فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رمضانیات
▪️تُب عَلَیَّ...
ما پای آمدن نداریم، تو ما را برگردان!
#عین_صاد
#شب_قدر
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
@einsad
🆔 @sch_negah
اگر بگوییم علی را چه کسی كشت:
البته عبدالرحمن بن ملجم
و اگر بگوییم علی را چه چیزی كشت
باید بگوییم:
جمود
خشك مغزی
و خشكِ مقدسی!
همینهایی كه آمده بودند علی را بكشند
از سر شب تا صبح عبادت می كردند!
#جهل_مقدس
#شهید_مطهری
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
▫️جمهوری اسلامی؛ نظامی مردمی برپایه اسلام
نظام جديد اجتماعى ايران نظامى است اسلامى، ولى نظامى است كه مردم با انتخاب و اختيار و گزينش خودشان آن را انتخاب كردند ، نظامى است در راه خدمت به مردم؛ يا به تعبير ديگر نظامى است مردمى بر پايه اسلام.
بنابراين نظام اجتماعى آينده ما نظامى است ايدئولوژيك ، نه نظامى فاقد ايدئولوژى؛ متعهد در برابر اسلام؛ و نظامى است مردمى و اومانيستى نه ملّى و ناسيوناليست، آن هم اومانيسم اسلامى كه انساندوست است نه انسانپرست.
و همه اين مفاهيم در نامى كه براى اين نظام انتخاب شد نهفته است. چه نامى انتخاب شد؟ جمهورى اسلامى
#جمهوریت
#اسلامیت
#شهید_بهشتی
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
▪️اگر مکر خدا مکر است،خواهیدید ای شیطان
یهودا میشود مصلوب و عیسی زنده میماند!
#یامنتقم
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
آیا عبور از نابسمانی فرهنگی، با موضوع رحمت امکانپذیر است؟.mp3
16.32M
پناه؛ تأملات تمدنی پیرامون روابط انسانی در قرآن
🎙#پادکست | قسمت ششم
موضــوع: آیا عبور از نابسمانی فرهنگی، با موضوع رحمت امکانپذیر است؟
گفتوگو با
حجتالاسلام دکتر حبیبالله بابایی؛ مدیر پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
#راوی؛صدای مدرسه نگاه
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
▪️و این جراحت را جز به خون نمیتوان شست...
#قدس
#آوینی
#طوفان_الاحرار
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
پناه؛ ادبیات قرآن یا ادبیات مدرن؟.mp3
12.82M
پناه؛ تأملات تمدنی پیرامون روابط انسانی در قرآن
🎙#پادکست | قسمت هفتم
موضــوع: پناه؛ ادبیات قرآن یا ادبیات مدرن؟
گفتوگو با
حجتالاسلام دکتر حبیبالله بابایی؛ مدیر پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
#راوی؛صدای مدرسه نگاه
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ریلز
▪️علم وارداتی!
اگر دانش اعتقادات اسلامی مانند فقه نظاممند بود...
#استاد_سبحانی
#مدیریت_دانش
#بیت_الحکمه
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
مصادیقی از پناه.mp3
13.61M
پناه؛ تأملات تمدنی پیرامون روابط انسانی در قرآن
🎙#پادکست | قسمت هشتم
موضــوع: مصادیقی از پناه
گفتوگو با
حجتالاسلام دکتر حبیبالله بابایی؛ مدیر پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
#راوی؛صدای مدرسه نگاه
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
▫️خلاف آنچه بسیاری میپندارند، آخرین مقاتله ما به مثابه سپاه عدالت، نه با دموکراسی غرب که با اسلام آمریکایی است، که اسلام آمریکایی از خود آمریکا دیرپا تر است!
#آوینی
#هنر_انقلاب
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
صورت پناه در خانواده.mp3
19.73M
پناه؛ تأملات تمدنی پیرامون روابط انسانی در قرآن
🎙#پادکست | قسمت نهم
موضــوع: صورت پناه در خانواده
گفتوگو با
حجتالاسلام دکتر حبیبالله بابایی؛ مدیر پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
#راوی؛صدای مدرسه نگاه
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
4_5807611819388310670.mp3
6.89M
▫️قطعهای صوتی از دعای وداع با ماه مبارک رمضان توسط استاد علی صفایی حائری
۲۹ رمضان ۱۳۶۸ _ مشهد مقدس
#عین_صاد
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
@einsadschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ریلز
◾دعوایی به وسعت جهان!
غرب با ما گفتگوی فلسفی نمیکند چون فلسفهاش سبک زندگی ماست!
#استاد_سبحانی
#مدیریت_دانش
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
◾درس غرب شناسیِ غزه!
#آیتالله_خامنهای
#غزه
#غرب_بدون_روتوش
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
▫️وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيم
#یامنتقم
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
▫️وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ
ما قائل به صلح هستیم اما
"صلح پایدار"، و صلح پایدار بعد از یک "جهاد پایدار" محقق میشود...
#آیتالله_میرباقری
#انتقام
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ریلز
▪️در ستايش رمان!
چگونه رمان یک ملت را از شر مدرنیته رهاند؟!
#خوانش
#استاد_اکبریدیزگاه
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ریلز
▪️اختلالِ انسان ایرانی
حتی اگر شما مدرنیته را رها کنید، مدرنیته شما را رها نخواهد کرد!
#خوانش
#استاد_اکبریدیزگاه
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
#دعوتبههمکاری
مدرسه نگــاه نیاز به یکنیروی همکـارِ گرافیست آشنا به نرمافزار فتوشاپ دارد.
درصورت تمایل به همکاری، رزومــه و نمونهکار خود را به آیدی زیر در ایتا ارسال بفرمایید👇
@azad5361
30.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ریلز
▪️ادبیات و "مسئله ایران"
ایران را در تقابل با دشمنانش باید شناخت!
#خوانش
#استاد_اکبریدیزگاه
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
جلسه اول حلقه مطالعاتی خوانش.mp3
44.64M
#حلقهادبی
| خوانش |
صوت اولین محفل مطالعه و گفتگو پیرامون کتاب #سووشون اثر #سیمین_دانشور با حضور #ابراهیم_اکبری_دیزگاه
شامل:
▫️ادبیات و رمان چه فایدهای برای ما دارد؟
▫️ویژگیهای رمان خوب کدام است؟
▫️اصلیترین ویژگیهای نویسندگی سیمین دانشور چیست؟
▫️چه عناصری سووشون را قابل اعتناء میکند؟
فیلم کامل را در #آپارات ببینید:
https://www.aparat.com/v/KpBPc
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
#محفل_ادبی_خوانش
گزارش اجمالی از دومین محفل مطالعه و گفتگو پیرامون موضوع «زن و رمان سووشون»
با راهبری سرکار خانم #سمیه_عالمی
▫️کتاب #سووشون از دو جهت حائز اهمیت است؛ اول اینکه خانم #سیمین_دانشــور، اولین زنی است که در ایــران بهصورت جدی وارد داستاننویسی میشود و دوم اصل داستان که فـرازمانی و فـرامکانی است.
▫️در ادبیات معاصر پیش از تولد سووشون، ما
شــاهد الگــوی دوگــانهی «زن لکاته» و «زن اثیـــری» هستیم بدین معنا که یا زن اغـــواگر است و یا معشوقهای منفعل. بارزترین مصداق آن را در «بوف کور» صادق هدایت میتوان دید.
▫️اما در سووشــون شخصیتی از زن خلق میشود که از این الگــوی دوگانه عبور کرده است. «زری» یا همـــان شخصیت اصلی زن داستان، هوشمندانه و تدریجی در ســایه همسرش یوسف رشد میکند و به بروز و ظهور میرسد، در عین آنکه همان زن باقی میماند و مردانه نمیشود.
▫️از حیث نمادگرایی اگر زن داستـــان را استعارهای از سرزمین بگیریم، این زن گیج و مضطرب است و در این دوره تاریخی خود ایران هم حال خوبی ندارد. این شخصیت داستانی هرچند تکلیفش با استعمـــار مشخص است و همان اوایل داستان عدم همراهی او را با نیروهای خارجی میبینیم اما در برابـــر استبداد سست است. چرا که استعمار را دشمن دورتری میبیند. لکن رفتهرفته به نحوی کاملا باورپذیر، رشد زری و دست کشیدن وی از محافظهکاری را شاهد هستیم.
▫️علاوه بر زری، ما شخصیتهای زن دیگری هم داریم که هرکدام به لحـــن خود حرف میزنند. خانم فاطمه، سودابه، همسر و دختر حاکم، عزتالدوله، خانم فتوحی و...
ذیل داستان روشن میشود که همهی آنها حتی عزتالدوله که خودش به زیردستـــان ظلم میکند، به نحوی ستمدیدهاند.
▫️ورود نمادین سودابه و توجه به سایر نشانهها از سیاووش و... اتصال متن را با سنت ادبی ایـــرانی مانند شاهنامه برقرار میسازد. از سویی نام یوسف در داستان ارجاع به داستان حضرت یوسف و مواجهه خائنانه و حسودانه برادران دارد.
▫️این اثر فاخر برای امروز که احتمال جنگ، التهاب خودش را به همـــراه دارد، برای «زری»های درصدد صیانت از آرامش خانه و سرزمین، پیامی مهم با زبان قصه عرضه میکند و مسیر مقاومت را هنرمندانه نشان میدهد.
✍فاطمه #میریطایفهفرد
#خوانش
#سووشون
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
💠 امروزه پیــرامون فلسـفه اخــلاق، مکـاتب و رویکــردهای متنوعی شکل گــرفته و مسئلههای آن از قدیم در میراث فلسفی و کلامی اسلامی محل بحث بوده است. نکته قابل توجه این است که رویکرد غالب در این عرصه، رویکــرد فلســفی کلامی است که امتداد اندیشه های سدههای نخستین میباشد. گویی نظریهپـــردازان این عرصه، ورود به این بحث را تنها شأن عقل فلسفی تلقی کردهاند و کمتر تحقیق جامعی در این مسأله از منظر معارف وحی به چشم میخورد.
مدرسه بهاره فلسفه اخلاق قصد دارد با نگاهی جامع، در چهار محور ۱. میراث فلسفی و کلامی ۲. تراث اخلاقی ۳. اندیشه های معاصر و ۴. اندیشه مبتنی بر معارف وحی، گام موثری در رشد و بالندگی این دانش بردارد.
🔰 مدرسه بهــــاره
| آشنـــایی با فلســفه اخــلاق |
▫️زمان برگزاری: یکشنبهها و پنجشنبهها، به مدت ۶ هفته
▫️شیوه برگزاری: حضوری(ظرفیت محدود) و مجازی
قم، بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه ۴
🎴لینک ثبتنام:
https://www.negahschool.ir/product/falsafeh_akhlagh/
با مشارکت:
#مرکزتفقهعلوماسلامیوالگوهایحکمرانی
#مؤسسهمعارفاهلبیت(ع)
#مدرسهتفکرونوآورینگاه
#فرهنگستانعلوماسلامی
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
دستاوردهای+تعطیلی+شنبه+ویرایش+شده.pdf
564.5K
دستاوردهای تعطیلی شنبه واقعیت یا افسانه
#ایران_آینده
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
🔰 مدرسه بهــــاره
| آشنـــایی با فلســفه اخــلاق |
▫️زمان برگزاری: پنجشنبهها، به مدت ۶ هفته، ساعت ۹ صبح الی ۱۷(به همراه ناهار)
▫️شیوه برگزاری: حضوری(ظرفیت محدود) و #مجازی
قم، بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه ۴
🎴لینک ثبتنام:
https://www.negahschool.ir/product/falsafeh_akhlagh/
با مشارکت:
#مرکزتفقهعلوماسلامیوالگوهایحکمرانی
#مؤسسهمعارفاهلبیت(ع)
#مدرسهتفکرونوآورینگاه
#فرهنگستانعلوماسلامی
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir