#صفحه_نخست_روزنامه_ها
🔺گزارش فرهیختگان از پروژه هایی برای بازسازی چهره #روحانی در #افکار_عمومی:
بازسازی روحانی، پروژه ای ناممکن
🔺گزارش کیهان از عزم دولت برای کنترل قیمت دارو:
#ارز4200 تومانی دارو هرگز حذف نمی شود
🔻گزارش آفتاب یزد از بی نتیجه بودن ترفندهای بانک مرکزی برای جلوگیری از فعالیت #سوداگران_ارز:
دلال های #دلار؛ غیر قابل کنترل
🔻گزارش شرق از صحبت های قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس:
#طرح_صیانت از بهارستان تا پاستور
مشاهده کامل روزنامه ها در سایت صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=34309
🆔 @sedayehowzeh
پایگاه خبری صدای حوزه
🔊نقد و بررسی و مقایسه دو سریال #نمایش_خانگی؛ میدان سرخِ سلبریتی زده و جزیره سرگردان 🔺یکی از مشکلات
#پلان_تفکر
🔊 انتقاد امام جمعه ارومیه از انتحار اروتیک در شبکه نمایش خانگی
🔸ابتدای کلام باید حرف آخر را زد که بازار مصرف، از تولید نیاز و مهندسی ذائقه در بستر #افکار_عمومی، خلق می شود و استمرار بقا پیدا میکند.
🔸 #شبکه_نمایش_خانگی در بسیاری از آثار خود، جهت مخاطب سازی و رقابت با #رسانه_ملی و شبکه های ماهواره ای و نیز بازگشت سرمایه، تاکتیک انتحار اروتیک را انتخاب کرده است.
🔸ترویج بی بندوباری و تصویرسازی بر مبنای #عشق_مثلثی، یکی از مهمترین ابزاری است که این روزها آثار عرضه شده در شبکه نمایش خانگی از آن برای جذب بیشتر مخاطب استفاده میکنند.
🔸تمام تلاش نمایش های زرد خانگی، #سرقت_توجه بوده که سبک #ماکیاولیستی داشته و هدف وسیله را توجیه می کند.
🔸چرا که در فرامتن داستان ها و دلالت های ضمنی این سریال ها، تصور و تمایل و ذائقه افکار عمومی به قهقهرا میرود و گزارهها و گرایشهای دینی مجروح شده و در بلندمدت نیز چه بسا محلی از اعراب در ذهنیت مصرف کنندگان سریالها نخواهند داشت.
🌐 v-o-h.ir/latest-news/33637
🆔 @sedayehowzeh
📸 #اخبار_جعلی دنیای گسترده ای دارد!
🔻 این بار به سراغ اخبار جعلی ساخت عربستان سعودی میرویم:
🛎 اکانت های وابسته به عربستان سعودی، نامه ای جعلی را در شبکه های اجتماعی به زبان عربی منتشر کردند که این نامه با سر برگ وزارت اطلاعات، با اسم وزارت کشور و با امضای #سردار_قاآنی بوده که در متن نامه بنابر دستور مجمع تشخیص، باید رییس انصار الله را به ایران انتقال دهند!!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| مجری برنامه چطور از فشار مافیای درمان می گوید: برنامه #رسانه_ملی را تعطیل کردند!
🔺من یک سوال ساده دارم : چرا وقتی از #تعارض_منافع در نظام درمان حرف می زنیم؛ سیل نامه ها و فشارها برای بسته شدن برنامه ها و عذرخواهی و ... راه می افتد؟
🔹 اصلا چطور شد که برنامه فلان دکتر پول ساز یا فلان کاسب اموزشی از خنداونه پخش میشود، اما یک دقیقه بحث در مورد #مافیای_کنکور، پخش نمیشود؟
📎آیا باز هم فشارها موثر است؟
🆔 @sedayehowzeh
#صدای_طلاب
🔴 انتقاد از شرایط حمایتی مرکز خدمات در باب ثبت نام طلاب در نهضت ملی مسکن:
با تصمیمات غیرکارشناسی، آخرین روزنههای امید برای خانهدار شدن طلاب را نبندیم!
🔺 چند روز پیش ، #مرکز_خدمات، شرایط حمایتی خود را برای #نهضت_ملی_مسکن اعلام کرد. در این اطّلاعیه آمده بود مرکز خدمات برای ساخت مسکن در قم، فقط طلّابی را زیر چتر حمایتی خود قرار میدهد که یکی از این سه طیف باشند:
1️⃣ افرادی با کد ملّی صادرۀ از قم
2️⃣ اساتید سطوح عالی
3️⃣ نخبگان و استعدادهای برتر.
📎با این توضیح، چند سؤال و نکته در اینباره مطرح است:
🛎 این تصمیم بر چه اساس و منطقی گرفته شده است؟ مسکن مهمترین دغدغۀ همۀ طلّاب است و بدیهی است که تبعیض در آن قابل اغماض نیست! البتّه به نظر میرسد پشت این تصمیم، رازی نهفته باشد. حوزه با هر سیاستی میکوشد تا از انباشت طلّاب در قم جلوگیری کند. این کار هر چند در جای خود نیکوست؛ امّا سؤال دیگری را در برابر ما قرار میدهد: آیا زیرساختهای لازم برای برگشت طلّاب به شهرستانها فراهم است؟ هرگز!
🔻 نکتۀ دیگر ، کلاف سردرگم شرایط تدریس در قم و شهرستانها است. ظاهراً فقط «دور و تسلسل» در کلاسهای فقه و اصول و عقاید باطل است؛ وگرنه در بیرون ، نه تنها باطل نیست؛ بلکه به کاربستنی نیز هست! شرط مدارس برای تدریس، داشتن مجوّز است و شرط مجوّز گرفتن، داشتن مکانی برای تدریس! چنان دایرۀ تدریس تنگ گرفته شده است که « حَتَّي يَلِجَ الْجَمَلُ في سَمِّ الْخِياطِ » را به ذهن تداعی میکند.
🛎 علاوه بر اینها، #نخبه کیست؟ به چه کسی استعداد برتر میگویند؟ عرصههای برتر بودن چیست؟ اینها نیز سؤالات بیپاسخی است که هیچگاه به آنها پاسخهای کارشناسی داده نشده است. بر اساس گفتۀ روانشناسان بیش از ۸۰ درصد مردم هوش متوسط و بالاتر از میانه دارند و فقط ۲ درصد از هوش بیشتری برخوردارند. با وجود این، شناسایی استعدادها چه معنا دارد؟
🔻 آیا طلّابی که در شهرستان تحصیل کردهاند، از عدالت تحصیلی بهرهمند بودهاند که سخن از غربال استعدادها به میان بیاید؟ با نگاهی به گذشته و حال به نظر میرسد بسیاری از بزرگان حوزه در همان طیف عمومی استعدادها قرار داشته و دارند.
🛎 شاید بتوان این ادّعا را ثابت کرد که یکی بزرگترین ضربهها به استعداد و اعتماد به نفس طلّاب از نگاههایی از این دست بوده است. شرایط و ضوابط شناسایی استعدادها هم که بماند!
🔻 در هر حال، چه ما بخواهیم و چه نخواهیم ، طلّابی که بنای ماندن در قم دارند ، خواهند ماند و آنهایی هم که تصمیم رفتن دارند، خواهند رفت.
🛎 پس با تصمیمات غیرکارشناسی بارهای سنگینی را به دوش طلّاب نگذاریم و آخرین روزنههای امید را برای خانهدار شدن آنها نبندیم!
🆔 @sedayehowzeh
37.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببینید| مجردی خوب بهتر از ازدواج بَد است
🔺محمد برمایی، ایدهپرداز و فعالدر عرصهخانواده:
🔹 ازدواج خوب حتی اگر سخت باشه، قابل #سرمایه_گذاری است.
🔹 اهمیت تفاوت دهه های دیروزی و دهه های امروزی
🔹اهمیت مشاوره پیش از ازدواج
🔹تناسب میزان هزینه و سرمایه گذاری روی ازدواج
🔹 آیا یک #ازدواج خوب قابل پیش بینی است؟
🔹نقش مشاور در ازدواج ما چیست؟!
🆔 @sedayehowzeh
🔊 آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای شورای عالی حوزههای علمیه مطرح کرد؛
باید تلاش جدّی کرد تا مشکلات معیشتی موجود برای عزیزان طلاب تا حدی رفع شود
🔺در دوران گذشته، مشکلات و گرفتاریهای بسیار زیادی برای آقایان علما و طلاب بود که آن بزرگواران همه آن سختیها را با خلوص نیَت و تلاش زیاد متحمل میشدند. اکنون هم گرچه شرایط زندگی تا حدی بهتر شده است، لیکن باید تلاش جدّی کرد تا #مشکلات_معیشتی موجود برای عزیزان طلاب تا حدَی رفع شود که بتوانند بدون دغدغه و نگرانی، در ادای وظایف خود اهتمام داشته باشند.
🔴 از زمانهای گذشته، خیَرین و پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام، #موقوفات بسیاری را به نام حوزههای علمیه در جهت ترویج معارف دین و تعالیم نورانی اهل بیت علیهم السلام، وقف میکردند که همیشه هزینهها و مخارج حوزههای علمیه از همین موقوفات تأمین میشد. اکنون هم باید این موقوفات را احیا کرد و درآمد آن را صرف اهداف والای حوزههای علمیه نمود.
🛎 در همه سال و بخصوص #ایام_تبلیغی و مثل ایام جانسوز #فاطمیه، وظیفه داریم معارف بسیار غنی و ارزشمندی که در اختیار داریم را به گوش همه جهانیان برسانیم و در این مسیر، از تمام امکانات بخصوص رسانهها بهره مند شویم.
پ.ن #صدای_حوزه: و چقدر مسرت بخش و دلگرم کننده است که #مرجعیت بزرگوار، از شعار و کلیشه فاصله گرفته و به دغدغه اینروزهای طلاب نزدیک می شوند.جدی گرفتن مساله #معیشت_طلاب و توصیه برای رفع نگرانی های این عزیزان، نشان از اطلاع دقیق و توجه میدانی نهاد مرجعیت به مسائل واقعی طلاب دارد.
متن کامل خبر در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=34382
🆔 @sedayehowzeh