eitaa logo
شین حا الف...🇮🇷🇵🇸🇱🇧
578 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
488 ویدیو
50 فایل
مسیرهای طولانی را فقط شوق و علاقه درمان می‌کند و یک زمزمه‌ی آرام از تو گفتن و شنیدن و یک قلبِ‌زیبا برای تکیه دادن... #امام_زمان 📲 توسط ادمین اداره می‌شود. ✍️ انتقادات و پیشنهادات:
مشاهده در ایتا
دانلود
شین حا الف...🇮🇷🇵🇸🇱🇧
هر روزِ تاریخ، سربازهای حسین(علیه‌السلام) در گهواره‌هایشان آماده هستند... پ.ن: یکی از شهدای امروز غ
امام علی عليه‌السلام: الرّاضي بِفِعلِ قومٍ كالدّاخِلِ فيهِ مَعَهُم، و عَلى كُلِّ داخِلٍ في باطِلٍ إثمانِ: إثمُ العَمَلِ بِهِ، و إثمُ الرِّضا بِهِ. هر كه به فعل عده‌اى راضى باشد، مانند كسى است كه همراه آنان، آن كار را انجام داده باشد و هر كس به كردار باطلى دست زند او را دو گناه باشد: گناه به جا آوردن آن و گناه راضى بودن به آن. 📚نهج البلاغة، الحكمه ۱۵۴ @sh_hosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 تفسیر سوره حمد، آیات ۱ الی ۳ بِسم اللهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ * الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ * الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان * ستایش خدایی را که پروردگار جهانیان * رحمتگر مهربان عالم شهادت؛ همهٔ چیزهایی که مشهود انسان هستند، خصوصیاتی دارند. تقسیم کائنات و موجودات به عوالم و عالم‌ها بر اساس این است که مشترکات هر یک مجموعه‌ای را وقتی در نظر گرفتیم، می‌شود یک عالم. مجموع همهٔ این‌ها می‌شود عالمين. «الحَمدُ للهِ رَبّ العالمین»، [یعنی] سپاس و ستایش و ثنا و شکر متعلق و مخصوص است به الله که «رب» یعنی مدبّر و آفریدگار و کردگار و خداوندگار همهٔ عالم‌ها است، چون همهٔ عالم‌ها متعلق به او است و او کردگار آن‌ها است. خداوندگار آن‌ها است؛ آفریدگار آن‌ها است، پس همهٔ سپاس‌ها و همهٔ ستایش‌هایی که از هر یک از موجودات عوالم ناشی بشود، متعلق به او است، چون خیرات متعلق به او است. این لُبّ تفکر یک انسان مسلمان است: همهٔ نیکی‌ها را از خدا دانستن، همه چیز را متعلق به خدا دانستن، خود را هم متعلق به خدا دانستن، همهٔ سپاس‌ها و ستایش‌ها و تمجیدها و ثناها را هم مخصوص خدا دانستن و همه چیز را با خدا سنجیدن. این آن پایه و قاعدۀ اساسی فکر اسلامی و عقیده اسلامی است. این است که یک انسان را فداکار می‌کند؛ این است که یک انسان را از خود بیرون می‌برد، از زندان محدود فردیت رها می‌کند، از زندان مادّی و مادیگری نجات می‌دهد، دلبستگی‌های او را از حقارت دلبستگی‌های انسان‌های مادی فراتر می‌برد؛ متعلق به خدا است. به قول اقبال: «هر مُلک مُلک ماست که مُلک خدای ماست»[۱] هر چیزی که مال خدا است، مال ما است؛ ما هم مال خداییم؛ ما برای هدف‌های خدا هستیم. إِنّا للهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُون. [۲] این آن مفهوم «اَلحَمدُ للهِ رَبِّ العالمین» است. پایهٔ همهٔ احساسات و تفکرات و هدف‌ها و آرمان‌ها وتلاش‌های اسلامی همین است. پس ترجمه فارسی «اَلحَمدُ للهِ رَبّ العالمين» این جوری می‌شود: ستایش از آنِ خدا است، پروردگار جهان‌ها یا کردگار جهان‌ها با خداوندگار جهان‌ها. «جهانیان» که گفته می‌شود، معنای دقیق و کاملی نیست؛ عالمین را اگر جهانیان گرفتیم، اوّلاً عالمین شاید تعبیر درستی نباشد، عالمیّین باید باشد. ثانیاً آن گسترش معنا را دیگر نخواهد داشت، محدود خواهد شد. یعنی انسان‌هایی که در این عالم هستند؛ عالمین یعنی این؛ اما عالمین به آن معنا را که به معنی جهان‌ها می‌گیریم [مثلاً] در شعر پروین اعتصامی: اگر زین خاکدان پست روزی بر پری بینی که گردونها و گیتیهاست ملک آن جهانی را [۳] منظور از مُلک آن جهانی، قیامت و آخرت نیست. یعنی ورای این حصار مادیگری محدودی که جسم شما و خواستهای حقیر و کوچک شخصی دُور شما کشیده - از اینکه خارج بشوید - عالم‌ها هست و خدای همهٔ این عالم‌ها خدا است. 📝پاورقی: [۱]. اقبال لاهوری پیام مشرق قسمت دوم؛خندید و دست به شمشیر برد و گفت هر ملک ملک ماست که ملک خدای ماست [۲].سوره بقره، بخشی از آیه ۱۵۶ «ما از آن خدا هستیم و به سوی او باز میگردیم.» [۳]. دیوان پروین اعتصامی 📚تفسیر سوره حمد، آیات ۱ الی ۳، ۳۹_۴٠ 🎙امام خامنه‌ای مدظله‌العالی @sh_hosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳۳ (قسمت آخر) خلاصه کل بحث: 🌺 دین برنامه‌ای هست برای رسوندن انسان به اوج لذت و کسی میره سراغ رابطه حرام که از زندگیش لذت نمی بره ⭕️درسته ارتباط با نامحرم اوایل لذت سطحی داره اما خیلی زود تبدیل میشه به انواع رنج ها... ✅ هیییچ کس نباید خودش رو از امتحان در امان بدونه. همیشه با فراوان برو در خونه خدا و ازش کمک بخواه که اسیر هوای نفست نشی... 🔹سعی کن هیچوقت "بیکار نباشی" و وقت خودت رو با کارهای مفید پر کن. 👌🏼اگر هم گرفتار شدی حتی در مواردی که رابطه عمیق شده سعی کن کم‌کم قطعش کنی. 🔴 مراقب باشید که اسم روی روابط نگذارید چون "چیزی جز هوای نفس و خودخواهی نیست! " ✔️هر نوع راه ارتباطی با طرف مقابل رو برای خودتون ببندید‌ مثلا مسدود کردن شماره ها و حتی عوض کردن خط... 🍎 اصلاح تغذیه و پرهیز از غذاهای سودا زا مثل انواع فست فودها و نوشابه و سردیجات و ترشی‌ها بهتون کمک میکنه. 🌹عزیز دلم سعی کن یه عهدی رو با خودت و خدای خودت داشته باش: خدایا من به عنوان بنده حقیرت ازت خاضعانه درخواست میکنم هیچوقت دستم رو رها نکنی.... ❇️ فراهم شدن زمینه ارتباط با نامحرم برای کسب لذت نیست برای این هست که بیخیال این لذت سطحی بشی تا به "لذت عمیق" برسی💕 مراقب باش پای هر فیلمی نشینی و زیاد دنبال پیج و اکانت نامحرم‌ها نباشی چون حیای انسان، آروم آروم از بین میره... ⛔️ حواست باشه که با فریب "من نیاز عاطفی دارم" خودت رو آلوده نکنی چون بسیاری از این نیازها کاذب هست. آدمیزاد هیچوقت با عشق به "یه انسان دیگه" سیر نمیشه. فقط عشق به خدا و اولیای الهی میتونه سیرابش کنه💞 ❤️ اگه یه پدر عمیقا به دختر خودش محبت کنه(با روش‌های مختلف) اون دختر سراغ روابط حرام نمیره... ✅ توبه واقعی زمانی اتفاق میفته که انسان بدونه با گناه کردن چه بلایی سر خودش آورده.😔 در روایت می‌فرماید: که با هر گناهی بخشی از عقل میره و دیگه بر نمیگرده...‌🧠❌ 🌺 هییییچ گناهی رو بدون نزارید و سریع توبه کنید خدا بعد از هر توبه‌ای دوباره زمینه گناه رو پیش میاره تا اولاً ذره‌ای دچار تکبر و غرور نشیم و دوماً اینکه توبه‌های ما توبه درست و حسابی نیست. خدا دوست نداره آدم الکی بچه مذهبی بشه☺️ ☢️ سعی کن برای بعد از توبه هم برنامه خوبی داشته باشی و ریشه های اون ارتباط رو حل کن.... بیکاری... احساس کمبود محبت و... ☀️ به جای گدایی محبت‌های کم و کوچیک، سعی کن خورشید محبت برای اطرافیانت باشی و ارتباط خودت رو با امام زمانت بیشتر کن. 🔶 اگه آدم توجهش رو عمیقا به سمت خدا ببره و عبد خدا بشه همسرش دچار چنین گناهانی نمیشه و اگر هم شد طرف مقابل ضربه روحی و عاطفی نخواهد خورد. ✅انسان مومن همیشه باید مراقب دو تا چیز باشه: اگر در مبارزه با نفسش پیروز شد نشه. و اگر شکست خورد نشه... 👈🏼راه حلش اینه که همیشه به آغوش خدا پناه ببر و از اهلبیت علیهم السلام کمک بخواه....🌷💕 اهل‌بیت علیهم‌السلام پشت پناه شما عزیزانم❤️ التماس دعا🙏🏻 ✅ نشر این پیام‌ صدقه‌ جاریه‌ است. @sh_hosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸آیه‌های دخترونه 🌱کدوم دختر رو خدا بیشتر دوست داره؟ 🦋حتى سکوت هم پر از معنیه! رسیدن به هر هدفی🎯، راهی داره. گاهی باید با تمام وجود، از خودمون، از داشته‌هامون، با حرف‌های🗣 محکم و درست دفاع کنیم. اما گاهی خواسته‌ای که داریم یا ماجرایی که پیش اومده، بزرگ‌تر از توان ماست، اون‌هم برای دختری🧕 با روحیات حساسش. برای همین گاهی توی بحث‌ها😡 و درگیری‌ها😡، آروم‌شدن و سپردن کارها، به خدا، بهترین راهه. 😍 قرآن📖 می‌گه: وقتی به حضرت مریم تهمت زدن، سکوت کرد. صبر کرد، تا خدا جواب دشمنان رو بده. {فَلَنْ أُكَلِّمَ الْيَوْمَ إِنْسِيَّا} ۱ آره، گاهی سکوت کردن، بلندترین صدا🔊 و رساترین حرف و قشنگ‌ترین رفتار دختره. 🧕 📝پاورقی: ۱. مریم، ۲۶ @sh_hosein
لطفا برای عزیزانمون در فلسطین دعا کنیم... فرمایش آیت الله جاودان رو لطفا انجام بدیم🙏🏻 التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قول میدم اگه ورق برگرده و علی‌ام نمیره. جوری لالایی بخونم حرمله‌هم گریه‌اش بگیره @sh_hosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خداوندا! ای پناهگاه پناه‌جویان و ای پشتیبان پناهندگان ای نجات‌بخش نابودشدگان و ای نگهدار بینوایان ای رحم‌کنندهٔ بیچارگان و ای پاسخ‌گوی درماندگان ای گنج فقیران ای علاج دل شکسته‌ها ای پناه از همه بُریده‌ها ای یار دست‌ِکم‌گرفته شده‌ها و ای پناه‌بخش ترسیده‌ها ای فریادرس غم‌دیده‌ها و ای حصار مستحکم پناه‌آورده‌ها @sh_hosein
دعا کن جا نمانم... دِلَم‌‌ رِفاقتی‌ می‌خواهَد؛ که برایم‌‌ سربَند یازَهرا بِبَندَد که دلَم‌‌ را حُسینی‌ کند که خاکی‌ باشَد امّا‌ اَز جنس‌ عشق اَز جِنسِ‌ ایثار و پایداری دلَم، رفاقَتی‌ می‌خواهَد که شهیدَم‌‌ کند. @sh_hosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 تفسیر سوره حمد، آیات ۱ الی ۳ بِسم اللهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ * الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ * الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان * ستایش خدایی را که پروردگار جهانیان * رحمتگر مهربان ●| دلیل تکرار «الرحمن الرحیم» |● خب، بعد از آن بلافاصله «الرَّحمنِ الرَّحيم»؛ باز بخشنده بخشایشگر؛ صفت دیگری برای الله. اینجا تکرار شده؛ هم در «بسم الله» آمده بود، هم در اینجا آمده. می‌توانیم بگوییم این تکرار از این جهت مانعی ندارد که «بسم الله» یک صیغهٔ جداگانه است، یک عبارت جداگانه است، مال همهٔ سوره‌ها است، در اوّل همهٔ سخن‌ها است، بنابراین «الرحمن الرَّحيم» در «بِسمِ الله» یک حکایت جداگانه‌ای است. در خود سورهٔ حمد بعد از «بسم الله» هم این صفت آمده برای تفهیم معارفی که در کلمهٔ «اَلرَّحمن» و «الرّحیم» هست که اشاره کردیم. می‌توانیم هم بگوییم نه، «الرَّحمنِ الرَّحيم» در «بسم الله» از دیدگاهی مورد توجه بود و در اینجا از دیدگاه دیگری. در آنجا «الله» را با صفت رحمان و رحیم - دارنده رحمت همگانی و دارنده رحمت ویژه همیشگی - توصیف کردیم، برای اینکه صفت خداوند را بیان کرده باشیم اما در اینجا که بعد از «رَبِّ العالَمین» می‌گوییم «الرَّحمنِ الرَّحیم»، برای این است که جهت ربوبیت الهی را بیان کرده باشیم. خدا که «رَبِّ العالَمین» است یعنی پرورش دهنده است، رشد دهنده است، تربیت کننده است و پیش برنده است، در چه جهتی خدای متعال پرورش می‌دهد؟ در چه جهتی انسان‌ها و موجودات را رشد می‌دهد؟ یا خداوندگاری عالم و کردگاری عالم نسبت به موجودات، در چه جهتی و دارای چه مضمونی است؟ پاسخ این است که دارای مضمون رحمت است. رشد می‌دهد انسان‌ها را در جهت رحمت، هدایت می‌کند در جهت رحمت، امور آنها را اداره می‌کند و تدبیر می‌کند در جهت رحمت: از رحمت آمدند و به رحمت روند خلق این است سر عشق که حیران کند عقول [۱] رحمت، هدف و جهت خلقت انسان و هدایت انسان و تربیت انسان و تدبیر امور انسان و دیگر موجودات است. پس «الرَّحمنِ الرَّحیم» یک بار دیگر در اینجا ذکر شده برای افاده این مقصود. 📝پاورقی: [۱]. محمد رضا صهبای قمشه‌ای 📚تفسیر سوره حمد، آیات ۱ الی ۳، ص۴۰_۴۱ 🎙امام خامنه‌ای مدظله‌العالی @sh_hosein
در حدیثی از امام صادق علیه السلام آمده است: ان الله عزوجل یقول: مَنْ شُغِلَ بِذِکْرِی عَنْ مَسْأَلَتِی أَعْطَیْتُهُ أَفْضَلَ مَا أُعْطِی مَنْ سَأَلَنِی. هرکسی به جای درخواست از من، به یاد من مشغول گردد، به او عطا می‌کنم برتر از آنچه به کسی که از من درخواستی داشته، دادم... 📚الکافی، ج۲، ص۵۰۱ @sh_hosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸آیه‌های دخترونه 🌱کدوم دختر رو خدا بیشتر دوست داره؟ 🦋با من، زمین هم می‌تونه بهشت باشه! بعضی چیزها با تموم سختی‌هایی که دارن، شیرین و دوست‌داشتنی هستن، مثل اینکه بخوای توی دنیایی که پر از تیرگی‌هاست، پاک بمونی و مراقب قلبت و خوبی‌هات باشی! بعضی چیزها قیمتشون بیشتر از هر سختی و لذت غير واقعی ديگه‌ايه. خدای مهربون توی قرآن دربارهٔ زنان بهشتی می‌گه: {كَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَكْنُونِ} ۱ (اون‌ها مثل یه مروارید پوشیده توی صدف هستن.) یعنی بهشت هم که باشی، زیبایی تو و زیبایی روحت، اون قدر ارزشمنده که فقط آدم‌های خاصی حق دارن نگاهت کنن. 📝پاورقی: ۱. واقعه، ۲۳ @sh_hosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به عزت و اقتدار تو پناه نیاورم، به که پناه ببرم؟! و به نیروی تو پناهنده نشوم، کجا پناهنده شوم؟! آن هم وقتی گناهانم ناچارم کرده دست به دامن گذشتت شوم و خطاهایم محتاجم کرده ملتمسانه درهای خانهٔ بخششت را بکوبم بدکاری‌ام مرا فراخوانده که در آستان عزتت سر ذلت فرود بیاورم و ترس از انتقامت مرا واداشته به دستاویز محبتت چنگ بزنم. کسی که دودستی ریسمان تو را چسبیده حقش نیست که خوار و بی‌یار شود یا کسی که به اقتدار تو پناه آورده درست نیست که رانده شود یا به حال خود رها شود. @sh_hosein
سلام علیکم🖐🏻 با توجه به این که مباحث در ۳۳ قسمت مطرح و تمام شد، لذا از امروز مبحث جذابی در رابطه با امام زمان و ظهور حضرت با عنوان در کانال قرار می‌گیرد. به امید اینکه معرفت ما نسبت به حضرت بیشتر شود. التماس دعا🙏🏻 @sh_hosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 تفسیر سوره حمد، آیات ۴ الی ۵ مَلِكِ يَوْمِ الدِّينِ * إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَ إِيَّاكَ نَسْتَعِينُ [و] خداوند روز جزا است * [بار الها] تنها تو را می‌پرستیم و تنها از تو یاری می‌جوییم ●| بحثی دربارهٔ اختلاف قرائات قرآن کریم |● در بیان سورهٔ مبارکه حمد، رسیدیم به جملهٔ «مالِكِ يَومِ الدّين». دو قرائت در اینجا معروف است: یکی همین «مالِك يَومِ الدّين» است و دیگری «مَلِكِ يَوم الدين». یک اشاره مختصری به اختلاف قرائات بکنم در قرآن کریم: غالباً مواردی که قُرّاء هفتگانه معروف در متن قرآن اختلاف کرده‌اند - که موارد هم چندان زیاد نیست - اختلاف بر سر چگونگی خواندن یک کلمه است. در رسم الخط قدیمی عربی هم در غالب قرآن‌های کشورهای اسلامی رعایت می‌شود، «الف» وسط کلمه را در بعضی از کلمات - نه همهٔ کلمات - نمی‌نویسند و با یک نیمه الفی بر روی حرف قبل از «الف» آن را نشان می‌دهند. مثلاً «مالك» را می‌نویسند «ملك» و یک «الف» کوچکی روی حرف میم می‌گذارند که معلوم بشود اینجا مراد «مالك» است، نه «مَلِك». این نیمه حرکت را البته حالاها می‌گذارند. در بسیاری از کلمات قرآنی همین جور است که «الف» وسط نوشته نمی‌شود. یک ضابطه خیلی دقیقی هم این رسم الخط ندارد. در کتب مخصوص رسم الخط که مسلمین نوشتند، فصولی در کتاب‌ها نوشته شده، مخصوص بیان رسم الخط قرآن. چون می‌دانید مسلمان‌ها به همهٔ جوانب قرآن رسیدگی کردند، دلبستگی داشتند؛ از جمله مسئلهٔ رسم الخط. مثلاً در الإتقان سیوطی یک فصل مُشبعی در باب رسم الخط قرآن هست. آنجا ذکر کردند که «الف» بعد از کدام حرف‌ها ساقط می‌شود در نوشتن؛ در تلاوت نه، خوانده می‌شود. به نظر می‌رسد که اختلاف نظر در باب اینکه در سورهٔ حمد «مالِك يَومِ الدين» است يا «مَلِكِ يَومِ الدّين»، ناشی می‌شود از همین قضیه و «ملك» نوشته شده بوده، بعضی «مَلِك» خواندند، بعضی هم می‌گفتند نه، این همان «ملك» است. هر دو قرائت طبق فتوای علما صحیح است و در معنا هم تفاوت زیادی نخواهد کرد، همان طور که حالا عرض می‌کنیم. این آیه شریفه این جوری است: «ملِكِ يوم الدين». البته قرائت «ملِك»(با الف) شاید معروف‌تر است و از جهتی هم ممکن است ما ترجیح بدهیم قرائت «ملِك»(با الف) را بر قرائت «مَلِك». بخصوص که بیشتر قرآن‌ها هم «ملك»(با الف) می‌نویسند. حالا این نکته را ضمناً عرض بکنم: اینکه گفتیم اصل اختلاف قرائت ناشی شده از ننوشتن «الف»، این در جای خود محفوظ لكن الان «ملك» را با «الف» می‌نویسند در قرآن‌ها. اصل اختلاف ناشی شده از آن، اما خود این کلمهٔ «ملك»(با الف) جزو آن مواردی نیست که «الف» حذف می‌شود. همین حالا در قرآن‌ها «ملِكِ يَومِ الدّين» را با «الف» می‌نویسند، نه «مَلِک یوم الدین». 📚تفسیر سوره حمد، آیات ۴ الی ۵، ص۴۳_۴۴ 🎙امام خامنه‌ای مدظله‌العالی @sh_hosein
. سلام علیکم🖐🏻 خوب هستین؟ نظراتتون در رابطه با مطالبی که میذاریم برامون خییییلییییی مهمه. هم از لحاظ کمیت و هم کیفیت. پیشنهادی هم دارید در خدمت هستیم🙂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا