🔊 گفتوگوی #صدای_حوزه با رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم؛
قانون ممنوعیت نمای رومی در قم اجرا میشود/حمایت کامل از طرحها و الگوهای ایرانی اسلامی
🎙مهندس امراللهی:
🔹هر نوع نمای رومی، لندنی، نماهای شیشهای و پردهای، نمای کامپوزیت و هرگونه نمایی که معرف #فرهنگ_بیگانه یا عرف نوعی ابتذال باشد از جمله نمادهای شیطانپرستی ممنوع میباشد.
🔸خوشبختانه مواردی از جمله سردیس، تندیس و سنتوری که از نمادهای اصلیِ نماهای رومی و لندنی به شمار میروند دیگر به طور کلی در قم اجرا نمیشود.
🔹علاوه بر این موضوع، قم یکی از مراکز برش سنگ در کشور به شمار میرود و این موضوع در کنار سابقه درخشان سنگکاران قمی، به نحویست که حاصل دسترنج آنها در دیگر شهرها و کشورها مشتریهای خاص خودش را دارد؛ این موضوع مزید بر آن شده که استفاده از نماهای سنگی در قم زیاد باشد اما هر نمای سنگی را نمیشود نمای رومی خواند و نمیشود با همه برخورد کرد.
🔸موضوع نماهای مغایر با #فرهنگ_ایرانی_اسلامی، نه تنها در قم بلکه همه شهرهای ایران را فراگرفته اما تحرکی از سوی هیچ نهادی و دانشگاهی دیده نمیشود؛ مسأله #نماسازی یک شهر، منحصر در مجموعه شهرداری که صدور پروانه و برخی امور را برعهده دارد نیست، بلکه بخشهای دیگری که در حوزه فرهنگ مأموریت دارند مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و … باید نقشآفرینی کرده به گونهای که با همافزایی از فرهنگ و میراث ایران اسلامی حفاظت کنیم.
مشروح خبر در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=36491
🆔 @sedayehowzeh
4_6005952515764390191.pdf
41.46M
📣بخوانید| فیش منبر روشمند ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها با عنوان #مادر_هستی و با
رویکرد تعالی خانواده و فرزند آوری
🔹 تعامل صحیح همسران در اختلافات، زمینه ساز ثبات خانواده و #فرزندآوری بیشتر
🆔 @sedayehowzeh
🖥برای تبلیغات ارزان در صدای حوزه به
@seda100
پیام بدهید
❌تبلیغات ۹ صبح تمام خواهد شد
♦️ چالش هستهای ♦️
✅ برگزاری دوره ی سلسله #روایتهای_انقلاب_اسلامی
🔻 با رویکرد #مبانی_اسلام_سیاسی
1️⃣ روایت اول: چالش هستهای
"همراه با برگزاری کلاسها، نشستها و اردوهای علمی برای طلاب سطح عالی و خارج"
📚 سرفصلها:
1️⃣ مساله هستهای
2️⃣ طرح کلی اندیشه اسلامی
3️⃣ زندگی سیاسی اهل بیت علیهم السلام
4️⃣ حوزه و انقلاب اسلامی
5️⃣ اندیشه مقاومت
6️⃣ مساله هستهای و رسانه
🔰 اساتید دوره:
- حجت الاسلام والمسلمین دکتر #نبویان
- حجت الاسلام و المسلمین #صلح_میرزایی
- حجت الاسلام و المسلمین #رمضان_پور
- حجت الاسلام و المسلمین #گنج_بخش
- دکتر #فؤاد_ایزدی
- و سایر اساتید کشوری
🎁 مزایای دوره:
1️⃣ اعطای مدرک و گواهی پایان دوره
2️⃣ ثبت امتیاز و حمایت مرکز نخبگان حوزه
3️⃣ ثبت به عنوان مبلغ تخصصی
4️⃣ حمایت از پایان نامه ها و چاپ مقالات پژوهشی مرتبط
5️⃣ حمایت مالی و معرفی برگزیدگان به مراکز آموزشی و پژوهشی
🔹🔸جهت ثبت نام اطلاعات خود را به آی دی @mohjat در پیام رسان ایتا ارسال کنید.
⏰ مهلت ثبت نام: از ۱ تا ۱۲ بهمن ماه
💠 مرکز مطالعات راهبردی حوزه و انقلاب اسلامی
#صفحه_نخست_روزنامه_ها
🔺گزارش وطن امروز به مناسبت #روز_مادر:
نگاه قدسی به جایگاه #مادر، باور نهادینه شده در ضمیر ایرانیان
🔺گزارش کیهان از هشدار #مقاومت_یمن خطاب به شرکت های خارجی:
برج های تجاری امارات را تخلیه کنید، موشک های #انصارالله در راهند
🔻گزارش آفتاب یزد از پیشنهاد روسیه به ایران برای رسیدن به #توافق_موقت:
چالشی به نام توافق موقت
🔻گزارش شرق از بی خبری نمایندگان و مردم از تفاهم نامه 25 ساله با چین:
بی خبران قرارداد ایران و چین
مشاهده کامل روزنامه ها در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=36640
🆔 @sedayehowzeh
🔊 حجت الاسلام قائمی نیا نویسنده کتاب #الهیات_سایبر:
در فضای سایبر، دینداری به معنای سنتی، معنی خودش را از دست میدهد
🔹 ازنظر من رابطه میان عالم واقعی و #فضای_مجازی یک طیف و درامتداد هم هستند. اینکه فکرکنیم یکطرف فضای واقعی و طرف دیگر فضای مجازی است دیدگاه درستی نیست به نظر من فضای سایبر یک لایه ای از فضای واقعیت است و هیچوقت نباید فکر کنیم که این فضا یک فضای توهمی و خیالی است.
🔸 فضای سایبر فضای رد و بدل اطلاعات است در این جهان معرفت به معنای سنتی دیگر معنا نمی دهد. در #فضای_سایبر چون با مجموعه ای از اطلاعات مواجه هستیم دنبال راست یا دروغ بودن آنها نیستیم.
🔹در فضای سایبر دینداری به معنای سنتی معنی خودش را از دست میدهد چون مناسبات خاص خودش را دارد و خصلت این فضا اینگونه است که اطلاعات در آن سیال است و تکثر اطلاعات وجود دارد.
🔸نظریه ای که من در کتاب مطرح کردم، نظریه «انسان مجازی و ایمان سیال» است و در سال ۱۳۹۵ به ذهن من خطور کرد. آن زمان هنوز کرونا نیامده بود ولی من در سفرهای خارجی که میرفتم می دیدم که در کشورهای اروپایی آنقدری که ما از شبکه های مجازی استفاده می کنیم آنها استفاده نمی کنند و آنقدری که برای ما جذابیت دارد برای انها ندارد که این موضوع نیاز به تحلیل جامعه شناسی دارد اما کرونا به عنوان یک کاتالیزور عمل کرد و این امر را در جهان تسهیل کرد و امروز انسان مجازی در کل جهان حاکم شده است.
🔹تاکید می کنم باید از مزایای این فضا استفاده کنیم کما اینکه خود من هم از آن استفاده می کنم.
متن کامل خبر در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=36624
🆔 @sedayehowzeh