رمز موفقیت یمنی ها
#تاریخ_تربیتی
۹ سال از حمله «عربستان» به «یمن» گذشت.
✳️ زمانی که عربستان حمله کرد، «یمن» جزء فقیر ترین کشور های عربی بود.
✳️ نه تنها نابود نشد بلکه الان «آمریکا»، «انگلیس» و «اسرائیل» را هم تحت فشار قرار داده است!
✳️ به پیشرفته ترین ابزار نظامی نیز دست پیدا کرده است. (حتی گفته می شود موشک هایپرسونیک!)
✳️ در هنگام تظاهرات، «جمعیت زیادی» دارد (به شدت «مردمی» است)
✳️ بعضی انقلاب ها، بعد از چند سال از بین رفتند ولی «یمن» همچنان رشد می کند.
🔰 اما رمز موفقیت «یمنی» ها چه بود؟
آنان از یک «مجموعه تربیتی» شروع به کار کردند (و بعد از آن انقلاب کردند)
یکی از اشتباهات بعضی «انقلابیون» در دنیا، عدم توجه به «تربیت کادر» و «نسل جدید» است.
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
animation.gif
حجم:
64.9K
اُفت کلاس!
#آیات_تربیتی
روزی بعضی از «سران مشرکین» از کنار پیامبر (ص) رد می شدند که چشمشان به «اطرافیان پیامبر» افتاد.
شخصیت هایی که «ساده» بودند. (مثل «بلال»، «عمار»، «خباب» و ...)
یعنی «جذابیت ظاهری» بالایی نداشتند. مثلا از نظر تیپ، جایگاه اجتماعی، سطح اقتصادی (ثروت) و ... عادی بودند.
گفتند تا وقتی این ها دور تو هستند، برای ما سخت است که ایمان بیاوریم (به قول معروف برامون افت کلاس داره!)
در این هنگام آیه قرآن نازل شد که حق نداری این ها را (بابت جذب سران مشرکین) طرد کنی!
📖 آیه ۵۲ سوره انعام.
در این زمینه به «تحلیل تربیتی» کوتاهی اشاره می کنیم.
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
مدیریت گرایش ها (امیال)
#تحلیل_تربیتی
🔸 این که یک «مادر» نسبت به فرزند «زیبا تر» گرایش دارد، ایرادی ندارد. (نباید بابت این «میل» خود را سرزنش کند و عذاب وجدان بگیرد)
🔸 ایراد آن است که از حالت درونی (گرایش) به «رفتار» برسد.
مثلا به او (در مقایسه با فرزندان دیگر) بیشتر «توجه» کند (امتیاز بیشتری به او بدهد)
لذا «گرایش به زیبایی» را نباید «کور» کرد، بلکه باید «کنترل» (مدیریت) کرد.
🔸 بخشی از «تربیت» متعلق به مدیریت «امیال» (گرایش ها) است.
این که کدام به «رفتار» برسد و کدام نرسد.
برخی (بعد از مدتی) در این زمینه به «مهارت» می رسند.
🔸 بعضی افراد شاید «متدین» هم باشند، اما همچنان «امیال» در آن ها رهاست.
لذا به محض این که یک «میل» فعال شد، به راحتی خودش را به «رفتار» می رساند.
چنین افرادی در معرض «انحراف» اند.
در نتیجه اگر بین دو راهی بمانند، ممکن است «چشم آبی» ها و «مو بلوند» ها را (هر چند اراذل و اوباش باشند) ترجیح بدهند نسبت به همنشینی با آدم های «ساده» (هرچند انسان های شریفی باشند)
زیرا میل به «زیبایی ظاهری» را نمی توانند «کنترل» و «مدیریت» کنند.
🔸 همین عامل (کنترل نکردن امیال) حتی مانع «مسلمان» شدن برخی می شد. (که در آیه گذشته اشاره ای به آن شد)
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
هدایت شده از هیئت شاگردان شهدا
#اطلاعیه
▪️..:مراسم إحیاء لیالی قدر:..▪️
💬 «در این شب قدر ای خدا، حالی دگر دارد علی»
💬 «با فَرق از هم وا شده، قرآن به سر دارد علی»
🔉 با سخنرانی:
حجتالاسلام و المسلمین آرش شادمان
🎤 با مداحی:
حجتالاسلام سید محمد عسکری
کربلایی محمد نباتخور
🔹زمان:
۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردين ماه
جمعه و یک شنبه و سه شنبه، همزمان با شب های احیاء
⏰ ساعت: ۲۲:۳۰
🕌 مکان: حسینیه سلمان فارسی(جفره)
بلوار چهارباندی، خیابان شهدای جفره
╔═══•••|🤲🏻|•••═══╗
@Shagerdan_shohada
╚═══•••|🤲🏻|•••═══╝
چگونه می توانیم «توبه» (تغییر) کنیم؟
#تحلیل_تربیتی
خیلی ها سوال می پرسند برای «تغییر» (توبه) چه کنیم؟
چون بار ها تصمیم میگیرم «خوب» شویم ولی ادامه پیدا نمی کند.
جواب:
از نظر «تربیتی»، زمانی «تغییر» اتفاق می افتد که به «نقطه جوش» برسیم. (یعنی به سیم آخر برسیم)
به عبارت دیگر: زمانی به عقب بر نمی گردیم که حالمان از گذشته مان به هم بخورد.
اگر همچنان از «وضع موجود» و «گذشته» راضی هستیم (نسبت به آن ها به مرز «دلخوری» و «تنفر» نرسیده باشیم) احتمال توبه کم می شود.
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
گزارش محرمانه سازمان سیا درباره ایران
#تقویم_تربیتی
۱۴ سال پیش در همین روز سازمان CIA (آمریکا) گزارشی محرمانه درباره «ایران» به «کنگره» ارسال کرد.
در این گزارش آمده بود:
ایران توانسته در زمینه «موشک بالستیک» به «خودکفایی» برسد.
در این زمینه یک «تحلیل تربیتی» وجود دارد که در پیام بعدی به آن اشاره می کنیم.
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
معرفی روش تربیتی جدید
#تحلیل_تربیتی
سَبک های مختلفی در زمینه «تربیت» در دنیا وجود دارد.
سبک تربیتی جدیدی در «ایران معاصر» مشاهده می شود (که جا دارد «محققین» آن را «نظریه سازی» کنند) شاید بتوان اسم آن را «تربیت جهاد محور» گذاشت.
وقتی فرد در وسط «نبرد حق و باطل» قرار می گیرد، «یادگیری» او به شدت افزایش می یابد. (تا بتواند با به دست آوردن آن «علم»، بر «جبهه باطل» غلبه کند)
لذا اگر دغدغه «یادگیری» فرزندمان را داریم، نباید صرفا به «مهارت» و «تکنیک» های یادگیری اکتفاء کنیم.
بلکه به سمت «هویت سازی» برویم. یعنی فرزندمان در دوره «نوجوانی» این «هویت» را پیدا کند که من در «نبرد حق و باطل»، دارای نقش و ماموریت هستم.
سرعت رشد «صنعت موشکی» به دلیل همین هویت سازی در «متخصصان موشکی» بود (برخلاف صنایع دیگری مثل «خودروسازی»)
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
#سوژه_تربیتی
در جریان حمله امروز تروریست ها به سیستان و بلوچستان اتفاق جالبی افتاد.
سروان «مسلم کریمی» خود را روی نارنجک انداخت (تا دیگران آسیب نبینند) و به شهادت رسید /صابرین
🔸 بخشی از دانش «تربیت» به ایجاد «صفت» ها می پردازد.
🔸 اما همه «صفت» ها مثل هم نیستند.
بلکه بعضی «صفت» ها «سرمایه تربیتی» محسوب می شوند.(یعنی صرفا «مصرف» نمی شود، بلکه خودش باعث ایجاد «صفت» ها و «زیرساخت های تربیتی» دیگر می شود)
🔸 «ایثار» (از خود گذشتگی) یکی از همین صفات مهم است.
🔸 در رابطه با ایجاد صفت «ایثار» نکته زیاد است (که در این نوشته کوتاه مجال آن نیست) اما یکی از راه های ترویج این «صفت»، همین است که افراد «ایثارگر» را تبدیل به «نماد» کنیم.
لذا در معرفی این شخصیت، «کار رسانه ای» کنیم.
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
#سوژه_تربیتی
اخیرا فیلم هایی از گروه های «سرود مذهبی» دیده می شود که «دختران» و «پسران» خیلی نزدیک به هم اجرا می کنند.
این در حالی است که سن آنان به انتهای «کودکی» (اواخر دبستان) و حتی «نوجوانی» هم رسیده است.
🔸 بخشی از «تربیت» به مسأله «رابطه ها» می پردازد.
🔸 هر چه به انتهای «کودکی» و «نوجوانی» نزدیک می شویم، مسأله «رابطه ها» جدی تر می شود.
🔸در «نوجوانی» مسأله «ارتباط» به اوج می رسد. (چرا که در این دوره، فرد دارد «شبکه ارتباطی» خودش را می سازد)
🔸 برای «بازسازی رابطه ها» (در دوره نوجوانی) ممکن چالش هایی به وجود بیاید.
مثل «رفاقت افراطی»، «ارتباط با غیر همجنس»، «انتخاب رفیق ناسالم» و ... .
🔸 یکی مهمترین ارکان تربیتی در رابطه ها، «محیط» است.
اگر شرایط محیطی طوری باشد که «رابطه مضر» شکل نگیرد، چالش کمتری برای «بازسازی رابطه» داریم.
🔸 باید حواسمان باشد که حداقل در «محیط های مذهبی» و به اسم کار «فرهنگی» (سرود، هیئت، اردو و ...) فضا را برای «ارتباط غلط» باز نکنیم و عبور از این دوره (بازسازی رابطه ها) را سخت نکنیم.
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman