eitaa logo
سیدنقی موسوی
833 دنبال‌کننده
101 عکس
28 ویدیو
48 فایل
فقه و فلسفه تربیتی (آثار، دروس، سخنرانی) سیدنقی موسوی تیله بُنی استادیار دانشگاه فرهنگیان
مشاهده در ایتا
دانلود
فقه المدرسه ج ششم 020930.mp3
19.15M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 29 آذر 1402 🔸درس فقه المدرسه - جلسه ششم وارد صلب موضوع می شویم: المساله الاولی: ایقاظ المتعلم للصلاه - ابعاد مساله و تشقیق شقوق (مساله ای مبتلابه، مهم، دارای شان سیاست گذاری تربیتی) - پیشینه و اقوال موجود: در وسائل الشیعه و بحار -اقوال فقهیان متن مرحوم کاشف الغطاء: المقصد الثامن عشر في أنّه يستحبّ التظاهر في العبادات الواجبات و المندوبات لمن كان قدوة للناس يقتدون به؛لرئاسة في الدين أو الدنيا، ليكون باعثاً على عملهم، فإنّ الداعي إلى الخير قولًا أو فعلًا كفاعله.و لمن أراد أن يجبّ الغيبة عن نفسه فلا يُرمى بالتهاون و التكاسل في العبادة، و ربّما وجب لذلك، و لمن أراد ترغيب الناس إلى الطاعات، و إيقاعهم في الغيرة ليرغبوا في العبادات، و لمن أراد تنبيه الغافلين، و إيقاظ النائمين. 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه المدرسه ج هفتم 020930.mp3
50.08M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 29 آذر 1402 🔸درس فقه المدرسه - جلسه هفتم ادامه بحث ایقاظ المتعلم للصلاه ادامه شرح و بسط متن مرحوم کاشف الغطاء : المقام الثالث: في مشتركات العبادات البدنيّة‌ و هي أُمور:منها: أنّه كما يُؤمر المكلّف بفعل الواجبات من الصوم و الصلاة و الطهارة و غيرها و تُرك المعاصي، و تُراد منه، كذلك يُراد منه أن يحمل عياله و أهل بيته على فعلها و تركها‌ بخطابٍ ليّن، ثمّ خشن في غير الوالدين، ثمّ هجر و إعراض بوجهه كذلك، ثمّ في المنام لطالبه، ثمّ ضربٍ من دون استئذان من حاكم الشرع، من غير فرق بين عبده و زوجته و غيرهما. و كلّ من كان عاصياً مهملًا قريباً أو بعيداً مع العلم و ظنّ التأثر، و عدم ترتّب الفساد أو الازدياد منه أو من غيره؛ مع احتمال المعاودة «1» إلا أن تسبق منه التوبة، و تثبت عند الأمر و الناهي يجب حمله على ذلك، و يجري الحكم في جميع الواجبات و المحظورات، و يستحبّ ذلك في المستحبّات و المكروهات على وجه الإيجاب أو الندب. و قد ابتُلي الناس بترك الأمر بالمعروف و النهي عن المنكر.... 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
باسمه تعالی برای سهولت دسترسی لینک مقالات سیدنقی موسوی در سایت نورمگز yun.ir/0qs7l1 👉http://seyednaghimousavi.ir/
مقاله تولی و تبری.pdf
493.7K
انتشار مقاله جدید نوع مقاله : مقاله پژوهشی نویسنده: سیدنقی موسوی چکیده: تولّی و تبرّی به مثابه یکی از فروعات دین/مذهب شمرده می‌شود و حسب اطلاع تاکنون بحث فقهی مبسوطی، چه در منابع فقهی و چه در فقه‌های نوین مانند فقهِ اخلاق و فقهِ سیاست در این‌باره انجام نشده است. نوشتار حاضر درصدد است به این سوال پاسخ دهد که تولی و تبری از منظر فقهی چه حکمی دارد؟ آیا حکمی مولوی و تاسیسی است؟ آیا می‌تواند در قامت یک قاعده در فقه تربیتی عرضه شود؟ در ادامه بر اساس روش‌شناسی اجتهادی تلاش شد به پرسشهای فوق پاسخ داده شود و با بررسی پنج دسته از آیات و روایات این نتایج حاصل شد: 1. امر به تولّی و تبرّی، امری مولوی است، 2. این حکم، حکمی تاسیسی است؛ نه تاکیدی، 3. براساس ادله، تولّی خداوند و تبرّی از غیرخدا، واجب است. همچنین در پاسخ به پرسش دوم این نتیجه به دست آمد که وجوب تولّی و تبرّی ظرفیت مناسبی برای مطرح شدن بعنوان یک قاعده فقهی و بخصوص در فقه تربیتی دارد و بعنوان یک اصل در نظام تربیت اسلامی جلوه‌گر باشد. کلیدواژه‌ها 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
مرزشناسی تربیت سکولار و اسلامی. بخش اول 020929.mp3
11.64M
عنوان درس: مرزشناسی تربیت سکولار و اسلامی 020929 🎙️سیدنقی موسوی جلسه اول: مفهوم وقلمرو تربیت سکولار - معنای سکولاریزم - تبار امر سکولار و پیشینه سکولاریزم - پیشینه سکولاریزاسیون تربیت 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
مرزشناسی تربیت سکولار و اسلامی بخش دوم 020929.mp3
11.31M
مرزشناسی تربیت سکولار و اسلامی 020929 🎙️سیدنقی موسوی جلسه دوم: مفهوم و قلمرو تربیت اسلامی - پیشینه سکولاریزاسیون تربیت در ایران - گونه های سکولاریزاسیون تربیت (سکولارشدگی مدرسه) - معنا و قلمرو تربیت اسلامی (چرایی دینی/اسلامی بودن تربیت) - مبانی هستی شناختی، انسان شناختی، معرفت شناختی و ارزش شناختی تربیت اسلامی (در مقایسه با تربیت سکولار) 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
مرزشناسی تربیت سکولار و اسلامی بخش سوم 020929.mp3
12.43M
مرزشناسی تربیت سکولار و اسلامی 020929 🎙️سیدنقی موسوی جلسه سوم: مرزشناسی و مرزداری تربیت اسلامی و تربیت سکولار -نکات مقدماتی: خزنده، پنهان بطیء بودن فرایند سکولاریزاسیون تربیت - حرکت/جریان های خزنده سکولارسازی تربیت در جمهوری اسلامی ایران: الف) حذف دین از تربیت ؛ ب) تقلیل دین در تربیت 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
مجموعه نشست های مدرسه فلسطین بازنمایی مقاومت فلسطین در محتوای برنامه درسی 🎙️سیدنقی موسوی عنوان: فرهنگ مقاومت در فلسفه برنامه درسی 4 دی ساعت 20 لینک جلسه http://B2n.ir/noha_edu 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
🔰 سلسله دروس خارج و درس گفتارهای نظام‌های اسلامی 🔹موضوع: فقه تربیتی؛ حکمرانی تربیتی 🎙استاد: حجت الاسلام و المسلمین سید نقی موسوی 🔹 زمان: یک شنبه ساعت 11:00 🔹 مکان: دبیر خانه علوم انسانی اسلامی مفتاح (میدان معلم-خیابان سمیه- بین کوچه 26 و 28- پلاک 472) ❇️ جهت اطلاعات بیشتر و پاسخگویی: @Meftahandishe _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
فقه حکمرانی تربیتی ج دهم 021003.mp3
19.63M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 3 دی 1402 🔸درس فقه حکمرانی تربیتی- جلسه دهم -مرور مباحث قبل -دسته بندی مسائل حکمرانی تربیتی: معیارهای انتخاب مساله : الف) مساله حکمرانی تربیتی چه ویژگیهایی (ذاتی) دارد: 1. به تسهیم اقتدار تربیتی مرتبط باشد، 2.در سطح ستادی و کلان باشد، 3.مشترک فی اطراف تربیت باشد. چند تنظیر: 1.التربیه مما لایرضی الشارع بترکها، 2.سازوکار واجب کفایی در فقه، 3. مثال لقطه و لقیط در فقه و ... ب) مساله فقه حکمرانی تربیتی چه ویژگیهای (عرضی) دارد: (ناظر به تدوین و تدریس اهم مسائل): 1. مبتلابه اطراف تربیت، 2. مساله نظام تربیت جمهوری اسلامی ایران باشد، 3. مختلفٌ فیه اطراف پاراداریم های تربیت باشد (از سوی جبهه تربیت سکولار و لیبرال در مقابل گفتمان تربیت اسلامی) (مثل ورود طلاب به مدرسه) (دفع دخل مقدر: آیا هویت تربیت اسلامی و تفقه تربیتی، در نفی هویت "دیگران" است؟ خیر) 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه حکمرانی تربیتی ج یازدهم 021003.mp3
19.86M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 3 دی 1402 🔸درس فقه حکمرانی تربیتی- جلسه یازدهم ♦مطلب 1: در فقه حکمرانی تربیتی به دنبال چه باشیم ؟ (مسائل فقه حکمرانی تربیتی) 🔻المقام الاول: تعیین حق/تکلیف بازیگران تربیت المساله الاولی : حق و تکلیف ثبوتی (خانواده لو خلی و طبعه) المساله الثانیه : حق و تکلیف در نسبت (نه تزاحم) با دیگر مکلفان (مثال همنشینی یا جانشینی خانواده و حکومت و ...) نسبت تعاضد، نسبت تعامل و شرکت و مشارکت ... ؟ 🔻المقام الثانی : تعیین اولویت حق/ تکلیف بازیگران ( شبیه مقام تزاحم [البته اصطلاح تزاحم در فعل خود است ابتدائاً]) المساله الثالثه و الرابعه و ... : .... (یک مثال ) بسط مدارس خصوصی ♦مطلب 2: منطق تقسیم ابحاث (در هردو مقام) : 1. تقسیم دلیل محور، 2. تقسیم مکلف محور، 3. تقسیم مکلفٌ¬به محور (بر مبنای فرایند حکمرانی تربیتی: سیاست گذاری، تنظیم گری، برمبنای مسائل اهم و انضمامی و چالشی (مثل عدالت اموزشی و ...) 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
در ایام هفته پژوهش و ایام الله دهه ی بصیرت ، دانشگاه فرهنگیان قم با همکاری بسیج اساتید برگزار می‌کند: # علمی ترویجی## عنوان: "دشمن شناسی در تربیت انقلابی از منظر فقه تربیتی " ارائه دهنده: حجت الاسلام دکتر سیدنقی موسوی (هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان قم) داوران: ۱. دکتر مرتضی شیرودی (دانشیار مرکز پژوهشی تمدن اسلامی ) ۲.حجت الاسلام دکتر احمد شهامت(مدیر گروه فقه تربیتی موسسه اشراق) دبیر جلسه: حجت الاسلام دکتر مهدی محمدزاده بنی طرفی(هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان قزوین ) زمان: شنبه ۰۹/ ۱۰ / ۱۴۰۲ ساعت 10 صبح مکان:قم، بلوار شهر قائم، پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی جلسه بصورت حضوری و مجازی برگزار میشود لینک شرکت در جلسه: https://vc.cfu.ac.ir:443/pajhoheshkadeh/ برای حاضرین در جلسه گواهی حضور جهت شرکت در جلسه صادر میشود بامشارکت: سازمان بسیج اساتید مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم 📎📎همایش ملی تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/30708577/98
فرهنگ مقاومت در فلسفه برنامه درسی .mp3
17.39M
باسمه تعالی مجموعه نشست های مدرسه فلسطین: بازنمایی مقاومت فلسطین در محتوای برنامه نامه درسی عنوان: فرهنگ مقاومت در فلسفه برنامه درسی 🎙️سیدنقی موسوی 4 دی 1402 محورها: 1-نسبت تربیت و سیاست: تربیت رسمی، امری سیاسی است. 2- رویکردها/الگوهای تربیت سیاسی: الف) محافظه کار: رویکردهای راست¬گرا و لیبرالیستی در تعلیم و تربیت ب) غیرمحافظه کار: رویکردهای چپ¬گرا، مارکسیستی، نومارکسیستی و پست مدرن در تعلیم و تربیت، رویکردهای انتقادی در برنامه درسی 3-مقاومت (مقابله) به مثابه یک فرهنگ/ایدئولوژی برنامه درسی : گزارشی از دو کتاب 4-یکی از دوال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی در تربیت، نظریه مقاومت است. الف) در نگاه فردی/اخلاقی/خودسازانه ب) در نگاه اجتماعی/دگرسازانه/تربیتی 5-شبهات/اشکالات علیه نظریه مقاومت در تربیت سیاسی جمهوری اسلامی ایران 6-مقاومت ستیزی آپ مدرن و سکولار ونشانگان آن 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
باسمه تعالی 📣📣 اطلاعیه 📣📣 دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 1⃣ فقه تربیتی: حکمرانی تربیتی یکشنبه ها ساعت 11 دبیرخانه مفتاح توضیح: در ادامه سلسله دروس فقه تربیتی سالهای گذشته، توجه فقه تربیتی به حوزه سیاست گذاری و مدیریت تربیتی ضروری می نمایاند. مفروض این است که تجویزات و فتاوای تربیتی می تواند بستری برای "سیاست تربیتی" قرار گیرد. در این باره تعیین حقوق و تکالیف تربیتی بازیگران تربیتی و تسهیم اقتدار تربیتی آنان مهم است و لازم است بصورت اجتهادی حقوق و تکالیف تربیتی بازیگران/عوامل/مکلفان تربیت بررسی گردد (با استفراغ وُسع و الیأس بعدَ الفحص) و سپس نسبت تکالیف تربیتی هریک و فروعات مرتبط هرکدام، تفریع و تبیین گردد. 2⃣ فقه تربیتی : فقه المدرسه پنجشنبه ها ساعت 11. مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ توضیح: در ادامه دروس فقه تربیتی سالهای گذشته، فقه تربیت رسمی و تربیت مدرسه¬ای که یکی از مهمترین جلوه های تربیت در عصر حاضر است مدنظر قرار خواهد گرفت و پس از عرضه مسائل کلانِ تربیت مدرسه ای به فقه مسائل مدرسه و جستجو در آیات و روایات و طی مسیرهای اجتهادی، به برخی تفریعات مهم اشاره می شود. بعونه تعالی صوتها در کانال و سایت زیر بارگزاری می شود👇🏾 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه المدرسه ج هشتم 021007.mp3
20.74M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 7 دی 1402 🔸درس فقه المدرسه - جلسه هشتم ادامه بررسی پیشینه مساله (بیدار کردن متربیان برای نماز در مدارس و دانشگاه های شبانه روزی به مثابه یک سیاست) - بررسی قول کاشف الغطاء 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه المدرسه ج نهم 021007.mp3
19.32M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 7 دی 1402 🔸درس فقه المدرسه - جلسه نهم ادامه بررسی اقوال - بررسی اقوال مراجع عظام معاصر 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
📢 موسسه زیست بوم تربیتی نهی برگزار می کند: 🔹🔷 مدرسه زمستانه الهیات سیاسی تربیت 🔷🔹 🔸 اساتید: *دکتر جمیله علم الهدی* *حجت الاسلام دکتر داود مهدوی زادگان* *دکتر میثم سفیدخوش* *دکتر مقصود امین خندقی* *دکتر محمدرضا قائمی نیک* *حجت الاسلام دکتر سیدنقی موسوی* *دکتر داود حسین پور صباغ* *دکتر رقیه فاضل* *مرتضی نقره ای* 🔺 موضوعات: الهیات سیاسی تربیت از منظر قرآن کریم نسبت دین و ساخت نظام آموزشی مدرن در ایران از منظر الهیات سیاسی نقش الهیات سیاسی در توسعه آموزش مدرن مطالعات برنامه درسی از منظر الهیات سیاسی سیر تحولات الهیات سیاسی و تاثیر آن بر نظم اجتماعی غرب مدرن الهیات سیاسی و ایده پداگوژیک انقلاب اسلامی 🕗 زمان: پنج شنبه ساعت ۸ الی ۱۶:۳۰ 📍 مکان: بزرگراه شهیدکلانتری، پردیس شهیدبهشتی دانشگاه فرهنگیان، سالن کنفرانس امام رضا(ع) 🆔@noha_edu بارگزاری صوت در کانال سیدنقی موسوی 👇🏾 👉 @seyednaghimousavi
فقه حکمرانی تربیتی ج دوازدهم 021010.mp3
19.66M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 10 دی 1402 🔸درس فقه حکمرانی تربیتی- جلسه دوازدهم مطلب 1) دورنمای مباحث مباحث مقدماتی (مبادی تصوریه و تصدیقیه، پیشینه ها، امکان سنجی ها و ظرفیت سنجی ها) المساله الاولی: حقوق و تکالیف تربیتی خانواده المساله الثانیه: حقوق و تکالیف تربیتی حکومت المساله الثالثه: حقوق و تکالیف تربیتی دیگر عالمان و نخبگان المساله الرابعه: حقوق و تکالیف تربیتی دیگر مردم المساله الخامسه : بسوی الگوی حکمرانی تربیتی از منظر فقه تربیتی المساله السادسه به بعد: مساله پژوهی (بررسی فقهی برخی مسائل حکمرانی تربیتی نظام تربیت رسمی) 🔻مطلب 2) مقایسه مسائل 1تا 4 با مساله 5 در موضوع و روش شناسی / تبیین بیشتر مساله 5/ شرح و امثله مساله 6 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه حکمرانی تربیتی ج سیزدهم 021010.mp3
19.18M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 10 دی 1402 🔸درس فقه حکمرانی تربیتی- جلسه سیزدهم - بعد از فراغت از مباحث مقدماتی وارد صُلب موضوعات می شویم المساله الاولی: حقوق و تکالیف تربیتی خانواده مقدمه 1: ولد کیست؟ شمول نسبت به فرزند زیستی، ربیب و ربیبه، فرزندخوانده، لقاح های مصنوعی و کاشت جنین و صور جدید مقدمه 2: دایره خانواده مقدمه 3: نحوه بحث ما طبق مفاهیم اربعه موجود در فقه (ولایت و حضانت و نفقه ، رضاع) است یا طرح مستقیم آیات و روایت؟ مقدمه4: مساله ما تک حکم¬های تربیتی والدین نیست؛ بلکه «باهم بودگی و نگاه نظاموار و جمعی احکام تربیتی خانواده»، مساله است. 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه المدرسه ج دهم.mp3
8.41M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 🔸درس فقه المدرسه - جلسه دهم سراغ ادله رفتیم دلیل 1: حکم عقل به لزوم یا حُسن ایقاظ دانش آموزان برای نماز - بررسی حکم عقل - دلیل دوم: سیره عقلا -بحثی کبروی در حجیت سیره عقلا 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه المدرسه ج یازدهم.mp3
8.06M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 🔸درس فقه المدرسه - جلسه یازدهم -ادامه بررسی سیره عقلا در بحث ایقاظ للصلاه -بحثی کبروی در حجیت سیره ها وبنائات تربیتی عقلای معاصر -نقد سیره عقلا : چند نکته صغروی -جمع بندی دلیل عقل و سیره عقلا 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
باسم الله القاصم الجبارین حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان بار دیگر مظلومیت و حقانیت ملت ایران را در مقابل دشمنان سفّاک و خونریز ثابت کرد. دشمن عَنود نه تنها از نام و یاد حاج قاسم عزیز در وحشت است؛ از اینکه عشق فرمانده دلها، فراگیر شود و بوی عطرش به مشام مردم آزاده جهان برسد، خوفناک است و درصدد است شکست خود در میدانهای رویاروی نبرد را در مقابل مردم بیدفاع و غیرمسلح جبران کند. دانشگاه فرهنگیان استان قم این حمله تروریستی و دَدمنشانه را محکوم می نماید و برای شهدای این حادثه، رحمت الهی و برای مجروحان، شفای عاجل از خداوند متعال طلب می کند. دشمن بداند مقاومت، سخت هسته گفتمان انقلاب اسلامی است و نظریه «تربیت انقلابی» به معنای پرورش انسانهایی انقلابی است که به سلاح علم و عقل و معنویت مسلح اند و در پرتو ربوبیت تشریعی و دو اصل مهم تولّی و تبرّی به مدیریت عاطفی و رفتار تمدنی خود می پردازند. فلسفه برنامه درسی تربیت معلم در این دانشگاه بر همین نظریه استوار بوده و هست و زین پس (مانند گذشته) تربیت معلم با نام حاج قاسم عزیز آمیخته خواهد بود. مدیریت امور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان استان قم 13 دی 1402 🌐کانال اطلاع رسانی اخبار دانشگاه فرهنگیان استان قم @cfufarhangianqom
ایده پداگوژیک انقلاب اسلامی 021014.mp3
10.49M
باسمه تعالی مدرسه زمستانه الهیات سیاسی تربیت عنوان: درآمدی بر ایده پداگوژیک انقلاب اسلامی و تاملی در الهیات تربیتی 🎙️سیدنقی موسوی 14 دی 1402 مشهد مقدس. دانشگاه فرهنگیان 1. معنا تطور و قلمرو الهیات 2. نسبت الهیات و تربیت: دلایل و اشکالات بکار بردن اصطلاح «الهیات تربیت» و نسبتش با فلسفه تربیتی، فقه تربیتی، اخلاق تربیتی. - معنا و قلمرو و ضرورت «کلام تربیتی» و نسبتش با «الهیات تربیتی» 3. اهم عناصر "نظریه تربیت انقلابی" و ایده پداگوژیک انقلاب اسلامی 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
بازنشر به مناسبت سالگرد تدفین شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان استان قم 👇🏾 👇🏾👇🏾