eitaa logo
خط تعالی - آرش و آرمان شادمان
657 دنبال‌کننده
167 عکس
36 ویدیو
1 فایل
خط تعالی - آرش و آرمان شادمان تربیت، فرهنگ، رشد فردی رزومه اساتید در کانال سنجاق (pin) شده است. تارنما: 2Shadman.ir ادمین: @admin_shakhsi
مشاهده در ایتا
دانلود
مدیریت گرایش ها (امیال) 🔸 این که یک «مادر» نسبت به فرزند «زیبا تر» گرایش دارد، ایرادی ندارد. (نباید بابت این «میل» خود را سرزنش کند و عذاب وجدان بگیرد) 🔸 ایراد آن است که از حالت درونی (گرایش) به «رفتار» برسد. مثلا به او (در مقایسه با فرزندان دیگر) بیشتر «توجه» کند (امتیاز بیشتری به او بدهد) لذا «گرایش به زیبایی» را نباید «کور» کرد، بلکه باید «کنترل» (مدیریت) کرد. 🔸 بخشی از «تربیت» متعلق به مدیریت «امیال» (گرایش ها) است. این که کدام به «رفتار» برسد و کدام نرسد. برخی (بعد از مدتی) در این زمینه به «مهارت» می رسند. 🔸 بعضی افراد شاید «متدین» هم باشند، اما همچنان «امیال» در آن ها رهاست. لذا به محض این که یک «میل» فعال شد، به راحتی خودش را به «رفتار» می رساند. چنین افرادی در معرض «انحراف» اند. در نتیجه اگر بین دو راهی بمانند، ممکن است «چشم آبی» ها و «مو بلوند» ها را (هر چند اراذل و اوباش باشند) ترجیح بدهند نسبت به همنشینی با آدم های «ساده» (هرچند انسان های شریفی باشند) زیرا میل به «زیبایی ظاهری» را نمی توانند «کنترل» و «مدیریت» کنند. 🔸 همین عامل (کنترل نکردن امیال) حتی مانع «مسلمان» شدن برخی می شد. (که در آیه گذشته اشاره ای به آن شد) 🖊 آرمان شادمان https://eitaa.com/shadman
هدایت شده از هیئت شاگردان شهدا
▪️..:مراسم إحیاء لیالی قدر:..▪️ 💬 «در این شب قدر ای خدا، حالی دگر دارد علی» 💬 «با فَرق از هم وا شده، قرآن به سر دارد علی» 🔉 با سخنرانی: حجت‌الاسلام و المسلمین آرش شادمان 🎤 با مداحی: حجت‌الاسلام سید محمد عسکری کربلایی محمد نباتخور 🔹زمان: ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردين ماه جمعه و یک شنبه و سه شنبه، همزمان با شب های احیاء ⏰ ساعت: ۲۲:۳۰ 🕌 مکان: حسینیه سلمان فارسی(جفره) بلوار چهارباندی، خیابان شهدای جفره ‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‍‌‍‎‎‌‌‎‌‌‍‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‍‌‍‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‍‌‍‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‌‌‌‎╔═══•••|🤲🏻|•••═══╗ @Shagerdan_shohada ╚═══•••|🤲🏻|•••═══╝
چگونه می توانیم «توبه» (تغییر) کنیم؟ خیلی ها سوال می پرسند برای «تغییر» (توبه) چه کنیم؟ چون بار ها تصمیم میگیرم «خوب» شویم ولی ادامه پیدا نمی کند. جواب: از نظر «تربیتی»، زمانی «تغییر» اتفاق می افتد که به «نقطه جوش» برسیم. (یعنی به سیم آخر برسیم) به عبارت دیگر: زمانی به عقب بر نمی گردیم که حالمان از گذشته مان به هم بخورد. اگر همچنان از «وضع موجود» و «گذشته» راضی هستیم (نسبت به آن ها به مرز «دلخوری» و «تنفر» نرسیده باشیم) احتمال توبه کم می شود. 🖊 آرمان شادمان https://eitaa.com/shadman
گزارش محرمانه سازمان سیا درباره ایران ۱۴ سال پیش در همین روز سازمان CIA (آمریکا) گزارشی محرمانه درباره «ایران» به «کنگره» ارسال کرد. در این گزارش آمده بود: ایران توانسته در زمینه «موشک بالستیک» به «خودکفایی» برسد. در این زمینه یک «تحلیل تربیتی» وجود دارد که در پیام بعدی به آن اشاره می کنیم. 🖊 آرمان شادمان https://eitaa.com/shadman
معرفی روش تربیتی جدید سَبک های مختلفی در زمینه «تربیت» در دنیا وجود دارد. سبک تربیتی جدیدی در «ایران معاصر» مشاهده می شود (که جا دارد «محققین» آن را «نظریه سازی» کنند) شاید بتوان اسم آن را «تربیت جهاد محور» گذاشت. وقتی فرد در وسط «نبرد حق و باطل» قرار می گیرد، «یادگیری» او به شدت افزایش می یابد. (تا بتواند با به دست آوردن آن «علم»، بر «جبهه باطل» غلبه کند) لذا اگر دغدغه «یادگیری» فرزندمان را داریم، نباید صرفا به «مهارت» و «تکنیک» های یادگیری اکتفاء کنیم. بلکه به سمت «هویت سازی» برویم. یعنی فرزندمان در دوره «نوجوانی» این «هویت» را پیدا کند که من در «نبرد حق و باطل»، دارای نقش و ماموریت هستم. سرعت رشد «صنعت موشکی» به دلیل همین هویت سازی در «متخصصان موشکی» بود (برخلاف صنایع دیگری مثل «خودروسازی») 🖊 آرمان شادمان https://eitaa.com/shadman
در جریان حمله امروز تروریست ها به سیستان و بلوچستان اتفاق جالبی افتاد. سروان «مسلم کریمی» خود را روی نارنجک انداخت (تا دیگران آسیب نبینند) و به شهادت رسید /صابرین 🔸 بخشی از دانش «تربیت» به ایجاد «صفت» ها می پردازد. 🔸 اما همه «صفت» ها مثل هم نیستند. بلکه بعضی «صفت» ها «سرمایه تربیتی» محسوب می شوند.(یعنی صرفا «مصرف» نمی شود، بلکه خودش باعث ایجاد «صفت» ها و «زیرساخت های تربیتی» دیگر می شود) 🔸 «ایثار» (از خود گذشتگی) یکی از همین صفات مهم است. 🔸 در رابطه با ایجاد صفت «ایثار» نکته زیاد است (که در این نوشته کوتاه مجال آن نیست) اما یکی از راه های ترویج این «صفت»، همین است که افراد «ایثارگر» را تبدیل به «نماد» کنیم. لذا در معرفی این شخصیت، «کار رسانه ای» کنیم. 🖊 آرمان شادمان https://eitaa.com/shadman
اخیرا فیلم هایی از گروه های «سرود مذهبی» دیده می شود که «دختران» و «پسران» خیلی نزدیک به هم اجرا می کنند. این در حالی است که سن آنان به انتهای «کودکی» (اواخر دبستان) و حتی «نوجوانی» هم رسیده است. 🔸 بخشی از «تربیت» به مسأله «رابطه ها» می پردازد. 🔸 هر چه به انتهای «کودکی» و «نوجوانی» نزدیک می شویم، مسأله «رابطه ها» جدی تر می شود. 🔸در «نوجوانی» مسأله «ارتباط» به اوج می رسد. (چرا که در این دوره، فرد دارد «شبکه ارتباطی» خودش را می سازد) 🔸 برای «بازسازی رابطه ها» (در دوره نوجوانی) ممکن چالش هایی به وجود بیاید. مثل «رفاقت افراطی»، «ارتباط با غیر همجنس»، «انتخاب رفیق ناسالم» و ... . 🔸 یکی مهمترین ارکان تربیتی در رابطه ها، «محیط» است. اگر شرایط محیطی طوری باشد که «رابطه مضر» شکل نگیرد، چالش کمتری برای «بازسازی رابطه» داریم. 🔸 باید حواسمان باشد که حداقل در «محیط های مذهبی» و به اسم کار «فرهنگی» (سرود، هیئت، اردو و ...) فضا را برای «ارتباط غلط» باز نکنیم و عبور از این دوره (بازسازی رابطه ها) را سخت نکنیم. 🖊 آرمان شادمان https://eitaa.com/shadman
اخیرا تعدادی از دانشجویان دختر دانشکده الزهرا بوشهر فیلمی را منتشر کردند که در آن (به عنوان جشن فارغ التحصیلی) می رقصند. سریعا بی بی سی، منو تو، ایران اینترنشنال و ... آن را منتشر و از آنان دفاع کردند. دو نفر از وکیل های بوشهر هم اعلام کردند که اگر احیانا پای این دانشجویان به دادگاه باز شود، حاضرند به طور «رایگان» وکیل آنان شوند. عبارت هایی که در دفاع از آنان به کار می رود معمولا این است که «شادی حق آنان است»، «شادی جرم نیست!» و ... . در این زمینه تحلیل تربیتی و فرهنگی وجود دارد که به آن اشاره میکنیم: 🖊 آرمان شادمان https://eitaa.com/shadman
🔸 بخشی از تربیت به «تنظیم احساس و هیجان» می پردازد. 🔸 مثلا اگر کودکی با «مسخره کردن» یا «شکستن پنجره» دیگران کیف می کند، او را (از راه های مختلف، حتی شاید «تنبیه») توجیه می کنند. 🔸 کار به جایی می رسد که همین کودک بعدا از این کار (مسخره کردن یا شکستن پنجره) احساس «عذاب وجدان» پیدا می کند. 🔸 تبدیل احساس «شادی» به «عذاب وجدان» یک «تغییر» بود که «خانواده» و «مربی» باید به وجود بیاورد. (کسی هم جوسازی نمی کند که «مخالف شادی» هستیم) 🔸 همین افراد اگر فرزندشان به مدرسه نرود و در خانه با گوشی بازی کند، مزاحم «شادی» فرزندشان می شوند و «به زور» او را به مدرسه می فرستند. (ظاهراً اینجا «شاد بودن» حق افراد نیست!) 🔸 در واقع این افراد منظور خود را «کامل» بیان نمی کنند، در ابتدا می گویند «شادی حق افراد است»! (که البته حرف بدی نیست، کسی را هم نمی شناسم‌که با آن مخالف باشد) 🔸 اما ظاهرا منظور آنان این است که «شادی از هر راهی که به دست بیاید حق افراد است و نباید جلوی آن را گرفت!» 🔸 در این صورت در «چهارشنبه سوری» نیز باید همه آزاد باشند (هر چند خودشان و دیگران را قطع عضو کنند!) چرا که دلشان می خواهد با این «شیوه»، «شاد» باشند. 🔸 یا در بعضی مناطق که در «عروسی» ها تیراندازی می کنند (و همیشه تعدادی بابت آن کشته می شوند) را نیز باید آزاد گذاشت. چرا که «شادی حق هر فرد است» 🔸 لذا «شادی حق افراد است» ولی «نه از هر راهی»! 🔸 نتیجه: در جامعه نیز باید «نهاد های فرهنگی و انتظامی» به «شیوه شادی کردن» ورود کنند. 🖊 آرمان شادمان https://eitaa.com/shadman