مهارتی به نام «تصمیم گیری»
#ویراست
🔷گاهی (از سر دلسوزی) #نوجوان را در تصمیم گیری ها محدود می کنیم، چون می گوییم تجربه ندارد و «اشتباه» می کند
🔷 اما #تصمیم_گیری یک #مهارت است؛ این محدودیت ها باعث می شود فرصت یادگیری این مهارت از او سلب شود و همیشه «وابسته» به تصمیمات شما باقی بماند
🔷 اتفاقا زمان یادگیری این مهارت در «نوجوانی» است
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
رئیسی چگونه رئیسی شد؟
#ویراست
🔷مدرسه علمیه ای که آیت الله رئیسی در آن درس خواند، «حقانی» نام داشت
🔷جالب است بدانید این مدرسه توسط «شهید بهشتی»راه اندازی شد
🔷هدف شهید بهشتی آن بود که در این مدرسه،طلبه هایی تربیت شوند برای آینده کشور اسلامی
🔷وقتی برای «تربیت»اهمیت قائل شویم، امثال «رئیسی»به وجود می آیند.
#رئیسی #شهید_جمهور
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
تربیت فرزند «قدردان»
#ویراست
🔵 فرزندی که فقط «سفره خالی» را ببیند و تلاش و خستگی پدر را نبیند، «قدردان» نیست.
🔵 چون فقط «آرزوهای خیالی» ـش مهم است و توان درک «واقعیت» را ندارد.
🔵 مردمی که با درد معیشت، عزادار #شهید_رئیسی شدند، «قدردان» بودند.
#تربیت_رویا_مدار
#تربیت_واقع_مدار
🖊 آرش شادمان
https://eitaa.com/shadman
هدایت شده از خط تعالی - آرش و آرمان شادمان
📣 سلسله صوت های آموزش «فرزندپروری عمومی»
🎤 حجت الاسلام آرش شادمان
🔥 در کانال آرش و آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
حجت الاسلام آرش شادمان03- تربیت فرزند عمومی.mp3
زمان:
حجم:
1.3M
🎧 جلسه سوم « #تربیت_عمومی»
✅ سن شروع و پایان دوران «نوزادی»
✅ اصلی ترین ویژگی دوران «نوزادی»: وابستگی محض
✅ مهمترین «مراقب» نوزاد: مادر
✅ وظایف مادر:
◀️ برطرف کردن نیازهای اساسی
◀️ در دسترس بودن برای «انس»
✅ «اضطراب جدایی» در نوزاد
✅ شاغل بودن یا نبودن مادر در نوزادی فرزند
🎤 آرش شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
https://eitaa.com/shadman
نشست تربیت فرزند
🔊 با حضور:
حجت الاسلام آرمان شادمان
روحانی و روانشناس
⏰ زمان: شنبه ۱۲ خرداد؛ ساعت ۲۰:۳۰
🏠 مکان: انتهای خیابان باهنر، خ سامان، شهرک شهید باهنر
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
https://eitaa.com/shadman
برنامه مشترک مدرسه، مسجد و خانواده برای رشد نوجوان
🔷 پایه هفتم آغاز دوره جدید (نوجوانی) است که برای والدین، نگرانی های زیادی ایجاد می کند.
🔷 برای ورود به این مرحله، باید «برنامه» داشت.
هم «معلم»، هم «مربی» و هم «والدین» باید در این زمینه «هماهنگ» عمل کنند.
🔷 امروز جلسه ای با حضور والدینی که متقاضی ثبت نام در مدرسه مأوا هستند، برگزار می شود.
🔷 در بخشی از این جلسه به نکاتی در زمینه «برنامه مشترک مدرسه، مسجد و خانواده» برای رشد نوجوان خواهیم پرداخت.
📅 زمان: شنبه، 12 خرداد
🕔 ساعت 17:00
🏫 مکان: دانشگاه خلیج فارس، دانشکدۀ ادبیات، سالن فردوسی
🖊 آرمان شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
https://eitaa.com/shadman
لجبازی یعنی: حالم رو گرفتی؟! حالت رو می گیرم!
#عکس_نوشت
🔵 در خیابان اگر دست کودک را رها کنی گریه می کند ولی اگر دست نوجوان را بگیری عصبانی می شود؛ چون اولی «وابسته» است و دوست ندارد «رها» شود ولی دومی دوست دارد «مستقل» باشد.
🔵 اگر «نوجوان» احساس کند کسی نگاه «از بالا به پایین» به او دارد، با او می جنگد؛ چون نمی خواهد زیر «چتر» او قرار بگیرد.
🔵 در تعامل با «نوجوان» نباید مثل «مدیر» رفتار کنیم (بالا به پایین)؛ بلکه باید مثل «دیپلمات» عمل کنیم (موضع برابر) تا به «لجبازی» ختم نشود.
🖊 آرش شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
https://eitaa.com/shadman
ترسناک تر از استقلال!
🔷 با ورود به دوره «نوجوانی»، برخی خانواده ها از «مستقل شدن» فرزندشان ترس دارند.
🔷 متن بالا درباره این توضیح می دهد که: نباید از «استقلال» فرزندمان بترسیم! بلکه باید از چیز دیگری ترسید!
🖊 آرمان شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
https://eitaa.com/shadman
تقویت #اعتماد_به_نفس برای کودک زیر 4 سال (1)
#ورق_بزنید
🔵 وقتی جایی می روند، بزرگترها مانع آن ها می شوند و وقتی چیزی بر می دارند، بزرگترها پس می گیرند.
🔵 به همین دلیل احساس «شکست» و «ضعف» می کنند و وقتی بزرگتر می شوند، «اعتماد به نفس» کمتری خواهند داشت.
🔵 پس در «کار»ها و «مکان» هایی که برای خودشان و دیگران ضرر ندارد، آن ها را آزاد بگذارید.
🔵 سخت شد؟! دو راهکار ساده ...
🔵 پاک سازی محیط
هر چیزی که نمی خواهید کودک به آن دست بزند را از محیط دور کنید.
حتی تا می توانید آن ها را طوری دور کنید که کودک آن ها را نبیند و بهانه نگیرد.
🔵 معامله
از دستتان در رفت و کودک چیزی را برداشت؟!
با او معامله کنید؛ یعنی چیز دیگری را که دوست دارد به او بدهید و آنچه در دست دارد را پس بگیرید.
🖊 آرش شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
https://eitaa.com/shadman