eitaa logo
روشنگران‌شهیدحمیدیا
98 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌸🍃 حضرﺕ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ (ﻋﻠﻴﻪ ﺳﻼﻡ) ﺍﺯ ﻣﻮﺭﭼﻪﺍی ﭘﺮﺳﻴﺪ : ﺩﺭ ﻣﺪﺕ ﻳﻚ ﺳﺎﻝ ﭼﻘﺪﺭ میخوری؟ ﻣﻮﺭﭼﻪ ﮔﻔﺖ : ﺳﻪ ﺩﺍﻧﻪ ﭘﺲ ﺍﻭ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺩﺭ ﺟﻌﺒﻪ ﺍی ﻛﺮﺩ ﻭ ﺳﻪ ﺩﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻫﺶ ﻧﻬﺎﺩ ... ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﮔﺬﺷﺖ ﻳﻚ ﺳﺎﻝ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﺟﻌﺒﻪ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺩﻳﺪ ﻛﻪ ﻓﻘﻂ ﻳﻚ ﻭﻧﻴﻢ ﺩﺍﻧﻪ ﺭﺍ ﺧﻮﺭﺩﻩ ! ﭘﺲ ﺑﺎ ﺗﻌﺠﺐ ﺍﺯ ﻣﻮﺭﭼﻪ ﭘﺮﺳﻴﺪ : ﭼﺮﺍ?! ﻣﻮﺭﭼﻪ ﮔﻔﺖ : ﭼﻮﻥ ﻭقتی که ﻣﻦ ﺁﺯﺍﺩ ﺑﻮﺩﻡ ﺍﻃﻤﻴﻨﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺭﻭﺯی ﻣﻦ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ ﻭ ﻣﺮﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ نمی کند ... ﻭلی ﻭقتی ﺗﻮ ﻣﺮﺍ ﺩﺭ ﺟﻌﺒﻪ ﻧﻬﺎﺩی ﺑﻴﻢ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﺮﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ کنی ... ﭘﺲ ﺩﺭ ﺧﻮﺭﺩﻧﻢ ﺍﺣﺘﻴﺎﻁ ﻛﺮﺩﻡ ﺗﺎ ﺑﺘﻮﺍﻧﻢ ﻳﻜﺴﺎﻝ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﺁﻥﺗﻐﺬﻳﻪ ﻛﻨﻢ ... ﺧــــﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ : ۝ ﻫﻴﭻ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺯﻧﺪﻩ ﺍی ﺑﺮ ﺭﻭی ﺯﻣﻴﻦ ﻧﻴﺴﺖ ﻣﮕﺮ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺑﺮﺧﺪﺍﺳﺖ ﺭﻭﺯﯼ ﺁﻥ ۝
⁉️ آیا ابلیس و فرشتگان اختیار دارند؟ ✍ ما معتقدیم که فرشتگان مجبور مطلق نیستند گرچه حد اختیار آن ها به اندازه انسان نیست ولی یک اختیاری دارند. 🔸 فرشتگان الهی معصوم هستند و گناه نمی کنند اما این بدان معنا نیست که ترک اولی هم نمی توانند بکنند. 🔰 ابلیس چون از جنس جن است از نظر اختیار تفاوتی با انسان ندارد. 📚بیانات استاد محمدی شاهرودی
*چرا حضرت علی ع بعد از به دست گرفتن حکومت، فدک را پس نگرفتند ؟* *پاسخ*👇 یکی از حقایقی که باید در ان تامل کنیم ان است که اهل بیت علیهم السلام در تمام مراحل زندگی مبارک ان ها مصلحت اسلام و مسلمین و حفظ دین را در الویت کار خود قرار داده بودند . لذا جان و مال و خانواده ی خود را برای حفظ اسلام تقدیم می کردند . جامعه اسلامی بعد از وفات پیامبر ص مسیری که پیامبرص برای ان ها معین کرده بودند را کنار گذاشتند و به جای خلیفه به حق پیامبر کسانی روی کار امدند که صلاحیت نداشتند و به سبب ان ها بسیاری از احکام دینی و شریعت اسلامی گرفتار بدعت های زیادی شده بودند ، و اگر امام بخواهد گذشته را اصلاح کند و بدعت ها را برگرداند جامعه ان روز تاب و تحمل ان را ندارد . امام شافعی در کتاب ام از وهب بن کیسان نقل می کند : *کلّ سنن رسول اللّه قد غیّرت حتی الصلاة* . کتاب الام:ج ۱ ص ۲۰۸ . یعنی تمام سنت و شریعت پیامبر گرامی حتی نماز هم تغییر یافته است . امام مالک از جدش مالک نقل می کند که گفته: *ما أعرف شیئاً مما أدرکت الناس الا النداء بالصلاة.* الموطّأ: ج۱ ص ۹۳ وشرحه: ج ۱ص۱۲۲ . از مردم جز دعوت به نماز ، چیزی را نمی بینم . حسن بصری از علما وفقهای بزرگ اهل سنت می گوید: *لو خرج علیکم أصحاب رسول اللّه ما عَرَفوا منکم إلا قبلکتم*. جامع بیان العلم: ج۲ص۲۴۴ .اگر صحابه پیامبر به میان شما بیایند از اسلام شما جزاین که به طرف قبله می ایستید چیز دیگری مشاهده نخواهد کرد . بخاری در صحیح خود از عمران بن حصین صحابی پیامبرکه در بصره وقتی پشت سر علی بن ابی طالب علیه السلام نماز می خواند ، می گوید: نماز علی یاد آور نمازی است که با پیامبر گرامی به جای می آوردیم. *عن عمران بن حُصین قال : صلّی مع علی بالبصرة فقال: ذَکَّرنا هذا الرجل صلاة کنّا نصلّیها مع رسول* *اللّه صلی اللّه علیه وسلم*. صحیح البخاری: ج۱ ص۲۰۰ ومشابه این روایت را از طرف بن عبد اللّه نقل می کند که می گوید: *صلیت خلف علی بن أبی طالب أنا* *وعمران بن حصین فکان إذا سجد کبر وإذا رفع رأسه کبر وإذا نهض من الرکعتین کبر فلما قضی الصلوات أخذ بیدی عمران بن حصین* *فقال : لقد ذکّرنی هذا صلاة محمد صلی اللّه علیه وسلم أو قال:* : *لقد صلّی بنا صلاة محمد صلی اللّه علیه وسلم*. صحیح البخاری: ج۱ ص۱۹۱ ودر صحیح مسلم آمده: *عن مُطَرِّف قال* : *صلیت أنا وعِمران بن حُصین خلف علی بن أبی طالب فکان إنا سجد* *کبر و........... قال: لقد صلی بنا هذا* *صلاة محمد صلی اللّه علیه وسلم أو قال : قد ذکّرنی هذا صلاة محمد صلی اللّه علیه وسلم* . سوال : ایا در چنین وضعی ، امام علی ع می تواند گذشته را اصلاح کند ؟ و ایا اگر برای اصلاح و مطالبه اقدام می کردند جامعه با او همراهی می کرد ؟ !! به عنوان نمونه: نماز تراویح که توسط خلیفه دوم تاسیس شد و بنا به نقل بخاری عمربا صراحت گفت: نعم البدعة چه بدعت خوبی است . صحیح بخاری ج ۱ ص ۳۴۲ . حضرت علی علیه السلام در زمان حکومت خویش به امام حسن دستور داد که مردم را از خواندن این نماز مستحبی به جماعت ، جلوگیری کند ولی مردم همه فریاد در آوردند : *وا عمراه ، وا عمراه* ، به دنبال آن، حضرت امیر علیه السلام فرمود: قل لهم صلوا به آنان بگویید به هرنحوی که می خواهید نماز بخوانید . https://eitaa.com/joinchat/3440443394C67242a0
✅پرسش: روايتي است که کسي نزد اميرالمومنين اومدو گفت ايا موقع عبادت خدا را ميبيني امام علي فرمود من تا کسي را نبينم هرگزش برايش بندگي نميکنم وگفتند که موقع عبادت خدارا احساس ميکنم و وجودش را درک ميکنم ...من به خداوند ايمان دارم اما نميتوانم درک کنم که موقع عبادت وجودش را حس نميکنم نمازم هم اول وقت ميخوانم من چگونه خداوند رابيننده خود ببينم؟ پاسخ: منظور حضرت اين نبوده که با چشم ظاهري خدا را ديده است، بلکه با چشم قلب حق تعالي را درک مي کند. «آنچه عارف کند تماشايش/ اي برادر به ديده سر نيست» دلائل عقلى گواهى مى ‏دهد که خداوند هرگز با چشم ديده نخواهد شد، زيرا چشم تنها اجسام يا بعضى از کيفيات آن ها را مى‏بيند. چيزى که جسم نيست و کيفيت جسم هم نمى ‏باشد، هرگز با چشم مشاهده نخواهد شد. اگر چيزى با چشم ديده شود، بايد داراى مکان و جهت و ماده باشد، در حالى که او برتر از همه اين ها است. وجودى است نامحدود و به همين دليل بالاتر از جهان ماده است، زيرا در جهان ماده همه چيز محدود است. در بسيارى از آيات قرآن از جمله آياتى که در مورد بنى اسرائيل و تقاضاى رؤيت خداوند سخن مى‏گويد، با صراحت کامل، نفى امکان رؤيت از خداوند شده است‏. در کتاب توحيد صدوق از اسماعيل بن فضل نقل شده : از امام صادق عليه السلام پرسيدم: آيا خدا در قيامت ديده مى‏شود؟ فرمود: منزه است خداوند از چنين چيزى و بسيار منزه است ...چشم ها نمى ‏بيند جز چيزهائى را که رنگ و کيفيتى دارند،در حالى که خداوند آفريننده رنگ ها و کيفيت‏ها است» .
👊🏾 در جنگ 🔴 ⏬ چرا امیرالمومنین(ع) به زنانی که مأمور شدند عایشه را به مدینةالنبی برسانند دستور دادند بپوشند مگر ؟ البته این کار حضرت(ع) از روی دلیل و بوده است..... ☑️ پاسخ به ⏬ از آنجاییکه زنان به عنوان نیمی از جمعیت جوامع در بسیاری از حوادث و وقایع اجتماعی نقش دارند. این نقش نه تنها در امروز بلکه در گذشته های تاریخی و در سرزمین های مختلف وجود داشته است. بررسی در تحولات مختلف اجتماعی در گذشته اعم از ، و موضوعی با ارزش است که حاصل آن می تواند برای جوامع امروزی نیز مفید باشد. عصر حکومت امام علی (ع) هرچند دوره‌ای کوتاه بود، اما بررسی ابعاد مختلف آن، به خصوص در جنگهای آن دوره، بسیار با اهمیت است. هرچند در جبهه امام (ع) چه در جنگ جمل و چه صفین شاهد حضور هستیم که به نقش‌آفرینی پرداخته اند ، اما در نگاه اولیه نسبت به حضور زنان در جنگهای عصر حکومت امام علی (ع) نظرات به در معطوف می شود که ابعاد این حضور قابل بررسی است؛ و از سوی دیگر گرچه تشریع نشده است و در این رابطه مؤاخذه نخواهند شد، لیک از آنجایی که اعم از و ، در ، است، بر زنان جامعه اسلامی لازم است و خود را بالا برند تا در صورت لزوم قادر به باشند؛ عصر نیز شاهد چنین توانایی و آمادگی در گروهی از زنان کوفه بود و شاهد بر این مطلب، عملکرد امیرالمؤمنین علی (ع) است؛ هنگامی که حضرت، قصد بازگرداندن عایشه بعد از نبرد جمل به مدینه را داشت؛ او را به همراه ( یعقوبی، بی تا، ج۲، ص۱۸۳ ) یا ( طبری، ۱۳۸۷ش، ج۴، ص۵۴۴) و به روایتی از و و دیگران به سوی فرستاد، عمامه بر سر آنها نهاد، شمشیر حمایلشان کرد و فرمود : «عایشه متوجه نشود که شما زن هستید و صورت خود را چون مردان بپوشانید و خدمت کردن و سوار کردن او را انجام دهید.» (مسعودی، ج۲، ص۳۷۰) تعداد این بانوان ، یا ، چندان فرقی ندارد، مهم وجود و قابل اعتماد در شهری مثل کوفه است که بودند و حاضر شدند مأموریتی این چنین خطیر را انجام دهند. در شبههٔ فوق👆🏽دو مساله، مستقل از یکدیگر و هر کدام احکام جداگانه‌ای دارد.. ↕️ در مسائل اجتماعی و زندگی روزمره در زمان و آرامش _نیست❗️ اما در زمان و شرایط ، اگر دستور دهد نه تنها که باصطلاح علمای فقه و اصول در اینجا با شرایط خاص بر حکم اجتماعی زمان صلح حاکم و مقدم است، لذا هیچ اشکال شرعی متوجه لشکر امیرالمومنین(ع) نیست چرا که آنها به دستور امام زمان خود و برای حفظ حرمت همسر پیامبر(ص) خود را شبیه مردان نمودند تا عایشه را به خانه خود برگردانند. پروژکتورسیاست
⁉️متن سوال نماز یا ولایت اهل بیت ؟ آیا اگر کسی نماز نخوانَد ولی دوستدار و شیعه اهل بیت (ع) باشد با شفاعت نجات می‌یابَد؟ ✅پاسخ: از مجموع آیات قرآن و احادیث صحیحی که از معصومین (علیهم السلام) نقل شده فهمیده می‌شود که «نماز» و «ولایت اهل بیت (ع)» ، هر دو مهم، واجب و از ارکان دین هستند که هیچیک بدون دیگری قبول نخواهد شد. اگر کسی بگوید: "نماز میخوانم ولی ولایت اهل بیت (ع) را قبول ندارم و با آنها دشمنی می کنم" نمازش مانند شش هزار سال عبادت ابلیس هست که وقتی تکبّر ورزید و برای آدم (ع) سجده نکرد، عباداتش قبول نشد و کافر به شمار آمد(1) اگر کسی بگوید چون ولایت اهل بیت (ع) را دارم بنابراین نماز بر من واجب نیست، از شفاعت اهل بیت (ع) محروم خواهد شد (2) درباره شُرب خمر (عرق خوری و نوشیدن مواد مست کننده) نیز اگر کسی بگوید چون ولایت دارم دیگر جایز است که شُرب خمر کنم، مشمول شفاعت نخواهد شد(3) درباره سایر گناهان کبیره نیز کسی که "شرمسار" نباشد و با تکیه بر اینکه ولایت اهل بیت(ع) را قبول دارد، گناهان کبیره‌اش را ناچیز وانمود کرده، توجیه کند، چنین ولایتی به دادش نخواهد رسید و مورد شفاعت قرار نمی‌گیرد(4) ولایت حقیقی و کامل، فقط با پرهیز کامل از گناهان تحقق می‌یابد: " اعْلَمُوا أَنَّ وَلَايَتَنَا لَا تُنَالُ‏ إِلَّا بِالْوَرَعِ وَ الِاجْتِهَاد"(5) ترجمه: بدانید که ولایت ما (به طور کامل) جز با پرهیز از گناهان و کوشش (در بندگی) به دست نمی آید. "... فَوَ اللَّهِ مَا شِيعَتُنَا إِلَّا مَنِ اتَّقَى اللَّهَ وَ أَطَاعَهُ ... "(6) ترجمه: "... پس به خدا سوگند که شیعه(ی کامل و راستینِ) ما، تنها کسانی هستند که اهل پروا از خدا و اطاعت از او باشند و ..." بنابراین اگر کسی به گناهان کبیره افتخار کند، ولایتش خنثی و بی‌اثر می‌شود اما گناهان صغیره یا گناه کبیره‌ای که انسان از آن توبه کرده یا شرمگین است موجب بسته شدنِ کاملِ راهِ نجات، نیست و امید است شفاعت معصومان(ع) دستکم در برخی از مراحل (پس از تحمل برخی از عذابها) به فریادش برسد(7) پانوشت‌ها: (1) سوره بقره، آیه 34 و سوره ص، آیات 74 و 75 و سید رضی، نهج البلاغه، خطبه 192 (قاصعه)، چاپ صبحی صالح، ص: 287 (2) کلینی، الکافی، ج 3، ص: 270 و برقی، المحاسن، ج 1 ، ص: 80 (3) کلینی، الکافی، ج 6، ص: 401 (4) صدوق، معانی الاخبار، ص: 288 (5) کلینی، الکافی، ج 8، ص: 212 و ابن شعبه حرانی، تحف العقول، ص: 303 و صدوق، الامالی، ص: 262 (6) کلینی، الکافی، ج 2، ص: 74 و ابن شعبه حرانی، تحف العقول، ص: 295 (7) کلینی، الکافی، ج 5، صص: 469-70 و صدوق، من لا یحضره الفقیه، ج 4، ص: 39
متن شبهه: نامـه وکیل دادگستـری (محمـد نجفـی) به رهبــر ! آقای خامنه ای! انتخاب ما، نه امام ِدر ماه بود، نه ملت ِدر چاه! وقتی کسی را تا ماه بالا ببری، دیگر دست و صدایت به او نمی رسد... خدایی می کند ناخودآگاه! نسل. ِما را زبان ِگفتن «آری» یا «نه» نبود! نسل ما از ثانیهٔ اول که زاده شدیم بدون اینکه همچون شما، معجزه وار، بلند *یاعلی!* گفته باشیم، وارث ایران و نام و دین و مذهب و حکومت ِدینی شدیم، ارث ِاجباری. خروج از دین، اعدام ! خروج علیه حکومت، اعدام ! آیه *"لا اِکراه_فی_الدّین ِ"* قرآن و اصول *«آزادی عقیده»* و *«حق تعیین سرنوشت»* مندرج در *«قانون اساسی»* هم، محلی از اِعراب و مصداقی در عمل نداشت! شما هم می دانید که همه اتفاق های زندگی، با میل انسان نیست! شما در فیلم سال ۶۸ مجلس خبرگان رهبری، *خود به صراحت گفتید :* *["مخـالف هستـم رهبـر بشـوم، از نظر شـرع و قانـون رهبـر شـدنم مشکل دارد، باید خون گریست به حال ملتی که احتمال رهبر شدن ِ مثل منی مطرح باشد"]* ولی برخلاف میل تان و *برخلاف قانون و شرع*، شما را *«رهبر موقت»* کردند، و سی و یک سال است که رهبر مانده اید! رهبر هستید، صاحب معجزه ‌و مقدس و ‌مبارک شدید ! از غیب برایتان غذا می آید ! ماشین و چهره تان نورانی است! بر سنگ بنشینید، نشیمنگاه تان محل تبرک می شود ! محل فرود بالگردتان در سال های بعد، گلباران می شود! به دستبوسی تان می آیند حتی زنانِ درجه دار ! پاسخ به شبهه: 1️⃣آزادی قلم و بیان در هیچ کجای دنیا بی قید و شرط نیست،هر چند متاسفانه آزادی بیش از حد باعث شده هر کس هر چه می خواهد بگوید و بنویسد،علیه دین،نظام اسلامی و امنیت ملی و... 2️⃣مخالفت رهبر معظم انقلاب با رهبری خودشان در مجلس خبرگان از باب تواضع و فروتنی ایشان بوده است،ایشان نمی خواستند بار مسئولیت سنگین رهبری بر عهده شان باشد نه اینکه شرایط لازم را نداشته اند. 3️⃣قبل از اینکه آقای رفسنجانی نظر حضرت امام رحمه الله را درباره لیاقت مقام معظم رهبری برای رهبری مطرح کنند نام ایشان به عنوان یکی از گزینه ها مطرح بود،هر چند نظر حضرت امام هم خیلی با ارزش بود. 4️⃣هیچکس مقام عصمت برای رهبر عزیزمان قائل نیست،اما ایشان شرعا نایب آقا امام زمان علیه السلام هستند و اطاعت از ایشان بر همه ما قانونا و شرعا واجب است. 5️⃣حضور ایران در کشورهای منطقه و مبارزه با آمریکا،اسرائیل و داعش یک ضرورت عقلی و شرعی است. 6️⃣رابطه با کشورهای جهان را ما هم الزامی می دانیم،اما طبق منافع مشترک باید باشد و نباید اجازه بدهیم مانند برجام ما را فریب بدهند.
🔆 با منتقدین رهبری چگونه برخورد کنیم؟ 🔹از نظر حقیر نقد رهبری‌ای که در نظام جمهوری اسلامی اشاره‌ی انگشتش باید بتواند در یک لحظه‌ی خطرناک و حسّاس، مردم را به جانفشانی وادار کند، انگشتی که جنگ‌وصلح با آن برقرار می‌شود در فضای عمومی صحیح نیست؛ تیغ ولی نباید کُند شود. خودم سعی می‌کنم پایبند به این قاعده باشم. 🔸اما اگر کسی رهبری را نقد کند، یا سوال کند "چرا فلانی را منصوب کرده‌اید، آیا بهتر از او نبوده؟" و رهبری را به شکلی نقد کرد، نباید منجر به پیگیری قضایی، حقوقی و امنیتی شود و نباید او را منحرف و ضدولایت و ... نامید! ببینید منش امام و رهبری در مواجهه با انتقادات چیست! خود رهبری در ۴/۱۲/۱۳۷۷ اینگونه پاسخ می‌دهد: 🔹رهبرانقلاب: "راجع به صداوسیما و قوّه‌ی قضاییّه و بنیادمستضعفان هم که شما فرمودید.. این هم اشکالی ندارد، هیچ مانعی ندارد... آن چیزی که میشود از رهبری سؤال کرد، این است که آیا شما بهتر از این کسی را نداشتید در آن‌جا بگذارید؛ یا ندارید بگذارید؟ رهبری هم باید جواب بدهد". ۴/۱۲/۱۳۷۷‏ 🔸متاسفانه برخی جوانان عزیز حزب‌اللهی فاصله بسیار زیادی از گفتمان امام و رهبری دارند. از آزاداندیشی، انتقاد و سوال پرسیدن می‌ترسند! سالهای سال تحت تعالیم کسانی بودند که از امام و رهبری و بهشتی و مطهری در باب عدالت و پرسش و پاسخ از مسئولین بهره‌ای نداشتند. تعصبی و بدون مبنا!‏ 🔹خود آقا در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی می‌گویند ایمان متعصبانه و مقلدانه هیچ ارزشی ندارد. آن ایمانی که از طرح سوال بترسد از ابهام و اشکال بترسد، هیچ ارزشی ندارد و دوامی ندارد. به طریق اولی، آن ولایتمداری‌ای که از طرح سوال و اشکال و ابهام بترسد، بدانید از ولایت چیزی نمی‌داند! به اسم دفاع از دین و ولایت، افرادی را از دین و ولایت زده می‌کنند! 🔸ضمن اینکه رهبری چقدر بزرگوارانه و محترمانه با منتقدین خود در جلسات دانشجویی و ... برخورد می‌کنند و به صراحت می گویند "این حرف‌ها و انتقادها را اگر نگوئید من ناراحت می‌شوم"! نه اینکه اگر بگوئید! 🔹معتقدم باید با منش خود آقا با منتقدین تعامل کرد بدون برچسب زدن! بدون اینکه بگوئیم فلانی دیگر از دایره خارج شد! اگر دفاعی داریم و مدعی دفاع از رهبری هستیم پس مسائل را به درستی برای مردم و منتقدین تبیین کنیم. 🔸ضمن اینکه علت اصلی سرازیر شدن انتقادات به سمت رهبری، عدم پاسخگویی علما، بزرگان، خواص، اطرافیان و منصوبان رهبری و عدم پاسخگویی سایر مسئولین دولتی و قضایی و غیره است. حتی برخی نانجیبانه در پاسخ به عملکرد خود، توپ را به زمین رهبری می‌اندازند و از ایشان هزینه می‌کنند. اگر همه حاضر شوند پاسخگوی عملکرد خود باشند رهبری به تنهایی مورد انتقاد قرار نمی‌گیرند. ✍️داود مدرسی‌یان 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
🌷 آقایی را می‌شناسم که همواره پیروزی‌های بزرگ را به نام ملّت ثبت می‌کند و هیچ‌گاه از خود نامی به میان نمی‌آورد؛ آنچنان‌که گویی هیچ نقشی در هیچ‌یک از موفقیت‌ها و گام‌های بلند کشور نداشته است. 🌷 آقایی را می‌شناسم که هیچ‌گاه ما مردم را به خاطر اشتباهات و خطاهایمان شماتت نمی‌کند و بر ما خرده‌ای نمی‌گیرد؛ آنچنان‌که گویی هیچ اشتباه و خطایی از ما سر نزده است. او نه تنها ما را سرزنش نمی‌کند و اشتباهاتمان را به رویمان نمی‌آورد؛ بلکه خود شخصا به میدان آمده و تمام توان و تدبیرش را صرف می‌کند که تبعات اشتباهات ما را جبران کند یا کاهش دهد و یا حتی به فرصت تبدیل نماید و در تمام این‌ها سعی و اهتمام کافی را به خرج می‌دهد تا ما را در فرایند جبران اشتباهاتمان سهیم کند. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ لازم است بدانیم که محمدرضاشاه پهلوی در دوران سلطنتش با جسارت و وقاحت تمام گفته بود که مردم ایران قادر به انجام هیچ چیز نیستند و مثل «گوسفندان» می‌مانند.
🔵 ما ایرانی ها سنت خوب و پسندیده ای داریم که آخرهرسال خانه تکانی می کنیم؛ اسفند امسال آخر قرن سیزدهم است ؛ 🔴 یک قرن دولت لیبرالی قبل وبعد انقلاب دیگر بس است ؛ چراکه همه جوره امتحان پس داده ، و نتایج آنرا باگوشت و پوست وخون مان داریم لمس می نمائیم. 🌸🌹🌺🌿🌳🌲 حالا نوبت شستن و رُفت و روب و تمیز کردن ومرتب کردن دولت به سبک اسلامی است؛ وطبق سنت خوب ایرانی می بایست مقدمات دولت تکانی را برای شروع قرن چهاردهم فراهم نمائیم ؛ درسال 1400 بایستی درکشور دولت تکانی اسلامی انجام وصورت بپذیرد. 🌸🌹🌺🌿🌳🌲یعنی دولت جوان انقلابی متعهد به اسلام و ولایت الله ،و لایت فقیه ومصلح وضع موجودلیبرال ونئولیبراال حاکم در همه زمینه های اقتصاد ، فرهنگ ،روابط اجتماعی ، سیاست ؛ و قوّام به قسط قرآنی........ روشنگری اسلامی
💠مردم داخلی، علیه شاه، تظاهرات کردند. ترسید، فرار کرد و در رفت.. او را وطن دوست نامیدند عده ای تاریخ نخوان ‼️ 💠از داخل و بیرون به کشور حمله شد، هشت سال... نترسید، ایستاد و مردانه ایستاد. امام خمینی نه فرار کرد و نه به پناهگاه رفت.. او را خائن به وطن نامیدند، همان عده ای تاریخ نخوان...❌ ✅خودتان قضاوت کنید کدام یک عاشق کشورشان بودند.. شاهی که دوبار از ترس مردم کشورش فرار کرد و پدرش هم عرضه دفاع در برابر دشمنان را نداشت یا امامی که هشت سال جنگید و یک وجب خاک نداد.. 😊اصلا بی خیال قابل قیاس نیستند.
🔶 عربستان: دستمان ‌برای گفت‌وگو با تهران دراز است/ آماده مشارکت در مذاکرات هسته‌ای ایران هستیم 🗣 وزیر خارجه سعودی مدعی شد: 🔹 دست ریاض برای گفت‌وگو با دیگر کشورها از جمله ایران همواره دراز است. 🔹 اگر از ما خواسته شود در پرونده هسته‌ای ایران مشارکت خواهیم کرد./ 🔴وقتی گاو شیرده بی صاحب شود😂😂😂