eitaa logo
پایگاه تحلیلی صراط
9.8هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
3.1هزار ویدیو
68 فایل
پایگاه خبری تحلیلی #صراط رسانه حوزه و روحانیت انقلابی www.seratzanjan.ir راه ارتباطی_ارسال سوژه: @masir1403 صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/serat_ir1/
مشاهده در ایتا
دانلود
جمله "مردم ستون دین اند." ▪️موضوع؛ 🔺️تفاوت های نظری، روشی و ساختاری نظام سیاسی مردم سالاری دینی و دموکراسی غربی. ▪️سخنران؛ 👤حجت الاسلام احمد رهدار (دکترای علوم سیاسی، موسس و رئیس موسسه "مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه" قم). ▪️با نوای ذاکر اهلبیت؛ 👤حاج سید یوسف شبیری 🔺️زمان؛ یکم شهریور ماه، ساعت21:30 🔺️مکان: (واقع در خیابان زینبیه غربی، تکیه عباس کن کان) @serat_zanjan
پایگاه تحلیلی صراط
⭕ #کارویژه_تبیینی جمله "مردم ستون دین اند." ▪️موضوع؛ 🔺️تفاوت های نظری، روشی و ساختاری نظام سیاسی مر
▪️لازم به ذکر است که پخش زنده برنامه از صفحه اینستاگرامی حسینیه معارف انقلاب به آدرس زیر قابل دسترسی و مشاهده می باشد. 🔻🔻🔻 https://www.instagram.com/hoseiniehmaaref/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام فعال یا منفعل؟! ✍ حسین امامی 🔺️از آخرین اظهارات مرحوم ، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره ماهیت قیام سیدالشهدا(ع) و حادثه کربلا این بود که می گفت: "امام نه دنبال جنگ بوده و نه می‌خواست بیعت کند. بلکه هدف حضرت، نوعی مبارزه منفی بود. یعنی اعلام بیعت نکردن به همه و فرار از بیعت." 🔹️در صورتی که اندیشمندان معاصر نظیر شهید مطهری و... این نوع تنزل نگاه را قبول نداشته و آنرا نوعی خیانت نسبت به اهداف والای امام قلمداد می کردند. 🔻ادامه مطلب ▪️https://eitaa.com/serat_zanjan/855 @serat_zanjan
پایگاه تحلیلی صراط
#بازنشر ⭕ امام فعال یا منفعل؟! #ماجرای_فکر_فیرحی ✍ حسین امامی 🔺️از آخرین اظهارات مرحوم #داوود_فی
🔻🔻🔻 🔹️در بیان استاد مطهری آمده است که قیام عاشورا را دارای سه هدف عمده عنوان می کنند. 🔻 آن سه هدف عبارتنداز: الف) عدم پذیرش تقاضای بیعت از سوی یزید ب)دعوت مردم کوفه ج) عامل امر به معروف و نهی از منکر 🔹️ایشان عامل سوم را مهمترین و اصلی ترین دلیل نهضت عاشورا معرفی کرده و می فرمایند:"اگر آن دو عامل قبلی هم نبود باز هم امام حسین(ع)، علیه یزید قیام می‌کردند." 🔺️مرحوم‌مطهری میفرمایند: 🔹️"توجه به دونکته اهمیت این عامل را به ما نشان می‌دهد: ▪️اول) امام قبل از ترک مدینه و دعوت مردم کوفه در وصیتنامه خود خطاب به محمد بن حنفیه می فرماید که قیام من قیام برای اصلاح است. من به حکم امر به معروف و نهی از منکر قیام می کنم. ▪️دوم) امام بعد از اطلاع از شکست کوفه و سستی اراده کوفیان نه تنها قیام خود را پایان یافته نمی داند، نه تنها با یزید بیعت نمی کند، بلکه داغترین خطبه ها و شور انگیز ترین و پر هیجان ترین سخنان بعد از شکست کوفه از امام شنیده می شود." 🔺️بنابراین سوالی که در نقد اندیشه مرحوم فیرحی می توان مطرح کرد اینست که چه لزومی دارد فردی که صرفا برای فرار از بیعت خروج کرده است، خطبه‌ها و اتمام حجت‌های پی‌درپی ایراد کند و همواره هدف خود را اصلاح امت عنوان کرده و ازضرورت بازگشت به سیره پیامبر صحبت کند؟ 🔹️علاوه برآن، مگر اصلاح امت و بازگشت به سیره پیامبر بدون تشکیل حکومت، اصلا متصور است؟! مگر مقدمه تشکیل حکومت، قیام در برابر حاکم جائر نیست؟! ♨️ بنظر می رسد با وجود اینکه اکثر علما و متفکران اسلامی و حتی غیر اسلامی در طول تاریخ، حادثه کربلا را قیام حضرت علیه ظلم و استبداد معرفی کرده اند، طرح چنین مباحثی بیشتر با هدف انکار نظریه الگوگیری انقلاب اسلامی از انقلاب عاشورا مطرح شده است. ✍حسین امامی @serat_zanjan
سروش محلاتی و تحریف قیام عاشورا! 🔻🔻🔻 ▫️چندی‌است جریان غربگرای حوزوی که معلول و مرتبط با جریان غربگرا در قدرت سیاسی کشور است، برای تحمیل تحلیل‌‌های جهت‌دار سیاسی خود به واقعه عاشورا متمسک شده و تلاش دارد با ارائه تفسیرهای سیاست‌زده و تحریف‌آمیز از تاریخ عاشورا، به ایجاد گفتمان انتقادی و جریان‌سازی اجتماعی علیه نظام اسلامی بپردازد. با فعال کردن شبکه رسانه‌ای و سیاسی خود با تمام توان به تولید ادبیات و پمپاژ محتوا مشغول‌اند!() ▪️https://eitaa.com/rozaneebefarda/9702 @serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 رسانه ملی و خبرگزاری‌های انقلابی در تبلیغات هوشمندانه کم‌کاری دارند ✅ حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه: 🔹 دشمنان بیست و چهار ساعته علیه کشور ما تحرک دارند که اگر بتوانند حتی شده کوچک‌ترین ضربه را بزنند و در این کار ذره‌ای کوتاه نمی‌آیند. 🔹 اما دشمنان بیشتر از تحریم‌های اقتصادی حملات رسانه‌ای و تبلیغات بر علیه ما دارند، نباید از کنار این جملات رهبر معظم انقلاب درباره تبلیغات رسانه ای دشمن ساده عبور کنیم. 🔹 کار تبلیغات کار مهمی است که ما در این زمینه ضعف داریم؛ حوزه‌های علمیه، رسانه ملی و سایت‌های خبری جبهه انقلاب ضعف و کم‌کاری دارند. در زمینه کار تبلیغاتی درست باید قوی و هوشمندانه عمل کنیم. ما نباید بگذاریم فرمایشات رهبر انقلاب غریب بماند، جامعه باید این سخنان را بشنود. @serat_zanjan
✍ سید حمید علیزاده: ⭕ بی‌بی‌سی به "آیت الله سیدان" میگه "علم الهدی" ! ▪️به نمکی میگه حریرچی! سِمَت‌شم می‌زنه وزیر کشور! 🔺️بعد یه عده اسکول منبع خبری‌شون بی‌بی‌سی‌ه 😂 ‌ @serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مشق حماسی (از مناسک حماسی عاشورا ) 🔹برخی از اندیشمندان واقعه عاشورا را به دو بُعد تقسیم کرده اند.بعد حماسی و شورانگیز و بعد اشک و مرثیه.دو بعدی که هرکدام عهده دار انتقال بخشی از معارف حسینی بوده و هستند.عزاداران ،با یاد مصائب آن واقعه ،مظلومیت ائمه اطهار را یاد می کنند و با زمزمه اشعاری مبتنی بر اعلام بیعت و حمایت از راه حسین ع ،چراغ سویه حماسی را روشن نگه می دارند. 🔹در زنجان از آئین هایی که به نوعی تجلی کننده حماسه حسینی بود مشق های قمه زنی بود.عزاداران (خصوصا جوانان) به یاد شب عاشورا و اعلام وفاداری یاران امام حسین ع ، دسته های قمه زنی و رجزخوانی را برپا می کردند.و با اشعاری که معمولا فقط در آن مشق ها خوانده می شد اعلان حمایت از راه و مرام حسین ع می کردند. از اوایل دهه ۷۰که قمه زنی ممنوع شد ، آن مشق ها و رجزخوانی ها که مقدمه قمه زنی بودند هم به حاشیه رفت . و حتی در آن دهه ، تاحدودی آن ذهنیت که به قمه زنی ایجاد شده بود به بخش مقدمه آن مراسم هم سرایت کرد. از آنجایی که این دو قسمت باهم اجرا می شدند طبیعی بود که تفکیک بخش مشق با بخش قمه زنی دسته ها از سوی عموم سخت باشد.تا اینکه از اواخر دهه ۷۰دوباره دسته های رجزخوانی بدون حضور قمه و قمه زنی،در فضای شهر گسترش یافت و شب‌های منتهی به عاشورا، دوباره دسته های رجزخوانی مشاهده می شدند که عزاداران دست در کمر هم، کوچه ها و خیابان ها را طی می کردند و اشعار شورانگیز رجزخوان را زمزمه می کردند : یا حسین ای گل جنت هَله بیز اولمَمیشیک قو حرملَر یاتا راحت هله بیز اولممیشیک 🔹از اولین هیئاتی که از اواخر دهه ۷۰سعی کرد با تفکیک رجزخوانی و حماسی خوانی از قمه زنی ،دوباره آن شور را احیا واجرا کند هیات فاطمیون مسجد ولیعصرعج بود .هیاتی که برای جوانان آن دوره، در کنار روشهای سنتی، سبک جدیدی از اجرای مراسم مذهبی را به ارمغان آورده بود .از آن سالها تا کنون شب های عاشورا ،عزاداران هیات (که به تدریج از همه اقشار جامعه به آن پیوستند) به یاد مسیر تشییع جنازه شهدای دفاع مقدس،سینه زنان و پای زنان از سبزه میدان تا گلزار شهدای پایین شهر اشعار حماسی را زمزمه می کنند و در مسیر دسته عزاداری،( که با پرچم ها و مطالب تداعی کننده دوران جنگ فضاآرایی شده اند) سبکی جدید از رجزخوانی تلفیقی سنتی و جدید را با نام مشق حماسی به نمایش می گذارند. 🔸از آنجا که مشق حماسی به نوعی یادآور جنبه ظلم ستیزی و حق گستری و عدالت طلبی جریان عاشوراست ، و اینکه شرکت کنندگان در آن برنامه ها در پی همصدایی با امام حسین ع در حرکت عاشورا هستند ، به دسته های رجزخوانی می شود پیشنهاد داد که جهت تعمیق معارف حسینی ع ( در کنار اشعار قدیمی رجزها که بوی نوستالژیک دارد )بیش از گذشته محتوا و اشعاری با مضامین فوق در برنامه ها استفاده کنند تا نسل امروز هم با این آرمانهای اصیل ،بیشتر مانوس و هم پیمان شوند. 🔸نکته آخر راهم با پیشنهادی دیگر به اتمام می رسانم. به نظر می رسد اگر این دسته های مشق حماسی در یکی از روزهای دهه اول محرم بتوانند در یک محل و فضایی مشخص جمع شوند ( همانند تجمع دسته های عزاداری منطقه اسلام آباد در روز عاشورا در اتوبان ۲۲بهمن یا تجمع دسته های عزاداری روستاییان زنجان در سومین روزشهادت امام حسین ع در امامزاده سید ابراهیم ع) و اشعار حماسی خود را بخوانند می توانند جلوه ای دیگر از همبستگی و آرمان گرایی خود را نشان دهند. ✍محمدنقی یارمحمدی @serat_zanjan
▪️داد زده تیتر چی بزنم؟ 🔺️این یکی داد زده مرزبان توحید و فیلسوف عدالت 🔻اون یکی شنیده مرزبان تهی و فیلسوف عدالت🥴 از سری داستان های روزنامه شرق😊 ✍ محمدرضا نوقابی @serat_zanjan