eitaa logo
🌷 صدیقه طاهره س🌷
148 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
2.2هزار ویدیو
126 فایل
🌷 محله سلطان آباد خوراسگان 🌷 ارتباط با ادمین: @a_raz_a
مشاهده در ایتا
دانلود
📍 📌مرگز واکسیناسیون شرق اصفهان(دانشگاه آزاد خوراسگان ) 🖋https://basijnews.ir/fa/news/9362467 📍 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•|...|• تا ماه محرم جوری از چشمات مواظبت کن که تو روضه با سوز دل اشک بریزی..! (:🚶🏻‍♂ نزار گرد و غبار گناه جوری دور قلبتو بگیره که با روضه سنگین هم دلت نشکنه!! جوری باشی که حتی وقتی گفتن حسین.ع. سیل اشک از چشمات روون بشه.. ((: 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
[•🌿♥️•] به‌هیچ‌کس‌غیرخداتوی‌ذهنت‌قدرت‌نده روی‌آدماحساب‌نکن روی‌خدای‌آدماحساب‌کن خدادست‌میگیره‌نه‌مچ❗️ [بهش‌اعتمادکن...♡] 🌿خداهیچ‌وقت‌تنهات‌نمیذاره هیچوقت نذارشیطون‌ناامیدت‌کنه اون‌صدایی‌که‌ازدرون‌بهت‌قدرت‌وانرژی‌میده |•صدای‌خداست•| 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
•|⚠️🍃|• . هــرگاه مـایـل به گــــناه بــودی این ســه نکته را فراموش مکن! . ➊ الله می بیــند. ➋ ملائڪ می نـویسد. ➌ در هر حال مرگ می آید. . 🚫 !′′ ‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
🌷 صدیقه طاهره س🌷
پارت24 #کتاب_مسئله_حجاب « قل للمؤمنين يغضوا من ابصارهم -» الي آخر « - قل للمؤمنات يغضضن من ابصارهن
پارت25 هر زمان كه ميل تجديد حرم ميكرد، نامهاي چند به فرمانروايان اطراف ميفرستاد و در آن وصف زن كامل عيار را درج ميكرد. پس عمال او هرجا زني را با وصف نامه مناسب ميديدند، به خدمت ميبردند ". از اينگونه جريانها در تاريخ قديم بسيار ميتوان يافت. در جديد اين جريانها به شكل حرمسرا نيست، به شكل ديگر است، با اين تفاوت كه در جديد لزومي ندارد كسي به اندازه خسرو پرويز و هارون الرشيد امكانات داشته باشد. در جديد به بركت تجدد فرنگي، براي مردي كه يك صد هزارم پرويز و هارون امكانات داشته باشد ميسر ستا كه به اندازه آنها از جنس زن بهرهكشي كند. در بشر چه حسي است؟ قسمتي از ادبيات جهان " تغزل " - 2 هيچ فكر كردهايد كه حس عشق و غزل است. در اين بخش از ادبيات، مرد، محبوب و معشوق خود را ستايش ميكند، به پيشگاه او نياز ميبرد، او را بزرگ و خود را كوچك جلوه ميدهد، خود را نياز ميبرد، او را بزرگ و خود را كوچك جلوه ميدهد، خود را نيازمند كوچكترين عنايت او ميداند، صد ملك جان به نيم نظر ميتواند بخرد، پس چرا مدعي ميشود كه محبوب و معشوق " در اين معامله تقصير ميكند " از فراق او دردمندانه مينالد. اين چيست؟ چرا بشر در مورد ساير نيازهاي خود چنين نميكند؟ آيا تاكنون ديدهايد كه يك آدم پول پرست براي پول، و يك آدم جاهپرست براي جاه و مقام غزلسرائي كرده است؟ ! آيا تاكنون كسي براي نان غزلسرائي كرده است؟ چرا هر كسي از شعر و غزل ديگري خوشش ميآيد؟ چرا همه از ديوان حافظ اينقدر لذت ميبرند؟ آيا جز اين است كه همه كس آنرا با زبان يك غريزه عميق كه سراپاي وجودش را گرفته است منطبق ميبيند؟ چه قدر اشتباه ميكنند كساني كه ميگويند يگانه عامل اساسي فعاليتهاي بشر عامل اقتصاد است ! بشر براي عشقهاي جنسي خود موسيقي خاصي دارد، همچنانكه براي معنويات نيز موسيقي خاص دارد، در صورتي كه براي حاجتهاي صرفا مادي از قبيل آب و نان و موسيقي ندارد. من نميخواهم ادعا كنم كه تمام عشقها جنسي است و هم هرگز نميگويم كه حافظ و سعدي و ساير غزلسرايان صرفا از زبان غريزه جنسي سخن گفتهاند. اين مبحث، مبحث ديگري است كه جداگانه بايد بحث شود. ولي قدر مسلم اينست كه بسياري از عشقها و غزلها عشق و غزلهائي است كه مرد براي زن داشته است. همين قدر كافي است كه بدانيم توجه مرد به زن از نوع توجه به نان و آب نيست كه با سير شدن شكم اقناع شود، بلكه يا به صورت حرص و آز و تنوع پرستي در ميآيد و يا به صورت عشق و غزل. ما بعدا در اين باره بحث خواهيم كرد كه در چه شرائطي حالت حرص و آز جنسي تقويت ميشود و در چه شرائطي شكل عشق و غزل پيدا ميكند و رنگ معنوي به خود ميگيرد. به هر حال اسلام به قدرت شگرف اين غريزه آتشين توجه كامل كرده است. روايات زيادي درباره خطرناك بودن غريزهاي كه مرد و زن را به يكديگر پيوند ميدهد وارد شده است. اسلام تدابيري براي تعديل و رام كردن اين غريزه انديشيده است و در اين زمينه هم براي زنان و هم براي مردان، تكليف معين كرده است. يك وظيفه مشترك كه براي زن و مرد، هر دو، مقرر فرموده مربوط به نگاه كردن است: « قل للمؤمنين يغضوا من ابصارهم و يحفظوا فروجهم... قل للمؤمنات يغضضن من ابصارهن و يحفظن فروجهن » . خلاصه اين دستور اينست كه زن و مرد نبايد به يكديگر خيره شوند، 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
پارت26 نبايد چشم چراني كنند، نبايد ينگاهها مملو از شهوت به يكديگر بدوزند، نبايد به قصد لذت بردن به يكديگر نگاه كنند. يك وظيفه هم خاص زنان مقرر فرموده است و آن اينست كه بدن خود را از مردان بيگانه پوشيده دارند و در اجتماع به جلوهگري و دلربائي نپردازند. به هيچ وجه و هيچ صورت و با هيچ شكل و رنگ و بهانهاي كاري نكنند كه موجبات تحريك مردان بيگانه را فراهم كنند. روح بشر فوق العاده تحريك پذير است. اشتباه است كه گمان كنيم تحريك پذيري روح بشر محدود به حد خاصي است و از آن پس آرام ميگيرد. همانطور كه بشر - اعم از مرد و زن - در ناحيه ثروت و مقام از تصاحب ثروت و از تملك جاه و مقام سير نميشود و اشباع نميگردد، در ناحيه جنسي نيز چنين است. هيچ مردي از تصاحب زيبا رويان و هيچ زني از متوجه كردن مردان و تصاحب قلب آنان و باعخره هيچ دلي از هوس سير نميشود. و از طرفي تقاضاي نامحدود خواه ناخواه انجام ناشدني است و هميشه مقرون است به نوعي احساس محروميت. دست نيافتن به آرزوها به نوبه خود منجر به اختلالات روحي و بيماريهاي رواني ميگردد. چرا در دنياي غرب اينهمه بيماري رواني زياد شده است؟ علتش آزادي اخلاقي و جنسي و تحريكات فراوان سكسي است كه به وسيله جرائد و مجلات و سينماها و تئاترها و محافل و مجالس رسمي و غير رسمي و حتي خيابانها و كوچهها انجام ميشود. اما علت اينكه در اسلام دستور پوشش اختصاص به زنان يافته است اين است كه ميل به خودنمائي و خودآرائي مخصوص زنان است. از نظر تصاحب قلبها و دلها مرد شكار است و زن شكارچي، همچنانكه از نظر تصاحب جسم و تن، زن شكار است و مرد شكارچي. ميل زن به خودآرائي از اين نوع حس شكارچيگري او ناشي ميشود. در هيچ جاي دنيا سابقه ندارد كه مردان لباسهاي بدن نما و آرايشهاي تحريك كننده به كار برند. اين زن است كه به حكم طبيعت خاص خود ميخواهد دلبري كند و مرد را دلباخته و در دام علاقه به خود اسير سازد. لهذا انحراف تبرج و برهنگي از انحرافهاي مخصوص زنان است و دستور پوشش هم براي آنان مقرر گرديده است. اما درباره طغيان پذيري غريزه جنسي و اينكه بر خلاف ادعاي افرادي مانند راسل، غريزه جنسي با آزاد گذاشتن كامل و خصوصا با فراهم كردن وسائل تحريك هرگز سير نميشود در مردان و انحراف " تبرج " و اشباع نميگردد و همچنين درباره انحراف " چشم چراني " در زنان، باز هم بحث خواهيم كرد. ٢ - استحكام پيوند خانوادگي شك نيست كه هر چيزي كه موجب تحكيم پيوند خانوادگي و ببس صميميت رابطه زوجين گردد، براي كانون خانواده مفيد است و در ايجاد آن بايد حداكثر كوشش مبذول شود. و بالعكس هر چيزي كه باعث سستي روابط زوجين و دلسردي آنان گردد به حال زندگي خانوادگي زيانمند است و بايد با آن مبارزه كرد. اختصاص يافتن استمتاعات و التذاذهاي جنسي به محيط خانوادگي و در كادر ازدواج مشروع، پيوند زن و شوهري را محكم ميسازد و موجب اتصال بيشتر زوجين به يكديگر ميشود. فلسفه پوشش و منع كاميابي جنسي از غير همسر مشروع، از نظر اجتماع خانوادگي اينست كه همسر قانوني شخص از لحاظ رواني عامل خوشبخت كردن او هب شمار برود، در حالي كه در سيستم آزادي كاميابي، همسر قانوني از لحاظ رواني يك نفر رقيب و مزاحم و زندانبان به شمار ميرود و در نتيجه كانون خانوادگي براساس دشمني و نفرت پايهگذاري ميشود. علت اينكه جوانان امروز از ازدواج گريزانند و هر وقت به آنان پيشنهاد ميشود، جواب ميدهند كه حالا زود است، ما هنوز بچهايم، و يا به عناوين ديگر 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
پارت27 از زير بار آن شانه خالي ميكنند همين است. و حال آنكه در قديم يكي از شيرينترين آرزوهاي جوانان ازدواج بود. جوانان پيش از آنكه به بركت دنياي اروپا كالاي زن اينهمه " شب زفاف را كم از تخت پادشاهي " نميدانستند. ارزان و فراوان گردد، ازدواج در قديم پس از يك دوران انتظار و آرزومندي انجام ميگرفت و به همين دليل زوجين يكديگر را عامل نيكبختي و سعادت خود ميدانستند، ولي امروز كامجوئيهاي جنسي در غير كادر ازدواج به حد اعلي فراهم است و دليلي براي آن اشتياقها وجود ندارد. معاشرتهاي آزاد و بيبند وبار پسران و دختران، ازدواج را به صورت يك وظيفه و تكليف و محدوديت در آورده است كه بايد آن را با توصيه هاي اخلاقي و يا احيانا - چنانكه برخي از جرائد پيشنهاد ميكنند - با اعمال زور بر جوانان تحميل كرد . تفاوت آن جامعه كه روابط جنسي را محدود ميكند به محيط خانوادگي و كادر ازدواج قانوني، با اجتماعي كه روابط آزاد در آن اجازه داده ميشود اينست كه ازدواج در اجتماع اول پايان انتظار و محروميت، و در اجتماع دوم آغاز محروميت و محدوديت است. در سيستم روابط آزاد جنسي، پيمان ازدواج به دوران آزادي دختر و پسر خاتمه ميدهد و آنها را ملزم ميسازد كه به يكديگر وفادار باشند و در سيستم اسلامي به محروميت و انتظار آنان پايان ميبخشد. سيستم روابط آزاد اولا موجب ميشود كه پسران تا جائي كه ممكن است از ازدواج و تشكيل خانواده سر باز زنند و فقط هنگامي كه نيروهاي جواني و شور و نشاط آنها رو به ضعف و سستي مينهد، اقدام به ازدواج كنند و در اين موقع زن را فقط براي فرزند زادن و احيانا براي خدمتكاري و كلفتي بخواهند، و ثانيا پيوند ازدواجهاي موجود را سست ميكند و سبب ميگردد به جاي اينكه خانواده بر پايه يك عشق خالص و محبت عميق استوار باشد و هر يك از زن و شوهر همسر خود را عامل سعادت خود بداند بر عكس به چشم رقيب و عامل سلب آزادي و محدوديت ببيند و چنانكه اصطلاح شده است يكديگر را زندانبان بنامند. وقتي پسر يا دختري ميخواهد بگويد ازدواج كردهام، ميگويد براي خودم زندانبان گرفتهام. اين تعبير براي چيست؟ براي اينكه قبل از ازدواج آزاد بود هر كجا بخواهد برود، با هر كس بخواهد بر قصد، بلاسد، هيچكس نبود كه بگويد بالاي چشمت ابرو است. ولي پس از ازدواج اين آزاديها محدود شده است، اگر يك شب دير به خانه بيايد مورد مؤاخذه همسرش قرار ميگيرد كه كجا بودي؟ و اگر در محفلي با التهاب با دختري بر قصد، همسرش به او اعتراض ميكند. واضح است كه روابط خانواده در چنين سيستمي تا چه اندازه سرد و سست و غير قابل اطمينان است. بعضيها مانند برتراند راسل پنداشتهاند كه جلوگيري از معاشرتهاي آزاد صرفا به خاطر اطمينان مرد نسبت به نسل است، براي حل اشكال، استفاده از وسائل ضد آبستني را پيشنهاد كردهاند، در صورتي كه مسأله، تنها پاكي نسل نيست. مسأله مهم ديگر ايجاد پاكترين و صميميترين عواطف بين زوجين و برقرار ساختن يگانگي و اتحاد كامل در كانون خانواده است. تأمين اين هدف وقتي ممكن است كه زوجين از هرگونه استمتاع از غير همسر يا همسران قانوني چشم بپوشند، مرد چشم به زن ديگر نداشته باشد و زن نيز در صدد تحريك و جلب توجه كسي جز شوهر خود نباشد، و اصل ممنوعيت هر نوع كاميابي جنسي در غير كادر خانواده حتي قبل از ازدواج هم رعايت گردد. به علاوه، زني كه تا اينجا پيش رفته است كه به پيروي از امثال راسل و تقليد از صاحبان " با داشتن همسر قانوني، عشق خود را در جاي ديگر جستجو مكتب " اخلاق نوين جنسي ميكند و با مرد مورد عشق و علاقه خود همبستر ميشود، چه اطميناني هست كه به خاطر همسر قانوني كه چندان مورد علاقهاش نيست وسائل ضد آبستني به كار برد و از مرد مورد عشق و علاقه خود 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خواب‌مے‌دیدم‌ ڪھ‌‌ڪنار‌ضریح‌ٺو اشڪاے‌نم‌نم‌ بارون‌میشـــــــھ💦💔 من‌ٺو‌رویام‌ مے‌دیدم‌ڪھ‌دلم‌ ٺوے‌صحن‌ٺو‌آقا‌ مہمون‌میشــــــھ😭💔 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
پارت28 آبستن نشود و فرزند را به ريش همسر قانوني نبندد. قطعا چنين زني مايل است كه فرزندي كه به دنيا ميآورد از مرد مورد علاقه شا باشد نه از مردي كه فقط به حكم قانون همسر او است و الزاما به حكم قانون نبايد از غير او آبستن بشود. همچنان مرد نيز طبعا علاقهمند است كه از زن مورد عشق و علاقهاش فرزند داشته باشد نه از زني كه با زور قانون به او پيوند كردهاند. دنياي اروپا عملا نشان داده است كه با وجود وسائل ضد آبستني، آمار فرزندان غير مشروع وحشتآور است. ٣ - استواري اجتماع كشانيدن تمتعات جنسي از محيط خانه به اجتماع، نيروي كار و فعاليت اجتماع را ضعيف " حجاب موجب ميكند. برعكس آنچه كه مخالفين حجاب خردهگيري كردهاند و گفتهاند: بي حجابي و ترويج روابط آزاد جنسي فلج كردن نيروي نيمي از افراد اجتماع است " موجب فلج كردن نيروي اجتماع است. آنچه موجب فلج كردن نيروي زن و حبس استعدادهاي او است حجاب به صورت زنداني كردن زن و محروم ساختن او از فعاليتهاي فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي است و در اسلام چنين چيزي وجود ندارد. اسلام نه ميگويد كه زن از خانه بيرون نرود و نه ميگويد حق تحصيل علم و دانش ندارد - بلكه علم و دانش را فريضه مشترك زن و مرد دانسته است - و نه فعاليت اقتصادي خاصي را براي زن تحريم ميكند. اسلام هرگز نميخواهد زن بيكار و بيعار بنشيند و وجودي عاطل و باطل بار آيد. پوشانيدن بدن به استثناء وجه و كفين مانع هيچگونه فعاليت فرهنگي يا اجتماعي يا اقتصادي نيست. آنچه موجب فلج كردن نيروي اجتماع است آلوده كردن محيط كار به لذتجوئيهاي شهواني است. آيا اگر پسر و دختري در محيط جداگانهاي تحصيل كنند و فرضا در يك محيط درس ميخوانند دختران بدن خود را بپوشانند و هيچگونه آرايشي نداشته باشند بهتر درس ميخوانند و فكر ميكنند و به سخن استاد گوش ميكنند يا وقتي كه كنار هر پسري يك دختر آرايش كرده با دامن كوتاه تا يك وجب بالاي زانو نشسته باشد؟ آيا اگر مردي در خيابان و بازار و اداره و كارخانه و غيره با قيافههاي محرك و مهيج زنان آرايش كرده دائما مواجه باشد بهتر سرگرم كار و فعاليت ميشود يا در محيطي كه با چنين مناظري روبرو نشود؟ اگر باور نداريد از كساني كه در اين محيط كار ميكنند بپرسيد. هر مؤسسه يا شركت يا ادارهيا كه سخت مايل است كارها به خوبي جريان يابد، از اين نوع آميزشها جلوگيري ميكند. اگر باور نداريد تحقيق كنيد. حقيقت اينست كه اين وضع بي حجابي رسوا كه در ميان ما است و از اروپا و آمريكا هم داريم جلو ميافتيم از مختصات جامعههاي پليد سرمايهداري غربي است و يكي از نتائج سوء پول پرستيها و شهوترانيهاي سرمايهداران غرب است، بلكه يكي از طرق و وسائلي است كه آنها براي تخدير و بي حس كردن اجتماعات انساني و در آوردن آنها به صورت مصرف كننده اجباري كالاهاي خودشان به كار ميبرند. " اطلاعات " 47 / 9 / 5 گزارشي از اداره لك نظارت بر مواد خوردني، آشاميدني، آرايشي نقل كرده است. درباره لوازم آرايش چنين مينويسد: " تنها در ظرف يك سال 210 هزار كيلو مواد و لوازم آرايش از قبيل ماتيك، سرخاب، كرم، پودر، سايه چشم براي مصرف خانمها وارد شده است. از اين مقدار 181 هزار كيلوگرم آن انواع كرم بوده است. در اين مدت به 1650 قوطي و 2500 دوجين پودر صورت و 4604 عدد روژلب، 2280 عدد صابون لاغري، 2280 آمپول آرايشي اجازه ورود داده شده است. البته بايد 3100 عدد سايه چشم و 2400 خط چشم را نيز به آن اضافه كرد ". 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
پارت29 هر روز و هر " مقتضيات زمان " و " تقدم " و آري بايد زن ايراني به بهانه " تجدد " ساعت با وسائلي كه در دنياي سرمايهداري تهيه ميشود خود را در معرض نمايش بگذارد تا بتواند چنين مصرف كننده لايقي براي كارخانههاي اروپائي باشد. اگر زن ايراني بخواهد خود را فقط براي همسر قانوني و يا براي حضور در مجالس اختصاصي زنان بيارايد، نه مصرف كننده لايقي براي سرمايهداران غربي خواهد بود و نه وظيفه و مأموريت ديگرش را كه عبارت است از انحطاط اخلاق جوانان و ضعف اراده آنان و ايجاد ركود در فعاليت اجتماعي، به نفع استعمار غرب انجام خواهد داد. در جامعههاي غير سرمايهداري با همه احساسات ضد مذهبي كه در آنجا وجود دارد كمتر شنيده ميشود كه چنين رسوائيها به نام آزادي زن وجود داشته باشد. ٤ - ارزش و احترام زن قبلا گفتيم كه مرد به طور قطع از نظر جسماني بر زن تفوق دارد. از نظر مغز و فكر نيز تفوق مرد لااقل قابل بحث است. زن در اين دو جبهه در برابر مرد قدرت مقاومت ندارد، ولي زن از طريق عاطفي و قلبي هميشه تفوق خود را بر مرد ثابت كرده است. حريم نگهداشتن زن ميان خود و مرد يكي از وسائل مرموزي بوده است كه زن براي حفظ مقام و موقع خود در برابر مرد از آن استفاده كرده است. اسلام زن را تشويق كرده است كه از اين وسيله استفاده كند. اسلام مخصوصا تأكيد كرده است كه زن هر اندازه متينتر و با وقارتر و عفيفتر حركت كند و خود را در معرض نمايش براي مرد نگذارد بر احترامش افزوده ميشود. بعدا در تفسير آيات سوره احزاب خواهيم ديد كه قرآن كريم پس از آ نكه توصيه ميكند زنان خود را بپوشانند ميفرمايد " « ذلك ادني ان يعرفن فلايؤذين "" . يعني اين كار براي اينكه به عفاف شناخته شوند و معلوم شود خود را در اختيار مردان قرار نميدهند بهتر است، و در نتيجه دور باش و حشمت آنها مانع مزاحمت افراد سبكسر ميگردد. 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝