eitaa logo
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
4.1هزار دنبال‌کننده
802 عکس
231 ویدیو
3 فایل
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه؛ «آگاهی» برای سامانی دیگر سایت مدرسه: www.negahschool.ir ارتباط با ادمین: @sch_negah_admin ارتباط با مسئول سایت: @sch_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
دور کردن جامعه از خشونت و برپایی عدالت اجتماعی مبتنی بر اخلاق رحمت‌پایه.mp3
13.46M
پناه؛ تأملات تمدنی پیرامون روابط انسانی در قرآن 🎙 | قسمت پنجم موضــوع: دور کردن جامعه از خشونت و برپایی عدالت اجتماعی مبتنی بر اخلاق رحمت پایه گفت‌وگو با حجت‌الاسلام دکتر حبیب‌الله بابایی؛ مدیر پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ؛صدای مدرسه‌ نگاه ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️دین معطوف به تغییر دانش اسلامی نسبت به تغییر عینیت و فهم انسان خنثی نیست! ویدئوی کامل را اینجا ببینید: آپارات ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️تُب عَلَیَّ... ما پای آمدن نداریم، تو ما را برگردان! ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ @einsad ‌🆔 @sch_negah
اگر بگوییم علی را چه کسی كشت: البته عبدالرحمن بن ملجم و اگر بگوییم علی را چه چیزی كشت باید بگوییم: جمود خشك مغزی و خشكِ مقدسی! همین‌هایی كه آمده بودند علی را بكشند از سر شب تا صبح عبادت می كردند! ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
▫️جمهوری اسلامی؛ نظامی مردمی برپایه اسلام نظام جديد اجتماعى ايران نظامى است اسلامى، ولى نظامى است كه مردم با انتخاب و اختيار و گزينش خودشان آن را انتخاب كردند ، نظامى است در راه خدمت به مردم؛ يا به تعبير ديگر نظامى است مردمى بر پايه اسلام. بنابراين نظام اجتماعى آينده ما نظامى است ايدئولوژيك ، نه نظامى فاقد ايدئولوژى؛ متعهد در برابر اسلام؛ و نظامى است مردمى و اومانيستى نه ملّى و ناسيوناليست، آن هم اومانيسم اسلامى كه انسان‌دوست است نه انسان‌پرست. و همه اين مفاهيم در نامى كه براى اين نظام انتخاب شد نهفته است. چه نامى انتخاب شد؟ جمهورى اسلامى ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
▪️اگر مکر خدا مکر است،خواهی‌دید ای شیطان یهودا میشود مصلوب و عیسی زنده میماند! ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
آیا عبور از نابسمانی فرهنگی، با موضوع رحمت امکان‌پذیر است؟.mp3
16.32M
پناه؛ تأملات تمدنی پیرامون روابط انسانی در قرآن 🎙 | قسمت ششم موضــوع: آیا عبور از نابسمانی فرهنگی، با موضوع رحمت امکان‌پذیر است؟ گفت‌وگو با حجت‌الاسلام دکتر حبیب‌الله بابایی؛ مدیر پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ؛صدای مدرسه‌ نگاه ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
▪️و این جراحت را جز به خون نمی‌توان شست... ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
پناه؛ ادبیات قرآن یا ادبیات مدرن؟.mp3
12.82M
پناه؛ تأملات تمدنی پیرامون روابط انسانی در قرآن 🎙 | قسمت هفتم موضــوع: پناه؛ ادبیات قرآن یا ادبیات مدرن؟ گفت‌وگو با حجت‌الاسلام دکتر حبیب‌الله بابایی؛ مدیر پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ؛صدای مدرسه‌ نگاه ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️علم وارداتی! اگر دانش اعتقادات اسلامی مانند فقه نظام‌مند بود... ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
مصادیقی از پناه.mp3
13.61M
پناه؛ تأملات تمدنی پیرامون روابط انسانی در قرآن 🎙 | قسمت هشتم موضــوع: مصادیقی از پناه گفت‌وگو با حجت‌الاسلام دکتر حبیب‌الله بابایی؛ مدیر پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ؛صدای مدرسه‌ نگاه ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
▫️خلاف آنچه بسیاری می‌پندارند، آخرین مقاتله ما به مثابه سپاه عدالت، نه با دموکراسی غرب که با اسلام آمریکایی است، که اسلام آمریکایی از خود آمریکا دیرپا تر است! ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
صورت پناه در خانواده.mp3
19.73M
پناه؛ تأملات تمدنی پیرامون روابط انسانی در قرآن 🎙 | قسمت نهم موضــوع: صورت پناه در خانواده گفت‌وگو با حجت‌الاسلام دکتر حبیب‌الله بابایی؛ مدیر پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ؛صدای مدرسه‌ نگاه ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
4_5807611819388310670.mp3
6.89M
▫️قطعه‌ای صوتی از دعای وداع با ماه مبارک رمضان توسط استاد علی صفایی حائری ۲۹ رمضان ۱۳۶۸ _ مشهد مقدس ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah @einsadschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعوایی به وسعت جهان! غرب با ما گفتگوی فلسفی نمی‌کند چون فلسفه‌اش سبک زندگی ماست! ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
درس غرب شناسیِ غزه! ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
▫️وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيم ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
▫️وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ ما قائل به صلح هستیم اما "صلح پایدار"، و صلح پایدار بعد از یک "جهاد پایدار" محقق می‌شود... ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️در ستايش رمان! چگونه رمان یک ملت را از شر مدرنیته رهاند؟! ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️اختلالِ انسان ایرانی حتی اگر شما مدرنیته را رها کنید، مدرنیته شما را رها نخواهد کرد! ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
مدرسه نگــاه نیاز به یک‌نیروی همکـارِ گرافیست آشنا به نرم‌افزار فتوشاپ دارد. درصورت تمایل به همکاری، رزومــه و نمونه‌کار خود را به آیدی زیر در ایتا ارسال بفرمایید👇 @azad5361
30.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ادبیات و "مسئله ایران" ایران را در تقابل با دشمنانش باید شناخت! ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
جلسه اول حلقه مطالعاتی خوانش.mp3
44.64M
| خوانش | صوت اولین محفل مطالعه و گفتگو پیرامون کتاب اثر با حضور شامل: ▫️ادبیات و رمان چه فایده‌ای برای ما دارد؟ ▫️ویژگی‌های رمان خوب کدام است؟ ▫️اصلی‌ترین ویژگی‌های نویسندگی سیمین دانشور چیست؟ ▫️چه عناصری سووشون را قابل اعتناء می‌کند؟ فیلم کامل را در ببینید: https://www.aparat.com/v/KpBPc ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
گزارش اجمالی از دومین محفل مطالعه و گفتگو پیرامون موضوع «زن و رمان سووشون» با راهبری سرکار خانم ▫️کتاب از دو جهت حائز اهمیت است؛ اول این‌که خانم ، اولین زنی است که‌ در ایــران به‌صورت جدی وارد داستان‌نویسی می‌شود و دوم اصل داستان که فـرازمانی و فـرامکانی است. ▫️در ادبیات معاصر پیش از تولد سووشون، ما شــاهد الگــوی دوگــانه‌ی «زن لکاته» و «زن اثیـــری» هستیم بدین معنا که یا زن اغـــواگر است و یا معشوقه‌ای منفعل. بارزترین مصداق آن را در «بوف کور» صادق هدایت می‌توان دید. ▫️اما در سووشــون شخصیتی از زن خلق می‌شود که از این الگــوی دوگانه عبور کرده است. «زری» یا همـــان شخصیت اصلی زن داستان، هوشمندانه و تدریجی در ســایه همسرش یوسف رشد می‌کند و به بروز و ظهور می‌رسد، در عین آنکه همان زن باقی می‌ماند و مردانه نمی‌شود. ▫️از حیث نمادگرایی اگر زن داستـــان را استعاره‌ای از سرزمین بگیریم، این زن گیج و مضطرب است و در این دوره تاریخی خود ایران هم حال خوبی ندارد. این شخصیت داستانی هرچند تکلیفش با استعمـــار مشخص است و همان اوایل داستان عدم همراهی او را با نیروهای خارجی می‌بینیم اما در برابـــر استبداد سست است. چرا که استعمار را دشمن دورتری می‌بیند. لکن رفته‌رفته به نحوی کاملا باورپذیر، رشد زری و دست کشیدن وی از محافظه‌کاری را شاهد هستیم. ▫️علاوه بر زری، ما شخصیت‌های زن دیگری هم داریم که هرکدام به لحـــن خود حرف می‌زنند. خانم فاطمه، سودابه، همسر و دختر حاکم، عزت‌الدوله، خانم فتوحی و... ذیل داستان روشن می‌شود که همه‌ی آنها حتی عزت‌الدوله که خودش به زیردستـــان ظلم می‌کند، به نحوی ستم‌دیده‌اند. ▫️ورود نمادین سودابه و توجه به سایر نشانه‌ها از سیاووش و... اتصال متن را با سنت ادبی ایـــرانی مانند شاهنامه برقرار می‌سازد. از سویی نام یوسف در داستان ارجاع به داستان حضرت یوسف و مواجهه خائنانه و حسودانه برادران دارد. ▫️این اثر فاخر برای امروز که احتمال جنگ، التهاب خودش را به همـــراه دارد، برای «زری‌»های درصدد صیانت از آرامش خانه و سرزمین، پیامی مهم با زبان قصه عرضه می‌کند و مسیر مقاومت را هنرمندانه نشان می‌دهد. ✍فاطمه ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
💠 امروزه پیــرامون فلسـفه اخــلاق، مکـاتب و رویکــردهای متنوعی شکل گــرفته و مسئله‌های آن از قدیم در میراث فلسفی و کلامی اسلامی محل بحث بوده است. نکته قابل توجه این است که رویکرد غالب در این عرصه، رویکــرد فلســفی کلامی است که امتداد اندیشه های سده‌های نخستین می‌باشد. گویی نظریه‌پـــردازان این عرصه، ورود به این بحث را تنها شأن عقل فلسفی تلقی کرده‌اند و کمتر تحقیق جامعی در این مسأله از منظر معارف وحی به چشم می‌خورد. مدرسه بهاره فلسفه اخلاق قصد دارد با نگاهی جامع، در چهار محور ۱. میراث فلسفی و کلامی ۲. تراث اخلاقی ۳. اندیشه های معاصر و ۴. اندیشه مبتنی بر معارف وحی، گام موثری در رشد و بالندگی این دانش بردارد. 🔰 مدرسه بهــــاره | آشنـــایی با فلســفه اخــلاق | ▫️زمان برگزاری: یک‌شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها، به مدت ۶ هفته ▫️شیوه برگزاری: حضوری(ظرفیت محدود) و مجازی قم، بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه ۴ 🎴لینک ثبت‌نام: https://www.negahschool.ir/product/falsafeh_akhlagh/ با مشارکت: مرکزتفقه‌علوم‌اسلامی‌والگوهای‌حکمرانی (ع) ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔️ @sch_negah 🌐‌ http://www.negahschool.ir