پیوند با امام جسین علیه السلام_891.mp3
1.6M
▫️ جذبه حسینی
🎙حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شکست مارپیچ سکوت به رسم هنرهای رزمی؛
📽 علیاکبری، بعد ناکاوت حریف کانادایی پیشانی بند "یا حیدر کرار" بست
🔹امیر علیاکبری در مبارزه هنرهای ترکیبی رزمی ایران مقابل داستین جوینسون کانادایی رفت و موفق شد حریف خود را در کمتر از ۲ دقیقه ناکاوت کند. وی پیش از این نیز در دو مسابقه متوالی در سازمان وان چمپیونشیپ مقابل مائورو سریلی و برندون ورا به پیروزی رسیده بود.
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
نکاتی دربارۀ دیدار اخیر رهبر انقلاب با حوزویان؛
🔺اتمام حجت برای تغییر رویه های جاری در حوزه های علمیه؛ حرکت به سمت تبلیغ دین خدا برای همه مردم!
1️⃣ تقریبا تمام مطالبی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با حوزویان بیان کردند، یعنی: هویت تبلیغ، ضرورت تبلیغ و ... و ضرورت توجه ویژه به نسل جوان و ضرورت ایجاد یک کانون حوزوی برای راهبری امر تبلیغ، همه و همه «واضحات» و بدیهیاتی بود که قبلاً هم گفته بودند و حالا آنها را «تکرار» فرمودند. «قبلاً» نه یعنی دو سه سال قبل؛ بلکه یعنی حدود ۳۰ سال قبل!
▫️ایشان همچنین در سال ۷۰، با گلایه از عدم توجه طلاب به امر تبلیغ، به روحانینداشتنِ «روستایی در بوشهر» اشاره کرده بودند، اما امسال از نیاز به طلاب مبلغ در «تهران» سخن گفتند!
▫️آری؛ با این اوصاف، شاید همین دیدار چند سال یکبار حوزویان با رهبر انقلاب هم زیاد باشد!
2️⃣ با این نوع بیان رهبر انقلاب، بهعنوان نائب امام زمان ارواحنا فداه و زعیم حوزههای علمیه، واقعا دیگر برای حفظ رویههای جاری در حوزه، چه حجتی باقی میماند؟ هیچ!
3️⃣ یکی از مهمترین سؤالاتی که درباره سخنان رهبر انقلاب باید به آن جواب داد این است که: معنای «اولویت تبلیغ» چیست؟
▫️اولویت تبلیغ در حوزه یعنی نفی تحصیل برای تحصیل، تحقیق برای تحقیق و تدریس برای تدریس. یعنی: نفی اجتهاد برای اجتهاد. یعنی: نفی تمرکز بر رشد علمی خود. یعنی: همانطور که بهفرموده رهبر انقلاب، دانشگاه و علوم دانشگاهی باید در خدمت مردم باشند، حوزه و علوم حوزوی هم باید در خدمت مردم باشند.
▫️و البته یعنی: سرمایهگذاری ویژه برای تربیت نیروهایی با مأموریت تبلیغ، در کنار نیروهایی با مأموریت تولید علم و نظریهپردازی.
4️⃣ یکی دیگر از نکات برجسته موجود در سخنان رهبر انقلاب، نفی مجددِ «سکولاریسم حوزوی» و تصریح چندباره بر وجود نسبت متقابل بین «حوزه» و «نظام اسلامی» بود...این بیان هم که دیگر کار را یکسره کرد:
«[امام] فرمودند: حفظ نظام از اوجب واجبات است؛ گاهی انسان فکر میکند که اوجب واجبات است.»
... 8️⃣ حضرت آقا تأکید کردند حوزویان باید «وسط میدان» باشند. بهفرمایش ایشان «در حاشیه نشستن و گاهی مثلاً یک اشارهای کردن، یک نصیحتی کردن و یک پیامی دادن، کافی نیست.»
▫️به نظر میرسد این نکات بیشتر ناظر به علماء اعلام، بزرگان حوزه و اساتید سطوح عالی است؛ همانهایی که لااقل نسبت به آنها دیگر محذورِ «عقبافتادن از تحصیل بهخاطر توجه به تبلیغ» مطرح نیست.
9️⃣ گره اصلی مشکل تبلیغ در حوزهها بهدستِ «بزرگان و مدیران حوزوی» باز خواهد شد؛ همانها که باید با شناخت و قبول درد، قدم در مسیر درمان گذاشته و با عمل به راهبردهای حکیمانه رهبری، این زخم کهنه را مداوا کنند.
➕ فهرستی از گزارههای مهم و کلیدی برداشتشده از بیانات حضرت آقا اشاره میکنم؛ باشد که در صفحۀ ذهن و قلبمان حک شده و به رفتارهایمان جهت بدهد...
مطالعه متن کامل یادداشت:
🌐 v-o-h.ir/?p=44013
🎙جایی برای شنیدن صدای طلاب
🆔 @sedayehowzeh
مسیری پرتکرار برای رفع مسئولیت توسط مسئولین؛
🔺قصه تلخ تقلیل اوامر ولی امر به رویه های جاری و مرسوم!
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش مبلغین محرم اعزامی از سوی دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی که صبح امروز با حضور جمعی از مبلغین در حسینیه معظم له برگزار شد:
▫️نقشی که روحانیون و عالمان دینی در عرصه تبلیغی خود باید ایفا کنند، توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده است.
🔹روحانیت شغل نیست بلکه مسئولیت است که باید به بهترین شکل به آن عمل شود.
🔸مردم باید تمام چهره حوزه و مراجع را در چهره مبلغین ببینند و مبلغین باید حرمت این سلسله بزرگ را نگهدارند.
#صدای_حوزه:
✍️ به نظر می رسد با توجه به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، مسئولین و بزرگان حوزوی باید مراقب ادبیات تقلیل گرایانه خود در تبیین فرمایشات رهبری باشند، اینکه تبلیغ های سابق را بعد تأکید رهبری با عنوان جهاد تبیین فاکتور کنیم و یا این بار در آغاز موسم تبلیغی بگوییم راه و رسم تبلیغ را رهبری معین کرده اند و حالا بروید و تبلیغ کنید شیوه درستی در نهادینه سازی اوامر ولی امر به نظر نمی رسد!
🔸سوگمندانه باید گفت در اولین واکنش ها به رهنمودهای رهبری انتظار نمایش عزم راسخ و شور حرکت ( و حتی در مواردی اعلام برنامه) داشتیم نه توصیه های معمول!
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
6.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 "عشق کوفی" سریال محرمی شبکه سه
🔸سریال «عشق کوفی» جدیدترین اثر سازمان هنری رسانه ای اوج به عنوان سریال محرمی شبکه سه پخش خود را از ۲۹ تیر آغاز می کند.
▫️عشق کوفی محصول سازمان هنری رسانهای اوج به کارگردانی حسن آخوندپور و تهیه کنندگی سعید سعدی به عنوان سریال محرمی شبکه سه پخش خود را از ۲۹ تیر ماه آغاز میکند.
🔹این سریال تاریخی قرار است روایتگر یک عشق در سال ۶۱ هجری قمری باشد که اتفاقات کوفه و کربلا آن را دستخوش تغیراتی میکند.
🆔 @sedayehowzeh
در پی اجتماعات مختلف مومنین در روز حجاب و عفاف؛
🔺تجمع در آزادی یا تذکر در جمهوری؟!
▫️اراده مردمی، شبیه ثروت موجود در بانک مرکزی یک سرمایه اجتماعی است. نباید بدون رویه از این سرمایه برداشت کرد، چراکه موجب فروکاست آن میشود و آینده را به چالش میکشد.مانند بلایی که در دههی هفتاد، در زمینه برداشت بیرویه از منابع آبی زیرزمینی شد و اکنون با بحرانهای آن دست و پنجه نرم میکنیم.
🔹بنابراین راه مصرف سرمایهی اراده اجتماعی برای حل معضل حجاب «تجمعدرآزادی» نیست بلکه «تذکردرجمهوری» است. باید میان جمهور و مردم تذکر همگانی رشد یابد تا طبق فرمایش رهبرمعظمانقلاب شاهد معجزه آن باشیم. باید از دل«تجمع در آزادی»یک پیمان و قرار برای «تذکر و ابراز وجود در جمهوری» شکل بگیرد.
▫️ اگر ما در ورزشگاه آزادی جمع شویم و پی مصلحت مجلسآرایی کنیم اما درخیابان، مترو، بازار و دانشگاه در مواجهه با بیحجابی برای تذکر جمعی یاران خود را نیابیم،نه دشمن از چنین جمعی نگران میشود ونه بیحجاب این حضور را تذکری به خود میداند.
🔹چنین تجمعهایی اگر امتداد خیابانی نداشته باشد تنها مسکنی موقت، برای وجدان دردمند اهل ایمان خواهد بود.
🔸بیراهه این است که صدهزار نفر در «آزادی» کنار هم باشیم، اما در «جمهوری» همه باشیم اما تنها و شکسته از هم و در مقابل رژه بی حجاب ها؛ «در جمهوری کنار هم باشیم نه در آزادی»!
مطالعه متن کامل یادداشت حجت الاسلام سید عبدالله هاشمی:
🌐 v-o-h.ir/?p=44012
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
19.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایتی از دستاوردهای تبلیغی مبلّغ جوان همدانی؛
📽 مسجد گرهگشا
▫️در فاصله ی صد متری مسجد تا بلوار، چهارده فروشنده هروئین وجود داشت...
🔹این طلبه جوان را نمیشناسیم؛ اما این را خوب میدانیم دو چیز برای طلاب لازم و ضروری است تا اثرگذار شوند:
1️⃣ داشتن درد و دغدغهی دین
2️⃣ جهادی بودن
🔸اینهاست که طلبه را وارد معرکهی تبلیغی میکند و او را به وسط میدان جهاد میبرد. شور و حرارتی که با وجود دهها مانع ریز و درشت، اجازه نمیدهد طلبه ناامید شود و دست از تلاش بردارد./ مناهج
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
پایگاه خبری صدای حوزه
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه، امروز مهمان صدای حوزه خواهند بود؛ 🔻بدون تعارف، از معاون تبلیغ حوزه
10.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نشست "بدون تعارف" حجت الاسلام ملانوری با جمع محدودی از اهالی تبلیغ و رسانه؛
📽 واکنش معاون #تبلیغ حوزه های علمیه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جهت اولویت بخشی حداکثری به امر #تبلیغ
🔺آیا قبول دارید که نگرانی در عرصه تبلیغی وجود دارد؟ آیا حوزه در مسیری که رهبری فرمودند رفته است؟ اگر رفته چرا گفتند نگرانم؟!
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ #صدای_طلاب بدون سانسور
🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
صدای یک استاد حوزه علمیه قم در نقد اقدام اخیر مرکز خدمات درباره خدمات هدفمندی؛
🔺استاد زدایی به جای استاد گرایی!
#صدای_طلاب
▫️اساتید مخصوصا در سطح یک و مقدمات حوزه علمیه یکی از گران بها ترین و ارزشمندترین دارایی های حوزه از حیث نیروی انسانی می باشند که متاسفانه در برهه های مختلف و به انحاء متفاوت در سیاستگذاری ها مورد بی مهری بوده اند.
🔹در مورد استادی صحبت می کنیم که نه چندان مورد تکریم اجتماعی است و نه آنچنان که باید از حیث معیشتی مورد حمایت قرار می گیرد و دریافتی هایی که باور به این میزان از بی توجهی را سخت می کند!
🔸مرکز خدمات حوزه علمیه اخیرا در اقدامی عجولانه اقدام به تقلیل خدمات هدفمند اساتید نموده است به این بهانه که مقرر شده حمایت از طلاب بر عهده خدمات باشد و حمایت از اساتید بر عهده شورای عالی حوزه علمیه؛ این درحالی است که اگر قرار بر حمایتی از اساتید توسط شورای عالی بوده که تاکنون هیچ حمایتی رخ نداده است! آیا بهتر نبود پیش از این تقلیل ها، ابتدا اجرای مصوبه ای را رصد می کردند سپس چنین شوکی وارد می شد؟!
▫️علاوه بر این که این اقدام در آستانه تابستان صورت گرفت که اکثر اساتید درس ندارند لذا حقوقی دریافت نمی کنند که سخن از افزایش احتمالی آن شود!
➖ ماههاست مرکز خدمات بر ازدیاد امتیازات و بروز رسانی ها می دمد و در آنی همه آن امتیازات نادیده گرفته می شود و نهایت پرداختی برای آن استاد نمی تواند بیشتر از ۱ میلیون تومان باشد و حال آنکه برخی اساتید با ثبت سوابق تبلیغی، تحصیلی و پژوهشی خود بیش از 600 امتیاز داشتند که علی القاعده باید بیش از 3 میلیون برایش واریزی می بود ولی امروز حتی انگیزه ای برای ازدیاد امتیازهایش ندارد.
▫️لذاست که شاهد از بین رفتن استعدادهای حوزوی می شویم و خیلی از اساتید به سمت مشاغل خارج از حوزه به جهت تامین معاش رفتند که در آینده ای نه چندان دور موجب اختلال در حوزه آموزش خواهد شد...
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ #صدای_طلاب بدون سانسور
🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
6.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معاون محترم تبلیغ و امور فرهنگی حوزه در نشست "بدون تعارف" با جمع محدودی از اهالی تبلیغ و رسانه مطرح کرد؛
📽 دلیل عجیب کاهش حمایت مرکز خدمات از مبلغین و اساتید!
🔺آیا شورای عالی حوزه های علمیه کسری دریافتی از مرکز خدمات را برای اساتید و طلاب طرح هجرت و امین و ... جبران خواهد کرد؟!
حجت الاسلام ملانوری:
🔹به غیر از کاهش دریافتی از مرکز خدمات، هنوز افزایش بیست درصد سالیانه حقوق طلاب طرح هجرت و امین هم اجرایی نشده است که امیدواریم تأمین شود و معوقات هم پرداخت شود.
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ #صدای_طلاب بدون سانسور
🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
🔻#آیین_اختتامیه «دورههای آموزشی - مطالعاتی سطح یک معارف انقلاب اسلامی»
▫️به همراه تقدیر از نفرات برترِ سه دورهی برگزارشده در دفتر قم مؤسسهی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی
سخنران ویژه: استاد حجتالاسلام و المسلمین دکتر نجف لکزایی (رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
⏰ دوشنبه ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰ تا ۱۲
▫️قم مقدّس، خ شهدا، ک ۲۸، پ۱۲۰ - مؤسسهی پژوهشی فرهنگیِ انقلاب اسلامی
🔸 پیوند پخش زنده با ترافیک رایگان:
🌐 http://heyatonline.ir/khamenei_qom
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
نگاشته ای کوتاه در نسبت تبلیغ عینی و مجازی؛
🔻اشتباه نکنیم؛ تبلیغ در فضای مجازی، مکمل تبلیغ سنتی است!
▫️مقام معظم رهبری در ۲۱ تیر در میان طلاب و مبلغین رویکرد دقیقی را نسبت به تبلیغ داشتند که هوشیاری بیش از پیش طلاب انقلابی و دغدغه مند را می طلبد. ایشان در بخشی از صحبت های خود فرمودند: «تشکیل کانون های عظیم حوزوی درباره تبلیغ امری ضروری است که یکی از وظایف آن بروز رسانی روش های تبلیغ است» و در بخشی دیگر اشاره داشتند «امروزه جوانان با تکثر اطلاعات در فضای مجازی مواجه هستند که ما باید نسبت به آن مطلع باشیم و بشناسی» ولی آنچه اهمیت این موضوع را برجسته می کند اهتمام ایشان به روش های مرسوم و سنتی حوزه در مرتبه اول و در مرتبه دوم توجه به ظرفیت های فضای مجازی است.
🔹 پیرامون اولویت دادن به تبلیغ در فضای عینی نسبت به تبلیغ در فضای مجازی تحقیقاتی نیز انجام گرفته است که به نمونه ای از آنها اشاره می شود؛ یافتههای کلیدی فوق از پیمایشی بدست آمده که توسط مرکز تحقیقاتی پیو آمریکا انجام شده است.
➖نتیجه تحقیقات بدین صورت است که «اگرچه رسانههای اجتماعی خیلی از مواقع جایگزین روابط اجتماعی ما شده است اما در خصوص مسائل و اعتقادات مذهبی چنین نیست. تعاملِ دینی از طریقِ رسانههای الکترونیکی جایگزین شیوههای سنتی مشارکتِ دینی نمیشود بلکه آن را تکمیل میکند.»
▫️بررسی این چنین پژوهش هایی نشان میدهد تعاملِ دینی از طریقِ تلویزیون، رادیو، موسیقی و اینترنت جایگزینِ شیوههایِ سنتیِ مشارکتِ دینی نظیرِ رفتن به مراسم ها در مسجد و کلیسا نمیشود؛ بلکه تنها این شیوهها را تکمیل میکند.
🔹البته باید توجه داشت هر چند در منظومه تبلیغات دینی به این دلیل که بیشترین تجربه ما در فعالیتهای فرهنگی مبتنی بر انسان است گرایش داریم در همین حوزه تعاملی سنتی شفاهی بمانیم اما اگر کنار آن از ابزارهای دیگر هم استفاده کنیم میتواند انتقال پیام با سرعت و صحت بیشتری صورت بگیرد.
🔸بنابراین باید گفت مسلماً هر دوی اینها در کنار هم میتوانند تکمیلکننده باشند. ما نمیتوانیم شیوه سنتی را بتمامه کنار بگذاریم، از سویی هم یک روش به واسطه تکرار و به طور تدریجی و طبق قاعده روانشناختی میتواند اثرگذار باشد. در کنار روش سنتی، روش مدرن برای نسل جدید کارآمدتر خواهد بود. زیرا آنها حضور فعالی در فضای مجازی دارند و با آپشنهایی که این فضا دارد، میتواند در امر تبلیغ دینی، پیش برندهتر باشد و باید محتوای جذاب بیشتری تولید و به مخاطبان ارائه شود تا بتواند بخشی از نیازهای معارفی جوانان را اجابت کند.
✍️ حجت الاسلام ابراهیم شریفی
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh