🇮🇷
📝 مولوی عبدالحمید در توجیه اینکه چرا امروز را عید فطر اعلام کرده در خطبههای قبل نماز عید گفت: افراد حرفهای داریم که چشمانشان از تلسکوپها و دوربینها هم قویتر هست و میتوانند ماه را ببینند...🧐
🍃🌹🍃
✅ در غربی ترین نقطه ایران با تجهیزات کامل ماه رویت نشده، نمیدونم چجوری رفقای عبدالحمید در شرق کشور ماه رو دیدن😂
🇮🇷🌹🇮🇷🌹
@serat_z
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥 امام خامنهای: باید بر حل مسأله تمرکز کرد و نباید سرگرم حواشی شد
🍃🌹🍃
🔹یک راهبرد دیگر تمرکز بر روی حل مسائل و سرگرم مسائل حواشی نشدن است
🔸همیشه این دشمن نیست که حاشیه ایجاد میکند گاهی از روی غفلت با انگیزه های گوناگون حواشی اطراف یک کاری یا یک مسئول ایجاد میشود که سرگرم این حواشی نباید شد.
🇮🇷🌹🇮🇷🌹
@serat_z
🇮🇷
✍🏻 خستهام مثل رضا #پهلوی که برای #زن_زندگی_آزادی در ایران رفته بود اسرائیل؛ اما یهو دید دم دیوار ندبه زنونه- مردونه سواست 😂
🇮🇷🌹🇮🇷🌹
@serat_z
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥 رهبر معظم انقلاب: در شناخت حرکت و تاکتیک دشمن باید به روز باشیم.
🇮🇷🌹🇮🇷🌹
@serat_z
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥 رهبرمعظم انقلاب: دشمن مخالف اتحاد مردم است.
🇮🇷🌹🇮🇷🌹
@serat_z
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥 امام خامنهای: یک راهبرد بسیار مهم و اساسی همکاری مسئولان کشور در قوای سهگانه است
🍃🌹🍃
🔻قوای سهگانه باید همدلی، همافزایی و همدلی کنند. اگر چنانچه سه قوه با هم همکاری کنند کارها بههیچوجه گره نمیخورد. قوا مانع هم نشوند و راه را برای هم باز کنند.
🇮🇷🌹🇮🇷🌹
@serat_z
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصاویر هوایی از نماز عید فطر در تهران به امامت امام سید علی خامنهای
#نماز_تاریخی
🇮🇷🌹🇮🇷🌹
@serat_z
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ دقت کردین چند کلید واژه و موضوع در بیانات چند ماهه اخیرِ رهبری مستتر و موکد هست؟!
🔻حفظ وحدت و یکپارچگی و عدم دوقطبی سازی
🔻 تمرکز بر اولویتها و پرهیز از حواشی
🔻نمایش کارآمدی نظام و عدم ناامیدسازی مردم
🔻 انقلابی و متدین تر شدن مردم نسبت به قبل
👈 دقیقا مبتنی بر درهم شکستن نقشه های دشمن
👈 دقیقا منطبق بر نیازهای ضروری کشور
🔹 اگر مدعی ولایتمدارِ انقلابی هستیم ولایت را الگوی قول و عملی خود قرار دهیم👌
🇮🇷🌹🇮🇷🌹
@serat_z
🔴ما دست از مبارزه با #ظالم بر نمی داریم.
♦️امام خمینی(ره):ما مظلومین همیشه تاریخ ، محرومان پا برهنه گانیم،ما غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی داریم.
♦️پس راهی جز مبارزه نمانده است و باید چنگ و دندان ابرقدرت ها و خصوصاً آمریکا را شکست الزاماً یکی از دو راه را انتخاب نمود یا شهادت یا پیروزی
📚صحیفه نور ، جلد ۲۰ ، صفحه ۲۳۳
🇮🇷🌹🇮🇷🌹
@serat_z
🔴 ایمان، اگر با عمل همراه شد، روزبهروز زیادتر خواهد شد
♦️رهبرمعظم انقلاب: اگر گناه نکنید، حتیالمقدور کارهای ثواب را به بهترین وجهش انجام دهید و در بین گناهان، از آن گناهانی که به خودخواهیهای انسان ارتباط پیدا میکند، بیشتر اجتناب کنید، از حرفهای نامناسب، اجتناب کنید... این عملها، ایمان را افزایش میدهد.
♦️ایمان، اگر با عمل همراه شد، مرتب خود آن ایمان روزبهروز زیادتر خواهد شد. ۱۳۷۸/۰۵/۰۴
🔴دشمن شناسی
♦️امام خامنه ای :دشمن رابایدشناخت، در مشروطه نشناختن توطئه غربزدگان توسّط علما موجب شد که شیخ[فضل اللّه] را جلوی چشمشان دار زدند و بعد خودشان سیلیاش راخوردند!
🇮🇷🌹🇮🇷🌹
@serat_z
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 بعد از ماه رمضان چه کنیم؟
👈🏻 مراقب حال خوبمون باشیم.
استاد پناهیان
🇮🇷🌹🇮🇷🌹
@serat_z
⭕️ در جمهوری اسلامی چه رفراندوم هایی برگزار شده است؟
🔻انواع رفراندم را به ۳ دسته می توان تقسیم کرد:
1⃣ نوع اول؛ رفراندوم برای تعیین نوع حکومت.
این نوع رفراندوم در سال ۵۷ در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و در هیچ جای دیگر از دنیا تاکنون برگزار نشده است. لازم به ذکر است که رفراندوم سال ۵۷، در حالت گذار قدرت برگزار شد. یعنی جمهوری اسلامی قبل از رسیدن به قدرت، این رفراندوم را برگزار کرد نه بعد از آن. زیرا هیچ حکومتی نیست که وقتی در قدرت است، خود را به رفراندم بگذارد و این کار به طور منطقی و عملی، محال است.
2⃣ نوع دوم؛ رفراندوم برای قانون اساسی
در این رفراندوم قانون اساسی و اصلاحات آن به آراء عمومی گذاشته میشود که در جمهوری اسلامی ایران، یک بار سال ۵۸ خود قانون اساسی و یک بار سال ۶۸، اصلاحات آن به رفراندوم گذاشته شد.
3⃣ نوع سوم؛ رفراندوم بر اساس قانون اساسی
این نوع رفراندوم درون کشورها منطبق بر اصول قانون اساسی خاص هر کشور، برگزار میشود. طبق اصل ۵۹ قانون اساسی، «در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه پرسی و مراجعه مستقیم به آراء مردم صورت گیرد. درخواست مراجعه به آراء عمومی باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد.» بر اساس ماده ۳۶ این اصل، روند و شرایط برگزاری رفراندوم مشخص شده است. طبق این ماده، «رفراندوم با پیشنهاد رئیس جمهور یا صد نفر از نمایندگان مجلس و با تصویب دو سوم نمایندگان، قابل برگزاری است.» حسن روحانی هم در دوران ریاست جمهوری و هم در روزهای اخیر، مسئله رفراندوم را مطرح کرده است. سوال این است که چرا در طول ۸ سالی که رئیس جمهور بود، حتی یک بارهم درخواست رفراندوم را به طور رسمی ارائه نداده است؟ چرا فقط آن را در تریبون اعلام کرده و صرفا مانور سیاسی داده است؟
➕ نکته دیگر این است که: رفراندوم در مواردی قابل برگزاری است که خلاف قانون اساسی نباشد.
مثلا اگر بخواهیم در موضوع حجاب رفراندوم برگزار کنیم، جدای از آنکه رای بیاورد یا نه، این کار خلاف قانون اساسی است. زیرا طبق اصل چهارم قانون اساسی «کلیه قوانین و مقررات مدنی، جزائی، مالی، اقتصادی، اداری، فرهنگی، نظامی، سیاسی و غیر اینها، باید براساس موازین اسلامی باشد. این اصل بر اطلاق یا عموم همه اصول قانون اساسی و قوانین و مقررات دیگر حاکم است». اگر قرار باشد قانون اساسی رعایت نشود، دیگر سنگ روی سنگ بند نیست و جامعه مدنی تبدیل به قانون جنگل میشود!
➕ نکته دیگر این است که اگر قرار باشد برای تمام مسائل، رفراندوم برگزار شود؛ پس تکلیف قوانین چه میشود؟
نقش پارلمان در تصمیم گیری کجای کار است؟ رئیس جمهور چه نقشی دارد؟ مگر میشود برای هر موضوعی به آراء عمومی مراجعه کرد؟ در این صورت یک کشوری خواهیم بود که هر روز فقط انتخابات برگزار میکنیم و اصلا فرصت به اجرا نمیرسد. چه کسی پاسخگوی دو قطبیهای شدید بر اثر هر رفراندوم است؟ نکته مهمتر اینکه حد رفراندومها کجاست؟ چه کسی قرار است تعیین کند که تا کجا رفراندوم برگزار کنیم؟ چه تضمینی است که امروز یک رفراندوم برگزار شود و فردا دوباره خلاف آن از سوی عدهای دیگر درخواست نشود؟ در کجای دنیا کدام کشور اینگونه اداره میشود؟
🌺🍃
🍃
🇮🇷🌹🇮🇷🌹
@serat_z
May 11
بسم الله الرحمن الرحیم
🔷 «یکی مثل همه» 🔷
✍️ محمد رضا حدادپور جهرمی
قسمت هفتم
🔶مسجدالرسول🔶
هنوز دقایقی به اذان مغرب مانده بود. لحظه به لحظه به تعداد بچهپسرها افزوده میشد. داود دَمِ درِ حجرهاش نشسته بود و اسامی بچهها به همراه یک شماره همراه که فضای مجازی با آن خط داشته باشند، بر روی کاغذهایی که از قبل آماده کرده بود مینوشت. اسم هر کس را به تفکیک ابتدایی و متوسطه اول و متوسطه دوم بودن مینوشت.
ده دقیقه به مغرب مانده بود و جمعیت پسرها به حدود سی چهل نفر میرسید. سی چهل تا بچه پسرِ شیطون و پُر شَر و شور که هرکدامشان در هر خانواده، حکمِ یک بمب صوتی و بیرحم داشت. داود که دید کمکم موقع نماز مغرب هست و جمعیت پیرمرد و پیرزنها تقریبا آمدهاند و اگر دیر به جماعت برسد، شاکی میشوند، سه نفر را انتخاب کرد. از عمد دست روی کسانی گذاشت که از همه شرورتر به نظر میرسیدند. به نامهای فرهان(متوسطه دوم) فرید(متوسطه اول) و... چشمتان روز بد نبیند... آرمانِ پسر آقابیوک خودمان(کلاس پنجم ابتدایی)!
داود به این سه نفر گفت: «ببینین چی دارم بهتون میگم... شما سه نفر همین جا میشینین. فرهان اسم بچههای متوسطه دوم و فرید هم اسم بچههای متوسطه اول و آرمان هم اسم بچههای ابتدایی مینویسه! دقیقا همین طوری که خودم نوشتم. خوش خط و بدون خط خوردگی. اگر شماره همراه داشتند، حتما بنویسین. اگرم نداشتن، اشکال نداره. جلوش خالی بذارین. فقط دو تا نکته بگم و برم نماز جماعت... اگر به کسی حرف بد زدین و یا با کسی دعوا افتادین، خودتون از لیگ حذف میشین. با کسی شوخی ندارم. اگر کسی از شما ناراحت و یا دلخور بود، از فرداشب حتی توی مسجد راهتون نمیدم. اینو از همین حالا گفتم که بدونین. دوم این که اگر درست کارتون انجام دادین، سه نفرتون سه تا استیک مهمون من!»
فرهان با چشمان گرد شده گفت: «حاجی! نفری سه تا؟»
داود بد نگاهش کرد و گفت: «تو فکر کن من بگم نفری سه تا! میتونی هضم کنی؟ میتونی بخوریش؟ حضرت عباسی رودل نمیکنی؟»
آرمان گفت: «اگه منم که نه! تو همین حالا سه تا استیک بذار جلو من. اگر نخوردم هیچی نیستم.»
داود گفت: «وضو بلدی بگیری؟»
آرمان گفت: «آره اما چه ربطی داره؟»
داود گفت: «هیچی. اگه دوس داشتی وضو بگیر و بیا منم بخور! گشنه جون!»
همهشان خندیدند. فرید که آب زیرکاهتر از اون دو نفر محسوب میشد، گفت: «حاجی میخوای اسم بچههایی که بچههای خوبی نیستند و صلاح نیست که بیان مسجد، ننویسیم؟ اینجور بهترهها!»
داود نگاه تیزی به فرید کرد و گفت: «لازم نکرده شما بشی مصلحتِ نظامِ مسجد! اسم همه رو بنویسین. وای به احوالتون اگر کسی بیاد بگه اسم بچه من ننوشتن! اینو دارم جدی میگم. شما منو نمیشناسین. من حاضرم شما را فدای بقیه کنما. پس کارِتون رو درست انجام بدین.»
این را گفت و آن سه هیولا را با جمع بچههایی که لحظه به لحظه بیشتر میشدند و در لحظه اذان، تعداد آنها از صد نفر بیشتر شده بود، تنها گذاشت. لباس روحانیتش را پوشید. زیر چشمی حواسش به بچهها بود که با تعجب به داود نگاه میکردند. خب طبیعی هم هست. تا حالا ندیده بودند کسی در حضور آنها لباس روحانیت بپوشد. داود لبخندی زد و از حجره خارج شد. اما به زور. چون چنان ازدحامی در حجره و دمِ درِ حجره شده بود که جای سوزن انداختن نبود.
تا وارد حیاط مسجد شد، دید عدهای از پدر و مادرها در حیاط مسجد حضور دارند. وقت اذان شده بود و از بلندگوی مسجد صدای اذان گفتن خادم مسجد پخش میشد. خادم مسجد که پیرمردی تقریبا ساکت به نام مشحسین بود، صدای بدی نداشت. دستانش میلرزید و خیلی تاب و توان کار کردن در آن مسجد نداشت. به خاطر همین، پدر و مادر حاج آقا مهدوی زیر پر و بالش را میگرفتند و کمکش میکردند تا هیئت اُمنا تصمیم به اخراج او از مسجد نگیرد.
ولی کاش سکوتش ادامهدار بود و پشت بلندگو امر به معروف نمیکرد. چرا که وقتی دیده بود پدر و مادرها در حیاط مسجد ایستاده و نظارهگر ثبت نام بچههایشان هستند و اصلا آمدهاند ببینند در مسجد چه خبر است و داستان لیگ رمضان چیست؟ و خیلی توجهی به اذان و نماز اول وقت ندارند، در خاتمه اذانش شروع کرد به نهیب زدن و گفت: «عَجّلوا به نماز اول وقت قبل از این که مرگ و مردن بیاد سراغتون! عَجّلوا به نماز اول وقت تا قبل از این که بیفتی بمیری و نفهمی از کجا خوردی! عجّلوا به نماز اول وقت قبل از این که بدنت خوراک مار و عقرب توی قبرت بشه!»
@Mohamadrezahadadpour
ادامه👇👇