فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی: اینهایی که به شما ملت گریه میگویند، خیانتکارند!
📍اربابان و بزرگان اینها از گریه ها می ترسند، اینها گریه بر مظلوم است.. فریاد مقابل ظالم هست...
@serat_zanjan
❗️ عاقبت این علی مطهری به کجا می کشد!!
🔸کدام یک حمایت از مردم است؟ حمایت از باند مخوف سید مهدی هاشمی، قاتل دهها انسان شریف از جمله آیت الله شمس آبادی یا حمایت از سازمان مخوف منافقین که دستشان به خون 17 هزار مردم بی گناه آلوده شده است؟!
🔹منتظری در خاطرات 900 صفحه ای خود در دفاع از سید مهدی قاتل نوشته است بچه ها می خواستند شمس آبادی را ادب کنند، عمامه اش را به گردنش انداختند و کشیدند ولی قدری زیادتر کشیدند و مرد!!!
✍حالا روشن شد نکته ای که امام خامنه ای فرمودند که اگر جهاد تبیین صورت نگیرد تاریخ را تحریف می کنند، یعنی چه؟
✍قاسم روانبخش
@serat_zanjan
⭕ فیرحی و قرائت دموکراتیک از دین
#نقداندیشه
✍ذبيحالله نعيميان/ استاد حوزه علميه قم، پژوهشگر فقه سياسی و دارای دکترای انديشه سياسی اسلام
🔰دکتر فيرحی، در انديشه بازخوانی دين خلوص نداشت. مبنای فکری ايشان غرب بـود. غربی که تمدن برآمده از تجربيات بشری و خودبنياد است.
🔺️ايشان دنبال قرائت دموکراتيک از دين بود. بنده در چيدمان وگزينش ايشان ترديد دارم. ايشان تقريری میکند و در آنجا ده تا گزاره درست میآورد؛ اما آن گزاره يازدهمی مسير را جای ديگر میبرد.
🔹️يکی از نکاتی که اين اواخر بر آن اصرارداشت، اين بـود کـه انديشههای غربی هم انديشههای دينی است! در حالی که مگر با دو تا گزاره دينی میتوان ايـن حکـم را کـرد؟!
فلان انديشمند غربی بيايد بـه گزارههـای دينی حداقلی مسـيحيت، آن هـم مسـيحيت تحريف شده تمسک کند، اين شد دين؟ بله در عرف آنها ممکن است بگوييم دين. بنابراین ايشان حتی در بازخوانی غرب هم گزینشی برخورد میکرد. چرا؟ چون میخواست در جامعـه اسلامی ايران همانها را پياده کند.
#ادامه_مطلب
▪️https://eitaa.com/serat_zanjan/1652
⭕️فیرحی و قرائت دموکراتیک از دین
صفحه2 از 2
🔸اگر دکتر مهدی حائری موفق نبود، اگر سيدجواد طباطبايی درعمـوم موفق نبـود، اگـر آقای بشيريه موفق نبود (و اين آخر کار هم آمد از مبانی عدول کرد و آقای قوچانی هـم در
سياستنامه آمد اينها را مفصل بحث کرد) اما آقای فيرحی مثلا میخواسـت ضعفهای آنها را نداشته باشد، بلکه میخواست اصلاح را از گفتمان دينی داشته باشد. آيا اين گفتمـان دينی است؟ داد میزند که روح قرآنی برآن حاکم نيست و روح الهی در آن وجود ندارد.
🔸کار ايشان بازخوانی تاريخ انديشه بود. در اين تاريخ انديشه چه کار کردند؟ نگاه جديد غرب را و نظام قانون اساسى فرانسه را میگيرد با يک ادبيات در ظاهر دينی با يک تمسکهای ساده میخواهد بازخوانی کند و به خورد مخاطب شيعی و ايرانیاش بدهد. تکيه دموکراسی غربی بر
رأی اکثريت است. اين رأی اکثريت خواستگاهش چيست؟ نمیشود با نگاه جامعهشناسی نگاه کنيم، بگوييم بله رأی اکثريت ملاک است؛ يعنی معيار مشـروعيت، رأی اکثـر اسـت! ايـن بـه جايی بند نيست. آخرش بايد برويم سراغ مشروعيت به معنای فلسفی يعنی حق حکمرانی.
🔹آقای فيرحی بیاستعداد نبود. خيلی نابغه بود؛ اما اين نبوغ در چه مسيری خرج میشد؟ آيا بدنبال دفاع از فهم سليم از دين بود يا فهم برون از دين و تحميل به دين؟ همان تفسير به رأی که خودمان میگوييم.
❗️چرا ايشان از شهيد صدر و از شاگردشان آيتالله سيدکاظم حائری و نيز از عالمانی مانند آيتالله مومن و آيتالله مصـباح، ناراحـت بودند؟ چون آنها ظرافتها را برجسته کردند. ايشان میخواستند نگاه حداقلی بـه ديـن را بال و پر دهند و اين مقابل نگاه شهيد صدر بود. چرا با منطقة الفراغ شهيد صـدر مشـکل داشتند؟ چون میگويد اينجا محل اختيارات حاکم است و در اين منطقه مـا بايـد بـرويم آموزههای دينی را بياوريم.
@serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥علامه مصباح یزدی و مردمسالاری دینی
🔹بعضاً درباره آیتالله مصباح یزدی این مطلب مطرح میشد که ایشان اعتقادی به حق انتخاب مردم ندارد و معتقد است که مردم در حکمرانی کارهای نیستند.
🔹اما این فیلم که بریدهای از مستند آن زمستان است واقعیت دیگر و روایت درستتری از نظر آیتالله مصباح یزدی نشان میدهد.
🔅انتخاب مردم، ترجیع بند کلام علامه مصباح یزدی ره در این فیلم مستند است آن وقت عده ای در زمان حیات ایشان دائما مطرح می کردند که علامه مصباح اصلا مردم را قبول ندارد!
✍️روانبخش
@serat_zanjan
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 کاش حالا که حوزه #سخنگو دارد، کمی از جایگاه حوزه دفاع میکردید...
🔹 حوزۀ علمیه تا چه زمانی میخواهد نسبت به تحقیر شدن طلاب خود ساکت باشد؟ طلبههایی که آشْ نخورده، دهانشان سوخته است ...
🔹 چرا مسئولین حوزۀ علمیه، یکبار برای همیشه و قاطع، نه از روی منتکشی به وزارت آموزش و پرورش، این موضوع را حل نمیکنند؟ رسانهای کردن نیاز این وزارت به استخدام معلمین حوزوی در دروس مربوطه و همچنین رسانهای شدن تفاهمات صورتگرفته، میتوان به این مسئله رسمیت داده و با اقناع افکار عمومی آن را جا انداخت.
❗️ چرا حوزه نباید از حق طلبههایش دفاع کند که اگر قرار است دانشجوی رشتۀ الهیات یا مبانی فقه و حقوق بعد از چهار سال بتواند وارد آموزش و پرورش شود، طلبههای موفق حوزههای علمیه به طریق اولی چنین حقی را دارند.
🔹 البته اگر کار وسیع اقناعی صورت نگیرد و فقط صرف بخشنامه باشد، آن طلاب مظلوم هم با هجمه معلمان در مدرسه کاری از پیش نخواهند برد و اتفاقا وقت و انرژی خودشان هدر خواهد رفت.
@HozeTwit
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببينيد| حضور رهبرانقلاب با لباس مبدل در مناطق زلزلهزده بم
🔹انتشار بهمناسبت سالگرد زلزله بم
💻 @khamenei_ir
#توئیت
♨️بزرگترین حامی جلادهای مجاهدین خلق در ایران چه کسی بود؟
✍ رضا قریبی
🔻علی مطهری گفته؛ منتظری بدلیل دفاع از حق مردم جایگاه مقام عالی کشور را از دست داد.
اما برای پی بردن به حقیقت یادآورسخنان رجوی سرکرده سازمان منافقین میشوم که سال۷۹دردیدار بارئیس امنیت داخلی عراق هنگامی که از رجوی سوال میشوذ کدام جریان درایران به سازمان نزدیک است؟
میگوید منتظری!
@serat_zanjan
#توئیت
♨️بدتر از دخالت #نمایندگان_مجلس در انتصابات و فشار به وزرا، دخالت برخی #نمایندگان_مجلس_خبرگان است!
🔸متاسفانه پیدا میشود آقایانی از مجلس خبرگان که راه افتادهاند برای انتصاب این و آن در دستگاهها! گاهی شان خود را در انتصاب یک مسئولیت کوچک در یک وزارت یا دستگاه هم پایین میآورند!
🔹نمایندگان مجلس خبرگان، جدا از وظیفه اصلیشان که انتخاب رهبری و نظارت دائمی بر شرایط رهبری است، میتوانند بر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه نظارت کنند، میتوانند بر دستگاههای ذیل رهبری و نهادهای کلان کشور نظارت کنند ، میتوانند مطالبهگری کنند حلقه اتصال مردم به حکومت باشند!
🔸خبری از نظارت و مطالبهگریشان نیست اما اخبار دخالتشان در امور اجرایی و عزل و نصبها الی ماشاءالله!!!
✍️داود مدرسی یان
@serat_zanjan
⭕️پشتپرده سفر مشاور امنیتملی آمریکا به تلآویو
#خبر_تحلیلی
👤نویسنده و تحلیلگر فلسطینی:
🔸سالیوان کسی است که طرح بازگشت آمریکا به توافق هستهای را مطرح کرده و سفر وی به منطقه نیز در میان اختلاف آشکار دیدگاههای واشنگتن و تلآویو صورت گرفت.
🔹این سفر فقط برای رساندن پیام اطمینانبخش درباره محتوای توافق آتی است. در حالی که رژیمصهیونیستی مخالف هر توافقی است و میخواهد که تحریمهای اقتصادی علیه ایران حفظ شود.
@serat_zanjan
⭕️بودجه حوزه های خواهران کشور یک سوم دانشگاه الزهراءتهران
#خبر_تحلیلی
👤امیرآبادی، نماینده قم در مجلس در نشست هماندیشی نمایندگان طلاب:
🔸️ بودجه حوزههای علمیه خواهران با تمام مدارس علمیه فعال در سراسر کشور، یک سوم دانشگاه الزهرا تهران است.
🔹️ در سمتی دیگر بودجه جامعه المصطفی با بیش از ۵۰ هزار دانشپژوه غیرایرانی و آشنایی بیش از ۳۰۰ هزار غیرایرانی با فرهنگ و ادبیات فارسی، تنها یک بیستم بودجه دانشگاه تهران با ۴۰ هزار دانشجوست.
@serat_zanjan
⭕️ ایرادات طرح صیانت فضای مجازی
#خبر_تحلیلی
🔊 رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی طی نامه ای درباره #طرح_صیانت نوشت:
۶ نقد و ایراد وارد بر طرح صیانت در نتیجه بررسیهای نخبگانی
✍️بابک نگاهداری در نامه ای خطاب به رضا تقیپور:
🔴 از محاسن موجود در این طرح:
➖ورود شجاعانه به عرصه قانونگذاری در #فضای_مجازی علیرغم کوتاهی مستمر دولتها در ارائه لوایح مورد نیاز
➖تلاش برای ساماندهی حکمرانی فضای مجازی
➖کاهش وابستگی فضای مجازی در کشور به خدمات سرویسهای خارجی
➖حمایت از #توان_داخلی
➖تلاش برای ارتقای شورای عالی فضای مجازی و توجه به ضمانت اجرای مصوبات این شورا
➖توجه به صیانت از دادههای کاربران
🔴 ۶ نقد و ایراد وارد بر طرح:
1️⃣ ایرادات وارد بر کلیات طرح:
🔻مثال: بسط ید و اختیارات نهادهای فراقانونی و بدون نظارت و وجود نگاه تهدید محور
2️⃣ ایرادات حقوقی:
🔻مثال: سلب حق مجلس برای مداخله، استیفای حق مردم، مطالبه، استیضاح و سوال
3️⃣ ایرادات ناظر به حکمرانی در فضای مجازی:
🔻مثال: کمبود شناخت از ابعاد #حکمرانی_پلتفرمی و ابتناء بر تفکر بروکراتیک
4️⃣ ایرادات اقتصادی:
🔻 مثال: به مخاطره افتادن امنیت #سرمایهگذاری و پیشبینیناپذیری محیط کسبوکار
5️⃣ ایرادات فنی:
🔻مثال: احتمال مسدودی گسترده و بدون آمادگی درصورت اجرای مفاد قانون یا عدم اجرا
6️⃣ ایرادات اجتماعی:
🔻مثال: مداخله بسیار زیاد طرح در شئون مختلف زندگی مردم
مشروح خبر:
v-o-h.ir/?p=34032
@serat_zanjan
هدایت شده از مدار 01:20
🔴 قابل توجه مغزهای غربزده
نوشته بود: آمریکا مریخ رو فتح کرده، ما هنوز فکر اینیم با پای چپ بریم دستشویی یا راست!
جواب: شهید شهریاری با پای چپ میرفت دستشویی، انگشتر عقیق هم دستش داشت و نماز شب هم میخواند، از دانشمندان برتر جهان در دانش هسته ای بود، مشکل بسیار مهمی مانند غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم را هم یک تنه حل کرد! غربی ها در مقابل عظمت و نبوغ این دانشمند مسلمان کم آوردند و اقدام به ترور و حذف فیزیکی ایشان کردند.
مشکل از پای چپ و راست نیست رفیق، مشکل از تحت تاثیر بمباران رسانه ای دشمن قرار گرفتن است.
مشکل خودتحقیری و ندیدن واقعیت ها و عدم خودباوری است.
این حرفها و سیاهنمایی ها کار آنهایی است که هیچ خدمتی برای کشور نداشتند جز خود تحقیری و...
@madare0120
⭕️ دیوار کوتاه طلاب در بلبشوی ضد فرهنگی ها
#تحلیل_تلخ
🔹 حوزۀ علمیه تا چه زمانی میخواهد نسبت به تحقیر شدن طلاب خود ساکت باشد؟ طلبههایی که آشْ نخورده، دهانشان سوخته است ...
🔹 چرا مسئولین حوزۀ علمیه، یکبار برای همیشه و قاطع، نه از روی منتکشی به وزارت آموزش و پرورش، این موضوع را حل نمیکنند؟ رسانهای کردن نیاز این وزارتخانه به استخدام معلمین حوزوی در دروس مربوطه و همچنین رسانهای شدن تفاهمات صورتگرفته، میتوان به این مسئله رسمیت داده و با اقناع افکار عمومی آن را جا انداخت.
❗️ چرا حوزه نباید از حق طلبههایش دفاع کند که اگر قرار است دانشجوی رشتۀ الهیات یا مبانی فقه و حقوق بعد از چهار سال بتواند وارد آموزش و پرورش شود، طلبههای موفق حوزههای علمیه که حداقل هشت سال درس می خوانند، به طریق اولی چنین حقی را دارند.
⛔️ اشتباهی که این معلمان می کنند این است که آموزش و پرورش را مِلک طِلق خود می دانند در حالی که طلاب هم طبق قانون مثل سایر اعضای جامعه حق استفاده از این بستر تعلیم و تربیت را دارند، بلکه شاید بتوان گفت بهره وری خیلی از طلاب در تعلیم و تربیت از بیشتر این مدعیان کذایی زیادتر هم باشد.
🔹 البته اگر کار وسیع اقناعی صورت نگیرد و فقط صرف بخشنامه باشد، آن طلاب مظلوم هم با هجمه معلمان در مدرسه کاری از پیش نخواهند برد و اتفاقا وقت و انرژی خودشان هدر خواهد رفت.
📌 آنچه لازم است معلمان به عنوان قشر فرهنگی و فرهیخته جامعه انجام دهند فقط احقاق حق خود است و از سخن و عمل تفرقه انگیز و اختلاف افکن بین آحاد جامعه جدّاً پرهیز کنند که ثمرات شومی برای جامعه برجای می گذارد.
@serat_zanjan
⭕️ غرب و مواجهه آن با تاریخ سیاسی انبیا
✍️ سلسله مباحث اندیشه سیاسی اسلام از منظر استاد عباسعلی عمید زنجانی
🔸در تاریخ اندیشه های سیاسی، فرازی برجسته و فصلی روشن در رابطه با اندیشه سیاسی انبیا به چشم می خورد که از عوامل مهم و سرنوشت ساز تاریخ سیاسی جهان محسوب می شود.
#ادامه_مطلب
▪️https://eitaa.com/serat_zanjan/1669
پایگاه تحلیلی صراط
⭕️ غرب و مواجهه آن با تاریخ سیاسی انبیا ✍️ سلسله مباحث اندیشه سیاسی اسلام از منظر استاد عباسعلی عمی
🔻غرب و مواجهه آن با تاریخ سیاسی انبیا
❇️در تاریخ اندیشه های سیاسی، فرازی برجسته و فصلی روشن در رابطه با اندیشه سیاسی انبیا به چشم می خورد که از عوامل مهم و سرنوشت ساز تاریخ سیاسی جهان محسوب می شود.
🔹چنانکه در تاریخ نظام های سیاسی جهان نیز فراز مربوط به نظام های سیاسی مبتنی بر مکتب انبیا و دین، جایی برای تامل و بررسی دارد.
🔸گرچه نویسندگان تاریخ اندیشههای سیاسی در غرب سعی کردهاند که علم سیاست و اندیشههای سیاسی را از اندیشه های ادیان پالایش کنند و بدین لحاظ در تاریخ، دست به یک جداسازی خیانت بار زدهاند که هرگز نه به لحاظ دین و نه به لحاظ علمی قابل گذشت نیست.
🔹در تاریخ اندیشه های سیاسی، همواره از هومر، سقراط، افلاطون، ارسطو و سیسرون تا قرن پنجم میلادی و بعد از اگوستین تا قرن بیستم سخن گفته می شود.
🔸ولی در هیچ کجای این تاریخ گستردهی سیاسی فصلی به عنوان اندیشه های سیاسی ادیان و انبیا دیده نمی شود و علیرغم نقش تاریخ سازی که تفکر دینی انبیا داشته است، نه در تاریخ نظام های سیاسی و نه در تاریخ اندیشه های سیاسی نامی از آنان برده نشده است.
📌عملکرد حضرت موسی به عنوان نجاتبخش قوم تحت شکنجه، حتی جدای از اندیشه و عملکرد یک نبیّ و یک پیامبر و یک فرستادهی خدا، خود یک عمل سیاسی بوده است و پشتوانهی آن حرکت عظیم، بی شک یک اندیشهی سیاسی و یک مکتب عمیق بوده است که در تاریخ اندیشه سیاسی غرب هرگز از آن نامی برده نشده است.
❗️اما آن هنگام که قلم تاریخنگاری به دست غرب میافتد، تنها به آنچه که مربوط به اوست، آن هم در بُعد مادی تاریخ بسنده میکند و تاریخ سیاسی انبیا و تاریخ اندیشههای توحیدی را از صحنههای تاریخ سیاسی و تاریخ علم میزداید و تفکر سکولاریزم را که چند صباحی بیش نیست که در غرب پا گرفته است، به همه زمانها و قرنهای گذشته تسرّی می دهد و همه آثار باشکوه این بُعد از تاریخ انسانها و اندیشههای ناشی از آن را به فراموشی می سپارد.
📚ر.ک : کتاب مبانی اندیشه سیاسی اسلام
✍️استاد عباسعلی عمید زنجانی
@serat_zanjan