eitaa logo
🌷 صدیقه طاهره س🌷
148 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
2.2هزار ویدیو
126 فایل
🌷 محله سلطان آباد خوراسگان 🌷 ارتباط با ادمین: @a_raz_a
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 صدیقه طاهره س🌷
پارت۶ #کتاب_مسئله_حجاب بخش دوم : علل پيدا شدن حجاب - 1 ريشه فلسفي. - 2 ريشه اجتماعي. - 3 ر
پارت۷ رياضت و رهبانيت ارتباط مسأله پوشش با فلسفه رياضت و رهبانيت از اين جهت است كه چون زن بزرگترين موضوع خوشي و كامراني بشر است، اگر زن و مرد معاشر و محشور با يكديگر باشند، خواه ناخواه دنبال لذتجوئي و كاميابي ميروند. پيروان فلسفه رهبانيت و ترك لذت براي اينكه محيط را كاملا با زهد و رياضت سازگار كنند بين زن و مرد حريم قائل شده پوشش را وضع كردهاند، كما اينكه با چيزهاي ديگري هم كه نظير زن محرك لذت و بهجت بوده است مبارزه كردهاند. پديد آمدن پوشش طبق اين نظريه، دنباله و نتيجه پليد دانستن ازدواج و مقدس شمردن عزوبت است. ايده رياضت و ترك دنيا همانطوري كه در موضوع مال، فلسفه فقر طلبي و پشت پا زدن به همه وسائل مادي را به وجود آورده است، در مورد زن فلسفه تجرد طلبي و مخالفت اب جمال را ايجاد كرده است. بلند نگهداشتن مو كه در ميان سيكها، هندوها و بعضيها در اويش معمول است نيز از مظاهر مخالفت با جمال و مبارزه با شهوت و از ثمرات فلسفه طرف لذت و ميل به رياضت است. ميگويند كوتاه كردن و ستردن مو، سبب فزوني رغبت جنسي ميگردد و بلند كردن آن موجب تقليل و كاهش آن است. در اينجا بد نيست قسمتي از گفته برتراند راسل را در اين موضوع بياوريم. وي در كتاب " زناشوئي و اخلاق " صفحه 30 ميگويد: " بخصوص در قرون اول مسيحيت اين طرز فكر سن پول ( بولس مقدس ) از طرف كليسا اشاعه تمام يافت و تجرد مفهوم تقدس به خود گرفت و عده بيشماري راه بيابان پيش گرفتند تا شيطان را منكوب سازند، شيطاني كه هر آن ذهن آنان را از تخيلات شهواني مملو ميساخت. كليسا ضمنا با استحمام به مبارزه پرداخت زيرا خطوط بدن، انسان را به طرف گناه ميراند. كليسا چرك بدن را تحسين كرده رايحه بدن صورت بوي تقدس را به خود گرفت زيرا باز به نظر سن پول نظافت بدن و آرايش آن با نظافت روح منافات دارد. شپش مرواريد خدا شناخته شد... " اينجا اين پرسش پيش ميآيد كه اساسا علت تمايل بشر به رياضت و رهبانيت چيست؟ بشر طبعا بايد كامجو و لذت طلب باشد. پرهيز زا لذت و محروم كردن خود بايد دليلي داشته باشد. چنانكه ميدانيم رهبانيت و دشمني با لذت جرياني بوده كه در بسياري از نقاط جهان وجود داشته است. از جمله مراكز آن در مشرق زمين، هندوستان، و در مغرب زمين يونان بوده است. نخله " كلبي " كه يكي از نخله هاي فلسفي است و در يونان رواج داشته است، و مخالف لذت مادي بوده است .)1 ) طرفدار " فقر " پاورقي: - 1 سرسلسله كلبيون يكي از شاگردان سقراط است به نام " انتيس طينس ". او مانند استاد> 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
🌷 صدیقه طاهره س🌷
پارت۷ #کتاب_مسئله_حجاب رياضت و رهبانيت ارتباط مسأله پوشش با فلسفه رياضت و رهبانيت از اين جهت ا
پارت۸ علل تمایل بشر به ریاضت يكي از علل پديد آمدن اينگونه افكار و عقايد، تمايل بشر براي وصول به حقيقت است. اين تمايل در بعضي افراد فوق العاده شديد است، و اگر با اين عقيده ضميمه گردد آه آشف حقيقت از براي روح آنگاه حاصل ميشود آه بدن و تمايلات بدني و جسماني مقهور گردد، قهرا منجر به رياضت و رهبانيت ميگردد. به عبارت ديگر، اين انديشه آه وصول به حق جزا از راه فنا و نيستي و مخالفت با هواي نفس ميسر نيست، علت اصلي پديد آمدن رياضت و رهبانيت است. علت ديگر پديده رياضت آميخته بودن لذات مادي به پارهاي از رنجهاي معنوي است. بشر ديده است كه همواره در كنار لذتهاي مادي يك عده رنجهاي روحي وجود دارد. مثلا ديده است كه هر چند داشتن ثروت موجب يك سلسله خوشيها و كامرانيها است اما هزاران ناراحتيها و اضطرابها و تحمل ذلتها در تحصيل و در نگهداري آن وجود دارد. بشر ديده است كه آزادي و استغناء و علو طبع خود را به واسطه اين لذات مادي از دست ميدهد. از اينرو از همه آن لذات چشم پوشيده تجرد و استغناء را پيشه خود ساخته است. شايد در رياضت هندي، عامل اول، و در فقر طلبي كلبي يوناني عامل دوم پاورقي: >خود غايت وجود را در كسب فضيلت دانست ولي فضيلت را در ترك همه تمتعات " از اين جهت او و پيروانش را كلبيون ميگفتند جسماني و روحاني ميدانست. گفتهاند: در محلي از شهر آتن واقع ميشد كه به مناسباتي آنجا را كه گفتگوهاي " انتيس طينس " ميخواندند. و نيز به سبب اينكه پيروان او در شيوه انصراف از دنيا و اعراض " سگ سفيد " از علائق دنيوي چنانكه مبالغه كردند كه از آداب و رسوم معاشرت و لوازم زندگاني متمدن نيز دست برداشته حالت دام و دد اختيار نمودند، با لباس كهنه و پاره و سر و پاي برهنه و موي ژوليده ( مانند هيپيهاي عصر ما ) ميان مردم ميرفتند و در گفتگو هر چه بر زبان ميگذشت بي ملاحظه ميگفتند، بلكه در زخم زبان اصرار داشتند و به فقر و تحمل رنج و درد، سرفرازي ميكردند و همه قيود و حدودي كه مردم در زندگاني اجتماعي بدان مقيد شدهاند ترك كرده حالت طبيعي را پيشه خود ساخته بودند " ( . سير حكمت در اروپا، جلد اول صفحه 70 (. بيشتر مؤثر بوده است. علل ديگري نيز براي پديد آمدن رياضت و گريز از لذت ذكر كردهاند. از آنجمله اينكه محروميت و شكست در موفقيتهاي مادي مخصوصا شكست در عشق، سبب توجه به رياضت ميگردد. روح بشر پس از اين نوع شكستها انتقام خود را از لذتهاي مادي بدين صورت ميگيرد كه آنها را پليد ميشناسد و فلسفه اي براي پليدي آنها ميسازد. افراط در خوشگذراني و كامجوئي عامل ديگر توجه به رياضت است. ظرفيت جسماني انسان براي لذت محدود است. افراط در كامجوئي و لذات جسماني و تحميل بيش از اندازه ظرفيت بر بدن موجب عكس العمل شديد روحي مخصوصا در سنين پيري ميگردد. خستگي، سرخوردگي به وجود ميآورد. تأثير اين دو علت را نبايد انكار كرد ولي مسلما اينها علت منحصر نميباشند. تأثير اين دو علت بدين نحو است كه پس از شكستها و عدم موفقيتها، و يا خستگيها و فرسودگيها، انديشه وصول به حقيقت در روح بيدار ميگردد. توجه به ماديات و غرق شدن در انديشههاي مادي خود مانعي است براي اينكه انسان درباره ازليت و ابديت و حقيقت جاوداني بيانديشد و در اين جهت فكر و تلاش كند كه از كجا آمدهام و در كجا هستم و به كجا ميروم؟ اما همينكه به واسطه شكست و يا خستگي، حالت گريز و بي رغبتي نسبت به ماديات در روح پديد آمد، انديشه در مطلقات بلامزاحم ندهما جان ميگيرد. اين دو عامل هميشه به كمك عامل اول سبب توجه به رياضت ميشود. و البته بعضي از افرادي كه به سوي رياضت كشيده ميشوند تحت تأثير اين دو عامل ميباشند نه همه آنها. 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
🌷 صدیقه طاهره س🌷
پارت۸ #کتاب_مسئله_حجاب علل تمایل بشر به ریاضت يكي از علل پديد آمدن اينگونه افكار و عقايد، تمايل ب
پارت۹ بررسي نيا عامل از نظر اسلام اكنون ببينيم از نظر اسلام و طرز تفكري كه اسلام به جهان عرضه داشته است آيا چنين تعليل و توجيهي براي پوشش صحيح است؟ اسلام خوشبختانه يك طرز تفكر و جهانبيني روشن دارد، نظرش درباره انسان و جهان و لذت روشن است و به خوبي ميتوان فهميد كه آيا چنين انديشهاي در جهانبيني اسلام وجود دارد يا نه؟ ما منكر نيستيم هك رهبانيت و ترك لذت در نقاطي از جهان وجود داشته است و شايد بتوان پوشش زن را در جاهائي كه چنين فكري حكومت مي كرده است از ثمرات آن دانست، ولي اسلام كه پوشش را تعيين كرد نه در هيچ جا به چنين علتي استناد جسته است و نه چنين فلسفهاي با روح اسلام و با ساير دستورهاي آن قابل تطبيق است. اصولا اسلام با فكر رياضت و رهبانيت سخت مبارزه كرده است و اين مطلب را مستشرقين اروپائي هم قبول دارند. اسلام به نظافت تشويق كرده، به جاي اينكه شپش را مرواريد خدا " « النظافة من اعيمان » ". پيغمبر اكرم شخصي را ديد در حالي كه بشناسد گفته است: " « من الدين المتعة موهايش ژوليده و جامههايش چركين بود و بد حال مينمود . فرمود: " » " )1 )يعني تمتع و بهره بردن از نعمتهاي خدا جزو دين است. و هم آنحضرت فرمود: « بئس العبد القاذوره » " )2 )يعني بدترين بنده شخص چركين و كثيف است. " « ان االله جميل يحب الجمال » " 3 ( )خداوند زيبا است اميرالمؤمنين عليه السلام فرمود: " خداو ند زيبا است و دوست ميدارد كه و زيبائي را دوست ميدارد. امام صادق فرمود: بندهاي خود را بيارايد و زيبا نمايد و بر عكس، فقر را و تظاهر به فقر را دشمن ميدارد. اگر خداوند نعمتي به شما عنايت كرد بايد اثر آن نعمت در زندگي شما نمايان گردد. به آنحضرت گفتند چگونه اثر نعمت خدا نمايان گردد؟ فرمود به اينكه جامه شخص نظيف باشد، بوي خوش استعمال كند، خانه خود را با گچ سفيد كند، بيرون خانه را جاروب كند، حتي پيش از غروب چراغها را روشن كند كه بر وسعت رزق ميافزايد " .)1 ) در قديميترين كتابهائي كه در دست داريم مانند " كافي " كه يادگار هزار سال پيش وجود دارد. اسلام به كوتاه كردن و شانه است، بحثي تحت عنوان " باب الزي و التجمل " كردن مو و به كار بردن بوي خوش و روغن زدن به سر سفارشهاي اكيد كرده است. عدهاي از اصحاب رسول اكرم به خاطر اينكه بهتر و بيشتر عبادت كنند و از لذات روحاني بهرهمند شوند ترك زن و فرزند كردند، روزها روزه ميگرفتند و شبها عبادت ميكردند. همينكه رسول خدا آگاه شد آنها را منع كرد و گفت من كه پيشواي شما هستم چنين نيستم، بعضي روزها روزه ميگيرم، بعضي روزها افطار ميكنم، بعضي روزها افطار ميكنم، قسمتي از شب را عبادت ميكنم و قسمتي ديگر نزد زنهاي خود هستم. همين عده از رسول خدا اجازه خواستند كه براي اينكه ريشه تحريكات جنسي را از وجود خود بكنند، خود را اخته كنند. رسول اكرم اجازه نداد، فرمود در اسلام اين كارها حرام است. روزي سه زن به حضور رسول اكرم آمده از شوهران خود شكايت كردند. يكي گفت شوهر من گوشت نميخورد. ديگري گفت شوهر من از بوي خوش اجتناب ميكند. سومي گفت شوهر من از زنان دوري ميكند. رسول خدا بيدرنگ در حالي كه به علامت خشم ردايش را به زمين ميكشيد، از خانه به مسجد رفت و بر منبر آمد و فرياد كرد: چه ميشود گروهي از ياران مرا كه ترك گوشت و بوي خوش و زن كردهاند؟ ! همانا من خودم هم گوشت ميخورم و هم پاورقي: 1_ وسائل جلد اول صفحه 277 . 2 و - 3 وسائل جلد اول صفحه 27 4_وسائل جلد اول صفحه 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
♬⃢♪↫ ❄ شاید گناه کردی اما... 😉 تو هنوز زنده ای تو داری نفس میکشی😃♥️ تو هنوز اختیار داری🙃 تو میتونی برگردی.. پس برگرد تا دیر نشده رفیق🚶🏻‍♀🌼 همین امروز،با اولین گام 👣 توبه تولدی دوباره😉 اَستَغفُرِاللهَ رَبی واَتُوبُ اِلَیه تااینجااومدی !🙃✨ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ 🌼🌿ـ ـ ـ ـ ـ ✨الـٰلّهُمَ ؏َجــِّلِ لوَلــیِّڪَ اَلْفــَرَجْ✨ ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
اولین ✋🏻🌸 تقـــدیم به ســـاحت مقـــدس قطب عالــم امکان حضـــرت صـاحـب الــزمان🌹 【عجل الله فرجه】 السَّلامُ علیڪَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المَهدے یاخلیفةَ الرَّحمن و یاشریڪَ القرآن ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدے و مَولاے الاَمان الاَمان الاَمان 🌹🕊🌹🕊🌹 و بر سالارِ شهیدان🏴 اَلسَّلامُ عَلَيْڪَ يا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَے الاَْرْواحِ الَّتے حَلَّتْ بِفِناَّئِڪَ عَلَيْڪَ مِنّے سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقيتُ وَ بَقِےَ اللَّيْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّے لِزِيارَتِڪُمْ اَلسَّلامُ عَلَے الْحُسَيْنِ وَ عَلے عَلِےِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلے اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلے اَصْحابِ الْحُسَيْـــن أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج 🤲🏻 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 صدیقه طاهره س🌷
پارت۹ #کتاب_مسئله_حجاب بررسي نيا عامل از نظر اسلام اكنون ببينيم از نظر اسلام و طرز تفكري كه ا
پارت۱٠ بوي خوش استعمال ميكنم و هم از زنان بهره ميگيرم. از روش من اعراض كند از من نيست .)1 ) دستور كوتاه كردن لباس - برخلاف معمول اعراب كه لباسهايشان به قدري بلند بود كه زمين را جاروب ميكرد - به خاطر نظافت است كه در اولين آيات نازله بر رسول اكرم بيان شده است: « و ثيابك فطهر » ( .)2 همچنين استحباب پوشيدن جامه سفيد يكي به خاطر زيبائي است و ديگر به خاطر پاكيزگي است، زيرا لباس سفيد چرك را بهتر نمايان ميسازد و به همين موضوع در روايات اشاره شده است: « البسوا البياض فانه اطيب و اطهر )3 «. )رسول اكرم هنگامي كه ميخواست نزد اصحابش برود به آئينه نگاه ميكرد، موهاي خود را شانه و مرتب ميساخت و ميگفت خداوند دوست ميدارد بندهاش را كه وقتي كه به حضور دوستان خود ميرود خود را آماده و زيبا سازد 4 ( )يعني لباس سفيد بپوشد كه زيباتر و پاكيزه رت است. قرآن كريم آفرينش وسائل تجمل را از لطفهاي خدا نسبت به بندگانش قلمداد كرده است " « قل من حرم و تحريم زينتهاي دنيا بر خود، سخت مورد انتقاد قرآن قرار گرفته است: زينة االله التي اخرج لعباده و الطيبات من الرزق "" .)5 )در احاديث اسلامي آمده است كه ائمه اطهار با متصوفه كرارا مباحثه كرده و مرام - 5 بگو چه كسي زينتهائي كه خدا براي بندگان خود آفريده و روزيهاي پاكيزه را حرام كرده است؟ سوره الاعراف، آيه 32 آنان را با استناد به همين آيه باطل نشان دادهاند. ( )5 اسلام التذاذ و كامجوئي زن و شوهر از يكديگر را نه تنها تقبيح نكرده است، ثوابهائي هم براي آن قائل شده است. شايد براي يك نفر فرنگي شگفت انگيز باشد اگر بشنود اسلام مزاح و ملاعبه زن و شوهر، آرايش كردن زن براي شوهر، پاكيزه كردن شوهر خود را براي زن مستحب ميداند. در قديم كه به پيروي از كليسا همه گونه التذاذات شهواني را تقبيح ميكردند، اين حرفها را تخطئه كرده حتي مسخره ميدانستند. اسلام التذاذات جنسي در غير محدوده ازدواج قانوني را به شدت منع فرموده است و آن خود فلسفه خاصي دارد كه بعد توضيح خواهيم داد، ولي لذت جنسي در حدود قانون را تحسين كرده است تا جائي كه فرموده دوست داشتن زن از صفات پيغمبران است: « من اخلاق الانبياء حب النساء » (6 .( در اسلام زني كه در آرايش و زينت خود براي شوهر كوتاهي كند، نكوهش شده است كما اينكه مرداني كه در ارضاء زن خود كوتاهي ميكنند نيز نكوهش شدهاند. حسن بن جهم ميگويد: بر حضرت موسي بن جعفر عليه السلام وارد شدم، ديدم خضاب فرموده است. گفتم رنگ مشكي به كار بردهايد؟ فرمود: بلي، خضاب و آرايش در مرد موجب افزايش پاكدامني در همسر او است. برخي از زنان به اين جهت كه شوهرانشان خود را نميآرايند، عفاف را از دست ميدهند .)7 ) حديث ديگري از پيغمبر اكرم صلي االله عليه و آله نقل شده كه: « تنظفوا و لا تشبهوا باليهود » . يعني نظيف باشيد و خودتان را شبيه به يهود نكنيد. بعد فرمود زنان يهودي كه زناكار شدند بدان جهت بود كه شوهرانشان يفكث بودند و مورد رغبت پاورقي: پاورقي: - 1 " كافي " تأليف محمد بن يعقوب كليني جلد 5 صفحه 496 ،و وسائل جلد 3 ص. 14 صحيح " براي روايات نهي از تبتل و اختصا ( رهبانيت و خود را اخته كردن ) رجوع شود به " 40 " بخاري " جلد 7 صفحات 4 و 5 و - 2 جامههاي خويش را پاكيزه گردان. سوره المدثر، آيه. 4 - 3 وسائل، جلد اول صفحه 280 . - 4 وسائل، جلد اول صفحه 278 . - 5رجوع شود به وسائل جلد 1 صفحه 279 . - 6 وسائل الشيعه جلد 3 صفحه. 3 - 7 كافي جلد 5 صفحه. 567 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
🌷 صدیقه طاهره س🌷
پارت۱٠ #کتاب_مسئله_حجاب بوي خوش استعمال ميكنم و هم از زنان بهره ميگيرم. از روش من اعراض كند از من
پارت۱۱ واقع نميشدند. خودتان را پاكيزه كنيد تا زنانتان به شما راغب گردند.( )1 عثمان بن مظعون يكي از اكابر صحابه رسول اكرم است، خواست به تقليد از راهبان، به اصطلاح تارك دنيا شود، ترك زن و زندگي كرد و لذتها را بر خويش تحريم ساخت. همسرش نزد رسول خدا آمده عرض كرد يا رسول االله ! عثمان روزها را روزه ميگيرد و شبها به نماز بر ميخيزد. پيغمبر اكرم صلي االله عليه و آله خشمگين شده برخاست به نزد وي آمد. عثمان مشغول نماز بود. صبر كرد تا نمازش تمام شد، فرمود: اي عثمان خدا مرا به رهبانيت دستور نفرموده است. دين من روشي منطبق بر واقعيت و در عين حال ساده و آسان است. " « لم يرسلني االله تعالي بالرهبانية و لكن بعثني بالحنيفية السهلة السمحة » " )2 )يعني خداوند مرا براي رهبانيت و رياضت نفرستاده است، مرا براي شريعتي فطري و آسان و با گذشت فرستاده است. من نماز ميخوانم و روزه ميگيرم و با همسرانم نيز مباشرت دارم. هر كس كه دين مطابق با فطرت مرا دوست ميدارد بايد از من پيروي كند. ازدواج يكي از سنتهاي من است. عدم امنيت ريشه ديگري كه براي به وجود آمدن پوشش ذكر كردهاند ناامني است. در زمانهاي قديم بيعدالتي و ناامني بسيار بوده است. دست تجاوز زورمندان و قلدران به مال و ناموس مردم بيباكانه دراز بوده است. مردم اگر پول و ثروتي داشتند ناچار بودند به صورت دفينه در زير خاك پنهان كنند. علت مخفي ماندن گنجها اينست كه صاحبان طلا و ثروت جرأت نميكردند كه حتي بچههاي خود را از پنهانگاه ثروت خود آگاه سازند. ميترسيدند كه راز آنها به وسيله بچهها فاش شود و مورد تجاوز و گزند قلدران واقع شوند. بدين ترتيب گاهي اتفاق ميافتاد كه پدر با مرگ ناگهاني از دنيا ميرفت و فرصت نميكرد اسرار خود را به فرزندش بسپارد. قهرا دارائي او در زير خاكها مدفون ميماند. جمله معروف استر ذهبك و ذهابك و مذهبك: پول و مسافرت و عقيده خود را آشكار نكن، يادگار آن زمانها است. همانطور كه در مورد ثروت امنيت نبود، راجع به زن هم امنيت وجود نداشت. هر كس زن زيبائي داشت ناچار بود او را از نظر زورمندان مخفي پاورقي: -1 نهج الفصاحه. - 2 كافي جلد 5 صفحه. 4 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
🌷 صدیقه طاهره س🌷
پارت۱۱ #کتاب_مسئله_حجاب واقع نميشدند. خودتان را پاكيزه كنيد تا زنانتان به شما راغب گردند.( )1 عث
پارت۱۲ نگهدارد. زيرا اگر آنها اطلاع پيدا ميكردند. او ديگر مالك زن خود نبود. ايران دوره ساساني ناظر جنايتها و فجايع عجيبي در اين زمينه بوده است. شاهزادگان و موبدان و حتي كدخداها و اربابها هرگاه از وجود زن زيبائي در يك خانه مطلع ميشدند به آن خانه ميريختند و زن را از خانه شوهرش بيرون ميكشيدند. در آن موقع سخن از پوشش و حجاب نبود. سخن از به اصطلاح قايم كردن و مخفي داشتن زن بود كه احدي نفهمد. ويل دورانت در كتاب " تاريخ تمدن " قضاياي شرمآوري در اين باره از ايران قديم نقل ميكند. ميگويد: حجابي كه هم اكنون در ايران است سه سال در ايران " كنت گوبينو در كتاب " بيش از آن اندازه كه مستند به اسلام باشد مستند به ايران قبل از اسلام است. و مينويسد كه در ايران قديم مردم هيچ امنيتي در مورد زنها نداشتند. درباره انوشيروان - كه به غلط او را عادل خواندهاند - نقل شده كه وقتي يكي از سرهنگان ارتش او زني زيبا داشت. انوشيروان به قصد تجاوز به زن او در غياب او به خانهاش رفت. زن جريان را براي شوهر خود نقل كرد. بيچاره شوهر، ديد زنش را كه از دست داده سهل است جانش نيز در خطر است. فورا زن خويش را طلاق گفت. وقتي انوشيروان مطلع شد كه وي زنش را طلاق داده است به او گفت شنيدم يك بوستان بسيار زيبائي داشتهاي و اخيرا آن را رها كردهاي، چرا؟ فتگ جاي پاي شير در آن بوستان ديدم ترسيدم مرا بدرد. انوشيروان خنديد و گفت ديگر آن شير به آن بوستان نخواهد آمد. اين نا امنيها اختصاص به ايران و به زمانهاي قديم نداشته است. داستان اذان نيمه شب كه " داستان راستان " آوردهايم نشان ميدهد كه چگونه مشابه اين جريانها در دوران در تسلط مردم ماوراء النهر بر دستگاه خلافت بغداد، در بغداد هم رواج داشته است. در همين زمانها نزديك خودمان يكي از شاهزادگان در اصفهان از اينگونه تجاوزها زياد داشته است و مردم اصفهان قصههاي زيادي از زمان حكومت او نقل ميكنند. بررسي نيا عامل از نظر اسلام ما وجود نا امنيها و بيعدالتيهاي زمان گذشته و تأثير آنها را در مخفي كردن زن منكر نيستيم. مسلما حجابهاي افراطي و عقائد افراطي درباره پوشيدن زن معلول همين نوع جريانهاي تاريخي است. ولي بايد ببينيم آيا فلسفه پوشش زن در اسلام همين امر بوده است؟ اولا نيا سخن درست ستين كه در عصر ما امن تي كامل از نظر زن برقرار است. در هم ني يم ناميم، احيانا آمارهاي دن ياي صنعتي اروپا وآمريكا كه به غلط آن را "دن ياي تمدن" وحشت آوري از زناي به عنف يم خوانيم، چه رسد به دن ياي به اصطلاح ين مه تمدن وتمام وحشي. تا رد جهان حكومت شهوت بر قرار است هرگز امن تي ناموسي وجود نخواهد داشت. منتها شكل قض هي تفاوت يم كند. كي وقت كسي مانند فلان خان فلان قلدر مأمور مسلح يم فرستد و زن كسي را از خانه اش يب رون يم كشند، كي وقت يد گر زني را در كي ميزنند و او را از شوهر و فرزند آواره مجلس شب نش يني ودر خلال رقص ودانس " قر " ميكنند. اينگونه حوادث و يا حوادثي از قبيل ربودن زنان و دختران به وسيله تا كسي يا وسيله ديگر زياد اتفاق ميافتد و در روزنامهها ميخوانيم. در روزنامه اطلاعات مورخ " / 6 47 / 9 تحت عنوان " زنان امريكا در معرض خطر حملات جنسي مینویسد: 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا