eitaa logo
سراج اندیشه
8.2هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
4.9هزار ویدیو
1هزار فایل
سایت سراج اندیشه: serajnet.org ----------- ارتباط با ما: @seraj_admin ----------- کانال سراج اندیشه در سروش: https://splus.ir/serajnet ----------- کانال سراج اندیشه در روبیکا: https://rubika.ir/serajnet_org
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 نماهنگ ویژه دعای فرج ‎«الهی عظم البلا» با صدای دل نشین علی فانی 🌸 أللَّھُمَ عجِلْ لِوَلیِڪْ الْفَرَج ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
📗معرفی کتاب کتاب «حکمت‌ها و اندرزها جلد دوم» اثر استاد شهید مرتضی مطهری حکمت‌ها و اندرزها مجموعه‌ای است از مقاله های استاد شهید آیت‌الله مطهری که در سال‌های ۱۳۳۹ تا ۱۳۴۱ هجری شمسی، برای یک برنامه عمومی آشنایی با فرهنگ اسلامی و به منظور ایراد خطابه به رشته تحریر درآمده‌ است. از نظر مقایسه با دیگر آثار استاد می‌توان گفت این اثر از یک‌سو شبیه به کتاب بیست‌ گفتار است و از سوی دیگر با کتاب داستانِ راستان شباهت دارد. این مقاله ها در اختیار شورای نظارت نبود و در آرشیو یکی از مؤسسه های فرهنگی نگهداری می‌شد. بعدها در اختیار این شورا قرار گرفت و اقدام به نشر آن شد. علی علیه‌السلام می‏ فرماید: «دنیا خواه ناخواه منزلگاهی است برای بشر که چند صباحی در آن زندگی می‏ کند و می‏ رود». بعد می‏ فرماید: ولی مردم‏ در این دنیا دو دسته‏ اند: یک دسته به بازار این جهان می‏ آیند و خودشان را می‏ فروشند و برده می‏ سازند؛ دسته دوم مردمی هستند که خود را در این بازار می‏ خرند و آزاد می‏ سازند. 🎧 کتاب صوتی "حکمت‌ها و اندرزها جلد دوم" ✍️ استاد شهید مرتضی مطهری 🎙راوی: محمدتقی مختارملکی ⏱200 دقیقه 🔻کاری از ایران صدا 🌐book.iranseda.ir/DetailsAlbum/?g=94886 👇دریافت 8 فصل فایل صوتی👇
حكمتها و اندرزها ج2-فصل1.mp3
7.59M
🎧 کتاب صوتی "حکمت‌ها و اندرزها جلد دوم" 🔖 فصل 1
حكمتها و اندرزها ج2-فصل2.mp3
7.25M
🎧 کتاب صوتی "حکمت‌ها و اندرزها جلد دوم" 🔖 فصل 2
حكمتها و اندرزها ج2-فصل3.mp3
8.89M
🎧 کتاب صوتی "حکمت‌ها و اندرزها جلد دوم" 🔖 فصل 3
حكمتها و اندرزها ج2-فصل4.mp3
10.19M
🎧 کتاب صوتی "حکمت‌ها و اندرزها جلد دوم" 🔖 فصل 4
حكمتها و اندرزها ج2-فصل5.mp3
9.28M
🎧 کتاب صوتی "حکمت‌ها و اندرزها جلد دوم" 🔖 فصل 5
حكمتها و اندرزها ج2-فصل6.mp3
8.29M
🎧 کتاب صوتی "حکمت‌ها و اندرزها جلد دوم" 🔖 فصل 6
حكمتها و اندرزها ج2-فصل7.mp3
9.66M
🎧 کتاب صوتی "حکمت‌ها و اندرزها جلد دوم" 🔖 فصل 7
حكمتها و اندرزها ج2-فصل8.mp3
9.07M
🎧 کتاب صوتی "حکمت‌ها و اندرزها جلد دوم" 🔖 فصل 8 پایان
📖 نشریه الکترونیکی «وداد» | شماره 13 ✅ ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین 👈 آنچه در این شماره از « وداد » می‌خوانید : سخن سردبیر تجسس ممنوع توصیه‌هایی برای امر به معروف و نهی از منکر چالش‌های امر به معروف و نهی از منکر روابط زن و مرد از دیدگاه اسلام کلمات قصار 🌐setad-abm.ir/fa/news/22541 👇دریافت فایل pdf نشریه ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
نشریه وداد 13.pdf
8.12M
📥 دریافت نشریه الکترونیکی «وداد» شمار13 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
اپلیکیشن نمای جوانی بانک جامع محتوایی جمعیت و فرزندآوری --------- با نصب یک اپلیکیشن 1️⃣ به حجم زیادی از محتوای جمعیتی دسترسی پیدا کنید؛ 2️⃣ محتوای خود را در دسته بندی های زیر مشاهده کنید؛ ✅ دسته بندی های مناسبتی ✅ دسته بندی های موضوعی ✅ دسته بندی های قالبی ✅ دسته بندی مجموعه های تولید کننده 3️⃣ محتواهای تولید شده خود را، با اسم خودتون با دیگران به اشتراک بگذارید؛ 4️⃣ ایده ها و تجربیات خود را به اسم خود با دیگران به اشتراک بگذارید؛ 5️⃣ از ایده ها و تجربیات دیگران مطلع شوید؛ 6️⃣ و... این نرم افزار به اسم هیچ مجموعه ی خاصی نیست و متعلق به همه کنشگران و فعالان است -------- دانلود از مایکت🔽 https://myket.ir/app/com.puzzley.namyejavani117083 دانلود مستقیم 🔽 https://zaya.io/o7kqg
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 نماهنگ ویژه دعای فرج ‎«الهی عظم البلا» با صدای دل نشین علی فانی 🌸 أللَّھُمَ عجِلْ لِوَلیِڪْ الْفَرَج ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
🔰راهنمای استفاده از محتوای کانال سراج اندیشه دنبال کنندگان محترم؛ برای استفاده از محتوای آموزشی کانال می توانید هشتگ های زیر را دنبال نمایید: 📗 💠 جلسات آموزشی «نور مبین» سال 1401 توسط حجت الاسلام زارعی 💠 محتوای جلسات اعتقادی معنوی ماه مبارک رمضان 1401 با موضوع «قواعد قرآنی با تأکید بر جهاد تبیین» 💠 محتوای جلسات آموزشی «تربیت و تعالی» سال 1400 توسط حجت الاسلام هاشمی 💠 جلسات آموزشی «نور مبین» سال 1400 توسط حجت الاسلام زارعی و حجت الاسلام علی رضایی 💠جلسات درس اخلاق 💠 آموزش قرائت قرآن «تجوید قرآن کریم» توسط حجت الاسلام علی قاسمی 💠 به رسم آیه‌ها؛ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 💠 طرح واژه های آسمانی (آموزش زبان قرآن) 💠 نشریات 💠 🔰 سایر مطالب: ➖ 👈 بطور مثال برای دسترسی به محتوای همه جلسات دروس اخلاق کافی است هشتگ را انتخاب نمایید. 👈 چنانچه دسترسی به ویدئو و مطالبی که قدیم در کانال ایتا قرار داده شده امکان پذیر نبود، می توانید آن مطالب را در سایت سراج اندیشه و یا کانال سراج اندیشه در سروش و روبیکا دنبال نمایید. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 صفحه 254 - سوره رعد 📖 ترجمه و تدبر و تفسیر تصویری قرآن کریم 📌دریافت از آپارات: aparat.com/v/0cAw7 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 جلسه 3 | نور مبین سال 1401 🎙حجت الاسلام والمسلمین زارعی 📋جلوه‌گری مظاهر زودگذر مادی و زندگی والا نزد خداوند (آیه 14 سوره مبارکه آل‌عمران) 📌دریافت از آپارات: aparat.com/v/KYtPn 📌لیست جلسات : serajnet.org/post/detail/Fa/2-59-1-17-1-0 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
noor-mobin1401-zarei-03.mp3
5.27M
🎧 صوت جلسه 3 | نور مبین سال 1401 🎙حجت الاسلام والمسلمین زارعی 📋جلوه‌گری مظاهر زودگذر مادی و زندگی والا نزد خداوند (آیه 14 سوره مبارکه آل‌عمران) 📌لیست جلسات : serajnet.org/post/detail/Fa/2-59-1-17-1-0 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
📄خط حزب‌الله 341 | خیزش مقاومت، افول اشغالگران هفته اول خرداد ماه 1401-شماره 341 🔻در شماره این هفته خط حزب‌الله، گزیده‌ای از بیانات منتشر نشده آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم تجلیل از پهلوانان در سال ۱۳۶۷ با عنوان «باید فرهنگ پهلوانی،جوانمردی و مردانگی را رشد بدهیم» منتشر شده است. 🔻خط حزب‌الله در گزارش هفته خود، با عنوان «خیزش مقاومت،افول اشغالگران»، به این سؤال پاسخ داده است که ترور اخیر یک خبرنگار زن فلسطینی در کرانه باختری و حمله صهیونیست‌ها به مراسم تشییع او نشانه چیست؟ 🔻خط حزب‌الله، به مناسبت پیام رهبر انقلاب به نشست ستاد ملی جمعیت و در آستانه ۳۰ اردیبهشت که به عنوان روز ملی جمعیت نامگذاری شده است، ابعاد مختلف مسئله‌ جمعیت را براساس بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بازخوانی کرده است. 🌷شماره‌ی این هفته خط حزب‌الله تقدیم می شود به روح مطهر شهید مدافع حرم رضا حاجی زاده . 🌐farsi.khamenei.ir/news-content?id=50266 👇دریافت فایل pdf 👇 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
A4-341.pdf
1.64M
📥 دریافت فایل pdf نشریه خط حزب الله شماره 341- خیزش مقاومت، افول اشغالگران 🗓 هفته اول خرداد 1401 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
🔰 ماجرای خواندنی خشونت راننده اتوبوس با شهید مطهری 🔹در ایامی که در قم بودیم، تازه این شرکتهای مسافربری راه افتاده بود. به قصد مشهد سوار شدم. بعد از مدتی احساس کردم راننده اتوبوس نسبت به شخص من که معمّم هستم، یک حالت بغض و نفرتی دارد. نه من او را می‌شناختم و نه او مرا می‏شناخت. در ورامین که توقف کرد، وقتی خواستم از او بپرسم که چقدر توقف می‌کنید، با یک خشونتی مرا رد کرد که دیگر تا مشهد جرأت نکنم یک کلمه با او حرف بزنم! 🔹پیش خودم توجیهی کردم، گفتم لابد مسلمان نیست، مادّی است، یهودی است. آن طرف سمنان که رسیدیم، من وقتی رفتم وضو بگیرم تا نماز بخوانم، همین راننده را دیدم که دارد پاهایش را می‏ شوید. مراقب او بودم، دیدم بعد وضو گرفت و نماز خواند. حیرت کردم: این که مسلمان و نمازخوان است! ولی رابطه ‏اش با من همان بود که بود. 🔹شب شد. پشت سر من دو تا دانشجوی تربتی بودند. آنها هم می‌خواستند ایام تعطیلات بروند خراسان (تربت). او برعکس، هرچه که نسبت به من اظهار تنفر و خشونت داشت، نسبت به آنها مهربانی می‏‌کرد. شب از یکی از آنها خواهش کرد که بیاید کنارش با هم صحبت کنند تا خوابش نبرد. او هم رفت. دیدم این راننده دارد سرگذشت خودش را برای آن دانشجو می‏گوید. من هم به دقت گوش می‏‌کردم که بشنوم. 🔹 اولًا از مردم مشهد گفت که از آنهایشان که با آخوندها ارتباط دارند بدم می‌آید. گفت: خلاصه این را بدان که در میان همه فامیل من، تنها کسی که راننده است منم. باقی دیگر، دکتر و مهندس و تاجر و افسر هستند. 🔹من سرگذشتی دارم. پدر من آدم مسلمان و بسیار متدینی بود. من بچه بودم، مرا به دبستان فرستاد. پیشنماز محلّه از این مطلب خبردار شد، آمد پیش پدرم گفت: تو بچه‌ات را به مدرسه فرستاده‏‌ای؟! ای وای! مگر نمی‏دانی که اگر بچه‌ات به مدرسه برود لامذهب می‏شود؟ پدر من هم از بس آدم عوامی بود، این حرف را باور کرد و دیگر نگذاشت دنبال درس بروم. یک روز بعد از اینکه زن و بچه پیدا کردم فهمیدم که اصلًا من سواد ندارم. 🔹معمّا برای من حل شد که این آدم، بیچاره خودش مسلمان است ولی خودش را بدبختِ صنفِ من می‌داند، می‏ گوید: این عمامه به سرها هستند که ما را بدبخت کردند. 🔹این یک جور نهی از منکر است، یعنی رماندن، بدبخت کردن مردم و دشمن ساختن مردم با دین و روحانیت. بعد من پیش خود گفتم: خدا پدرش را بیامرزد که فقط با آخوندها دشمن است، با اسلام دشمن نشد؛ باز نمازش را می‌خواند، روزه‏ اش را می‌گیرد، به زیارت امام رضا(ع) می‌رود. 📙 حماسه حسینی، ج۱، ص۸-۲۳۶(با اندک تلخیص) ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 : ایجاد تمدن اسلامی، هدف نهایی ما است. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 دعای هفتم صحیفه سجادیه با صدای حسین حقیقی 🔸دعای هفتم صحیفه سجادیه به آسان شدن دشواری‌ها به دست خدا و فراهم آمدن اسباب حیات به واسطه رحمت الهی اشاره دارد. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 صفحه 255 - سوره ابراهیم 📖 ترجمه و تدبر و تفسیر تصویری قرآن کریم 📌دریافت از آپارات: aparat.com/v/ymJHq ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ویژگی های نفاق و منافقین ✅ جلسه 10 (بخش دوم) 🎙آیت الله مجتبی تهرانی(ره) 📖 خداوند علیه منافقین شعار می دهد ✍️در قرآن نسبت به شیطان، خدا آن‌قدر می‌گوید که دشمن‌تان است و می‌فرماید:«...عَدُوٌّ مُبِينٌ». راجع‌به کافر هم قرآن می‌گوید: «...عَدُوًّا مُبِينًا» 1️⃣ در مورد یهود می‌فرماید:«...أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْیَهُودَ...» 2️⃣ ؛ یهودیان نسبت به نصارا، با مؤمنین بدتر هستند. ولی وقتی به منافقین می‎رسد، در سورۀ منافقون می‎فرماید:«...هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ قَاتَلَهُمُ اللَّهُ...»3️⃣ ؛ یعنی خدا علیه منافقین شعار می‌دهد: خدا! مرگ بر یهود، مرگ بر نصارا و مرگ بر شیطان نگفته است. در دو جا فقط دیدم که تقریباً خدا شعار می‌دهد. یکی‌اش راجع‌به منافق است:«قَاتَلَهُمُ اللَّهُ»4️⃣؛ و مرگ بر آن‌ها می‌گوید. چقدر تشدید است که بالاتر هم نیست. 1️⃣ سورۀ مبارکۀ بقره، آیۀ 208 2️⃣سورۀ مبارکۀ نسا، آیۀ 101 3️⃣ سورۀ مبارکۀ مائده، آیۀ 82 4️⃣ سورۀ مبارکۀ منافقون، آیۀ 4 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
🔰 امیرالمومنین علیه السلام می‌فرمانید: اُزْجُرِ الْمُسِيءَ بِثَوَابِ الْمُحْسِنِ. بدکار را با پاداش دادن به نیکوکار، تنبیه کن. الزامات تربیتی روایت: همانطور که ترس و مجازات، می تواند در تربیت کودک موثر باشد، تشویق و پاداش هم از عواملی است که کودک را جلو می برد و به هدف مربی نزدیک می نماید. پاداش، گذشته از این که در شخص پاداش گیرنده اثر می گذارد، در اشخاص دیگر هم موثر است. عده ای را تحریک می کند و جلو می آورد و عده ای را تنبیه می کند و توبیخ می نماید. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet