حجت الاسلام آرش شادمان02- تربیت عمومی.mp3
زمان:
حجم:
1.1M
🎧 جلسه دوم « #تربیت_عمومی »
✅ تقسیم دوره های زندگی:
◀️ نوزادی
◀️ کودکی
◀️ نوجوانی
✅ تحولات جسمی، احساسی و رفتاری در دوره های مختلف
🎤 آرش شادمان
https://eitaa.com/shadman
مهارتی به نام «تصمیم گیری»
#ویراست
🔷گاهی (از سر دلسوزی) #نوجوان را در تصمیم گیری ها محدود می کنیم، چون می گوییم تجربه ندارد و «اشتباه» می کند
🔷 اما #تصمیم_گیری یک #مهارت است؛ این محدودیت ها باعث می شود فرصت یادگیری این مهارت از او سلب شود و همیشه «وابسته» به تصمیمات شما باقی بماند
🔷 اتفاقا زمان یادگیری این مهارت در «نوجوانی» است
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
رئیسی چگونه رئیسی شد؟
#ویراست
🔷مدرسه علمیه ای که آیت الله رئیسی در آن درس خواند، «حقانی» نام داشت
🔷جالب است بدانید این مدرسه توسط «شهید بهشتی»راه اندازی شد
🔷هدف شهید بهشتی آن بود که در این مدرسه،طلبه هایی تربیت شوند برای آینده کشور اسلامی
🔷وقتی برای «تربیت»اهمیت قائل شویم، امثال «رئیسی»به وجود می آیند.
#رئیسی #شهید_جمهور
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
تربیت فرزند «قدردان»
#ویراست
🔵 فرزندی که فقط «سفره خالی» را ببیند و تلاش و خستگی پدر را نبیند، «قدردان» نیست.
🔵 چون فقط «آرزوهای خیالی» ـش مهم است و توان درک «واقعیت» را ندارد.
🔵 مردمی که با درد معیشت، عزادار #شهید_رئیسی شدند، «قدردان» بودند.
#تربیت_رویا_مدار
#تربیت_واقع_مدار
🖊 آرش شادمان
https://eitaa.com/shadman
هدایت شده از خط تعالی - آرش و آرمان شادمان
📣 سلسله صوت های آموزش «فرزندپروری عمومی»
🎤 حجت الاسلام آرش شادمان
🔥 در کانال آرش و آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
حجت الاسلام آرش شادمان03- تربیت فرزند عمومی.mp3
زمان:
حجم:
1.3M
🎧 جلسه سوم « #تربیت_عمومی»
✅ سن شروع و پایان دوران «نوزادی»
✅ اصلی ترین ویژگی دوران «نوزادی»: وابستگی محض
✅ مهمترین «مراقب» نوزاد: مادر
✅ وظایف مادر:
◀️ برطرف کردن نیازهای اساسی
◀️ در دسترس بودن برای «انس»
✅ «اضطراب جدایی» در نوزاد
✅ شاغل بودن یا نبودن مادر در نوزادی فرزند
🎤 آرش شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
https://eitaa.com/shadman
نشست تربیت فرزند
🔊 با حضور:
حجت الاسلام آرمان شادمان
روحانی و روانشناس
⏰ زمان: شنبه ۱۲ خرداد؛ ساعت ۲۰:۳۰
🏠 مکان: انتهای خیابان باهنر، خ سامان، شهرک شهید باهنر
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
https://eitaa.com/shadman
برنامه مشترک مدرسه، مسجد و خانواده برای رشد نوجوان
🔷 پایه هفتم آغاز دوره جدید (نوجوانی) است که برای والدین، نگرانی های زیادی ایجاد می کند.
🔷 برای ورود به این مرحله، باید «برنامه» داشت.
هم «معلم»، هم «مربی» و هم «والدین» باید در این زمینه «هماهنگ» عمل کنند.
🔷 امروز جلسه ای با حضور والدینی که متقاضی ثبت نام در مدرسه مأوا هستند، برگزار می شود.
🔷 در بخشی از این جلسه به نکاتی در زمینه «برنامه مشترک مدرسه، مسجد و خانواده» برای رشد نوجوان خواهیم پرداخت.
📅 زمان: شنبه، 12 خرداد
🕔 ساعت 17:00
🏫 مکان: دانشگاه خلیج فارس، دانشکدۀ ادبیات، سالن فردوسی
🖊 آرمان شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
https://eitaa.com/shadman
لجبازی یعنی: حالم رو گرفتی؟! حالت رو می گیرم!
#عکس_نوشت
🔵 در خیابان اگر دست کودک را رها کنی گریه می کند ولی اگر دست نوجوان را بگیری عصبانی می شود؛ چون اولی «وابسته» است و دوست ندارد «رها» شود ولی دومی دوست دارد «مستقل» باشد.
🔵 اگر «نوجوان» احساس کند کسی نگاه «از بالا به پایین» به او دارد، با او می جنگد؛ چون نمی خواهد زیر «چتر» او قرار بگیرد.
🔵 در تعامل با «نوجوان» نباید مثل «مدیر» رفتار کنیم (بالا به پایین)؛ بلکه باید مثل «دیپلمات» عمل کنیم (موضع برابر) تا به «لجبازی» ختم نشود.
🖊 آرش شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
https://eitaa.com/shadman
ترسناک تر از استقلال!
🔷 با ورود به دوره «نوجوانی»، برخی خانواده ها از «مستقل شدن» فرزندشان ترس دارند.
🔷 متن بالا درباره این توضیح می دهد که: نباید از «استقلال» فرزندمان بترسیم! بلکه باید از چیز دیگری ترسید!
🖊 آرمان شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
https://eitaa.com/shadman