فَرمـــودِه خُـــدا بِـــه پِیـــغَمبَر
اِنـّــا اَعـــطَـــیـــناکَ الکُـــوثَـــر
دَســـتامون بِه دامَـــنِت مـــادَر...
ولادت با سعادت یگانه دخت نبی بیبی دوعالم حضرت #فاطـمه زهـرا(س) و روز #مــادر مـــبارک بـاد
.
.
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه
https://eitaa.com/joinchat/2450981038C684782fb42
📚 #معرفی_کتاب
کتاب «شصت»؛ شکر، صبر و تلاش
🔻«شصت»، به روایت مرضیه اعتمادی، قصهی زندگی خود اوست از روزهای آغازین تولد دخترش زینب که دو ماه زودتر از موعد به دنیا آمد و با بیماری سختی مواجه شد و نمونهای است از مادریهای به غایت دشوار.
🔻قصهی مادری که میکوشد طفل رنجورش را زنده نگه دارد چرا که واسطهی حیات شدن از جانب خدا کمی به او زنده کردن آموخته و کدام مادر است که برای تکهی به تازه جدا شده از تنش صبوری به خرج ندهد؟ و شکر پیش از صبر و تلاش رمز این خانواده است برای گذر از این مرحله که تنها با اعتماد به خدا میشد از آن گذر کرد.
#تاریخ_اجتماعی_زنان
#روز_مادر
.
.
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🆔️ @sch_negah
🌐http://www.negahschool.ir
28.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 خروج از هاضمه غرب
"چیستی هویتتاریخیایران" از منظر مقاممعظمرهبری
#پرونده_هویت_ایران
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🆔️ @sch_negah
🌐http://www.negahschool.ir
37.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 مادرها مایه انتقال عناصر هویت ملیاند.
📌 اهمیت نقش مادری در انتقال عناصر هویت ملی از منظر مقام معظم رهبری:
🔰 هویت یک ملت، در درجهی اول بهوسیله مادرها منتقل میشود. یعنی عناصر هویتی مانند زبان، عادات، آداب، سنتها، اخلاقهای خوب را ابتدا مادرها منتقل میکنند و از این جهت آنها بیشترین تأثیر را دارند.
#پرونده_هویت_ایران
#مادر
#هویت
@khamenei_ir
.
.
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
سایت|تلگرام|بله|اینستا|روبیکا|ایتا
برگزاری درسگفتار #حکمتتاریخ
مروری بر دیدگاه آیتالله سیدمحمد مهدی میرباقری پیرامون فلسفه تاریخ
#جلسهاول
مدرس: حجتالاسلام دکتر #احمدرهدار
..... هم اکنون
📌 پرونده #هویت_ایران_امروز
🔶 «امامت-ملت» ایدهی گذار به سوی تمدن اسلامی
🔰 مدرسه نگاه در سومین گفتگوی اختصاصی خود پیرامون #هویتایرانامروز با #حجتالاسلامعلیمحمدی؛ مدیر مرکز علوم نوین اسلامی به گفتگو نشسته است.
در بخشی از این گفتگو چنین میخوانیم:
💠 ما نمیتوانیم ارزشهای دینی را بدون برگردانِ به منافع ملی، در جامعه عمومی کنیم. دربارهی مسئلهی حجاب هم، تا زمانی که نتوانیم توضیح دهیم حفاظت از منافع ملی در گرو مبارزهی با فرهنگ برهنگی است موفق نمیشویم حجاب را تبدیل به یک خواست عمومی کنیم.
💠 تجربه صفویه یک امکان تاریخی برای جمهوری اسلامی است که بتواند اکثریت قریب به اتفاقِ آرمانها و ارزشهای امتی خود را به زبان ملی و منافع ملی ترجمه کند.
✍ گزارش تفصیلی این گفتگو را در ادامه مطلب بخوانید.
👈 ادامهمطلب
#هویت_ملی
.
.
⭐⭐⭐
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🆔️ @sch_negah
🌐http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 پرونده #هویتایرانامروز
📽 هویت ایران امروز و چگونگی تبدیل ارزشهای دینی به خواست عمومی جامعه
🔶 گفتگوی اختصاصی مدرسه تفکر و نوآوری نگاه با حجت الاسلام #علی_محمدی درباره:
1️⃣ چرا حاکمیت نمیتواند حجاب را به خواست عمومی تبدیل کند؟!
2️⃣ آیا در مساله سوریه توانستیم عموم مردم را با خود همراه کنیم؟
3️⃣ راه رسیدن به الگوی پیشرفت در دوگانه امت-ملت چیست؟
#امت_ملت
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه
🆔️ @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
#گزیده_درسگفتار
⬅️#جلسهاول
درسگفتار: #حکمتتاریخ
مدرس: استاد #احمدرهدار
🔶 تاریخ در اندیشه الهیاتی محصول دیالکتیک میان انسان و خداست.
🔰 در اولین جلسه بازخوانی کتاب حکمت تاریخ به توضیح مقدماتی در باب فلسفه تاریخ و شرح مقدمه کتاب پرداخته شد که در ادامه به برخی نکات اشاره میشود:
💠 دیدگاههای فلسفهی تاریخی متفکران معاصر ما، مانند مرحوم شهید مطهری و شهید صدر در واکنش به «فلسفه تاریخِ مارکسیسم» شکل گرفتهاند. لذا بعد از شکست سیاسی مارکسیسم، فلسفهی تاریخ به محاق رفت تا جایی که حتی کرسیهای فلسفه تاریخ در دانشگاههای غرب نیز از میان برداشته شد.
💠 اگر در تاریخنگاریهای صورت گرفته در سنت اسلامی به روششناسی تاریخی قرآن و مدل پرداخت آن به حوادث تاریخی توجه میکردیم، حتما بحثهای فلسفهتاریخی در آن جای میگرفت و سیرتاریخی متفاوتی را ارائه میدادیم، مانند کتاب «الصحیح من سیرةالنبی».
💠 برخلاف دیدگاههای غربی که «تاریخ»، جبری و محصول دیالکتیک میان انسان و طبیعت است، در اندیشه الهیاتی، تاریخ دیالکتیک میان انسان و خداست.
✍🏻 گزارش تفصیلی این درسگفتار را در ادامه مطلب بخوانید.
ادامه مطلب
مجازی / حضوری
🕟 یکشنبهها ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰
آگاهے براے سامانے دیگر
#مدرسهتفکرونوآورینگاه
🆔 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 غربزدگی از دریچه نگاه مرحوم آیةالله شاهآبادی
به روایت استاد فلاح شیروانی
🔰 "غرور به حیات و زندگانی دنیوی امروزه که از رَشَحات حیات دشمن است، منشا تحویلدادن ابوابِ صنایع و حِرَف و طُرُق اِعاشه به آنها شده و این حیات، همان حیات حیوانات مذبوح است که دوامی نخواهد یافت."
برشی از کتاب شذرات المعارف
#غرب_زدگی
#شذراتالمعارف
#برش_درسگفتار
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
استاد فیاض بخش - فضیلت ماه رجب.mp3
5.85M
🔰 تجربهای متفاوت از ماه رجب امسال
💠 والله العظیم من بهتون قول میدم ماه رجب امسال با سالهای دیگهتون متفاوت باشه اگه... .
از زبان استاد فیاض بخش بشنوید.
⭐⭐⭐
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
📌 معرفی پرونده هزارتوی صنعت سرگرمی
❓سرگرمی چیست؟
نیاز انسان به سرگرمی ریشه در کدام ساحات وجودی او دارد؟!
❓چگونه انسانی در هزارتوی صنعت سرگرمی بازتولید میشود؟
❓ چگونه نظام سرمایهداری با صنعت سرگرمی تداوم و بقا یافته است؟
❓ نگاه صاحبنظران و اندیشمندان حوزه ارتباطات و مطالعات فرهنگی-اجتماعی به صنعت سرگرمی چیست؟
❓ صنعت سرگرمی و ابعاد توسعه آن در ایران و جهان چگونه است؟
❓ روندهای مهم و مؤثر در آیندهی صنعت سرگرمی و پدیدههای نوظهور آن کدامند؟
❓ سرگرمی در معارف اسلامی و ادبیات دینی چگونه بازنمایی و صورتبندی میشود؟
❓ تجربهی ما در مواجهه با مقوله صنعت سرگرمی از دریچه انقلاب اسلامی و انسان مطلوب آن چگونه ارزیابی میشود؟
❓ امکان انقلاب اسلامی برای رهایی و مواجهه فعال با این صنعت چیست؟ آیا میتوان در نسبتی آگاهانه با این صنعت، به لوازم و اقتضائات آن تن نداد؟
و ....
🔰 این پرسشها و پرسشهای مشابه، سرآغاز تلاشی است در مدرسه نگاه برای فهم دقیقتر ابعاد مسألهی سرگرمی در دنیای امروز ما و یافتن راهی برای برقراری نسبتی آگاهانه با آن.
#صنعت_سرگرمی
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir