eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
674 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
530 ویدیو
45 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
تفسیر آیات ۸ الی ۱۶ سوره بقره   ۳ ـ وسعت معنى نفاق ...نفاق معنى وسیعى دارد که هر گونه دوگانگى ظاهر و
صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ آنها کر و لال و کورند. لذا (از راه خطا) باز نمى گردند! (بقره/18) مختصری از تفسیر آیه آنگاه اضافه مى کند: آنها کر هستند و گنگ و نابینا، و چون هیچ یک از وسائل اصلى درک حقایق را ندارند از راهشان باز نمى گردند (صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لایَرْجِعُونَ). چه مثال دقیق و گویائى: در زندگى انسان بیراهه ها فراوان است، اما خط مستقیم که به سر منزل مقصود به پیش مى رود یکى بیش نیست، ولى خطوط انحرافى بى نهایت است، و از آن گذشته، پرده هاى ظلمت، طوفان هاى وحشتناک و حوادث گوناگون در طول این راه فراوان خواهد بود، چراغ پرفروغى که از این حوادث مصون باشد، لازم است که این پرده هاى ظلمت را بشکافد و در برابر طوفان ها مقاومت کند، و آن چیزى جز چراغ عقل و ایمان و خورشید وحى نیست. تفسیر نمونه جلد اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
35.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گزارش تصویری از مرحله اول طرح حاج قاسم ، غربالگری حوزه سرزمینی پایگاه مقاومت بسیج شهیدان پناهی. ۱۱۹_و_۱۲۰_شهری ۱۱۹_شهید_اشرفی_اصفهانی @shahidanpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ آنها کر و لال و کورند. لذا (از راه خطا) باز نمى گردند! (
يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ ۖ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا ۚ وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (روشنایى خیره کننده) برق، نزدیک است چشمانشان را برباید. هر زمان که (برق صفحه بیابان را) براى آنها روشن مى سازد، (چند گامى) در پرتو آن راه مى روند. و چون تاریکى آنها را فرا مى گیرد، مى ایستند. و اگر خدا مى خواست، گوش و چشم آنها را از بین مى برد. زیرا خداوند بر هر چیزى تواناست. (بقره/20) مختصری از تفسیر آیه اگر چه شأن نزول این آیات، منافقان عصر پیامبر(صلى الله علیه وآله) است اما با توجه به این که خط نفاق در هر عصر و زمانى، در برابر خط انقلاب هاى راستین وجود داشته و دارد به منافقان همه اعصار و قرون، گسترش مى یابد، و ما با چشم خود تمام این نشانه ها را یک به یک و مو به مو در مورد منافقان عصر خویش، مى یابیم، سرگردانى آنها، وحشت و اضطرابشان و خلاصه بى پناهى و بدبختى و سیه روزى و رسوائى آنها را درست همانند همان مسافرى که قرآن به روشن ترین وجهى حال او را ترسیم کرده است مشاهده مى کنیم. ( اشاره به دورانى است که جمهورى اسلامى ایران از خطر منافقان، چون سازمان مجاهدین (منافقین) و بنى صدر و اذناب آنها سربلند نجات یافت و آنها هم به ناچار با خوارى و رسوائى از کشور فرار کرده یا تسلیم دادگاه عدالت شدند، بنى صدر که رئیس جمهور بود از ترس به ناچار آرایشى زنانه کرد و به شکل یک زن به فرانسه گریخت، و به صورت زنى بى حجاب، بزک کرده با آرایش وارد فرانسه شد.) تفسیر نمونه جلد اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ ۖ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَ
يَا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ وَالَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ اى مردم! پروردگارتان را که شما، و کسانى را که پیش از شما بودند آفرید، پرستش کنید. تا پرهیزگار شوید. (بقره/21) مختصری از تفسیر آیه   ۱ ـ خطاب: یا أَیُّهَا النّاسُ  اى مردم  که در قرآن حدود بیست بار تکرار شده، و یک خطاب جامع و عمومى است نشان مى دهد: قرآن مخصوص نژاد، قبیله، طایفه و قشر خاصى نیست، بلکه همگان را در این دعوت عام شرکت مى دهد ۲ ـ براى برانگیختن حس شکرگزارى مردم، و جذب آنها به عبادت پروردگار از مهم ترین نعمت شروع مى کند که نعمت خلقت و آفرینش همه انسان ها است آنها که در برابر خدا خاضع نیستند و او را پرستش نمى کنند، غالباً به خاطر این است که: در آفرینش خویش و پیشینیان نمى اندیشند ۳ ـ نتیجه این پرستش، تقوا و پرهیزگارى است (لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ). بنابراین عبادت ها و نیایش هاى ما چیزى بر جاه و جلال خدا نمى افزاید، همان گونه که ترک آنها چیزى از عظمت مقام او نمى کاهد، این عبادت ها کلاس هاى تربیت براى آموزش تقوا است، تقوا همان احساس مسئولیت و خودجوشى درونى که معیار ارزش انسان و میزان سنجش شخصیت او است. (نکته خارج از تفسیر: اگر این جمله آخر را با طلا هم حک کنیم و جلوی چشمانمان قرار بدیم باز هم کم است. بسیار دقت کنید) تفسیر نمونه جلد اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
يَا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ وَالَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ
الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ ۖ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ آن کس که زمین را بستر شما، و آسمان [=جوّ زمین ]را سقفى بر فرازتان قرار داد. و از آسمان آبى فروفرستاد. و بوسیله آن، میوه ها (و انواع محصولات) را براى روزى شما رویاند. بنابراین، براى خدا همتایانى قرار ندهید، در حالى که مى دانید (هیچ یک از آنها، نه شما را آفریده، و نه روزى مى دهند). (بقره/22) مختصری از تفسیر آیه انداد، همان شرک است که گاهى پنهان تر است از حرکت مورچه بر سنگ سیاه در شب تاریک، از جمله این که انسان بگوید: به خدا سوگند، به جان تو سوگند، به جان خودم سوگند (یعنى خدا و جان خود و جان دوستش را در یک ردیف قرار بدهد) و بگوید این سگ اگر دیشب نبود دزدان آمده بودند! (پس نجات دهنده ما از دزدان این سگ است) یا به دوستش بگوید: هر چه خدا بخواهد و تو بخواهى، همه اینها بوئى از شرک مى دهد. در تعبیرات عامیانه روزمره، نیز بسیار مى گویند: اول خدا، دوم تو ! باید قبول کرد که این گونه تعبیرات نیز مناسب یک انسان موحّد کامل نیست. تفسیر نمونه جلد اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا