اندر حکایت این روزهای سوداگری مرجعیت و زعامت و جانشینی نزد برخی روحانیون نام آشنا و گاه آقازاده؛
🔻سودا یا پذیرش؛ مسأله اینست!
مرحوم #علامه_طهرانی(رحمة الله علیه) به نقل از استاد خود شیخ حسین حلی(قدس الله نفسه الزکیة)، اینگونه نقل می کند که «استاد ما مرحوم #نائينى- قَدّس الله نفسَه- يك مرتبه در بالاى منبرِ تدريس فرمود:
▫️يا أيّها الطُّلّاب! مرحوم حاج مُلا علىّ كَنى (صاحب كتاب نفيس «قضآء» و معاصر شيخ أنصارى و از أعلام شاگردان و شايد همرديف شيخ أنصارى كه أوّل عالِم و أوّل مجتهد طهران بود؛ و اگر كسى بخواهد از علميّت او مطّلع بشود، كتاب «قضاء» ايشان را ببيند. ) به طهران رفت و تمام علماء طهران كه در مقابل او خاضع و خاشع و به أعلميّت او إذعان داشتند، نزد او آمده و تقاضا كردند كه:
شما متصدّى امور مردم باشيد؛ و در أمر قضاء و مرافعات مردم به شما مراجعه كنند و شما نظر بدهيد و فصل خصومت نمائيد!
مرحوم حاج ملّا علىّ كَنى گفت:
🔹«من اين كار را نمىكنم؛ زيرا من در اجتهاد خود شكّ دارم». تا اينكه پنجاه نفر از مجتهدين طهران و أطراف، از كسانى كه ايشان آنها را مجتهد مىدانست، خدمت ايشان آمده و بر اجتهادشان شهادت دادند؛ آنوقت ايشان اين پيشنهاد را پذيرفت.
🔸اما شما جالسين و حاضرينِ در مجلس درس، اگر پنجاه نفر از مجتهدين هم شهادت بدهند كه شما مجتهد نيستيد، باز قبول نمىكنيد و ادّعاى اجتهاد مىكنيد!»!!
📚 ولايت فقيه در حكومت اسلام، ج2، ص: 35 / الفقه و الاصولی
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی #صدای_حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
نقدی بر تحول متون اجتهادی.pdf
395.4K
استاد حوزه علمیه قم در یادداشتی تبیین کرد؛
▫️تحول در قدرت پاسخگویی فقه با تقطیع متون اصیل و بدیل سازی غیر قابل دفاع، محقق نمی شود!
➖حجت الاسلام والمسلمین غلامعباس هاشمی همدانی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در یادداشتی به بررسی #طرح_تحول متون اجتهادی حوزه پرداخت که تقدیم مخاطبان محترم «پایگاه خبری #صدای_حوزه» میشود...
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی #صدای_حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
استاد حوزه علمیه قم در یادداشتی تبیین کرد؛
🔻تفکیک یا تقطیع؛ به جای #تقطیع کتب حوزوی در پی #تفکیک طلاب به تناسب اهدافشان از تحصیل باشید!
▫️بی انگیزگی ویرانگر امروز با چشم پوشی از تاثر از #وضعیت_معیشت، در درجه اول مرتبط با عدم تفکیک #استعدادهای_حوزه است؛ طلبه ای که هدفش اجتهاد نیست و یا استعدادش تناسبی با #فقه و #اصول ندارد نباید کفایه بخواند روشن است چنین شخصی انگیزه برای خواندن کفایه نخواهد داشت چنانکه از آغاز نیز نداشته است.
🔹حال تحصیل و تحقیق این متون اگر چه برای همه طلاب در صورت امکان نافع است ولی یقینا بر همگان لازم نیست بلکه برای اکثریت #طلاب، #اتلاف وقت است. در هر حال فرا گرفتن این متون تنها بر کسانی که اراده جدی برای رسیدن به اجتهاد تجزی یا مطلق را دارند لازم است. این متون با این هدف تالیف شده است. از همین روی در مرحله اول، #تقطیع متون متداول، منطقی نیست بلکه معقول #تفکیک طلاب بر حسب سلائق و علائق و اهداف است. و این امری ضروری و ساده است و در سراسر جهان در محافل علمی تجربه شده است. با تاسف و باز هم با تاسف، حوزه ای که روزی از این جهت صدها سال از جهان جلو تر بود امروز جا مانده است.
▫️محور بودن متن در بین علوم اسلامی در علم فقه و اصول اهمیت بیشتری دارد. زیرا ١٢ قرن فقه و اصول بر محور متن بوده و فقهای بزرگ اندیشه و رموز اجتهادات خود را در متن به یادگار گذاشته اند.
🔹هنگامی که این کتاب ها (رسائل و کفایه در علم اصول و متن مکاسب در فقه ) تقطیع می شود طلبه، شیوه #اجتهاد و رمز و راز استنباط و لغزش های مولف را به دست نمی آورد مثلا یکی از لغزش ها وجود تناقضات در مبانی اصولی، #فلسفی، #کلامی و #فقهی در متون تحصیلی است که در صورت حذف بخش هایی از این متون، درک این لغزش ها غیر ممکن خواهد بود.
▫️طراحان می گویند که ما موارد تقطیع شده را در کنار متن کامل پیشنهاد می دهیم ویا برای برخی متون متن بدیل معرفی می کنیم تا طلبه هر کدام را خواست انتخاب نماید!! شکی نیست طلاب متنی را انتخاب می کنند که راحت تر و کمتر است و این عملا به معنای حذف نرم متن رسائل و مکاسب و کفایه از متون درسی حوزه است.
🔹ما بیش از دویست اثر اصولی و همین اندازه اثر فقهی لازم المراجعه داریم حال اگر به بهانه صعوبت و اغلاق از متن کفایه عبور کنیم با باقی متون چه کنیم؟ یعنی با #شرایع، #جواهر، #مسالک، #عروه، #مستمسک عروه چه کنیم؟ با آثار آقاضیای عراقی و نائینی و محقق اصفهانی چه کنیم؟ کار اساسی که باید صورت گیرد تقویت علمی و ادبی و بلاغی حوزه خصوصا حوزه مقدسه قم است حوزه است نه پاک کردن متون سخت و این عین پاک کردن صورت مساله است.
▫️...با این اوصاف چگونه حلقه ثالثه می تواند بدیل کتاب کفایه قرار گیرد؟
برخی در دفاع می گویند حلقات، بَدیل تخییری کفایه است و اجباری برای خواندن آن نیست!
#بدیل_تخییری در نظام آموزش بی معنی است چرا که بدیل تخییری قرار دادن متن آسان، سوق دادن #طلبه بلکه دعوت به سوی #متن_آسان تر است و در نتیجه در زمان کوتاهی عملا اقدام به حذف متن #کفایه کرده ایم.
🔹چهار سال #درس_خارج با زمان #پایان_نامه، معادل #استخدامی #دکتری است در عین حال، عنوان دکتر بردن هم برای طلبه سطح چهار جرم است! / ! یک سال کاستن از خارج متن سطح چهار و محاسبه یک سال از کفایه و مکاسب برای سطح چهار بسیاری از این چالش ها را حل می کند و هیچ ایرادی هم پیش نمی آید./ حجت الاسلام والمسلمین غلامعباس هاشمی همدانی
🎙 شما هم صدای حوزه باشید!
💯 Voice of howzeh / VOH
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 سیزده آبان هم تجسم شرارت آمریکاست و هم تجسم ضربه خوردن و مغلوب شدن آمریکا
🔻 رهبر انقلاب، امروز در دیدار دانشآموزان: سیزدهم آبان یک روز تاریخی است، هم تاریخی است، هم تجربهاندوز و تجربهآموز است.
تاریخی است یعنی اینکه در این روز حوادثی اتفاق افتاده که در تاریخ ماندنی است این حوادث فراموش شدنی نیست، نباید هم فراموش بشود.
تجربهآموز است چون به خاطر همین حوادث، یک واکنشهایی به وجود آمده است که آن واکنشها برای ما، برای آیندهی کشور، برای آیندهی عمرخودتان، برای آیندهی ملتتان درس است. از این تجربهها استفاده کنید. آینده مال شماهاست دیگر. این روز هم تجسم شرارت آمریکاست، هم تجسم ضربه خوردن آمریکاست، هم مغلوب شدن آمریکاست، یعنی این کسانی که خیال میکنند آمریکا یک قدرت دست نخوردنی است، به حوادث این روز که نگاه کنیم، معلوم میشود نه، کاملاً آسیبپذیر است. ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_دانش_آموزان
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 آمریکاییها در تبلیغاتشان، تسخیر لانه جاسوسی را سرآغاز چالش میان ملت ایران و آمریکا معرفی میکنند؛ دروغ میگویند / آغاز چالش بین ملت ایران و آمریکا کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ است / چرا شما علیه یک دولت ملّی که با انتخاب مردم سرِ کار آمده بود کودتا کردید و سرنگونش کردید؟ / حالا سیاستمداران آمریکا با کمال ریاکاری و بیشرمی میگویند ما طرفدار ملّت ایرانیم!
🔻 رهبر انقلاب، امروز در دیدار دانشآموزان: من یک وقتی به آموزش و پرورش گفتم که مضامین اسناد لانه ی جاسوسی را در کتابهای درسی بیاورید، نکردند متأسفانه، نکردند. اینها نشان میدهد که آمریکاییها در این مدتی که در ایران حضور داشتند یعنی از سال حدود مثلاً ۲۹-۲۸ و اینها چه کارهایی در ایران کردند، چه توطئههایی، چه خیانتهایی انجام دادند.
خب یک نکتهای اینجا وجود دارد در این مسئلهی تهاجم به سفارت آمریکا که درواقع گفتند لانهی جاسوسی -که همینجور هم بود-، اینکه آمریکاییها در اظهاراتشان، در تبلیغاتشان، در مصاحبههایشان، در مصاحبهای که با خود من کردند در سفر به نیویورک زمان ریاست جمهوری این حادثه را سرآغاز چالش میان ملت ایران و آمریکا معرفی میکنند. میگویند علت اینکه آمریکاییها در مقابل ملت ایران ایستادند حرکتی بود که شما در سفارت انجام دادید. یعنی حمله کردید به سفارت ما و بین ما و شما اختلاف بوجود آمد، دعوا شد و دشمنی شد. دروغ میگویند مسئله این نیست. آغاز چالش بین ملت ایران و آمریکا ۲۸ مرداد سال ۳۲ است. در ۲۸ مرداد یک حکومت ملّی سر کار بود، حکومت مصدّق یک حکومت ملّی بود. مشکلش هم با غربیها فقط مسئلهی نفت بود. نه حجتالاسلام بود، نه داعیهی اسلامخواهی داشت، فقط مسئلهی نفت بود. نفت دست انگلیسها بود. او گفت نفت دست خودمان باشد، فقط جرمش فقط این بود. آمریکاییها نشستند علیه مصدّق توطئه کردند و کودتا ایجاد کردند؛ یک کودتای عجیب و غریبی. با اینکه مصدّق با آمریکاییها خوشبین بود، نسبت به آنها اعتماد داشت، حتّی علاقه داشت، فکر میکرد دولت آمریکا در مقابل انگلیسها از او حمایت خواهند کرد. ولی اینها از پشت خنجر زدند. مصدّق و اطرافیانش و همه را دستگیر کردند. بعضی را بعدها اعدام کردند، بعضی را هم سالهای متمادی زندان کردند.
اختلاف ملّت ایران با آمریکا از روز بیست و هشت مرداد است. چرا شما علیه یک دولت ملّی که با انتخاب مردم سرِ کار آمده بود کودتا کردید و سرنگونش کردید؟ نفت را که از چنگ انگلیسها درآورده بود، دادید به یک کنسرسیومی، که در آن انگلیس بود، آمریکا بود، چند دولت دیگر بودند.
این دعوای ما با آمریکاییها شروعش از آن روز است. حالا سیاستمداران آمریکا با کمال ریاکاری و بیشرمی میگویند ما طرفدار ملّت ایرانیم! ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_دانش_آموزان
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | دیدار آرتین سرایداران از مجروحین حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز و خانواده دانشآموز شهید علی اصغر گویینی از شهدای این حادثه با رهبر انقلاب اسلامی
🔸 آرتین سرایداران، کودک خردسال بازمانده از حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ در شیراز است که پدر، مادر و برادرش در برابر چشمان او در این حادثه به شهادت رسیدند.
🔸 علی اصغر لری گویینی نیز یکی از شهدای دانشآموز این حادثه است که پدر و برادر سه ساله او نیز در این حادثه مجروح شدند.
👈🏻 این دیدار، ظهر امروز پس از بیانات حضرت آیتالله خامنهای در جمع دانشآموزان سراسر کشور انجام شد.
🏷 #دیدار_دانش_آموزان
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 اظهارات حجت الاسلام نیکبین، نماینده مردم کاشمر درخصوص بی حرمتی صورت گرفته نسبت به لباس و عمامه وی
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام بنیادی در نشست حوزویان و فعالیت اقتصادی مطرح کرد؛
🔺ضعف مدیریت؛ علت کانونی مشکلات معیشتی طلاب
حجت الاسلام بنیادی:
▫️به ریسکش نمی ارزد طلاب سراغ کارهای غیر مرتبط با حوزه بروند.
🔹مثلا #دفتر_تبلیغات کارش مشخص است؛ انتظار عموم از دفتر، #تربیت نیروهای تبلیغی است؛ #مشکل_مدیریتی همین جاها خودش را نشان می دهد!
🔹#مدیریت جامعی که بگوید طلبه تا کجا می خواهد درس بخواند (و طبق آن هدف برایش برنامه ریزی شود) نداریم؛ اگر این را حل می کردیم، شاید نصف #طلاب، مشکلات #معیشتی نداشتند!
▫️بنده بیش از ۲۰ سال هست که از طلاب امتحان شفاهی می گیرم و هر روز با حدود ۱۰ نفر از آنها روبرو هستم؛ خیلی از آقایان #فضلا می خواهند مدرکی بگیرند تا مشغول کاری در نهادی غیر حوزوی شوند، این تحت مدیریت نیست، چرا حوزه برای نیرویی چند سال هزینه می کند و بعد آن نیرو به صلاحدید خودش پایه ۸ را می گیرد و می گوید من رفتم!
📽 تیزر نشست حوزویان و فعالیت های اقتصادی
📽جانمایی اشتباه معیشت در حاشیه زندگی طلبگی
📽 امتزاج دانش و مهارت؛ آری یا خیر؟!
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی #صدای_حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
🔺اف بر شماها و ننگ بر آن بخشی از #خانواده، #مدرسه، #دوست، #رسانه، #مسئولین، سیاست های ناکارآمد #حاکمیتی و مراکز و نیروهای خواب و منگ #فرهنگی که چنین هم وطنانی را تحویل ایرانی ها داده اند!
📸 تصویری از قاتلان #طلبه_شهید آرمان علیوردی
🆔 @sedayehowzeh
🔻دیگر وقت تفکر شعاری نیست!
▫️وقت ترمیم بدنهی انقلاب اسلامی از ناکارآمدهای #فرهنگی و #تبلیغی فرا رسیده است.
🔹یا باید #مدیران_تبلیغی، دوره ضمن خدمت رسانهای را بگذرانند یا بیزحمت #بازخرید شوند.
▫️بخشی از #خسارت آتش زدن آمبولانس و خدمات شهری به ویژه ناامنی روان جامعه را باید کسانی بپردازند که "ترک فعل"های مکرر فرهنگی داشتهاند.
🔹قوه قضاییه باید به همه ابعاد ماجرا توجه کند و بازداشت چندین #جاسوس و عامل خارجی در اغتشاشات، این دستگاه را از کمکاران و #محتکران_فرهنگ و هنر غافل نکند.
➖به نظر می رسد نیازمند "جرمشناسی مبتنی بر عصر رسانه" هستیم.
✍️ حجت الاسلام علی اسفندیار
🆔 @sedayehowzeh
🔻گویا دقایقی پیش در کرج، یک روحانی را تا حد مرگ زده و ماشینش را تخریب کرده اند؛ می خواهند جامعه را برای نیروهای انقلابی ناامن کنند، فعلا منتظر #دستگیری و #مجازات این #اوباش افسار گسیخته می مانیم!
🆔 @sedayehowzeh
با اینها چه جمله ای می توان ساخت؟!
🔺 فوتبالیست، سلبریتی، اغتشاش، کرج، قتل، غارت و شرافت!
🆔 @sedayehowzeh
🔻شهادت یک بسیجی زیر ضربات چاقوی افسار پاره کرده ها در کرج
▫️مجروح شدن شدید ۴ نیروی پلیس با وحشیگری های بی سابقه
🔹به گزارش بصیرت، بسیجی که تصاویر او در ویدیوها دیده می شود به نام روح الله عجمی، به شدت و به شکلی عجیب زیر چاقو و سلاح های خاص کتک می خورد و دقایقی قبل به شهادت می رسد.
▫️چهار مامور نیروی انتظامی هم که در ویدیو ها دیده می شوند با چاقو و سلاح های گرم مدرن، شبیه وینچستر در دست اراذل اوباش به شدت مجروح شده اند که حال دو نفر وخیم است.
🔹از حال طلبه ای که مجروح شده هم اطلاعی در دست نیست.
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ادامه تلاش ها برای مردمی سازی شورش ها؛ از توزیع گل برای بیحجاب ها تا تبلیغ برای اجتماعات آشغالی!
🔹خطر این اقدامات #نرم و لایت، از وحشی گری های #سخت و خشن شبیه آنچه امروز در کرج در حال وقوع است، کمتر نیست؛ گروه اول شهروندانی را مهیا و آماده می کنند که هر چند با گروه دوم(داعشی های وطنی) نخواهند بود و دست به اعمال #ضدانسانی نخواهند زد اما مقابلشان هم نخواهند ایستاد و با وجود مخالفت با قتل و غارت، در جاهایی که بتوانند #همراهی هم خواهند کرد و همین برای #استمرار #اغتشاشات کافیست!
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی #صدای_حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنگوی دولت ضمن حضور در "هیأت ثارالله زنجان" مطرح کرد:
🔻از حوادث خونین امروز کرج تا توضیح حرف قبلی درباره بازگشت علی کریمی به کشور
بهادری جهرمی:
▫️با مقصران حادثه امروز #کرج حتما برخورد می شود.
🔹حادثه تروریستی #شاهچراغ به نوعی اتمام حجت است.
▫️درباره آقای کریمی جمله ای که در دانشگاه گفتم دقیقا همین است؛ گفتم مشکلی نداریم #علی_کریمی برگردد ببینیم حرفهایی که زده است بر حق بوده یا نبوده، برویم درب منزل افرادی که ادعا کردند کشته شدند، بریم تحقیق کنیم ببینیم چه کسی راست می گوید...
🔹 تا آخر، سر میز #مذاکره هستیم اما ممکلت را لنگ نمی گذاریم.
▫️فروش #نفت را به دوران قبل تحریم برگردانیم.
🔹طلبمان را از #عراق گرفتیم در حالی که اف ای تی اف را هم نپذیرفتیم.
▫️گفتند #واکسن ها آب مقطر است؛ فعلا که با همین آب مقطر سالمیم؛ از ته جدول کرونا در جهان به صدر جدول رسیدیم.
✔️ #صدای_حوزه را بدون پارازیت بشنوید 👇
eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 رئیسجمهور: جوانان ما هرگز اجازه نخواهند داد امیال پلید شما در این کشور اجرایی شود
🔹 بخشی از جمعیت غیر قابل توصیف #تهران در این فیلم قابل رویت است؛ تنها بخشی از جمعیت!
#خیزش_سراسری
▫️بخدا خیلیا مثه خود من ۹صبح جمعه حال ندارم برم سر کوچه نون بگیرم!!!
🔹چی این جمعیت عجیب و غریب را ۹صبح روز جمعه میاره تو خیابون!
یکی به مردم دستمال میده یکی آب میده یکی چای میده، یکی پرچم پرینت کرده، یکی پلیس را میبوسه!
🔸فقط و فقط این #خیزش_سراسری بخاطر ارتباط قلبی مردم با ولی خداست و گرنه جمعیت امروز به هیچ وجه قابل #تحلیل نیست!
🆔 @HozeTwit
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 باید باشی تا بفهمی!
▫️ برای درک این پدیده (حضور خیابانی چشمگیر در #عصر_رسانه و #تن_آسایی و علی رغم مشکلات #معیشتی و...) باید بین جمعیت حاضر بود نه ناظر؛ حضور می تواند رافع غالب شبهات و گره های #ذهنی باشد، حضور منجر به خروج از #مارپیچ سکوت و ناامیدی خواهد شد، حضور تو را و نه فقط #انقلاب را قوی تر خواهد کرد!
🔹غربی ها هم با فهم همین نکته با #اینترنت سه بعدی و امثال #متاورس به دنبال بستری هستند که مردم دائما #حاضر در فضای مجازی باشند نه گاها #ناظر!
➖در #عالم_حضور تأثیر و تأثر به حداکثر می رسد!
🔸آیا ما نیز فکری برای پلتفرم های #حضور_مستمر غیر از #مراسمات و #راهپیمایی ها که حضوری موقت را رقم می زنند، داریم؟ / حمید برزکار
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی #صدای_حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 قُمْ فَأَنْذِرْ / فاعتبروا!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 هالیوود با سلبریتیها چگونه رفتار میکند؟!
▫️ امروز جوهره #سلبریتی، زیبایی ظاهر و جذابیت است. اما سلبریتیهای غرب، از هر گونه رفتار خارج از میل کمپانیهای هالیوود محروم هستند.
🔹 در ایران، اکثریت سلبریتیها بخاطر نبود هنر و قابلیتهای هنریشان، نمیتوانند سر زبانها بیفتند، بلکه راه دیگری برای #شهرت پیدا میکنند.
▫️ در ایران هیچ پروتکلی برای مشخص کردن حد و مرز برای رفتار سلبریتیها وجود ندارد. آنها در ایران به جایی رسیدهاند که خودشان را بالاتر از سازمان و قانون میدانند./فکرت
🆔 @sedayehowzeh
🔻 وقتی در سطح سردبیران رسانه های ضدانقلاب هم با تصاویر جعلی، آبروی رسانه ای خود را بر باد می دهند یعنی قرار است به هر قیمتی به شورش علیه حاکمیت مردمی ایران کمک کنند...
▫️صادق صبا، مدیر سابق BBC فارسی و عضو ارشد فعلی هیات تحریریه و مجری برنامه های ایران اینترنشنال می باشد.
🆔 @sedayehowzeh