان سینمایی و نماد شناسی آنها
▪️بخش چهارم
🔳نقش ابرقهرمانان در فرهنگ معاصر
▫️امروزه ابرقهرمانان سینمایی فراتر از یک سرگرمی صرف عمل میکنند و به بخشی از گفتمان فرهنگی و اجتماعی تبدیل شدهاند. این شخصیتها نهتنها الهامبخش مخاطبان هستند، بلکه اغلب بهعنوان وسیلهای برای نقد جامعه و فرهنگ مدرن نیز به کار میروند.
▫️فیلمهایی مانند "انتقامجویان: پایان بازی" (Avengers: Endgame) یا "جوخه انتحار" (Suicide Squad) به بررسی موضوعاتی چون ایثار، قدرت گروهی و حتی فساد و جنایت میپردازند، و البته همگی از منظر فلسفه و فرهنگ غرب.
▫️در نهایت، ابرقهرمانان سینمایی نمادهایی هستند که فراتر از قدرتهای ماوراییشان، به عنوان آیینهای از جامعهای که غرب تعریف میکند و چالشهای آن عمل میکنند.
▫️این شخصیتها با داستانهای پیچیده و چالشهای شخصیتی خود، ما را به تفکر دربارهی ارزشهای انسانی غربی، مسئولیت فردی غربی و قدرت ساختارهای اجتماعی غربی دعوت میکنند. به همین دلیل، این قهرمانان فراتر از نمادهای سرگرمی صرف هستند و در سطوح عمیقتری از فرهنگ و جامعهی معاصر تأثیرگذارند.
✍️یوسف پورجم
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
هوش مصنوعی.mp3
18.83M
هوش مصنوعی🔍
👤 آیتالله میرباقری
❕️بررسی هوش مصنوعی و استفاده از آن از دیدگاه اسلام
🔹️هوش مصنوعی در اختیار مسلمین
#پادکست | #هوش_مصنوعی | #اسلام
📼 رادیو فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@radiofekrat
@fekrat_net
#هوش_مصنوعی
🔘هوش مصنوعی ویسپر OpenAI حتی در هنگام رونویسی دچار توهم میشود
▪️ویسپر (Whisper) مدل هوش مصنوعی برای رونویسی گفتار است که سال ۲۰۲۲ OpenAI از آن رونمایی کرد.
▪️اما به نظر میرسد این سرویس مشکلاتی جدی در دنبالکردن صحبتها و بازنویسی آنهای دارد.
▪️مهندسان نرمافزار، توسعهدهندگان و محققان دانشگاهی نگرانیهای جدی خود درمورد ابزار ویسپر را ابراز کردهاند.
▪️ابزارهای هوش مصنوعی مولد بهصورت کلی تمایل به هذیان گفتن دارند اما نکته عجیب درمورد ابزار ویسپر این است که در رونویسی سخنان هم مشکلاتی دارد.
▪️در حالت عادی و وقتی که از چنین سرویسی استفاده میکنید، انتظار دارید این ابزار دقیقاً سخنان گفتهشده را رونویسی کند.
▪️به گفته محققانی که از ویسپر استفاده کردهاند، این سرویس مواردی همچون تفسیرهای نژادی و درمانهای پزشکی خیالی را در رونویسیهای خود میگنجاند که میتواند بسیار خطرناک باشد.
▪️هماکنون بسیاری از بیمارستانها و مراکز درمانی مختلف از این ابزار در زمینههای پزشکی استفاده میکنند و رونویسی صحیح ممکن است به فاجعه منجر شود.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 مدیریت فضای مجازی و گوشی برای کودکان زیر ۸ سال
✍️ سید علیرضا آلداود
▪️ مدیریت فضای مجازی و گوشی برای کودکان زیر ۸ سال بسیار مهم است، زیرا در این سنین مغز آنها در حال رشد و شکلگیری است و به شدت تحت تاثیر امواج موبایل و محتوای دریافتی قرار میگیرد. در اینجا چند نکته برای مدیریت این فضا برای کودکان زیر ۸ سال آورده شده است:
1️⃣ محدود کردن دسترسی:
▫️به حداقل رساندن زمان استفاده: کودکان زیر ۸ سال باید زمان بسیار محدودی را در فضای مجازی سپری کنند. سازمانهای جهانی مانند آکادمی اطفال آمریکا توصیه میکنند که کودکان زیر ۱۸ ماه اصلا از صفحه نمایش استفاده نکنند و برای کودکان ۲ تا ۵ سال، زمان استفاده از صفحه نمایش به یک ساعت در روز محدود شود.
▫️ کنترل محتوا: از نرمافزارهای کنترل والدین برای فیلتر کردن محتوا و محدود کردن دسترسی به سایتهای نامناسب استفاده کنید.
▫️ محدود کردن دسترسی به اپلیکیشنها: فقط به اپلیکیشنهای آموزشی، سرگرمی مناسب سن و بازیهای ساده و سازنده دسترسی بدهید.
2️⃣همراهی و نظارت:
▫️ همراهی در استفاده: همیشه در کنار کودک خود باشید و به او در استفاده از گوشی یا تبلت کمک کنید.
▫️ گفتگو و آموزش: با کودک خود در مورد خطرات فضای مجازی، مانند صحبت با افراد غریبه و دیدن محتواهای نامناسب، صحبت کنید.
▫️آموزش مهارتهای دیجیتال: به کودک خود اصول اولیه استفاده از اینترنت و فضای مجازی را آموزش دهید.
3️⃣ ایجاد تعادل:
▫️تشویق به فعالیتهای دیگر: به کودک خود فرصت بدهید تا در فعالیتهای دیگر مانند بازیهای خارج از منزل در محیط های امن، مطالعه کتاب، نقاشی و … شرکت کند.
▫️ ایجاد تعادل در زندگی: استفاده از گوشی و فضای مجازی را به عنوان بخشی از زندگی کودک خود در نظر بگیرید و نه کل آن.
▫️ اهمیت تعاملات واقعی: به کودک خود یادآوری کنید که تعاملات واقعی با افراد، مانند خانواده و دوستان، بسیار مهمتر از تعاملات مجازی است.
4️⃣ توجه به نشانهها:
▫️تغییر در رفتار: اگر متوجه تغییر در رفتار کودک خود، مانند تحریکپذیری، مشکلات خواب، یا انزوا، شدید، ممکن است نشانهای از استفاده بیش از حد از فضای مجازی باشد.
▫️مشکلات عاطفی: اگر کودک شما در مدیریت احساسات خود یا در روابط اجتماعی با دیگران مشکل دارد، ممکن است استفاده از فضای مجازی در این زمینه نقش داشته باشد.
▫️ مشکلات جسمی: استفاده بیش از حد از صفحه نمایش میتواند منجر به مشکلات جسمی مانند خستگی چشم، سردرد و مشکلات ستون فقرات شود.
5️⃣ توجه به سن و رشد کودک:
▫️ تطبیق محتوا با سن: مطمئن شوید که محتوای مورد استفاده کودک شما با سن و مرحله رشد او مطابقت دارد.
▫️ انتخاب اپلیکیشنهای مناسب: از اپلیکیشنهایی استفاده کنید که برای کودکان طراحی شدهاند و محتوای آموزشی و سرگرمکننده ارائه میدهند.
▫️در نظر گرفتن نیازهای فردی: هر کودک منحصر به فرد است و نیازهای متفاوتی دارد. به نیازهای خاص کودک خود توجه کنید و بر اساس آن، قوانین و محدودیتها را تعیین کنید.
▪️یادآوری:
▫️ این نکات فقط راهنمایی هستند و ممکن است برای هر کودک متفاوت باشد.
▫️ مهمترین نکته، ایجاد یک محیط امن و سالم برای کودک شما در فضای مجازی است.
▫️ با صبر و حوصله و با آموزش صحیح، میتوانید به کودک خود کمک کنید تا از فواید فضای مجازی به طور سالم و مفید استفاده کند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#عکس_نوشته|#اختصاصی
🔘بی حیثیت شده
▪️سریال "حیثیت گمشده"، به کارگردانی سجاد پهلوان زاده و نویسندگی احمد سلگی است که در ژانر درام و از شبکه نمایش خانگی به خانه های مردم آمده است.
▪️حیثیت گمشده داستان زندگی امیر و هاجر است که دچار طلاق عاطفی و غریبگی هستند.
▪️امیر بعد از خودکشی هاجر متوجه می شود راز هایی در زندگی همسرش بوده و این راز ها امیر را سردرگم می کند و شک امیر به هاجر را پایه گذاری می کند.
✍️محسن بنی احمدی
👇ادامه مطلب در پست بعد👇
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#عکس_نوشته|#اختصاصی 🔘بی حیثیت شده ▪️سریال "حیثیت گمشده"، به کارگردانی سجاد پهلوان زاده و نویسندگی
#نقد_فیلم|#اختصاصی
🔘بی حیثیت شده
▪️سریال "حیثیت گمشده"، به کارگردانی سجاد پهلوان زاده و نویسندگی احمد سلگی است که در ژانر درام و از شبکه نمایش خانگی به خانه های مردم آمده است.
▪️حیثیت گمشده داستان زندگی امیر و هاجر است که دچار طلاق عاطفی و غریبگی هستند.
▪️امیر بعد از خودکشی هاجر متوجه می شود راز هایی در زندگی همسرش بوده و این راز ها امیر را سردرگم می کند و شک امیر به هاجر را پایه گذاری می کند.
▪️این سریال را می توان به عنوان ناهنجارترین سریال سال معرفی کرد، بدزبانی، توهین، تحقیر، زدوخورد فیزیکی، قمار، مواد مخدر، قاچاق و فساد، تهمت و... را پرتکرار نشان داده و در بدترین فرض ممکن عادی و معمولی نمایش دادن این ناهنجاری ها در محیط خانواده و جامعه است.
▪️این حجم از بدآموزی، تماشای این سریال را درکنار خانواده و برای زیر 18 سال از نظر کارشناسان ممنوع کرده است.
✍️محسن بنی احمدی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#اختصاصی
🔘بررسی علل تغییر پیشینه ابرقهرمانان مشهور، تنوع نژادی یا تهاجم فرهنگی؟
▪️بخش اول
▫️در دهههای اخیر، تغییر رنگ پوست ابرقهرمانان در کمیکها و فیلمهای هالیوودی به یکی از موضوعات جنجالی در عرصهی فرهنگ عامه (پاپ کالچر) تبدیل شده است.
▫️این تغییرات که عمدتاً شامل تغییر رنگ پوست برخی شخصیتهای ابرقهرمانی مشهور به سیاه، لاتین، آسیایی یا دیگر نژادها میشود، از سوی برخی طرفداران بهعنوان گامی مثبت در جهت تنوع نژادی و نمایندگی بیشتر گروههای اقلیت تلقی شده است.
▫️اما از دیدگاهی موشکافانه، این تغییرات، بهویژه زمانی که در چارچوب مسائل سیاسی، استعمار، و تهاجم فرهنگی مورد بررسی قرار میگیرد، ابعاد پیچیدهتری دارد. در این یادداشت، سعی داریم نگاهی دقیقتر به علل و پیامدهای این تغییرات داشته باشیم.
🔳 تنوع نژادی یا تلاشی برای کسب سود بیشتر؟
▫️یکی از نخستین دلایل این تغییرات که معمولاً از سوی استودیوها و تولیدکنندگان آثار ابرقهرمانی مطرح میشود، ضرورت تنوع نژادی و نمایندگی بیشتر گروههای اقلیت در رسانهها است. این رویکرد، ظاهراً پاسخی به انتقادات گستردهای است که هالیوود و صنعت کمیک از دهههای پیشین بابت غلبهی سفیدپوستان در نقشهای اصلی و عدم تنوع نژادی با آن مواجه بودهاند.
▫️با این حال این اقدام بیش از آنکه یک تغییر اجتماعی واقعی باشد، یک استراتژی بازاریابی است که به منظور جذب مخاطبان بیشتر از گروههای نژادی و فرهنگی متنوع بهکار میرود.
▫️تغییر رنگ پوست ابرقهرمانانی مانند سوپرمن، اسپایدرمن یا هالک در فیلمها و کمیکهای جدید، بهجای آنکه تلاش برای ایجاد تنوع واقعی و ارج نهادن به اقلیتها باشد، گاه به عنوان یک اقدام سطحی برای جلب نظر بازارهای مختلف و فروش بیشتر تلقی میشود.
▫️هالیوود به خوبی میداند که با تغییر نژادی برخی شخصیتها میتواند طیف گستردهتری از مخاطبان را جذب کند، اما این تغییرات گاهی بدون عمق یا توجه به مسائل واقعی فرهنگی انجام میشود.
✍️یوسف پورجم
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
صوت پیش نشست خیال به مثابه ساحت وجودی ....mp3
22.19M
🔘خیال به مثابه ساحت وجودی و فضای مجازی
▫️دکتر عبدالله صلواتی
استادتمام دانشگاه شهید رجایی
▫️ابراهیم معظمی گودرزی
دکترای جامعهشناسی و پژوهشگر فرهنگی
✍️ محمد #محمدی_نیا
استادیار غربشناسی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘تربیت رسانهای
▪️ تربیت رسانه ای فرزندان به شیوه های اصولی و صحیح، در عصری که آسیب های رسانه ها تعداد قابل توجهی از فرزندان ما را تحت تاثیر قرار داده است امری کاملاً ضروریست.
▪️ بی توجهی و بیخیالی والدین نسبت به تربیت رسانه ای فرزندان آن ها می تواند آسیب هایی را برای جامعه و خود فرد بوجود بیاورد،
که شاید هرگز قابل جبران نباشد...
▪️اما تربیت رسانهای
به چه معناست ؟
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#عکس_نوشته|#اختصاصی
🔘نگاهی به جهان موازی در انیمههای مشهور
▫️قسمت دوم
▪️در قسمت اول با مضمون جهان موازی و مفهوم انیمه آشنا شدیم.
▫️در این بخش به صورت اجمالی به بررسی مضمون جهان موازی در انیمهٔ پرطرفدار اَتَک آن تایتان خواهیم پرداخت.
▪️انیمهٔ تایتانِ مهاجم(Attack On Titan) به اشتباه حمله به تایتان ترجمه شده است. در حالیکه تایتان مهاجم اسم قدرت ماورائی شخصیت اصلی اثر، اِرِن یِگِر (اسمی آلمانی) است و ترجمهٔ پیشگفته صحیح نیست.
✍️مسیح عرفان
👇ادامه مطلب در پست بعد👇
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#عکس_نوشته|#اختصاصی 🔘نگاهی به جهان موازی در انیمههای مشهور ▫️قسمت دوم ▪️در قسمت اول با مضمون جها
#نقد_انیمه|#اختصاصی
🔘نگاهی به جهان موازی در انیمههای مشهور
▫️قسمت دوم
▪️در قسمت اول با مضمون جهان موازی و مفهوم انیمه آشنا شدیم.
▫️در این بخش به صورت اجمالی به بررسی مضمون جهان موازی در انیمهٔ پرطرفدار اَتَک آن تایتان خواهیم پرداخت.
▪️انیمهٔ تایتانِ مهاجم(Attack On Titan) به اشتباه حمله به تایتان ترجمه شده است. در حالیکه تایتان مهاجم اسم قدرت ماورائی شخصیت اصلی اثر، اِرِن یِگِر (اسمی آلمانی) است و ترجمهٔ پیشگفته صحیح نیست.
▫️در انیمهٔ تایتان مهاجم جهان موازی جایی است که یِمیر (دختری معصوم که مورد ظلم مردم قرار گرفته است) مشغول به خلق کردن تایتان ها بوده (موجوداتی غولآسا، خونریز، ضد بشریت و البته قدرتمند و کاریزماتیک) و همیشه در پسزمینه، درختی نورانی و عظیم دیده میشود که بعدا میفهمیم جلوهٔ باطنی درخت حیات است.
▪️در معنویت کابالیسمِ شیطانگرا میبینیم که درخت حیات در ترسیم هستی محوریت دارد و بخشی از آن واسطهی خلقت بین جهان بالا و جهان مادی پایین است. وجه مؤنث خدای یهودی که شخینا نام دارد نمادی انسانگونه از همین مرتبه بوده و واسطهٔ خلقت است.
▫️در اتک آن تایتان، ریشهٔ حیات تایتان ها به همین جهان موازی و درخت حیات برمیگردد که نشاندهندهٔ تأثیرپذیری شدید اثر از معنویت یهودی است. پس این بخش از جهان موازی در اثر بر اساس نگاه کابالیستی ترسیم شده است.
▪️در یکی از سکانس های قسمت آخر هم میبینیم که آرمین برای سفر به جهان موازی، از یک فضای آبی میگذرد که این هم در بعضی مطالب فرقه های جادوگری دیده میشود.
▫️مجموعا میتوان گفت جهان موازی در این انیمه بر اساس نگاه یهودزده ترسیم شده و به شدت متأثر از کابالیسم شیطانگرا است. در قسمت بعدی به مضمون جهان موازی در انیمهٔ Sword Art Online میپردازیم.
✍️مسیح عرفان
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 دو دقیقه، درس کامل حکمرانی فضای سایبر
▫️(حکمرانی با فضای سایبر از طریق حکمرانی بر فضای سایبر)
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#پارا_کتاب |#باز_نشر
🔘«رسانه ای شدن و رسانه های نوین»
▪️نظریه رسانه ای شدن به دیدگاه مهمی در بررسی نقش رسانه ها در تغییر اجتماعی و فرهنگی بدل شده است.
▪️مفهوم رسانه ای شدن برای برقراری ارتباط بلند مدت میان فرایندهایی که از یک سو در جریان تغییر رسانه ای و از سوی دیگر در تغییرات اجتماعی و فرهنگی رخ میدهند به کار می رود.
▪️رسانه ای شدن به عنوان یک رویکرد نظری ، با اتخاذ رویکرد بر ساختگرایی اجتماعی با مطالعات فرهنگی یک دیدگاه نهادی در مورد رسانه ای شدن به بیش از یک شکل تفسیر شده و مورد استفاده قرار گرفته است .
▪️برخی محققان ادعا میکنند که رسانه ای شدن پدیده عصر حاضر است و به توصیف ظهور جوامع اشباع شده از رسانه ها می پردازد در حالی که ادعای سایرین این است که می توان رسانه ای شدن را از ابتدای بشریت در استفاده بشر از ابزارهای واسطه ای برای ارتباطات مشاهده کرد.
📚کتاب دین دیجیتال صفحه ۲۵
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 به مناسبت سیزده آبان و روز ملی مبارزه با استکبار
▪️ مجموعه نماهنگ انقلاب دوم شماره نخست «تحریف آغاز خصومت آمریکا با ایران»
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘مجبور نیستیم هر فناوری جدیدی را به زندگی خود راه دهیم
▪️«انتخابگرایی فناوری» چیست و چه تفاوتی با بدبینی به فناوری دارد؟
▪️نیل پستمن، نظریهپرداز برجستهٔ ارتباطات، در سال ۱۹۹۲ گفت که ما در عصر «تکنوپولی» زندگی میکنیم. به اعتقاد او، ذهنیت تکنوپولی پس از دورهٔ تکنوکراسی رواج یافته و اکنون «همۀ ابعاد حیات فرهنگی ما تسلیم حاکمیت مطلق تکنیک و فناوری» شده است. اما مفهوم «تکنوپولی» یعنی چه؟ ارتباط آن با رسانههای اجتماعی و فناوری هوش مصنوعی چیست؟ و آیا راهی برای گریز از این حاکمیت مطلق تکنیک و فناوری وجود دارد؟
▪️ ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
B2n.ir/x92115
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام