❓راهکارهای سند ۲۰۳۰ توسعه پایدار؟ اسلام حداقلی؟ یا جریان های تمدنی؟
(به بهانه برگزاری اولین اجلاسیه مشترک جریان های تمدنی در قم)
⚡️سه جریان عمده در کشور وجود دارد:
1⃣ اولین جریان: جریان سنتی حوزه است که عمدتا دین را در اعمال فردی خلاصه می کند (#دین_حداقلی) و پیامبر را یک #مُرشد_معنوی می داند و بقیه امور را به #بناء_عقلاء (بخوانید: کارشناسان پوزیتویستی) می سپرد. و تقریبا هیچگونه ارتباطی بین #نظم_اجتماعی و #دینداری_مردم نمیبیند و برای دیندار کردن مردم فقط به #بیان و #وعظ بسنده می کند.
2⃣ جریان دوم: جریان کارشناسان توسعه گرای وطنی است. همانان که راه حل مشکلات کشور را در #اسناد_بین_المللی و #سند_ضالّه_توسعه_پایدار جستجو می کنند.
3⃣ جریان سوم: جریان های تمدنی کشور؛ که نه سند ۲۰۳۰ را راه نجات می داند و نه ناامید از #کارآمدی_اسلام است. بلکه همراه با امامین انقلاب، قائل به #جامعیت_اسلام است و راه حل مشکلات کشور را در #کلمات_مبتنی_بر_اشرافِ خالق و مترجمان وحی جستجو می کند.
🔰 اولین اجلاسیه مشترک جریان های تمدنی در قم، نشان دهنده متولدشدن یک #دستگاه_کارشناسی_جدید_فقهی است که:
اولاً: امیدوار به آینده است و قائل به "قُعود" و "نِق زدن" نیست.
ثانیاً: همه کارشناسان کشور را به دست کشیدن از راهکارهای امتحان پس داده و شکست خورده ی #توسعه دعوت می کند. و آنان را به جای رفتن به #ماساچوست و #سوربُن و #استنفورد به #قم دعوت می کند.
👌 برخی از راهکارهای فقهی جریانهای تمدنی برای حل مشکلات مردم:
۱- رایگان کردن زمین برای مردم (طبق حکم فقهی مترقی #احیاء_موات)
۲- مدیریت شهری بر مبنای تقسیمات کوچک و محله. (طبق احکام مترقی #محیط_همسایگی)
۳- تلاش در راستای #پیشگیری_ساختاری_از_بیماری (نه تمرکز بر ساخت بیمارستان و دارو)
۴- تحول در نظام آموزش و پرورش (تربیت انسان در راستای بهینه سازی روابط انسانی خصوصا در خانواده، نه تربیت تکنسین برای بخش خدمات و تولید)
و ...
🌟 جهت مطالعه بیشتر به گزارش #اولویت_های_تمدنی_دوازده_گانه در مقابل اهداف سند توسعه پایدار مراجعه بفرمایید.
🌟 گزارش اولیه از اولین اجلاسیه مشترک جریان های تمدنی کشور:
https://eitaa.com/Tamadon_Islam/22
✍ شاگرد مدرسه هدایت. قم
سه شنبه. ۲۶ دی ۱۴۰۲
https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
⚡️سوالات فراوان پاسخ داده نشده در کشور توسط حوزه های علمیه!!
♦️ علت: ناتوانی و عدم جامعیت اسلام❓یا ضعف قواعد مُمهّده ی استنباط در حوزه علمیه❓
🔸 آنچه فقهای بزرگوار در فقه مُعذّر و مُنجّز به وسیله ی قواعد مُمهّده ی مرتبط با آن، به دنبال آن هستند، دستیابی به حجّت برای اعمال مکلفین در احکام خمسه (وجوب، حرمت، استحباب و کراهت) است.
مثل: استنباط وجوب نماز و روزه حج، حرمت شرب خمر و اکل مال یتیم، استحباب خواب قیلوله، کراهت ایستاده آب خوردن در شب و...
🔸 ولی سوالات فراوانی، در جامعه وجود دارد؛ مانند:
- نظر اسلام در مورد مدیریت شهری چیست؟
- نظر اسلام در مورد ساختمان چیست؟
- نظر اسلام در حوزه سلامت جامعه چیست؟
- نظر اسلام در بودجه ریزی و تقسیم بیت المال چیست؟
- نظر اسلام در مورد طراحی بازار چیست؟
- نظر اسلام در مورد محرومیت زدایی چیست؟
- نظر اسلام در مورد هوش مصنوعی چیست؟
و ...
🔸پاسخ به این سوالات؛ یا توسط حوزه های علمیه داده نشده و یا اینکه به صورت بسیار کلی و غیرکاربردی داده شده است!
نتیجه هم این شده است که: دستگاه های دانشی دیگر (دانشگاه های مبتنی بر علوم ترجمه شده غربی)، و سند ۲۰۳۰ توسعه پایدار پاسخگویی اینها را به دست گرفته اند!
❓آیا عدم جامعیت اسلام (در پاسخگویی به تمام سوالات جامعه) را بپذیریم؟
و یا احتمال ضعف قواعد ممهده ی استنباط و نیاز به ارتقاء قواعد مُمهّده را؟
سلسلسه جلسات تبیین قواعد اصولی فقه البیان؛ ارائه پیشنهاد مدرسه فقهی هدایت برای ارتقاء قواعد مُمهّده علم اصول است.
✍ شاگرد مدرسه هدایت. قم
چهارشنبه. ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
❌ اشتباه استراتژیک آقای اکبرنژاد ؟!
و عدم فهم ایشان از تاثیر برنامهريزی توسعه بر ایجاد مشکلات برای مردم!
⚡️وجود مشکلات و برخی ناکارآمدی ها در کشور، امری است که قابل انکار و توجیه نیست و برای همه قابل مشاهده است؛ ولی در مورد منشأ این مشکلات، دیدگاه های مختلفی وجود دارد (که متأسفانه آقای اکبرنژاد در تشخیص منشأ، اشتباه استراتژیک و فاحشی مرتکب شده است!) :
1️⃣ دیدگاه مسئولین توسعه گرای غرب زده:
🔸هدف: دستیابی کامل به توسعه.
🔸راه رسیدن به هدف: عمل به مفاهیم و اسنادبينالمللی و سند ۲۰۳۰ توسعه پایدار.
🔸مانع اصلی: شخص رهبری انقلاب و نیروهای انقلابی!
(نکته: هدف انقلاب و امام و رهبری، رسیدن به #تمدن_اسلامی است؛ نه رسیدن به #توسعه_پایدار!! فتامّل)
2️⃣ دیدگاه مسئولین توسعه گرای (به اصطلاح:) انقلابی! :
🔸هدف: رسیدن به #تمدن_اسلامی.
🔸راه رسیدن به هدف: برنامهریزی توسعه!! (آشی مخلوط از عمدتاً مفاهیم اسناد بینالمللی و سند ۲۰۳۰ !! و اندکی هم آیات و روایات!)
(علت این خلط: یکسان انگاریِ #توسعه_غربی و #پیشرفت_اسلامی!)
🔸مانع: تقریبا هیچکس!
🔸نتیجه: ناکارآمد پنداشتن اصل نظام اسلامی در دید عموم مردم!!! (دلیل: حل نشدن بسیاری از مشکلات مردم)
3️⃣ دیدگاه عمده نیروهای انقلابی:
🔸هدف: تمدن اسلامی.
🔸راه رسیدن: روی کارآمدن دولت انقلابی و پاک.
🔸مانع: مسئولین نالایق و بعضاً خائن.
* اشکال این دیدگاه: حل نشدن بسیاری از مشکلات حتی با روی کارآمدن دولت و مسئولین پاک و انقلابی!
4️⃣ دیدگاه جریان سنتی حوزه:
🔸هدف: عمل مکلفین به احکام.
🔸راه رسیدن به هدف: بیان و تبلیغ.
🔸مانع: عدم تبیین صحیح از اسلام.
5️⃣ دیدگاه آقای اکبرنژاد:
🔸هدف: تمدن اسلامی.
🔸مانع: کوتاهی ها و بی کفایتی شخص امام و رهبری و نیروهای انقلابی!!!!
🔸راه رسیدن: روشنگری و مبارزه شجاعانه با موانع (ظاهراً)!
5️⃣ دیدگاه مدرسه فقهی هدایت:
🔸هدف: تحقق تمدن نوین اسلامی.
🔸راه رسیدن: نظام سازی اسلامی.
🔸مانع: نظم تمدن مدرنیته. (متولی و مغز متفکر: سازمان برنامهریزی!)
🔰نتیجه بحث:
خطای استراتژیک آقای اکبرنژاد در این است که:
تاثیر برنامهریزی توسعه (خاصه سازمان برنامهریزی) را بر ایجاد مشکلات برای زندگی و دینداریِ مردم فهم و درک نکردهاند!!
(تاثیراتی مانند: ۱. فقر و محرومیت/ ۲.فساد و اختلاس/ ۳. گسترش بانکهای ربوی/ ۴. ناعدالتی و فاصله طبقاتی/ ۵. ایجاد بیماری/ ۶. تورّم و گرانی/ ۷. افسانه خانه دارشدن مردم! / ۸. ایجاد بیهویتی و گمنامی در بین مردم/ ۹. افزایش سن ازدواج/ ۱۰. افزایش طلاق/ ۱۱. تضعیف خانواده/ ۱۲. کاهش فرزندآوری و تحدید نسل/ ۱۳. افزایش تجرّد قطعی!/ ۱۴.ضعف و بیدینی مردم و...)
🔸آقای اکبرنژاد بخاطر عدم توانایی تجزیه و تحلیلِ "تاثیر نظم مدرن بر زندگی مردم"؛ این مشکلات را به رهبران عزیز انقلاب نسبت میدهد!
🔰 نکته نهایی:
مدرسه فقهی هدایت، قائل به وجود دو نوع دولت در کشور میباشد: ۱) دولت مردمی ۲) دولت مدرن.
منشأ کارآمدی های موجود در کشور، ناشی از دولت مردمی ای که ناشی از شجره طیبه انقلاب و فقه شیعه و ولایت فقیه است (نحنُ اصلُ کلّ خیر[کافی.ج۸.ص۲۴۲])؛ میداند.
و منشأ ناکارآمدی های موجود در کشور، را ناشی از برنامهریزی توسعه و اسناد بین المللی (عدوّنا اصل کل شرّ[کافی.ج۸.ص۲۴۳]) و سازمان برنامهریزی میداند؛ که در دولتهای رسمی و مدرن کشور نمایان میشود.
🔹لذا ایشان و همه دغدغه مندان نسبت به مشکلات مردم را به مطالعه کتب مدرسه فقهی هدایت که در این موضوع نگاشته شده (خصوصاً ۱۰ جلسه ابتدایی از کتاب "برنامهریزی با نگاه الگوی اسلامی پیشرفت" در دانشگاه صنعتی شریف) دعوت میکنم.
✍️ شاگرد مدرسه هدایت. قم
چهارشنبه. ۲ اسفند ۱۴۰۲
(سالروز ولادت حضرت علی اکبر (علیه السلام))
#توسعه_محرومیت_زاست
#سازمان_برنامه_و_بودجه
#مدرسه_فقهی_هدایت
#حوزه_سنتی
#حوزه_نظام_ساز
https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
❓امیدآفرینی و حل مشکلات مردم؛ با رأی به "اصولگرایان" یا "اصلاحطلبان" ؟ و یا به طرفداران تحوّل ریشهای در "نظام مسائل" کشور؟
🔹اگرچه در برخی از امور سیاسی، اختلاف نظرهایی بین جریان اصولگرا و اصلاح طلب وجود دارد؛ ولی متأسفانه در عرصه عمل و در برنامههای اجرایی، هر دو جریان یک مسیر را طی میکنند! و آن هم مسیر #برنامهریزی_توسعه و #مفاهیم_اسناد_بینالمللی است!!
↩️ لذا سالهای سال است نتوانستهاند مشکلاتی مانند: قیمت سرسام آور مسکن! بانکهای رَبَوی! تورّم و گرانی! افزایش مشکلات خانوادگی و طلاق و ازدواج ...! افزایش گمنامی و بیهویتی در شهرهای بزرگ، افزایش بیماریها و... را حل کنند!
⬅️ دلیل:
دغدغههای برنامهریزی توسعه، حل مسائلی است که تقریباً هیچ برنامه منسجمی برای حل مشکلات فوق ندارد!!
لذا تا وقتی که "نظام مسائل کشور" بر مبنای #توسعه پیش میرود، این مشکلات نیز حل نخواهد شد!
لذا ما نیازمند یک تغییر و تحول اساسی در نظام مسائل کشور هستیم.
📬 خوشبختانه به فضل الهی؛ جریانهای تمدنی کشور؛ برای دستیابی به یک تحول ریشهای در نظام برنامهریزی کشور (با پشتوانه ۲۵ سال تحقیق و پژوهش علمی و میدانی) به یک نظام مسائل جدید برای حل مشکلات مردم (موسوم به #اولویتهای_تمدنی_دوازدهگانه) رسیدهاند که میتواند آغازی برای ایجاد تحول اساسی در نظام مسائل کشور به حساب آید:
1⃣ اداره شهرها براساس تقسیمات بزرگ؟ یا تقسیمات کوچک (محله محوری)؟
2⃣ ساخت خانه برای مردم به صورت آپارتمان؟ یا به صورت خانههای حیاط دار (دار واسعه)؟
3⃣ محتوای کتابهای آموزش و پرورش بر مبنای تربیت تکنسین برای بخش خدمات و تولید؟ یا بر مبنای تقویت خانوادهها و روابط انسانی؟
4⃣ توسعه خدمات درمانی؟ یا پیشگیری از بیماری؟
5⃣ امنیت به محوریت مانیتورینگ و هوش مصنوعی؟ یا بر مبنای خودکنترلی؟
6⃣ سپردن تجارت کشور به اغنیاء؟ یا زمینهسازی برای تجارت عمومی؟
7⃣ سیاست خارجه توسعه گرا؟ یا گسترش ارتباط با مناطق جغرافیایی ظهور؟
8⃣ پذیرش روایتهای غلط یونسکو و آیکوموس از گذشته؟ یا پذیرش روایت های جدید؟
9⃣ محرومیت زدایی به محوریت افسانه بازتوزیع درآمدها؟! یا به محوریت مردمی سازی تولید + توزیع عادلانه معادن و انفال (مراتع، جنگلها، و...) بین مردم؟
🔟 تصویب قانون توسط مجلس برای همه چیز؟ یا تصویب قوانین مادر؟
1⃣1⃣ بودجهریزی (توزیع بیت المال) به محوریت شرکتهای بزرگ اقتصادی؟ یا به محوریت خانوادهها؟
2⃣1⃣ نگهبانی از نظام با روش فعلی؟ یا لزوم ارتقاء الگوی نگهبانی؟
🧮 قابل ذکر است که: برخی از دلسوزان انقلابی یک نظام مسائلی را برای ارزیابی و انتخاب کاندیدای اصلح پیشنهاد دادهاند؛ ولی متاسفانه قریب به اتفاق این مسائل، همان مسائل مرتبط و تسهیل کننده ی نظم کلان توسعه است!!! و لااقل دو اشکال بر آن وارد است: ۱) نگاه کاملاً بخشی و فقط مرتبط با محور اصلی برنامهریزی توسعه (یعنی: بخش اقتصاد). ۲) به صورت ملموس و مستقیم به مشکل خانوادهها پرداخته نشده است (مگر با وسائط بسیار بعید!!)
✍ شاگرد مدرسه هدایت. قم
دوشنبه. ۷ اسفند ۱۴۰۲
#اولویتهای_تمدنی_دوازدهگانه
#امیدآفرینی
#مشارکت_حداکثری
https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
🔸تأسیس دستگاه دانشی جدید در حوزه اقتصاد؛ لازمه تحقق شعار سال ۱۴۰۳ (جهش تولید با مشارکت مردم)
نامگذاری ۱۴ سال متوالی توسط رهبر حکیم انقلاب با موضوع اقتصادی؛ علاوه بر اینکه نشاندهنده مشکلات اقتصادی مردم است، نشاندهندۀ ضعف و ناکارآمدی حادّ در دستگاه کارشناسی کشور در حوزه اقتصاد نیز میباشد!!
چرا که: با این همه ظرفیت در کشور (از جهت منابع مادی و معنوی)؛ فرصت لااقل ۱۴ ساله (اگر نگوییم ۸۰ ساله!) برای نشاندادن کارآمدی و حل مشکلات، فرصت کمی نبوده است!
به نظر ما؛ دستگاه کارشناسی کشور، دچار بیماری مُزمن (یعنی: بیماری توسعهگرایی و پیروی از اسناد بینالمللی) است. به همین خاطر، توانایی حل مشکلات اقتصادی را در آینده نیز نخواهد داشت!
مقام معظم رهبری هم سال هاست فرمودهاند: «انتقاد از نقشه پیشرفت به شیوه غربی، امروز مخصوص ملتهای شرق نیست، مخصوص ما نیست؛ خودِ اندیشمندان غربی، خودِ فرزانگان غربی، زبان به انتقاد گشودهاند؛ هم در زمینههای اقتصادی، هم در زمینههای اخلاقی، هم در زمینههای سیاسی. همان چیزی که به آن افتخار میکردند به عنوان لیبرال دموکراسی، امروز مورد انتقاد است؛ پس این هم نقشه پیشرفت نیست. ... مسیرِ پیشرفت، مسیر غربی نیست، مسیر منسوخ و برافتاده اردوگاه شرقِ قدیم هم نیست. ... پس ما بایستی مسیرِ مشخصِ ایرانی- اسلامی خودمان را در پیش بگیریم و این را با سرعت حرکت کنیم؛ با سرعت مناسب.» (۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۷)
🔹خوشبختانه جریانهای تمدنی کشور (در راستای عمل به فرامین رهبر عزیز انقلاب) با پشتوانه بیش از 25 سال پژوهش، راهکارهایی را برای حل مشکلات اقتصادی مردم (براساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت) تدوین نموده اند.
برخی از این راهکارها عبارت است از:
۱- احیاء محلهمحوری (تأمین نیازهای چهارگانه خانوادهها در محلات با محوریت خانوادهها)
(نه با محوریت شرکتهای بزرگ و سرمایهدارها)
۲- اجرای قانون مترقی احیاء موات و واگذاری زمین رایگان به مردم به جهت ساخت خانههای حیاط دار (بستر اصلی اقتصاد مقاومتی و مردمی = تأمین نیازهای چهارگانه خانواده)
۳- احیاء مشاغل برتر (مشاغل تأمینکنندۀ غذا و لباس) در بستر محلات.
(نه مشاغل استخدامی)
۴- راهاندازی آموزش علوم مرتبط با مشاغل برتر در محلات.
۵- احیاء و تأسیس بنگاههای کوچک محلی و خانوادگی (با محوریت و مدیریت خانوادهها)
(در مقابلِ تأسیس بنگاههای بزرگ به محوریت سرمایهدارها)
💢 در آخر: به دولت و مسئولین دلسوز کشور توصیه میکنیم: «آزموده را آزمودن خطاست!» به جای رجوع صدباره به نظریات معیوب توسعه و اسنادبینالمللی! (و در نتیجه: عدم حل مشکلات اقتصادی مردم و ناامیدکردن مردم و بدنامکردن نظام و انقلاب)؛ یک مقدار هم به نظریات مترقی جریانهای تمدنی کشور و حوزه علمیه قم که متکی بر علوم مبتنی بر اِشراف از آیات و روایات است، مراجعه کنید.
✍️ شاگرد مدرسه هدایت. قم
۱۵ رمضان سال ۱۴۴۵ ه. ق
(روز میلاد باسعادت امام حسن مجتبی علیه السلام)
۷ فروردین ۱۴۰۳
#جهش_تولید_با_مشارکت_مردم
#مردمی_سازی_اقتصاد
#شعار_سال
https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
❓اشکال اصلی مناظرات انتخاباتی:
باتوجه به موقعیت تاریخی «گام دوم انقلاب» و هدف این گام (یعنی: رسیدن به تمدن نوین اسلامی)؛
چرا نظام مسائل پرداخته شده در مناظرات انتخاباتی، هنوز همان مسائل پوسیده و امتحان پس داده «برنامه ریزی توسعه» است؟!
✍ شاگرد مدرسه هدایت
۳۱ خرداد ۱۴۰۳
https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
❓نکته قابل توجه در مناظرات دیشب:
🔰 کلی گویی و فقر دانشی بسیار شدید نامزدهای محترم در مورد موضوع بسیار مهم "پیشگیری از بیماری"!!
🔰 ارزیابی سلامت جامعه با شاخص "افزایش خدمات درمانی"، بسیار ناقص و عقب افتاده است!
🔰 بدون دانش مترقی "پیشگیری ازبیماری"، سطح سلامت جامعه ارتقاء پیدا نخواهد کرد!
⚡️مدرسه فقهی هدایت، نامزدهای محترم و وزارت بهداشت و پزشکان محترم را به مطالعه کتب مدرسه در راستای افزایش دانش مترقی "پیشگیری از بیماری" دعوت میکند!
✍ شاگرد مدرسه هدایت
۱ تیر۱۴۰۳
https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
🔰 نقطه آغاز حرکت به سمت "تمدن نوین اسلامی"(هدف اصلی گام دوم انقلاب)، تحول بنیادین در "شاخصه های ارزیابی کشور" است.
🔰 با ادامه ارزیابی کشور براساس شاخصه های پوسیده و امتحان پس داده "توسعه"؛ دستیابی به "دولت و تمدن اسلامی"، خیالی بیش نیست!!
✍ شاگرد مدرسه هدایت
۳۱ خرداد ۱۴۰۳
https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
🔹تفاوتهای رئیس جمهور تمدنی با رئیس جمهور توسعه گرا (اصولگرا یا اصلاحطاب):
✅ تفاوت اول: در مورد نحوه ساخت و اداره شهر: (بخش اول)
🔰 نظر رئیس جمهور توسعه گرا (اصولگرا یا اصلاحطلب):
پذیرش و ادامه ساخت کلانشهرها !!
+ اداره شهر بر مبنای تقسیمات بزرگ (منطقه محوری)
♨️ آثار و عواقب:
۱- افزایش حمل و نقل (سفرهای درون شهری).
۲- افزایش ترافیک.
۳- افزایش مصرف سوخت.
۴- افزایش آلودگی هوا.
۵- افزایش انواع بیماریها (خصوصا بیماریهای قلبی-عروقی)
۶- افزایش مخارج زندگی.
۷- گران شدن زمین و خانه.
۸- افزایش گمنامی و بی هویتی!
۹- افزایش ناامنی و جرم.
۱۰- ضرورت گسترش مانیتورینگ و هوش مصنوعی.
۱۱- سخت شدن و گران شدن اداره شهر!
و...
بخش دوم (نظر رئیس جمهور تمدنی)
مطالعه بیشتر
✍ شاگرد مدرسه هدایت / ۳ تیر ۱۴۰۳
ادامه دارد ...
#دولت_اسلامی
#دولت_مدرن
https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
🔹تفاوتهای رئیس جمهور تمدنی با رئیس جمهور توسعه گرا (اصولگرا یا اصلاحطاب):
✅ تفاوت اول: در مورد نحوه ساخت و اداره شهر: (بخش دوم)
🔰 نظر رئیس جمهور تمدنی:
ساخت شهرهای کوچک نزدیک به هم
+ بر مبنای تقسیمات کوچک (محله محوری)
✅ آثار و فوائد:
۱- تأمین چهار نیاز اصلی خانواده در محله.
۲- کاهش چشمگیر سفرهای درون شهری!
۳- کاهش مصرف سوخت.
۴- دستیابی به آرزوی عدم آلودگی هوا !!
۵- کاهش و پیشگیری از انواع بیماریها (خصوصا بیماریهای قلبی-عروقی )
۶- واگذاریِ آسان تر امور به مردم.
۷- آسان تر و ارزان تر شدن اداره شهر.
۸- افزایش تعرُّف (شناخت طرفینی گسترده).
۹- افزایش امنیت و کاهش جرم.
۱۰- کاهش و یا بی نیازشدن از مانیتورینگ و هوش مصنوعی.
و...
بخش اول (نظر رئیس جمهور توسعه گرا)
مطالعه بیشتر
✍ شاگرد مدرسه هدایت / ۳ تیر ۱۴۰۳
ادامه دارد...
#دولت_اسلامی
#دولت_مدرن
https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
🔰نزاع اصلی در حادثه عاشورا: محوریت یا عدم محوریت امام(ع)؟
💥اصلیترین مانع تحقق محوریت امام(ع): مفاهیم مدرنیته و اسناد بینالمللی!
🔸تمام حیثیت #مکتب_شیعه به ادعای او بر «محوریت امام در تمام شئون زندگی» خلاصه میشود.
🔸با تحقق انقلاب عظیم اسلامی در ایران، محوریت امام و #فقه_شیعه در امور کلان سیاسی کشور، با نظریه مترقی «ولایت فقیه» تا حد بسیار زیادی محقق گردید.
🔸ولی متأسفانه؛ #محوریت_امام در بقیه امور اداره جامعه، عمدتاً مغفول و به مفاهیم و اسناد بینالمللی تفویض شده است!!
⬇️ ⬇️ چند نمونه: ⬇️ ⬇️
❌ محور برنامهریزی در کشور: برنامهریزی توسعه!
↩️ پیشنهاد جایگزین: برنامه الگوی پیشرفت اسلامی
❌ محور ارزیابی غذا در کشور: کُدکس آلیمنتاریوس و مولکولهای زیستی.
↩️ پیشنهاد جایگزین: الگوی فقهی ارزیابی غذا
❌ محور نحوه ساخت ساختمان: قوانین هبیتات(سازمان مسکن ملل متحد)، مقررات ملّی ساختمان و...
↩️ پیشنهاد جایگزین: مقررات فقهی ساختمان
❌ محور نحوه ساخت و اداره شهر: هدف یازدهم سند 2030 توسعه پایدار و نظریاتی همچون: TOD ، نظریه آمریکایی نوشهرگرایی و ...
↩️ پیشنهاد جایگزین: مدیریت شهری محله محور
❌ محور محرومیت زدایی و کاهش فقر: هدف اول سند ۲۰۳۰ (نظریه توانمندسازی و کاهش فقر)، نظریه سازمان ژاپنی جایکا: فراتسهیلگری و...
↩️ پیشنهاد جایگزین: نظریه فقهی تعرُّف و...
❌ محور آموزش و پرورش: علوم مرتبط با طبقهبندی بیکنی
↩️ پیشنهاد جایگزین: طبقهبندی جدید دانش
❌ محور بهداشت و سلامت: پروتکلهای سازمان بهداشت جهانی WHO و بخش سوم سند ۲۰۳۰
↩️ پیشنهاد جایگزین: نظریات پیشگیری ساختاری از بیماری
❌ محور ساخت بازار: گسترش ساخت مگامالها و هایپرمارکتها (به محوریت سرمایهدارها!)
↩️ پیشنهاد جایگزین: ساخت بازارهای رایگان و عمومی سازی تجارت
❌ محور میراث فرهنگی و روایت اماکن تاریخی: سازمان یونسکو و آیکوموس !
↩️ پیشنهاد جایگزین: الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی
و...
🔰 نکته پایانی:
عزاداری برای سیدالشهدا (علیهالسلام)، بدون دغدغه و تلاش برای کنار زدن #مفاهیم_و_اسناد_بینالمللی و ایجاد #محوریت_برای_امام ، امری است ناتمام در #نصرت_امام (ع)!
✍️ قم، شاگرد مدرسه فقهی هدایت
۱۸ محرم الحرام ۱۴۴۶ (۳ مرداد ۱۴۰۳)
مقبره زکریا بن آدم اشعری (وکیل ارجمند امام رضا و امام جواد (علیهماالسلام))
#نصرت_امام
#محوریت_امام
#اسناد_بین_المللی
https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
❓آیا جدیت اسرائیل در ترور سیدحسن نصرالله و جنگهای آخرالزمانی؛
فقط به جنگ نظامی و امنیتیِ مرسوم خلاصه میشود؟؟
و یا جنبه های مختلف دیگری هم طراحی و در پیش گرفته است؟؟
برای پاسخ به این سوال حیاتی، گفتگوی امشب را از دست ندهید:
https://virasty.com/Islam1357/1727526543327771928
👌طبق استنباط و تحقیق مدرسه فقهی هدایت، دوازده نوع خطر امنیتی، از طرف اسرائیل ایران و تمام کشورهای دنیا را تهدید میکند!!
https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
💢 سکوت و بیتوجهی حوزههای علمیه در قبال تقسیم بیتالمال (بودجهریزی) در سال ۱۴۰۴‼️
🟢 روحانیت بزرگوار شیعه همیشه در سخنرانیهای خود، بر اهمیت فوق العاده بیتالمال در نگاه اسلام، تاکید فراوان داشتهاند؛
🔴 ولی متاسفانه در ۴۵ ساله انقلاب، تقریبا هیچ ورود جدّی در بودجهریزی سالیانه کشور نداشته!! و مثل بقیه نظامات اجتماعی، تقسیم بیتالمال را نیز به کارشناسان برنامهریزی توسعه غربی واگذار نمودهاند!!
🔰 در حالیکه تقسیم بیتالمال در برنامهریزی توسعه، دارای اشکالات مهم و اساسی است؛ از جمله:
1⃣ واگذاری حداکثری ثروت عمومی به بخش خصوصی و دولتی (بخوانید: سرمایهداران!)
(و این خود یک ناعدالتی آشکار و منشا ایجاد فاصله طبقاتی است.)
2⃣ گسترش و تقویت تولید صنعتی در کشور.
🔰 گسترش تولید صنعتی هم به معنای ایجاد شش آسیب و چالش جدی در کشور است:
3⃣ تولید گسترده خوراکیهای غیرطیّب (عاملی موثر بر ایجاد اختلال در متابولیسم بدن و اخلاق جامعه)
4⃣ گسترش انواع آلودگیهای زیست محیطی (خصوصا: گسترش وحشتناک تولید زباله در کشور!)
5⃣ عدم رعایت فاصله مناسب بین محل کار تا محل سکونت. (و در نتیجه: افزایش حمل و نقل و ایجاد مُعضل ترافیک و آلودگی هوا و افزایش مصرف بنزین ...)
6⃣ اِشغال عمده وقت افراد برای شغل (و در نتیجه: عدم توانایی افراد برای تامین دیگر نیازهای زندگی؛ مثل: نیاز تفریح، همسرداری، تربیت فرزند، صله رحم و...)
7⃣ وابستگی شدید به تقویت و تامین مالی بزرگ (یعنی: بانک و بورس)
(و در نتیجه: افزایش پدیده کثیف ربا در جامعه!! و...)
▪️این، یک نمونه از اشکالات بودجهریزی و تقسیم بیتالمال در دولت مدرن حاکم بر کشور است؛
جهت اطلاع از دیگر اشکالات + مدل جایگزین، در نشست مهم فردا در شهر مقدس قم و یا اخبار تکمیلی آن، حاضر شوید.
✍ قم، شاگرد مدرسه فقهی هدایت
۹ آبان ۱۴۰۳
https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat