آقای دکتر احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 1403.06.016.mp3
5.21M
▫️کاهش استثمار با توسعه تعاونیها
🎙احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی / سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه دیروز تهران
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
وقتی سیدجواد هاشمی هم به پروژه معنویت بدون شریعت شتاب می دهد؛
📽 می شود نماز خواند و دست داد... علی پروین با ناهید کیانی دست می دهد...!
✍️ خلاصه ماجرا اینست که زمینه خوبی در میان ایرانیان به دلیل روح احساسی پرقدرتی که دارند وجود دارد تا چنین نگاه هایی به دین را به راحتی بپذیرند؛ از سوی دیگر روح "همه چیز دانی" که حاصل شوک اطلاعاتی در میان نسل Z و نسل هزاره می باشد و از سوی دیگر طرد هر نوع آتوریته و اقتدار در عین علاقه به فردگرایی و اباحه گری، شده اند مسهل و زمینه ساز تمایل به سمت اسلام استانبولی و به اصطلاح میانه (در مقابل به تعبیر خودشان اسلام فقاهتی) که دیگر در غالب موارد از رساله های عملیه خط نمی گیرد...
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
وقتی جمهوری اسلامی، میوه های راهبری "رهبر علم دوستش" را می چیند؛
📸 افتخار ستودنی نابغه های ایرانی؛ ایران در جایگاه سوم رتبهبندی مدالی المپیادهای جهانی ۲۰۲۴
▫️با پایان المپیادهای علمی۲۰۲۴، در ۵ المپیاد با بیشترین کشور شرکتکننده (۱ز ۵۳ تا ۱۱۰ کشور) جمهوری اسلامی ایران بعد از کشورهای آمریکا و چین با کسب مجموعا ۱۰ مدال طلا، ۱۰ نقره و ۲ برنز در جایگاه سوم دنیا قرار گرفت.
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
📚 تمایز و امتیاز؛ کتابی برای بررسی عدالت اجتماعی در مدارس یا تضعیف موقعیت اجتماعی قشر مرفه مذهبی؟!
در توضیح این کتاب در روزنامه سازندگی (ارگان رسانه ای کارگزاران سازندگی) آمده است:
▫️امسال در میان ۳۰ نفر نخست پذیرفتهشدگان کنکور دانشگاه گروههای ریاضی، تجربی، انسانی و هنر، تنها یک نفر از مدارس دولتی است؛ انتقاد دانشآموختگان مدارس دولتی به نابرابری آموزشی موضوعی دیرینه و گسترده است اما اگر بپرسیم در سوی مقابل، دانشآموختگان مدارس غیرانتفاعی برابری و نابرابری را چگونه میفهمند، ماجرا جالب خواهد شد.
🔹این کاری است که غزاله چیتساز، دانشآموختۀ یکی از همین مدارس و کارشناسیارشد علوم اجتماعی در پایاننامه و کتاب خود با عنوان «تمایز و امتیاز: پژوهشی در مدارس غیرانتفاعی مذهبی دخترانه» بدان پرداخته است. البته با تمرکز روی مدارس غیرانتفاعی مذهبی و دخترانۀ مشهور در تهران با گرایشات متفاوت مذهبی و سیاسی – پنج دبیرستان طلوع، شکوفه، فضیلت، ستوده و راهشایستگان – و با تکنیک مصاحبههای نیمهعمیق.
🔸نویسنده، «مدارس غیرانتقاعی اسلامی بهمثابۀ قلمروی متدینین» را واکاوی می کند؛ جایی که «زیست مرفهانه» در آمیزش با محیط اسلامی مدرسه، بازتولید میشود؛ چراکه به دانشآموز و خانوادهاش القا میشود که «فقر عامل انحراف است» جملهای تکاندهنده که از یکی از بنیانگذاران معمم مدارس مذهبی دوران پیش از انقلاب نقل میشود، گواهی است بر این مدعا! (نقد و بررسی)
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
پایگاه خبری صدای حوزه
🔺کتابی برای منزوی نمایاندن فرزندان خانواده های مذهبی مرفه و عدم واکنش یا واکنش های دیرهنگام مراکز علمی و حوزوی مستقر در قم و تهران!
در ادامه به چند بند دیگر از این کتاب نگاهی می اندازیم تا ضرورت واکنش منصفانه و علمی مراکز علمی متعدد مستقر در قم مانند دانشگاه باقرالعلوم وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی بیشتر معلوم شود:
▫️سوی دیگر این ماجرا، کنارهگیری مذهبیون مرفه از تودۀ مردم است که باور دارند، فرزندان آنان تنها در چنین مدارسی باید درس بخوانند. این تعریف «دیگری» و فاصلهگذاری با او (ص ۷۲) در نهایت به چیزی میانجامد که محیط شکلگیری «زیستگلخانهای» میداند: «تجربۀ تحصیل در مدارس غیرانتفاعی اسلامی یعنی دور نگاه داشته شدن از واقعیتهای جامعه در یک محیط انحصاری که دانشآموزان در آن کسی جز افراد شبیه به خود را نمیبینند. آنها حالا در مواجهه با واقعیتهای جهان بیرون و عدم توانایی در درک موقعیت جدید و آدمهای جدیدِ این موقعیت، احساس ضعف میکنند و از مدرسه و این شیوۀ پرورش رضایت ندارند. این مشارکتکنندگان، در نتیجۀ احساس شکست در فرآیند کسب تأیید اجتماعی از سوی دیگری بهدنبال ریشههای این مشکل گشته و مدرسه را مسبب اصلی این ناکامی میدانند.»
🔹مفهومی نوبنیاد به الهیات این قشر متدین مرفه وارد شده است؛ مفهومی به نام «شأن» / در چنین شرایطی دینداران تبدیل به مصرفکنندگانی میشوند که محتویات دینی را بنا بر سلیقۀ خود انتخاب میکنند: «بیش از آنکه دین مسئولیت هدایت و تعیین شیوۀ زیست افراد را بر عهده داشته باشد، شیوۀ زیستن آنها تعیینکنندۀ تعاریفشان از دینداری میگردد.
🔸آموزههای مذهبی در قالب تقدیرگرایی به کمک مصاحبهشوندگان میآید تا این تناقض را توجیه کنند: «با پیش کشیدن پای حکمت خداوند در ایجاد ارتباط میان استحقاق افراد و مفهوم عدالت، با بهرسمیت شناختن تقدیرگرایی، حکم به منصفانه بودن بهرهمندی از امکانات و خدمات در چنین مدارسی میدهند.»
▫️مدرسۀ غیرانتفاعی اسلامی ابتدا در واکنش به احساس به حاشیه رانده شدن قشر متدین در برابر الزامات ورود مدرنیته به ایران، از بالا و از سوی حاکمیت و در جهت تمایل آنها برای حفظ نظام ارزشیشان شکل گرفت. / به نظر میرسد با وقوع انقلاب و تغییرات ساختاری پس از آن، شرایط باید برای این قشر به شرایط ایدهآلی بدل گشته باشد اما از سخنان افراد مورد مصاحبه چنین برمیآید که حالا پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب که از سازگار کردن ساختارها با الزامات زیست بر اساس مبانی دینی میگذرد، چندان تغییر قابل توجهی در از میان رفتن احساس ناخوشایند قشر متدین صورت نگرفته و شرایط جامعه با القای احساس اقلیتبودگی به آنان همچنان آنها را وادار میکند تا به اجتماعات انحصاری خود که غالباً خصلت دینی دارند، پناه برند.»
#صدای_حوزه:
✍️ براستی یک دانشجوی اصلاح طلب دیگر چه باید بنویسد تا مراکز علمی حوزوی نسبت به نقد و بررسی آن اقدام عاجل کنند؟!
🔹 آیا واقعا عادت واره (هابیتوس بوردیو) بچه های مذهبی قشر متوسط به بالا که در مدارس غیرانتفاعی مذهبی درس خوانده اند همه دچار اختلال و عارضه "دینداری آسایش طلبانه" هستند؟
🔸آیا کنش های این بچه ها کاملا منطبق با تعبیر «طبقۀ تنآسای دینی» (ملهم از مفهوم تورشتاین وبلن) است و اشاره به مصرف تظاهری در دانشآموزان مذهبی مرفه دارد؟!
▫️گفتنی است انتقادات گسترده ای به رشد مدارس غیرانتفاعی، در تقابل با عدالت آموزشی وجود دارد اما این مدارس، گونه های بسیار متفاوتی دارند و برخی از آنها اتفاقا ابتکارات آموزشی موثری عرضه می کنند.
رهبر معظم انقلاب سال گذشته در دیدار با معلمان:
▫️" بعضی از مدارس غیر دولتی انصافاً ابتکارات جالبی دارند، کارهای بسیار خوبی انجام میدهند؛ باید از آن ابتکارات استفاده کرد، لکن به مجموعهی مدارس غیر دولتی هم باید نظارت داشت. آموزشوپرورش خودش را فارغ نداند از نظارت بر این مدارس. البتّه عرض کردم این به معنای آن نیست که آن ابتکاراتشان و کارهای نویی که در بعضی از این مدارس انجام میدهند نادیده گرفته بشود یا جلویش گرفته بشود؛ معنایش این نیست."
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
پایگاه خبری صدای حوزه
وقتی سیدجواد هاشمی هم به پروژه معنویت بدون شریعت شتاب می دهد؛ 📽 می شود نماز خواند و دست داد... علی
14.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کنایه صریح مجری تلویزیون به عادل فردوسیپور و علی ضیا؛
📽 گدایی توجه در عصر بی اعتنایی عمومی!
🔺چون در برنامه تخصصیشان در فضای مجازی موفق نشدند، با هر محتوای سخیفی میخواهند وایرال شوند و جلب توجه کنند!
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
🔺مثلا کیهان یا واقعا کیهان؟!
حجت الاسلام محمدرضا آتشین صدف در واکنش به یادداشت "درباره ماجرای پناهیان..." از حجت الاسلام ایزدی، نوشت:
▫️حاج آقا پناهیان عزیز است و بسیار خدمت کرده است به انقلاب و تفکر انقلابی. برای بیان فضایل و خدمات ایشان کتاب مفصلی باید نوشت. / حاج حسین شریعتمداری و کیهانش نیز عزیز هستند و بسیار خدمت کرده اند به انقلاب و تفکر انقلابی و برای بیان فضایل و خدمات آنها نیز کتاب مفصلی باید نوشت.
🔹متاسفانه خرده گیری بر هر کدام از این دو عزیز، برای نویسنده ناخوشایند است؛ چون مایه ی خوشحالی ناخودی ها و بی خودهاست، می شود گفت تف سر بالاست!
دو نکته:
1️⃣ اینکه بگوییم حاج آقا پناهیان کلی گفته و صرفا منظورش کیهان نبوده و همه ی روزنامه ها را گفته و دو سر طیف را گفته که همه را شامل شود، برای خواننده ی سادهانگار شاید اقناع کننده باشد اما برای دیگران چه عرض کنم!
▫️ما در علم اصول خوانده ایم که وقتی شما مفهومی کلی را به صورت مطلق به کار می برید در بسیاری موارد به مصداق اتم و شاخص انصراف پیدا می کند؛ مثلا "حضرت آقا" تعبیری عمومی است ولی کسی روی منبر بگوید حضرت آقا فرموده، اولین کسی که به ذهن مخاطب می آید، مقام معظم رهبری است.
🔹متاسفانه در ما نحن فیه هم دیدیم که دوست و دشمن مرجع ضمیر را روزنامه ی کیهان دانستند و می توان گفت اسم بردن از روزنامه ای دیگر در کنار کیهان نیز از تکنیک های سخنرانی بود؛ برای رد گم کردن یا دست کم، کاهش زهر سخن؛ نشان به آن نشان که اگر ایشان می خواستند به حرفشان کلیت بدهند سر دیگر طیف، روزنامه ی شرق بود نه اطلاعات!
2️⃣ اینکه به صورت کلی و مبهم بگوییم کیهان دوقطبی سازی می کند کافی نیست و اتهامی اثبات نشده است. کدام دو قطبی؟ دو سه مورد از دو قطبی هایی را که کیهان ساخته بیان بفرمایید. آیا هر نقدی دوقطبی سازی است؟ پس باید همیشه بگوییم ان شاءلله گربه است؛ تا در جامعه دوقطبی ایجاد نشود. علاوه بر این؛ آیا می توان دوقطبی های واقعی موجود در فرهنگ دینی و سیاسی جامعه را نادیده گرفت؟ آیا اگر کسی تحلیل هایش ناظر به آنها بود، باید متهم به دوقطبی سازی شود؟
▫️آیا نقدهای آقای شریعتمداری بر عملکرد دولت چهاردهم به این علت است که پزشکیان و اطرافیانش در جناح مخالف هستند؟ بر فرض که این طور باشد که نیست، آیا شواهد و استدلال هایشان پذیرفتنی نیست؟
🔹از همهی اینها گذشته بهتر بود جناب استاد پناهیان نقدش را مستقیم و دوستانه به خود آقای شریعتمداری می گفت نه روی منبر که رسانه ای بشود و نیروهای ولایی بیشتر به گوشه ی رینگ هل داده بشوند.
🎙جایی برای شنیدن صدای طلاب
🌐 V.O.H / Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
دیروز، به همت مجمع خطبای اصحاب الصاحب برگزار شد؛
🔺 نشست علمی بررسی ابعاد تاریخی، اجتماعی دهه محسنیه
▫️تبیین دلایل و قرائن اجتهادی تاخیر حدود چهل روزه حمله به خانه حضرت زهرا(س) پس از شهادت پیامبر(ص) توسط حجت الاسلام دکتر جباری
🔹 تشکر حجت الاسلام سید حسین مومنی از مطالب تاریخی ارزشمند استاد جباری و تأکید بر ضرورت ایجاد وفاق و همدلی بین مومنین و احترام به دیدگاه دیگران و جلوگیری از شقاق و نزاع در موضوعات مختلف به ویژه در موضوعات دینی و اعتقادی
حجت الاسلام مومنی:
🔸در هر حال غصب خلافت در این ایام صورت پذیرفته است و نقلی در شهادت امام عسکری علیه السلام در اول این ماه و نقلی در شهادت رسول خدا در روز دوم این ماه و نقلی در شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در هشتم این ماه وجود دارد و نباید برگزاری مراسم عزا در این ایام توسط تعدادی از شیعیان امیرالمومنین علیه السلام موجب نزاع و اختلاف شود.
مطالعه گزارش تفصیلی و مرور دلایل تاریخی طرفین بحث:
🌐 https://v-o-h.ir/?p=45130
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh