✍️نگاهی به برخی تکنیکهای انتخاباتی
🎯تکنیک نامزد پوششی (Anti shock)
در این روش سعی میشود با ورود دو فرد از یک جریان سیاسی به گود رقابت انتخاباتی و کناره گیری وی در واپسین لحظات، آرای بیشتری را در سبد فرد مورد نظر سرازیر کرد.
🎯تکنیک دره عمیق (Deep valley)
با به کارگیری تکنیک "دره عمیق" میتوان به تخریب گسترده مسوولان قبلی پرداخت. به عبارت دیگر یک نامزد میتواند نتیجه اقدامات قبلی ها را به درهای عمیق و غیر قابل جبران برای اذهان عمومی تبدیل کند تا بر عدم تواناییهای خود خط بطلانی بکشد.
🎯تکنیک شکستن آرا
در این تکنیک برنامه ریزیهای دقیق و همه جانبه ای صورت میگیرد تا در مسیر دوقطبی سازی کاذب، برای خود مخالف سازی کنیم و پس از آن که اکثریت جامعه را دچار شوک احساسی کردیم (مظلوم نمایی) و مستقیم و غیرمستقیم آرای مردم را به سمت خود سرازیر مینماییم.
🎯تکنیک سایه
تکنیک "سایه" یکی از متداول ترین و قدیمی ترین تکنیکهای انتخاباتی محسوب میشود که در آن یک نامزد با دیدارهای مکرر و تبادل نظر با یک فرد خاص یا یک جریان سیاسی فراگیر، خود را به آن جریان یا فرد خاص منتسب میکند و با این روش وی صاحب آرای تمامی طرفداران آن فرد یا جریان سیاسی خاص میشود.
🎯تکنیک دشمن فرضی (Virtual enemy)
این روش نیز مشابه تکنیک "شکستن آرا" است و تنها از آن جهت تغییر کرده که موضوعات خاص و به روز را در مسیر خود قرار میدهد تا با بیشترین آرا مواجه شود؛ مانند : "مباحث مربوط به زنان و حقوق اجتماعی آنان" ، "حقوق بشر" ، "آزادی زندانیان" و ...
#سواد_رسانه
#تکنیکهای_اقناع
#رسانهوانتخابات
🔗 آموزش عمومی سواد رسانه
💢شومگردی چیست؟
#سواد_رسانه
#تفکر_انتقادی
#شومگردی
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
شهران نیوز، اطلاعرسانی اخبار محله شهران
https://eitaa.com/shahran_news
💢راههای بیرون آمدن از چرخه شومگردی
#سواد_رسانه
#تفکر_انتقادی
#شومگردی
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
شهران نیوز، اطلاعرسانی اخبار محله شهران
https://eitaa.com/shahran_news
انتخابات_محمد لسانی.mp3
11.85M
🎙 تکنیک های شناختی رسانه های معاند برای اثرگذاری در فضای انتخابات ایران
🔻کارشناس:
🔹محمد لسانی
کارشناس و پژوهشگر رسانه
#سواد_رسانه
#رسانهوانتخابات
#جنگ_شناختی
🔗 آموزش عمومی سواد رسانه
موج کره ای.mp3
40.7M
📌 موج کره ای 🇰🇷 - جلسه پنجم 5⃣
(بررسی نفوذ موسیقی کرهای (کیپاپ-BTS) میان دانش آموزان)
🎙 استاد مجید دهبان
❌پدرها و مادرها حتما گوش دهند😱
ادامه دارد...
#سواد_رسانه
#بیتیاس
#کیپاپ
#موسیقی
#پادکست
🔗 آموزش عمومی سواد رسانه
19.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیا شما به "رژیم خبری" نیاز دارید؟
#سواد_رسانه
#موشن
#آداب_مصرف_رسانه
#اخبار_منفی
🔗 آموزش عمومی سواد رسانه
نقش رسانه ها در بالا بردن مشارکت انتخاباتی مخاطبین.mp3
38.2M
نقش رسانه ها در بالا بردن مشارکت انتخاباتی مخاطبین | دکتر غلامرضا نوری
#سواد_رسانه
#رسانهوانتخابات
🔗 آموزش عمومی سواد رسانه
💢براساس برچسب ها رأی ندهید❗️
🌀گاهی رقبای انتخاباتی و برخی رسانه ها، واژه هاي مختلف را به صفات اکثرا منفي تبديل كرده و آنها را به آحاد يا نهادهاي مختلف نسبت مي دهند. گاهي هدف از اين عملكرد، آن است كه ايده، فكر يا گروهي محكوم شوند و براي آنكه استدلالي در محكوميت آنها آورده شود. این روش برای تحریک به رد فکر و عقیدهای بدون بررسی شواهد، مورد استفاده قرار میگیرد.
🌀«میانهرو»، «تندرو»، «متحجر»، «نفوذی»، «افراطی»، «پوپولیست» و... نمونههایی از برچسب هستند که سبب میشوند براساس بار معنای موجود در کلمات، فرد از تعمق و بررسی برنامههای فرد کاندیدا فاصله گرفته و متاثر از برچسبها، درباره یک کاندیدا به نتیجه برسد. در واقع با این روش سعی در انحراف افکار عمومی از بررسی برنامههای کاندیدا و رای براساس برچسبها است.
🌀این شیوه معمولا باعث ایجاد فضای #دوقطبی در انتخابات میشود.
🖋معصومه نصیری _مدرس سواد رسانه
#سواد_رسانه
#رسانهوانتخابات
#تفکر_انتقادی
🔗 آموزش عمومی سواد رسانه
🚨 #هشدار🔻
🔹در پی هک اخیر سامانههای قوهقضائیه، گروههای متعدد فیشینگ فعال شده و در حال جمعآوری دیتای مردم از سایت منتشر کنندهٔ اطلاعات مربوط به پروندههای قضایی هستند.
🔹تا پیش از ماجرای هک اخیر، هکرهای خالیکنندهٔ حسابهای بانکی مردم، لینکهای آلوده را به صورت متنی ساده و در قالب یک پیام برای افراد ارسال میکردند و اغلب به دلیل ارسال توسط شماره موبایل و نیز عدم درج اطلاعات خاصی در متن پیامک با مقداری توجه و دقتنظر از سوی مردم، فرایند هک مذکور خنثی میشد. البته در مواردی که تعدادشان کم هم نبودند شاهد اشتباه افراد در کلیک بر روی لینکهای آلوده و خالیشدن حسابشان بودهایم.
🔹اما در آینده نزدیک به احتمال قریب به یقین شاهد خواهیم بود فردی که شماره تماساش در این سامانه موجود است، با پیامکی حاوی اطلاعات شخصی خود نظیر نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس محل سکونت، نام پدر و حتی اشاره به پرونده سابق وی در دستگاه قضایی و... مواجه میشود؛ در چنین شرایطی، هرچند این اطلاعات باز هم از غیرِ سرشماره ADLIRAN قوه قضاییه ارسال میشود، اما با توجه به محتوای پیامک که حاوی دیتای دقیق شخصی افراد است، ضریب اعتمادسازی صورت گرفته توسط هکرها برای مخاطب به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده و احتمال دقت فرد به سرشماره و سایر نکاتِ امنیت سایبری کاهش پیدا میکند.
🔹 برای درک بهتر موضوع فرض کنید برای شما یک روز صبح که برای رسیدن به محل کار دیرتان هم شده باشد :) ناگهان این نوشته به صورت پیامک ارسال شود که: آقا/خانم ............. فرزند ........ به کد ملی .........، برای مشاهده متن شکایت مجدد آقا/خانم ............. از شما با موضوع ........... بر روی لینک زیر کلیک کنید.
🔹واقعا تصور کنید در چنین شرایطی چند درصد از ما مردم، روی لینک مزبور کلیک نخواهیم کرد و همه نکات پیشگیرانه را با دقت و تکبهتک (مانند توجه به سر شماره و نوع ادبیات متن پیامک و...) بررسی خواهیم نمود؟
💡 راه حل ساده چیست؟
اولین و مهمترین نکته در حوزه تقابل با فیشینگهای این سبکی، آگاهسازی عمومی در حوزه پیشگیری است؛ اینکه همه افراد جامعه این نکته ساده را دریابند که پیامکهای مربوط به پروندههای قضائی صرفا با سرشماره ADLIRAN برای شما ارسال میشوند و به هیچ عنوان نباید بر روی لینکهایی که با سرشمارههای دیگری خبر از جزئیات پروندهای از شما در دستگاه قضائی میدهند کلیک کنید.
🔰 نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی(نسرا)
#سواد_رسانه
#تفکر_انتقادی
#پیامک_جعلی
🔗 آموزش عمومی سواد رسانه