eitaa logo
🌷 صدیقه طاهره س🌷
148 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
2.2هزار ویدیو
126 فایل
🌷 محله سلطان آباد خوراسگان 🌷 ارتباط با ادمین: @a_raz_a
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷 صدیقه طاهره س🌷
پارت24 #کتاب_مسئله_حجاب « قل للمؤمنين يغضوا من ابصارهم -» الي آخر « - قل للمؤمنات يغضضن من ابصارهن
پارت25 هر زمان كه ميل تجديد حرم ميكرد، نامهاي چند به فرمانروايان اطراف ميفرستاد و در آن وصف زن كامل عيار را درج ميكرد. پس عمال او هرجا زني را با وصف نامه مناسب ميديدند، به خدمت ميبردند ". از اينگونه جريانها در تاريخ قديم بسيار ميتوان يافت. در جديد اين جريانها به شكل حرمسرا نيست، به شكل ديگر است، با اين تفاوت كه در جديد لزومي ندارد كسي به اندازه خسرو پرويز و هارون الرشيد امكانات داشته باشد. در جديد به بركت تجدد فرنگي، براي مردي كه يك صد هزارم پرويز و هارون امكانات داشته باشد ميسر ستا كه به اندازه آنها از جنس زن بهرهكشي كند. در بشر چه حسي است؟ قسمتي از ادبيات جهان " تغزل " - 2 هيچ فكر كردهايد كه حس عشق و غزل است. در اين بخش از ادبيات، مرد، محبوب و معشوق خود را ستايش ميكند، به پيشگاه او نياز ميبرد، او را بزرگ و خود را كوچك جلوه ميدهد، خود را نياز ميبرد، او را بزرگ و خود را كوچك جلوه ميدهد، خود را نيازمند كوچكترين عنايت او ميداند، صد ملك جان به نيم نظر ميتواند بخرد، پس چرا مدعي ميشود كه محبوب و معشوق " در اين معامله تقصير ميكند " از فراق او دردمندانه مينالد. اين چيست؟ چرا بشر در مورد ساير نيازهاي خود چنين نميكند؟ آيا تاكنون ديدهايد كه يك آدم پول پرست براي پول، و يك آدم جاهپرست براي جاه و مقام غزلسرائي كرده است؟ ! آيا تاكنون كسي براي نان غزلسرائي كرده است؟ چرا هر كسي از شعر و غزل ديگري خوشش ميآيد؟ چرا همه از ديوان حافظ اينقدر لذت ميبرند؟ آيا جز اين است كه همه كس آنرا با زبان يك غريزه عميق كه سراپاي وجودش را گرفته است منطبق ميبيند؟ چه قدر اشتباه ميكنند كساني كه ميگويند يگانه عامل اساسي فعاليتهاي بشر عامل اقتصاد است ! بشر براي عشقهاي جنسي خود موسيقي خاصي دارد، همچنانكه براي معنويات نيز موسيقي خاص دارد، در صورتي كه براي حاجتهاي صرفا مادي از قبيل آب و نان و موسيقي ندارد. من نميخواهم ادعا كنم كه تمام عشقها جنسي است و هم هرگز نميگويم كه حافظ و سعدي و ساير غزلسرايان صرفا از زبان غريزه جنسي سخن گفتهاند. اين مبحث، مبحث ديگري است كه جداگانه بايد بحث شود. ولي قدر مسلم اينست كه بسياري از عشقها و غزلها عشق و غزلهائي است كه مرد براي زن داشته است. همين قدر كافي است كه بدانيم توجه مرد به زن از نوع توجه به نان و آب نيست كه با سير شدن شكم اقناع شود، بلكه يا به صورت حرص و آز و تنوع پرستي در ميآيد و يا به صورت عشق و غزل. ما بعدا در اين باره بحث خواهيم كرد كه در چه شرائطي حالت حرص و آز جنسي تقويت ميشود و در چه شرائطي شكل عشق و غزل پيدا ميكند و رنگ معنوي به خود ميگيرد. به هر حال اسلام به قدرت شگرف اين غريزه آتشين توجه كامل كرده است. روايات زيادي درباره خطرناك بودن غريزهاي كه مرد و زن را به يكديگر پيوند ميدهد وارد شده است. اسلام تدابيري براي تعديل و رام كردن اين غريزه انديشيده است و در اين زمينه هم براي زنان و هم براي مردان، تكليف معين كرده است. يك وظيفه مشترك كه براي زن و مرد، هر دو، مقرر فرموده مربوط به نگاه كردن است: « قل للمؤمنين يغضوا من ابصارهم و يحفظوا فروجهم... قل للمؤمنات يغضضن من ابصارهن و يحفظن فروجهن » . خلاصه اين دستور اينست كه زن و مرد نبايد به يكديگر خيره شوند، 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
پارت26 نبايد چشم چراني كنند، نبايد ينگاهها مملو از شهوت به يكديگر بدوزند، نبايد به قصد لذت بردن به يكديگر نگاه كنند. يك وظيفه هم خاص زنان مقرر فرموده است و آن اينست كه بدن خود را از مردان بيگانه پوشيده دارند و در اجتماع به جلوهگري و دلربائي نپردازند. به هيچ وجه و هيچ صورت و با هيچ شكل و رنگ و بهانهاي كاري نكنند كه موجبات تحريك مردان بيگانه را فراهم كنند. روح بشر فوق العاده تحريك پذير است. اشتباه است كه گمان كنيم تحريك پذيري روح بشر محدود به حد خاصي است و از آن پس آرام ميگيرد. همانطور كه بشر - اعم از مرد و زن - در ناحيه ثروت و مقام از تصاحب ثروت و از تملك جاه و مقام سير نميشود و اشباع نميگردد، در ناحيه جنسي نيز چنين است. هيچ مردي از تصاحب زيبا رويان و هيچ زني از متوجه كردن مردان و تصاحب قلب آنان و باعخره هيچ دلي از هوس سير نميشود. و از طرفي تقاضاي نامحدود خواه ناخواه انجام ناشدني است و هميشه مقرون است به نوعي احساس محروميت. دست نيافتن به آرزوها به نوبه خود منجر به اختلالات روحي و بيماريهاي رواني ميگردد. چرا در دنياي غرب اينهمه بيماري رواني زياد شده است؟ علتش آزادي اخلاقي و جنسي و تحريكات فراوان سكسي است كه به وسيله جرائد و مجلات و سينماها و تئاترها و محافل و مجالس رسمي و غير رسمي و حتي خيابانها و كوچهها انجام ميشود. اما علت اينكه در اسلام دستور پوشش اختصاص به زنان يافته است اين است كه ميل به خودنمائي و خودآرائي مخصوص زنان است. از نظر تصاحب قلبها و دلها مرد شكار است و زن شكارچي، همچنانكه از نظر تصاحب جسم و تن، زن شكار است و مرد شكارچي. ميل زن به خودآرائي از اين نوع حس شكارچيگري او ناشي ميشود. در هيچ جاي دنيا سابقه ندارد كه مردان لباسهاي بدن نما و آرايشهاي تحريك كننده به كار برند. اين زن است كه به حكم طبيعت خاص خود ميخواهد دلبري كند و مرد را دلباخته و در دام علاقه به خود اسير سازد. لهذا انحراف تبرج و برهنگي از انحرافهاي مخصوص زنان است و دستور پوشش هم براي آنان مقرر گرديده است. اما درباره طغيان پذيري غريزه جنسي و اينكه بر خلاف ادعاي افرادي مانند راسل، غريزه جنسي با آزاد گذاشتن كامل و خصوصا با فراهم كردن وسائل تحريك هرگز سير نميشود در مردان و انحراف " تبرج " و اشباع نميگردد و همچنين درباره انحراف " چشم چراني " در زنان، باز هم بحث خواهيم كرد. ٢ - استحكام پيوند خانوادگي شك نيست كه هر چيزي كه موجب تحكيم پيوند خانوادگي و ببس صميميت رابطه زوجين گردد، براي كانون خانواده مفيد است و در ايجاد آن بايد حداكثر كوشش مبذول شود. و بالعكس هر چيزي كه باعث سستي روابط زوجين و دلسردي آنان گردد به حال زندگي خانوادگي زيانمند است و بايد با آن مبارزه كرد. اختصاص يافتن استمتاعات و التذاذهاي جنسي به محيط خانوادگي و در كادر ازدواج مشروع، پيوند زن و شوهري را محكم ميسازد و موجب اتصال بيشتر زوجين به يكديگر ميشود. فلسفه پوشش و منع كاميابي جنسي از غير همسر مشروع، از نظر اجتماع خانوادگي اينست كه همسر قانوني شخص از لحاظ رواني عامل خوشبخت كردن او هب شمار برود، در حالي كه در سيستم آزادي كاميابي، همسر قانوني از لحاظ رواني يك نفر رقيب و مزاحم و زندانبان به شمار ميرود و در نتيجه كانون خانوادگي براساس دشمني و نفرت پايهگذاري ميشود. علت اينكه جوانان امروز از ازدواج گريزانند و هر وقت به آنان پيشنهاد ميشود، جواب ميدهند كه حالا زود است، ما هنوز بچهايم، و يا به عناوين ديگر 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
پارت27 از زير بار آن شانه خالي ميكنند همين است. و حال آنكه در قديم يكي از شيرينترين آرزوهاي جوانان ازدواج بود. جوانان پيش از آنكه به بركت دنياي اروپا كالاي زن اينهمه " شب زفاف را كم از تخت پادشاهي " نميدانستند. ارزان و فراوان گردد، ازدواج در قديم پس از يك دوران انتظار و آرزومندي انجام ميگرفت و به همين دليل زوجين يكديگر را عامل نيكبختي و سعادت خود ميدانستند، ولي امروز كامجوئيهاي جنسي در غير كادر ازدواج به حد اعلي فراهم است و دليلي براي آن اشتياقها وجود ندارد. معاشرتهاي آزاد و بيبند وبار پسران و دختران، ازدواج را به صورت يك وظيفه و تكليف و محدوديت در آورده است كه بايد آن را با توصيه هاي اخلاقي و يا احيانا - چنانكه برخي از جرائد پيشنهاد ميكنند - با اعمال زور بر جوانان تحميل كرد . تفاوت آن جامعه كه روابط جنسي را محدود ميكند به محيط خانوادگي و كادر ازدواج قانوني، با اجتماعي كه روابط آزاد در آن اجازه داده ميشود اينست كه ازدواج در اجتماع اول پايان انتظار و محروميت، و در اجتماع دوم آغاز محروميت و محدوديت است. در سيستم روابط آزاد جنسي، پيمان ازدواج به دوران آزادي دختر و پسر خاتمه ميدهد و آنها را ملزم ميسازد كه به يكديگر وفادار باشند و در سيستم اسلامي به محروميت و انتظار آنان پايان ميبخشد. سيستم روابط آزاد اولا موجب ميشود كه پسران تا جائي كه ممكن است از ازدواج و تشكيل خانواده سر باز زنند و فقط هنگامي كه نيروهاي جواني و شور و نشاط آنها رو به ضعف و سستي مينهد، اقدام به ازدواج كنند و در اين موقع زن را فقط براي فرزند زادن و احيانا براي خدمتكاري و كلفتي بخواهند، و ثانيا پيوند ازدواجهاي موجود را سست ميكند و سبب ميگردد به جاي اينكه خانواده بر پايه يك عشق خالص و محبت عميق استوار باشد و هر يك از زن و شوهر همسر خود را عامل سعادت خود بداند بر عكس به چشم رقيب و عامل سلب آزادي و محدوديت ببيند و چنانكه اصطلاح شده است يكديگر را زندانبان بنامند. وقتي پسر يا دختري ميخواهد بگويد ازدواج كردهام، ميگويد براي خودم زندانبان گرفتهام. اين تعبير براي چيست؟ براي اينكه قبل از ازدواج آزاد بود هر كجا بخواهد برود، با هر كس بخواهد بر قصد، بلاسد، هيچكس نبود كه بگويد بالاي چشمت ابرو است. ولي پس از ازدواج اين آزاديها محدود شده است، اگر يك شب دير به خانه بيايد مورد مؤاخذه همسرش قرار ميگيرد كه كجا بودي؟ و اگر در محفلي با التهاب با دختري بر قصد، همسرش به او اعتراض ميكند. واضح است كه روابط خانواده در چنين سيستمي تا چه اندازه سرد و سست و غير قابل اطمينان است. بعضيها مانند برتراند راسل پنداشتهاند كه جلوگيري از معاشرتهاي آزاد صرفا به خاطر اطمينان مرد نسبت به نسل است، براي حل اشكال، استفاده از وسائل ضد آبستني را پيشنهاد كردهاند، در صورتي كه مسأله، تنها پاكي نسل نيست. مسأله مهم ديگر ايجاد پاكترين و صميميترين عواطف بين زوجين و برقرار ساختن يگانگي و اتحاد كامل در كانون خانواده است. تأمين اين هدف وقتي ممكن است كه زوجين از هرگونه استمتاع از غير همسر يا همسران قانوني چشم بپوشند، مرد چشم به زن ديگر نداشته باشد و زن نيز در صدد تحريك و جلب توجه كسي جز شوهر خود نباشد، و اصل ممنوعيت هر نوع كاميابي جنسي در غير كادر خانواده حتي قبل از ازدواج هم رعايت گردد. به علاوه، زني كه تا اينجا پيش رفته است كه به پيروي از امثال راسل و تقليد از صاحبان " با داشتن همسر قانوني، عشق خود را در جاي ديگر جستجو مكتب " اخلاق نوين جنسي ميكند و با مرد مورد عشق و علاقه خود همبستر ميشود، چه اطميناني هست كه به خاطر همسر قانوني كه چندان مورد علاقهاش نيست وسائل ضد آبستني به كار برد و از مرد مورد عشق و علاقه خود 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خواب‌مے‌دیدم‌ ڪھ‌‌ڪنار‌ضریح‌ٺو اشڪاے‌نم‌نم‌ بارون‌میشـــــــھ💦💔 من‌ٺو‌رویام‌ مے‌دیدم‌ڪھ‌دلم‌ ٺوے‌صحن‌ٺو‌آقا‌ مہمون‌میشــــــھ😭💔 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
پارت28 آبستن نشود و فرزند را به ريش همسر قانوني نبندد. قطعا چنين زني مايل است كه فرزندي كه به دنيا ميآورد از مرد مورد علاقه شا باشد نه از مردي كه فقط به حكم قانون همسر او است و الزاما به حكم قانون نبايد از غير او آبستن بشود. همچنان مرد نيز طبعا علاقهمند است كه از زن مورد عشق و علاقهاش فرزند داشته باشد نه از زني كه با زور قانون به او پيوند كردهاند. دنياي اروپا عملا نشان داده است كه با وجود وسائل ضد آبستني، آمار فرزندان غير مشروع وحشتآور است. ٣ - استواري اجتماع كشانيدن تمتعات جنسي از محيط خانه به اجتماع، نيروي كار و فعاليت اجتماع را ضعيف " حجاب موجب ميكند. برعكس آنچه كه مخالفين حجاب خردهگيري كردهاند و گفتهاند: بي حجابي و ترويج روابط آزاد جنسي فلج كردن نيروي نيمي از افراد اجتماع است " موجب فلج كردن نيروي اجتماع است. آنچه موجب فلج كردن نيروي زن و حبس استعدادهاي او است حجاب به صورت زنداني كردن زن و محروم ساختن او از فعاليتهاي فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي است و در اسلام چنين چيزي وجود ندارد. اسلام نه ميگويد كه زن از خانه بيرون نرود و نه ميگويد حق تحصيل علم و دانش ندارد - بلكه علم و دانش را فريضه مشترك زن و مرد دانسته است - و نه فعاليت اقتصادي خاصي را براي زن تحريم ميكند. اسلام هرگز نميخواهد زن بيكار و بيعار بنشيند و وجودي عاطل و باطل بار آيد. پوشانيدن بدن به استثناء وجه و كفين مانع هيچگونه فعاليت فرهنگي يا اجتماعي يا اقتصادي نيست. آنچه موجب فلج كردن نيروي اجتماع است آلوده كردن محيط كار به لذتجوئيهاي شهواني است. آيا اگر پسر و دختري در محيط جداگانهاي تحصيل كنند و فرضا در يك محيط درس ميخوانند دختران بدن خود را بپوشانند و هيچگونه آرايشي نداشته باشند بهتر درس ميخوانند و فكر ميكنند و به سخن استاد گوش ميكنند يا وقتي كه كنار هر پسري يك دختر آرايش كرده با دامن كوتاه تا يك وجب بالاي زانو نشسته باشد؟ آيا اگر مردي در خيابان و بازار و اداره و كارخانه و غيره با قيافههاي محرك و مهيج زنان آرايش كرده دائما مواجه باشد بهتر سرگرم كار و فعاليت ميشود يا در محيطي كه با چنين مناظري روبرو نشود؟ اگر باور نداريد از كساني كه در اين محيط كار ميكنند بپرسيد. هر مؤسسه يا شركت يا ادارهيا كه سخت مايل است كارها به خوبي جريان يابد، از اين نوع آميزشها جلوگيري ميكند. اگر باور نداريد تحقيق كنيد. حقيقت اينست كه اين وضع بي حجابي رسوا كه در ميان ما است و از اروپا و آمريكا هم داريم جلو ميافتيم از مختصات جامعههاي پليد سرمايهداري غربي است و يكي از نتائج سوء پول پرستيها و شهوترانيهاي سرمايهداران غرب است، بلكه يكي از طرق و وسائلي است كه آنها براي تخدير و بي حس كردن اجتماعات انساني و در آوردن آنها به صورت مصرف كننده اجباري كالاهاي خودشان به كار ميبرند. " اطلاعات " 47 / 9 / 5 گزارشي از اداره لك نظارت بر مواد خوردني، آشاميدني، آرايشي نقل كرده است. درباره لوازم آرايش چنين مينويسد: " تنها در ظرف يك سال 210 هزار كيلو مواد و لوازم آرايش از قبيل ماتيك، سرخاب، كرم، پودر، سايه چشم براي مصرف خانمها وارد شده است. از اين مقدار 181 هزار كيلوگرم آن انواع كرم بوده است. در اين مدت به 1650 قوطي و 2500 دوجين پودر صورت و 4604 عدد روژلب، 2280 عدد صابون لاغري، 2280 آمپول آرايشي اجازه ورود داده شده است. البته بايد 3100 عدد سايه چشم و 2400 خط چشم را نيز به آن اضافه كرد ". 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
پارت29 هر روز و هر " مقتضيات زمان " و " تقدم " و آري بايد زن ايراني به بهانه " تجدد " ساعت با وسائلي كه در دنياي سرمايهداري تهيه ميشود خود را در معرض نمايش بگذارد تا بتواند چنين مصرف كننده لايقي براي كارخانههاي اروپائي باشد. اگر زن ايراني بخواهد خود را فقط براي همسر قانوني و يا براي حضور در مجالس اختصاصي زنان بيارايد، نه مصرف كننده لايقي براي سرمايهداران غربي خواهد بود و نه وظيفه و مأموريت ديگرش را كه عبارت است از انحطاط اخلاق جوانان و ضعف اراده آنان و ايجاد ركود در فعاليت اجتماعي، به نفع استعمار غرب انجام خواهد داد. در جامعههاي غير سرمايهداري با همه احساسات ضد مذهبي كه در آنجا وجود دارد كمتر شنيده ميشود كه چنين رسوائيها به نام آزادي زن وجود داشته باشد. ٤ - ارزش و احترام زن قبلا گفتيم كه مرد به طور قطع از نظر جسماني بر زن تفوق دارد. از نظر مغز و فكر نيز تفوق مرد لااقل قابل بحث است. زن در اين دو جبهه در برابر مرد قدرت مقاومت ندارد، ولي زن از طريق عاطفي و قلبي هميشه تفوق خود را بر مرد ثابت كرده است. حريم نگهداشتن زن ميان خود و مرد يكي از وسائل مرموزي بوده است كه زن براي حفظ مقام و موقع خود در برابر مرد از آن استفاده كرده است. اسلام زن را تشويق كرده است كه از اين وسيله استفاده كند. اسلام مخصوصا تأكيد كرده است كه زن هر اندازه متينتر و با وقارتر و عفيفتر حركت كند و خود را در معرض نمايش براي مرد نگذارد بر احترامش افزوده ميشود. بعدا در تفسير آيات سوره احزاب خواهيم ديد كه قرآن كريم پس از آ نكه توصيه ميكند زنان خود را بپوشانند ميفرمايد " « ذلك ادني ان يعرفن فلايؤذين "" . يعني اين كار براي اينكه به عفاف شناخته شوند و معلوم شود خود را در اختيار مردان قرار نميدهند بهتر است، و در نتيجه دور باش و حشمت آنها مانع مزاحمت افراد سبكسر ميگردد. 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
پارت30 بخش چهارم: ايرادها و اشكالها: - 1 كار بي منطق. - 2 سلب حق آزادي. - 3 ركود فعاليت. - 4 افزايش التهابها. ايرادها و اشكالها حجاب و منطق اولين ايرادي كه بر پوشيدگي زن ميگيرند اينست كه دليل معقولي ندارد وچيزي كه منطقي نيست نبايد از آن دفاع كرد. يم گويند منشأ حجاب، يا غارتگري و نا امني بوده است كه امروز وجود ندارد، و يا فكر رهبانيت و ترك لذت بوده است كه فكر باطل و نادرستي است، و يا خودخواهي و سلطهجوئي مرد بوده كه رذيلهاي است ناهنجار و بايد با آن مبارزه كرد، و يا اعتقاد به پليدي زن در ايام حيض بوده است كه اين هم خرافهاي بيش نيست. پاسخ اين ايراد از بحثي كه در بخش گذشته كرديم روشن شد. از مباحث آن بخش معلوم گشت كه حجاب - البته به مفهوم اسلامي آن - از جنبههاي مختلف: رواني، خانوادگي، اجتماعي و حتي از جنبه بالا رفتن ارزش زن، منطق معقول دارد و چون در آن بخش به تفصيل بحث كرديم در اين بخش تكرار نميكنيم. حجاب و اصل آزادي ايراد ديگري كه بر حجاب گرفتهاند اينست كه موجب سلب حق آزادي كه يك حق طبيعي بشري است ميگردد و نوعي توهين به حيثيت انساني زن به شمار ميرود. ميگويند احترام به حيثيت و شرف انساني يكي از مواد اعلاميه حقوق بشر است. هر انساني شريف و آزاد است، مرد باشد يا زن، سفيد باشد يا سياه، تابع هر كشور يا مذهبي باشد. مجبور ساختن زن به اينكه حجاب داشته باشد بي اعتنائي به حق آزادي او و اهانت به حيثيت انساني او است و به عبارت ديگر ظلم فاحش است هب زن. عزت و كرامت انساني و حق آزادي زن، و همچنين حكم متطابق عقل و شرع به اينكه هيچكس بدون موجب نبايد اسير و زنداني گردد، و ظلم به هيچ شكل و به هيچ صورت و به هيچ بهانه نبايد واقع شود، ايجاب ميكند كه اين امر از ميان برود. پاسخ: يك بار ديگر لازم است تذكر دهيم كه فرق است بين زنداني كردن زن در خانه و بين موظف دانستن او به اينكه وقتي ميخواهد با مرد بيگانه مواجه شود پوشيده باشد. در اسلام محبوس ساختن و اسير كردن زن وجود ندارد. حجاب در اسلام يك وظيفهاي است بر عهده زن نهاده شده كه در معاشرت و برخورد با مرد بايد كيفيت خاصي را در لباس پوشيدن مراعات كند. اين وظيفه نه از ناحيه مرد بر او تحميل شده است و نه چيزي است كه با حيثيت و كرامت او منافات داشته باشد و يا تجاوز به حقوق طبيعي او كه خداوند برايش خلق كرده است محسوب شود. اگر رعايت پارهاي مصالح اجتماعي، زن يا مرد را مقيد سازد كه در معاشرت روش خاصي را اتخاذ كنند و طوري راه بروند كه آرامش ديگران را بر هم نزنند و تعادل اخلاقي را از بين نبرند چنين مطلبي را " زنداني كردن " يا " بردگي " نميتوان ناميد و آن را منافي حيثيت انساني و اصل " آزادي " فرد نميتوان دانست . در كشورهاي متمدن جهان در حال حاضر چنين محدوديتهائي براي مرد وجود دارد. اگر مردي برهنه يا در لباس خواب از خانه خارج شود و يا حتي با پيژامه بيرون آيد، پليس ممانعت كرده به عنوان اينكه اين عمل برخلاف حيثيت اجتماع است او را جلب ميكند. هنگامي كه مصالح اخلاقي و اجتماعي، افراد اجتماع را ملزم كند كه در معاشرت اسلوب خاصي را رعايت كنند مثلا با لباس كامل بيرون بيايند، چنين چيزي نه بردگي نام دارد و نه زندان، و نه ضد آزادي و حيثيت انساني است و نه ظلم و ضد حكم عقل به شمار ميرود. برعكس، پوشيده بودن زن - در همان حدودي كه اسلام تعيين كرده است - موجب كرامت و احترام بيشتر او است، زيرا او را از تعرض افراد جلف و فاقد اخلاق مصون ميدارد. شرافت زن اقتضاء ميكند كه هنگامي كه از خانه بيرون ميرود متين و سنگين و با وقار باشد، در طرز رفتار و لباس پوشيدنش هيچگونه عمدي كه باعث تحريك و تهييج شود به كار نبرد، عملا مرد را به سوي خود دعوت نكند، زباندار 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 صدیقه طاهره س🌷
پارت30 #کتاب_مسئله_حجاب بخش چهارم: ايرادها و اشكالها: - 1 كار بي منطق. - 2 سلب حق آزادي.
پارت31 لباس نپوشد، زباندار راه نرود، زباندار و معنيدار به سخن خود آهنگ ندهد. چه آنكه گاهي اوقات ژستها سخن ميگويند، راه رفتن انسان سخن ميگويد، طرز حرف زدنش يك حرف ديگري ميزند. اول زا تيپ خودم كه روحاني هستم مثال ميزنم: اگر يك روحاني براي خودش قيافه و هيكلي برخلاف آنچه عادت و معمول است بسازد، عمامه را بزرگ و ريش را دراز كند، عصا و ردائي با هيمنه و شكوه خاص به دست و دوش بگيرد، اين ژست و قيافه خودش حرف ميزند، ميگويد براي من احترام قائل شويد، راه برايم باز كنيد، مؤدب بايستيد، دست مرا ببوسيد. همچنين است حالت يك افسر با نشانههاي عالي افسري كه گردن ميافرازد، قدمها را محكم به زمين ميكوبد، باد به غبغب مياندازد، صداي خود را موقع حرف زدن كلفت ميكند. او هم زباندار عمل ميكند، به زبان يب زباني ميگويد: از من بترسيد، رعب من را در دلهاي خود جا دهيد. همينطور ممكن است زن يك طرز لباس بپوشد يا راه برود كه اطوار و افعالش حرف بزند، فرياد بزند كه به دنبال من بيا، سر بسر من بگذار، متلك بگو، در مقابل من زانو بزن، اظهار عشق و پرستش كن. آيا حيثيت زن ايجاب ميكند كه اينچنين باشد؟ آيا اگر ساده و آرام بيايد و برود، حواس پرت كن نباشد و نگاههاي شهوت آلود مردان را به سوي خود جلب نكند، برخلاف حيثيت زن يا برخلاف حيثيت مرد يا برخلاف مصالح اجتماع يا برخلاف اصل آزادي فرد است؟ آري اگر كسي بگويد زن را بايد در خانه حبس و در را به رويش قفل كرد و به هيچ وجه اجازه بيرون رفتن از خانه به او نداد، البته اين با آزادي طبيعي و حيثيت انساني و حقوق خدادادي زن منافات دارد. چنين چيزي در حجابهاي غير اسلام بوده است ولي در اسلام نبوده و نيست. شما اگر از فقهاء بپرسيد آيا صرف بيرون رفتن زن از خانه حرام است،جواب ميدهند نه. اگر بپرسيد آيا خريد كردن زن و لو اينكه فروشنده مرد باشد حرام است؟ يعني نفس عمل بيع و شراء زن اگر طرف مرد باشد حرام است؟ پاسخ ميدهند حرام نيست. آيا شركت كردن زن در مجالس و اجتماعات ممنوع است؟ باز هم جواب منفي است چنانكه در مساجد و مجالس مذهبي و پاي منبرها شركت ميكنند و كسي نگفته است كه صرف شركت كردن زن در جاهائي كه مرد هم وجود دارد حرام است. آيا تحصيل زن، فن و هنر آموختن زن و باعخره تكميل استعدادهائي كه خداوند در وجود او نهاده است حرام است؟ باز جواب منفي است. فقط دو مسأله وجود دارد، يكي اينكه بايد پوشيده باشد و بيرون رفتن به صورت خودنمائي و تحريك آميز نباشد. و ديگر اينكه مصلحت خانوادگي ايجاب ميكند كه خارج شدن زن از خانه توأم با جلب رضايت شوهر و مصلحت انديشي او باشد. البته مرد هم بايد در حدود مصالح خانوادگي نظر بدهد نه بيشتر. گاهي ممكن است رفتن زن به خانه اقوام و فاميل خودش هم مصلحت نباشد. فرض كنيم زن ميخواهد به خانه خواهر خود برود و في المثل خواهرش فرد مفسد و فتنه انگيزي است كه زن را عليه مصالح خانوادگي تحريك ميكند. تجربه هم نشان ميدهد كه اينگونه قضايا كم نظير نيست. گاهي هست كه رفتن زن حتي به خانه مادرش نيز برخلاف مصلحت خانوادگي است، همينكه نفس مادر به او برسد تا يك هفته در خانه ناراحتي ميكند، بهانه ميگيرد، زندگي را تلخ و غير قابل تحمل ميسازد. در چنين مواردي شوهر حق دارد كه از اين معاشر تهاي زبانبخش - كه زيانش نه تنها متوجه مرد است، متوجه خود به زن و فرزندان ايشان نيز ميباشد - جلوگيري كند. ولي در مسائلي كه مربوط به مصالح خانواده نيست دخالت مرد مورد ندارد. 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
🌷 صدیقه طاهره س🌷
پارت31 #کتاب_مسئله_حجاب لباس نپوشد، زباندار راه نرود، زباندار و معنيدار به سخن خود آهنگ ندهد. چه آ
پارت32 رکورد فعاليتها سومين ايرادي كه بر حجاب ميگيرند اينست كه سبب ركود و تعطيل فعاليتهائي است كه خلقت در استعداد زن قرار داده است. زن نيز مانند مرد داراي ذوق، فكر، فهم، هوش و استعداد كار است. اين استعدادها را خدا به او داده است و بيهوده نيست و بايد به ثمر برسد. اساسا هر استعداد طبيعي دليل يك حق طبيعي است. وقتي در آفرينش به يك موجود استعداد و لياقت كاري داده شد، اين به منزله سند و مدرك است كه وي حق دارد استعداد خود را به فعليت برساند، منع كردن آن ظلم است. چرا ميگوئيم همه افراد بشر اعم از زن و مرد حق دارند درس بخوانند و اين حق را براي حيوانات قائل نيستيم؟ براي اينكه استعداد درس ندنخوا در بشر وجود دارد و در حيوانات وجود ندارد. در حيوان استعداد تغذيه و توليد مثل وجود دارد و محروم ساختن او از اين كارها برخلاف عدالت است. باز داشتن زن از كوششهائي كه آفرينش به او امكان داده است نه تنها ستم به زن است، خيانت به اجتماع نيز ميباشد. هر چيزي كه سبب شود قواي طبيعي و خدادادي انسان معطل و بي اثر بماند به زيان اجتماع است. عامل انساني بزرگترين سرمايه اجتماع است. زن نيز انسان است و اجتماع بايد از كار و فعاليت اين عامل و نيروي توليد او بهرهمند گردد. فلج كردن اين عامل و تضييع نيروي نيمي از افراد اجتماع، هم برخلاف حق طبيعي فردي زن است و هم برخلاف حق اجتماع و سبب ميشود كه زن هميشه به صورت سربار و كل بر مرد زندگي كند. جواب اين اشكال آنست كه حجاب اسلامي كه حدود آن را به زودي بيان خواهيم كرد، موجب هدر رفتن نيروي زن و ضايع ساختن استعدادهاي فطري او نيست. ايراد مذكور بر آن شكلي از حجاب كه در ميان هنديها يا ايرانيان قديم يا يهوديان متداول بوده است وارد است. ولي حجاب اسلام نميگويد كه بايد زن را در خانه محبوس كرد و جلوي بروز استعدادهاي او را گرفت. مبناي حجاب در اسلام چنانكه گفتيم اينست كه التذاذات جنسي بايد به محيط خانوادگي و به همسر مشروع اختصاص يابد و محيط اجتماع، خالص براي كار و فعاليت باشد. به همين جهت به زن اجازه نميدهد كه وقتي از خانه بيرون ميرود موجبات تحريك مردان را فراهم كند و به مرد هم اجازه نميدهد كه چشم چراني كند. چنين حجابي نه تنها نيروي كار زن را فلج نميكند، موجب تقويت نيروي كار اجتماع نيز ميباشد. اگر مرد تمتعات جنسي را منحصر به همسر قانوني خود كند و تصميم بگيرد همينكه از كنار همسر خود بيرون آمد و پا به درون اجتماع گذاشت، ديگر درباره اين مسائل نينديشد، قطعا در اين صورت بهتر ميتواند فعال باشد تا اينكه همه فكرش متوجه اين زن و آن دختر و اين قدر و بالا و اين طنازي و آن عشوهگري باشد و دائما نقشه طرح كند كه چگونه با فلان خانم آشنا شود. آيا اگر زن ساده و سنگين به دنبال كار خود برود براي اجتماع بهتر است يا آنكه براي يك بيرون رفتن چند ساعت پاي آئينه و ميز توالت وقت خود را تلف 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝