eitaa logo
پایگاه خبری صدای حوزه
15.3هزار دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
4.8هزار ویدیو
86 فایل
پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه www.v-o-h.ir رسانه حوزوی مستقل صدای طلاب تصویرسازی واقعی از روحانیت ورود جسورانه به چالش های روز پیشنهاد، انتقاد، سفارش تبلیغ، ارسال سوژه و راه ارتباطی 🆔 @vohadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️استمرار خطا در سیاست‌گذاری جمعیت 🔹کاهش جمعیت و احساس خطر از روند کاهش خصوصاً با توجه به تصویر خوفناک از آینده و وضعیت پیش رو بسیار جدی شده است، اما همچنان خطاهای جدی در سطح سیاست‌گذاری و انتخاب راهبردها مشاهده می‌شود که در این خصوص چند نکته را می‌توان برشمرد: 1️⃣اگرچه نقد گذشته مطرح و پذیرفته‌ شده، اما ظاهراً واکاوی گذشته دقیق نبوده و تحلیل آن خطاهایی دارد. سیاست‌گذاری در ایران سبب یکی از شدیدترین نرخ‌های کاهش جمعیت در جهان شد، اما سیاست بسیار مؤثر در این امر را نباید در سیاست‌های جست. بلکه می‌توان کاهش تمایل به فرزند آوری را با توجه به انواع تجربه‌های جهانی، لازمه قطعی دانست و سرعت کاهش نرخ فرزند آوری را مرهون سرعت بی‌حساب مدرن کردن در کشور دانست. 2️⃣اگر نخبگان جامعه نسبت به امکان افزایش کشور توجیه نشوند، قطعاً سیاست‌گذار در این امر ناکام خواهد بود. 3️⃣قطعاً پذیرش لزوم یا ترجیح افزایش جمعیت در کشور قیودی دارد و تمام مدافعان تکثیر نسل آن را قبول دارند و باید توجه کرد که آیا قیود سخن آن‌ها در فضای گفتمانی مورد توجه قرار گرفته است یا به دلیل عدم وضوح آن قیود، سخنانشان مورد نقد و انکار قرار می‌گیرد؟ آیا ایران امکان داشتن جمعیت میلیاردی را دارد؟ پس قطعاً منظور مدافعان افزایش جمعیت فرزند آوری بی‌حساب‌ و کتاب برای هر خانواده نیست و باید این قیود را روشن ساخت. 4️⃣اگر شعور عمومی به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد، توقع از مؤثر بودن سیاست‌های تشویقی مالی کاهش می‌یابد. محاسبه هزینه‌های یک فرزند از ابتدای تولد تا زمان استقلال در برخی کشورها انجام و به شکل عمومی اعلام‌ شده، اما در کشور ما که چنین محاسبه‌ای تبیین نشده، خانواده‌ها به اعداد و ارقام دقیق نیاز ندارند و با یک محاسبه ساده می‌توانند بفهمند که مطرح‌شده (حتی فارغ از خدشه به اعتماد و قطعی تلقی نکردن آن) به‌ هیچ‌ عنوان جبران‌کننده هزینه‌هایشان نخواهد بود. 🖊حجت الاسلام وحید نجفی متن کامل یادداشت در سایت : v-o-h.ir/?p=43068 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| حسین دارابی در کانال شخصی خود با انتشار کلیپ بالا، درباره معرفی یک کتاب خوب نوشت: ✍️یکی از انتقاداتی که به برخی از علما و مداحان وارد هست، همین نکته‌س که چرا همش از مصیبت‌های اهل بیت میگید؟ 🔹نمیگیم بده، خوبه و باید باشه. اما حداقل در ایام ولادات از جزئیات زندگیشون، از شیرینی‌های زندگیاشون، مکالمه‌های محبت‌آمیزشون باهم بگید. این خیلی تاثیرداره تو زندگی‌های ما. 🔸اینکه بدونیم گهگاه امیرالمؤمنین بچه‌هارو میبرده بیرون میگردونده تا حضرت زهرا یکم تنها باشه استراحت کنه یا به کارهاش برسه خیلی برای منِ مرد مفیده. 🔹اینکه بدونیم گهگاه امیرالمؤمنین و حضرت زهرا باهم میرفتن یه باغی یه جای زیبایی مینشستن و تفریح میکردن خیلی برای زوجهای امروزی مفیده. 🔸اینکه کلمات محبت آمیزی که در مکالمه باهم به‌کار میبردن چی بوده و خلاصه جزئیات این بزرگواران خیلی میتونه تو زندگی‌های خشک و بی روح خانواده‌های امروزی کمک‌کننده باشه 🆔 @sedayehowzeh
✍️"سلام فرمانده" به ده دلیل جریان ساز شد! 🔹سوءاستفاده از کودکان، ، ذهن شویی و نابودی نسل آینده ایران و...عبارت‌ها و برچسب هایی که بعنوان لجن‌پراکنی علیه سرود سلام جریان ساز توسط های بیگانه و ضدانقلاب به کاربرده شده است. 🔸این سرود زیبا، مصداق یک کار فرهنگی_رسانه ای خودجوش و بود که موفق عمل کرد و الحمدلله نتیجه حداکثری گرفت. ادامه یادداشت در پست بعدی👇👇👇👇 🆔 @sedayehowzeh
پایگاه خبری صدای حوزه
✍️"سلام فرمانده" به ده دلیل جریان ساز شد! 🔹سوءاستفاده #ایدئولوژیک از کودکان، #کودک_آزاری، ذهن شویی
✍️اینکه صدای جیره‌خوارهای آمریکایی و بریتانیایی و صهیونیستی را در آورده، مساله عجیبی نیست. سالیان سال با کلان راهبرد ، مرزهای ایدئولوژیک ما را سیبل کرده بودند و علیه باورهای ما می‌تاختند، اما امروز از پس جوانه‌های دهه هشتادی و نودی بر‌نمی‌آیند. 🔹البته دهه هفتادی ها که شدند و مدافع حرم اما دهه هشتادیا و نودی‌ها را باید دورخیز بیشتری بکنیم که تتلوها و ساسی مانکن‌ها در کمین هستند تا از بیخیالی و بی تفاوتی ما و مسئولین امر، بیشترین بازدهی را درو کنند. ⁉️اما این سرود و جمع‌خوانی کودکان چه ویژگی‌هایی داشت و چرا گرفت و جریان ساز شد؟ 🔸شاید دلایل معنوی و مختلفی هم داشته ولی در مقابل قلم‌ها و انرژی‌هایی که صرف نقد این اثر فاخر گردید، ارائه ده نکته تحلیلی،توصیفی خالی از لطف نیست. 1️⃣هویت‌بخشی در حد 2️⃣تولید بینانسلی 3️⃣برخورداری از روح که اقتضاء روانشناختی همسویی با نسل کودک و نوجوان است 4️⃣آرمان‌گرایی و اتصال با موضوع همیشه زنده و فراگیر 5️⃣گره‌خوردن با و حس دلاوری 6️⃣تولید ادبیات خاص برای گفتگو با و بهره بردن از زبان بدن و سلام مخصوص نظامی 7️⃣انتقال روان و عاطفی حس و ایثار با عبارت "..همه رو فدات میکنم" و حرکت دست مخصوص 8️⃣تولید خودآگاهی جهت‌دار و میدانی با اشاره به بودن و لبیک گویی به فراخوان رهبر انقلاب علی‌رغم کودک بودن 9️⃣شخصیت دهی و القای حس به کاراکتر کودک و نوجوان با‌ عبارت "بیا یارت میشم هوادارت میشم، گرفتارت..." که بنوعی کودک و نوجوان، خودش را جدی گرفته و با تمام وجود و تمرکز، ادای عبارت می‌نماید 🔟اینکه انتخاب این تعداد بالای کودک برای سرودن شعر تابحال تجربه نشده بود و آن حس و حال معصومیت و صفای ، پیام احساسی عجیبی را یدک می‌کشید. 🔹اولا ده نکته‌ای که عرض شد غیر از آن اخلاص و معنویتی است که در کار بوده قطعا و هدف این بود که نمادها و نکاتی که در سرود وجود داشته و چه بسا باعث وایرال شدن آن گردیده را ذکر کنیم. 🔸نکته دوم هم اینکه این ده نکته بعلاوه نکات مغفول و معنوی دیگر که به ذهن ما نرسیده بصورت انضمامی و مشترک توانسته چنین اثری را خلق نماید و البته انتخاب درست زمان و مکان اجرا که رونمایی اثر در بود نیز کم تاثیر نبود. پس فقط یک یا دو سه دلیل برای تحقق این اثر کفایت نمی‌کرد. 🔹اما نکته سومی که باید متذکر شد این است که اشکال شده، برخی معانی و مفاهیم موجود، از سطح دهه نودی ها فراتر بود و درک درست و کاملی چه بسا از متن شعر برای بچه‌ها وجود نداشت. 🔹در پاسخ باید اشاره کرد که اساسا درک کامل از معانی در ابتدای امر ضرورتی ندارد و آشنایی با الفاظ و مفاهیم و حس‌گرفتن و درک اجمالی و چه بسا تولید سوال و چالش برای فهم بهتر، فاز درست‌تری در مواجهه با کودک باشد. اینکه چه کسی بود و چه کرد را با سوال و جواب می توان پوشش داد و سایر مفاهیم بلند هم مثل خیلی از آموزش‌های دینی و قرآنی، بصورت طیفی و فازی قابل فهم خواهد بود. اصل قضیه، قرار گرفتن در معرض یک نظم مقدس و فهم اجمالی از معانی و شراکت در یک هویت جمعی با رنگ دینی است که به نحو احسنت صورت گرفته است. ➖نکته نهایی اینکه جهت تثبیت و تقویت بایستی تحلیل های روبه جلو و گفتگوهای مفصل برگزار گردد و دلایل موفقیت این اثر در ارتباط با افکار عمومی و پذیرش آن از جانب عموم مردم واکاوی گردد. نشست و همایش و بالاخره جدی گرفتن ماجرا با رویکرد ساخت آثار متناسب با کودک و نوجوان و اساسا تدوین اساسنامه و راهبرد سینما و فرهنگ و رسانه کودک و نوجوان در سطح ملی و بین المللی استارت بخورد و از چارچوب شبکه پویا فراتر رود. 📎👈 و تحذیری که نباید از آن غفلت نمود و توجه جدی لازم دارد، از دلایل عمق این اثر فرهنگی_رسانه ای، خودجوش و مردمی بودنش بود که نبایستی با برخی رفتارهای سازمانی خشک و بی روح خلط شود. سازمان ها و ارگان‌ها جهت بازتکرار اثر و تجربه لایه‌های دیگر آن و تنوع بخشی به اثر، نقش و زمینه ساز داشته باشند ولی طوری نباشد که بنام ارگان خاصی زده شده و در سایه رفتارها و پروتکل های ، فراز و فرود را تجربه کند. 🖊حجت الاسلام علیرضا محمدلو 🆔 @sedayehowzeh
✍️یکی از مشکلات طلاب مستاجر این هست که برای ثبت نام کردن و مظنون الشمول هستن و موعد قرار دادشون با صاحبخونه در حال اتمامه. 🔹اما تاریخی برای اعلام امتیازات تایید شده افراد مشخص نمیکنه تا طلبه از صاحبخونه تا اون زمان، وقت بگیره و چون معلوم نیست کی مشخص بشه این امکان نیست که خونه اجاره کنن، بنابراین در یک برزخی گرفتار هستن 📎خواهش از برادرانِ امور طلاب اینه که "از بیگانه توقع نیست" لا اقل به فکر هم باشیم. 🆔 @sedayehowzeh
✍️صبح امروز (جمعه)، سپاهیان حضرت محمد(ص) که در حرم امام خمینی ره و با سخنرانی سردار سلامی انجام شد، به شکل زنده و مستقیم از شبکه سه سیما پخش شد. 🔹در این اجتماع که در چهلمین سالگرد تاسیس تیپ محمد رسول الله (ص) برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت و البته ماهیت پیچیده ، خواستار تبدیل پایگاه های مقاومت بسیج به پایگاه های امداد در جهت خدمت رسانی به مردم شد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) همچون شهیدان همت، کریمی و همدانی، از سپاهیان و بسیجیان خواست همچون پیامبر گرامی اسلام(ص) نسبت به مردم همیشه رئوف، مهربان و حریص در امر خدمت رسانی باشند. ➖صحبت های سردار سلامی طبق انتظار، دقیق، شیوا و کوبنده بود. 🔺اما شکل برگزاری این برنامه حاوی هم بود که به برخی از آنها اشاره می کنم: 1️⃣ پاسداران و بسیجیان در ابتدای این اجتماع، سرود را که ویژه دهه نودی ها می باشد را با همراهی تعداد محدودی از نوجوانان حاضر در برنامه اجرا کردند. ➖اینکه چرا این سرود ویژه کودکان در یک اجتماع جوان و بزرگسال باید اجرا شود محل تامل و احتمالا گامی دوباره در راستای سازمانی کردن یک حرکت مردمی باشد. 2️⃣ در بخشی دیگر دو بانوی رزمکار محجبه در حالی که یکی از آنها میکروفن به دست(!) شعار سر میداد، اقدام به شکستن سنگ های چیده شده روی هم با یک حرکت دست کردند. ➖نکته تلخ ماجرا حضور صرفا دو بانو در میان خیل آقایان آنهم بدون حائل یا فاصله و بدون استفاده از سکو یا سن یا... بود و بدتر اینکه برادران سمت مقابل در حال فیلمبرداری با گوشی های همراه، آنهم در یک مراسم رسمی نظامی بودند که امیدوارم این صحنه ها در فضای مجازی نشود! 3️⃣ هنگام سخنرانی سردار سلامی، بارها دیده شد که بخشی از نیرو ها ایستاده اند، بخشی نشسته اند و گروهی در حال تردد هستند و... از ماهیت اجتماعات این شکلی آگاهم و می دانم چه صمیمیت و فضای شورانگیزی در آن حاکم است اما وقتی تصمیم گرفته شده اسم برنامه، اجتماع بزرگ سپاهیان محمد رسول الله (ص) باشد و پخش زنده هم بشود، دیگر نمی شود نسبت به این قبیل موارد بی تفاوت بود. ➖در بازنمایی رسانه ای، این قبیل موارد حمل بر بی نظمی و آشفتگی می شود نه صرفا وضعیتی حاصل حضور نیروهای پرشور غیر سازماندهی شده. 4️⃣ چرا در مراسمی با عنوان اجتماع بزرگ و برخوردار از پخش زنده تلویزیونی، رد پای یک مدیر رسانه ای کار بلد، دیده نمی شود؟ ➖ چه وقت باورمان می شود که ، امری متفاوت و نیازمند مهندسی صحنه و محتوا و مسئولیتی مهم در عرض سایر مسئولیت هاست؟ 📎کار رسانه ای فقط استقرار چند دوربین و تنظیم نور و صدا نیست... 🖊 حجت الاسلام حمید برزگار 🆔 @sedayehowzeh
📸بخوانید| عصبانیت نشنال‌سعودی با روتیتر خبری آلوده به جعل و دروغ ✍به تیترهای فیک و رادیکال سعودی نشنال، عادت کرده بودیم و اینبار سرودی جریان‌ساز، این دروغگویی را به ساحت! روتیتر خبری این بنگاه لجن‌پراکنی رساند. 🔹همین دیروز، تیم فوتبال با چند ده هزار تماشاگر، مقابل آلومینیوم اراک، در هفته بیست و هشتم لیگ برتر بازی داشت. زیرنویس شبکه خبر از تجمع خانوادگی جهت اجرای این سرود دهه‌نودی ها برای چند روز آینده خبر می‌داد. 🔸سازمان لیگ، چند روز قبل با نظر معاون اول اعلام کرد که کل بازی های سه هفته آینده با تماشاگر برگزار خواهد شد. 🔹اینکه رسانه ای آنقدر وحشیانه و ناشیانه و رادیکال دروغ بگوید که، "اجتماع در استادیوم آزادی در حالی برگزار می‌شود که حضور تماشاچیان در ورزشگاه ممنوع شده" و عصبانیت خود را اینچنین ابراز کند، خیلی قابل تامل است. 🔸اگر به تقسیم کار سبک خبری نگاهی بیاندازید، بی‌بی‌سی فارسی، مخاطب عام‌تری دارد، و تولید ذهنیت و تردید می‌کند. 🔹نشنال‌سعودی چون بگونه‌ای رادیکال و فاقد افسار، خبر می‌زند، در صدد تولید عصبانیت و تنش آفرینی است و من‌و‌توی ملکه هم با چاشنی و زبان تمسخر و طنازی، اعتبار زدایی کرده و تولید بی‌تفاوتی و ناامیدی می‌کند. 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| گزارش محمدرضا پهلوی در سال 1352 از گرانی های چند صد درصدی گندم و شکر و سیمان و ...طی دو سال 🆔 @sedayehowzeh
✍️اشکال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تکرار شوک‌های گذشته است؛ ۴۲۰۰ تومانی باعث می‌شود تا دلال‌ها دلار را تا ۵۰ هزار تومان ببرند و دوباره شکاف ارزی شکل خواهد گرفت و این چرخه غلط دوباره ادامه پیدا خواهد کرد و فشارهای سنگین اقتصادی به جامعه و مردم وارد خواهد شد. 🔸نسخه این است قیمت‌ها را بگذارید رها بشود و ارز را هم مرتب رها کنید، این نکته اساسی است که صندوق بین المللی پول به شدت روی آن تأکید دارد؛ حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شوک خطرناک و ویرانگری را به جامعه وارد خواهد کرد. 🔹طرفداران اقتصاد غربی می‌گویند اقتصاد علم است. ولی باید ببینیم علم به چه معنا است؟ علم به معنای گزاره‌های قطعی و یقینی که در علم اقتصاد به اندازه انگشتان دو دست چنین گزاره‌هایی وجود ندارد، گزاره‌های تأیید پذیر هم در علم اقتصاد وجود ندارد بلکه علم اقتصاد مجموعه‌ای از گزاره‌های ظنی است. اینکه می گویند علم اقتصاد برای همه جا پاسخ دارد من معتقد هستم برای خودش هم گاهی پاسخی ندارد. 🎙حجت الاسلام دکتر سید محمدکاظم رجایی، پژوهشگر و مدرس اقتصاد اسلامی، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفتگو با / https://v-o-h.ir/?p=32769 🆔 @sedayehowzeh
📣 مبلغ بین الملل و طلبه لبنانی الاصل اهل کشور آرژانتین، با انتشار تصویر بالا نوشت: 📸ببینید| رساله‌ها و پایان نامه‌هایی که برای بازیافت راهی شدن! ‏✍️به‌نظر من اینکه فرمودن "علم بدون عمل مانند درخت بدون میوه است" شامل تمام کنگره‌ها، سمینارها، جلسات، کتاب‌ها، پایان‌نامه‌ها و... هم می‌شه. 🔹وقتی تلاش علمی فقط برای ارائه در جلسات یا گرفتن نمره باشه، نتیجه‌ش می‌شه همین عکس. مخارج بی‌فایده و تلاش‌های بدون نتیجه! 🆔 @sedayehowzeh
صدای حوزه را در شبکه های اجتماعی دیگر دنبال کنید: 🔺 اینستاگرام: 🔎 instagram.com/sedayehowzeh 🔺آپارات: 🔎 aparat.com/SedayeHowzeh/ 🔺تلگرام: 🔎 t.me/sedayehowzeh1 ⚠️ برای تبلیغات در کانال ایتای به به آیدی @seda100 پیام دهید ⚠️ 👇👇 تبادل یا تبلیغ 👇👇 🔻 لطفا صبور باشید 🔻
@sedayehowzeh.mp3
1.34M
🎙بشنوید| به جز واجبات چیزی را به خودت تحمیل نکن! حجت الاسلام 🆔 @sedayehowzeh
🔺گزارش وطن امروز از نگرانی های از : از اصفهان تا جنین هراس بی پایان ها 🔺گزارش تحلیلی کیهان: وضعیت بازار 10 روز پس از مردمی سازی ها 🔻گزارش آفتاب یزد از عدم افزایش : این میزان توهین به بازنشستگان است 🔻گزارش آرمان ملی از جنجال در دیدار و : بازی نیمه تمام در باران سنگ 🆔 @sedayehowzeh
📣 در برنامه صورت گرفت؛ بررسی فقهی حقوقی اتانازی (مرگ خودخواسته) 🎙حجت الاسلام دکتر غلامرضا پیوندی: 🔹اصطلاح Euthanasia به معنی مرگ خوب، است. اتانازی در یک تقسیم بندی کلی به سه بخش داوطلبانه، غیر داوطلبانه و اجباری تقسیم می‌شود که دو بخش اول نیز به فعال و منفعل قابل تقسیم است. 🔸دلیل منع اتانازی در دو گروه قرار می‌گیرد، گروه اول در بستر عمومی به این ممنوعیت توجه می کنند. عمده‌ترین دلیل عمومی در نگاه قران کریم مبنی بر عدم جواز اتانازی عبارتند از: ➖حق حیات، حق کرامت انسان، انحصاری بودن حق مرگ برای خداوند، اصل حکیمانه بودن درد و رنج و احتمال خطا در تشخیص است. 🔹بخش دوم دلایل مخالفان اتانازی بر اساس ملاحظه بیمار است که می توان به دلایل زیر اشاره کرد: ➖اجر و پاداش بیمار، تحمل بیماری، اجر و پاداش درمان کنندگان، اعم از پرستاران و خانواده بیمار، و پرهیز از کم طاقتی، لحاظ بلایا و مصائب بیماری به عنوان است. 🔸 به ویژه حقوق نسل اول بشر -فارغ از اشکالات و نقدها- به‌ حق حیات اهمیت فراوان می‌دهد و هرگونه تعرض به آن را برنمی‌تابد، اهمیت حق حیات در این است که حق حیات مبنا برای دیگر حقوق شمرده می‌شود و با حفظ و صیانت از این حق دسترسی به سایر حقوق فراهم می‌شود. مشروح خبر درسایت : v-o-h.ir/?p=43109 🆔 @sedayehowzeh
📢 نتایج اولیه ثبت نام اسکان شهرک مهدیه اعلام شد 🔹 جهت مشاهده امتیازات اولیه از طریق سامانه پیشخوان / صفحه شخصی / امتیازات اولیه خود را مشاهده نمایید. 🔸 در صورت اعتراض به رد مدارک و اسناد (علت در تاریخچه مدارک قید شده است)، از زمان اعلام نتایج اولیه یک هفته فرصت خواهید داشت که پس از تصحیح و رفع اشکال، مجدداً مدارک را بارگذاری نمایید. 💢 قابل ذکر است که سؤالات در سامانه پیشخوان ارتباطی (امور طلاب) پاسخ داده می‌شود. 🆔 @sedayehowzeh