فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتقادات قابل تأمل رحیم پور ازغدی با ادبیاتی بسیار تند و توهین آمیز در مورد عملکرد وزیر علوم؛
📽 اگر وزیر علوم را پیدا کنم ممکن است یک کتکی هم بزنم / کشور سالهاست دست آدم های این تیپی است!
🔹حکایت ذوق و شوق دانشگاه های ما برای ارسال مقاله به مجلات ISI
🔸مشکل اینها نادانی است نه سوء نیت؛ وزیر علوم می گوید کار ما تولید دانشمند است، هیچ کجای دنیا دانشگاه نمی گوید من می خواهم چند میلیون دانشمند تولید کنم!
▫️ خودمان کاری میکنیم که نخبگان مهاجرت کنند، بعد میرویم دنبالشان که برشان گردانیم، خب از همان اول که پشت در اتاقهایتان در وزارتخانه میآیند، نگذارید بروند!
🎙جایی برای شنیدن صدای طلاب
🌐 V.O.H / Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
🔺از استاد پارسانیا تا علامه جعفری؛ در جشنواره فارابی امسال چه کسانی جایزه گرفتند؟
▫️ در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فارابی که با حضور اندیشمندان و نخبگان علوم انسانی و اسلامی در مرکز همایش های صدا و سیما برپا شد، جوایز برگزیدگان داخلی جشنواره توسط رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعطاء گردید.
🥇برخی از جوایز جالب توجه:
شخصیتهای #پیشتاز علوم انسانی و اسلامی:
▫️حجت الاسلام سیدیدالله یزدانپناه متخصص در فلسفه اسلامی و عرفان نظری
▫️دکتر احد فرامرز قراملکی متخصص در فلسفه و کلام اسلامی، اخلاق حرفهای و فلسفه اخلاق
▫️حجت الاسلام دکتر حمید پارسانیا متخصص در جامعهشناسی
شخصیتهای #پیشگام علوم انسانی و اسلامی:
▫️مرحوم علامه محمدتقی جعفری متخصص در فیلسوف، الهی دان، مفسر و فقیه
▫️مرحوم آیت الله سیدحسن سعادت مصطفوی متخصص در فلسفه و کلام اسلامی
▫️مرحوم حجت الاسلام علی رجبی دوانی متخصص در تاریخ اسلام
جایزه صلح و دوستی:
▫️مرحوم آیت الله محمدعلی تسخیری در حوزه تقریب مذاهب اسلامی
انجمن علمی برتر (حوزوی):
▫️ انجمن مطالعات سیاسی حوزه
شایسته تقدیر گروه فقه و اصول:
حمید واسطی برای طرح پژوهشی «اجتهاد تمدنی: چیستی، چرایی چگونگی»
گروه علوم اقتصادی، مدیریت و علوم مالی:
▫️محمد توحیدی و سیدعباس موسویان برای کتاب «بورسبازی از نگاه شریعت»
گروه علوم تربیتی، روانشناسی، علوم رفتاری و تربیت بدنی:
▫️خسرو باقری برای کتاب «عاملیت انسان: رویکردی دینی و فلسفی»
مشاهده لیست کامل:
🌐 v-o-h.ir/?p=43983
🎙جایی برای شنیدن صدای طلاب
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبلیغات غیرمتعارفی که به راحتی در آپارات و روبیکا و ... منتشر می شوند؛
📽 ویدئویی تبلیغی از ساختمان بازسازی شده آبجوی آرگو در تهران!
✍️ بی شک برخورد با چنین مواردی نه سخت است نه هزینه ساز اما گویی بخشی از مسئولین فعلا به حالت خلسه و آرامش بعد( و نه قبل) از توفان رفته اند!
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
🔻رهبر انقلاب: نسبت به تبلیغ نگرانم/تبلیغ در نگاه حوزه علمیه باید در مرتبه اول باشد
رهبر انقلاب در دیدار امروز:
🔹با اطلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم. این قدر ظرفیت تبلیغ در این کشور انبوه و متراکم و گسترده است که ما اگر چندین برابر آن مقداری که کار میکنیم هم کار کنیم، به نظرم این ظرفیت پر نمیشود.
🔸هم به تبلیغ احتیاج داریم، هم به موعظه احتیاج داریم، هم به تحقیق احتیاج داریم.
🔹امروز نگاه رائج در حوزههای علمیه این است که تبلیغ در مرتبه دوم قرار دارد، مرتبه اول چیزهای دیگر است مقامات علمی و امثال اینها؛ مرتبه دوم تبلیغ است و ما از این نگاه باید عبور کنیم؛ تبلیغ مرتبه اول است.
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
🔻رهبر انقلاب: امروز سطح فکر و آگاهی جوان و نوجوان ما افزایش پیدا کرده اما در تکثر رسانهای، صدای انتقال معارف نسلی و خانوادگی در انزوا قرار گرفته است
رهبر انقلاب در دیدار مبلغان و طلاب حوزههای علمیه:
▫️امروز سطح آگاهی عمومی جوان و غیرجوان با گذشته قابل مقایسه نیست. بنده همه عمرم تقریباً، عمر تبلیغیام شصت سال، بیشتر با جوانها گذشته. آن روز هم فکر بچهها خوب بود، جوانها خوشفکر بودند، اما با امروز قابل مقایسه نبود. سطح فکر بالا رفته.
🔹علاوه بر اینکه سطح فکر جوان ما، نوجوان ما، مخاطب ما بالا رفته یک آفتی هم وجود دارد و آن اینکه در این آشفته بازار صداهای مختلف فضای مجازی و تکثر رسانهای که وجود دارد این تکثر رسانهای در این صداهای گوناگون، یک صدا در انزوا قرار گرفته و آن صدای انتقال معارف نسلی و خانوادگی است. پدرها، مادرها خیلی چیزها را به بچههایشان یاد میدادند. در این غوغای تکثر رسانهای این صدا ضعیف شده.
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
🔻مطالبه مهم رهبر انقلاب از مبلغین در دیدار امروز: پشت صحنه تبلیغات دشمن را بشناسید!
▫️تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست، موضع دفاعی نیست. این کار، لازم است. اما فقط این نیست. طرف مقابل مبانی فکری دارد باید به او حمله کرد در تبلیغ موضع تهاجم لازم است.
🔹این لازمهاش شناخت صحنه است یعنی شما باید بدانید که وقتی با انبوه شبهه در ذهن جوانها مواجه میشوید با کی طرفید، ما با کی طرفیم حالا فرض کنید که یک شبههای را فلان سرمقاله نویس یا فلان ستون نویس فلان روزنامه یا فلان مثلاً توئیتزن توی فلان شبکهی فلان یک چیزی را مطرح کرده ما با کی طرفیم؟ این کیست؟ آیا این خودش است که این کار را دارد میکند؟ احتمال قوی هست که اینجور نباشد، احتمال قوی هست که این یک پشت صحنهای داشته باشد.
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مبلغان و طلاب حوزههای علمیه: اگر در حوزه از اهمیت تبلیغ غفلت شود دچار استحاله فرهنگی میشویم!
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
🔻 با تشکیل نظام اسلامی، دشمنیها با اسلام شدّت پیدا کرده است / تبلیغ در دوره پسا اینترنت و هوش مصنوعی اهمیت مضاعف دارد
رهبر انقلاب اسلامی ساعتی پیش در دیدار مبلغان و طلاب حوزههای علمیه:
▫️اولویت حوزهها تبلیغ است. در همهی دورهها این جور بوده، اما در دورهی ما بالخصوص مضاعف است این اهمیت. برای اینکه ما در دورهی ما یک اتفاقی افتاده است که در طول هزار سال بیش از هزار سال از صدر اسلام چنین اتفاقی نیفتاده بود، و آن حاکمیت اسلام بود. تشکیل سازمان سیاسی مدیریت کشور در شکل محتوای اسلامی این سابقه ندارد. وقتی که یک چنین وضعی هست، طبعاً دشمنیهای با اسلام شدّت پیدا میکند.
پس تبلیغ در دورهی ما اهمیت مضاعف پیدا میکند. هم از جهت اینکه در نظام اسلامی پایهی قوام نظام مردماند، ایمان مردم است. اگر چنانچه ایمان مردم نباشد نظام نخواهد بود.
🔹 ثانیاً از این جهت که دوره دورهی تطور علمی است انواع و اقسام شیوههای پراکندن پیام امروز وجود دارد که در گذشته حتی فکرش را هم نمیکردند. از تلویزیون و ماهواره بگیرید تا اینترنت و تا پسا اینترنت، این چیزهای جدیدی که پیش آمده، هوش مصنوعی و امثال اینها.
🔸خب با یک چنین شرایطی با یک چنین وضعیتی که دست دشمن شمشیرهای آختهی برّان خونریزی وجود دارد، ما چه کار میخواهیم بکنیم، تبلیغ اینجا اهمیت مضاعف پیدا میکند.
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 #خبر | دیدار جمعی از مبلغان و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور با رهبر انقلاب. ۱۴۰۲/۴/۲۱
✏️ رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار فضلا، طلاب و مبلغین حوزههای علمیه، تبلیغ دین و اهداف دینی را مهمترین وظیفه حوزهها خواندند و با اشاره به لوازم تبلیغ موثر و بهروز یعنی «شناخت مخاطب، شناخت آرایش حقیقی صحنه تبلیغات جهانی برای داشتن موضع تهاجمی و برخورداری از روحیه جهادی» تاکید کردند: نسل نوجوان و جوان در مقام صاحبان و سازندگان آینده کشور، باید مرکز توجه تبلیغات خلاقانه و متکی بر شیوهها و ابزارهای نوین باشد.
✏️ حضرت آیتالله خامنهای در این دیدار که در آستانه ماه محرم انجام شد، نیاز کشور به فعالیتهای تبلیغاتی متکی بر تحقیق را بسیار بیشتر از فعالیتهای کنونی دانست و با استناد به آیات متعدد قرآن مجید درباره تبلیغ و ابعاد و ظرایف آن، گفتند: دین خدا در سطح تودههای مردم جز با تبلیغ صحیح تحقق نمییابد...
🔍 از اینجا بخوانید👇
khl.ink/f/53327
🔻کانون عظیم تبلیغی، از تغییر رویکرد تا ایجاد ساختار
▫️ جلسه شیرین دیدار مقام معظم رهبری (نفسیلهالفداء) با جهادگران عرصه تبلیغ، بر جان دیدارکنندگان نشست. از «خداقوت» تا «تغییر افق» گرفته تا «هویتبخشی» به حوزه و روحانیت و «سنجش» آنچه کرده و میباید کند و «پیشنهادات جزئی و کلان» جهت قرار گرفتن بر «مدار چنین افق و هویتی» و «رهایی از چنان آسیب و منقصتی».... همه را فرمودند. بسان دیگر سخنان و دیدارهای حکیمانه کلمه به کلمه را می توان نصبالعین قرار داد.
🔹 پیشنهاد اختصاصی حضرت آقا تشکیل «کانون عظیم تبلیغی حوزههای علمیه» بود. فارق از تمامی دعواهایی که در این کمتر از یک روز پیرامون آسیبشناسی ارائه شده از سوی حضرت آقا شکل گرفته؛ به سختی بیم آن میرود که این دستور نیز مانند آنچه درباره شورای عالی انقلاب فرهنگی و تحول در ساختارهای فرهنگی کشور اتفاق افتاد، به وقوع بپیوندد.
1️⃣ نگاهی از همینک بر این باور است که حوزههای علمیه باید طرحنامه کلانپروژه ایجاد کانونهای عظیم تبلیغی را در دستور کار قرار دهد تا بتواند به صورت دفعی یا تدریجی به این نقطه و قله دست یابد. نگاهی که به زودی تغییر در ساختارها و ایجاد ساختارهای جدید را اساسیترین کار، جهت لبیک به این فرمان میداند. به زودی نیز شاهد آن خواهیم بود که طرحها و برنامهها و به دنبال آن گزارشها و بیلانهایی ارائه خواهد شد.
2️⃣ در نگاهی دیگر باید موضوع این فرمان را در «تمام و جان کلام رهبری» جست. او فرمان تغییر در نظام اولویتها، نظام منزلتبخشی، نظام راهبردی و برنامهریزی حوزههای علمیه را صادر فرموده است. تغییر از هویتبخشی و منزلتدهی از طریق نظام آموزشی ـ و نه دانشی ـ ، به نظام تبلیغی و کنشگری.
🔸همانگونه که ایشان درباره تحول در ساختارهای فرهنگی هم فرمودند در اینجا نیز به نظر میرسد «تغییر رویکرد حوزههای علمیه» و «کانون عظیم تبلیغی شدن حوزههای علمیه»، موضوع فرمان ایشان است. حوزههای علمیه باید نظام نیازهای جامعه را از سامانه تبلیغی و ارتباطات و تعاملاتی و اجتماعیاش بیابد و در نظام آموزشی و دانشی خود به حل آنها بپردازد. چرخهای که شروع و آغاز آن از نیازهای اجتماعی و سیاسی است تا انتزاعات ذهنی و تهنشستهای صرفا تاریخی.
▫️بر اساس این نگره، رویکرد، نظام اولویتها و نظام منزلتها باید تغییر پیدا کند. آنچه در دل ساختارهای موجود جاری و ساری است باید تغییر پیدا کند و گرنه ساختارهای کنونی با کمترین تغییری میتواند حوزههای علمیه را به کانون عظیم تربیت مبلغ و کنشگر اجتماعی تبدیل نماید.
🔹اندکی دقت در ساختارهای رسمی و نیمه رسمی حوزههای علمیه نشان میدهد که ساختارهای موجود با تغییر در رویکرد، و شبکه شدن میتوانند حوزههای علمیه را به کانون عظیم تبلیغی اسلام تبدیل نمایند.
🔸معاونت تبلیغ حوزههای علمیه با ساختاری نسبتا منطقی در جهت پشتیبانی از نظام تبلیغی، مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغی حوزههای علمیه مشتمل بر مرکز تخصصی تبلیغ در سه سطح، مرکز تربیت مبلغ معلم، مرکز تربیتی هنر و رسانه و ...، مرکز آموزشهای مهارتی و کاربردی حوزههای علمیه، قرارگاه تازه تأسیس کنشگری حوزه و روحانیت(در این باره و نسبت آن با کانون باز هم خواهم نوشت)، دبیرخانه گروههای جهادی، برخی از میزهای تخصصی دفتر تبلیغات، گروههای تبلیغی تخصصی دفتر تبلیغات، مرکز آموزشهای کاربردی و پودمانی دفتر تبلیغات، سیستم پشتیبانی سازمان تبلیغات، تشکل فراگیر گروههای تبلیغی، مؤسسه امیر بیان و .... مراکزی هستند که اگر رویکرد حوزههای علمیه نسبت به آنها و نیز رویکرد خود آنها تغییر یافته و در یک چرخه و شبکهای به تعامل و همافزایی همت بگمارند، هیچ نیازی به تشکیلات جدیدی که رقیب وضعیت موجود باشد و یا درصدد هضم و رزم با این ساختارها برآید نخواهد بود.
▫️یقینا تغییر رویکرد بدون تغییر در ساختارها نخواهد بود اما همه سخن در این است که اصل بر تغییر رویکرد است و به تبع آن اندک تغییراتی لاجرم خواهد بود.
✍️ حجت الاسلام عبدالحسین مشکانی
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
یکی از دوستان عزیزم نوشته است: مخاطب بیانات امروز حضرت آقا، حوزه علمیه بود، اما برخی به اشتباه به نقد و مطالبه از سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات پرداختهاند.
______
در پاسخ به برادر عزیزم باید بگویم: قطعا حوزه علمیه مخاطب رهبری است؛ هم در مصاحبه ایسنا این مطلب را تاکید کردیم هم اخیرا در مصاحبه با صدای حوزه به مطالبه صریح رهبری از شورای عالی حوزه در مورد تربیت مبلغ مجازی اشاره کردیم پس بحثی در این نیست که مخاطب کلمات رهبری، حوزه علمیه است ولی سوال اساسی این است که گلایه و نگرانی رهبری از امر تبلیغ چگونه به وجود آمده است؟ علت اینکه به اینجا رسیدیم که رهبری بگوید نگرانم چیست با اینکه ایشان کمتر این عبارات را استفاده میکند.
علت این است که ما مبلغ توانمند به اندازه کافی در میدان عمل نداریم، همه ما میدانیم بخاطر عدم حمایت مناسب از مبلغین، خیلی از مبلغین بعد از تحمل اذیت های مختلف نهایتا وادی تبلیغ را رها کردند.
یکی از وظایف سازمان تبلیغات برنامهریزی، سازماندهی و پشتیبانی برای اعزام مبلغ به نقاط مورد نظر کشور با اولویت به مناطق محروم و دورافتاده است.
اگر این وظیفه به درستی انجام میشد امروز شاهد خالی بودن مساجد از مبلغ در کشور بودیم؟ چقدر طلبه موفق میشناشیم که بخاطر عدم حمایت این عزیزان مسیر تبلیغی را رها کردند با اینکه اگر سازمان تبلیغات نقش خودش را به درستی انجام میداد میتوانستند مبلغ موفقی باشند و امروز وضع به این قدر وخیم نبود که رهبری به صورت عمومی بگوید، نگران امر تبلیغم با اینکه میدانیم روش ایشان اینگونه است که بارها خصوصی مطالبه میکنند و اگر کار به جایی رسید که از مطالبه خصوصی مایوس شدند اینگونه عمومی مطالبه گری و اظهار نگرانی میکنند.
پس بنده علت اینکه به سازمان تبلیغات و... پرداختم بخاطر این است که بخش زیادی از مشکلات متوجه این عزیران است.
اگر کسی حوزه را فاکتور بگیرد و فقط به سازمان بپردازد راه را خطا رفته است و اگر با استدلال به اینکه مخاطب اول رهبری حوزه است، بیخیال مخاطبان دوم و سوم بشود هم راه خطایی است.
پس همزمان هم باید از حوزه مطالبه کرد هم دستگاههای تبلیغی مثل سازمان تبلیغات چون این ها هم در ایجاد شدن این نگرانی سهم قابل توجهی دارند.
حوزه اگر مبلغ واقعی تربیت کند و به اندازه خودش هم حمایت کند ولی نهادهای تبلیغی وظیفه خودشان را در قبال تبلیغ و مبلغ درست انجام ندهند دوباره این نگرانی ها وجود خواهد داشت پس تعارف را کنار بگذاریم و از همه عزیزان از حوزه به عنوان مخاطب اول و سازمان تبلیغات به عنوان مخاطب های بعدی مطالبه کنیم و با اثبات شی به نفی ما عدا نرسیم.
سازمان تبلیغات نه تنها در قبال مبلغین کوتاهی کرده است بلکه در وظایف دیگر هم کوتاهی کرده است؛ به عنوان مثال سال ۹۲ یك نفر از لزوم وجود كتابخانههای تخصصی به رهبری گلایه میکند و آقا جواب دادند شما حوزهی هنری و سازمان تبلیغات هستید، شما باید كاری كنید؛ «إذا عَلِمتَ فَاعمَل». وقتی میدانید كاری خوب و درست است، اقدام كنید، باز باید رهبری وظیفه اصلی سازمان را تذکر بدهد و بگوید کتابخانه تخصصی ایجاد کنید!
به نظرم به جای اینکه ما کنشگران جواب یکدیگر را بدهیم درحالیکه همه میدانیم چه کسی چه مقدار کوتاه کرده و میکند همگی باهم از مسئولین مطالبه کنیم، شما از حوزه مطالبه کنید ما به علت بهوجود آمدن این وضعیت نگران کننده بپردازیم و نهایتا مسئله حل شود وگرنه اگر بخاطر اینکه مخاطب اول حوزه است، سازمان تبلیغات را به هر علتی تطهیر کنیم این ظلم به همه طلابی است که راه تبلیغ را انتخاب کردند یا میخواهند راه تبلیغ را انتخاب کنند.
امیدارم از امروز رویه عوض شود و مبلغین به جای شنیدن توجیه و حرفهای کلی و نمیگذارند و نمیشود و فلان مسئله مانع است، در میدان عمل اثر این نهادها را با اثرگذاری مبلغین ببینیم نه روی کاغذ و گزارشاتی که در میدان عمل برای خودمان هم ملموس نیست چه رسد مردم عادی.
به عنوان مثال بخشی از وضعیت حجاب کشور بخاطر این است که این عزیزان از طلبه حمایت نکردند و نهایتا طلبه به کارهای حاشیه ای پناه برد و جامعه ای که طلاب آن به ویراستاری تا کار در اسنپ پناه ببرند نباید از آن جامعه انتظار حجاب اسلامی داشته باشیم.
پس همه چیز را همه میدانیم فقط من کمی بلند بلند فکر کردم و امیدوارم این نقدهای دلسوزانه را بشنوند و دنبال توجیه یا برخورد از طرق مختلف نباشند که اگر اینگونه باشد و رویه ها اصلاح نشود دود در چشم همه ما خواهد رفت و به تعبیر امام که رهبری امروز تاکید کردند اسلام عزیز ما سیلی خواهد خورد درحالیکه قرار است ما فدای اسلام بشویم نه اینکه اسلام بخاطر عملکرد بد ما سیلی بخورد. یاعلی...
عضو شوید 👈
@sheikh_farhad_fathi
🔰 کانال شیخ فرهاد فتحی 🔰
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه، امروز مهمان صدای حوزه خواهند بود؛
🔻بدون تعارف، از معاون تبلیغ حوزه بپرسید!
▫️در راستای فرمایشات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر اولویت شماره یک بودن "تبلیغ" در حوزه های علمیه، حجت الاسلام حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، امروز و تا ساعاتی دیگر در برنامه بدون تعارف پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه حاضر خواهند شد.
🔸 جهت طرح سوالات و مطالبات و در جهت واکاوی شیوه های امتثال فوری امر رهبری عزیز به حوزه های علمیه در دیدار تاریخی دیروز، سوالات و مطالب خوتان را جهت طرح با معاون تبلیغ حوزه، از هم اکنون تا ساعت ۱۱ امروز به ادمین صدای حوزه ارسال کنید:
🆔 @vohadmin
◀️ نمونه ای از برنامه بدون تعارف با موضوع وضعیت آموزشی حوزه های علمیه خواهران:
🌐 eitaa.com/sedayehowzeh/31554
🔺 پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ #صدای_طلاب بدون سانسور
🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
🔻 نه حجت الاسلام نه دکتر اما چهره اصلی جریان سازی فکری!
🔺 پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ #صدای_طلاب بدون سانسور
🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻اجرای سرود «سلام فرمانده» توسط دختران زیمبابوهای در استقبال از رئیسجمهور
▫️رئیسجمهور پس از استقبال رسمی همتای زیمبابوهای خود، مورد استقبال مردم قرار گرفت
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
🔺مهمترین ماموریت رهبرانقلاب به حوزه علمیه چگونه میتواند تحقق یابد؟
اول: کانون ها باید شکل بگیرد نه یک کانون
🔹رهبرانقلاب پیشنهاد ایجاد کانونهای تبلیغی را میدهند. دو تا نکته دربارهی کانونها عرض کنم اول اینکه «کانونها» است و نه یک کانون. لذا نیاز داریم که تعداد کانونها به صورت خودجوش داخل حوزه علمیه توسط علما و فضلا و طلاب شکل بگیرد و مرکز مدیریت حوزه علمیه برای ایجاد این کانونها زمینهسازی کند. چیزی که شما در فضای علمی و تحصیلی به نام «مدرسه» میشناسید که در دورهی رشد طلبهها وارد مدارس علمیه میشوند و تحصیل میکنند با این کانون ها متفاوت است. ما کانونهایی را میخواهیم برای «دوره خدمت» که در واقع طلبهها وارد آنجا شوند و در عین اینکه رشد میکنند، برای اقدام تبلیغی و تاثیرگذاری اجتماعی مهیا بشوند.
دوم: کانون متناسب با عینیت جامعه است
▫️نکته دوم اینکه این کانون ها، غیر از اموری است که امروز در حوزه علمیه وجود دارد. کانون کاملا ناظر به نیازهای جامعه و نیازهای انقلاب اسلامی شکل میگیرد. یعنی کانون متناسب با صحنه عینیت جامعه است. یعنی ما با یک محیط ایزوله که فرض کنید مثلا یک مدرسه تربیت مبلغ هست و یک شاخه تخصصی به نام تبلیغ یا فرض کنید یک محتواهایی را به طور کلی پژوهش میکنند و ارائه میدهند نیست بلکه کاملا ناظر به عینیت اجتماعی است و نیاز را پیدا میکند و محتوا را متناسب با آن و به روز ارائه میدهد که این محتوا ممکن است الان مفید باشد ولی سال دیگر مفید نباشد. لذا کاملا متوجه فضای اجتماعی روز است.
سوم: کانون ابتدا بر اساس ماموریت شکل میگیرد نه تخصص
🔹بنا به آنچه گفتیم نکته مهم این است که این کانونها ناظر به عینیت هستند، «ماموریتی» هستند نه اینکه یک تخصص خاصی باشند و بر محور تخصص شکل نگرفته باشند بلکه بر اساس ماموریت اجتماعی شکل گرفتند. البته بعد از این، وارد تخصصها هم میشوند. یعنی اول ماموریت شکل میگیرد و بعد ذیل ماموریت، تخصصهای لازم را شکل میدهند.
▫️ این کانونها چون ناظر به حل مساله هستند یک شاخهای و یک حیثیتی نیستند یعنی تمام آنچه که یک تبلیغ نیاز دارد شامل «محتوا، روش و مبلغ»، هر ۳ را تلاش میکنند که به دست بیاورند. لذا ما در فضای حوزوی خودمان از این جهت خیلی عقب هستیم. یعنی این طلبه ما باید روش و شیوههای کار هنری و رسانهای و تاثیرگذاری اجتماعی و محتوای ناظر به مسایل عینی را یاد بگیرد، پژوهش کند و بیاموزد که تاثیرگذاری کار هنری ناظر به شرایط امروز چگونه است. متاسفانه اینها در حوزه وجود ندارد و باید شکل بگیرد یعنی شیوه هایی نو پیدا کنند و جامعه را تحلیل کنند و ببینند که چه شیوههای تبلیغی جواب میدهد.
پنجم: کانون ها باید عظیم باشند و ماموریت ملی داشته باشند
🔹آنچه نیاز است که خوب فهم شود این است که این کانونها باید عظیم باشند. منظور از عظیم بودن این است که در واقع متوجه باشند که با مسایل ملی و کلان کشور مواجه هستند. لذا با کارهای خرد و کوچک، خودشان را راضی نکنند، بلکه آنقدر بزرگ و قدرتمند شده باشند که بتوانند مسایل تبلیغی و ملی و دینی کشور را حل و فصل کنند. کانونهای کوچک با کارهای فردی و جزیی فرقی نخواهد کرد لذا این کانونها باید بزرگ و عظیم باشند.
مطالعه متن کامل مصاحبه فارس با حجت الاسلام مهدیان:
🌐 v-o-h.ir/?p=43989
🎙جایی برای شنیدن صدای طلاب
🌐 V.O.H / Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارشی خاص از یک جلسه خاص؛
📽 روایت یک خبرنگار از دیدار رهبرانقلاب با مبلغین
▫️همه آمده بودند، چهره های روحانی معروف در قاب بیت رهبری؛ از برادران دوقلوی مبلغ که در خانه جوک می خوانند تا دغدغه های طلاب جوان برای تبلیغ در فضای مجازی...
🎙جایی برای شنیدن صدای طلاب
🌐 V.O.H / Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
اولین نشست مشاوران مسجد محور برگزار شد؛
🔺عزم مشاوران حوزوی برای خدمت به مسجدی ها؛ مساجد زنده تر می شوند!
▫️ اولین نشست مشاوران مسجد محور در سالن جلسات مرکز مدیریت قم و با حضور حجت الاسلام عالم زاده نوری، معاون تهذیب حوزه های علمیه و حجت الاسلام ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه و به همت ستاد راهبری مساجد حوزه علمیه قم برگزار شد.
🔹در این نشست که با دبیری حجت الاسلام دکتر آذربایجانی، قائم مقام گروه روان شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد جمعی بالغ بر ۵۰ نفر از اساتید و مشاوران حوزه روانشناسی اسلامی به نقد و بررسی موضوع ” بررسی سامانه های مجازی مشاوره” و “راه اندازی مراکز مشاوره در مساجد” پرداختند.
مشاهده متن کامل گزارش + مرور صحبت های حجج اسلام آذربایجانی، عالم زاده نوری و ملانوری:
🌐 https://v-o-h.ir/?p=43992
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ #صدای_طلاب بدون سانسور
🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
🔺درباره زندگی سخت طلبه ها و مصائب تبلیغ در عصر جدید!
🔸چه چیزهایی در مجموع موجب «نگرانی نسبت به تبلیغ» میشود و مبلغان مذهبی و دیگران چگونه باید رفع نگرانی کنند؟
▫️مطابق شواهد و اخبار غیررسمی، زندگی اکثریت طلبههای جوان بهسختی و در انتهای خط فقر میگذرد، اما نجابت این عده مانع گستردهشدن اخبار این تنگدستی میشود. بله ما معدودی آخوند بسازوبفروش و صاحب مالومنال هم داریم. برخی طلبهها هم با چندین حرفه دیگر از طبسنتی تا مشاوره و تدریس، بخورونمیری درمیآورند، اما اکثریتمطلق، سخت میگذرانند.
🔹درس حوزه سنگین و یادگرفتن آن ممارست و «تکرار الف» میخواهد و یک طلبه نمیتواند بدون حمایت، درس بخواند و مبلغ شود. شهریه حوزهها نیز پول یک ساندویچ است. اینجاست که باید هم نهاد دولت و هم نهادهای مردمی نقش خود را پررنگ کنند. بهترین کار هم اداره مساجد به دست مردم و مراجع و با کمک نمازگزاران است.
➖همه طلبههای ما نمیتوانند روحیه مبلغی و نشاط درس و تبلیغ را در عین فقر و تنگدستی حفظ کنند. مانند قدیم هم نیست و شاید برخی همسرانشان همراهی نکنند. اینجاست که سنگبنای اول تربیت یک مبلغ باسواد، بانشاط و شاد و درگیر و درخدمت مردم، تأمین حداقلی معیشت و مسکن اوست.
🔸در دوران «پسا اینترنت و هوش مصنوعی» مبلغان نباید مانند گذشته اتکایشان صرفاً به منبر و بلندگو باشد. البته اخبار و اطلاعات حوزهها نشان میدهد که در این زمینه طلبهها و مبلغان در سطح خوبی هستند. اما این سختافزاری است، در بخش نرمافزاری، یک مبلغ مذهبی بهلحاظ قوت اندیشه و آراستگی سخن باید از عهده محاجه و مواجهه با جوانانی که «امروز سطح آگاهی عمومی آنان با گذشته قابل مقایسه نیست»، بهخوبی برآید.
▫️ اگر مردم دیدند طلبه داریم، اما مسجد تعطیل است، دچار شبهه میشوند.
🔹گاهی گمان میشود که حضور پررنگ روحانیون در رسانهملی، عمل به وظیفه تبلیغ است. برعکس، مدعای خود روحانیون این است که بهترین تبلیغها و اثرگذاریها را در زمانی که بین مردم و مثل مردم و چهرهبهچهره بودهاند، به ثبت رساندهاند.
🔸تبلیغ، اول است و کاری که باید اول باشد، باید نمره اول هم بگیرد که اکنون چنین نیست و دنیا اولویت را بهتر از ما شناخته و نسل تازه ما را میبرد آنجا که خاطرخواه اوست!
✍️غلامرضا صادقیان / روزنامه جوان
متن کامل:
🌐 v-o-h.ir/?p=44010
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ #صدای_طلاب بدون سانسور
🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
ویراست استاد فربهی؛
🔻معنای اولویت اول بودن تبلیغ برای روحانیت
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی #صدای_حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درباره جهتگیری غیرانفعالی در حوزه تبلیغ دین؛
📽 تبلیغ تهاجمی!
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh