eitaa logo
پایگاه تحلیلی صراط
8هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
2.9هزار ویدیو
67 فایل
پایگاه خبری تحلیلی #صراط رسانه حوزه و روحانیت انقلابی www.seratzanjan.ir راه ارتباطی_ارسال سوژه: @masir1403 صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/serat_ir1/
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰عقل عرفی؛ از سروش تا مهدی نصیری ✍️ جعفر بحرینی عضو شورای راهبردی مجمع ادیان و فرق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی 📍«روشنفکران دینی بعد از انقلاب، هرچند سعی کردند از مفاهیم دینی تجلیل کنند، اما به صورت محترمانه‌، مفاهیم دینی را ‌منسوخ شده اعلام کردند. نمونه بارزش، که معجزه جاویدِ قرآن را انسانی دانست و آنرا تعابیر شخصی پیامبر(ص) تلقی کرد، به سراغ قوانین اسلامی آمد و همسو با تفسیرهای بنیادین سروش، قوانین اسلامی را منسوخ شده و مربوط به قبائل بدوی مسلمان در ۱۴۰۰ سال پیش دانست. ، شاگرد سروش، دین را در ترازوی اخلاق سکولار قرار داد. @Taammolat74 @Raha_zanjan
✔️ [ادامه...] 🔘 بخش 1 از 2 🔸نخ تسبیح تمام این تفکرات ارجاع به «» است. عقل عرفی‌، محصول قرون [به اصطلاح] روشنگری در اروپاست، روشنفکران اروپایی از یک طرف نمی توانستند همه چیز مثل دین و سنَّت را انکار کنند و از طرف دیگر نمی‌خواستند پایبند به ساختار بنیادین عقلانیت باشند. لذا راه میانه‌ای را انتخاب کردند‌، هم خدا را خواستند و هم خرما را. هم خواستند (در ظاهر) به نظرات مردم احترام بگذارند و هم برای پیش برد اهداف لیبرالی، تیغ اکام خود را برای از میان بردن سنت و دین تیز‌تر کردند. 🔹حلقه سروش در ایران با در پیش گرفتن تساهل در گفتار و شدت در اقدام‌، همین رویه را به پیش گرفتند. عقلانیت عرفی حلقه سروش اساسا و بصورت بنیادین دین را اشتباه و ناکارآمد تلقی می‌کند و قائل است که تمام مفاهیم دینی می‌بایست در ترازوی عقلانیت عرفی که طبعا سکولار است، تبیین و تعریف شود. نیاز به گفتن ندارد که از منظر این جماعت، هر مقدار از دین از این ترازو بیرون بماند باید محترمانه حذف شود! 🔸نکته قابل توجه در باره عقلانیت عرفی این است که از فطرت و اخلاق همگانی انسان‌ها هم به دور است و در یک تفسیر کاملا جهت‌دار به نفع منافع مادی دستگاه استکبار است. اگر روزی غول‌های رسانه‌ای دنیا صلاح بدانند، همجنس‌بازی را در جوامع انسانی ترویج کنند و مردمی مقهور و غرِّه به این نیرنگ شوند، عقلانیت عرفی آن را تایید خواهد کرد! ولی اگر مردمی بدنبال انقلاب دینی باشند و بخواهند به فطرت خود بازگردند، عقلانیت عرفی در اقدامی کاملا متعارض، با لطایف الحیل و زبان خوش و یا حتی با زبان تحقیر و تهدید به فکر اصلاح مردم خواهد رفت! 🔹مهدی نصیری سیر فکری و رفتاری جالبی دارد؛ هرچند عمده فعالیت او در فضای رسانه‌ای و ژورنالیستی بوده، ولی به واسطه حضور نه چندان طولانی مدت در فضای حوزه علمیه و علیرغم ابهام در کم و کیف مطالعات حوزوی، بسیار علاقه‌مند است که به سراغ مفاهیم دینی و نقد آنها برود. در جنجالی‌ترین اقدام رسانه‌ای بر علیه فلسفه شورید و ادعا کرد فلسفه مدافع دین و باور‌های دینی نیست! @Taammolat74 @Raha_zanjan
✔️ [ادامه...] 🔘 بخش 2 از 2 🔸برخی از جمله ‌جعفریان، سخنان نصیری را در چارچوب تحلیل کرده‌اند و این نگاه اجمالا قبلا هم وجود داشت امَّا برخی اظهارات و رفتارهای اخیر معلوم کرد این تعبیر و تفسیر هم در مورد او صدق نمی‌کند. نصیری در سیر جدید که خود نیز به تغییرش اذعان کرده، تفکُّرات و گفتمان خاصی را دنبال می‌کند. پرده جدیدی که نصیری برانداخته، نه با تفکراتی اخباری سازگار است و نه با تفکرات عقلگرا و فلسفی! نه با انگاره‌های سکولارها همخوانی کامل دارد و نه با مبانی انقلابی‌ها سازگار است‌ بلکه او را باید در همان بستر ‌عقلانیت عرفی تحلیل کرد که ‌نسبیت‌گرایی افراطی، ‌تشکیک در بدیهیات، ‌تذبذب و ‌حیرت، لازمه و نتیجه آن است! 🔹او هر چند خود را ظاهرا مخالف روشنفکران می‌داند امَّا گزاره‌ها و منطقی که بکار می‌گیرد کاملا شبیه آنها است. به عنوان مثال تعابیر «اگر جامعه‌ای نسبت به حکمی باورش ضعیف باشد‌، پس می‌توان آن را کنار گذاشت» یا «هرجایی که در اجرای حکم دینی با مانع برخورد کردیم، باید کوتاه بیاییم و عرفی عمل کنیم ولو اینکه ظاهراً مسیر سکولار یا غربی باشد»، تعابیر کادوپیچ شده تفکرات امثال سروش است! 🔸نصیری که دقیقاً شبیه نگاه حداقلی سکولار‌ها و روشنفکران دینی به کارکرد دین، توان زیربنایی و روبنایی دینی را بسیار محدود قلمداد می‌کند، نهایتا هم خود و هم دین را در ‌حیرت گرفتار می‌بیند؛ حیرتی که موجب می‌شود صدای و سکولارهای مقدس، از حلقوم او که روزگاری یک انقلابی روشن‌اندیش شناخته می‌شد، خارج شود. 💢 آیا نصیری‌، همان سروش تسبیح به دست و خرقه بر دوش است؟ آیا در ادامه قرار است خرقه براندازد و در لباسی نو، عریان‌تر از اکنون انگاره‌های روشنفکری را فریاد بزند؟ گرچه نشانه‌های روشنی وجود دارد اما رسیدن به جواب قطعی برای چنین پرسش‌هایی کمی زود به نظر می‌رسد. امَّا به صورت قطعی می‌توان گفت که از ‌ تا ‌، از تا ، از تا و از تا ، همه و همه بر سر سفره «عقلانیت عرفی» نشسته‌اند. هرچند (ظاهراً) اغراض مختلفی را برای خود ترسیم می‌کنند.» @Taammolat74 @Raha_zanjan
وحشت ابوموسی ها از آمدن مالک اشترها!! 🧷 🔴وحشت و روحانی نماها از انتخاب یک گزینه نظامی یا در انتخابات۱۴۰۰ گفته اند نظامی ها خوب هستند حیف است وارد سیاست بشوند. چون مثل ما نمی‌توانند وعده دروغ به مردم بدهند . مثل ما نمی‌توانند رانت و فساد های چند هزار میلیاردی برای گروه و باند سیاسی خود ایجاد کنند چون اصلا گروه و باند سیاسی ندارند. نظامی ها بیایند برای مردم کار می کنند و مشکلات را حل می کنند پس مشکلی نمی ماند که ما بخواهیم با دمیدن بر آن ملت را فریب بدهیم و برویم به اسم مذاکره با جان کری در سواحل اروپا قدم بزنیم. حیف است نظامی ها قدرت اجرایی را در کشور بدست بگیرند چون آنها می‌توانند سد و پل و اتوبان و مسکن و کارخانه و کشتی و هواپیما و خودروی خوب برای مردم بسازند و باعث می شوند بساط کاسبان واردات کساد بشود. نظامی ها تا پای جان از کشور دفاع می کنند مثل ما خائن نیستند پس چگونه اربابان غربی را راضی کنیم و اجازه سکونت فرزندانمان را در کشورهای غربی بگیریم؟! خلاصه اینکه اگر یک نظامی رئیس جمهور بشود روزگار مردم خوب می شود و روزگار ما سیاست بازها سیاه می شود و این خوب نیست اصلا..‌. @howzehsecular https://www.instagram.com/p/CIGI_wJh9nX/?igshid=mc25mzevfps6 @Raha_zanjan
بازخوانی تحلیلی امام(ره) امام خمینی(ره): بحمدالله حوزه‌‌ها از نظر منابع و شیوه‌‌‌های بحث و اجتهاد، غنی و دارای ابتکار است تصور نمی‌کنم برای بررسی عمیق همه‌‌جانبه‌ی علوم اسلامی، طریقه‌ای مناسب‌تر از شیوه‌ی علمای سلف یافت شود. 📎؛ یکی از فعالیتهای جریان نفاق، القاء مغایرت فکری اندیشه امام و انقلاب با سیره و اندیشه علمای سلف بوده که امام رحمه الله علیه از کذب این مساله پرده بر می دارند. در اندیشه امام، علوم اسلامی اصیل شامل فقه و فلسفه و کلام و عرفان و تفسیر می باشد؛ در فقه :روش اجتهاد جواهری در فلسفه : روش صدرایی در عرفان : روش محی الدین عربی در کلام : روش خواجه نصیر در تفسیر : روش قرآن به قرآن و عرفانی @Raha_zanjan
✉️ نوشته حجت الاسلام خسرو پناه به ؛ بسم الله الرحمن الرحیم فبشر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه 💢 جناب دریابان علی شمخانی مازال مکرما، سلام علیکم ...با تاکید بر یک تهدید، پیشنهاد امنیتی را به استحضار می رسانم. جنابعالی آگاهید که و مقابله با تهدید را نباید منحصر در امنیت و دانست؛ همچنانکه امروزه شاهد تهدید امنیت بهداشتی با جهان گیر شدن ۱۹ هستیم. اینک جامعه اسلامی در این روزها با دو‌ تهدید جدی غذایی و تهدید جدی فرهنگی از طریق فضای مجازی به ویژه اینستاگرام مواجه است و ضرورت دارد دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در باب امنیت غذایی و امنیت فرهنگی، نقش حکمرانی در این دو عرصه را داشته باشند. 🔻 تهدید غذایی در این چند ماه اخیر با افزایش نامعقول قیمت گوشت و مرغ و لبنیات و حبوبات آشکار است؛ افزایشی که فشار شدیدی بر مردم تحمیل نموده و سختی زیادی بر خیرین و نیروهای جهادی و بسیجی و بنیاد مستضعفان و‌ ستاد فرمان اجرایی امام و کمیته امداد و هلال احمر در طرح مواسات وارد ساخته است. ⭕️ این فشار و سختی، تنها زاییده مدیریت ناکارآمد این روزها نیست؛ بلکه معلول فقدان رویکرد حکمرانی غذایی در کشور است. ⁉️ حال چه باید کرد؟ پیشنهاد بنده تشکیل ستاد حکمرانی امنیت غذایی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با اذن مقام معظم رهبری حفظه الله است که در آن، سیاستهای راهبردی امنیت غذایی در فرایند تقنین و اجرا به ویژه در نهادهای آموزشی و صنعتی و بازرگانی و غیره، مدیریت شود. برای نمونه اینک که دانشگاه ها و دانشکده های کشاورزی از کاهش دانشجو رنج می برند؛ جا دارد اعضای هیات علمی در خصوص غذای طیور و احشام و کود و بذر، تلاش علمی نمایند تا تهدید غذایی را با نگرش عالمانه مهار سازند و خودکفایی غذایی را در این وضعیت تامین کنند. این نوع حکمرانی در دوره تحریم هندوستان توسط آمریکا در دهه های پایانی قرن بیستم نیز تجربه شد و‌ جواب گرفت. تهدید فرهنگی توسط اینستاگرام نیز امنیت فرهنگی را به خطر انداخته است؛ خطری که از گزارش آن، معذورم و تنها هشدار می دهم خطری که این روزها در اینستاگرام یافتم در مطالعات بیست ساله ام در باب جریان شناسی ضد فرهنگ ها و جریانهای شیطان پرستی و‌ عرفان های کاذب و لمپنیسم فرهنگی و موسیقی های راک و متال و رمانهای فاسد(رک به: کتاب جریان شناسی ضد فرهنگ ها) نیافتم؛ فسادی که انتقالش به جوانان و نسل سوم و چهارم انقلاب چیزی به نام بیانیه گام دوم باقی نخواهد گذاشت. تشکیل حکمرانی امنیت فرهنگی در دبیرخانه با اذن رهبری را جدی بگیرید؛ هر چند باید شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جدی می گرفتند که متاسفانه چنین جدیتی، معللانه نه مدللانه مشاهده نمی شود. درخواست عاجزانه این مسکین، عنایت به پیشنهاد حکمرانی امنیت غذایی و حکمرانی امنیت فرهنگی، جهت درمان و مقابله با این تهدید است؛ نه پیشگیری که دیگر زمانی برای پیشگیری نمانده است. امیدوارم فرصت درمان و جبران را نیز از دست ندهیم و آیندگان، قضاوت فشالت و کسالت بر ما نرانند. اللهم ادفع عنا شر الاشرار و کید الفجار والسلام علیکم و رحمة الله عبدالحسین خسروپناه بسیجی ولایت و طلبه حوزه علمیه قم @khosropanah_ir @Raha_zanjan
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
✉️ نوشته حجت الاسلام خسرو پناه به ؛ بسم الله الرحمن الرحیم فبشر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه 💢 جناب دریابان علی شمخانی مازال مکرما، سلام علیکم ...با تاکید بر یک تهدید، پیشنهاد امنیتی را به استحضار می رسانم. جنابعالی آگاهید که و مقابله با تهدید را نباید منحصر در امنیت و دانست؛ همچنانکه امروزه شاهد تهدید امنیت بهداشتی با جهان گیر شدن ۱۹ هستیم. اینک جامعه اسلامی در این روزها با دو‌ تهدید جدی غذایی و تهدید جدی فرهنگی از طریق فضای مجازی به ویژه اینستاگرام مواجه است و ضرورت دارد دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در باب امنیت غذایی و امنیت فرهنگی، نقش حکمرانی در این دو عرصه را داشته باشند. 🔻 تهدید غذایی در این چند ماه اخیر با افزایش نامعقول قیمت گوشت و مرغ و لبنیات و حبوبات آشکار است؛ افزایشی که فشار شدیدی بر مردم تحمیل نموده و سختی زیادی بر خیرین و نیروهای جهادی و بسیجی و بنیاد مستضعفان و‌ ستاد فرمان اجرایی امام و کمیته امداد و هلال احمر در طرح مواسات وارد ساخته است. ⭕️ این فشار و سختی، تنها زاییده مدیریت ناکارآمد این روزها نیست؛ بلکه معلول فقدان رویکرد حکمرانی غذایی در کشور است. ⁉️ حال چه باید کرد؟ پیشنهاد بنده تشکیل ستاد حکمرانی امنیت غذایی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با اذن مقام معظم رهبری حفظه الله است که در آن، سیاستهای راهبردی امنیت غذایی در فرایند تقنین و اجرا به ویژه در نهادهای آموزشی و صنعتی و بازرگانی و غیره، مدیریت شود. برای نمونه اینک که دانشگاه ها و دانشکده های کشاورزی از کاهش دانشجو رنج می برند؛ جا دارد اعضای هیات علمی در خصوص غذای طیور و احشام و کود و بذر، تلاش علمی نمایند تا تهدید غذایی را با نگرش عالمانه مهار سازند و خودکفایی غذایی را در این وضعیت تامین کنند. این نوع حکمرانی در دوره تحریم هندوستان توسط آمریکا در دهه های پایانی قرن بیستم نیز تجربه شد و‌ جواب گرفت. تهدید فرهنگی توسط اینستاگرام نیز امنیت فرهنگی را به خطر انداخته است؛ خطری که از گزارش آن، معذورم و تنها هشدار می دهم خطری که این روزها در اینستاگرام یافتم در مطالعات بیست ساله ام در باب جریان شناسی ضد فرهنگ ها و جریانهای شیطان پرستی و‌ عرفان های کاذب و لمپنیسم فرهنگی و موسیقی های راک و متال و رمانهای فاسد(رک به: کتاب جریان شناسی ضد فرهنگ ها) نیافتم؛ فسادی که انتقالش به جوانان و نسل سوم و چهارم انقلاب چیزی به نام بیانیه گام دوم باقی نخواهد گذاشت. تشکیل حکمرانی امنیت فرهنگی در دبیرخانه با اذن رهبری را جدی بگیرید؛ هر چند باید شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جدی می گرفتند که متاسفانه چنین جدیتی، معللانه نه مدللانه مشاهده نمی شود. درخواست عاجزانه این مسکین، عنایت به پیشنهاد حکمرانی امنیت غذایی و حکمرانی امنیت فرهنگی، جهت درمان و مقابله با این تهدید است؛ نه پیشگیری که دیگر زمانی برای پیشگیری نمانده است. امیدوارم فرصت درمان و جبران را نیز از دست ندهیم و آیندگان، قضاوت فشالت و کسالت بر ما نرانند. اللهم ادفع عنا شر الاشرار و کید الفجار والسلام علیکم و رحمة الله عبدالحسین خسروپناه بسیجی ولایت و طلبه حوزه علمیه قم @khosropanah_ir @Raha_zanjan
مدل علمی شهید فخری‌زاده تمدن‌سازی بود 🔖 گفت‌و‌گوی استاد خسروپناه با خبرنگار مهر در مورد ویژگی‌های علمی و شخصیتی شهید محسن فخری زاده: ابتدا شهادت دوست عزیزمان و دانشمند بزرگوار شهید فخری زاده را تسلیت عرض می‌کنم. ایشان چند ویژگی مهم داشت برای اینکه مردم عزیز ما ایشان را بهتر بشناسند و جایگاه و منزلت ایشان را درک کنند به لحاظ اینکه وضعیت امنیت خاصی داشت و دشمنان او را شناسایی کرده بودند و بارها هم قصد سو و ترور ایشان را ریخته بودند، ایشان رسانه‌ای نبود و عکس و فیلمی چندانی از ایشان موجود نیست. چهار سال پیش که جلساتی در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با ایشان داشتیم فیلم‌برداری و عکسبرداری از جلسات نداشتیم، چون اجازه داده نمی‌شد. حاج قاسم پرچمدار مقاومت در منطقه بود و حاج محسن پرچمدار علم تمدنی در ایران، من شهید فخری زاده را یک مدیر مؤمن، فکور، اهل معنا و باطن یافتم. لینک کامل گفتگو👇 🔗 https://b2n.ir/081133 @Raha_zanjan
ضرورت وحدت در جامعه روحانیت در بیان (ره) لطفا نظرتون رو راجع به مطلب بفرمایید. ۱)خط قرمز اختلاف های موجود بین روحانیت، کجا می تواند باشد؟ ۲) آیا تقابل موجود بین نواندیشان حوزوی و منتقدین این جریان نیز شامل این اصل کلی می شود یا خیر؟ @Raha_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشدار "خانه امن" به سریال خانه امن در چند قسمت گذشته به مطلب جالبی اشاره کرده است. دراین سریال، جو بایدن طراح استراتژی ناامن کردن ایران توصیف می‌شود. در یکی از سکانس‌های "خانه امن" کمال (حمیدرضا پگاه) به عنوان مسئول تیم مبارزه با تروریست‌ها می‌گوید: «جو بایدن گفته باید کاری کنیم خانه امن ایرانی ها امنیت نداشته باشه. گفته باید نیروهای اطلاعاتی ایران را سرگرم نگه داریم. » این نخستین بار است که طرح جو بایدن مبنی بر ناامن کردن کشور ایران، در قالب اثر نمایشی مورد اشاره قرار می‌گیرد. از قضا، پخش سریال "خانه امن" با انتخاب او به عنوان رئیس جمهور آمریکا همزمان شده است. بایدن از سال 2009 تا 2017 معاون باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا بود و با حمایت از گروه تکفیری داعش قصد ناامن کردن ایران را داشت. ابوالفضل صفری تهیه کننده سریال خانه امن پیش تر در گفت وگویی علت نام گذاری این سریال را این گونه عنوان کرده بود: «ایده اصلی خانه امن به دلیل آن بود که جوبایدن معاون رئیس جمهور وقت امریکا باراک اوباما؛ پروژه ناامنی در ایران را مطرح کرد و طبیعتا همه‌ ما مطلعیم که داعش برای شکستن محور مقاومت که همان لبنان، سوریه، عراق و ایران بود، طراحی و به وجود آمده و هیچ هدفی به غیر از ناامنی نداشته است. آمریکا نمی‌خواست مستقیم وارد این ماجرا شود و به همین خاطر داعش را راه‌اندازی کرد. ماجرای اعراب و اسرائیل که الآن آشکارشده، همان خصومت‌هایی است که علیه ایران سازمان‌دهی شده بود. داعش پیاده‌نظام آمریکا و محصول حمایت اعراب و اسرائیل است». @Raha_zanjan
پایگاه تحلیلی صراط
هشدار "خانه امن" به #جوبایدن سریال خانه امن در چند قسمت گذشته به مطلب جالبی اشاره کرده است. دراین س
📎 در این مدت تحلیل‌های گوناگونی از جانب رسانه‌های متعددی مطرح شده چنانچه یکی از خبرگزاری‌ها در این باره نوشته است: برخی کارشناسان سیاسی و حتی رسانه های وطنی مدت هاست که رسانه خود را به پایگاه انتخاباتی «جو بایدن» تبدیل کرده و به طور شفاف از روی کار آمدن بایدن اظهار خوشحالی می کنند. جهت یادآوری به آن کارشناسان؛ همان طور که در این سریال به آن اشاره شده «خراب کردن خانه امن ایرانی ها» تئوری امنیتی جو بایدن کاندیدای کنونی ریاست جمهوری آمریکا، معاون اسبق اوباما است. او با مطرح کردن این تئوری مبنی بر ناامن کردن خانه امن ایرانیان با استفاده از ابزار داعش تلاشش را کرد که با رشادت های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش خنثی شد. @Raha_zanjan
بازخوانی تحلیلی امام(ره) 🧷 مدیریت و راهنمایی جامعه در کشور اسلامی به عهده حوزه و روحانیت است؛ برخلاف تصوری که امروزه برخی از پژوهشگران وکنشگران دینی از جایگاه و رسالت اجتماعی حوزه و روحانیت دارند و ماموریت آن را صرفا در تطابق دین با نیازهای جامعه تعریف می کنند. امام قدس سره هویت سیاسی اجتماعی روحانیت را بسیار فراتر معرفی نموده و خط کلی نقش آفرینی ایشان را در تسلط بر مشی فکری جامعه و سوق دادن نیاز های بشریت در جهت حقایق توحیدی ترسیم می کنند. جامعه پردازی به معنای توحیدی اش در رجوع نیازهای مردم به ربّ الناس تحقق می یابد که روحانیت مسئولیت این امر خطیر را در حال و آینده به عهده دارند که درصورت بی توجهی نسب به آن، در رخدادهای اجتماعی غافلگیر شده و ضربه های مهلکی خواهند خورد. 🔎به نظر می رسد برای کسب چنین آمادگی باید چند امر را لحاظ کرد: ۱.تقوای الهی (ان تتقوا الله یجعل لکم فرقانا) ۲.بهره گیری از فلسفه تاریخ و عبرتهای آن ۳.توجه به سنتهای الهی در تدبیر جهان ۴.زمانه شناسی ۵.دشمن شناسی ۶.آگاهی کامل به مبانی دینی جهت استباط فروع مستحدث از آنها @Raha_zanjan
بمناسبت سومین سالگرد عالم وارسته و انقلابی، استاد فقید حجت الاسلام والمسلمین حاج رحمه الله علیه ... به امید خدا در هفته جاری قطره ای از دریای فضیلت های عملی ایشان بیان خواهد شد. ... @Raha_zanjan
📱کافه لایو Live ♦️به مناسبت روزِ دانشجو 🔴هرشب یک بحث داغ دانشجویی در صفحه https://instagram.com/nahadaizu?igshid=1bcjya41aqg7y 🔻شنبه۱۵آذر: مهندس ضرغامی 🔻یکشنبه ۱۶آذر: استاد جلیلی 🔻دوشنبه ۱۷آذر: استاد مهدیان 🔻سه‌شنبه ۱۸آذر: خانم هاشمی 🔻چهارشنبه ۱۹آذر: دکتر عبدالملکی 🆔 @nahadaizu @Raha_zanjan
💡بازخوانی تحلیلی امام(ره) روحانیت تکیه گاه محرومان صد‌ها سال است که روحانیت اسلام تکیه‌گاه محرومان بوده است؛ همیشه مستضعفان از کوثر زلال معرفت فقهای بزرگوار سیراب شده‌اند. 📎 روحانیت مجاهد و انقلابی، در خدمات اجتماعی و دستگیری از مستضعفان، همیشه پیشتاز بوده اند و پیامبرگونه با حل نیازهای مادی ومعنوی مردم در کوچه و باراز، نفوذ عمیقی در دل مردم داشته اند. ازجمله مصادیقی که برای مردم زنجان فراموش ناشدنی است، مرحوم حجت الاسلام سیدابوطاهر علوی است که همیشه درب خانه اش به روی مردم باز بود. 🔹️یکی از بزرگواران در تحلیل شخصیت ایشان، از تقابل "مردمی بودن" و "حکومتی بودن" سخن گفته بوده و ایشان را «مردمی
غیرحکومتی
» معرفی کرده بود. درحالیکه واقع مطلب اینست که تمام کسانی که با این شخصیت برجسته اجتماعی ارتباط داشتند می دانستند که دغدغه انقلاب و حکومت اسلامی بود که ایشان را شب و روز، آن هم بصورت مخفیانه به درب خانه مردم محروم می کشاند. @Raha_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏مقام معظم رهبری چندین سال است که در گفتمان های خود هوشیاری در فضای مجازی را مطالبه کرده اند. پیدایش فناوری‌های ارتباطاتی و اطلاعاتی، فرصت‌ها و تهدیدهای انقلاب را چنان برجسته کرده که استمرار و تکامل انقلاب اسلامی منوط به توجه خاص و جدی و سرمایه‌گذاری نظام در این زمینه است. به فرموده رهبر انقلاب، فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است. اگر از فضای مجازی غافل شویم اگر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد و هر کس به اندازه وسع و توان و هنر خود باید در این میدان حضور یابد. رهبر انقلاب فرمودند: " دستگاههای مختلفی در فضای مجازی حضور دارند اما حضور در این فضا باید یک حضور باشد، ضمن اینکه بهترین راه و با گروههای مؤثر فرهنگی و یافتن سؤالها و سرنخ‌های فکری آنان، استفاده از است." 📎 نقش حوزه های علمیه و نهادهای فرهنگی استان نسبت به حضور جریان ساز در فضای مجازی چیست؟!! @Raha_zanjan
فرازهایی از وصیت نامه استادفقیدحجت السلام والمسلمین حاج سیدابوطاهرموسوی علوی(ره) به بهانه سالگرد رحلت استاد انقلابی و مجاهد @Raha_zanjan
بازخوانی تحلیلی قسمت ۶ امام خمینی:وقتی شعار جدایی دین از سیاست جا افتاد و فقاهت در منطق ناآگا‌هان غرق شدن در احکام فردی و عبادی شد و قهراً فقیه هم مجاز نبود که از این دایره و حصار بیرون رود و در سیاست و حکومت دخالت نماید، حماقت روحانی در معاشرت با مردم فضیلت شد. 📎: روحانیت شیعه و کارکردهای آن در اندیشه امام خمینی(ره) یافته‏ های عملی نشان می‏دهد که اصلی‏ ترین مانع بر سر منافع استعمارگران در جوامع اسلامی، اسلام و باورهای دینی مردم و روحانیت اصیل است. از این‏رو، آنان حمله به اسلام و روحانیت را با دو هدف تعقیب کردند: اول تخفیف، استهزا کاهش شأن و منزلت روحانیت نزد مردم، به گونه‏ ای که هرگونه حمایت مردمی را از آنان سلب نمایند. دوم آنکه، به خود روحانیان بباورانند که دین، از سیاست و امور اجتماعی جداست و بدین‏سان انگیزه آنان را برای حرکت و اصلاح امور اجتماعی سلب کنند. این هدف با ترویج اندیشه جدایی دین از سیاست (سکولاریسم) دنبال شد. هرچند دشمنان تبلیغ می‏کنند که دین و شریعت از سیاست و اداره امور جامعه جداست، ولی با این حال، در همه مقاطع، نقش علما و روحانیان نقشی مهم و تأثیرگذار بوده است. حضرت امام قدس‏ سره به پیوند عمیق سیاست و دیانت معتقد بودند و با اندیشه جدایی دین از سیاست به شدت مخالفت می‏کردند. این موضوع با استفاده از دیدگاه‏ ها و اندیشه‏ های ایشان، مورد بررسی و بحث قرار گرفته است. @serat_zanjan