eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
674 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
530 ویدیو
45 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
✨أَلاَ إِنَّ فِیهِ عِلْمَ مَا یَأْتِی، وَ الْحَدِیثَ عَنِ الْمَاضِی، طوَ دَوَاءَ دَائِکُمْ، وَ نَظْمَ مَا بَیْنَکُمْ 🌸بدانید که در قرآن علم آینده و حدیث روزگاران گذشته است شفادهنده دردهای شما و سامان دهنده امور فردی و اجتماعی شما است. 📚 ۱۵۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۶۴ سوره آل عمران از نکته ها منطق نیرومند فرستاده پیامبر(صلى الله علیه وآله) مورد اعجاب آنها قرار گرفت، یک نفر از درباریان گفت: بنابراین مى توانى نامه را روى میز مخصوص سلطان بگذارى و برگردى کسى جز قیصر دست به نامه هاى روى میز نمى زند،  دحیه  از او تشکر کرد و نامه را روى میز گذارد و بازگشت.   قیصر نامه را گشود ابتداى نامه که با بسم اللّه شروع شده بود توجه او را به خود جلب کرده، گفت: من غیر از نامه  سلیمان  تا کنون چنین نامه اى ندیده ام! بعد مترجم خود را خواست تا نامه را بخواند و ترجمه کند. زمامدار  روم  احتمال داد، نویسنده نامه همان پیامبر موعود انجیل و تورات باشد، در صدد بر آمد تا از خصوصیات زندگى وى اطلاعاتى به دست آورد، دستور داد تا سراسر  شام  را گردش کنند شاید نزدیکان محمّد(صلى الله علیه وآله) و یا کسى که از اوضاع وى اطلاع دارد بیابند.   اتفاقاً در همان ایام  ابو سفیان  و دسته اى از قریش براى تجارت به  شام  که جزء  روم شرقى  بود، رفته بودند، مأمور قیصر با آنها تماس گرفت و آنها را به بیت المقدس برد. قیصر از آنها سؤال کرد: آیا در میان شما کسى هست که با محمّد(صلى الله علیه وآله) پیوند خویشاوندى داشته باشد؟.   ابو سفیان گفت: من با محمّد(صلى الله علیه وآله) از یک طایفه هستیم و در جد چهارم به هم مى رسیم، سپس قیصر از او سؤالاتى کرد و او به ترتیب پاسخ گفت: ۱ ـ حسب و نسب محمّد چگونه است؟ ابو سفیان گفت: از خانواده اى اصیل و شریف است. ۲ ـ در نیاکان او کسى هست که بر مردم سلطنت کرده باشد؟ ـ نه. ۳ ـ آیا پیش از آن که ادعاى نبوت کند از دروغ پرهیز داشت؟ ـ بلى محمّد مردى راستگو بود. ۴ ـ چه طبقه اى با او مخالف اند و چه جمعیتى از او طرفدارى مى کنند؟ ـ طبقه اشراف با او مخالف اند افراد عادى و متوسط خواهان وى هستند. ۵ ـ از پیروان او کسى مرتد شده و از آئین او بازگشته است؟ ـ نه. ۶ ـ آیا پیروان او رو به فزونى هستند؟ ـ آرى. پس از آن قیصر به  ابو سفیان  و همراهان او گفت: اگر این گزارش ها صحیح باشد حتماً او پیامبر موعود است.   من اطلاع داشتم چنین پیامبرى ظهور خواهد کرد ولى نمى دانستم از قریش خواهد بود، من حاضرم در برابر او خضوع کنم 👌و به عنوان احترام پاى او را شستشو دهم 👌(یکى از احترامات که در آن زمان معمول بوده است). من پیش بینى مى کنم، آئین و حکومت او سرزمین روم را خواهد گرفت.   آن گاه  قیصر ،  دحیه  را خواست، او را احترام کرد، و پاسخ نامه پیامبر(صلى الله علیه وآله)را نوشت، هدیه اى نیز همراه آن، براى پیامبر(صلى الله علیه وآله) فرستاد و علاقه خود را نسبت به پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) در آن نامه منعکس نمود. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۶۹۸  
🔔 تمسك جوييد به كتاب الهى ! 🌸وَالْعِصْمَةُ لِلْمُتَمَسِّکِ، وَالنَّجَاةُ لِلْمُتَعَلِّقِ 🔹قران نگهدارنده کسی است که به آن تمسک جوید و نجات دهنده آن است که به آن چنگ آویزد. 📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تُحَاجُّونَ فِي إِبْرَاهِيمَ وَمَا أُنزِلَتِ التَّوْرَاةُ وَالْإِنجِيلُ إِلَّا مِن بَعْدِهِ ۚ أَفَلَا تَعْقِلُونَ اى اهل کتاب!چرا درباره ابراهیم، گفتگو و نزاع مى کنید (و هر کدام، او را پیرو آیین خودتان معرفى مى نمایید)؟! در حالى که تورات و انجیل، بعد از او نازل شده است. آیا نمى اندیشید؟! (آل عمران/65) شأن نزول: در اخبار اسلامى آمده است: دانشمندان یهود و نصاراى نجران نزد پیامبر(صلى الله علیه وآله) به گفتگو و نزاع درباره حضرت ابراهیم(علیه السلام) برخاستند. یهود مى گفتند: او تنها یهودى بوده و نصارى مى گفتند: او فقط نصرانى بود (به این ترتیب هر کدام مدعى بودند که او از ما است تا امتیاز بزرگى براى خود ثابت کنند; زیرا ابراهیم(علیه السلام) پیامبر بزرگ خدا در میان تمام پیروان مذاهب به عظمت شناخته مى شد) آیات فوق نازل شد و آنها را در این ادعاهاى بى اساس تکذیب کرد.   تفسیر: گفتگوى اهل کتاب درباره ابراهیم(علیه السلام) در ادامه بحث هاى مربوط به اهل کتاب، در این آیات روى سخن را به آنها کرده، مى فرماید:  اى اهل کتاب! چرا درباره ابراهیم به گفتگو و نزاع مى پردازید (و هر کدام او را از خود مى دانید) در حالى که تورات و انجیل بعد از او نازل شده (و دوران او قبل از موسى(علیه السلام) و مسیح(علیه السلام) بود) آیا اندیشه نمى کنید ؟ (یا أَهْلَ الْکِتابِ لِمَ.... آیا چنین چیزى معقول است که پیامبر پیشین پیرو آئین هاى بعد از خود باشد؟ تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۷۰۰
🌷وَ مَا جَالَسَ هذَا الْقُرْآنَ أَحَدٌ إِلاَّ قَامَ عَنْهُ بِزِيَادَة أَوْ نُقْصَان: زِيَادَة فِي هُدىً، أَوْ نُقْصَان مِنْ عَمىً 💠کسی با قرآن همنشین نشد مگر آنکه بر او افزود یا از او کاست ، در هدایت او افزود و از کوردلی و گمراهی اش کاست 📚 ۱۷۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم هَا أَنتُمْ هَٰؤُلَاءِ حَاجَجْتُمْ فِيمَا لَكُم بِهِ عِلْمٌ فَلِمَ تُحَاجُّونَ فِيمَا لَيْسَ لَكُم بِهِ عِلْمٌ ۚ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ شما کسانى هستید که درباره آنچه نسبت به آن آگاه بودید، گفتگو و ستیز کردید. چرا درباره آنچه آگاه نیستید، گفتگو مى کنید؟! در حالى که خدا مى داند، و شما نمى دانید. (آل عمران/66) در آیه بعد، از طریق دیگرى آنها را مورد سرزنش قرار داده، مى فرماید:  شما کسانى هستید که درباره آنچه نسبت به آن آگاهى داشتید بحث و گفتگو کردید، ولى چرا درباره آنچه به آن آگاهى ندارید، بحث و گفتگو مى کنید ؟ (ها أَنْتُمْ هؤُلاءِ حاجَجْتُمْ...   اشاره به این که: شما در مسائل مربوط به مذهب خودتان که از آن آگاهى داشتید بحث و گفتگو کردید و دیدید که حتى در این مباحث گرفتار چه اشتباهات بزرگى شده اید، و چه اندازه از حقیقت دور افتاده اید (و در واقع علم شما جهل مرکب بود). با این حال، چگونه در چیزى که از آن اطلاع ندارید بحث و گفتگو مى کنید👌👌👌 و در نتیجه سخنى مى گوئید که با هیچ تاریخى سازگار نیست. سپس براى تأکید مطالب گذشته و آماده ساختن براى بحث آینده مى گوید:  خدا مى داند و شما نمى دانید  (وَ اللّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ). آرى، او مى داند که در چه تاریخى آئین خود را بر ابراهیم(علیه السلام) نازل کرده، نه شما که در زمان هاى بعد به وجود آمده اید، و بدون اطلاع و مدرک، در این باره قضاوت مى کنید. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۷۰۲
🌸كتاب هدايت 🔆القرآن امر زاجر، و صامت ناطق، حجة الله على خلقه. أخذ عليه ميثاقه، و ارتهن عليهم انفسهم. أتم نوره، و أكمل به دينه. 💠قرآن امر كننده به كار نيك و باز دارنده از زشتى ها است، خاموشى گوياست، حجت خدا بر خلق اوست، از آنان نسبت به قرآن پيمان گرفت و وجود باطنى آنان را در گرو اين قرآن نهاد، نور آن را تمام و دين خويش را به وسيله آن كامل فرمود. 📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا