آیا زنان بعد از «شاغل» شدن، ترسناک می شوند؟! (بخش سوم)
اما بعد از مدتی، این «هیجان شدید» می خوابد.
فرد متوجه می شود که دنیا فقط «کار»، «درآمد»، «شهرت» و ... نیست.
به قول خانمی (که خارج از کشور زندگی می کرد) زمانی می رسد که از سر کار بر می گردی. وقتی وارد خانه می شوی میبینی «خانه تاریک است» و «هیچ کسی در خانه منتظر تو نیست»!
آن وقت متوجه می شویم (وسط این همه «اضطراب» برای رسیدن به «مقام بالاتر» و «پول بیشتر») چیزهای دیگری وجود دارد که به انسان «آرامش» می دهد.
خنده های فرزندت و نگاه آرامشبخش شوهرت!
الان (بعد از یک دوره تجربه) دوباره «نیاز به همسر» را می فهمیم! شاید حتی بیشتر از گذشته قدر او را بدانیم.
اما دیگر دیر شده است. خیلی چیز ها را (بابت این تجربه) از دست داده ایم.
دوران «جوانی» وقت این «تجربه» های ناگهانی نیست. وقت ریسک ها نیست.
این ها متعلق به دوران «نوجوانی» است.
اتفاقا دوران «جوانی» دورانی است که آدم «پخته» شده است. به دنبال «آرامش» است. به دنبال همین «خانواده» است.
فرآیندی که این زن طی کرد، در «نوجوانی» باید انجام میشد.
این فرآیند را «هویت» می نامند.
لذا مشکل، «شغل همسر» نیست. مسأله «هویت یافتگی» اوست.
زنی که مرحله «هویت» را (در نوجوانی) تمام کرده است، هیچ نگرانی ندارد.
چنین زنی جنبه ی بالایی دارد.
نه شغل و نه هیچ چیز دیگری، به راحتی او را تغییر نمی دهد.
لذا موقع «خواستگاری»، به جای «شرط» گذاشتن برای «شغل»، باید بررسی کنیم که آیا دوران «هویت» را (در نوجوانی) درست طی کرده است یا نه.
می گویند برای ازدواج، باید به «بلوغ فکری» رسیده باشیم. یک بخش مهم از «بلوغ فکری» همین «هویت» است.
در مورد «به هویت رسیدن دختران» (در نوجوانی) خواهم نوشت.
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
15.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نباشی اصلا سال تحویل نمیشه 😔
حالا که نزدیک سال تحویل هستیم، با دیدن این کلیپ، حال دلتون رو خوب کنید.
https://eitaa.com/shadman
رمز موفقیت یمنی ها
#تاریخ_تربیتی
۹ سال از حمله «عربستان» به «یمن» گذشت.
✳️ زمانی که عربستان حمله کرد، «یمن» جزء فقیر ترین کشور های عربی بود.
✳️ نه تنها نابود نشد بلکه الان «آمریکا»، «انگلیس» و «اسرائیل» را هم تحت فشار قرار داده است!
✳️ به پیشرفته ترین ابزار نظامی نیز دست پیدا کرده است. (حتی گفته می شود موشک هایپرسونیک!)
✳️ در هنگام تظاهرات، «جمعیت زیادی» دارد (به شدت «مردمی» است)
✳️ بعضی انقلاب ها، بعد از چند سال از بین رفتند ولی «یمن» همچنان رشد می کند.
🔰 اما رمز موفقیت «یمنی» ها چه بود؟
آنان از یک «مجموعه تربیتی» شروع به کار کردند (و بعد از آن انقلاب کردند)
یکی از اشتباهات بعضی «انقلابیون» در دنیا، عدم توجه به «تربیت کادر» و «نسل جدید» است.
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
animation.gif
حجم:
64.9K
اُفت کلاس!
#آیات_تربیتی
روزی بعضی از «سران مشرکین» از کنار پیامبر (ص) رد می شدند که چشمشان به «اطرافیان پیامبر» افتاد.
شخصیت هایی که «ساده» بودند. (مثل «بلال»، «عمار»، «خباب» و ...)
یعنی «جذابیت ظاهری» بالایی نداشتند. مثلا از نظر تیپ، جایگاه اجتماعی، سطح اقتصادی (ثروت) و ... عادی بودند.
گفتند تا وقتی این ها دور تو هستند، برای ما سخت است که ایمان بیاوریم (به قول معروف برامون افت کلاس داره!)
در این هنگام آیه قرآن نازل شد که حق نداری این ها را (بابت جذب سران مشرکین) طرد کنی!
📖 آیه ۵۲ سوره انعام.
در این زمینه به «تحلیل تربیتی» کوتاهی اشاره می کنیم.
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
مدیریت گرایش ها (امیال)
#تحلیل_تربیتی
🔸 این که یک «مادر» نسبت به فرزند «زیبا تر» گرایش دارد، ایرادی ندارد. (نباید بابت این «میل» خود را سرزنش کند و عذاب وجدان بگیرد)
🔸 ایراد آن است که از حالت درونی (گرایش) به «رفتار» برسد.
مثلا به او (در مقایسه با فرزندان دیگر) بیشتر «توجه» کند (امتیاز بیشتری به او بدهد)
لذا «گرایش به زیبایی» را نباید «کور» کرد، بلکه باید «کنترل» (مدیریت) کرد.
🔸 بخشی از «تربیت» متعلق به مدیریت «امیال» (گرایش ها) است.
این که کدام به «رفتار» برسد و کدام نرسد.
برخی (بعد از مدتی) در این زمینه به «مهارت» می رسند.
🔸 بعضی افراد شاید «متدین» هم باشند، اما همچنان «امیال» در آن ها رهاست.
لذا به محض این که یک «میل» فعال شد، به راحتی خودش را به «رفتار» می رساند.
چنین افرادی در معرض «انحراف» اند.
در نتیجه اگر بین دو راهی بمانند، ممکن است «چشم آبی» ها و «مو بلوند» ها را (هر چند اراذل و اوباش باشند) ترجیح بدهند نسبت به همنشینی با آدم های «ساده» (هرچند انسان های شریفی باشند)
زیرا میل به «زیبایی ظاهری» را نمی توانند «کنترل» و «مدیریت» کنند.
🔸 همین عامل (کنترل نکردن امیال) حتی مانع «مسلمان» شدن برخی می شد. (که در آیه گذشته اشاره ای به آن شد)
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
هدایت شده از هیئت شاگردان شهدا
#اطلاعیه
▪️..:مراسم إحیاء لیالی قدر:..▪️
💬 «در این شب قدر ای خدا، حالی دگر دارد علی»
💬 «با فَرق از هم وا شده، قرآن به سر دارد علی»
🔉 با سخنرانی:
حجتالاسلام و المسلمین آرش شادمان
🎤 با مداحی:
حجتالاسلام سید محمد عسکری
کربلایی محمد نباتخور
🔹زمان:
۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردين ماه
جمعه و یک شنبه و سه شنبه، همزمان با شب های احیاء
⏰ ساعت: ۲۲:۳۰
🕌 مکان: حسینیه سلمان فارسی(جفره)
بلوار چهارباندی، خیابان شهدای جفره
╔═══•••|🤲🏻|•••═══╗
@Shagerdan_shohada
╚═══•••|🤲🏻|•••═══╝
چگونه می توانیم «توبه» (تغییر) کنیم؟
#تحلیل_تربیتی
خیلی ها سوال می پرسند برای «تغییر» (توبه) چه کنیم؟
چون بار ها تصمیم میگیرم «خوب» شویم ولی ادامه پیدا نمی کند.
جواب:
از نظر «تربیتی»، زمانی «تغییر» اتفاق می افتد که به «نقطه جوش» برسیم. (یعنی به سیم آخر برسیم)
به عبارت دیگر: زمانی به عقب بر نمی گردیم که حالمان از گذشته مان به هم بخورد.
اگر همچنان از «وضع موجود» و «گذشته» راضی هستیم (نسبت به آن ها به مرز «دلخوری» و «تنفر» نرسیده باشیم) احتمال توبه کم می شود.
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
گزارش محرمانه سازمان سیا درباره ایران
#تقویم_تربیتی
۱۴ سال پیش در همین روز سازمان CIA (آمریکا) گزارشی محرمانه درباره «ایران» به «کنگره» ارسال کرد.
در این گزارش آمده بود:
ایران توانسته در زمینه «موشک بالستیک» به «خودکفایی» برسد.
در این زمینه یک «تحلیل تربیتی» وجود دارد که در پیام بعدی به آن اشاره می کنیم.
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
معرفی روش تربیتی جدید
#تحلیل_تربیتی
سَبک های مختلفی در زمینه «تربیت» در دنیا وجود دارد.
سبک تربیتی جدیدی در «ایران معاصر» مشاهده می شود (که جا دارد «محققین» آن را «نظریه سازی» کنند) شاید بتوان اسم آن را «تربیت جهاد محور» گذاشت.
وقتی فرد در وسط «نبرد حق و باطل» قرار می گیرد، «یادگیری» او به شدت افزایش می یابد. (تا بتواند با به دست آوردن آن «علم»، بر «جبهه باطل» غلبه کند)
لذا اگر دغدغه «یادگیری» فرزندمان را داریم، نباید صرفا به «مهارت» و «تکنیک» های یادگیری اکتفاء کنیم.
بلکه به سمت «هویت سازی» برویم. یعنی فرزندمان در دوره «نوجوانی» این «هویت» را پیدا کند که من در «نبرد حق و باطل»، دارای نقش و ماموریت هستم.
سرعت رشد «صنعت موشکی» به دلیل همین هویت سازی در «متخصصان موشکی» بود (برخلاف صنایع دیگری مثل «خودروسازی»)
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
#سوژه_تربیتی
در جریان حمله امروز تروریست ها به سیستان و بلوچستان اتفاق جالبی افتاد.
سروان «مسلم کریمی» خود را روی نارنجک انداخت (تا دیگران آسیب نبینند) و به شهادت رسید /صابرین
🔸 بخشی از دانش «تربیت» به ایجاد «صفت» ها می پردازد.
🔸 اما همه «صفت» ها مثل هم نیستند.
بلکه بعضی «صفت» ها «سرمایه تربیتی» محسوب می شوند.(یعنی صرفا «مصرف» نمی شود، بلکه خودش باعث ایجاد «صفت» ها و «زیرساخت های تربیتی» دیگر می شود)
🔸 «ایثار» (از خود گذشتگی) یکی از همین صفات مهم است.
🔸 در رابطه با ایجاد صفت «ایثار» نکته زیاد است (که در این نوشته کوتاه مجال آن نیست) اما یکی از راه های ترویج این «صفت»، همین است که افراد «ایثارگر» را تبدیل به «نماد» کنیم.
لذا در معرفی این شخصیت، «کار رسانه ای» کنیم.
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman