eitaa logo
شین حا الف...🇮🇷🇵🇸🇱🇧
577 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
488 ویدیو
50 فایل
مسیرهای طولانی را فقط شوق و علاقه درمان می‌کند و یک زمزمه‌ی آرام از تو گفتن و شنیدن و یک قلبِ‌زیبا برای تکیه دادن... #امام_زمان 📲 توسط ادمین اداره می‌شود. ✍️ انتقادات و پیشنهادات:
مشاهده در ایتا
دانلود
📜شرح فرازهای مناجات شعبانیه 📖فراز: اِلهی اَعُوذُ بِكَ مِنْ غَضَبِكَ وَ حُلُولِ سَخَطِكَ؛ خداوندا، به تو پناه مى‌برم از این‌كه غضب و سخط تو بر من حلول كند. 📝برخى از گناهان ممكن است انسان را از خدا دور كند تا جایى كه مورد غضب و خشم الهى قرار گیرد و به هیچ وجه نقطه روشنى در وجود او باقى نگذاشته و به طور كلّى او را مطرود الهى گرداند. افرادى هستند كه در آغاز زندگى كارهاى خوبى انجام مى‌دهند ولى ممكن است در موقعیت‌هایى قرار گیرند و آلودگى‌هایى پیدا كنند كه نه‌تنها گذشته آن‌ها را تاریك و سیاه مى‌كنند بلكه امیدى به اصلاح او در آینده نیز باقى نمى‌گذارند. شیطان قبل از خلقت آدم علیه السلام سه یا شش هزار سال خدا را عبادت كرد، به گونه‌اى كه فرشتگان او را از خود مى‌دانستند احتمال دارد كه هر روزِ از آن، هزار سال طول كشیده باشد. ولى این عبادت‌ها از روى ایمان و اعتقاد به ربوبیت تشریعى الهى نبوده، هرچند شیطان، وجود خدا و نیز یگانگى و ربوبیت تكوینى خدا را پذیرفته بود و به قیامت نیز عقیده داشت. پس شیطان عصیانِ ریشه‌دارى داشت كه به كفر منتهى گشته و یا از كفر برخاسته بود. شیطان عقیده به ربوبیت تشریعى خداوند نداشت، یعنى نمى‌پذیرفت كه باید فرمان خدا را اطاعت كرد و به همین سبب وقتى خداوند فرمان سجده در مقابل آدم را صادر كرد، اظهار داشت: «أَنَا خَیْرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنِی مِنْ نار وَخَلَقْتَهُ مِنْ طِین».و با این پاسخ به حكم الهى اعتراض داشت كه چگونه كسى كه بهتر است براى كسى كه مقام او پایین‌تر است سجده كند؟ این همان روح استكبار، انكار ربوبیت تشریعى و كفر است.  همین شیطان به خداوند عرض كرد: اگر مرا از سجده بر آدم معاف بدارى تو را به گونه‌اى عبادت مى‌كنم كه هیچ‌كس تا به حال عبادت نكرده است. خداوند در پاسخ فرمود: «إِنّی أُحِبُّ اَنْ اُطاعَ مِنْ حَیْثُ اُرید» اگر مى‌خواهى مرا بپرستى باید همان‌گونه كه مى‌گویم پرستش كنى وگرنه خود را پرستیده‌اى. بنابراین ممكن است كسى پس از سه یا شش هزار سال عبادت، كافر گشته و به طور كلّى از درگاه الهى رانده شود. معمولا اهل لغت سخط را مرادف با غضب گرفته و برخى گفته‌اند: سخط، شدّت غضب است. بنابراین مى‌گوییم: خداوندا به تو پناه مى‌برم از این‌كه مورد غضب تو واقع شوم. ما انسان‌ها ممكن است كه از خیلى چیزها بدمان بیاید ولى تا خیلى خیلى زشت و ناپسند نباشد نسبت به آن اظهار غضب و خشم نمى‌نماییم. خداوند نیز بین گناهان فرق قائل شده و گناهان كوچك را كه قابل آمرزش هستند و یا گناهان كبیره‌اى را كه با توبه یا شفاعت آمرزیده مى‌شوند، با گناهانى كه مثل شمشیر كشیدن به روى خدا هستند و كیفر و عقوبت سخت دارند، یكسان نمى‌داند. در مورد خداوند باید گفت: «خداوند با هر كمالى ملایمت و با هر ضد كمالى مخالفت و منافرت دارد». پس وقتى بخواهیم بین ذات خدا و مقام فعل خارجى آن‌ها مراتبى در نظر بگیریم مثل این كه خداوند آن را دوست دارد یا نمى‌پسندد. باید گفت دوست داشتنِ كمالات كه عین ذات خداوند است رضا، و دوست نداشتن، سخط است. البته به مجرّد این‌كه انسان مرتكب گناهى شود مورد سخط و غضب الهى قرار نمى‌گیرد وگرنه مهلت انجام آن را پیدا نمى‌كند. باید خیلى بدى و زشتى زیاد باشد كه انسان در ردیف مَغْضُوب عَلَیْهِم قرار بگیرد و روى سعادت نبیند. اگر انسان به این حدّ نرسد مى‌توان به اصلاح او امیدوار بود. پس انسان باید پناه به خدا ببرد كه مبادا مشمول غضب الهى گردد، باید توفیق بخواهد تا كارى انجام ندهد كه موجب غضب الهى گردد كه در این صورت دیگر امیدى به عفو نیست. @sh_hosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی اکبرهای خمینی(ره) آمدند... 🔸تشییع ۳۴ شهید تازه تفحص شده در معراج شهدای اهواز علیه‌السلام @sh_hosein
گاهی اوقات آدم آنچنان محبوبِ دل امامش می‌شود که امام می‌گوید: من بدون تو دنیا و زندگی دنیا را نمی‌خواهم. ببینید یه نفر چقدر می‌تواند در قلب امامش جا داشته باشد. و بین شهدا یک نفر هست که این جایگاه را در دل امام حسین علیه‌السلام دارد و آن شخص کسی نیست جز علی اکبر میوه دل اباعبدالله الحسین علیه‌السلام. الگوی شجاعت و ادب، اکبر دردانه فاطمی نسب، اکبر علیه‌السلام @sh_hosein
امام سجاد علیه‌السلام می‌فرماید: روز عاشورا به مرضی شدید گرفتار بودم، در آن حال دیدم یکی آهسته آهسته دست و پای مرا می‌بوسد. نگاه کردم دیدم برادرم علی اکبر علیه‌السلام است که در کمال ادب بر روی پایم افتاده و صورت خود به کف پایم می‌مالد. 🌱تذکرة الشهداء، ص ۱۹۷ علیه‌السلام @sh_hosein
وکسی‌چه‌می‌داندشایدحسین‌خواست‌... به‌تماشا‌بنشینداحمدوعلی‌رادرقالب‌یک‌انسان پس‌ نامت‌ را علی نهاد... اَشبهُ الناس خَلقاً و خُلقاً و منطقاً برسول الله علیه‌السلام @sh_hosein
💠نجات جامعه بشریت! معنای انتظار فرج به عنوان عبارۀ اخرای انتظار ظهور، این است که مؤمنِ به اسلام، مؤمنِ به مذهب اهل بیت وضعیتی را که در دنیای واقعی وجود دارد، عقده و گره در زندگی بشر می شناسد. واقع قضیه هم همین است. منتظر است که این فروبستگی کار بشر، این گرفتاری عمومی انسانیت گشایش پیدا بکند. مسئله، مسئله ی گره در کار شخص من و شخص شما نیست. امام زمان علیه الصلاة والسلام برای اینکه فرج برای همه ی بشریت به وجود بیاورد، ظهور می کند که انسان را از فروبستگی نجات بدهد؛ جامعه ی بشریت را نجات بدهد؛ بلکه تاریخ آینده ی بشر را نجات بدهد. این معنایش این است که آنچه را که امروز وجود دارد؛ این نظم بشری غیر عادلانه، این نظم بشری ای که در آن انسانهای بیشماری مظلوم واقع می شوند، دلهای بی شماری گمراه می شوند، انسانهای بی شماری فرصت عبودیت خدا را پیدا نمی کنند، مورد رد و اعتراض بشری است که منتظر ظهور امام زمان است. انتظار فرج یعنی قبول نکردن و رد کردن آن وضعیتی که بر اثر جهالت انسانها، بر اثر اغراض بشر بر زندگی انسانیت حاکم شده است. این انتظار فرج است. @sh_hosein
Entekhab-Salehan-www.Ziaossalehin.ir-jelde03.pdf
329.4K
📚مجموعه کتاب‌های انتخاب صالحان 📜جلد سوم: خواب‌های بی‌تعبیر 📖برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله درباره اهمیت انتخابات، انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی @sh_hosein
🌸روز جوان را به جوان‌هایی که علی‌اکبری رفتند و علی‌اصغری برگشتند تبریک میگم... ان شاءالله که راهشون رو ادامه بدیم... علیه‌السلام @sh_hosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گاهی اوقات با خودم فکر میکنم چه خوب میشد اگر که ماهم توی لیست دعاهای نماز شب امام زمان مهربون بودیم. @sh_hosein
📜شرح فرازهای مناجات شعبانیه 📖فراز: اِلهی اِنْ كُنْتُ غَیْرَ مُسْتَأْهِل لِرَحْمَتِكَ فَاَنْتَ اَهْلٌ اَنْ تَجُودَ عَلَیَّ بِفَضْلِ سِعَتِك؛ خداوندا اگر شایسته رحمت تو نیستم، تو شایسته آنى كه بر من با فضل گسترده‌ات احسان بنمایى. در این بخش به خداوند عرض مى‌كنیم: من گرچه استحقاق رحمت تو را ندارم و زشتى‌هایم خیلى زیاد است ولى از رحمت تو ناامید نیستم، چون رحمت تو ویژه مستحقّین نیست بلكه آن‌قدر گسترده است كه همه را مشمول فضل تو مى‌گرداند. فضل بالاتر از استحقاق است و اگر رحمت بر خلاف حكمت نباشد شامل افرادى كه استحقاق آن را ندارند نیز خواهد شد. رحمت خدا تنها از كسانى منع مى‌شود كه رحمت بر آن‌ها بر خلاف حكمت الهى باشد، مانند كشندگان پیامبران و اولیا و افرادى كه بندگان را از روى عناد و آگاهى گمراه مى‌كنند. در این صورت اگر خداوند آن‌ها را رحمت كند بر خلاف حكمت خود كار كرده است. به هر حال كسانى كه شایستگى رحمت را ندارند، مى‌توانند امیدوار باشند كه با پیدا كردن یك حال مخصوص مشمول فیض الهى گشته و سرریز رحمت پروردگار به آن‌ها نیز برسد. ایمان، توجه، و توسّل به اولیا موجب پیدایش این گنجایش است و حكمت نیز اقتضا مى‌كند كه مشمول سرریز رحمت الهى گردند. چرا كه اصل رحمت شامل وجود مقدس خاتم انبیاصلى الله علیه وآله و اهل‌بیت آن حضرت علیهم السلام گشته و سرریز آن به كسانى كه خود را در معرض آن قرار داده و هنوز مشمول غضب الاهى نشده‌اند خواهد رسید. اِلهی كَأَنّی بِنَفْسی واقِفَةٌ بَیْنَ یَدَیْكَ وَ قَدْ اَظَلَّها حُسْنُ تَوَكُّلی عَلَیْكَ فَقُلْتَ ما اَنْتَ اَهْلُهُ وَ تَغَمَّدْتَنی بِعَفْوِك؛ خداوندا، گویا خودم را روبه‌روى تو مى‌بینم در حالى كه توكّل من بر تو بر سر من سایه افكنده است. پس تو آن‌چه را كه خود شایسته آن هستى به من مى‌گویى و مرا مشمول عفو خود مى‌فرمایى. در این فراز از مناجات، انسان خود را این‌گونه فرض مى‌كند كه در پیشگاه الهى ایستاده و مى‌داند كه شایستگى رحمت ندارد ولى ابر رحمتى بر او سایه افكنده و آن به خاطر توكّلى است كه بر خداوند دارد، چرا كه براى اعمال خود هیچ ارزشى قائل نیست و تنها كار خود را به خداوند واگذار كرده تا او را ببخشد. بنابراین عرض مى‌كند: خدایا به تو نیكو توكّل كردم و این توكّلِ ارزشمندِ من، مقدمه و زمینه نزول رحمت تو بر من است. @sh_hosein
پسر شهید همدانی: پدرم در وصیت نامه خود یک پیشنهاد خوب دارند و آن اینکه اگر امکان داشت هر شخصی که وصیت نامه من را می خواند برای من یک روز نماز و روزه به جای آورد که اگر در آن عالم در کنار هم بودیم جبران کنم. @sh_hosein
راز آرامش.pdf
386.5K
🌸فیش روایتگری امام‌زمانی 📜عنوان: راز آرامش 📖موضوع: عشق ورزی با امام زمان عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف ✍نویسنده: حجت‌‌الاسلام حسین ابراهیمی 📝ناظر: حجت‌‌الاسلام محمد مهدی یاوری 🔻کاری از معاونت تأمین محتوای تبلیغی موسسه تخصصی خطابه امیربیان ●|بیان‌بوک|● 📚مرکز عرضهٔ محصولات موسسه امیربیان @BayanBook
💠ولادت منجی عظیم، میثاق خدا با انسان این ولادت بزرگ و این حقیقت عظیم، متعلق به یک ملت و یک زمان خاص نیست؛ بلکه متعلق به بشریت است. این «مِيثَاقَ اَللَّهِ اَلَّذِي أَخَذَهُ وَ وَكَّدَهُ» میثاق خدا با انسان است. «وَعْدَ اَللَّهِ اَلَّذِي ضَمِنَهُ»؛ این، وعده خداست که تحقق آن را ضمانت کرده است. همهٔ انسان‌های طول تاریخ، نسبت به این پدیده عظیم و شگفت آور، احساس نیاز معنوی و قلبی کرده‌اند؛ چون تاریخ، از اول تا امروز و از امروز تا لحظه طلوع آن خورشید جهان تاب، با ظلم و بدی و پلیدی آمیخته بوده است. همهٔ کسانی که از ظلمی رنج برده اند -چه آنهایی که به خودشان ظلم شده است و رنج برده‌اند و چه آنهایی که به ستم کشی دیگران نگاه کرده‌اند و رنج برده‌اند- با یاد ولادت این منجى عظیم تاریخ و بشر، در دلشان امیدی به وجود می‌آید. @sh_hosein
💠حرکت به سمت آفاق روشن درس ولادت حضرت ولی عصر عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف یک درس از این درس‌های ولادت حضرت مهدی این است که حرکت عالم به سمت صلاح و به سمت آفاق روشن است. مستکبران عالم هرچه می خواهند، بگویند؛ تظاهر به قدرت نمایی بکنند؛ اما لشکر حق و حقیقت و کاروانی که بشریت را به سمت سرمنزل عدل و داد پیش می برد، روز به روز در حال افزایش یافتن است. گذشتِ سال‌ها نمی تواند این امید را در دلها از بین ببرد یا کم فروغ کند که در آینده -امیدواریم آن آینده چندان دور نباشد- همه آحاد بشر طعم عدالت را به معنای واقعی کلمه خواهند چشید. حقانیت آن دولت الهی و حکومت ربوبی در زمین در این است که همه آحاد بشر سهم خود را از معرفت حقیقت و عمل به حقیقت خواهند گرفت. قدرتمندان و مستکبران و زورگویان و زراندوزان و زورمداران عالم هرچه تلاش کرده‌اند و بکنند، نخواهند توانست این حرکت و این رفتار طبیعی بشر را به سمت صلاح متوقف کنند. البته در کار خدا در زمین طفره نیست و کارها بر طبق روال طبیعی انجام می‌گیرد؛ اما طبیعت و فطرت عالم این است؛ که به سمت کمال برود و می‌رود. @sh_hosein
💠هدف ظهور حضرت ولی عصر، اجرای قسط و عدل وقتی شما روایات مربوط به امام زمان و همچنین دعاها و زیارت های مربوط به ایشان را می خوانید، می بینید که روی چه چیزی تکیه می شود:«وَ أَنتَ اَلَّذِي تَمْلَأُ اَلْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً بَعْدَ مَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً». در همه این روایات و دعاها، مسأله آمدن امام زمان معلل به این شده که آن بزرگوار بیاید و در دنیا قسط و عدل بیاورد. اصلا مشکل دنیا در این است که قسط و عدل نیست. مشکل دنیا روز به روز هم زیادتر می‌شود. «كما ملئت ظلما وجورا». الآن دنیا از ظلم و جور پرشده و واقعاً ملتها پناهی ندارند. اگر ما خودمان را در سایه اسلام حفظ کنیم، می‌توانیم پناه ملت‌ها باشیم. بنابراین، هدف بزرگ پیامبران و هدف قيام ولى عصر تأمین عدالت اجتماعی است. اولین ارزش در نظام ما از لحاظ عملی، باید تأمین عدالت اجتماعی باشد. این مهم باید در تمام برنامه ریزی‌ها و عمل‌ها و امثال آن، مورد توجه قرار گیرد. @sh_hosein
💠حضرت ولی عصر خورشید درخشان و منبع برکات امروز وجود مقدس حضرت حجت أرواحنا فداه در میان انسان‌های روی زمین، منبع برکت، منبع علم، منبع درخشندگی، زیبایی و همهٔ خیرات است. چشم‌های ناقابل و تیره ما آن چهره ملکوتی را از نزدیک نمی‌بیند؛ اما او مثل خورشیدی درخشان است، با دل‌ها مرتبط و با روح‌ها وباطن‌ها متصل است و برای انسانی که دارای معرفت باشد، موهبتی از این برتر نیست که احساس کند ولی خدا، امام برحق، عبد صالح، بنده برگزیده در میان همه بندگان عالم و مخاطب به خطاب خلافت الهی در زمین، با او و در کنار اوست؛ او را می بیند و با او مرتبط است. @sh_hosein
Entekhab-Salehan-www.Ziaossalehin.ir-jelde04.pdf
414.1K
📚مجموعه کتاب‌های انتخاب صالحان 📜جلد چهارم: اصولگرای اصلاح‌طلب انقلابی 📖برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله درباره اهمیت انتخابات، انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی @sh_hosein
💠آرزوی بشریت آرزوی همه بشر، وجود چنین عنصر والایی است. عقده‌های فروخورده انسان‌ها در طول تاریخ، چشم به انتهای این افق دوخته است تا انسان والا و برگزیده‌ای از برگزیدگان خدا بیاید و تاروپود ظلم و ستم را که انسان‌های شریر در همه تاریخ تنیده‌اند از هم بدرد. امروز، هم بشریت بیش از بسیاری از دوران‌های تاریخ، دچار ظلم و جور است، هم پیشرفتی که امروز بشریت کرده است، معرفت پیشرفته تر است. ما به زمان ظهور امام زمان أرواحنا فداه این محبوب حقیقی انسانها نزدیک شده ایم؛ زیرا معرفت‌ها پیشرفت کرده است. @sh_hosein
📜شرح فرازهای مناجات شعبانیه 📖فراز: اِلهی اِنْ عَفَوْتَ فَمَنْ اَوْلى مِنْكَ بِذلِكَ وَ اِنْ كانَ قَدْ دَنا اَجَلی وَ لَمْ یُدْنِنی مِنْكَ عَمَلی فَقَدْ جَعَلْتُ الاِْقْرارَ بالذَّنْبِ اِلَیْكَ وَسیلَتی؛ خداوندا، اگر تو مرا عفو كنى، پس چه كسى سزاوارتر از تو به این كار است، و اگر مرگ من فرا رسد و عمل من نتواند مرا به تو نزدیك گرداند، من اقرار به گناهان را وسیله خودم به سوى تو قرار مى‌دهم 📝در این فراز عرض مى‌كنیم: خداوندا، اگر بخشش در كار باشد چه كسى سزاوارتر از تو به بخشیدن است؟ اگرآمرزش مطلوب است پس چه كسى بهتر از تو مى‌آمرزد؟ اگر مرا ببخشى دور از انتظار نیست. اگر مرگ من فرا رسیده و هنوز عمل من باعث نزدیك شدن من به تو نشده باشد، فقط یك راه مانده كه به تو نزدیك شوم و مشمول آمرزش و رحمت تو گردم و آن، اقرار به گناه است.خدایا؛ من اقرار مى‌كنم كه بنده‌اى ناچیز هستم و این اقرار وسیله‌اى براى نزدیك شدن گناهكار به رحمت مى‌گردد.  گویا در این‌جا سؤال مقدّرى است و آن این‌كه: اگر گناهكار آمرزیده شود خلاف حكمت است و در این صورت گناهكار با اهل طاعت فرقى نمى‌كند. جواب آن این است كه این گناهكار با تذلّل و فروتنى اقرار به گناه كرده است و با گناهكاران دیگر فرق مى‌كند. انسان از روى خودخواهى و خودپرستى حاضر نمى‌شود به اشتباه خود حتى در خلوت اقرار نماید و اگر كسى تربیت‌نایافته باشد غرور و استكبار به او اجازه نمى‌دهد به اشتباه و گناه اعتراف نماید بلكه همواره آن را توجیه می کند. قرآن همسر فرعون را مثال مى‌زند كه در دربار فرعون كه بدترین و فاسدترین محیط‌هاست به مقامى مى‌رسد كه خداوند درباره او مى‌فرماید: «وَضَرَبَ اللهُ مَثَلاً لِلَّذِینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْن».و به چنان مقامات عالى عرفانى مى‌رسد كه درخواست منزلى در بهشت نزد خدا مى‌كند، نه مانند برخى از ما كه كاخ و میوه و همسر بهشتى مى‌خواهیم، بلكه عند‌الله را مى‌طلبد كه مقام جوار الهى است. پس اگر عامل محیط موجب جبر مى‌شد مى‌بایست دربار فرعون كه كثیف‌ترین و فاسدترین محیط است، همسر فرعون را نیز مثل سایر درباریان بسازد. پس این بهانه‌ها نمى‌تواند توجیه‌كننده اشتباهات كسى باشد. اگر انسان سالمى باشد، اعتراف مى‌كند كه اشتباه كردم و قول مى‌دهم تكرار نكنم. دست كم نزد خود اقرار و اعتراف كرده و شایستگى بخشش پیدا مى‌كند. ولى اگر گردن‌كلفتى و توجیه‌گرى كند، خداوند مى‌گوید من چه چیزى را ببخشم در حالى كه او نمى‌پذیرد كه مرتكب اشتباه شده است. اعتراف به گناه و اشتباه در محضر خداوند، آخرین وسیله‌اى است كه انسان مى‌تواند براى تقرّب به خدا از آن استفاده كند و معلوم مى‌شود كه هنوز مورد غضب و سخط الهى واقع نشده است، وگرنه مجال چنین اعتراف و اقرارى نمى‌یافت. اگرتوفیقِ پیدا كردن راه تقرّب به سوى خداوند را از راه عمل صالح پیدا نكردیم، راه دیگرى انتخاب كرده و آن اقرار و اعتراف به گناه در پیشگاه الهى است. @sh_hosein
أنت أجمل شيء ینبض بقلبي... تو قشنگ‌ ترین چیزی هستی که در قلبم می تپد... @sh_hosein
يَا أَبَا حَمْزَةَ! فَجِئْتُ وَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام جَالِسٌ، فَقَالَ إِنِّي لَأَسْتَرِيحُ‏ إِذَا رَأَيْتُك‏... امام جعفر صادق علیه‌السلام ابوحمزه را طلبید، چون وارد شد حضرت به او فرمودند: من آرامش و آسایش می‌یابم وقتی که تو را می‌بینم. 📚رجال الكشی؛ ص۳۳ پ.ن: آیا ما مایه آرامش امام زمانمان هستیم؟ @sh_hosein
لقد أعطاني الله رزق حبك في قلبي رزق عشق‌تو در قلب من را خداوند به من هدیه داد... @sh_hosein
✍ در جریان لوایح ششگانه که آیت الله بروجردی مخالفت کرده بود. شاه، قائم مقام رشتی و صدر الاشراف را می فرستند قم، خدمت ایشان که بگویند: دخالت در این امور شأن شما نیست. آیت الله بروجردی در پاسخ می فرمایند: به شاه بگویید، کاری نکنید که عصایم را بردارم و عمامه ام را سر بگذارم و تاج و تختش را ویران کنم. صدر الاشرف گفته بود: این را که نمی شود به شاه گفت و بین دو شخصیت بزرگ به هم می خورد. از این رو به شاه می گویند: حضرت آیت الله بروجردی گفتند: اعلی حضرت شاه مملکت است! شاه با عصبانیت گفته بود پس سید باید سر جایش بنشیند و در این امر دخالت نکند. قائم مقام گفته بود: آقا، ایشان این جور نگفته است، ما نخواستیم بین شما و ایشان را به هم بزنیم بلکه حرف ایشان این بود که: شاه کاری نکند که عصایم… . شاه ترسیده بود و گفته بود: من مقلد ایشان هستم. 📚 منبع: شهد شهود، دفتر دوم، ص ۴۳ پ.ن: ما هر کجا در مقابل دشمن ضعف نشان دادیم، دشمن حمله اش را بیشتر کرد و هر کجا ما ایستادگی کردیم، دشمن عقب نشینی کرد. ما به مسئولینی نیاز داریم که در مقابل دشمن ذلت به خرج ندهند و همیشه با اقتدار در مقابل دشمن قرار گیرند. @sh_hosein