37.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 مادرها مایه انتقال عناصر هویت ملیاند.
📌 اهمیت نقش مادری در انتقال عناصر هویت ملی از منظر مقام معظم رهبری:
🔰 هویت یک ملت، در درجهی اول بهوسیله مادرها منتقل میشود. یعنی عناصر هویتی مانند زبان، عادات، آداب، سنتها، اخلاقهای خوب را ابتدا مادرها منتقل میکنند و از این جهت آنها بیشترین تأثیر را دارند.
#پرونده_هویت_ایران
#مادر
#هویت
@khamenei_ir
.
.
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
سایت|تلگرام|بله|اینستا|روبیکا|ایتا
برگزاری درسگفتار #حکمتتاریخ
مروری بر دیدگاه آیتالله سیدمحمد مهدی میرباقری پیرامون فلسفه تاریخ
#جلسهاول
مدرس: حجتالاسلام دکتر #احمدرهدار
..... هم اکنون
📌 پرونده #هویت_ایران_امروز
🔶 «امامت-ملت» ایدهی گذار به سوی تمدن اسلامی
🔰 مدرسه نگاه در سومین گفتگوی اختصاصی خود پیرامون #هویتایرانامروز با #حجتالاسلامعلیمحمدی؛ مدیر مرکز علوم نوین اسلامی به گفتگو نشسته است.
در بخشی از این گفتگو چنین میخوانیم:
💠 ما نمیتوانیم ارزشهای دینی را بدون برگردانِ به منافع ملی، در جامعه عمومی کنیم. دربارهی مسئلهی حجاب هم، تا زمانی که نتوانیم توضیح دهیم حفاظت از منافع ملی در گرو مبارزهی با فرهنگ برهنگی است موفق نمیشویم حجاب را تبدیل به یک خواست عمومی کنیم.
💠 تجربه صفویه یک امکان تاریخی برای جمهوری اسلامی است که بتواند اکثریت قریب به اتفاقِ آرمانها و ارزشهای امتی خود را به زبان ملی و منافع ملی ترجمه کند.
✍ گزارش تفصیلی این گفتگو را در ادامه مطلب بخوانید.
👈 ادامهمطلب
#هویت_ملی
.
.
⭐⭐⭐
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🆔️ @sch_negah
🌐http://www.negahschool.ir
18.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 پرونده #هویتایرانامروز
📽 هویت ایران امروز و چگونگی تبدیل ارزشهای دینی به خواست عمومی جامعه
🔶 گفتگوی اختصاصی مدرسه تفکر و نوآوری نگاه با حجت الاسلام #علی_محمدی درباره:
1️⃣ چرا حاکمیت نمیتواند حجاب را به خواست عمومی تبدیل کند؟!
2️⃣ آیا در مساله سوریه توانستیم عموم مردم را با خود همراه کنیم؟
3️⃣ راه رسیدن به الگوی پیشرفت در دوگانه امت-ملت چیست؟
#امت_ملت
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه
🆔️ @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
#گزیده_درسگفتار
⬅️#جلسهاول
درسگفتار: #حکمتتاریخ
مدرس: استاد #احمدرهدار
🔶 تاریخ در اندیشه الهیاتی محصول دیالکتیک میان انسان و خداست.
🔰 در اولین جلسه بازخوانی کتاب حکمت تاریخ به توضیح مقدماتی در باب فلسفه تاریخ و شرح مقدمه کتاب پرداخته شد که در ادامه به برخی نکات اشاره میشود:
💠 دیدگاههای فلسفهی تاریخی متفکران معاصر ما، مانند مرحوم شهید مطهری و شهید صدر در واکنش به «فلسفه تاریخِ مارکسیسم» شکل گرفتهاند. لذا بعد از شکست سیاسی مارکسیسم، فلسفهی تاریخ به محاق رفت تا جایی که حتی کرسیهای فلسفه تاریخ در دانشگاههای غرب نیز از میان برداشته شد.
💠 اگر در تاریخنگاریهای صورت گرفته در سنت اسلامی به روششناسی تاریخی قرآن و مدل پرداخت آن به حوادث تاریخی توجه میکردیم، حتما بحثهای فلسفهتاریخی در آن جای میگرفت و سیرتاریخی متفاوتی را ارائه میدادیم، مانند کتاب «الصحیح من سیرةالنبی».
💠 برخلاف دیدگاههای غربی که «تاریخ»، جبری و محصول دیالکتیک میان انسان و طبیعت است، در اندیشه الهیاتی، تاریخ دیالکتیک میان انسان و خداست.
✍🏻 گزارش تفصیلی این درسگفتار را در ادامه مطلب بخوانید.
ادامه مطلب
مجازی / حضوری
🕟 یکشنبهها ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰
آگاهے براے سامانے دیگر
#مدرسهتفکرونوآورینگاه
🆔 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
19.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 غربزدگی از دریچه نگاه مرحوم آیةالله شاهآبادی
به روایت استاد فلاح شیروانی
🔰 "غرور به حیات و زندگانی دنیوی امروزه که از رَشَحات حیات دشمن است، منشا تحویلدادن ابوابِ صنایع و حِرَف و طُرُق اِعاشه به آنها شده و این حیات، همان حیات حیوانات مذبوح است که دوامی نخواهد یافت."
برشی از کتاب شذرات المعارف
#غرب_زدگی
#شذراتالمعارف
#برش_درسگفتار
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir